Şimdi Ara

OPEL ASTRA 1.3 CDTI almayı düşünüyorum.Artıları eksileri nelerdir? Tavsiyelerinizi bekliyorum (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
320
Cevap
3
Favori
433.949
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bütün dediklerinizi baştan sona okudum kararsız kaldım bi yandan aklım 1.6 115 bg astra al diyor bir yandan 1.3 cdti al vergisi az diyorum halen aydınlanamadım... 2 sindende test sürüsü yapıp kararımı verecegim zannedersem...
  • sevgili arkadaşım, ben 08 astra cosmo dizel aracımı yeni aldım ve ilk kmden itibaren keyif başladı, benzinli araç dışında aracım olmadı bu sebeple fikirlerim sana katkı olacaktır, ben ki 2 kez BMW sahibi biri olarak artı TSI motorlu golfe de binmiş biri olarak özelikle yakıt konusunda aklıma yanayım diyorum, konforsa konfor almansa alman, elbette astra=BMW yada başkası demiyorum ama ışıklarda önce kalkayım da sonra yavaşlarız gibi bir mantığın yoksa bu araçlar biçilmiş kaftan kaldı ki ben ışıklarda geri kaldığımı da görmedim, aynı yolu aldığım bu araçla dün daha erken evime ulaştım yolda da ne bir araçtan geri kaldım ne yakıt harcadım,

    değmez benzinli araca bence

    hayırlısı bakalım

    quote:

    Orijinalden alıntı: selokaptan

    bütün dediklerinizi baştan sona okudum kararsız kaldım bi yandan aklım 1.6 115 bg astra al diyor bir yandan 1.3 cdti al vergisi az diyorum halen aydınlanamadım... 2 sindende test sürüsü yapıp kararımı verecegim zannedersem...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Garfiii -- 29 Eylül 2009; 14:01:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Garfiii

    sevgili arkadaşım, ben 08 astra cosmo dizel aracımı yeni aldım ve ilk kmden itibaren keyif başladı, benzinli araç dışında aracım olmadı bu sebeple fikirlerim sana katkı olacaktır, ben ki 2 kez BMW sahibi biri olarak artı TSI motorlu golfe de binmiş biri olarak özelikle yakıt konusunda aklıma yanayım diyorum, konforsa konfor almansa alman, elbette astra=BMW yada başkası demiyorum ama ışıklarda önce kalkayım da sonra yavaşlarız gibi bir mantığın yoksa bu araçlar biçilmiş kaftan kaldı ki ben ışıklarda geri kaldığımı da görmedim, aynı yolu aldığım bu araçla dün daha erken evime ulaştım yolda da ne bir araçtan geri kaldım ne yakıt harcadım,

    değmez benzinli araca bence

    hayırlısı bakalım




    dediklerin cok dogru bi yandan ama yılda ben 5.000 km yapacak olmam beni düsündürüyo bu kadar az km yapıcam dızel arac neden alıym?? forumda okudum yılda 20.000 km yapacak kisilere bile tavsiye etmiyolar dizel aracı kaldı ki bana:S:S ama satarkende dizel daha cabuk satılıyomus arada cok buyuk fark olmadıgını dusunuyorum o yuzden ilk tercihim cdti olacak...vergisi az oldugundan dolayı...
  • bizim araçlar 6 ila 8 lt arasında yakıyor...
    ama fena basıyorum ben...
    uzun yolda normal bi sürüşle 5 e kadar düşürebilirsiniz benzin tüketimini...
    eğer yılda 5000 yapacaksanız benzinli tercih edilebilir...
    ama karar sizin tabii ki...
    kafanıza takılan bişey olursa yardımcı olabilirim...
    şimdiden hayırlı olsun diyelim...
  • Anladığım kadarıyla hala aracı almamışssın, keşke vergiler düşükken alsaydın,
    Asıl konuya gelirsek,

