Şimdi Ara

Opel Astra J, 1.4 Turbo 140HP, Cosmo, Flexride Kullanıcı İncelemesi (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
463
Cevap
23
Favori
198.886
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    quote:

    Orijinalden alıntı: humerus06

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    Konu baya bi duraksamış.
    Benim bazı sorularım var. cevaplarsanız sevinirim.

    Astra J nin Ses yalıtımı nasıl ? Sınıfındaki referans araç olan golf e göre yol ve rüzgar sesi ne alemde ?

    Otomatik 1.4 T için şehir içi yakıt tüketiminiz ne alemde ? ne şartlarda kullanıyorsunuz ?

    Nasip olursa Cosmo donanım bir J kasa almayı düşünüyorum, LPG taktıracağım. Yılda yaklaşık 30.000 km yapıyorum.

    Golf 7 kadar bir yalıtım sunmuyor. Ama ben sınıfının standartlarını karşıladığını düşünüyorum. LPG'li 1.4T düz vites çoğu şehir içi olmak üzere ortalama tüketim (yol bilgisayar değeri) 7.5 olur genelde 8'i pek görmedim. Ankara'da kullanıyorum çoğunlukla trafiğe girdiğimde oluyor ne çok sakin ne de sert kullanırım ikisinin ortasında diyebilirim. Otomatiğin 1-1.5 litre fazla yakacağını düşünüyorum

    Öncelikle cevabıniz için teşekkür ediyorum.

    Bahsettiğiniz tüketim değeri benim için makul, lpg ile komik rakamlara gezebilirim. Kaldı ki daha çok bulvar ağırlıklı güzergahım var.

    Yalıtım konusunda ise en kısa zamanda bir test sürüşü yapacağım, test güzergahı kaymak asfalt değilse bir şeyler anlarız. Yoksa zaten her araba sessiz oluyor düzgün yolda.

    Bir golf kadar olmasin ama civic kadar düşük bir yalıtım olmasın istiyorum. (fd6 civic sahibiyim)

    Civicten astra j ye geçmiştim 2011 yılında. Civic 2010 elegance otm. Geçme nedenlerim civicin çok yol sesi alması ve aşırı kalitesiz iç mekanı ve çok aşırı yakmasıydı. (Halihazırda insignia 1.6 170 otm kullanıyorum o kadar yakmıyor ş.içi) 2011 model sunrroflu sport donanımlı manuel astra j 1.4 t sahibi oldum ve civicten sonra hem daha konforlu hem çok daha sessiz ve iç mekanı tıkırtısız bir araç sahibi olmuştum. Aratırsanız bu formda konularım vardır. Ama honda fanları bunu asla kabul etmek istemediler. Bende bu aracı yani hondayı çok isteyerek beğenerek almıştım ama uzun yolda resmen ses yalıtımından dolayı işkence çektiriyordu. Bu kadar yalıtımsız bir arabaya binmedim. Aracın içindeki halıfleks döşemenin hemen altında sac malzeme başlıyordu ve bu halıfleks çok inceydi. Astra j incelediğimde kalın bir halıfleks ve altında ses yalıtımı için nispeten kalın sayılabilecek bir malzemenin olduğunu tespit etmiştim. Lpg ile uzun zaman kullandım ve inanılmaz keyif alarak kullandım. Komik rakamlara geziyordum sattım insignia kullanıyorum ama astrayıda özlüyorum saygılarımla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • alp___ A kullanıcısına yanıt
    Ben de Astra J den sonra makyajlı Insignia 1.6 170Hp Otm almıştım.

    Civic otm. ş.içinde o denli yakıyor mu, konsolda tıkırtı çok mu?

    Birkaç haftalığına geldiğim Ankara da Insignia ile klima açık şekilde 9.5 ortalama ile geziyorum, aracı K.Ören-Etlik ve Or-an ile Gaziosmanpaşa arasında kullanıyorum.

