Şimdi Ara

Opel AstraJ 2012 Sedan 1.3 CDTI Hakkında Çözümler...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
1.140
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar ;

    Yıllardır bu ve benzeri forumlarda yaşadığımız sorunlara, aradığımız bilgilere istinaden daha önce bazı kullanıcıların yaşamış olduğu deneyimleri ve çözümleri araştırmış ve bu konuda bilgi edinmiş ve bunu kullanarak bazı çözümler elde etmiş biri olarak yaşadığım sorunları ve çözümleri bu başlık altında topladım ki, benim gibi belki bir gün faydalanmak isteyen kullanıcılar yararlanır.

    Opel Astra J 2012 Cosmo 1.3 CDTI Manuel Vites Sedan Kasa araç kullanıyorum. Benim yaşadığım ancak illa sizlerin de yaşayacağınız anlamına gelmeyen bazı durumlar yaşadım. 5 Yıldır aracımı severek kullanıyorum. Bana göre sınıfının en konforlu aracı. Her araçta olabilecek bazı durumları yaşadım amacım yardımcı olmak. Buna istinaden ;

    1 . Motor soğutma sıvısına yağ karışması durumunu.

    Çözümü : Yağ soğutucusu ve pompası bozulmuştu. Garantiden Yağ soğutucusu ve pompası ile devirdaimi sağlayan hortumlar değişti ve tüm sistem temizlendi. 4 Yıldır sorun yaşamadım. Garantiden değişti ancak ortalama maliyeti 850 TL'yi bulabiliyor. Yetkili serviste yapıldı.

    2. Geri viteste yokuş kalkış desteği çalışmıyor ve arka yakınlık sensörleri çalışmıyordu.

    Çözümü : Geri vites müşürü değişti. Her iki durum da düzeldi. Yokuş kalkış desteği ve yakınlık sensörü bu müşüre bağlı çalışıyormuş. Ortalam Maliyeti 20 TL. Yetkili serviste yapıldı.

    3. İsmi çok ünlü otoban üzerinde yer alan bir benzin istasyonundan aldığım 50 TL'lik yakıtın içine su karışmasından dolayı yaşadığım sorun.

    Çözümü : Birkaç km sonra araç bilgisayarı "Yakıtta su var" uyarısı verir. Bu şekilde bir uyarı aldığınızda sorun mutlaka aldığınız yakıttan ya da yakıt filtresinde yer alan sensörden kaynaklı olabilir. Eğer aldığınız yakıt sonrası birkaç km sonra yansa da ya da herhangi bir zaman diliminde yansa da kesinlikle araba ile yola devam etmeyin. Çekici ile en yakın servise çekip ilgili kuruma bilgi verip yakıttan örnek aldırıp incelemeye gönderin. Sonrasında da gelecek sonuca göre aracın tüm yakıt sistemi ile filtreleri ve enjektörlerini kontrol ettirin. Benim yaşadığım durum için ortalama maliyet 2.500 TL gibi bir rakam tutuu. Serviste yapıldı.

    Aracınızın yakıt filtresinden sonraki bir bölümünde bir sensör var yakıtla ilgili bir sorun olduğunda bu sensör sizi uyarıyor. Bilginize,

    4. Akü bitmesi ya da ömrünü tamamlaması. Aki Tasarruf Modu etkin ya da Servo Direksiyon gibi hata mesajlarının alınması.

    Çözümü : Aracınız normalde siz kontağı çevirip bıraktığınızda tutmanıza gerek kalmadan kendisi çalışana dek belirli kez marş yapıp zaten aracın çalışmasını sağlıyor. Aracın kontağını çevirdiğinizde yukarıdaki uyarılarla karşılaşırsanız bilin ki akünüz bitmiştir. Bu uyarıların yanında abuk subuk diğer uyarılar ve kapı camlarının açılmaması ya da kapanmaması gibi sorunlar da olabilir. Ya akünün tekrar şarj edilmesi gerekiyor ya da değiştirilmesi gerekiyor. Ortamala maliyeti uygun bir aki ile 250 TL civarı. Serviste değil sıradan bir oto elektrikçisinde değiştirildi.