    Ben aracı 2008 5 ayda aldım, bugün itibarı ile 30500 km deyim, ş.içi ş.dışı karma kullanıldı, 30500 km nin ortalaması 5.8lt/100km,
    yukarıda bir arkadaşın da yazdığı gibi hiçbir araçtan geri kalmadım, aracınız 180 bg de olsa maalesef otobanlar hariç memlekette ancak bunun 70/80 bg lik kısmını kullanıyorsunuz. 1750 d den aşağıda değilseniz ani hızlanması piyasadaki birçok benzinli 1.6 dan hatta 1.8 lerden iyidir çünkü 115ps lik 1.6 astranın bile torku 155 tir, 1.3 lük dizel ise 200 tork basar. son hızları farklıdır ki 1.3cdti ile düz yolda tam yükte klima açık max 180 yapabilirsiniz,(en azından benim için öyle, daha fazla yaptığını iddaa edenler oldu ama bana çok inandırıcı gelmedi). bu benzinli olursa hızınız 200-220 arası olabilir, bu hızlar bana göre extrem, bu hızlarda ancak 5 dk seyahat edebilirsiniz, ya önünüze araç çıkar yada viraj,
    neyse lafı fazla uzatmadan, 1.3 cdti ödüllü bir motor, şimdiye kadar 1000 lerce üretildi ve yeni kasa astrada ada devam ediyor, dolayısıyla güvenilebilir. Diğer yandan şehir içi kısa mesafede (10km) altında kullanılacaksa tavsiye etmem, dizel daha çok uzun yolu seviyor.

    Şimdilik bukadar.

    Saygılarımla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilgazi

    Anladığım kadarıyla hala aracı almamışssın, keşke vergiler düşükken alsaydın,
    Asıl konuya gelirsek,

    Ben aracı 2008 5 ayda aldım, bugün itibarı ile 30500 km deyim, ş.içi ş.dışı karma kullanıldı, 30500 km nin ortalaması 5.8lt/100km,
    yukarıda bir arkadaşın da yazdığı gibi hiçbir araçtan geri kalmadım, aracınız 180 bg de olsa maalesef otobanlar hariç memlekette ancak bunun 70/80 bg lik kısmını kullanıyorsunuz. 1750 d den aşağıda değilseniz ani hızlanması piyasadaki birçok benzinli 1.6 dan hatta 1.8 lerden iyidir çünkü 115ps lik 1.6 astranın bile torku 155 tir, 1.3 lük dizel ise 200 tork basar. son hızları farklıdır ki 1.3cdti ile düz yolda tam yükte klima açık max 180 yapabilirsiniz,(en azından benim için öyle, daha fazla yaptığını iddaa edenler oldu ama bana çok inandırıcı gelmedi). bu benzinli olursa hızınız 200-220 arası olabilir, bu hızlar bana göre extrem, bu hızlarda ancak 5 dk seyahat edebilirsiniz, ya önünüze araç çıkar yada viraj,
    neyse lafı fazla uzatmadan, 1.3 cdti ödüllü bir motor, şimdiye kadar 1000 lerce üretildi ve yeni kasa astrada ada devam ediyor, dolayısıyla güvenilebilir. Diğer yandan şehir içi kısa mesafede (10km) altında kullanılacaksa tavsiye etmem, dizel daha çok uzun yolu seviyor.

    Şimdilik bukadar.

    Saygılarımla



    doğru tespitlerde bulunmuşsunuz...
  • Arkadaslar ben kararımı verdim cdti alacam.... herkese tesekurler....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selokaptan

    Arkadaslar ben kararımı verdim cdti alacam.... herkese tesekurler....



    hayırlı olsun ii karar
  • hayırlı olsun...

    ya arkadaşlar bugün şehir dışı yarım depo benzinle 450 km yol yaptım..
    ya bu harika bişey...
    (yani cumartesi günü)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Garfiii

    sevgili arkadaşım, ben 08 astra cosmo dizel aracımı yeni aldım ve ilk kmden itibaren keyif başladı, benzinli araç dışında aracım olmadı bu sebeple fikirlerim sana katkı olacaktır, ben ki 2 kez BMW sahibi biri olarak artı TSI motorlu golfe de binmiş biri olarak özelikle yakıt konusunda aklıma yanayım diyorum, konforsa konfor almansa alman, elbette astra=BMW yada başkası demiyorum ama ışıklarda önce kalkayım da sonra yavaşlarız gibi bir mantığın yoksa bu araçlar biçilmiş kaftan kaldı ki ben ışıklarda geri kaldığımı da görmedim, aynı yolu aldığım bu araçla dün daha erken evime ulaştım yolda da ne bir araçtan geri kaldım ne yakıt harcadım,

    değmez benzinli araca bence

    hayırlısı bakalım

    quote:

    Orijinalden alıntı: selokaptan

    bütün dediklerinizi baştan sona okudum kararsız kaldım bi yandan aklım 1.6 115 bg astra al diyor bir yandan 1.3 cdti al vergisi az diyorum halen aydınlanamadım... 2 sindende test sürüsü yapıp kararımı verecegim zannedersem...



    hocam kaça aldın 2008 cosmoyu?
  • slm arkadaslar bende opel astra hb 1.3 enjoy aldım carsamba günü gelecek 36000 tlye aldım benim araca brezilya yapımı dediler sizinkidemi brezilya ben alman zannediyodum biraz içime kurt düştü sizce alman brezilya farkedermi bide bu aracta sport tuşu varmı
  • Hiçbirşey bilmeden saçma saçma yorumlar yapılması çok üzücü

    İlk piyasaya çıktığından(2004) itibaren çözülemeyecek hiçbir problemi çıkmayan bir araç için sorunlu demek belirli bir tecrübe ister..
    Ve bu tecrübe öylesine konuşmalarla; Yok benim arkadaşımda var bir kere kullandım şöyleydi, demekle olmaz..
    Benim canımı sıkan Başka marka/model aşıkları kendi forumlarından gelip, o gazla anlamsızca cevaplar yazıp bilgi almak isteyenlerin kafasını karıştırması..

    Laf edip duruyorsunuz öyleymiş böyleymiş diye..
    Kaç yıl kullandınız aracı??
    Kaç km yaptınızda orası kötü burası kötü ses geiyor diyebiliyorsunuz??

    -Sorunlu diyenlerin arka planına baktınızmı hiç??

    Nasıl kullanıdıklarını biliyor musunz??
    Bakım aralıklarına uyuldumu? Servise gidildi mi?
    Servise aracı atıp mı gitti, yoksa başında durup yapılan işlemleri takip mi etti ?
    Kullanıcının Aracı hakkında bilgileri ne seviyede?

    Bunlarından birini cevaplayabilir misiniz.??


    Bilgi paylaşımı amaçlı forumlar sizin gibi Kendini beğenmiş insanlar yüzünden amacına ulaşamıyor..
  • Arkadaşlar öncelikle merhaba ben aranıza yeni katıldım.Biz sıfır Opel Astra 1.3 CDTI HB Easytronic araç aldık 4 gün içinde teslim edilecek. Özellikle kullanan arkadaşların bu araç hakkında yorumları nelerdir?Nelere dikkat etmeliyiz? Fakat benim dikkatimi çeken en iyi şey çok zengin donanım var(ESP,yokuş kalkış destek sistemi,elektronik klima, hız sabitleyici v.b.).Bu arada aracın fiyatı da 39.750 TL.Bir de hız sabitleyicinin nasıl birşey olduğunu ve işe yarayıp yaramadığını,nasıl kullanıldığını ve ne gibi artılar ve eksiler taşıdığını belirtirseniz çok sevinirim.Şimdiden çok teşekkürler..
  • bildiğim yeni kasa geliyordu yeni kasamı aldınız ??? birşey soracağım arkadaşlar bu araçla şehir içi bir depo ile kaç km giderim aşağı yukarı ???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zilgar -- 8 Ocak 2010; 21:41:17 >
  • yafff bir a4 dolusu yazmıştım soranlara yanıt olsun diye deneyimlerim ve kişisel düşüncelerim olarak. üye değilsiniz diye düşmedi sayfaya. bir önceki sayfaya dönüp yazdıklarımı ctrl+c yapayım dedim olmadı.
    demek ki kısmet değilmiş. sonrasında cep tlf. verdim. bakalım düşecekmi bu sitemim.
  • yazdıklarımdan aklımda kalanları yeniden yazmaya çalışıyorum.

