Şimdi Ara

Otomatik atmosferik motor mu otomatik turbo motor mu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar kredi ile beraber max 1.250.000 lik bir bütçe ile 2021 üzeri otomatik araç bakıyorum. Ilk kez otomatik arac kullanacağım. Ancak baktıkça kafam karışıyor. Çünkü turbo ve atmosferik ayrımı çıkıyor. Şuan clio 2023 1.0 tce motor araç kullanıyorum performansı çok iyi .ancak turbo araclarda turbo bozulduğunda yüz bine yakın bir masraf çıktıgını duydum. Tek maaşla çalışıyorum ve ikiz 2 yasında çocuklarım var . Böyle bir masraf cok büyük belimi büker. Evden okula okuldan eve günlük ortalama 20 25 km sehir ici kullanim yaparim yilda 1 2 kez uzun yol yaparim. Yıllık 6 7 bin km yi gecmez. Ve sakin kullanırım yarış arabası gibi takıntım yok uzun yolda max 120 hız olur.Şu ana kadar baktığım turbo araçlar

    Megane 2022 1.3 tce

    Duster 2022. 1.3 tce

    Sandero stepway 1.0 tce

    Atmosferik olarak da corolla 2021 22 1.5

    Tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Turbo günümüzde devamlı arıza veren bir parça değil, doğru yağ ve düzenli bakım/düzgün kullanımda turbo'nun onarılamaz bir arıza vermesi çok düşük bir ihtimal. Sorunlar daha çok turbo'ya giden yağ hortum kaçakları, bazı araçlarda fazlaca yağ eksiltme, termostat veya sensör arızaları şeklinde oluyor.


    Sorun ihtimalini daha minimize etmek isteniyorsa ve şehir içi sakin kullanıcı için Corolla 1.5'de iyi tabi ki.. Cvt şanzımanları de çok iyi - özellikle şehir içi konforunda - güzel paket ancak performans ve çekiş gücü istiyorsanız 1.33 tce Megane farklı bir ligde, yakıt olarak da yakın olurlar tahminen. 1.3 Tce'nin Kronik sorunu termostat kontrolü düzenli yapılıp, 50-60bin'lerde tedbir amaçlı değiştiği takdirde üzeceğini sanmıyorum.

  • Tabi ki turbo, yani 2025’te nokia 3310 mu kullanalım, iphone 15 varken.

    Bu çağda mühendisliğin son verimli içten yanmalı ünitesi TSI öncülüğünde turbo beslemeli motorlardır.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bakımını düzgün yaparsan, aracı düzgün kullanırsan kolay kolay sorun yaşamazsın. Bunları yapmayacak olan kişinin atmosferik alması mantıklı çünkü bozabilecek olduğu sistem yok

    Senin durumunda aracı aldığın kişinin aracı nasıl kullandığına, bakımına dikkat ettiğine bağlı. Normal bir kullanıcıysa sorun yaşamazsın ama değilse dediğin gibi masraf oluşabilir.

    Corolla'nın genelde 1.6 motoru tutuluyor diye biliyorum. 1.5'ini pek seven, öven görmedim.

    1.3 tce malum zaten ilave söz söylemeye gerek yok.

    Uzun yıllar (2000'lerin başından beri) sadece turbo dizel araç kullandıktan sonra bir kere atmosferik benzinli araçla yokuş çıkarken 6'dan 3'e düşmek zorunda kaldım. Alışık olmayınca ayarlayamadım
    Genellikle şehir içinde ve sakin kullanıyorsanız aradaki farkı çok hissetmezsiniz. Bence turbo olsun mu olmasın mı yerine yaşam alanı ve bagaj alanını ön plana alın.
    Allah analı babalı büyütsün, ikizler büyüdükçe her yolculukta 2x yaşam alanı ve eşya depolamasına ihtiyaç olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TimFoster

    Bakımını düzgün yaparsan, aracı düzgün kullanırsan kolay kolay sorun yaşamazsın. Bunları yapmayacak olan kişinin atmosferik alması mantıklı çünkü bozabilecek olduğu sistem yok

    Senin durumunda aracı aldığın kişinin aracı nasıl kullandığına, bakımına dikkat ettiğine bağlı. Normal bir kullanıcıysa sorun yaşamazsın ama değilse dediğin gibi masraf oluşabilir.

    Corolla'nın genelde 1.6 motoru tutuluyor diye biliyorum. 1.5'ini pek seven, öven görmedim.

    1.3 tce malum zaten ilave söz söylemeye gerek yok.

