Şimdi Ara

Ön Takımdan Gelen Patır Kütür Sesler-

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
1
Favori
55.823
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar,

    1996 Model bir Renault 19 sahibiyim. Aylar öncesinden farkettiğim garip sesler gitgide fazlalaştı. Olay şöyle; Araç seyir halindeyken ön takımdan patır kütür sesler geliyor ve bu gürültünün titreşimlerini arabanın tabanından hissediyorum. Geçen yazda aynı sesleri duymuştum ara sıra ama şimdi sesler iyice belirgin ve rahatsız edici boyutta. Aracın hızıyla doğru orantıda yükselip alçalıyor.

    Sizce bu kütür kütür ses nereden geliyordur? Bir arkadaşım şaft milinden geliyor dedi. Yorumlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ön Takımdan Gelen Patır Kütür Sesler

    Ön takımdan gelen patır kütür sesleri, araç sahipleri için yaygın bir sorun olabilir. Bu sesler genellikle aracın alt takımından kaynaklanır ve çeşitli nedenlere bağlı olabilir.

    Yaygın Nedenler:

    • Bozuk Yolda Ön Takımdan Gelen Tıkırtı: Bozuk yollarda sürüş, ön takımdaki parçaların aşınmasına veya hasar görmesine neden olabilir. Bu durum, tekerlek yatakları veya rot kolları gibi bileşenlerden tıkırtı seslerine yol açabilir.
    • On Tekerden Gelen Tıkırtı Sesi: On tekerlek yatakları aşındığında veya hasar gördüğünde, özellikle virajlarda ve düşük hızlarda tıkırtı sesi çıkarabilirler.
    • Alt Takımdan Ses Gelmesi: Alt takım, ön süspansiyon parçalarını ve direksiyon sistemini içerir. Bu parçalar aşındığında veya hasar gördüğünde, sürüş sırasında patır kütür sesleri ortaya çıkabilir.

    Sorunun Teşhisi ve Çözümü:

    Ön takımdan gelen patır kütür seslerinin teşhisi ve çözümü, sesin kaynağına bağlıdır. Bir teknisyen, sorunun kaynağını belirlemek için aracı kapsamlı bir şekilde incelemelidir. Olası çözümler şunları içerebilir:

    • Hasarlı parçaların değiştirilmesi
    • Aşınmış parçaların yağlanması
    • Süspansiyon ayarlarının kontrol edilmesi
    • Direksiyon sisteminin hizalanması

    Önlem Alma İpuçları:

    Ön takımdan gelen patır kütür seslerini önlemek için şu ipuçlarını takip edebilirsin:

    • Düzenli olarak aracını kontrol ettir.
    • Bozuk yollarda dikkatli sür.
    • Aşırı yüklerden kaçın.
    • Önerilen bakım programlarına uy.

    Ön takımdan gelen patır kütür seslerini göz ardı etme, daha ciddi sorunlara yol açabileceğinden tavsiye edilmez. Bu nedenle, bu tür sesleri fark ettiğinde, mümkün olan en kısa sürede aracını bir teknisyene göstermelisin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ozellikle viraj donerken kuturtu seklinde ses geliyorsa(yani direksiyon kirikken), aks kafalari bozulmustur.

    Kasislere girip ciktikca veya bozuk yolda gelen ses varsa o da rotil,rot kolu,salincak burclari gibi asinan parcalardan geliyordur.
  • Viraj dönerken de ses geliyor demek aks kafaları bitik.

    Birde normal asfalt yolda dümdüz giderkende ses geliyor kütür kütür. Tam tespit yapabilirmisiniz? Yoksa bakılmasımı gerekir. Birde en önemlisi; bu bir tehlike teşkil edermi?
  • Eger viraj donerken fazla geliyor, duzlukte de o kadar olmasa da ses geliyorsa aks kafalarinda ciddi oranda bosluk var demektir. Yaptirilmasi gerekir. Aks kolay kolay yerinden cikip tehlike yaratmaz ancak darbeli calismadan dolayi basta direransiyel ve diferansiyel yataklari olmak uzere bagli oldugu sistemlerde uzun vadede hasara neden olur.

