Şimdi Ara

Oto ses yalıtımı hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
2
Favori
17.951
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar, 2009 civic dream aracım var, bilidiği üzere biraz fazlaca yol sesi alıyor. Sırf bu yüzden aracı değiştirmeyi bile düşündüm, birçok aracı test ettim ama çoğu bana civic den aldığım zevki vermedi. Yalıtım mı yaptırsam diye düşünüyorum. Ziebart'dan araç altına pütür atılıp yalıtım yaptıranlar sonucun çok iyi olmadığını söylüyor. Sizler alternatif olarak dışarıda yada kendimizce neler yaptırabiliriz? Malzeme konusunda ne kullanlılabilir?
    Örnek olarak Würth'ün ses yalıtımı şilteleri var ama oldukça pahalılar... Birde galvaniz havalandırma tesisatlarına uygulanan bir malzeme var, sanırım adı firex di...
    Bu konu hakkında yardım ve görüşlerinize, aracıma yeniden ısınmaya ihtiyacım var, hatta bu başlık altında fikirleri toplarsak bence çok iyi olur. Saygılar...



  • biraz tuzludur ama dynamat iyidir
  • Benimde bilgiye ihtiyacım var bu konuda , konu hakkında bilgisi olanlar paylaşırlarsa cok makbule gecer ,
    Lastikleri değiştirmenin cok faydası olucaktır daha yumuşak hamurlu lastiklerde fark edilir derecede etki ediyor , dışardan bizim yapabileceğimiz en basit ve etkili yöntem bu gibi .
  • Benim internetten okuduklarım ve yalıtıma harcadığım paralar gösterdi ki, bu yalıtım işleri boş işler.klasik deyimle para tuzağı. Yalıtım için harcayacağınız parayı kaportanın içine 10 luk olarak yapıştırsanız daha fazla yalıtım sağlar. Arabanın fabrikasyon olarak yalıtımı iyi değilse ne yapsanız boş.

    Oldukça yumuşak bir lastik alıp, 2 yılda bir değiştirmek harcayacağınız paradan daha mantıklı.
  • Yanmaz elyafları kapı içine davlumbaz içlerine düzgünce tıksak sorun çözülmez mi?
  • Yani açıkçası ben, tüm koltukları ve taban halısını söküp, uygun mazleme ile yalıtım yaptırmayı dahi düşünüyorum. Ancak malzeme seçimi konusunda sıkıntı var, bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlardan yorum istiyorum.
  • yok mu hiç yalıtım yaptırıp memnun kalan?
  • firex kullanabilirsin z.burnu tekzende bulabilirsin ses yalıtım malzemesi.
  • walla bende yaptırcam arabanın altını kauçuk benzeri püskürtme ile kaplıorlar yoksa bu çamur çürütecek arabayı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ziraatbileşim

    firex kullanabilirsin z.burnu tekzende bulabilirsin ses yalıtım malzemesi.


    Firex i bende çok duydum hatta şantiye stajımda klima-havalandırma tesisatı izolasyonunda kullanıldığını görmüştüm yanılmıyorsam. ama bu firex kendinden yapışkanlı değil bildiğim kadarıyla. Bali tarzı birşeyle yapıştırıyolardı. Buna alternatif bir yapıştırma şekli nedir o konuyuda araştırmak lazım.
    Bu link aslında iyi bir rehber niteliğinde http://www.ladatr.com/forum/viewtopic.php?t=837
    Burada firex tarzı malzeyi nasıl uyguladığını anlatmış bir arkadaş http://www.skodam.com/viewtopic.php?f=4&t=7485&p=94359
    Burada da özellikle rezonans yani titreşimi engellemek için yapılan bir izolasyon öreği var (özellikle ses tesisatı titreşimlerini engellemek için) http://www.modpark.com/forum/kendi-modifiyeni-kendin-yap/otomobil-ses-izolasyonu-modifiyesi-resimliotomobil-on-kapi-ses-izalasyonuoto-izalas-2551/

