Şimdi Ara

OPEL - CHEVROLET araçlarda genel LPG sorunu (Euro V motor Sübap arızası) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
201
Cevap
12
Favori
98.849
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • slm araştırma yapıyorum bizde de 2001 model
    e 200 komprosör aracımız var acaba bizim araçta da
    sbop sorunu olabilirmi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkan3552

    slm araştırma yapıyorum bizde de 2001 model
    e 200 komprosör aracımız var acaba bizim araçta da
    sbop sorunu olabilirmi.


    ÖNCELİKLE MERHABA

    sizin arcınızda sibop sorunu olmaz bu güne kadar takılmış bir cok mercedes komprosör arclar vardır hic bir sıkıntı şikayet gelmedi arcınızı lpg taktırarak gönül rahatlıgı ile

    kulanabilirsiniz daha deteylı bilgi icin otogaz dönüşümü yapılmış arac resimlerini inceleye bilirsinizhttp://forum.donanimhaber.com/m_57505574/tm.htm isterseniz bizimle irtibata gecip dönüşüm yaptıgımız müşteri referansı alabilirsiniz iyi günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayotogaz -- 16 Mayıs 2012; 23:07:15 >




  • Pekiii...

    Madem bu işin çelik sübap gibi bir çözümü var. O zaman OPEL-CHEVROLET neden bu çelik sübapları montajda takmıyor?

    Sonraki 50 binde aynı sorunun tekrar yaşanacağı belli değil mi?

    Bu durumda OPEL'in garanti bitse bile o sübapları kronik sorun kabul edip ücret almadan değiştirmesi gerekir. Ya da adam gibi malının ardında durup çelik sübap takması gerekir.
    Tıpkı ilk çıkan Hyundai Accent Era araçlardaki kronik EPS elektrikli direksiyon arızasını firmanın kabul edip yeni tasarım parçayı ücret almadan takması ve o parçaya garanti bitse bile 10 yıl garanti vermesi gibi!

    OPEL, Koreli Hyundai kadar bile sattığı ürünün arkasında durmayacak mı?


    Ayrıca bir çok tüketici garanti süresi bittikten sonra 50-55 bin km'yi görüyor. Acaba servis o garibanlardan çelik olmayan standart sübap ücreti talep ediyor mu?

    Ticari etik sahibi bir firma bu durumda sübap ve işçilik ücreti istemez!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Pekiii...

    Madem bu işin çelik sübap gibi bir çözümü var. O zaman OPEL-CHEVROLET neden bu çelik sübapları montajda takmıyor?

    Sonraki 50 binde aynı sorunun tekrar yaşanacağı belli değil mi?

    Bu durumda OPEL'in garanti bitse bile o sübapları kronik sorun kabul edip ücret almadan değiştirmesi gerekir. Ya da adam gibi malının ardında durup çelik sübap takması gerekir.
    Tıpkı ilk çıkan Hyundai Accent Era araçlardaki kronik EPS elektrikli direksiyon arızasını firmanın kabul edip yeni tasarım parçayı ücret almadan takması ve o parçaya garanti bitse bile 10 yıl garanti vermesi gibi!

    OPEL, Koreli Hyundai kadar bile sattığı ürünün arkasında durmayacak mı?


    Ayrıca bir çok tüketici garanti süresi bittikten sonra 50-55 bin km'yi görüyor. Acaba servis o garibanlardan çelik olmayan standart sübap ücreti talep ediyor mu?

    Ticari etik sahibi bir firma bu durumda sübap ve işçilik ücreti istemez!



    Şimdi burada birşeyi kaçırıyorsun opel veya chevy burada malzemeden yada nebiliyim maliyetten kaçmak için bunu yapmıyor bugün birçok araba firması artık magnezyum alışımlı subaplara geçiyorlar sebebide motor performansı yakıt ekonomisi ve Co salınımını dengelemek içindir. ve chevy opel veya diğer araba firmaları arabalarını benzinli yada dizel için üretiyorlar yani 2 motor çeşidi vardır dünyada ya benzinli ya dizel :)lpg motoru yoktur yani




  • Opel'de LPG EKONOMİK Mİ?

