Bu konu gündem olmuş başka forumda Ben kısa duracaksam frene basarken p tuşuna basıyorum Komple stop edeceksem d iken stop ediyorum kendi p ye alıp el freni çekiyor Peki siz? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Otomatik araçta vites D iken park nasıl ediyorsunuz?



-
-
hangi marka otomatik olduğuna göre değişir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
ayak frende N'ye alırım el frenini çekerim- ayak frenini bırakır P ye alırım
-
Araba modeline göre değişir bu soruyu sorma bence git arabanın servisine sor. Çünkü yeni nesil arabalarda arabayı direk stop etsen bile kendi P moduna alıyor ve el frenini çekiyor. Hatta kapıyı aç dışarı çık kendi arabayı stop edip el frenini çekiyor. Ama senin araban hangi model ona göre yapacağın iş değişir.
-
2022 opel hocam dediğin gibi her türlü kendi hallediyor bu 😄😄😄
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fren, D->P ve el freni.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
VW grup DSG'lerde şöyle Park edilir:
resmi Park etme yöntemi:
- ayak frende vites P konumuna getirilir, el freni çekilir ve araç stop edilir.
gayrıresmi Park etme yöntemi: (doğru yöntem)
- ayak frende vites N'ye getirilir (N = boş vites)
- ayak frende ve vites N'de iken el freni çekilir.
- vites N'de iken ayak fren pedalından geri çekilir.
- tekrar fren pedalına basılıp vites P konumuna gerilir ve araç stop edilir.
burada amaç = aracı el freni üzerine oturtmak ve vites kavramasına yük bindirmemek.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01001101 -- 24 Nisan 2025; 18:30:14 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
kavramaya yük binmesinin hiç bir zararı yok. el freni de vw'nin düşük modellerinde var, diğerlerinde otomatik. kontağı kapatıp p'ye alıyorum, başka hiç bir şey yapmam. 90bini geçtim, tık yok. bu aşamadan sonra kavrama bitse de sıkıntı yok, 90binden sonra manuel bir araçta bile kavrama bitmesi normal bişey.
-
el freni bütün otomobillerde var ve aynı prensiple çalışıyor. tek fark, yeni otomobillerde el frenini elektrik motoru çekiyor. bahsettiğim yöntem yeni otomobillerde de uygulanabilir ve çoğu kişi uyguluyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Eğer park ettiğiniz yer eğimli,yokuş gibi bir yer ise bu yük bindirme olayı düşünülebilir ama düz veya hafif eğimli bir alan ise gereksiz boş bir uğraş ve stres kaynağı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yok demedim, otomatik dedim. yok hükmünde benim için. uygulayan çoğu kişiye pek rastlamadım ben. gereksiz bir ritüel.
-
evet gerekli olmayabilir bunu bilemem. ama herkes hatta VW bayi çalışanı bile yaptığı için yazdım.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
D den N ye sonra elfreni sonra ayak freni bırak sonra aracı kontak kapat sonra N den P ye... motor çalışmazken bu son gecişi yapmamın sebebı geçişte kasıntı yasıyor araçlar geriye gıtmeye kasıyor vs.. Bence buda azda olsa bir sorun.
-
Fren yapıp durunca direkssiyonu 22,5 derece sağa çeviriyorum,
Ardından ayağımı frenden çekmeden el frenini çekiyorum.
Sonra vitesi D konumundan N konumuna alıyorum.
Daha sonra ayağımı frenden çekiyorum ve aracın el frenine oturduğunu anlıyorum.
Tekrar fren pedalına basıp vitesi P konumuna alıyorum
Ayağımı fren pedalından çekip kontağı çıkarıyorum...
-
1-diş fırçalamak orucu bozar mı?
2-otomatik vites araba nasıl park edilmeli?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ya bu olaya çok gülmeye başladım, her ortamda her yerde çıkıyor.
Eskiden "çizik kalemi" ve "yakıt tüketimini %50 azaltan mıknatıs" geyikleri vardı. Otomobillere bir şekilde bulaşıp yeni öğrenmeye başlayan kişiler bunları da keşfedip 5-10 senelik aralıklarla her seferinde periyodik olarak her öğrenen gelip soruyordu, ona benzetiyorum.
Otomatik şanzıman herhalde 1950'lerden beridir falan var.
Şanzımana yük binmesi işi hurafe arkadaşlar. Öyle bir şey yok.
Yük biniyor dediğiniz şey, ŞANZIMAN KİLİDİ.
Yani otomatiklerde şanzıman P'ye aldığınızda zaten boşa düşüyor, yani N demek bir nevi.
Ancak şanzıman kilidi denen şeyin mantığı, siz nasıl manuel arabayı el frenini çekip yokuşta durdurduğunuzda 1.vitese de emniyet için takıp öyle bırakırsınız, kaymasın diye, P'deki şanzıman kilidi mantığı da bu.
Manuelde evet 1.vites dişlisine de biraz yük bindirmiş oluyorsunuz.
Ancak otomatikte böyle bir şey yok. Şanzımana yük binmiyor.
