Şimdi Ara

Opel Astra J, 1.4 Turbo 140HP, Cosmo, Flexride Kullanıcı İncelemesi (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
463
Cevap
23
Favori
198.839
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1 aydir 1.4t cosmo otomatik sedan kullaniyorum. arac 2013 model 14 cikisli 28 binde suan. Astra h 1.6 dan gectim bu araca. Donanim olarak kesinlikle tatmin ediyor. Yari deri koltuklar ve deri kapi kaplamalari kesinlikle tercih sebebi, araca premium hissiyat katiyor. Yol tutus ve cekisi kesinlikle cok iyi. Henuz esp isigini goremedim araci o kadar zorlamama ragmen. Otomatik vitesi klasik tork konvertorlu vites. Vites gecisleri hissedilmiyor, herhangi kararsizlik durumu olmuyor, sorunsuz bir sanzuman, tek olumsuz yani tuketimi manuele gore biraz fazla. Tuketim ortalamasi 8.4lt. Landirenzo lpg kiti var uzerinde, hesaplamalarima gore 28 kurus civari bi tuketimi var. Bu tuketim kesinlikle tasarruf dusunulmeden seri kullanimda elde edilen deger. Cosmonun bir baska guzel yani da afl farlar. Bu fara alistiginizda normal halojen farli araclar cok kotu gelmeye basliyor. Virajlarda uzun yolda aydinlatmasi mukemmel. Almayi dusunenlere kesinlikle cosmo donanim tavsiye ederim. Aractan genel olarak cok memnunum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bawwgs33 -- 10 Nisan 2017; 10:47:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben de sizin araç ve corolla 1.6 132 bg cvt arasında kalıyorum. Corolla da sunroof falan yok. Tüm cosmolarda afl far var mı? Siz ne önerirsiniz? Şu anki aracım imzamda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1şahıs kullanıcısına yanıt
    Şimdi, elimden geldiği kadar objektif olarak yorumlamaya çalışayım..Hatta fikir vermesi açısından, geçen aracımı 1 hafta servise bıraktığımda (garaj kapısında çizildiği için) ikame araç olarak imzanızdaki Fluence i de kullanma imkanı bulduğum için karşılaştırma imkanım da var.
    Malum benim aracım benzinli.Sürekli İstanbul içinde ağır trafikte kullanıyorum..Ortalama 11-11,5 lt civarında yakıt tüketimim var.Aşırı yol yapmadığım için benzin konusuna kafayı takmıyorum..Gerekirse serviste çelik subap değişimi ile LPG ye (Landi Renzo) dönme şansı da var.
    Araçta sevmediğim noktalar;
    1-Şöför tarafındaki cam açma-kapama düğmelerinin bir parça ileri konuşlanması.Şöyle ki her seferinde ön camı açayım derken arka camı açıyorum..Yıllardır alışamadım ,belki bende de ergonomik bir terslik var))
    2-A sütunu çok kalın olduğu için ender de olsa bazı dar şehiriçi virajlarda 1-2 sn liğine kör nokta oluşturuyor.Bilhassa çıkışında insanların ani yola atlama ihtimali olan dar ve ağaçlıklı virajlarda dikkatli olmak gerek
    3-Torpido gözü bir miktar büyük olabilirdi.Bardak koyulacak yuvanın tek olması da kötü olmuş
    Araçta sevdiğim noktalar;
    1-İç mekan kalitesi (kesinlikle Cosmo donanım seviyesi alınmalı)
    2-AFL farlar gece sürüşlerinde büyük rahatlık veriyor (Cosmo'da standart geliyor-alt versiyonlarda opsiyonel olarak alınmış olunabilir)
    3-Yol tutuş, sürüş güvenliği,rigid yapısı, sessizlik.Sürüşlerde bir üst segmente yakın verdiği güven hissi (Bunu uzun süreler Camry ve Accord kullanmış biri olarak söylüyorum)
    4-Active Select otomatik şanzıman bence çok iyi.Yok DSG bilmem kaç mili sn daha hızlıymış vs..geçsinler bunları..Klasik tork konvektörlü şanzıman taş gibi , ne zaman patlayacak çatlayacak korkusu yok.Bu güvenliğin bedeli de daha fazla yakıt tüketimi.Yukarıda da yazdığım gibi fazla yol yapmadığım için bana sorun olmuyor. Uzun yolda yakıt tüketiminde zaten rakipleri ile arasında pek bir fark yok
    5-Opel Servisleri şöyle böyle diyenler abartıyor..servisten memnunum.Araç sorunsuz, zaten periyodik bakım haricinde servise gitmedim..Aküde bir problem yaşanmıştı,garanti kapsamında ücretsiz olarak bir üst seviye akü ile değiştirdiler