    Arkadaş 50 binde sorun yaşamaya başladı, 53 bin km civarında sübaplar değişti.

    Benzinde ortalama 8 litre/100km tüketimi var. LPG'de 9,6lt/100km.

    Km başına benzinde 8x4,5=36 kuruş yakıyor, LPG'de ise 9,6x2,28=yaklaşık 22 kuruş.

    Arada km başına 14kuruş fark var. 50 bin km'de 7000tl yakıt parası farkı var. 2000tl lpg montajına verdi, toplam 3 bakımda LPG kiti bakımı için ekstradan 210tl verdi, 50bin km boyunca hesaba dahil olmayan benzin farkını saymayalım haydi, eğer 2000tl de çelik sübap için OPEL'e para verse;

    toplamda 4210tl masraf. 7000tl tasarruf. Yani 50 bin km'de toplamda sadece 2790tl kâr edecek!

    Sorunsuz olarak LPG'li araca binmenin kârı bu kadar işte...

    Değer mi???

    Zaten bu olaydan sonra arkadaş aracından soğudu. Seneye satmayı düşünüyor.

    Valilikte çalışan ve bu konuyu okuyan CHEVROLET CRUZE sahibi arkadaşta yakında aynı problemi yaşamaktan çekinmeye başladı. ''Aynı sorunu yaşarsam tüketici mahkemesine giderim'' dedi.

    Bakalım Chevy motoru nasıl çıkacak?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 17 Mayıs 2012; 0:39:44 >




  • Hocam...

    Ürettikleri araç LPG uyumlu değil ise 2000tl alıp kendi eliyle lpg takıp garanti vermeyecekler. Yok para alıp lpg takıp garantili sıfır araç satıyorsa da malının ardında duracak!

    ''Lpg'nin zarar veremediği çelik sübaplarım var, 2000tl ver onu takayım'' ne demek? Ahlaki mi?

    Baştan müşteriye adam gibi bilgi versinler. Bu kronik problemi arkadaş bilse başta bu aracı almazdı. Alan da kabullenip alır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Hocam...

    Ürettikleri araç LPG uyumlu değil ise 2000tl alıp kendi eliyle lpg takıp garanti vermeyecekler. Yok para alıp lpg takıp garantili sıfır araç satıyorsa da malının ardında duracak!

    ''Lpg'nin zarar veremediği çelik sübaplarım var, 2000tl ver onu takayım'' ne demek? Ahlaki mi?

    Baştan müşteriye adam gibi bilgi versinler. Bu kronik problemi arkadaş bilse başta bu aracı almazdı. Alan da kabullenip alır.


    hala atladığın bazı noktalar var zanten şuanda ne chev nede opel euro 5 motorlarına kesinlikle lpg ye onay vermiyor takıldığındada garanti dışı kalıyor arkadaşın istediği kadar tüketici mahkemesine gider eğer araba firması bu arabaya lpg takılırsa garanti dışı kalır diyorsa yapıcak birşey yok ayrıca hiç bir servis gel bunu çeliple değiştirelim 2000 tl demez aracın orjinal subapları yine magnezyum alışımdır. çelik subapları sanayide taktırırsın servis orjinal olmayan bir parçayı araca takmaz.




  • kusura bakmayın arkadaşlar ama konu dışı bir şey soracam.başlık açmayı bir türlü yapamadım.neyse 2010 model opel astra essentia comfort paketli 1.4 araba alınır mı???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRİED49

    kusura bakmayın arkadaşlar ama konu dışı bir şey soracam.başlık açmayı bir türlü yapamadım.neyse 2010 model opel astra essentia comfort paketli 1.4 araba alınır mı???

    http://forum.donanimhaber.com/forumid_340/tt.htm bu linkten daha ayrıntılı bilgiler alabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: watcherb

    hala atladığın bazı noktalar var zanten şuanda ne chev nede opel euro 5 motorlarına kesinlikle lpg ye onay vermiyor takıldığındada garanti dışı kalıyor arkadaşın istediği kadar tüketici mahkemesine gider eğer araba firması bu arabaya lpg takılırsa garanti dışı kalır diyorsa yapıcak birşey yok ayrıca hiç bir servis gel bunu çeliple değiştirelim 2000 tl demez aracın orjinal subapları yine magnezyum alışımdır. çelik subapları sanayide taktırırsın servis orjinal olmayan bir parçayı araca takmaz.