Şanzıman kilidi denen parçaya yük bindiriyorsunuz, ona da kolay kolay zarar veremezsiniz, merak etmeyin.
D-N-P işi hikaye.
Direkt olarak D-P yapın.
Zaten ayağınızın frende olması gerekiyor bu vites değişimini yapabilmek için.
Ayak frende, durdunuz, vitesi D-P yaptınız, el frenini çektiniz, zaten yük hala ayağınız frende olduğu için el freninde de şanzıman kilidinde de bi yük yok..
Ayağınızı frenden çektiniz, yükü el frenine vermiş oluyorsunuz otomatik olarak.
Ha bu noktada el freni az tutuyordur belki biraz, bi miktar da şanzıman kilidine yük bindirirsiniz en fazla.
Düzde zaten bir şey olmaz, yokuşta da yalnızca o kilidi yenmek için biraz güç uygularsınız, hafif bi "donk" eder. Başka bir şey olmaz.
O kadar törene, ritüele gerek yok kısaca.
-
frene basıyorum. ve ayagım frene basılı şekilde N ye alıyorum + el frenini çekiyorum (ayağım hala frende),
sonra ayağını frenden çekiyorum.
sonra tekrar frene basıp P ye alıyorum .
edit: bir üstteki mesaji okuyunca kendimi knight onlineda upgrade hurafelerine inanan oyuncular gibi hissettim.
eğer ayagım frende oldugu muddetçe yük herhangi bir yere binmiyorsa. sadece frende kalıyorsa , gerçekten her şey hurafe .
ayagımı frenden kaldırmadan p ye alırım oldu bitti .
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadomax -- 25 Nisan 2025; 10:50:47 > -
dediğiniz gibiyse D-N-P işi cidden hikaye.
hikaye olmayan şey ise, otomobili çalıştırıp ilk kalışı yaparken yarım debriyajda kalkma mevzusu. ayağı frenden çekince 1 saniye sonra otomobil usulca ilerlemeye başlıyor. işte bunu yapmak yerine ayağı frenden çekip gaza basmak ve otomobili net şekilde kaldırmak gerekli diyolar.
aradaki fark ise şu: sen gaza basarak kalkarsan otomobil freni hemen bırakıp, kavramaya tam sıkıp, motoru tam devreye alıp, net bi kalkış yapıyor. ve bu istenen birşey.
gaza basmadan sadece ayağı frenden çekince, otomobil çok ağır şekilde kalkıyor. bu ağır kalkış esnasında yarı debriyaj durumu yaşanıyor(muş) ve kavrama plakları birbirleri üzerinde (temas ederek) sürükleniyorlar. sürüklenme demek ısı açığa çıkması demek. (iki plak birbirine temas halinde iken farklı hızla dönerlerse aradaki yüzeyde sürüklenme gerçekleşir)
öte yanda, gaza basarak kalınca, yarı debriyaj durumu yaşanmıyor, kavrama plakları birbirlerine tam yapışık oluyorlar ve birbirine sürterek sürüklenme yapmıyorlar. bu durumda plaklar ısınmaz çünkü arada sürüklenme yok. plaklar aynı hızla dönerler.
bu söylediğim şeyi bir videoda dinledim ve bana. mantıklı geldi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01001101 -- 25 Nisan 2025; 11:29:38 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Evet çift kavrama şanzımanlar için bu önemli diyorlar. Klasik otomatik gibi aracı kararsız bırakmayın deniliyor.
Düz yolda yine pek sıkıntı olmayabilir belki, çünkü ilk hareket sonrası manuel olarak 1.viteste de araç debriyajdan ayağınızı çektikten sonra rölanti devir ile ilerleyebiliyor, çift kavramada da benzeri düşünülebilir. Ancak yokuşta freni bırakıp aracı D'de ama hareket etmeden bırakmak yarım debriyaj etkisi yaratabilir gerçekten de.
D-N-P işi bu anlamda ciddi hurafe, o net.
Dediğim gibi manuel şanzımanda el freni + 1.vites olarak bıraktığınızda, ya da sadece yokuşta 1.viteste bıraktığınızda o dişliye yük bindiriyorsunuz, yine bir şey olmaz gerçi ama çok istenen bir şey değil.
Otomatikte böyle bir şey yok, şanzıman zaten P'ye geçtiğinde boşta demektir. Araya şanzıman kilidi girer. Manueldeki gibi 1.vites dişlisi değil, şanzıman kilidi denen parça arabayı tutar. O parça da zaten manueldeki aynı etkiyi yapması için. El freni tutmuyorsa P'de kilitlensin hesabı.
Benzer içerikler
- ford 1.0 ecoboost motor kullanıcı yorumları
- audi a3 1.4 tfsi kronik sorunlar
- araba neden yağ eksiltir
- mondeo mk3
- araç ses yalıtımı tavsiye
- 2025 elektrikli araç satış rakamları
- dacia fiyat listesi
- aircar fiyat
- c5 aircross 2025
- togg sipariş
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X