Şimdi Ara

Onno Usta'dan Çok Konuşulacak LPG Dosyası (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
3
Favori
5.969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yağlı benzini en son Mobilet motorsiklete koyuyorduk yağlı benzin mı kaldı Allah aşkına Onno usta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0 km araba alıp, ilk iş lpg taktıran adama gel de anlat bunları..
    Bu Onno Usta da bir şeyden anlamıyor canım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onno usta daha bir çoğunuz ben dahil bu dünyada yokken arabaların altında motor tamir eden bir ustadır.. Üstüne yurtdışında eğitimler almış ve türkiye ve yurtdışında eğitimler veren bir ustadır..

    Gelipde biri onno ustaya bilgisi eksik diyorsa o zaman sorarım senin ne tür bu konularda bilgi geçmişin var..

    Önüne gelen İnternet te üç video izleyip araba gurusu olunca böyle oluyor..

    Lpg ye gelelim lpg ye uygun motor üretilmiş ise fabrika çıkışı o motor sorunsuz gider. Benzinli motora göre tasarlanmışsa eğerki gerekli modifikasyonlar yapılırsa süpap başlarının değişmesi v.b gibi bunu profesyonel lpg dönüşüm yerlerinde zaten söylerler gene sağlıklı olur ama maliyette baya baya artar..

    En sonuncu gidip normal bir benzinli motora lpg taksrsanız illaki ve illlaki bir süre sonra araba motor istiycekdir süpap değişimi denilen şey zaten üst motor yada yarım motor tabir edilen şeyin yapılmasıdır..

    Benzine gelicek olursak evet benzin yağlıdır bu yağ deyince aklınıza normal yağ gelmesin mikron ölçeğinde bir katman oluşturur süpapların zarar görmesini minumuma indirir..
    Lpg ise kuru bir yakıttır.. Bazı firmalar lpg nin içine benzindeki gibi yağlayıcı etkisi olan maddeler koyuyor ama. Ne kadar etkili başarılı bilemem..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yeni kitler belli bir devirden sonra benzin de püskürtüyor.

    Gazlı olarak
    1.2 symbol vardı 140la giderken 4500 devir çeviriyordu.

    1.6 corolla 140la giderken 3100 devir çeviriyor.

    Tabi böyle olunca büyük motor az yıpranıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emrcnd E kullanıcısına yanıt
    Anlatan adamlara göre HER HAFTA dizel aracımı yüksek performanslı kullanmam gerekiyormuş. "Her hafta" yoksa dpf filtresi ölürmüş. Bazı videoları iyi ama bazıları iş olsun diye yapmışlar.
    Youtube'da bir kanal, Scotty emmi çekirdekten yetişmiş bir usta. Anlatan adamlar ise sadece yuotuber. Bence bu dorumda onların bilgisini üçe beşe katlyacak bir kaç kişi var. Bence otorite değiller. https://www.youtube.com/user/scottykilmer
  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum. Lpgye uyumlu motor+ iyi işçilik+ kaliteli kit... Kaliteli kit kısmını malesef yaşayarak öğrendim... Landrenzo sistem arızalınca, yerine akl takılmış araç alarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt
    Onno Usta'ya sözüm yok ama LPG ekseriyetle egzoz supaplarını bozarken, emme supapından girecek yakıtın ne önemi kalıyor ki? Ayrıca yanma odasına yağ girmesi en istenmeyen şeydir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 28 Şubat 2020; 2:6:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Yağ anladığınız şekilde yağ değil terminolojiye böyle geçmiş ustada öyle söylüyor. Motorun temizlenmesi korunması için benzinin içinde katkılar mevcut bu katkılar Supap ve silindirin üst kısmını yağlayıcı yada kayganlaştırıcı diyebilirsiniz hafif yağlar da içerir mikron değerinde.. Bunun yanında lpg kuru bir yakıttır..

    Benzinde egzos gazının silindirlerden çıkış sıcaklığı 41. 4 derecedir Lpg de 94.4 dür..
    Motor yağı sıcaklığı benzinde 11.1 derece iken Lpg de 19.3 derece
    Antifriz sıcaklığı benzinde 5.3 iken lpg de 16.9

    Kısaca lpg benzin için üretilen motorun bütün ayarlarını dengesini alt üst ediyor.. Fabrikasyon lpg için üretileb motorlar ayrı fabrika lpg ye göre üretiyor motoru misal fabrikasyon lpg li üretilen honda civic ler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 28 Şubat 2020; 3:30:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt
    Verdiğiniz sıcaklık değerlerini pek anlayamadım. Çok düşük değerler bunlar.

    Benzin zaten yanma odasına girerken gaz gazına geçmiş oluyor. Bu esnada ortamdan ısı aldığı için emme supaplarını soğutuyor olabilir. Ancak yanma gerçekleştikten sonra herhangi bir yağlayıcı unsur kalmıyor. Hatta yağın kendisi bile gaz fazında yağ dumanı olarak egzozdan atılıyor.

    Sorun egzoz supapında gerçekleşiyor. Bu da genelde bozuk LPG ayarından oluyor. Üretici de motoru benzinde çalışmaya göre dizayn edip, benzini de her türlü koşula adapte edebildiği için (bu durumda herhangi bir zengin karışım ya da fakir karışım öngörülmüyor) maliyet kaygıları da güderek normal koşullarda sorun çıkarmayacak yeterlilikte malzeme kullanmış olabilir. Böyle bir durumda kullanıcının fark etmediği ya da umursamadığı (bkz. Lpg'li arabada arıza ışığı yanması normaldir) sorunlar motor elemanlarını çabuk yıpratabilir. Ancak aynı sorun mesela benzinle ilgili umursanmayan bir sorunda da görülebilir (ki bu sorunları normal şartlarda motor kendi kendine düzeltir).

