Şimdi Ara

Opel Astra J, 1.4 Turbo 140HP, Cosmo, Flexride Kullanıcı İncelemesi (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
463
Cevap
22
Favori
198.753
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fiyatlar uçmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: heysın

    ben de astra j furyasına çok kısa bir süre içerisinde katılmayı düşünüyorum...ancak 1.3 cdti ile 1.4 140 hp arasında kararsızım...ikisinin arasında yaklaşık 7bin tl gibi bi fark var...ben ayda muhtemelen 8000-9000 km yi aşmam gibi duruyo...1.3 cdti kullanıcıları 5 ila 6 litre arası bir yakıt sarfiyatından bahsediyolar 1.4 te bu durum nasıldır kullanıcılar yardımcı olursa sevinirim...şimdiden tavsiyeleriniz için teşekkürler...

    Sizin için kesinlikle dizel öneriyorum benim şehir içi tüketimim 8lt..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Herkese merhaba aracımı alalı yaklaşık 2.5 ay oldu ve 4800km sonunda tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istedim aracımı özel sipariş ile aldım ve siparişten 1.5 ay sonra aracıma kavuştum özel sipariş ile eklediğim özellikler NAVI600 ile Flexride oldu onun haricinde donanım olarak Cosmo aldım motor seçeneği olarakta 1.4 Turbo 140HP tercih ettim aradan 2.5 ay geçti ama sanki aracı daha dün almış gibi hissediyorum normalde çok fazla kilometre yapan bir insan değilim ama aracın yeni olması ve benimde onu devamlı kullanma isteğim sonucu 2.5 ay gibi bir sürede 4800km yaptım :) bu kilometrenin 800km'si şehir dışı geri kalanı şehiriçin'de yapıldı aracın donanım özelliklerinden bahsetmem gerekirse Cosmo donanımı ile gelen özellikler şöyle:

    1.4 Turbo Astra, Cosmo, Flexride, NAVI600, Manuel Transmission Kullanıcı İncelemesi








    Donanım Özellikleri:

    Yol Tutuşu Özellikleri
    ABS
    ESPplus
    Fren destek sistemi (BAS)
    Hidrolik fren yardımı (HBFA)
    Elektronik fren gücü dağılımı (EBD)
    Virajda tork kontrolü (CTC)
    Virajda fren kontrolü (CBC)
    Elektronik kalkış torku kontrolü (EDC)
    Dinamik çekiş kontrolü (TCplus)
    Hıza duyarlı elektro hidrolik direksiyon
    Watt bağlantılı arka süspansiyon
    Sürekli süspansiyon kontrolü (CDC) - Flexride - Opsiyonel Özellik
    Sürüş modu kontrolü (DMC) - Flexride - Opsiyonel Özellik
    Flexride 3 farklı sürüş modu (Sport, Normal, Tour) - Flexride - Opsiyonel Özellik
    Yokuşta kalkış desteği

    Güvenlik Özellikleri
    Sürücü ve ön yolcu hava yastığı
    Ön yolcu hava yastığı devre dışı bırakma özelliği
    Perde hava yastıkları (önde ve arkada)
    Yan hava yastıkları (önde)
    2 yönlü aktif koltuk kafalıkları (önde)
    Aktif ve çift gergili ön emniyet kemerleri
    Emniyet kemeri uyarı sistemi
    Katlanabilir pedal sistemi
    Arka koltuklarda ISOFIX çocuk koltuğu düzeneği (ek üstten sabitleme özelliği ile)
    Alarm

    Sürücüye Destek Özellikler
    Otomatik yanan farlar (tünel algılama özelliği)
    Ön sis farları
    Arka sis lambası
    Geliştirilmiş Sürüşe Duyarlı Ön Farlar (AFL+)
    LED gündüz farları
    9 farklı otomatik aydınlatma modu
    Uzun far asistanı
    Otomatik far yükseklik ayarı
    Far yıkama sistemi
    Işığa duyarlı kararan iç dikiz aynası
    Yol Bilgisayarı
    Yağmur sensörü
    Park sensörü (arka)
    Park sensörü (ön ve arka)
    Hız sabitleyici (Cruise Control)
    Dış ve iç Tasarım Özellikleri
    17 inç hafif alaşım alüminyum jantlar
    Spor Egzos borusu
    Koyulaştırılmış ön ve arka farlar
    Gövde rengi yan aynalar
    Gövde rengi kaplı kapı kolları
    Krom kaplı cam cercevesi
    Deri direksiyon simidi

