Şimdi Ara

ODER(Otogaz Dönüşümçüleri Derneği)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı, 1 Masaüstü Kullanıcı
14
Cevap
1
Favori
4.528
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> LPG Dönüşümü >> ODER(Otogaz Dönüşümçüleri Derneği)
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Dönüşümcüleri derneği Otogaz dönüşüm sektörünü daha güvenli ve bilinirliğini arttırmak amaçlı kurulmuştur.

    Dernek merkezi İstanbul maslak'tadır



    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    688 Mesaj

    Merhaba;

    ODER (Otogaz Dönüşümcüleri derneği ) ne sahip çıkmalarından dolayı Donanım haber yöneticilerine çok teşekkür ederiz.

    Asım ŞAFAK
    Yön.Krl.Bşk.
    |
    |
    ODER_İstanbul kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    ATİKER-PRİNS-LOVATO-ROMANO-GASİTAYL-AKL YETKİLİ SERVİSİ ___www.safakotogaz.com ___ 0542 324 16 40 ___ [email protected]
  • Yüzbaşı
    688 Mesaj



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ....ŞAFAK OTOGAZ.... -- 3 Ağustos 2013; 18:20:51 >
    |
    |
    _____________________________
    ATİKER-PRİNS-LOVATO-ROMANO-GASİTAYL-AKL YETKİLİ SERVİSİ ___www.safakotogaz.com ___ 0542 324 16 40 ___ [email protected]
  • Yarbay
    7700 Mesaj
    sektörümüze hayırlı ve ugurlu olsun asımbey


    www.cetinsayotogaz.com [email protected]



    ATİKER PRİNS YETKİLİ BAYİİ & SERVİSİ ekonominin güvenli yolu




    Ramazan çetin saygılarımla
    |
    |
    _____________________________
    ÇETİNSAYOTOGAZ PRİNS LANDI AKDENİZ BÖLGE DİSRİBİTÖRÜ
  • Geçtiğimiz günlerde Adana’nın Ceyhan ilçesinde meydana gelen elim trafik kazasından sonra televizyon kanallarında ve internet haber sitelerinde “LPG faciası” diye atılan manşet, yaklaşık 200 bin kişiye istihdam sağlayan, 10 milyar doları aşkın cirosu olan, binin üzerinde dönüşüm servisi, 10 bine yakın otogaz satış istasyonu ile dev bir sektörü töhmet altında bırakmaktadır. Haberinize konu olan aracın yandığı ve bu aracın LPG’li olduğu doğru olmasına rağmen, yaşanan bu elim kazanın LPG’den kaynaklandığına dair somut bir veri yoktur. Ülkemizde 4 milyona yakın LPG’li araç bulunurken, LPG’den kaynaklanan kaza sayısı istatistik oluşturamayacak kadar azdır. LPG sektörü olarak on yıldır kamu oyunu aydınlatmak ve medyayı Otogaz konusunda doğru bilgilendirmek için verdiğimiz uğraşlar sonucunda Otogaz, tüketiciler tarafından hak ettiği değeri kazandı. ‘ LPG Faciası’, ‘ LPG’li Araç Patladı’, ‘Bagajımızda ki Bombalar’ gibi manşetlerin en iyimser yaklaşımla geçmişten kalan alışkanlıklar ya da ‘kolay habercilik’ anlayışından kaynaklandığını düşünüyoruz.
    Karayollarında seyreden motorlu taşıtlar en küçüğü yaklaşık 1 ton olan hareket halindeki mekanik aksamlar olup, enerji kaynakları adı üstünde “yakıt” diye tabir edilen benzin, motorin ve LPG’dir. Bu üç petrol türevi yakıtın ortak özellikleri “tehlikeli, yanıcı ve patlayıcı madde” olmalarıdır. Yangına sebep olabilecek bir kazada araçtaki yakıt cinsi ne ise yangını besleyen yakıt doğal olarak odur. Ama nedendir bilinmez, “benzinli araç faciası”, “ dizel araç yandı” benzeri manşetleri medyada hiç göremeyiz. Ülkemizde ve dünyada maalesef her gün bir kaza olmaktadır. Bu kazaların bir kısmında da yangın çıkmaktadır. Ancak bu kazalara LPG’li araçların daha çok karıştığı ya da yangınların LPG’den kaynaklandığına dair elimizde hiçbir bilimsel ve istatistiki veri yoktur. Kaldı ki Adana’da ki kazada olay yerinde yaptırdığımız araştırmada, LPG tankının sağlam olduğu, benzin deposunun yarılmış ve parçanmış olduğu görülmüştür.
    LPG tankları özel çelikten üretilmektedir. Bu tip kazalar için her türlü emniyet tedbiri LPG sisteminin üzerine yerleştirilmiştir.
    Otogaz dönüşüm sektörü başka hiçbir sektörde olmayan güvenlik ve denetim mekanizmalarına sahiptir. Türkiye’de kullanılan LPG sistemleri ECER 67/01 standartlarında üretilmektedir. LPG dönüşümü yapan işletmeler ise TSE HYB Belgesine sahip olmak zorundadır. Yapılan her montaj, LPG takılan her araç Makine Mühendisleri Odası ve TÜV Türk tarafından tek tek kontrol edilip uygunluk belgesi almak zorundadır.
    Bahsi geçen haberde yanlış ve eksik bilgilendirmeden kaynaklandığını düşündüğümüz ve kasıt aramadığımız “LPG faciası” gibi manşetlerinizde, bundan sonra daha titiz davranacağınıza inanıyoruz.
    Elim kazada hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, yakınlarına baş sağlığı, Yaralanan vatandaşlarımıza Allah’tan acil şifalar dileriz.