    1. vites konusunda söylenenler doğru. daha doğrusu kalkışta 1 değil ikinci vites sorun yaratıyor. bu da düz yolda değil rampada oluyor. 1. vitede, hatta 2 de bile isterseniz pati de çektirirsiniz araca. ancak 2 vitese attığınızda araç turbo devrinin altına düşerse arkadan birilerinin itelemesi lazım

    ilk dizel ve ilk opel deneyimim di 1.3 cdti. astra hb. enjoy, spor paket, panoramik tavan benimki.

    bende sora soğra öğrendim. biraz bu formdan, biraz tecrübeli kullanıcılardan, birazcıkta servisten.

    birinci vitesde kalkış diye bir sorun yok. 2. vitese attığınızda devir rurbo devrinin altına (1750-2000) düşmedikçe (ben 2000 'i baz alıyorum)
    2. vites sorunsalı da ortadan kalkıyor. dik rampa kalkışında birinci vitesde duruma göre 3500-3700 devre çıkıp vitesi 2. ye atıyorum. Bu durumda 2. vitesdeki ilk devir hiç bir zaman 2000 altına düşmüyor ve araç 2. vitesde ilk gazı aldığı andan itibaren sürratle ivmeleniyor. düz yolda ise 1. viteste 3000'e yaklaşmak zaten fazlasıyla yeterli oluyor. vites geçiş zamanıda burada bence önemli. süretli davrandığınızda araçtan performans eksikliği yaşamıyorum. ancak önceleri bende bu sorunları yaşadım. araca alıştıkça ve tanıdıkça sorunlar aşıldı.

    uzun yolu keyifli bir araç. hele cc varsa en dik uzun yol rampalarını bile tam yükte sorunsuca aşarsınız. örneğin gerede-ankara, ceyhan-antep arası oto yollarda olduğu gibi... rampanın başında 150 km hızda iseniz cc ile rampa sonuna geldiğinizde hız de devirde düşme yaşamadım. benzer seğmentteki tamamından daha iyi diyebilirim. kısacası benzinli araçlardan çok daha performanslı rampa çıkışına sahip diyebilirim.

    eğer servisine 1.000 tl verip c.tuning uygulaması yaptırısanız beygiri 90'dan 110'a çıkabiliyor. performans artışı ve sarfiyatta azalma da cabasıymış.

    yol tutuşu, viraj hakimiyeti ve frenleme mesafesi çok iyi (lastikler 205/55/16).
    ön görüş mesafesi iyi, arka görüş kısıtlı. arka cam küçük, arka koltuk başlıkları yan görüşleri daraltıyor. bunu da 150 tl park sensörü ile aşmak kolay.

    hiç bir hızda rüzgar alma sesi ile karşılaşmadım. hatta panoromik tavanı açtığımda dahi dikkat çekici ve rahatsızlık verici rüzgar sesi yaşamıyorum.

    iç ve dış dizanı oldukça şık. özellikle siyah ve gri renk, 16 jant, panoromik tavan ve karartılmış camlar ile çok hoş bir görüntü veriyor.
    iç mekan malzemesi oldukça iyi. kesinlikle üzmez ve mahcup etmez diye düşünüyorum. benim gibi 187 cm'lik birisi için ön ve arka koltuk mesafeleri son derece yeterli.

    yakıt tüketimi ve vergisi iyi bir avantaj. yazın uzun yolda 110' geçmemek ve sakin kullanarak çok rahat 4.2 ortalamalar tuturdum. örneğin ist-a.pazarı arası gibi. ama adana'dan niğde'ye, trabzon'dan erzurum'a giderken bu rakamı yakalamak mümkün değil tabi. tempolu kullanımlarda da 4,2 rakamı, 5.5 buluyor. şehiriçi kullanımda 750-800 uzun yolda ise en az 1100 km götürüyor bir deposu. (sakin kullanımda) istanbul'da full depo ile gaziantep'e kadar geldim. yaklaşık 950 km. depoyu tekrar full yaptım 46 litre aldı. araçta 3 kişi, bagaj tam dolu arka koltukta bir bavul vardı.