    Konfor Özellikleri
    Kırmızı iç mekan aydınlatması
    Kırmızı kapı içi aydınlatmalar
    Kırmızı ışık aydınlatmalı yarı saydam kumanda düğmeleri
    Konfor Özellikleri
    4 yönlü sürücü koltuğu
    2 yönlü yolcu koltuğu
    Deri - Kumaş kombineli koltuk döşemesi
    60/40 katlanabilir arka koltuklar
    Ön kol dayama desteği
    Işıklı makyaj aynaları
    Arka okuma lambaları
    Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon
    Direksiyondan kumanda sistemi
    NAVI600 Navisyon - Radyo / CD / MP3 / WMA Çalar / SD kart okuyucu - Renkli Bilgi Ekranı - 7 adet hoparlör - NAVI600 - Opsiyonel Özellik
    AUX girişi ile harici müzik cihazı bağlayabilme özelliği
    USB Bağlantısı ile ipod kontrol edebilme / USB bellekten MP3 çalabilme
    12V elektrik çıkışı
    Bluetooth cep telefonu bağlantısı
    Elektronik park freni
    Elektrikli ısıtmalı yan aynalar
    Elektrikli katlanır, ısıtmalı yan aynalar
    Elektrikli ön ve arka camlar
    Klima
    Elektronik iklim kontrollü klima (çift bölgeli)
    Uzaktan kumandalı merkezi kilit


    Sürüş:



    Aracın en fazla beğendiğim özelliklerinden biri AFL (Sürüşe duyarlı ön farlar) far sistemi gerçekten sürüş zevkinizi ve rahatlığınızı arttıran bir özellik bu özelliği sayesinde far sistemine hiç dokunmuyorsunuz o gereken herşeyi sizin yerinize yapıyor :) AFL, 9 farklı aydınlatma şekli yapabiliyor bu sizin hızınız, dönüş açınız, hava durumuna göre değişkenlik gösteriyor buna örnek olarak 30km/h kadar hızla gittiğinizde yayalara doğru 8 derece daha fazla ışık yayarak sizin yayaları farketmenizi sağlıyor yada 100km/h üzerine çıktığınızda otoyol aydınlatma şekline geçerek aracın önünü 140 metre aydınlatacak şekilde ayarlıyor bunların haricinde uzun yolda otomatik uzunları aktif ettiğiniz takdirde uzunlarınız yanıyorken karşı şeritten araç geldiğinde sistem bu aracı algılıyor ve karşıdan gelen sürücünün gözlerini almayacak şekilde sol tarafın ışığını kapatıyor gerçekten etkileyici bir özellik olduğunu söyleyebilirim bunların haricinde gündüzleri gündüz farlarını yakarak trafiktekilerin dikkatini çekerek daha güvenli bir şekilde seyir etmenizi sağlıyor gerçekten güzel bir özellik ve bana göre tercih edilmesi gereken en önemli özelliklerin başında geliyor.




    Aracın yol tutuşu gerçekten beklediğimden iyi bunun en önemli nedeni Watt arka aks sistemi sayesinde oluyor bu sistem benim bildiğim çok uzun zamandır kullanılıyor ama genelde yarış otomobillerinde olan bir özellikti Opel yeni Astra'da bu özelliği kullanmış ve çokda iyi yapmış. Aracın viraj kabiliyetini boş yolda birkaç kez zorladım virajda stabil olarak ESP'nin de desteği ile virajı alabildim araçta standart olarak ESP'de geliyor buda virajlara yüksek hızla girdiğinizde aracın arka tarafının kontrolünüzden çıkmasına engel oluyor ve yeni araçlarda ABS gibi kesinlikle standart olması gereken bir özellik olduğunu düşünüyorum.



    İç Mekan
    Aracın iç mekandaki malzeme kalitesi gayet yeterli denebilecek kalitede bazı bölümlerinde sert plastik kullanılmış olsada iç mekandaki kalite gayet yeterli araç içinde kapı kolları, vites altında kırmızı aydınlatma mevcut bunlara ek olarak üst aydınlatma ışıklarının olduğu yerde de orta konsola bakacak şekilde ufak bir kırmızı led aydınlatma mevcut bu sayede orta konsola kırmızı loş bir ışık hakim buda içerinde görsel bir şölen oluşmasına neden oluyor ve gerçekten güzel görünüyor.