    Tavsiyem en kisa zamanda yaptirmanizdir. Ayrica kucuk bir aciklama daha yapayim. Akslarin bozulmasinin en buyuk nedeni zamaninda yirtilan aks koruklerinin(ki genelde distaki yani tekere yakin aks korugu once yirtilir)zamaninda yaptirilmamasidir. Aks korugu yirtildigini farkeder etmez hemen yenisini taktirin. 10 YTL lik koruk yuzunden 200YTL lik aks hurdaya cikmaktadir. Korugu yirtilan aksa giren toz pislik hassas islenmis yataklari cok kisa surede bozar. Bu nedenle akliniza estikce aks koruklerini kontrol edin.

    Bunun disinda ise ani, cok sert ve yuksek hizli viraj donuslerinde; patinajli kalkislarda da aks kafalari daha cabuk yipranmaktadir




  • ara sıra denk egeldikçe alt takımların civatalarını kontrol ettirip sıktırıyomusun? sanırım boşluk var. diğer ihtimal amaotisör bence.
  • Yorum yapan arkadaşlara çok teşekkür ederim. Haftaya arabayı götüreceğim bakalım ne çıkacak? Bu arada, bugün baktım biraz ön takıma eğilip, baya karışıkmış oralar birsürü bağlantı var.
  • Benimde takur tukur ses gelirdi..İstanbulda yaptırmak istemedim malum işcilik fiyatları..Memlekete gidince yaptırdım Parçalar 60 ytl tuttu..Usta al dedi aldık ve işçilik 20 lira

    Burda olsa ohooo..İşçiliğin önüne geçilmez..Şimdi tısır tısır ama sakın ihmal etme hocam..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Ön konsoldan gelen boncuk sesi
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Dostum sorun hangi parçadan çıktı? Bende bilerek gideyim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    Dostum sorun hangi parçadan çıktı? Bende bilerek gideyim.



    merhaba,
    cevap burda aramana gerek yok!

    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Eger viraj donerken fazla geliyor, duzlukte de o kadar olmasa da ses geliyorsa aks kafalarinda ciddi oranda bosluk var demektir. Yaptirilmasi gerekir. Aks kolay kolay yerinden cikip tehlike yaratmaz ancak darbeli calismadan dolayi basta direransiyel ve diferansiyel yataklari olmak uzere bagli oldugu sistemlerde uzun vadede hasara neden olur.

    Tavsiyem en kisa zamanda yaptirmanizdir. Ayrica kucuk bir aciklama daha yapayim. Akslarin bozulmasinin en buyuk nedeni zamaninda yirtilan aks koruklerinin(ki genelde distaki yani tekere yakin aks korugu once yirtilir)zamaninda yaptirilmamasidir. Aks korugu yirtildigini farkeder etmez hemen yenisini taktirin. 10 YTL lik koruk yuzunden 200YTL lik aks hurdaya cikmaktadir. Korugu yirtilan aksa giren toz pislik hassas islenmis yataklari cok kisa surede bozar. Bu nedenle akliniza estikce aks koruklerini kontrol edin.

    Bunun disinda ise ani, cok sert ve yuksek hizli viraj donuslerinde; patinajli kalkislarda da aks kafalari daha cabuk yipranmaktadir




  • Merhaba arkadaşlar. 97 model yeni kasa olanlardan mazda 323 familia aracım var. Araç özellikle sağa dönüşlerde ve düz yolda giderken küçük yaylanmalarda gıcır gıcır ötüyordu. Rot balansçıya götürdüm. Fişekler ve sol rotil değişecek dedi. 4 fişeği ve sol rotili değiştirdim; ancak sesler hala devam ediyor. Gelen sesler eskisi gibi her yaylanmada gelmiyor. Eskiye göre daha az geliyor ama hala tam anlamıyla kesilmiş değil. Yeni takılan fişeklerden mi kaynaklanıyor sizce bilenler var mı yardımcı olursanız sevinirim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.