    Aracın uzun yolda 150-160 km hızlarda çok sükun hissettirmesi insanı bu hızları bir süre sonra çok sıradan algılamasına neden oluyor ve bence çok tehlikeli bir şey, bu yüzden arada Civic alıp sağdan yavaş yavaş gideyim istediğim zaman da kolayca satarım diye düşündüğüm oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mr.big kullanıcısına yanıt
    Ben de FD6 Civic'ten geçtim Hocam o yüzden net bi cevap verebilirim size Eskişehir'de öğrenciyim. Ankaralıyım. Bu yüzden en az ayda iki kere git gel yaparım arabayla. Gerek Civic'le gerekse Astra ile defalarca yaptım bu yolu. Ankara yönünde Sivrihisar kavşağını geçtikten sonra asfalt kalitesi bariz bir şekilde bozuluyor. Ben o bozuk olan kısımda Civic'e göre daha başarılı buldum. Ama sonra acaba psikolojik bir etki mi bu diye düşündüm. Hem Civicle hem Astra ile benimle birlikte sık sık gelmiş olan arkadaşlarıma sordum yolcukuk esnasında. İkisi de Civic'ten fark edilir derecede iyi olduğunu söyledi Bu arada arkada koltukta bu güzergahı benle birlikte yapan iki arkadaşta diz mesafesiyle baş mesafesinin daha iyi olduğunu söylediler Civic'ten ama benim ikisini de bu konuda pek deneme fırsatım olmadığından tam olarak emin değilim bu konudan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Hocam ben de otm. FD6 Civic'ten geçtim Astra'ya. Civic ile Ankara'da şehir içinde 10 litre altını pek göremezdim, gördüğümde en az 9 falan olurdu ve bu olay çok nadiren gerçekleşirdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • humerus06 kullanıcısına yanıt
    Anladım kardeşim, fark aradaki tork farkından ileri geliyordur. Insignia çok ağır bir araç ancak alt devirleri Ankara nın dik yokuşlarında 3. viteste bile patinaja kalabilecek kadar güçlü, bunu iyi kullanınca araç aşırı bir yakıta ihtiyaç duymuyor demek.

    Gerçi ben Akçay da ikamet ediyorum, Akçay da yokuş neredeyse hiç yok ancak gene de benzer tüketimle daha fazla performans elde edebilmek varken..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gerçi sizdeki Civic ler bir önceki kasaymış, FD7 ler yalıtım ve tıkırtı olarak daha iyi olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Facebook'taki grupta kullananlar bir tık daha iyi olsa da yinede vasat olduğunu söylüyorlardı Hocam Ankara'da olur olmaz dağ bayır olunca ister istemez Civic'i biraz devirli kullanmak gerekiyordu. Mesela çevre yolunda uzun sayılabilecek yokuşlar var Civic'le 120 ile girdiğimde gaza aynı derece basarsam anca 80 civarı bir hızla çıkmış oluyordum yokuşu yok hız kaybetmeyim diye 4-5 binlerle çıkınca da tüketime olumsuz etkisi oluyordu. Şükür Astra ile böyle bir sıkıntı yok 2.5 3.0 bin devirler arası girdiğimde aynı yokuşu hız kaybetmeden hatta hızlanarak çıkabiliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ankara nın bağları ve büklüm büklüm yolları Geldiğimden beri geceleri bir yerlerden bu sesler geliyor gına geldi artık :))

    Astra varken Keçiören de bir arayola girmiştim, adamlar yolu açmış asfalt da dökmüş ama 'yok yav burdan araba inip çıkmaz' diye ortaya elektrik direği dikmişler araba ile geri geri çok zor - patinaj ile çıkmıştım o derece eğimli bir yoldu.

    Velhasıl çok iyi bir Japon modeli çıkmadıkça ya da yeni Insignia yı görmedikçe araç almak hata olacak.

    Açıklamalar için teşekkürler, iyi akşamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: humerus06

    Ben de FD6 Civic'ten geçtim Hocam o yüzden net bi cevap verebilirim size Eskişehir'de öğrenciyim. Ankaralıyım. Bu yüzden en az ayda iki kere git gel yaparım arabayla. Gerek Civic'le gerekse Astra ile defalarca yaptım bu yolu. Ankara yönünde Sivrihisar kavşağını geçtikten sonra asfalt kalitesi bariz bir şekilde bozuluyor. Ben o bozuk olan kısımda Civic'e göre daha başarılı buldum. Ama sonra acaba psikolojik bir etki mi bu diye düşündüm. Hem Civicle hem Astra ile benimle birlikte sık sık gelmiş olan arkadaşlarıma sordum yolcukuk esnasında. İkisi de Civic'ten fark edilir derecede iyi olduğunu söyledi Bu arada arkada koltukta bu güzergahı benle birlikte yapan iki arkadaşta diz mesafesiyle baş mesafesinin daha iyi olduğunu söylediler Civic'ten ama benim ikisini de bu konuda pek deneme fırsatım olmadığından tam olarak emin değilim bu konudan

    benimle aynı durumda iki kişiyi birden görmek güzel, aslında civic zamanında çok satmış bunu da görebiliyoruz

    ben Civic in arka koltuklarından çok çok memnunum. En büyük etken şaft tünelinin olmayışı. Eşim bebek ile arkada olduğu için çok rahat hareket edebiliyor, ayağa takılan bir şaft tüneli yok. Kol dayaması da bardaklığı ile gayet kullanışlı. Baş ve diz mesafesinden şikayetim hiç olmadı. Astra da da yakın mesafeler var anladığım kadarıyla, gayet güzel.