    Saygılarımla,
    Otogaz Dönüşümcüleri Derneği
    Yönetim kurulu Başkanı
    Asım ŞAFAK


    Bakır boruları dahi üzerinde duran lpg deposunu LPG faciası diye haber edenler bu resimden sonra her halde yanıldıklarını anlarlar
    BENZİN DEPOSUNUNDA HALİ BU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ODER_İstanbul -- 16 Ağustos 2013; 18:58:53 >
    |
    |
    _____________________________




  • EPDK'nın 'Fiyatı düşürün' mektubuna kuruşluk indirimle yanıt veren akaryakıtçıların gaz vurgunu tescillendi.

    Mahkeme, pompa basıncı ve gaz ısısını artırarak hava satan istasyon müdürüne hapis cezası verdi. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun (EPDK) "Fiyatınızı düşürün" uyarısının ardından birkaç kuruş indirim yapan akaryakıt şirketlerinin LPG'deki pompa vurgununu mahkeme tescilledi. LPG'li araçlardaki pompa oyunları, tüketicinin her depoda en 4 litre kazıklandığını ortaya çıkardı. Uzmanlar yolsuzluğa 'meteorolojik vurgun' adını taktı. Vurgunu yapan istasyon cezalandırıldı. HER DEPODA 3 LİTRE UÇUYOR Adana 8. Asliye Mahkemesi, benzin istasyonlarında yapılan LPG hırsızlığını tespit etti. Yaklaşık 3 milyon 500 bin LPG'li araç sahibini ilgilendiren karar, aracına gaz doldurmak için istasyonlara gelen vatandaşın nasıl soyulduğu gözler önüne serdi. Olay, Adana'daki bir istasyonda aracına LPG doldurtan Bülent Özgür Çetin'in dikkati üzerine ortaya çıktı. Aracın LPG tankı 41 litre olmasına rağmen, sayaç 44 litreyi gösterdi. Tüketici Çetin, sayaçta 44 litrelik gaz doldurulduğu gösterilince konuyu istasyon çalışanlarına iletti. Sonuç alamayınca mahkemeye dava açan Çetin, "41 litrelik depo emniyet nedeniyle 38 litre gazdan sonra alımı durdurur. Benden fazla para alındı. Bu nedenle de davayı açtım" açıklaması yaptı. SICAKLARDA ATC'YE DİKKAT Mahkemenin, makine mühendisleri odasından bilirkişi olarak tayin ettiği Prof. Dr. Abdülkadir Ekşi'nin raporu ise istasyonların nasıl 'hava' sattığını ortaya çıkardı. LPG depolarının emniyet nedeniyle yüzde 80'inin doldurulması gerektiği belirtilen raporda şu görüşlere yer verildi: "41 litrelik depoya 32.8 litre gaz doldurulması gerekiyor. Bu olayda ise akaryakıt pompasının ayarı ile oynanarak daha az gaz verildi. Meteorolojik vurgun adı verilen yönteme göre, rafineriden 15 derece sıcaklığında çıkan LPG'nin aynı ısı derecesinde depolara doldurulması gerekiyor. Bunu ise ATC makinesi sağlıyor. Sıcak havalarda ATC'yi kapatarak gazın genleşmesi sağlanıyor ve daha az gaz veriliyor." Adana'daki mahkeme istasyon müdürüne dolandırıcılık suçundan 1 yıl hapis ve 500 TL de para cezası verdi.

    POMPA BASINCI ARTIRILIYOR

    Mahkemenin atadığı bilirkişi Prof. Dr. Abdülkadir Ekşi, diğer hırsızlık yönteminin ise pompa basıncının artırılmasıyla yapıldığını söyledi. Ekşi raporunda "Bir diğer hilede de pompa basıncı ayarıyla oynanıyor. 10-11 bar olması gereken pompa basıncı artırılarak, depoya gaz gitmediği halde fazla basınçla sayaç daha çok gaz verilmiş gibi işlem yapıyor" dedi. Adana 8. Asliye Mehkemesi de, tüm bu toplanan deliller, bilirkişi raporu ve tarafların ifadelerine dayanarak istasyonun Sorumlu Müdürü Ejder Köymen'i suçlu buldu. Köymen'e 1 yıl hapis ve 30 gün adli para cezası verildi. Karar halen temyiz aşamasında bulunuyor.