    Flexride Şasi Sistemi

    Flexride sisteminden biraz bahsetmem gerekirse Opel bu özelliği OPC modellerinde standart olarak sunmakta Flexride size aracı 3 farklı sürüş modu sunuyor bunlar Standart, Sport ve Tour modu. Standart, Flexride'ın kapalı olması anlamına geliyor ama her ne kadar kapalıda olsa aracı sürüş tarzınıza göre saniyeler içersinde Sport yada Tour moduna otomatik geçiş yapabiliyor Tour modu konfor odaklı sürüş modu bu modda giderken direksiyon, süspansiyon ve pedallar daha yumuşak oluyor kısaca aracın konforunu arttıran bir özellik diyebiliriz, Sport modu ise aracı isminden de anlaşılacağı üzere aracı spor sürüş tarzına çeviren bir özellik bu özellik sayesinde aracınızın direksiyonu daha sertleşip daha iyi direksiyona tepki vermekte gaz pedalları çok daha hassaslaşıp gaza en az dokunuşunuzda bile aracın daha iyi hızlanmasını sağlamakta açıkçası yoğun trafikte Sport'ta kullanmak gerçekten biraz zor çünkü araç en ufak gaza dokunmanızda şahlanıyor sollama yaparken Sport moda alıp sollamak daha iyi sollama imkanı sunuyor bunun haricinde Sport modda aracın süspansiyonları sertleşiyor ve virajlarda daha stabil olmasını sağlıyor tabi bunu yaparken konfordan bir miktar kayıp söz konusu aracı Sport modda kullanırken virajları daha iyi aldığını hissedebiliyorsunuz buda size güven veriyor bunlara ek olarak bu özellikleri isterseniz kendinize göre kişileştirebiliyorsunuz kişileştirmede navigasyon ekranı üzerinden yapılıyor bunu sizlere göstermek için bir kaç resim çektim:




    Bu ekrandan aracın diğer özelliklerinide ayarlayabiliyorsunuz bunlara örnek vermek gerekirse isterseniz araç hareket ettiğinde otomatik kapı kilitleme aktif edilebiliyor yada aracı park ettiğinizde aracınızı bulmanızı kolaylıştırmak için yapılmış olan aracı merkezi kilitten açtığınızda otomatikmen farları açıyor ve onu farketmenizi sağlayabiliyor yada aracı park ettiğinizde yolu sizin için belirli bir süre farları ile aydınlatmasını açıp kapatabiliyorsunuz bu şekilde bir kaç özelliğide mevcut yani bu ekran hem navigasyon hem flexride menüsü hemde araç özelliklerini ayarlayabileceğiniz bir ekran yani sadece navigasyon için yapılmış bir LCD değil.

    (Flexride, Sport moda alındığında göstergeler kırmızı renge bürünüyor buda sportif bir görüntü kazandırıyor)

    Flexride Sport Kapalı:



    Flexride Sport Açık:




    Aracın boyutlarından bahsetmemiz gerekirse bir C sınıfı araç için boyutları bir hayli büyük bu avantajı sayesinde araç içinde de büyük bir alan sunuyor arka koltukların diz mesafesi gayet yeterli benim gibi uzun biriside arka koltuklarda rahat edebiliyor (Boy 1.85 bu arada) bagaj hacmi 351lt bir hatchback araç için iyi bir alan benim gibi çok fazla bagaj kullanmıyorsanız büyükte gelebilir bagaj iki bölümden oluşuyor isterseniz ortada olan bölmeyi kaldırıp bir bütün olarakta kullanabiliyorsunuz buda daha fazla alan elde etmenizi sağlıyor.





    Bir önceki kasa Astra H ile boyut farkları:
    Boyutlar (mm)                Astra H      Astra J       Fark 

    Uzunluk 4249 4419 +170
    Genişlik 1753 1814 +61
    Yükseklik 1467 1487 +20
    Dingil Mesafesi 2614 2685 +71
    Ön iz Açıklığı 1488 1544 +56
    Arka iz Açıklığı 1488 1558 +70


    Motor

    Birazda motordan bahsetmem gerekirse General Motors tarafından geliştirilen bu yeni 1.4 Turbo motor 4900 - 6000 d/d 140HP üretiyor 1850 - 4900 d/d arasında da 200nm tork gücü sunmakta araç her ne kadar 1.5 ton olsada gayet yeterli bir performansı var diyebilirim motorun 4500 d/d'den sonraki sesi spor araç hissi veriyor 140HP gücündeki motor sakin kullanımda 8 ile 8.5lt arası tüketim ile benzinli bir motora göre cimri sayılılabilecek bir tüketim sunmakta yalnız bu durum performanslı kullanımda motorun cimrilikten uzaklaşmasını sağlıyor performanslı kullanımda ise 9 ile 10lt arasında tüketim sunan motor performansa göre iyi denilebilecek tüketime sahip denilebilir. Uzun yolda tüketim ise ortalama 110km/h ile 6.2lt hızı biraz daha düşürürseniz ortalama 6lt altına inecektir ama 6.2lt'de güzel bir değer bana göre.




