|
Otokar, elektrikli otobüsü Kent Electra'yı Münih'te sergiledi
-
-
Voith motor, Voith şanzıman, Webasto pilleri... Hepsi zaten Almanya menşei.
İnsan "herhalde parçaları Almanya'dan getirip montajını Türkiye'de yapmışlar, akabinde tekrar Almanya'ya göstermeye götürmüşler" diye düşünme içerisine giriyor ister istemez...
-
Elektirk motorunu üretmek çok zor bir şey olmasa gerek. Hali hazırda zaten Türkiyede bir çok markamız başta beyaz eşyalar için olmak üzere elektrik motorları üretiyorlar. Otokarın veya Koç grubunun da bu konuda üretime geçmesi lazım. Zaten Koç grubu bünyesinde olan Otosan' da %100 yerli dizel Ecotorq mortorlar üretiliyor ve bunu Otokarın otobüslerinde kullanıyorlar. Belki yine bu tarz bir proje gelebilir. Bence artık Koç grubunun bu motor işlerini sürekli devam ettirmesi gerekir. Ortak bir üretim hattı kurulup sahip olunan markalar bu motorlarla beslenebilir. Türkiyenin artık bu tarz detaylarla zaman kaybetmemesi gerekir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: V4LKyR
Voith motor, Voith şanzıman, Webasto pilleri... Hepsi zaten Almanya menşei.
İnsan "herhalde parçaları Almanya'dan getirip montajını Türkiye'de yapmışlar, akabinde tekrar Almanya'ya göstermeye götürmüşler" diye düşünme içerisine giriyor ister istemez...Bu parçaların hiçbiri stratejik ürün değil. Pekala Türkiye'de de üretilebilir. Ancak burada Kar/ maliyet hesabı devreye giriyor. Bu taşıtlardan on binlerce üretip satabilseydik o zaman motor, batarya gibi parçaları üretmek anlamlı olabilirdi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi homebird -- 23 Eylül 2021; 10:41:17 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektrikli araçlarda, elektrik motoru zor olan kısım değil. Güç depolama, pil tedariği, güç dağıtım sistemleri, soğutma asıl zor kısım.
-
quote:
Orijinalden alıntı: 1BilimAdamı
Elektrikli araçlarda, elektrik motoru zor olan kısım değil. Güç depolama, pil tedariği, güç dağıtım sistemleri, soğutma asıl zor kısım.Evet onlar zor olabilir ama orasına zaten bir şey dediğimi sanmıyorum. Yukarıda motor ve aktarım için yazılmış bendr onun için bir cevap yazdım.
Ha sizin bahsettiğiniz işlerde illa yerli olacak diye bir şart yok. Ama güzel bir planlama ve uygun ortam ile olmayacak şeylerde değil. Bu ülkede gerekli şartlar oluştuğunda her şey üretilebilir ve geliştirilebilir. Ben buna inanıyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: acr
Elektirk motorunu üretmek çok zor bir şey olmasa gerek. Hali hazırda zaten Türkiyede bir çok markamız başta beyaz eşyalar için olmak üzere elektrik motorları üretiyorlar. Otokarın veya Koç grubunun da bu konuda üretime geçmesi lazım. Zaten Koç grubu bünyesinde olan Otosan' da %100 yerli dizel Ecotorq mortorlar üretiliyor ve bunu Otokarın otobüslerinde kullanıyorlar. Belki yine bu tarz bir proje gelebilir. Bence artık Koç grubunun bu motor işlerini sürekli devam ettirmesi gerekir. Ortak bir üretim hattı kurulup sahip olunan markalar bu motorlarla beslenebilir. Türkiyenin artık bu tarz detaylarla zaman kaybetmemesi gerekir.Motoru sistemin kalanına entegre etme işi zor olduğu için hepsini tek elden alıyorlar diye düşünüyorum hocam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bu teknolojiler aslında bugün çok yaygın olmasada giderek artan bir ivmeyle kullanımı yükselecek. Daha yolun çok başındayız. Eğer yarının dünyasında bir pastada biz istiyorsak bu işlere hakim olmak zorundayız. Eğer bu teknolojileri bugün üretebiliyor olsak büyük bir potansiyeli ve büyüme fırsatını da yakalamış oluruz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: acrBu teknolojiler aslında bugün çok yaygın olmasada giderek artan bir ivmeyle kullanımı yükselecek. Daha yolun çok başındayız. Eğer yarının dünyasında bir pastada biz istiyorsak bu işlere hakim olmak zorundayız. Eğer bu teknolojileri bugün üretebiliyor olsak büyük bir potansiyeli ve büyüme fırsatını da yakalamış oluruz.
Katılıyorum, trene binmemiz lazım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Avrupa piyasasında bu fiyatla iş görür. Ülkemizde imkansız.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
yurtdışından ithal edilen parçalarla montajlanıp yine yurtdışına satış hedeflenen bir araç olmuş gibi duruyor. standart fason üretim mantığı. ancak yazılım yerli ise yine iyi bişey derim. tabiki montaj hattında,fabrikada çalışan işçi,mühendis vs kısaca istihdam için olumlu buluyorum bu tarz üretim projelerini.
-
her parçasını burada üretip satsak ne iyi olur
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Bu parçaların hiçbiri stratejik ürün değil. Pekala Türkiye'de de üretilebilir. Ancak burada Kar/ maliyet hesabı devreye giriyor. Bu taşıtlardan on binlerce üretip satabilseydik o zaman motor, batarya gibi parçaları üretmek anlamlı olabilirdi. |
Voith motor, Voith şanzıman, Webasto pilleri... Hepsi zaten Almanya menşei.
İnsan "herhalde parçaları Almanya'dan getirip montajını Türkiye'de yapmışlar, akabinde tekrar Almanya'ya göstermeye götürmüşler" diye düşünme içerisine giriyor ister istemez... |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X