Şimdi Ara

Otokar, elektrikli otobüsü Kent Electra'yı Münih'te sergiledi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
479
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Otokar, elektrikli otobüsü Kent Electra'yı Münih'te sergiledi



    Otokar, yeni tip koronavirüs pandemisi sonrasında Avrupa'nın ilk yüz yüze otomobil fuarı IAA Mobility 2021'de 12 metrelik şehir içi elektrikli otobüsü Kent Electra'yı sergiledi. Webasto pilleri ile güçlendirilen Kent Electra otobüsü fuar boyunca yolcu taşımacılığı yaptı.

     

    Başta Avrupa olmak üzere dünyanın 50’den fazla ülkesinde milyonlarca yolcuya konforlu, güvenli seyahat imkanı sunan Otokar'ın elektrikli otobüsü IAA Mobility 2021'de emisyonsuz araçlar için tahsis edilen “Blue Lane” hattında hizmet verdi. Kent Electra, Webasto iş birliği ile 6 gün boyunca fuar alanı ve şehir merkezi arasında 1000 kilometrenin üzerinde yol yaptı ve 2 bini aşkın fuar ziyaretçisini taşıdı. 



    Ayrıca Bkz.Makyajlı 2021 Volkswagen Polo Türkiye fiyatı açıklandı!

     

    Dinamik, zarif, modern tasarımıyla dikkat çeken Kent Electra; daha temiz bir çevre, daha sessiz trafik, daha düşük işletme maliyetleri ve daha yüksek verimlilik sağlamak hedefiyle tasarlandı. Otokar Ar-Ge Merkezi’nde geliştirilen, Voith şanzımanlı Kent Electra, tasarımının yanı sıra konforu, teknolojisi, güvenlik alanındaki yenilikçi çözümleriyle Münih’te dikkatleri üzerinde topladı.



    Tam şarjla topografya ve kullanım profiline bağlı olarak 300 kilometrenin üzerinde menzil sunabilen Kent Electra, Münih IAA Mobility 2021'de de yolcuların beğenisini kazandı.



    Otokar Kent Electra 12 metre uzunluğa ve 80 kişilik kapasiteye sahip. Araçta 268 kW güç ve 3087 Nm tork üreten Voith elektrik motoru mevcut. Kent Electra'da standart olarak 210 kWsa kapasiteli lityum iyon batarya bulunuyor. Bataryanın şarj süresi 3 saat olarak belirtilmiş. Otobüste ayrıca 280 kWsa ve 350 kWsa batarya paketi opsiyonları da bulunuyor. Otobüsün Türkiye fiyatı yaklaşık 4.5 milyon TL.









  • Voith motor, Voith şanzıman, Webasto pilleri... Hepsi zaten Almanya menşei.

    İnsan "herhalde parçaları Almanya'dan getirip montajını Türkiye'de yapmışlar, akabinde tekrar Almanya'ya göstermeye götürmüşler" diye düşünme içerisine giriyor ister istemez...

  • Elektirk motorunu üretmek çok zor bir şey olmasa gerek. Hali hazırda zaten Türkiyede bir çok markamız başta beyaz eşyalar için olmak üzere elektrik motorları üretiyorlar. Otokarın veya Koç grubunun da bu konuda üretime geçmesi lazım. Zaten Koç grubu bünyesinde olan Otosan' da %100 yerli dizel Ecotorq mortorlar üretiliyor ve bunu Otokarın otobüslerinde kullanıyorlar. Belki yine bu tarz bir proje gelebilir. Bence artık Koç grubunun bu motor işlerini sürekli devam ettirmesi gerekir. Ortak bir üretim hattı kurulup sahip olunan markalar bu motorlarla beslenebilir. Türkiyenin artık bu tarz detaylarla zaman kaybetmemesi gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: V4LKyR

    Voith motor, Voith şanzıman, Webasto pilleri... Hepsi zaten Almanya menşei.