    Haydi arkadaşlar, biraz araştıralım, soruşturalım burada beyin fırtınası yapalım, araçlarımızı mercedes S yada bmw 7 sınıfı kadar olmasada,biraz daha sessizleştirmenin yollarını hep beraber arayalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Benim internetten okuduklarım ve yalıtıma harcadığım paralar gösterdi ki, bu yalıtım işleri boş işler.klasik deyimle para tuzağı. Yalıtım için harcayacağınız parayı kaportanın içine 10 luk olarak yapıştırsanız daha fazla yalıtım sağlar. Arabanın fabrikasyon olarak yalıtımı iyi değilse ne yapsanız boş.

    Oldukça yumuşak bir lastik alıp, 2 yılda bir değiştirmek harcayacağınız paradan daha mantıklı.




    Kapı fitillerinin içine serum lastiği veya akvaryumlar için olan ince plastik borulardan döşemekte sesi azaltıyor(muş). Yalıtım yapılacaksa, malzemeyi kendiniz alıp, aracı söküp yaparsanız fiyat herhalde onda biri falan düşer. Bende yapmak istiyorum, aracın her yerini sökebiliyorum, gösterge paneli orta konsolda dahil. Fakat komple torpido konusunda güvenemiyorum kendime. Orayı yapmadan da olmaz, en önemli kısım
  • Kapı fitili içinden serum lastiği fitili yırttırmadan nasıl yürütlürki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    Kapı fitili içinden serum lastiği fitili yırttırmadan nasıl yürütlürki?


    Fitilin birleşim yeri varsa ordan yoksa delik açıp herhalde. Mesela benim bagaj fitilinde birleşme yeri var, içine giriyor, ordan yürütülür ama kapı fitilinde aynı şey yok.
  • Bu olayı denemek lazım.Şimdi aklıma geldide; Bende würth'ün silikon sprayi var. İç mekandaki tıkırtılar için almıştım, ama asıl kullanım yerleri plastik malzemeleri yağlama, kaydırma amaçlı (iç içe 2 boru geçirme gibi mesela) imiş. Bununla bir deneme yapmak lazım, lakin ses ne derecede azalır tabi tartışılır...
    En azından kapılar daha tok kapanır
  • Focuslarda bu yol ve rüzgar sesini oldukça içine alıyor. Buradamı okudum yada başka forumdamı hatırlamıyorum ama bizim araçlardada kapıların altında fitillerin birleşim yerinden anten kablosu sokan bir kaç arkadaş vardı ve baya olumlus sonuç almışlardı. Kapılar daha tok bir sesle kapanıyor ve rüzgar sesini falan belli bir oranda azalttıklarını söylüyorlardı ama ben denemedim kabloyuda iki parça halinde bulaşık deterjanıyla falan kayganlaştırıp fitilin içine sokuyorlardı. Belki saçma gibi görünsede olumlu sonuç aldığını söyleyen bir kaç kişi görmüştüm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Benim internetten okuduklarım ve yalıtıma harcadığım paralar gösterdi ki, bu yalıtım işleri boş işler.klasik deyimle para tuzağı. Yalıtım için harcayacağınız parayı kaportanın içine 10 luk olarak yapıştırsanız daha fazla yalıtım sağlar. Arabanın fabrikasyon olarak yalıtımı iyi değilse ne yapsanız boş.

    Oldukça yumuşak bir lastik alıp, 2 yılda bir değiştirmek harcayacağınız paradan daha mantıklı.


    arkadaşım sana katılıyorum ancak yumuşak lastikten kasıt nedir acaba ne gibi bir marka önerirsiniz..ölçü 205 55 16
  • iyi bir sonuç almak istiyorsanız.

