Şimdi Ara

opel astra j otomatik d konumunda titreme (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
229
Cevap
5
Favori
42.140
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim aracın sanırım soğuklarında etkisiyle bir tık arttı ama bakıyorum hızlanmada sorun yok, kaçırma yok 220-240 halen görüyor anlamadığım bir şey var madem sorun var diyoruz 6-7 bin KM dir halen inmedi. Hayır ya çok büyük bir sorun açacak ya da saçma sapan bir parça ile çözülecek. Işıklarda duruyorum araç kendini titreşime alıyor.
  • Titreme dediğiniz olay 1-2 saniyelik bir dalgalanma di mi sonra başka yapmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fibo_33 F kullanıcısına yanıt
    Motor tekliyor olabilirmi acaba motor duzensiz çalıştığından titreme sanzinandanmis gibi hissediyor olabilirsiniz ayni sorunu bende yasiyordum lpg ayarlarindan kaynakli motor hafif sarsintili calisiyormus motorun log datasini falan almak lazim rolantiye indiğinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boğaz kelebeği temizliği yaptırdım motora programlama yapıldı eskiye oranla baya azaldı benim ki ama yine yapıyor ustanın biri bobinden yapar dedi aslında aklıma yattı ama biraz daha bekleyeyim diyorum bobin sorunu titremeyi lpg de daha fazla yapar dedi bu da benim arabada böyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Frene basmadığınız sürece hiç bir titreme dalgalanma Yok bina otoparkında denedim abayı kaldırım taşı ile durdurdum frene basmadım d de bir süre bekledi hiç titreme Yok Sanirim bu olay ya fren ya da Elektirik akşamıyla ilgili bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fibo_33 F kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle daha çok vites d konumunda ayak frende beklerken. 8,9 saniyede bir gelen 2 saniyelik ve periyodik olarak dewam eden titreme.frenden ayagini cektiginde yada sürüş esnasinda bir sorun yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boğaz kelebeği temizliğinden sonra benim ki sadece. Bir kere yapıyor o da her zaman değil benzinde daha az hissediliyor sizler farklı şehirlerdesiniz götürdüğünüz ustalar ne diyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fibo_33 F kullanıcısına yanıt
    istanbul kartal oto sanayideki ustaya sordum.ateşleme bobin yeterli enerjiyi iletemediginden ara ara sarsinti oldugunu.aslinda bu sarsintinin araç giderkende oldugunu ama hareket halinde oldugu için hissedemegimi söyledi.ateşleme bobininin arizali oldugunu degismesi gerektigini söyledi.yenisi 400 tl.güvenipde degistirtemedim bobini.birde araştirdigimda motor ve şanzuman kulaklarinda (takoz)deforme olabilir seklinde yorumlar mevcut. Bir gelişme kat ederseniz lütfen haberleşelim.saygilar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bobin olayını bana da söyledi usta nın birisi ben 3-4 tane sanzımancıya gittim kesinlikle şanzımanla alakası olmadığını söyledi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok mu bir çözüme ulaşan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim aracta bir gelisme yasayamadim malesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni yakın gittiğiniz tamirciler olmadı mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Titreme sorunu nedeni sanırım ortaya çıktı Işık’larda durduğunuzda ayak frende olunca arabanın hava akış değişiyor ve titreme yapıyor dedi yani daha kısa ve anlaşılır motor bir yerden hava alıyor frene de basınca arabanın dengesi tamamen bozuluyor ve titreme yapıyor dedi usta bu arada otomatik şanzımancı sanzımand a en ufak bir sorun olmadığını söyledi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fibo_33 F kullanıcısına yanıt
    Benim de insignia grand sport aracım da aynı durum mevcut. Ayak frendeyken araç titriyor, freni bırakınca bir sorun yok. Servis bunun normal olduğunu söyledi ama ben açıkcası tatmin olmadım. Bir çözüm bulursanız paylaşır misiniz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim 2007 focus'ta da buna benzer bir sorun vardı. P hariç diğer konumlarda araba pıt pıt sarsılıyordu 3 ustaya gösterdim biri şanzıman takozu diğer ikisi bujilerdendir dedi. bujileri değiştirdik şimdilik iyi gibi
  • Biz de n de bir sıkıntı Yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fibo_33