    İnsan "herhalde parçaları Almanya'dan getirip montajını Türkiye'de yapmışlar, akabinde tekrar Almanya'ya göstermeye götürmüşler" diye düşünme içerisine giriyor ister istemez...

    Bu parçaların hiçbiri stratejik ürün değil. Pekala Türkiye'de de üretilebilir. Ancak burada Kar/ maliyet hesabı devreye giriyor. Bu taşıtlardan on binlerce üretip satabilseydik o zaman motor, batarya gibi parçaları üretmek anlamlı olabilirdi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi homebird -- 23 Eylül 2021; 10:41:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • acr kullanıcısına yanıt
    Elektrikli araçlarda, elektrik motoru zor olan kısım değil. Güç depolama, pil tedariği, güç dağıtım sistemleri, soğutma asıl zor kısım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1BilimAdamı

    Elektrikli araçlarda, elektrik motoru zor olan kısım değil. Güç depolama, pil tedariği, güç dağıtım sistemleri, soğutma asıl zor kısım.

    Evet onlar zor olabilir ama orasına zaten bir şey dediğimi sanmıyorum. Yukarıda motor ve aktarım için yazılmış bendr onun için bir cevap yazdım.

    Ha sizin bahsettiğiniz işlerde illa yerli olacak diye bir şart yok. Ama güzel bir planlama ve uygun ortam ile olmayacak şeylerde değil. Bu ülkede gerekli şartlar oluştuğunda her şey üretilebilir ve geliştirilebilir. Ben buna inanıyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    Elektirk motorunu üretmek çok zor bir şey olmasa gerek. Hali hazırda zaten Türkiyede bir çok markamız başta beyaz eşyalar için olmak üzere elektrik motorları üretiyorlar. Otokarın veya Koç grubunun da bu konuda üretime geçmesi lazım. Zaten Koç grubu bünyesinde olan Otosan' da %100 yerli dizel Ecotorq mortorlar üretiliyor ve bunu Otokarın otobüslerinde kullanıyorlar. Belki yine bu tarz bir proje gelebilir. Bence artık Koç grubunun bu motor işlerini sürekli devam ettirmesi gerekir. Ortak bir üretim hattı kurulup sahip olunan markalar bu motorlarla beslenebilir. Türkiyenin artık bu tarz detaylarla zaman kaybetmemesi gerekir.

    Motoru sistemin kalanına entegre etme işi zor olduğu için hepsini tek elden alıyorlar diye düşünüyorum hocam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu teknolojiler aslında bugün çok yaygın olmasada giderek artan bir ivmeyle kullanımı yükselecek. Daha yolun çok başındayız. Eğer yarının dünyasında bir pastada biz istiyorsak bu işlere hakim olmak zorundayız. Eğer bu teknolojileri bugün üretebiliyor olsak büyük bir potansiyeli ve büyüme fırsatını da yakalamış oluruz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    Bu teknolojiler aslında bugün çok yaygın olmasada giderek artan bir ivmeyle kullanımı yükselecek. Daha yolun çok başındayız. Eğer yarının dünyasında bir pastada biz istiyorsak bu işlere hakim olmak zorundayız. Eğer bu teknolojileri bugün üretebiliyor olsak büyük bir potansiyeli ve büyüme fırsatını da yakalamış oluruz.

    Katılıyorum, trene binmemiz lazım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupa piyasasında bu fiyatla iş görür. Ülkemizde imkansız.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • yurtdışından ithal edilen parçalarla montajlanıp yine yurtdışına satış hedeflenen bir araç olmuş gibi duruyor. standart fason üretim mantığı. ancak yazılım yerli ise yine iyi bişey derim. tabiki montaj hattında,fabrikada çalışan işçi,mühendis vs kısaca istihdam için olumlu buluyorum bu tarz üretim projelerini.

  • her parçasını burada üretip satsak ne iyi olur

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.