Şimdi Ara

Ön-Arka Lastik Yer Değişimi Hakkında Bir Kaç Soru (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
26.890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • lastikleri değiştirirken jantlarda bir sorun yoksa çapraz olmamak kaydıyla arkadakileri jantlarıyla birlikte öne geçirecek lastikçi, şuanki balans ayarlarında bir sorun yoksa balans ayarı yapmaya gerek yok ancak uzun zamandır kullanıyorsanız yinede bir balans kontrolü yaptırın bence
    _____________________________
  • Lastiklerin rafta beklemeside gerekmez. Araç üstünde kullanılırkende az km yapmış olsa bile hamurundan dolayı değişmesi gerekebilir. Misal benim lastiklerim 10.000 km yapmadı daha ama seneye değişecek zamandan dolayı Önü arka değişimide arkadan kayma limitini düşürür duruma göre.
    _____________________________
  • Cevaplayan arkadaşlarıma çok teşekkür ederim
    _____________________________
  • @Yasakpınar
    öncelikle merhaba bu platformda kimse herhangi bir üyenin herhangi bir konusunu hemen çözecek ve sonuca bağlayacak güzel yorumlar yapıp 7/24 hizmet verecek diye bir kaide yok.

    böyle bir görevli ve çalışan söz konusu değil.herkes yazar canı isteyende cevaplar veya okur geçer öylece.
    siz önce o rütbe ve yıldızlarına söylemlerde bulunduğunuz mertebelere bir gelin bakalım nasıl bir duygu.

    gelelim sorunlarınıza.

    45000 km rotasyon için geç kalınmış bir km değeri büyük ihtimalle lastik diş derinliğiniz veya zaman bütünlüğünde lastikleriniz deformasyona uğramaya yakındır.

    değişim için balans ayarınız iyiyse balansa gerek olmayabilir direk jantlı halde lastikler değişiyor.

    ama yinede balans yaptırmanız garanti olur.önce önler arkaya ve sonra çapraz değişim yapılır biçilen ömür ise 50-60 bin arası veya 4 yılı geçirmemek kaidesi ile zaman.

    birde uzun süreli beton zemin park haline dikkat edin haftada en az 2 kere lastikler bir iki turlasın uzun süreli kullanmayacaksanız aracı krikoya kaldırın yoksa lastikler yanak yapar ve deforme olur

    saygılarımla.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    siz önce o rütbe ve yıldızlarına söylemlerde bulunduğunuz mertebelere bir gelin bakalım nasıl bir duygu.

    gelelim sorunlarınıza.

    45000 km rotasyon için geç kalınmış bir km değeri büyük ihtimalle lastik diş derinliğiniz veya zaman bütünlüğünde lastikleriniz deformasyona uğramaya yakındır.

    değişim için balans ayarınız iyiyse balansa gerek olmayabilir direk jantlı halde lastikler değişiyor.

    ama yinede balans yaptırmanız garanti olur.önce önler arkaya ve sonra çapraz değişim yapılır biçilen ömür ise 50-60 bin arası veya 4 yılı geçirmemek kaidesi ile zaman.

    birde uzun süreli beton zemin park haline dikkat edin haftada en az 2 kere lastikler bir iki turlasın uzun süreli kullanmayacaksanız aracı krikoya kaldırın yoksa lastikler yanak yapar ve deforme olur

    saygılarımla.



    o rütbelere,yıldızlara,takım yıldızlarına,samanyoluna,galaksilere başka bir forum sitesinde geldim zaten,diğer memberların sizden çekinmesi,aralarda toplantı olması,konu kilitleme,üye banlama gibi olaylar dışında çokta bir şey değil.Kendimi herkül yada kahraman gibi hissettirmiyor.
    --

    cevaplarınız için teşekkür ederim geç rotasyona geç kalıp kalmadığıma emin değildim cevabınız gelene kadar 46000 km de oldu bu arada Herhalde lastikçiye gidip rotasyon yaptıracağım yinede bu arada balansa da bakar.Bu yazı bu lastiklerle geçirmeyi düşünüyorum ki durumları çok kritik değil zaten.
    ve galiba bu gidişle yakında "lastik tavsiyesi" başlığında bir konu açacağıma benziyor

    Teşekkürler arkadaşım..
    _____________________________




  • Normalde rotasyonu 10 bin- max 15 binde bir falan yapmak gerekli. Bu sekilde rotasyon yaptirinca hepsi ayni oranda asiniyor ve sizin yasadiginiz durum ortaya cikmiyor. Artik cok gec kalinmis. Ama dediginiz gibi arkalar daha iyi durumdaysa bir sure daha idare eder sizi. Normalde rotasyonda balans ayari yapmiyorlar ama direksiyonda titresim hissediyorsaniz yaptirmak iyi olur.

    Fakat yazin sonunda degistircem demissiniz. Simdi rotasyona, balans ayarina vs. para harcayacaginiza onu da lastik parasinin uzerine ilave edip daha iyi bir lastik alabilirsiniz belki de.
    _____________________________
    2020 Alfa Romeo Stelvio
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Normalde rotasyonu 10 bin- max 15 binde bir falan yapmak gerekli. Bu sekilde rotasyon yaptirinca hepsi ayni oranda asiniyor ve sizin yasadiginiz durum ortaya cikmiyor. Artik cok gec kalinmis. Ama dediginiz gibi arkalar daha iyi durumdaysa bir sure daha idare eder sizi. Normalde rotasyonda balans ayari yapmiyorlar ama direksiyonda titresim hissediyorsaniz yaptirmak iyi olur.

    Fakat yazin sonunda degistircem demissiniz. Simdi rotasyona, balans ayarina vs. para harcayacaginiza onu da lastik parasinin uzerine ilave edip daha iyi bir lastik alabilirsiniz belki de.



    Dedikleriniz oldukça mantıklı teşekkür ederim çokça.
    (Ayrıca şimdilik hiçbir hızda titreşim yok direksiyonda)
    _____________________________




  • Lastiklerin ömrü, hava yerine nitro basarak da uzatılabilir. (Evet, konu hortladı ama kayıtlara geçsin diye yazmak istedim. Hiç zıplama oradan.)
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lektem

    Lastiklerin ömrü, hava yerine nitro basarak da uzatılabilir. (Evet, konu hortladı ama kayıtlara geçsin diye yazmak istedim. Hiç zıplama oradan.)

    Vay be bu konuyu actigimi unutmustum bile.

    Bahsettigim aracimin da daha sonrasinda lastiklerini degistim ve 88 bin kmde sattim.

    Siz konuyu nereden buldunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yasakpınar kullanıcısına yanıt
    Benim de rotasyon zamanım geliyor. Bir bakayım dedim, bu işin ince tarafları var mı? Nelere dikkat etmeli? Google'da arayınca bu başlığı buldum. Konu kapanmamış.
    _____________________________
  • 10-15000 de yol tutumunda bir problem olmayacağını düşünüyorum.
    Ben bu sıralarda değişmiştim ama tabii 4X4 idi .

    45000 de rotasyon geç kalınmış olacağından yeni lastik almanızda fayda var diye düşünüyorum.
    _____________________________
  • 4 tane 225 45 18 rft lastik 4000tlye yakin oldugu icin bende 42000kmde rotasyon yapayim bi 10 15000km daha kullanayim diyorum ama cok da dusunceliyim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________

    the power of dreams
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.