Şimdi Ara

OPEL ASTRA J KASA 1.6 CDTI 110 /136 HP (38. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Qonrul , Qonrul Daha Az
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 2 Misafir - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.712
Cevap
56
Favori
413.954
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • desdenova86 D kullanıcısına yanıt
    Arastirdim bende normal dediler. Ben 7.6 yakarken ort hız 26.1 kmh iyakit BP idi. Opetten aldim ve ort hiz hemen hemen ayni yakit ort. 7.3 oldu 300 km de. Simdi shell den aldim bakalim nolucak. Ama surerken aldigim keyifede deger yani o ayri :)
    Ilk bakimdan sonra iyice dusecegini dusunuyorum ins oyle olur.
  • berkaydj kullanıcısına yanıt
    O zaman kamyon alın böle bi yorum olur mu mühendislik bu kadar basit mi ağırsa iyidir hafifse iyi yol tutmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RaceKıng26 -- 13 Şubat 2015; 23:26:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • desdenova86 D kullanıcısına yanıt
    Ben olsam 69 olmazsa kalsın derdim bırakırdım 200 üde almasın zaten en az yüzde 12-13 kazanıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaceKıng26

    O zaman kamyon alın böle cahilce bi yorum olur mu mühendsilik bu kadar basit mi ağırsa iyidir hafifse iyi yol tutmaz.

    Ya sen ne anlarsın mühendislikten o araçların ağır olmalarinin sebeplerinden..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkaydj kullanıcısına yanıt
    O yüzden bütün otomobil firmaları hafiflemeye gidiyor deil mi viraj performansına lastik jant ebadı yerden yüksek süspansiyonun tam bağımsız yarı bağımsız torsiyon olması ve sertliği vs bir surü deişkenlw değiştirebilir ?Teknoji gelişiyor sen hala eskide kalmışsın senin desiğin gibi olsa eski amerikan araçları en baba yol tutuşuna sahip olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaceKıng26

    O yüzden bütün otomobil firmaları hafiflemeye gidiyor deil mi viraj performansına lastik jant ebadı yerden yüksek süspansiyonun tam bağımsız yarı bağımsız torsiyon olması ve sertliği vs bir surü deişkenlw değiştirebilir ?Teknoji gelişiyor sen hala eskide kalmışsın senin desiğin gibi olsa eski amerikan araçları en baba yol tutuşuna sahip olurdu.

    Hafifleme ekonomiklik odakli genellikle, üst segmentlerde böyle bir durum söz konusu değil zaten. Önemli olan verimliliktir. Zaten amerikan araçları perfrormans avrupa araçları ekonomi odakli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Astra hb 136 cosmo kullanıcıyım. Istanbul Antalya da aracı kullanmaktayız genelde. Araç şuna 5500 km de. Istanbul içi 6-6,5 lt Antalya içi 6,5-7 litre yakmakta. Antalya'da çok fazla Işık olduğundan dur kalk oranı artıyor. Antalya da 3 kez dpf uyarısı aldım. Ancak Shell nitro kullandığımdan beri sadece gizli temizlik yapıyor. Ben araçtan genel olarak çok memnunum. Yalnız aracımda direksiyonda hafif olmasından Kaynaklı mı çözemedim direksiyonu düz tutunca sola hafiften gidiyor. O Yüzden direksiyonu hafif sağa eğimli tutunca düz gidiyor. 255/55 lastiklerden Kaynaklı da olabilir dediler yol eğimlidir dediler. Başka arkadaşların başına da böyle bir durum geldi mi ? Bir de cam sileceklerim ses yapıyor. Sürücü kısmı su toplarken iz bırakıp ses çıkarıyor. Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tameer10

    Astra hb 136 cosmo kullanıcıyım. Istanbul Antalya da aracı kullanmaktayız genelde. Araç şuna 5500 km de. Istanbul içi 6-6,5 lt Antalya içi 6,5-7 litre yakmakta. Antalya'da çok fazla Işık olduğundan dur kalk oranı artıyor. Antalya da 3 kez dpf uyarısı aldım. Ancak Shell nitro kullandığımdan beri sadece gizli temizlik yapıyor. Ben araçtan genel olarak çok memnunum. Yalnız aracımda direksiyonda hafif olmasından Kaynaklı mı çözemedim direksiyonu düz tutunca sola hafiften gidiyor. O Yüzden direksiyonu hafif sağa eğimli tutunca düz gidiyor. 255/55 lastiklerden Kaynaklı da olabilir dediler yol eğimlidir dediler. Başka arkadaşların başına da böyle bir durum geldi mi ? Bir de cam sileceklerim ses yapıyor. Sürücü kısmı su toplarken iz bırakıp ses çıkarıyor. Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar

    bizim araç 600 km'de daha. Bahsettiğiniz direksiyon eğimi durumunu yaşamadım. Belki lastiklerle ilgilidir.