    İyi de hocam...

    Hemen hemen tüm OPEL Yetkili servisleri LPG montajı yapıyor ve aracı garantili şekilde teslim ediyor.

    OPEL/CHEVY kurumsal olarak LPG'li Euro5 motorlara garanti vermiyorsa Türkiye'deki Opel yetkili servisleri o zaman neden LPG montajı yapıp garantili oarak araç satıyor?




  • LPG ile 51000 oldu,Astra H ile.
    Sonunu bilen kanser hastası mı desem,pimi çekilmiş bomba mı desem şimdi!
  • Selamlar 2006 opel astra h arabama 2 sene once landi taktirdim opel bayinde. Her 15 binde filtrelerini degistirttim ihmal etmedim. Toplam 50.000 km yaptim. Sadecr bir kere gazi tahliye etme sorunu yasadim. Bir parcayi mekanik tamr ettiler duzeldi. Son bir aydir arac.dusuk devirlerde inanilmaz silkeleme yapiyor. Bazen stop ediyor. Ozelikle rolanti devri bir asagi bir yukari oynuyor. Opel servis lpgden dedi. Olguna goturdum iki kere yazilimla oynadilar bir gelisme olmadi. Son zamanlarda araba ara ara egzos gazi hatasi veriyor. Simdi ne yapacam, yardimci olabilecek veya fikri olan var mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Buyuk ihtimalle subaplarin sorun verio suanda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iron_man

    Selamlar 2006 opel astra h arabama 2 sene once landi taktirdim opel bayinde. Her 15 binde filtrelerini degistirttim ihmal etmedim. Toplam 50.000 km yaptim. Sadecr bir kere gazi tahliye etme sorunu yasadim. Bir parcayi mekanik tamr ettiler duzeldi. Son bir aydir arac.dusuk devirlerde inanilmaz silkeleme yapiyor. Bazen stop ediyor. Ozelikle rolanti devri bir asagi bir yukari oynuyor. Opel servis lpgden dedi. Olguna goturdum iki kere yazilimla oynadilar bir gelisme olmadi. Son zamanlarda araba ara ara egzos gazi hatasi veriyor. Simdi ne yapacam, yardimci olabilecek veya fikri olan var mi


    İlk başlarda araç çekiş düşüşüyle kendini hissettiriyormuş.
    Sonra ilk marş basmada çalışmamazlık yapmaya başlıyormuş.

    Sübap sorunu zamanında arkadaşın araçta yaşadığı tüm sorunlar: Benzinden gaza geçişte stop etme, kolay çalışmama, düşük devirlerle silkeleme, geç devirlenme ve son olarak hareket halindeyken gaza basılmadığında bile stop etme vs. vs. diye devam ediyor.

    En tehlikelisi de hareketliyken stop etme zaten. Motor durunca fren aksamı da dahil motordan güç alan her şey duruyor.


    NOT: Sübaplar eridikten/yandıktan sonra arkadaşın yaşadığı problemlerden biri de "rölantide motorun titremesi" idi. Sıfır araç sanki 150 bin km'ye gelmiş ve sübapları yemiş 5 yıllık araç gibi titriyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 22 Mayıs 2012; 13:08:33 >




  • defalarca yazdım gene yazıyorum.. lpg dönüşümü sonrası subap yağlama sistemi 500 tl ye kıyılarak takılmalıdır.. bazıları gereksiz demişti sistem için bu gibi konular umarım kendilerine kapak olur.. prins firmasının valvecare sistemi buna bir örnektir.. ve bence tüm araçlarda bulunmalıdır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iron_man