    müzik sitemi ve yol bilgisayarı oldukça kompak ve fazlası ile yeterli. ısıtma ve soğutma da yine fazlası ile yeterli.
    gece kullanımıda oldukça zevki ve güvenli, far ve ışık donanımı gayet iyi. hiç bir eksikliği yok. iç aydınlatma da fazlası ile iyi. gece yolculuklarında güvenlik noksanlı yaşamak mümkün değil.

    dar denilen 2 katlı torpidosu bana fazlası ile yetiyor. fotograf makinamı, güneş gözlüğünü, araçla birlikte verilen evrak saklama aparatını fazlası ile alıyor. cok emin değili ama raf bölmesi çıkarıldığında tek kata dönüşen torpida gözüne, daha hacimli eşya koymak mümkün. ama tenis raketi, spor ayakkabı gibi eşyaları yine de bagaja ve arka koltuğa koymak zorundasınız.

    arka bagaj bana göre küçük. ilk defa sedan da hb. geçmiş olmanın sıkıntısını hala yaşıyorum. en fazla orta boy 2 bavul, ilave bir iki poşet alır. bu nedenle pek aile otomobili olmaktan uzak.

    araç panoromik tavan. sanırım bu yüzden özellikle şehir içinde zaman zaman tavanın yan kenarlarındaki plastik kaplamalardan esneme sesi ve hafif çıtırtı pıtırtı sesleri alıyorum.

    araca küçük motor koymuşlar düşüncesi doğru değil, hatta bana göre saçma bir iddia. araç sakin kullanıma göre üretilmiş kaliteli ve ekonomik bir araç. ilk defa benim gibi benzinden dizele geçenler, aracı tanıyıncaya kadar geçici bir sıkıntı yaşayabilirler. aracı tanıdıkça ve gizli özelliklerini keşfettikçe kesinliklememnun kalacaklar.

    sonuçta; barboros bulvarını 6. vitesle çıksın, ama en fazla 4-5 litre yaksın diyen yada düşünenlere pek uygun olmadığını söyleyebilirim.
  • Tek sürücü ile kullanımda beklentilerini karşılar.
    Sürücü artı 2-3-4 yolcu ile kullanımda gidişi ve ekonomisi zayıflar (özellikle yokuşlarda sıkıntı ve yakıt artar).
    Özetle: Verdiğini alamama gibi bir durum pek olmaz.
  • Arkadaşlar 1,3 motorun performansı ile ilgili çok soru işareti var insanların kafasında
    esasında olay dizel motor ile benzinli motorun kullanım karakteristiği farkından alışkanlıkların farklılığından kimileri beğeniyor kimileri yere vuruyor. ben 3 senedir turbo dizel araç kullanıyorum ilk başta bana da hantal geliyordu ancak kullandıkça aracın yüksek torklu devirlerini tepkilerini öğreniyorsunuz vites geçişlerinizi ayarlıyorsunuz yüksek torka da alışınca dizeli daha çok seviyorsunuz özellikle de halkın benzin fiyatları ile yoksullaştırıldığı ülkemizde benzinliye göre yakıt ekonomisi sağlaması en büyük artısı.
    rampalarda özelikle turbo dizel araçlar keyif verecektir. İlk başlarda rampa öncesi hızlanıyım rampayı vites düşürmeden bitiriyim derdinde idim ama sonra farkettim ki 2.000 - 3.000 devir arasında kaldığınız sürece rampada zorlamadan devam ediyorsunuz, dolayısya rampa öncesi fazladan deviri yükseltme gereği yok.
    ayrıcı alternatif benzinli motorların çoğu atmosferik, karşısında turbo teknolojisi olan dizel, bence dizel herzaman avantajlı. satarken de verdiğiniz fiyat farkını alıyorsunuz, şu kadar km yaparsan al hesabına girmeye gerek yok.
  • astra her anlamda çok güzel araç zaten satışlardan belli buyrun satış açıklaması astra kacıncı sırada
    gerçekten parasını hakeden bir otomobil astra

    C Segmenti HB
    Ford Focus 6.234
    Opel Astra 5.991
    VW Golf 5.148
  • 1.3 cdti astram var. aldığımda üzerinde 17 inc jant 215 65 lastik var. arabayı çok yorduğunu düşünüyorum.sizce lastikleri küçülttüğümde hangi ebat jant ve lastik taktırmalıyım???
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.