    Silecekler de şöyle; iyi siliyor, iz bırakma vs yok ama ses yapıyor. Yeni araçların bir çoğunda gözünüzü kapatsanız sileceğin çalıştığından haberiniz olmaz. Ama nedense bizim araçlarda ses geliyor.




  • Kesinlikle Katılıyorum. 3-4 aylık hadi 1 senelik bir Aracın silecek sesi yapması anormal. Servise gittiğimde bana Kauçuk silecek bunlar abi, camı silerken ses çıkarması normal dediler

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bahsettiginiz sorunlar bende yok. Silecek biraz ses yapiyor ama oyle rahatsiz edici bi durum yok. Istanbulda 6.5 lt yakarken ortalama hiziniz nedir acaba baktinizmi hic ?
  • Yanlış hatırlamıyorsam Ortalama hızım 32 idi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Opel servise birşey sor.alacağın cevap "normal" abi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu araca gitmiyor diyenin ya arabasi yoktur yada ehliyeti yoktur. Tcs kapatinca aracin hizlanmasi bariz sekilde artiyor. Tcs kapatma esp kapatma degil. Ani gaza yuklenmelerde patinaji engellemek icin gaz kesme dahil bir nevi guvenlik icin.

    Her arac guvenlik ozellikleri sebebiyle kagit uzerindeki gucu ani hizlanmalarda yere aktarmaz. 0-100 hizlanmalar tcs vb. Ozellikler kapatilarak olculur ve kataloglara yazilir. Araci test edenler kapatmadigi icin yalan yanlis fikirlere kapilabilir. Tabi birde papaganlar var ki her duydugunu tekrarlayarak egosunu tatmin etme derdinde. Araclarin 0-100 hizlanmasina bakildigi gibi 60-100 veya 80-120 gibi hizlanmalarina da bakilmali. Aksi durumda tsi ibiza en ucuz en guclu cozum olurdu.

    Son kasa a4 2.0 dizel 150 beygir 320 tork ile basa bas gidiyor. Duz yolda ve rampada.

    Astra 136 sport donanim kullaniyorum. Viraj performansi cok iyi. Birkac kez a4 le yarismamiz oldu virajda gectim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokselelkn -- 9 Mart 2015; 22:28:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Odak Dynamics de chiplettiğim 1.3/95 Astra J ile 118 hp dyno aldım. hafif rampada 232 ye kadran indirmişliğim var isteyene resim atarım. stock da 218 leri düzde görüyordu. 5 vites oranı yeterli uzunlukta. zm1960 plaka sattım makinayı gitmiyor diyen anadolu yakasında denk gelirse hele bi denesin. :D Opel genelde akselerasyona oynamaz maks. hıza oynar. Chipli haliyle 1.5 dci lerin clio dahil içinden geçiyordum. tek 130 luk gt line a 4. vitese kadar tutunamıyorsun onda da 4 te arayı kapatıyor yalnız ve maks hızda eminim geçer ama yol lazım.

    Opel in kasa ağır ve alt vitesler çok iyi değil. 1.6cdti 136 lık projem var kafamda dynamicste projelendirdik yine 185 hp net güç 448 Nm de tork alıyorsun. 0-100 Fabrika verisine bakıp yorum yapma en fazla kafa çıkarırsın oda 0'dan kalkışta bunun olayı zaten 100 den sonra başlıyor. Bir de şunu ekleyeyim şu watts süspansiyon var ya opel de mükemmel bir şey sen istediğin an arkayı bıraksın ne kadar çekersen o kadar yan yan geliyor direksiyonu bırak hemen esp plus topluyor aracı. Hayran kalınacak bir yol tutuş var sınırlarda kullananlar anladı şu an ne demek istediğimi gülümsüyorlar :) bilen bilir bunun tadını.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vanished2 -- 11 Mart 2015; 0:13:28 >