    Motorun teknik özelliklerini burdan inceleyebilirsiniz: (ECOTEC 1.4L TURBO LUJ)

    http://www.gmpowertrain.com/EuropeVehicleEngines/PowertrainProductsEuropeTest.aspx

    Elimden geldiğince iyi bir inceleme yazmaya çalıştım eksiklikler olabilir kusura bakmayın arkadaşlar aklınıza takılan soruları burdan sorabilirsiniz herkese iyi forumlar.
    a



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihad_tatar -- 24 Mayıs 2012; 16:37:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    buda araci calistirdiginiz anda gostergenin yaptigi gosterge testi. Bu test benim hosuma gidiyor araca ilk dafa binenlerinde ilgisini cekiyor :)

    arkadaşlar bu gösterge panelinde araç moturu çalışınca ibrelerin hepside sona dayanıyor, geri düşüyor. opel insaignia ve astra da oluyor bu dediğim .bilen varmı nedir.?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihad_tatar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    buda araci calistirdiginiz anda gostergenin yaptigi gosterge testi. Bu test benim hosuma gidiyor araca ilk dafa binenlerinde ilgisini cekiyor :)

    arkadaşlar bu gösterge panelinde araç moturu çalışınca ibrelerin hepside sona dayanıyor, geri düşüyor. opel insaignia ve astra da oluyor bu dediğim .bilen varmı nedir.?


    Göstergeleri test ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @cihad_tatar

    İyi dilekleriniz icin tesekkurler Allah sizede kaza bela vermesin yalniz ilk sayfayi alinti yapmissiniz sayfa duzeni bozuldugu icin alintiyi silerseniz iyi olur :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • düzelttim kardeş... :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihad_tatar -- 24 Mayıs 2012; 16:38:20 >
  • bu fotoğrafıda internette gördü. bence çok güzel olmuş. bende yaptırmayı düşünüyorum...

     Opel Astra J, 1.4 Turbo 140HP, Cosmo, Flexride Kullanıcı İncelemesi
  • son zamanlarda yolda görüpte içimin eridiği iki araç var


    1 astra j

    2 yeni c 4


    hayırlı uğurlu kazasız belasız binmek nasip olur inşallah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihad_tatar

    düzelttim kardeş... :)

    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihad_tatar

    bu fotoğrafıda internette gördü. bence çok güzel olmuş. bende yaptırmayı düşünüyorum...

     Opel Astra J, 1.4 Turbo 140HP, Cosmo, Flexride Kullanıcı İncelemesi


    Bunun yerine OPC vites daha güzel ve orjinal olur

     Opel Astra J, 1.4 Turbo 140HP, Cosmo, Flexride Kullanıcı İncelemesi
  • evet opc serisinde orjinal olarak sunuluyor. keşke cosmo modellerinde de olsa....
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NightGuardian -- 8 Haziran 2012; 23:46:55 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NightGuardian -- 8 Haziran 2012; 23:47:31 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kadar dolu bir araç olarak bilmiyordum. D segmentini hissettirmiyor değil.
  • ben bu aracın otomatik olanından almayı düşünüyorm, ortalama yakıt tüketimini bilen var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tas7035

    ben bu aracın otomatik olanından almayı düşünüyorm, ortalama yakıt tüketimini bilen var mı?

    Pm attim ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güzel ve detaylı bir inceleme olmuş

    Astra her zaman beğendiğim kaliteli, kalitesini koruyan bi araç güle güle kullanın
  • Konu icin tesekkurler.Elinize saglik.
    Birsey sormak istoyorm.
    Arkadasm ilk gelen parttan astra gtc 1.4 turbo active select aldi.aracta afl de mevcut. Lakin arac gece nerdeyse cakma zenonlu sahinler gibi goz aliyor.
    Sizdede bu sikinti var mi yoksa bizdeki aractami sikinti var.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Konu icin tesekkurler.Elinize saglik.
    Birsey sormak istoyorm.
    Arkadasm ilk gelen parttan astra gtc 1.4 turbo active select aldi.aracta afl de mevcut. Lakin arac gece nerdeyse cakma zenonlu sahinler gibi goz aliyor.
    Sizdede bu sikinti var mi yoksa bizdeki aractami sikinti var.

    Arkadasinizin aracinda problem var hicbir sekilde goz almiyor Afl far sistemi hatta yolda giderken bile karsidan gelen araci farketip sol tarafi aydinlatmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.