    1) Koltukları ve taban döşemelerini söküp tavsiye edilen bir malzeme ile çift katlı uygulama yaptırmanız,
    2) Tavan döşemesini sökmeniz ve aynı uygulamayı buraya da yaptırmanız,
    3) Bagajı ba baştan aşağı aynı malzeme ile kaplatmanız,
    4) Kapı döşemerini söküp içine yine aynı malzemeden uygulatmanız,
    5) Çamurlukların içine de bu malzemeden kullanmanız ve hatta üzerini zift benzeri bir madde ile kaplamanız daha sonra davlumbazı takmanız,
    6) Aracın altını zift veya benzeri bir madde ile kaplatmanız,
    7) Yumuşak hamurlu bir lastik almanız,

    gerekir ki bütün bu saydıklarım hem arabanın her yerinin sökülmesine hem de cebinizden oldukça fazla para çıkmasına neden olur. Hepsinden ziyade müdahale edemeyeceğiniz bir unsur -cam kalınlığı- yüzünden hiçbir zaman aracınız istediğiniz sessizliğe kavuçmayacaktır. Ama bana bu da yeter diyorsanız şu 7 maddeyi tek tek uygulamak zorundasınız.

    Not: Bir Honda sahibinin motor sesi duymadan yaşayamayacağı göz önüne alınarak bu yönde bir izalasyon listeye eklenmemiştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406


    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Benim internetten okuduklarım ve yalıtıma harcadığım paralar gösterdi ki, bu yalıtım işleri boş işler.klasik deyimle para tuzağı. Yalıtım için harcayacağınız parayı kaportanın içine 10 luk olarak yapıştırsanız daha fazla yalıtım sağlar. Arabanın fabrikasyon olarak yalıtımı iyi değilse ne yapsanız boş.

    Oldukça yumuşak bir lastik alıp, 2 yılda bir değiştirmek harcayacağınız paradan daha mantıklı.


    arkadaşım sana katılıyorum ancak yumuşak lastikten kasıt nedir acaba ne gibi bir marka önerirsiniz..ölçü 205 55 16


    Bu aralar nokian lastiklerine takmış durumdayım. İnternetten yaptığım araştırmalarda sessizliği konusunda çok olumlu şeyler okudum.

    Michelin primacy ve yan ürünü kleber çok yumuşak ama 1 yıl geçince sanki birden sertleşiyorlar ve lastik gürültüsü oluşmaya başlıyor.

    Bir de özellikle japon araçlarında kapılardan rüzgar sesi çok geliyor. Fitillerin ve cam çıtalarının iyi durumda olması önemli.

    Tabi bunun sonu yok.Asıl sorun araçlarda/lastiklerde değil yollarda ama biz çözüm aramaya devam ediyoruz.Çok girmemek lazım.
  • Yerinde olsam bukadar masraf etmezdim. Yalıtım tuzlu olcak gibi geldi bana .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: firozat

    Focuslarda bu yol ve rüzgar sesini oldukça içine alıyor. Buradamı okudum yada başka forumdamı hatırlamıyorum ama bizim araçlardada kapıların altında fitillerin birleşim yerinden anten kablosu sokan bir kaç arkadaş vardı ve baya olumlus sonuç almışlardı. Kapılar daha tok bir sesle kapanıyor ve rüzgar sesini falan belli bir oranda azalttıklarını söylüyorlardı ama ben denemedim kabloyuda iki parça halinde bulaşık deterjanıyla falan kayganlaştırıp fitilin içine sokuyorlardı. Belki saçma gibi görünsede olumlu sonuç aldığını söyleyen bir kaç kişi görmüştüm


    Ama anten kablosu serum lastiği gibi yada akvaryum hortumu gibi esnek yumuşak değil. Zor kapanıpta zamanla kapı ayarını ve kilitlerini bozmasın? Serum lastiği ve akvaryum hortumunu sıkınca esniyor, anten kablosu bu şekilde esnemez. Anten kablosunun merkez kısmı ve onu çevreleyen tel kafes sökülüp sadece lastiği kalacak şekilde olabilir. Biraz uğraşınca hortum gibi çıkarılabilir üst kısım. Ama herhalde en ucuzu ve kolayı akvaryum (hava) hortumu.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.