    BU DAVA BİR İLK OLDU

    Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Başkanı Avukat Şükran Eroğlu, Adana'da açılan davanın tüm tüketicilerin elini güçlendirdiğini söyledi. Özellikle LPG istasyonlarında yapılan yolsuzluklar açısından bu davanın bir ilk olduğunu belirten Eroğlu "Bu konuda bazı şikâyetler geliyordu. Ancak böyle bir olay hiç gelmemişti. Üstelik mahkeme de yapanları suçlu bularak, hapis ve para cezası verdi. Bu caydırıcı olacaktır" dedi.

    SİSTEM NASIL İŞLİYOR?

    Akaryakıt istasyonu gazın ısısını 15 derecede sabit tutan ATC makinesini sıcak havalarda kapatıyor.
    Böylece ısınan gaz genleşiyor. Depoya gaz ve hava birlikte giriyor. Böylece satılan gaz miktarı 38 litre görünmesine rağmen aslında 35 litre satılıyor. Bir diğer yöntemde ise LPG pompalarının basınç ayarları artırılarak depoya gazın yüksek basınçla girmesi sağlanıyor.

    ALINTI: http://www.ihlassondakika.com/haber/LPGli-araclari-her-depoda-4-litre-kaziklamislar_571900.html
    |
    |
    _____________________________




  • OTOGAZ DÖNÜŞÜMÇÜLERİ DERNEĞİ İLK GENEL KURUL RESİMLERİ
    |
    |
    _____________________________
  • [image][/image]http://i.hizliresim.com/zRmJA4.jpg
    |
    |
    _____________________________
  • |
    |
    _____________________________
  • |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    688 Mesaj
    MUBAREK BERAT KANDİLİNİZİ KUTLAR HAYIRLARA VESİLE 0LMASINI DİLERİM

    |
    |
    _____________________________
    ATİKER-PRİNS-LOVATO-ROMANO-GASİTAYL-AKL YETKİLİ SERVİSİ ___www.safakotogaz.com ___ 0542 324 16 40 ___ [email protected]
  • Yüzbaşı
    494 Mesaj
    ODER-Asım bey ile farklı bir iş alanında şansa tanışmıştık, yaklasık bir-birbucuk sene önce Aracıma (2009 model Ford Fiesta 1.4) Romano marka otogaz taktırdım.. O günden beridir inanın gezmelere doyamıyorum.. Şuan seri kullandığım ve şehir içi dur-kalkın fazla olduğu rotalarda seyrettiğim için aracın ortalama gaz tüketimi 0,20-0,22 TL civarında. Yazın 20-25 TL kışın en soğuk zamanlarında ise 50 TL aylık benzin ekliyoruz.

    Söylemediğim kimse aracın LPG li çalıştığını farketmedi. Aracın gidişinde fark yok denecek kadar az bile demiyorum yok denecek kadar fark yok.. Benim 3 konuda çekincem vardı.. Kendileri gayet uygun ve anlaşılır bir dille bana izah etti.. Gerçekten çok mantıklı ve insanı rahatlatan veriler.. Muhtemelen buraya da yazarlar.

    1 si LPG nin kuru bir yakıt olmasından mütevellit motoru kurutmasından dolayı oluşacak aşınmaların araçta çıkarabileceği hasar ve aksaklıklar.
    2 Aracın 2. el fiyatının düşmesi.
    3 AVM lere girişlerde kapalı otoparka girememe sorunu (bununla ilgili kanunun ve uygulamanın değişmesi adına başvurular yapılmış)

    LPG yi taktırdığımdan beridir (stepnede) araca ekstradan lastik tamir kiti (Stepne araçta durmuyor) ve bir çakmaklıktan çalışan lastik pompası aldım
    Dolayısıyla şimdiye kadar hiç bir AVM de kapıdan döndürülmedim.

    Ayrıca araç o gunden beridir 4. periyodik bakım ve 5. gaz bakımına girdi. en ufak bir sıkıntı yok..

    Umarım herkes bu dönüşüm işlemini işin ehli kişilere yaptırarak sağlıklı bir şekilde kullanır.
    |
    |
    _____________________________




  • Teğmen
    110 Mesaj
    LPG DONUSUM yetki belgeli Makina Mühendisi arayan varsa cevap yazarsa sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fezaoto -- 5 Ocak 2016; 18:59:35 >
  • Teğmen
    110 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: fezaoto

    LPG DONUSUM yetki belgeli Makina Mühendisi arayan varsa cevap yazarsa sevinirim.

    DÖNÜŞÜM YETKİ BELGEM vardır. Yardımcı olabilirim.
    |
    |
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
üniversite
son dakika
Mobilya Takımları
haberler
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,422
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.