    Uzun yıllar (2000'lerin başından beri) sadece turbo dizel araç kullandıktan sonra bir kere atmosferik benzinli araçla yokuş çıkarken 6'dan 3'e düşmek zorunda kaldım. Alışık olmayınca ayarlayamadım
    Genellikle şehir içinde ve sakin kullanıyorsanız aradaki farkı çok hissetmezsiniz. Bence turbo olsun mu olmasın mı yerine yaşam alanı ve bagaj alanını ön plana alın.
    Allah analı babalı büyütsün, ikizler büyüdükçe her yolculukta 2x yaşam alanı ve eşya depolamasına ihtiyaç olacak.
    Çok teşekkür ederim yorumunuz için🙏

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • ben her zaman japon tercih ederim; sizin sorunuz aslında japon arabası mı alayım, avrupa arabası mı alayım sorusu.


    corolla olur, civic olur hiç fark etmez en temizi hangisini bulabiliyorsanız alın geçin.


    arabanın geçmişinde bir olay olmamışsa, siz sıkılıp satana kadar da yağını suyunu koyar kullanırsınız

  • ikizlerinizi Allah bağışlasın, yazdığınız kullanıcı profili birebir corolla'nın üretim amacı, hedef kitlesi.
    plase olarak 2022-2024 kia cerato 1.6 mpi motor ve tork konvertörlü tam otomatik vitesi ile sorunsuzluğun zirvesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Atmosferik Dizel Motor Neden Yok?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • City tavsiye ederim iç hacmi geniş cvt şanzıman İVtec 121 bg atmosferik 1.5 motor gayet güzel kombinasyon. Bütçenizin 100.000 kadar altına sıfır ayarında bulabilirsiniz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ozbo7 O kullanıcısına yanıt

    +1, aynı fikirdeyim. Masrafsız, rahat ve işini yapan bir araç.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik bir araç alacaksan 500-600 bine al yani teknolojisi gelişen fark yaratan bir gelişim yok aksine motor hafifletildiği sübap gibi parçaların daha çelik oranı az hafif metaller ile üretildiği için yeni motorların lpg ömrü daha düşük yüksek ısıya dayanıklılığı daha zayıf...

    Atmosferik motorun verimsiz olması başlı başına bir sorun düşük güç üretimi, düşük tork üretimi, maksimum torka ulaşmak için yüksek yakıt tüketim ihtiyacı sonuç olarak sen turboya para harcamayayım derken yakıta para harcıyorsun veya dava yavaş gitmeyi kabullenerek yollarda daha çok vakit harcıyorsun. Veya alternatif çözümler bulmaya çalışıyorsun lpg takmak vs sonra sübap değiştir onu bunu modifiye et lpg ye göre buji tak fln yanlış bir motor seçiminin dezavantajlarını para harcayarak çözmeye çalışıyorsun.

    Mesela corolla yı sorun yaşamam diye aldın ama cvt şanzıman çok masum değil masraf açtığı zaman az masraf açacak bir şey değil. Ve bu ülkede az çok motor yağı değişse de şanzıman yağı değiştirmeme huyu var. Cvt de açıldığı zaman 50 den az masraf ettirmez ya parçası çok pahalıdır ya tamiri mümkün değildir yeni şanzıman ister.

    Bana göre sorunsuzluk şu an elektrikli araç demek. Yüksek verimlilik, az bakım, çok üzün ömürlü dc motor, komplike olmayan redüktör şanzıman, bir sürü gereksiz parçanın olmaması (baskı balata, karmakarışık şanzıman sistemleri, egzos, triger, ateşleme sistemleri vs)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kamyonlarkavuntaşır kullanıcısına yanıt

    çok teşekkür ederim yorumunuz için

  • Storm Raider kullanıcısına yanıt

    çok teşekkür ediyorum yorumunuz için

  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    çok teşekkür ederim

  • Bende city tavsiye ederim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende sorunsuzluktan dolayı japon yada kore tercihim. 1.6 mpi hyundai elantra veya kia cerato otomatik bakıyorum. İç hacim ve bagajlarıda oldukça yeterli

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 3 sene Skoda Fabia 1.0 turbo benzinli ve 3 senedir de Honda Civic fc5 1.5 turbo benzinli araç kullanıyorum. İki araç da otomatik vites. Bu iki araç da normal kullanımda (şehir içi) motor devrini 1500-2500 arasında tutuyor. Heyecan aradığınız zaman motor yüksek devirlere çıkıyor. Turbo motor yüksek devirlerde sıklıkla kullanılırsa sıkıntı çıkarabilir, o da belki olur belki olmaz. Normal kullanımda turbo arızası çok zor, sıradışı bir olay yaşanmaz ise.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.