    tüketim olarak benim uzun dönem tüketimim 8.1 lt. civic de bunu tutturuyorsam astra'da çok daha düşük tuttururum diye düşünüyorum.

    Ve yalıtım... evet. Ben bu konuda takıntılı sayılabilecek biriyken civic sahibi olarak bu hastalığı yendim

    yalıtımı iyi bir çok aracı şanzumandan dolayı tercih etmiyorum ( örnek: DSG )

    Astra yı da tercih edecek olmamın sebebi bu. Flexiride şasili bir araç buldum ama biraz uzak şehirde. önce bir test sürüşü ardından Astra cosmo inşallah

    @esmerce
    fb7 ler yalıtım olarak daha iyi, ancak yine de ahım şahım yalıtımı yok. Ben bu sınıfta referans olarak golf6-7 yi alıyorum. Aslında insignia da düşünmedim değil. Ama yürütme maliyeti olarak biraz gözümü korkuttu. ( lastik ebatları vs )




  • Golf 6 yakın arkadaşımda, Golf 7 de kardeşimde var, sık kullandığım araçlar :)

    Golf 6 daha yumuşak bir model 7 ise Astra ve Focus a benzer daha çevik bir sürüşe yarım tık daha sert yürüyene ama 6 ile benzer yalıtıma sahip.

    Insignia uzun yolda ikisinden de stabil ve rahat bir araç ancak kısa mesafelerde ya da ş.içinde diğer 2 model kadar pratik değil, işletme maliyeti olarak; servis ücretlerinde ben Golf e 450-540 arası (1.4 Tsi) verirken Insignia ya -sanırım tanıdık olmanın etkisi ile- 350-380 arası ödeme yapıyorum.

    Lastik maliyeti ise kesinlikle bir dert, ağır bir araç ve 245 45 18 ebatlı lastikleri kolayca yıpratabiliyor, bu konuda 205 55 16 ya kadar ebat kullanan araçlar çok şanslı.

    Bu arada aileye yeni katılan Yeti 1.2 Tsi ın açık ara en sessiz araç olduğunu da belirtmeliyim, bunu hiç beklemiyordum ama Yeti den sonra özellikle Golf ün yol sesi net olarak yüksek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 23 Ağustos 2016; 12:29:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mr.big kullanıcısına yanıt
    Maalesef Astra'da şaft tüneli var ama dediğim gibi diz mesafesi için daha iyi demişti arka koltukta gelip giden arkadaşlarım Flexiride ile çok eğlenceli olur bazen ben de diyorum keşke alırken aceleye getirmeseydim de sizin ki gibi opsiyonlu bi Cosmo arasaydım diye Güle güle kullanın kazasız belasız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Ben de Astra J den sonra makyajlı Insignia 1.6 170Hp Otm almıştım.

    Civic otm. ş.içinde o denli yakıyor mu, konsolda tıkırtı çok mu?

    Birkaç haftalığına geldiğim Ankara da Insignia ile klima açık şekilde 9.5 ortalama ile geziyorum, aracı K.Ören-Etlik ve Or-an ile Gaziosmanpaşa arasında kullanıyorum.

    Aracın uzun yolda 150-160 km hızlarda çok sükun hissettirmesi insanı bu hızları bir süre sonra çok sıradan algılamasına neden oluyor ve bence çok tehlikeli bir şey, bu yüzden arada Civic alıp sağdan yavaş yavaş gideyim istediğim zaman da kolayca satarım diye düşündüğüm oluyor.