    Fluence e binince, iç mekan kalitesi,yol tutuş,direksiyon sertliği, viraj alışı, koltuğun oturma pozisyonu (Astra gibi gömülmüyorsunuz), gürültü vs gibi konularda Astra nın oldukça gerisinde..Tek artısı arka koltuklarda oturmak daha rahat ve bagaj daha büyük.
    Şimdi ben aracımı satıp model yükselteyim diyorum ama bir K kasaya yaklaşık 35.000 TL fark vermeyi içime siniremiyorum. O derecede memnunum ,bu gidişle en az 2-3 yıl daha binerim diye tahmin ediyorum..Zaten 2.elde J kasa daha çok tutuluyor gibi gözüküyor.Umarım yardımcı olabilmişimdir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tartekin

    Şimdi, elimden geldiği kadar objektif olarak yorumlamaya çalışayım..Hatta fikir vermesi açısından, geçen aracımı 1 hafta servise bıraktığımda (garaj kapısında çizildiği için) ikame araç olarak imzanızdaki Fluence i de kullanma imkanı bulduğum için karşılaştırma imkanım da var.
    Malum benim aracım benzinli.Sürekli İstanbul içinde ağır trafikte kullanıyorum..Ortalama 11-11,5 lt civarında yakıt tüketimim var.Aşırı yol yapmadığım için benzin konusuna kafayı takmıyorum..Gerekirse serviste çelik subap değişimi ile LPG ye (Landi Renzo) dönme şansı da var.
    Araçta sevmediğim noktalar;
    1-Şöför tarafındaki cam açma-kapama düğmelerinin bir parça ileri konuşlanması.Şöyle ki her seferinde ön camı açayım derken arka camı açıyorum..Yıllardır alışamadım ,belki bende de ergonomik bir terslik var))
    2-A sütunu çok kalın olduğu için ender de olsa bazı dar şehiriçi virajlarda 1-2 sn liğine kör nokta oluşturuyor.Bilhassa çıkışında insanların ani yola atlama ihtimali olan dar ve ağaçlıklı virajlarda dikkatli olmak gerek
    3-Torpido gözü bir miktar büyük olabilirdi.Bardak koyulacak yuvanın tek olması da kötü olmuş
    Araçta sevdiğim noktalar;
    1-İç mekan kalitesi (kesinlikle Cosmo donanım seviyesi alınmalı)
    2-AFL farlar gece sürüşlerinde büyük rahatlık veriyor (Cosmo'da standart geliyor-alt versiyonlarda opsiyonel olarak alınmış olunabilir)
    3-Yol tutuş, sürüş güvenliği,rigid yapısı, sessizlik.Sürüşlerde bir üst segmente yakın verdiği güven hissi (Bunu uzun süreler Camry ve Accord kullanmış biri olarak söylüyorum)
    4-Active Select otomatik şanzıman bence çok iyi.Yok DSG bilmem kaç mili sn daha hızlıymış vs..geçsinler bunları..Klasik tork konvektörlü şanzıman taş gibi , ne zaman patlayacak çatlayacak korkusu yok.Bu güvenliğin bedeli de daha fazla yakıt tüketimi.Yukarıda da yazdığım gibi fazla yol yapmadığım için bana sorun olmuyor. Uzun yolda yakıt tüketiminde zaten rakipleri ile arasında pek bir fark yok
    5-Opel Servisleri şöyle böyle diyenler abartıyor..servisten memnunum.Araç sorunsuz, zaten periyodik bakım haricinde servise gitmedim..Aküde bir problem yaşanmıştı,garanti kapsamında ücretsiz olarak bir üst seviye akü ile değiştirdiler