    Titreme sorunu nedeni sanırım ortaya çıktı Işık’larda durduğunuzda ayak frende olunca arabanın hava akış değişiyor ve titreme yapıyor dedi yani daha kısa ve anlaşılır motor bir yerden hava alıyor frene de basınca arabanın dengesi tamamen bozuluyor ve titreme yapıyor dedi usta bu arada otomatik şanzımancı sanzımand a en ufak bir sorun olmadığını söyledi

    Çözüm olarak bir şey önermedimi ustanız?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Titreme şu durumlarda olmuyor;

    - motor cok sogukken

    - klima acikken

    - tam durdugunuzda N ye alinca

    - tam durdugunuzda el frenini cektiginizde



    Bunlarin disinda enteresan bir sekilde arac D de iken ışıklarda durup frene bastiginizda start stop calismasi gibi anlık 1-2 sn titreme yapiyor ve bunu hissediyorsunuz. Ben 30-40 bin km dir bu durumu anlayamadim ve cozemedim. Yetkili servis D de iken sanziman kendini bosa aliyor, bu onun titremesi dese de bilincli ve tatmin edici bir aciklama yapildigini dusunmuyorum. Cunku onlar da bilmiyor bunun nedenini. Bunu bilse bilse aracin muhendisleri bilir. Ya da deneme yanilma yoluyla bu durumun sebebi ortaya cikartilabilir. bu titremenin sanzimanla alakali olmadigini, fren veya benzeri bir seyin buna sebep oldugunu dusunuyorum. Belki de normal bir durumdur fakat artik algıda seçicilik olustugundan bu titreme sinirimizi bozuyor, sorun olan da bu...



    @fibo_33

    Hocam motor hava aliyorsa N de iken de almaz mi? Eger tespiti dogruysa hava akış sensörü ya da map sensörunun degismesi gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi engyn -- 25 Şubat 2018; 23:31:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şanzımancı yanına iki motor ustası çağırdı hocam bak ben hıcbir demiyorum ikisi de motora bakar bakmaz motor hava alıyor dedi çözüm olarak iyi bir usta bul dedi bir usta önerdi ama o da Malatya da servis bu işte çok para Yok getirisi Yok bu işi önemsemez dedi para konusunda haklı da

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaslar titremenin boyutunu bilmemekle birlikte; opelin tam otomatik sanzimanlari tork konvertorlu sanzimandir. yani motordan gelen hareket sanziman yagini cevirir, bu yagda sanzimandaki dislilere aktarilir. yani motor ve disliler arasinda mekanik bir bag yoktur. arac dururken motor calismaya devam ettigi icin hali hazirda bir tork kuvvetiyle sanziman yagi donmeye devam eder, vites d konumundayken de bu tork tekerlere aktarilmaya devam eder frene basmis olsaniz dahi. vites n ye alindiginda ise yag yine donmeye devam eder ama karsilinda kavramada herhangi bir disli olmadigi icin sanzimandan herhangi bir titreme duymazsiniz. belirli bir siddete kadar olan titreme tamamen normaldir. kaldi ki otomatik sanzimanin en guzel ariza belirtme sekli vuruntu yapmasidir, ilk viteste veya hareket halinde herhangi bir vuruntu yoksa buyuk olasilikla sansimaniniz sorunsuz calisiyodur. ve yine belirtmek gerekir ki tork konvertorlu sanzimanin en guzel ozelligi sorunsuzlugudur, 50 60 binde bir yagini degistirip, arac ileri geri giderken vites degistirmezseniz, isiklarda falan 10 saniyeden fazla bekleyeceginiz de bosa alirsaniz (sanziman yaginin fazla isinip ozelligini cabuk kaybetmemesi icin) ve bir de hareket halinde yokus asagi inerken falan vitesi n konumuna getirmezseniz ( n konumunda yaglama kesilir) sanzimaninizi uzun sure saglikli kullanabilirsiniz. tabikide bunlarin disinda sanzimanda bir problem olmasi da ihtimal dahilinde ancak vuruntu yoksa birazcik titresim normaldir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.