    Merhaba, şehir içinde kesinlikle insigniadan daha fazla tükettiğini söyleyebilirim. Fd6 içi son derece kalitesiz malzemeden üretilmiş heryer tıkırtı süspansiyonlar çok sesli ce konforsuz 16 jant olmasına rağmen. En ufak çukuru bile net bir şekilde hissettiriyor. Heleki arka koltukta bir kaç kişi varsa yaylar tamamen kapanıp vurma sesi yapıyor ve sizde kesin arabaya birşey oldu zannediyorsunuz. Bu araç çok tutuluyo sebebi bir kere tsaraımı güzel gerçekten, sorunsuz otm vites ve lpg uyumlu son derece sorunsuz motor. Donanım yok zaten arabada sensör vs yok böyle bir araba. Ben astraya geçtiğimde astra bana çok keyifli gelmişti halada öyle onun yeri ayrı bende.
    Kesinlikle tavsiye etmem. Fd7 bilmiyorum sadece bayide incelemiştim yine kalitesiz bir malzeme kalitesi vardı tip olarakta fd6 nın gerisindeydi bana göre. Diğer yönlerini bilmiyorum.

    Komşum var almanyada opel fabrikasında çalışıyor insignianın yeni kasası eylül 2016 da bantta üretimi başlıyormuş. Fotğreflarını gördüm özellikle arka tasarım harika kırmızı renkli bir fotğratı bende olması lazım bulursam atarım. 1.6 cdti 136 - 160 hplik dizel motorlar olacak sanırım.
    Saygılar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Golf 6 yakın arkadaşımda, Golf 7 de kardeşimde var, sık kullandığım araçlar :)

    Golf 6 daha yumuşak bir model 7 ise Astra ve Focus a benzer daha çevik bir sürüşe yarım tık daha sert yürüyene ama 6 ile benzer yalıtıma sahip.

    Insignia uzun yolda ikisinden de stabil ve rahat bir araç ancak kısa mesafelerde ya da ş.içinde diğer 2 model kadar pratik değil, işletme maliyeti olarak; servis ücretlerinde ben Golf e 450-540 arası (1.4 Tsi) verirken Insignia ya -sanırım tanıdık olmanın etkisi ile- 350-380 arası ödeme yapıyorum.

    Lastik maliyeti ise kesinlikle bir dert, ağır bir araç ve 245 45 18 ebatlı lastikleri kolayca yıpratabiliyor, bu konuda 205 55 16 ya kadar ebat kullanan araçlar çok şanslı.

    Bu arada aileye yeni katılan Yeti 1.2 Tsi ın açık ara en sessiz araç olduğunu da belirtmeliyim, bunu hiç beklemiyordum ama Yeti den sonra özellikle Golf ün yol sesi net olarak yüksek


    bugün aldığım bir habere göre ilgilenmiş olduğum Astra' da opsiyonlu olarak 18" jant varmış araç da 2012 model olunca fabrikasyon lastiklerinin üzerinde olması ve değişim zamanının gelmiş olması muhtemel. Lastik fiyatlarına bakınca da insan bir offf çekiyor.

    Bu durumda hesabımı yeniden yapmam gerekiyor. İnsignia da buldum ama bagaj kullanımı olarak biraz ufak yükleme alanı var gibi. Ve mevcut aracımdan ( yani Civicten) çok da büyük değil gibi görünüyor. Otomatik seçeneği ise sadece 2.0 dizelde mevcut. gönlüm insignia diyor, MTV astra. LAstiklerden dolayı araçtan soğur mu insan. soğuyor işte...




  • Arkadaşlar dün gece 00:30 itibari ile Ankara dan Akçay a dönmüş bulunuyorum.

    Araç 2 yetişkin + 2 küçük + orta/ağır valiz ve küçük poşetlerle dolu bagaj ve yolun tamamında açık klima ile 96-130km değişken hızlarda (bilgisayarda ortalama hız 98km) ortalama 6.5 litre tüketimle yolu bitirdi, düğünler dolayısı ile kısa denecek sürede yaptığım farklı şehirlerden geçen ş.içi-ş.dışı 2700km lik yolculuk ortalamam ise 7.5 litre oldu, bu esnada ise bagaj komple dolu ve araç içinde 5 yetişkin + 2 küçük vardı.

    Bu araçların C segmentlerine göre bariz farkları uzun yolda mesafe ve zaman kavramını daha az hissettirmesi ve 130-140km sonrası hızlardaki 'hala 100 le gidiyor' hissi, her ne kadar yalıtımı vb iyi dense de Golf 7 den sonra bu araçla uzun yol bariz biçimde daha rahat.