    Fluence e binince, iç mekan kalitesi,yol tutuş,direksiyon sertliği, viraj alışı, koltuğun oturma pozisyonu (Astra gibi gömülmüyorsunuz), gürültü vs gibi konularda Astra nın oldukça gerisinde..Tek artısı arka koltuklarda oturmak daha rahat ve bagaj daha büyük.
    Şimdi ben aracımı satıp model yükselteyim diyorum ama bir K kasaya yaklaşık 35.000 TL fark vermeyi içime siniremiyorum. O derecede memnunum ,bu gidişle en az 2-3 yıl daha binerim diye tahmin ediyorum..Zaten 2.elde J kasa daha çok tutuluyor gibi gözüküyor.Umarım yardımcı olabilmişimdir

    Arkadasin yorumlarina tamamen katiliyorum. Afl far cosmoda standarttir. Astra j dusunuyorsaniz kesinlikle otomatik ve cosmo tavsiye ederim bende arkadas gibi. Sutunun kalin olmasi bazen gorusu zorlastirabiliyor ancak kelebek cam olmasi bu durumda yardimci oluyor. Lpg de taktirir taktirmaz subap degisimi istemez. Suan benim aracim 10bin km dir lpg de. Ayar iyi olursa lpg bakimlari zamaninda olursa ve aracin canini cikaracak kadar surekli yuksek devirde gitmezseniz subaplar en az 60 70bin km goturur belki daha fazla bilemeyecm he sonraki masrafi da 1000 1500tl dir oyle olumcul bisey degil. Corolla 132bg hakkinda bilgim yok araci kullanmadim fakat az da olsa toyota araclara binmisligim oldu. Ic mekan olarak astradan daha ferahtir. Tasarim goreceli olmakla beraber astra j sedan kesinlikle daha iyi. Ic kalite algisi, aracin toklugu ve guvenlik acisindan ben astrayi cok daha önde görüyorum. Bununla beraber 0-100 degeri astranin 1 saniye daha iyi. Daha yuksek torklu turbo üniteye sahip. Otomatik vites cephesinde ise klasik tam otomatik sanzuman cvt ye gore daha saglam geliyor bana. Corolla kullanici arkadaslar varsa o cepheden daha fazla bilgi alinabilir fakat astra kullanicisi olarak iki arac arasinda kalirsam tercihim yine astra olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tartekin kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Gayet açıklayıcı bir yorum yapmışsınız. 1. Maddede yazdığınız arka camı açma olayını ben de fluencede yapıyorum. Kafanıza takmayın. Bir de bagajı sormak istiyorum. Daha küçük olduğunu biliyorum ama bize yeter mi diye tereddüt ediyorum. Fluence nin bagajı 530 litre. Astra sedan bazı yerlerde 420, bazı yerlerde 460 yazıyor. Hangisi doğru? Bagaj sadece yaz tatilinde memlekete gidince çok lazım oluyor. Bunun dışında öğretmen olduğum için okula git gel. Ama yaz tatili için olmazsa olmazım bagaj. Çünkü arka koltuklar dolu(iki çocuk). Siz karşılaştırırsanız fluencenin bagajından çok mu küçük astranın bagajı? Corolla cvt ile bu araba arasında kalıyorum ama sanırım corollayı eleyeceğim.