    5. Araç dizel olduğu için sıcaklık 50 santigrat derecenin altında olduğu durumlarda kızıştırma bujileri devreye girer ve uygun şekilde ateşlemenin yapılmasını sağlar. Bu bujiler bazen arızalanabiliyor. Aracınız soğuk bir kış günü kontağı cevirdikten sonra eğer bir süre beklemeden çevirdiğinizde ateşleme yapmaz ve arıza ışığı yakarsa muhtemelen bujilerde sorun olabilir.

    Çözümü : Serviste hata geçmişine bakarak sorunun nerede olduğu anlaşılabiliyor sanırım. Bujilerden hangisi arızalı ise değiştiriliyor. Ben garantiden değiştirdim. Maliyetini tam olarak hatırlayamıyroum.

    6. Cosmo pakette bildiğiniz gibi AFL Far sistemi var, dönüşe duyarlı bu sistemde direksiyonu sağa ya da sola hareket ettiğinizde sis lambası gibi dönüş alanını aydınlatan lambalar da yanar. Eğer bu lambalar bozulmuş ya da yanmışsa AFL sistemi ile ilgili bilgisayarda hata mesajı belirir.

    Çözümü : Araba çalışır halde direksiyonu sağa ve sola çevirip bu lambalardan hangisinin yanmadığını kontrol edebilir ve çk cüzi bir miktara yanık olanı değiştirebilirsiniz. Tabi ki bu durumu elektirikle ilgili ya da far sistemi ile ilgili başka bir sorunun var olmadığı varsayarak söylüyorum. Eğer söylediğim gibi bir sorun yoksa servise göstermenizde yarar var.

    7. Motor soğutma sıvısının değişimi yapıldıktan sonra sıvının tekrar azalması ve aracta soğutma sıvısı ile ilgili uyarı mesajı çıkması.

    Çözümü : Öncelikle tamamen soğutma sıvısı konulmuyor. Belli bir miktar su ile birlikte seyreltilerek sıvı konuyor ve yaşadığınız bölgeye göre sıvının durumu ve hangi sıcaklığa kadar motoru koruyacağı ölçülüyor. Bu nedenle bu konuya dikkat edilmesi lazım. Sıvı konulduktan sonra bir süre yol yapıp sıvı seviyesi kontrol edilmeli ve eğer dolaşıma girdiği için azalma olduğu farkedilir ya da uayrı verirse uygun sıvı ile takviye edilmeli. Buna rağmen halen azalma söz konusu ise devir daimde kaça vardır kontrol ettirilmelidir. Ancak sıvı yeterince olmasına rağmen uyarı alınıyorsa muhtemelen sensörde arıza vardır. Değişmesi gerekebilir. Maliyeti fazla bir şey değil. Sorulmalı.

    8. 3 ve 4. Viteslerde 2.000 devirin üzerinde iken gaz verilmesi durumunda devir artmasına rağmen turbo devreye girmede gecikiyorsa

    Çözümü : Turbo selenoid valfi denen bir parça var bu valf tam olarak işini yapamıyor olabilir. Valf kontrol edilebiliyorsa kontrol ettirilmeli. Bunun dışında bir sorun da olabilir. Bunu henüz çözümlemiş değilim. Özlellikle uzun süreli stoplardan sonra genelde sabahları ilk çalıştırmadan sonraki hızlanmalarda daha belirgin hissediliyor. Turbo lag olarak ne neyi tetikliyor iyi analiz etmek lazım. Çözüm sağlarsam buraya yazarım.

    Şu an bunların dışında aklıma gelen bir konu yok. Aklıma geldikçe yaşadığım deneyimleri yazabilirim. Dediğim gibi bu yazılar sadece yaşadığınız acil durumlarda en azından size fikir vermesi açısından umarım fayda sağlar. Yazdıklarım benim deneyimlerimdir. Amaç bilgi vermektir, kimseyi töhmet altında bırakmak değildir.

    Sayılarımla,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AstraJ2012 -- 14 Ağustos 2017; 10:30:27 >







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.