    Ama mesela bazı üreticiler çeşitli sebeplerle aşırı sağlam bir üretim (over engineered) yapmış olabilir. Mesela Volvo'nun s40 için konuşayım atmosferik motorlarda dahi dövme çelik (forged) biyel kolu kullanması ya da benzinli motorlarda dahi supapları stellit kaplama kullanması gibi. Bu durumlarda motor LPG'deki ayarsızlıklara çok daha dirençli, hatta neredeyse tamamen dirençli olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Abi adama niye saldırıyorsunuz kötü bir şey dememiş ki.
    Düzgün kit taktırın demiş,
    Uygun Buji kullanın demiş,
    Uygun yağ kullanın demiş,
    Arada bir benzinde yol alın demiş,

    Bunları yapanlar sıkıntı yaşamaz demiş adamı bilgisiz yapmışsınız.
  • Renault grubunun yaptığı gibi tüm markalar fabrikasyon lpg'li araç seçenekleri sunsa lpg kaynaklı dertler olabildiğince minimuma inmiş olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    Yağ anladığınız şekilde yağ değil terminolojiye böyle geçmiş ustada öyle söylüyor. Motorun temizlenmesi korunması için benzinin içinde katkılar mevcut bu katkılar Supap ve silindirin üst kısmını yağlayıcı yada kayganlaştırıcı diyebilirsiniz hafif yağlar da içerir mikron değerinde.. Bunun yanında lpg kuru bir yakıttır..

    Benzinde egzos gazının silindirlerden çıkış sıcaklığı 41. 4 derecedir Lpg de 94.4 dür..
    Motor yağı sıcaklığı benzinde 11.1 derece iken Lpg de 19.3 derece
    Antifriz sıcaklığı benzinde 5.3 iken lpg de 16.9

    Kısaca lpg benzin için üretilen motorun bütün ayarlarını dengesini alt üst ediyor.. Fabrikasyon lpg için üretileb motorlar ayrı fabrika lpg ye göre üretiyor motoru misal fabrikasyon lpg li üretilen honda civic ler...
    şu vermiş olduğun değerleri ilk kez gördüm. Kaynak nedir ? motor yağı sıcaklığı 11.1 derece ne yahu ? nereden okudunuz bunu




  • 1- arac japon yada guney koreli atmosferik olsun
    2- dogru kit secilsin
    3- duzgun iscilik olsun
    4- yol ayari yapilsin (ltft -5+5)
    5- bakimlari zamaninda yapilsin
    6- arac sakin kullanilsin ( lpg ekonomi icindir surekli 5-6 bin devir cevirmek zarar verir)

    bunlar yapildigi surece 150-200 bin km suresince sorun cikacagini sanmiyorum o sorunda ufak fiyatlarla hallolur zaten bu yazdiklarima dikkat etmeden kullanirsaniz lpg olmasa bile her arac sorun cikarir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onyargisiz

    1- arac japon yada guney koreli atmosferik olsun
    2- dogru kit secilsin
    3- duzgun iscilik olsun
    4- yol ayari yapilsin (ltft -5+5)
    5- bakimlari zamaninda yapilsin
    6- arac sakin kullanilsin ( lpg ekonomi icindir surekli 5-6 bin devir cevirmek zarar verir)

    bunlar yapildigi surece 150-200 bin km suresince sorun cikacagini sanmiyorum o sorunda ufak fiyatlarla hallolur zaten bu yazdiklarima dikkat etmeden kullanirsaniz lpg olmasa bile her arac sorun cikarir
    formul budur.
  • McCandlesss kullanıcısına yanıt
    Neden öyleyse bu kadar yıl ve adet LPG'li araç kullandınız.
  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt
    Bu sıcaklık değerlerinin gerçek değerler ile uzaktan yakından alakası yok belirtmek isterim. Cold start testlerinde dahi araca 70 santigrat yağ doldurulur bu değerler daha fazla artar. Egzoz gaz sıcaklığınde ise katalizör maddelerin özelliğine göre 400 derecelerde ancak stabil sonuç alınabiliyor.

    Bahsettiğiniz değerlerin kaynağını bilemem ancak gerçek olmaları akla, mantığa ve gerçeğe aykırı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 29 Mart 2020; 0:33:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • altrea kullanıcısına yanıt
    Salaklığımdan diyelim,2farklı yakıt türünün aynı motorda aynı sonuçlar vermesini bekledim,bazen montaja suç buldum bazen arabanın bakımsızlığına bazende yakıt ayarlarına.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Taksici esnafına bakın yeter. Istanbuldaki taksilerin cogunlugu LPG'li.
    Başka ustayi, şunu, bunu referans aramaya gerek yok bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg bana uzak olsun. Illallah ettirir. Guvenilmez. Tekler, dalgalanir, calismaz, bogulur. Benimki super diyene inanma, 20 binde alip 60 binde satmistir. Oyle olursa ben de sorun yasamam. 100 binden 150 binden sonra gorelim bakalim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onno ustanın Kent motora 11.300 devir çevirdiğini öğrendiğim gün yorumuna şüpheli yaklaşmayı da bıraktım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.