    Selamlar 2006 opel astra h arabama 2 sene once landi taktirdim opel bayinde. Her 15 binde filtrelerini degistirttim ihmal etmedim. Toplam 50.000 km yaptim. Sadecr bir kere gazi tahliye etme sorunu yasadim. Bir parcayi mekanik tamr ettiler duzeldi. Son bir aydir arac.dusuk devirlerde inanilmaz silkeleme yapiyor. Bazen stop ediyor. Ozelikle rolanti devri bir asagi bir yukari oynuyor. Opel servis lpgden dedi. Olguna goturdum iki kere yazilimla oynadilar bir gelisme olmadi. Son zamanlarda araba ara ara egzos gazi hatasi veriyor. Simdi ne yapacam, yardimci olabilecek veya fikri olan var mi


    yazdığınız tüm sorunların aynısını birebir ben de yaşıyorum...
    bir gelişme olursa forumda paylaşın lütfen..
    saygılar...


    not: aracım 2005 Astra H 1.6 Twinport



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kotiledon -- 21 Mayıs 2012; 23:43:36 >
  • Kenara para koymaya başlayayım ben de.
    51000 oldu,eli kulağındadır.
    Astra H.
  • Bizim arkadaş ta garanti bitiminden sonra (2 yıl) araç 90-95 bine gelene kadar binip sonra satma kararı aldı. Daha sonra da LPG ile sorun çıkartmayan adam gibi bir motora sahip sıfır araç alacak.
    Yoksa 100-110 bin km'de bir sürü masraf.

    Bu arada; madem bu motorlar erkenden sübapları yiyor, garantiden sübap değişimi yaparken magnezyum sübaplar yerine çelik sübapları monte etmeyen OPEL markasını protesto ediyorum. Önümüzdeki aralık kampanyasından Astra Sedan almayı düşünüyordum. OPEL'in müşteriye karşı bu garip yaklaşımından sonra vazgeçtim.


    Madem bu sorunun "çelik sübap" gibi bir çözümü var, o zaman sübap değişiminde tekrar sorunlu magnezyum sübapları takma!
    Anlaşılan amaç o değil... Ben tüm açıklamalardan şunu çıkarttım: "50 binde, 100 binde, 150 binde müşteri gelsin de tekrar tekrar sübap değiştirip para kazanalım! Ya da çelik sübapları 2000 TL'ye takıp bir seferde iyi para kazanayım!"

    Yok eğer arabana koyduğun sübaplar diğer sıradan markalardaki gibi 150-200 bine kadar LPG ile dayanmıyorsa aracını satarken LPG ile garanti verme! Garantili oalrak satıyorsan da müşteriyi baştan bilgilendir: "Bizim araçlarımızdaki motorlardaki sübaplar magnezyum olduğu için 50-55 bin kilometrede sübapları yer. Garanti süresinde motoru açar ücretsiz değiştiririz ancak garanti bitiminde bu sorun ücret karşılığı çözülür!" de bari...

    Eğer bu bilgi verilse arkadaşa boşu boşuna gidip Astra almazdık.




  • eyvaaaah eğer dediğiniz gibi sübaplar gittiyse yandık:(
    bende arabayı 120.000de değiştireyim diyordum. ama çok gitmicez heralde.
    neyse citroen c4 aircross veya peugeot 4008 gelse, bir de uygun fiyata olsa, ondan alayım.


    şuana kadar ortalam hesabım şöyle her 1000kmde 100 tl kar olsa. 5000 tl kardayım. 2000tl LPG dönüşümü olsa 3000 TL cepte. masrafları çıkar da 3000TL benden geri giderse, bak o zaman landiyi takan opelin güzel reklamını yaparım:)
  • ACİLL YARDIM: arkadaşlar bende 2012 opel astra sedan aldım servis bana landirenzo taktır hiçbir sorun olmaz dedi bende kayseri olgun lpg ye takdırdım ordakilerde hiç bir sorun olmadan bineceksiniz ve mennun kalacaksınız dedi fakat şimdi yorumları okuyunca moralim çok bozuldu ve arabayı derhal satmayı düşünüyorum bunun hiç bir çözümü yok dimi ve benim arabam 600 km de iken lpg takıldı sorun nezaman başlar lütfen bilgisi olanlar var ise yardım etsin.... neyazıkki motorum A ile başlıyor...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.