  • 136 beygir astramla, 130 beygirlik megane sport tourer gt line i birkac isikta gectim. Sansi yoktu zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DİKKAT... ASTRA 1.6 136hp kullanıcıların acilen okumasını tafsiye ederim.

    mayıs 2014 çıkışlı astra 1.6 136 hp sport araca sahibim. 16500 km. yaptım. yaşadığım ve tecrübe ettiğim 3 problemden bahsedeceğim. öncelikle araçtan son derece memnunum. motor ve yol tutuş performansları gerçekten çok iyi. yakıt değerleri katologlarda yazdığı gibi değil. arabanın kalkıştaki 320nm tork ile ivmelenmesinin ardından sırtınızdaki baskıyı hissettiğinizde o araca 3.7 lt. yakıt yaktırmak pek mümkün değil. arabayı düzlük yola aldığınızda hız sabitliyice 100 km kitlediğinizde araç 3.2-3.8 yakıt tüketiyor. rampa çıkıp indiğinde yaklaşık 30 km yol yaptığınızda genel ortalamayı 4.5 litrede görüyorsunuz. ama biz hız limiti 120 km kullandığınızda ortalama 5.5 lt. dir. hız sabitleyici araca fazla yaktırmaktadır. manuel kullansanız 5 lt ortalamayı 120 km hız ile yakalarsınız. 170 km hıza çıktığında 9 lt. tüketmektedir. şehir içinde sportif kullanacaksanız ortalam 6.5 lt. sakin kullanımda 5 lt. tüketim görürsünüz.

    yaşadığım sıkıntının ilki arka buğu çözücü. herkeste olan sıkıntı. servisler bu olayı dizel partikül filtresinin tetiklediğini söylemekteler. ifadeler çeliştiğinden dolayı yalan söyledikleri bariz ortadır. arabama opel de cam film taktırdım. malum arka cam da da siyah film var. film araç içerisini ne kadar serin tutsada üzerinde topladığı ısıyı cama iletmekte, buna paralel arka cam buğu çözücü çalıştığında camdaki ısı sıcak havalarda abartılı şekilde artmaktadır. servise başvurdum. klima ünitemi kontrol ettiler. yazılımını yeniden yüklediler ama sorun çözülmedi. sonra ki gidişimde ise bana bunu partikül filtresinin tetiklediğini söylediler. açıklamaları araca yük bindirerek yakıtı artırıp motordan çıkan egsoz gazın ısısını artırmak için olduğunu söylediler. bende yemiş gibi yaptım tabi. fakat dizel partikül filtrem sorun çıkarınca film koptu. lütfen beni dikkatlce dinleyin sıkılmadan okuyun başınız çok ağrıya bilir.

    Dizel partikül filtresi sizce fiyat olarak ne kadardır? 100-200..? hayır tam olarak 7.500 TL.... Hikayem şu. Ocak ayında yolların buzlu ve karlı olması nedeniyle ara. düşük devirlerde kullanıldığından partikül filtrem doldu. yol bilgisayarına Diz. Par. Filt. Dolu Sürmeye devam ediniz uyarı geldi.... Her zaman karşılaşılan bir aşamadır bu. Fakat bende ki uyarı 50 km yol yaptığım halde kalkmayınca meseleden şüphelenip servisi telefon ile arayıp durumu ilettim. Bana 2500-3000 devir aralığında en az 30 dk sürün filtre temizlenecektir dediler. eyvallah dedik 400km yol yaptık 4 günde yine kalkmadı uyarı. arada yine arayıp durumu bildirdik. sorun uzayınca aracı servise götürdüm. götürmeden önce dizel partikül filtresi hakkında ne kadar teknik bilgi varsa araştırıp öğrendim. sizde araştırıp öğrenin. neden mi? servis garanti kapsamındaki araca verilen ilk tepki mazotu nerden aldınız sorusu oldu!!! motorun sesi bir garip! gibi kullanıcıya atmaya çalıştılar meseleyi.. arabayı test sürüşüne çıkardılar toplamda 150 km yol yaptılar. meseleyi anlayamadılar. filtreyi değiştirelim dedim 7.500 tl dediler. sonra aracı kaldırdılar. filreyi yerinden söküp kontro lettiklerinde filtre üzerinde bulunan 2 basınç ölçen (filtrenin doluluk oranını) sensörlerin hava hortumlarından birinin basınç ile patladığını fark ettiler. GM e garanti kapsamında parça isteğini sistem den geçer geçmez GM parçaya anında onay verdiklerinde parçanın GM tarafından yenilendiğini, farklı bir stok numarasından geliştirilmiş bir sensör gönderdiler. araca takıldı ve araç daha stabil çalışmaya başladı. zırt pırt filtre dolu uyarısı gelmiyor. kısaca dizel partikül filtresinde bulunan sensörlerden 1 si hatalı üretim bunu acilen değiştirin.