    Düzeltme:İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1şahıs -- 10 Nisan 2017; 12:21:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1şahıs kullanıcısına yanıt
    Sonradan fark ettim ki siz sedan bakıyormuşsunuz..benim aracım HB ..ancak tüm yazdıklarım sedan için de geçerli olacaktır..Bagaj, Opel in resmi verilerinde 420 lt olarak gözüküyor..Ona itibar etmemiz gerekiyor..Benim araçta bagaj 370 lt..iki kişi olduğumuz için yeterli geliyor..zaten uzun yol yılda bir kez ancak yapıyoruz..çoluk çocuk varsa Fluence e göre sıkıntı yaşanabilir..4 kişide az gelebilir, C sınıfı sedan ve 4 kişilik aile deyince 500 lt yi geçmeli bagaj diye düşünüyorum..Gene de yılda bir kere uzun yol yapılıyorsa katlanılabilir sanırım..3 yıldan fazla da Corolla eski kasa dizel sedan kullanmıştım bagaj ve iç hacim büyüktü ancak yol tutuş ve rüzgar alma konusunda Astra dan bariz daha gerideydi..Active Select şanzıman CVT den daha iyidir..Bence Astra Sedan




  • tartekin kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Aslında bence de astra sedan. Bir astra sedan bulup bagajı gözümle görünce sanırım netleşir. Diğer konularda netleştim bsayılır. Lpg bu ataçlarda verimlidir inşallah. 13 yıl dizelden sonra benzin beni yorar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ederim. Corolla forumuna da yazdım, benzer tavsiye istedim. Buradaki kadar memnun değiller araçlarından. Bu da beni astraya yönlendiriyorm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1şahıs kullanıcısına yanıt
    Lpg de subap problemi disinda problem yok benim bildigim. 2. El dusunuyorsunuz sanirm. Benim tavsiyem lpg takilmamis alip lpgyi kendiniz iyi bir yerde taktirin.1.4t aracta subap problemi yasayan birini tanimadim ama soylenene gore olabiliyor. Olsa dahi lpg yi siz taktirdignz icn minimum 60 70bin km goturur uzerindeki subaplar. Sonrasi subap degisimiyle cozulur en kotu ihtimal. Bunun disinda lpg de herhangi uyumsuzluk performans kaybi vs. Olmuyor aracta landirenzo kitle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1şahıs kullanıcısına yanıt
    eğer kusuruma bakmazsanız haddim olmadan sorduğunuz soruyla ilgili olarak görüşlerimi yazmak istedim. 6 yıl toyota auris (2011 model 1.33 motor) kullandıktan sonra astra j sedan dizel otomatik aldım. almaktaki iki sebebim; çocuğum olduktan sonraki bagaj ihtiyacı ve kendi aracımı hafif sürtme sebebiyle servise verdikten sonra ikame araç olarak kullandığım j sedan 1.3 cdti. öncelik bagajdan. bagajlarda her ne kadar litre önemli olsa da bagajın şekli, çamurlukların ne kadar bagajın içine girdiği, bagaj kapağı kolunun ne kadar yer çaldığı da önemlidir. sonuçta bagajlar kübik olmadığı için sağda soldaki boşluklar da yekün hesaba katılıyor. eğer ki sizin için bagaj en önemli kriterse açıkçası skoda octavia yı tavsiye ederim. bagaj derya. ama otamatik şanzıman önemliyse 3 aday: astra sedan, megane sedan ve elantra alternatifler. ben megane sedan ve astra sedan arasında gidip geldikten sonra çok uygun fiyatlı sıfır dizel otomatik bulduğum için astra sedan aldım. çok da memnunum ki benim ki alt donanımlı. ama zerrece umrumda değil. 136 bg motor o kadar keyifli ki. (en azından benim için) birgün olsun pişman olmadım. evet arkası çok geniş değil ama arka genişlik kriter olursa zaten ben mpv yada kangoo ve connect gibi araçlara bakılması taraftarıyım. astrayı almadan önce corolla dizel otomatik de sürdüm ama araç sizi a noktasından b ye sakin ve güvenli ulaştırmak dışında bir misyon üstlenmiyor. sürüş zevki sıfır. ben o yüzden eledim.

    edit:

    quote:

    Corolla forumuna da yazdım



    corolla forumundakiler beni bilir. çoğuda sevmez. çünkü onların tersine toyota sahibi olsamda aracıma objektif yaklaşırdım. çoğu yaptığı hatanın farkında olduğu halde yiğitliğe toz konduramadıkları için fanatikçe yazarlar. orada, esatbey, aventurin, ecz-mel güvenilir arkadaşlardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi texjrwillerjr -- 10 Nisan 2017; 21:11:39 >




  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Toyota forumundan sizi hatırlıyorum zaten. Dizelciyim aslında. Dizel 1. tercihim olur aslında ama Bütçe meselesi biraz. Biraz da turbo benzinli performansı beni cezbediyor. Ayrıca bu güne kadar hep alt versiyon araçlar kullandım. Bu sefer full olsun istiyorum. Bagaj yeterli diyorsunuz yani sonuç olarak. Bir sorum daha olacak. Elantra dizel otm. Yakıtı çok deniyor. Bilginiz, fikriniz var mı? Uygun yaksa fiyatı ve özellikleri beni cezbediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayake

    dinamik aydınlatma çok faydalı göründü gözüme, hele ki az önce bol yağışlı 300 kilometrelik bir yolculuktan geldikten sonra.

    araçlar çok gelişti, 3-5 sene sonra böyle bir aracı nispeten makul fiyatlara alabilecek olmak çok güzel.

    kazasız sürüşler dilerim.

    Gelecekten yaziyorum hocam artik araba almak hayal oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1şahıs kullanıcısına yanıt
    öncelikle bazı yanlış anlamaları düzelteyim. ben yılda 8000 km yapıyorum ortalama. yılda 1 defa da uzun yol. dolayısıyla benzinli benim de hep ilk tercihimdi. fakat kendi aracımı benzinlilerden ucuza bulunca düşünmeden donanımsız dizel otomatik aldım. bagajı henüz uzun yol için deneme fırsatım olmadı. ama bu ülke 20 yıl öncel doğanların reno 9 ların 400 lt bagajlarıyla birtarftan diğerine gitti. iki çocukla ne kadar eşyanız var bilemiyorum ama bagaj 4 valizi alır. bu arada sıfır mı ikinci el mi tercih edeceksiniz bilmiyorum ama ikinci elde dizel otomatik (2.0 cdti ) insignia ve dizel otomatik latitude lere de bakmanızı tavsiye ederim.
  • arkadaşlar 2015 1.6 cdi cosmo paket astra hb satan bir arkadaş var. dizel manuel araç. 45.000 kilometrede.



    55.000 tl civarına araçı kapalı otoparkda cizmişler 2 parça hariç (kaput ve tavan) her yarinde boya var.



    fiyat konusunda ne dersiniz acaba?



    veya kaça alırsam satarken zarar etmem.

    allah kaza bela vermezse bir 4-5 yıl binerim diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • abuabuabu A kullanıcısına yanıt
    Arabayı aldınız mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba muazzam. Flexride , c segmenti araçlarda grlmiş geçmiş en iyi opsiyon

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1şahıs kullanıcısına yanıt
    eleman yurtdışına cıktı haftaya pazarlık yapacagız acaba kaç tl ederi var?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abuabuabu

    eleman yurtdışına cıktı haftaya pazarlık yapacagız acaba kaç tl ederi var?

    O kadar bşlemiyorum da bu kadar boyalıarabayı satarken sıkıntı olmaz mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1şahıs kullanıcısına yanıt
    işte bende o yüzden iyice korıp alayım az paraya iyi bir araca binmiş olurum dedim.



    boyalara neden olan sürtmeler ve cizikler kapalı otoparkda olmuş resimleri varmış yani ciddi bir kazası yok dediklerine göre bilen varsa fiyat konusunda yardımcı olur diye yazmışdım ama cevap veren olmadı :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 model hb 58binde, 1.4turbo, 140beygir, benzinli aracı sadece sol ön çamurluk değişik 51750 ye aldım. Belki fikir olur. @abuabuabu
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.