    18" jant bu konuda çok fazla katkıya sahipken ş.içindeki kırıcı darbeler ve çukurlar resmen kabus, gerçi şuan mevcut XL etiketli (245 45 18 101W Extra Load) Primacy 3 lerle 2-3 sert darbeden kaçamadım ancak çok şükür darbeler sonrası lastiklerde en ufak bir deformasyon oluşmadı, XL olmayan fabrikasyon Bridgestone lar kolayca deforme olmuşlardı ama. Bagaj olarak Civic den farkı bilemiyorum Civic in bagajını hatırlamıyorum çünkü, bagajı yeterince büyük ama Civic den çok daha farklı değildir bence de.


    Şahsen meraksız bir yapım vardır ancak yeni Insignia yı hayli merak ettiğimi söyleyebilirim; elinizde fotosu falan varsa yollarsanız acaip memnun olurum.



    Düzeltme: Toplam yapılan yol 2700 değil 2300küsür km imiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 25 Ağustos 2016; 17:45:46 >




  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Yakıt tüketimiz harikaymış benzer değerleri bende çok rahat tutturuyorum uzun yolda. Hatta benim araçta 19 jantlar olmasına rağmen. Klima kapalı durumda olmuş olsaydı yolculuğunuz çok rahat 5.8 civarı 6 civarı olurdu.

    Civiclerin bagajı 380 lt ve bir sedan için çok küçük denilecek bir bagaj hacmi var. İnsignia ise bu konuda 500 lt bagaj hacmiyle çok yeterli bir bagaj hacmi sunuyor.

    Yeni isnsignianın resmini buraya koyuyorum. İnsignia fabrikasında çalışan komşumun dediğine göre keinlikle araç buymuş ve Eylül 2016 üretimine başlanıyormuş. Bende sabırsızlıkla bekliyorum.
    Bu mesaja eklenen görseller:


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • alp___ A kullanıcısına yanıt
    Görüp de keşke böyle çıksa dediğim tasarımlardan biriydi
  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Tasarımın bu olduğu noktasında bir tereddüt yok emin ol. Bu renk be jant ile birtane 160 hp 1.6 dizel motor full donanımlı bir insigniayı derhal alasım geldi.

    Saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alp___ A kullanıcısına yanıt
    Bu arada Ankara da iken arkadaşımın 19" jantlı 1.6 dizel Insignia sını kullanmıştım.

    19" jantlı modelin direksiyon tepkileri benimkinden net olarak daha keyifli üstelik yeniyken biraz yol sesi alan 19" Goodyear F1 ler bir süre sonra hayli sessiz bir yapıya kavuşuyorlar.



    Saygılar benden.
  • @ source
    Detaylı inceleme yazınız için emeğinize sağlık ama sizden farklı düşündüğüm konular var.

    Yaklaşık 15 gündür 2'nci araç olarak 2013 model 1.4 140 hp Sport paket Astra hb kullanıyorum. Sport modda aracın şahlandığını söylemişsiniz ama buna kesinlikle katılmıyorum. Bu aracın verdiği hissiyat 1.6 atmosferik motordan pek farklı değil. dENEMEDİM AMA 122'lik Golf'ten fazlasını sunmadığını düşünüyorum.

    Yol tutuşunun çok iyi olduğu hatta focus'tan iyi olduğu bile söyleniyor ama yol tutuşunun iyi olduğunun hissedilmesinin en büyük nedenlerinden birisi, fazla ağır olması. 2 önceki aracım Focus 3'tü ve 90 bin km kullandım. Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki Focus Astra'ya göre çok çevik. Evet Astra virajı iyi alıyor ama iş art arda sağlı sollu virajlara geldiğinde Focus'un çok daha çevik olduğu net bir şekilde hissediliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kahraman202 -- 29 Kasım 2016; 21:28:31 >
  • Arkadaşlar merhabalar.

    2012 1.4T Cosmo Sedan araç aldım 54 Bin km de ve 54000 TL ye aldım sizce fiyatı nasıl.

    Diğer sorularım ise yardımcı olurmusunuz bilmiyorum ama Megane 2 den gecince farklı geldi bana sorularım şu.


    1-Örneğin bazı 2012-2013 modellerde içerden bağaj açma tuşu yok benimnkinde var bu neden?
    2-Bazı modellerin bağajı katlı benimki tek kat altında stepne var.
    3-Lastik basınç gösterir yer var mı ?
    4-Bu akünün gücünü ıvır zıvırı gösterir yer varmış bide onu nerden bulabşlirim yol bilgisayarında.


    Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.