    Dizel partikül filtresini anlatıyorum. Neden pahalı? Titanyum alışımlı dış kaplama ve yüksek ısıya dayanıklı iç porselen maddeden üretilmiş filtre. egzos gazından filtre edilen partiküller burada toplanıyor. Sensörler basınç ölçerek filtrenin doluluk oranını sürekli kontrol ediyor. Filtre dolduğunda ise 3 farklı aşamada buna rejenerasyon deniyor kurumları yakmaya başlıyor.
    1.Aşama :Araç motor ısısı 90 derece ve araç 2000 devirlerde seyrettiğinde egsoz ısısı partikülleri sürekli yakmaktadır. Bu pasif aşamadır. Fakat şehir içi ve kısa kullanımlar yada düşük devir kullanımlar neticesinde filtre 1.Aşama temizlemeyi yapamamakta ve dolmaya başlamaktadır. basınç sensörü doluluk limitini aştığı an aracı Rejenerasyon 2 ye geçirmektedir.

    2.aşama : Motor normal çalışmakta fakat egsoz ısısını artırmak için yanmanın sonlandığı silindir içerine çiğ yakıt atarak yada direk olarak filtre içerisine yakıt püskürterek partikül filtre içerisindeki ısıyı 800 dereceye çıkarmaya çalışmaktadır. Bunun için bize aracı 2500 üzeri devirlerde sürün diye tafsiye ediyorlar. Bu aşamada yakıt tüketimi artığı için hatta bariz düzeyde yol bilgisayarı "Dizel Partikül Filtresi Dolu Sürmeye devam ediniz" uyarı vererek yakıt değerlerini MASKELİYORLAR. Eğer bir sorun yoksa yaklaşık 20-30 km lik mesafe katedildiğinde REg.2 de filtre temizlenerek yol bilgisayarı normal hale gelmektedir. FAkat yukarıda ki uyarının bir de üstüne ZORUNLU uyarısı geldiyse sistem REG.3 e geçmiş demektir ki bu da yaklaşık olarak filtrenin %80 dolduğu anlamına gelir.

    3.Aşama : ZORUNLU uyarını aldıysanız arabayı stop etmeden 20-30 km bir yerlere gidin. Aracı o halde bırakmayın. ŞAyet bu kadar yol yapıp uyarı kalkmıyorsa aracı daha fazla kullanmayın, servise götürün size bu anlattığımı adamlara anlatın. MAster TEch denen usta bana 400 km yol yaptırttı. Az daha filtreden olacaktım. Bu arabada bulunan filtre norm 6. kendi kendini temizleyen filtredir. burası türkiye. sanayilerde bu filtreleri temizleyen kimyasallar satılmakta. asla ve asla servise dikte edin kimyasal temizleme yaptırtmayın. 7500 tl masrafınız olur.

    Aldığım ilk günde verdiğim ilk tepki aracı ben marş ile çalıştırdığımda duyduğum o normal olmayan motorun neresinden geldiği belli olmayan o ürkütücü ses.... Belki bilen var yada farketmeyenler. Bu sesi ilk gün MAster TEch denen usta bozuntusuna sorduğumda.. Bana aynen şunu söyledi. Bu ses beni de çok rahatsız etti. 30 gün motor üzerinde araştırma yaptım GM ile görüştük. Bunun normal olduğunu söyledirç Biraz arıza olmadığını beyan ettiler. Start stop özelliği marşa bastığında bu sesi duymadığımı ama aracı ilk ben anahtar ile çalıştırdığımda bu sesin çıktığını ilettim. yapılacak bir şey olmadığını söylediler. eyvallah dedik aracı aldık. 31 martta aracımı servise götürdüm. motor kontrol ünitesinin yazılımı değişmiş. garanti kapsamında ücretsiz yazılım güncellemesi için beni davet ettiler. ARaca yeni yazılımı attılar. O lanet ses artık yok oldu. Acilen servise gidiniz ve aracınızın motor kontrol ünite yazılımını ücretsiz güncelletiniz. Ve becerebilirseniz partikül filtre sensörünü değiştirtiniz. arka buğu çözücü sıkıntısının bu yaılım ile giderilip giderilmediğini henüz kontro letmedim şayet giderildi ise tekrardan yazarım.

    Şimdi genel bir kapanış yapacağım. Hayatta kusursuz olan tek şey ALLAH tır. Henüz 2 yıllık yeni bir motor. Ve bu motorun bir karşılığı yok hiç bir firmada yok. Gerçekten çok sessiz gerçekten çok atak ve ekonomik. basarsan gaza aracın sağa sola kafa atışı sana haz verir. yok ben sakin severim dersen oda çok kolay. Bu arabayı almak isteyen kişiler belki şimdi diyecek ki sıfır arabada böyle sorun mu olur. Olur arkadaşlar. Neticede kul yapısı. Burada esas önemli olan GM in aracını sürekli ve hızlı bir şekilde güncellemesi. hatayı gidermesi. parçayı geliştirmesi.

    Paranı geri verseler arabayı iade etmek istermisin deseler KESİNLİKLE hayır derim. aldığımın 2nci ayında 1 hafta içinde EDİRNE-ERZURUM arası seyahat ettim. tam 3400 km yol yaptım. Samimiyetle söylüyorum zerre yorgunluk ve baş ağrısı yaşamadım. Gerçekten bu paraya fazlasıyla değer bir konforu var. Alacak olan arkadaşlarıma şiddetle tafsiye ederim. ERZURUM dedim arkadaşlar. Dağ taş bayır. Hız Sabitleyici 120 km bağladım. O rampalarda o dik yokuşlarda aracımı 119km hiç görmedim. Kütlesi ağır fakat yol tutuşu nefis bir avantaj. Bu araçta ESP ve ABS yok. ESP+ ABS+ TCP+ bunlarıda araştırın derim. Tüm güvenliğini zorlayarak yağmurda çamurda karda buzda denedim. yukarıda yazdıklarım dışında şuana kadar kusursuz bir araç. Uyarılarımı dikkate alın. Umarım faydalı olmuşumdur.
    konu hakkında görüşmek isteyen arkadaşlarım omerfarukadenli@gmail.com bana yazabilirler....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ömeradenli -- 2 Nisan 2015; 2:56:18 >




  • Uzun yolda corsa ile düştüm (250km ortalaması). Nerede plaketim :)
    quote:

    Orijinalden alıntı: he_man

    rodaj süresi bittikten sonra fabrika verisinin altına düşerseniz, opel plaket verebilir
  • Bu 1.6,cdti de alüminyum alaşımlı bir motor bloğu kullanıldığı söyleniyor.
    Bu bloğunu aliminyum olması bence soğutmaya ve ısınmaya pozitif faydası olacaktırda.

    Negatif yönünün ve dayanıklılık ile alakalı kısmın nasıl olacağı?

    Birde bloğu böyle aliminym kullanan başka firma veya motorlar var mı acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: attci

    Bu 1.6,cdti de alüminyum alaşımlı bir motor bloğu kullanıldığı söyleniyor.
    Bu bloğunu aliminyum olması bence soğutmaya ve ısınmaya pozitif faydası olacaktırda.

    Negatif yönünün ve dayanıklılık ile alakalı kısmın nasıl olacağı?

    Birde bloğu böyle aliminym kullanan başka firma veya motorlar var mı acaba?

    Mesela tüm mitsubishi motorları buna evo dahil merak etmeyin herhangi kötü yanı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ömeradenli Ö kullanıcısına yanıt
    Hocam elinize sağlık açıklamalarınız ile içime su serptiniz kafamdaki soru işaretleri silindi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.