Şimdi Ara

ODA TERMOSTATI SEÇİMİ (185. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.680
Cevap
153
Favori
359.915
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 183184185186187
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Anladığım kadarı ile bir gateway bağlantısından bahsediyor. Bu ürün ile birlikte alınması gereken ve ayrıca bu ürün wi-fi özellikli değil "bluetooth" şebekesi üzerinden bilgi aktarıyor. Yani siz sadece evin içerisindeyken diğer odaların ısı ve nem bilgilerini görebilirsiniz. Açıklamalarda wifi şebekesi ile evin dışında nerede olursanız olun ısı ve nem bilgisini öğrenebilirsiniz gibi bir ifade kullanılmamış.

    Ben bu ürünün wifi üzerinden internet şebekesine bağlandığından açıkcası emin değilim. Bu ürün bluetooth şebekesini kullanıyor.









  • hocam merhabalar izninizle sizlere bir konuda danışmak istiyorum.

    Halihazırda remosense TH-920D RF (http://www.odatermostati.org/remosense-oda-termostati.html) kullanıyorum.

    ancak hassasiyet 0.5 derece ama aslında 0.7 derece hassasiyette çalışıyor.Bu da ortam ısısının en azından hissedilir derecede soğumasına neden oluyor.

    interms mrl 300 kablosuz alsam memnun kalırmıyım ?kimisi hassasiyetin gereğinden fazla olduğunu bu yüzden kullanışsız olduğunu söylüyorlar.

    birde benim ev 80 m2 net 2+1 ön tarafda salon ve mutfak güney cephe.salon ve havlupan dışında diğer odalarda termostatik vana var 3.5 ile 4. kademe arasında ayarlı hepsi (23 derece kadar )

    salon 26 m2 (2 adet 60*90 petek var ve yetersiz kalıyor birazda büyütmek istiyorum ancak artık seneye kaldı.

    çocuk odası 10 m2 ( 120*60 petek var )

    yatak odası ( 12 m2 90*60 petek var)

    mutfak (14 m2 90*60 petek var)

    banyodada havlupan var ancak ısıtmıyor haliyle ileride salondan çıkacak 60*90 peteği banyoya takayım diyorum ancak küflenir banyoda petek olmaz dediler :(

    Şimdi asıl sormak istediklerim.

    1)remosense yerine interhm tercih edebilir miyim ?Şuan günlük 7 m3 tüketim var ne yaparsam yapayım düşüremedim .kombiyi 55 e aldım yine aynı.

    2)banyoya salondan çıkacak 60*90 peteği taksam olurmu küflenir falan dediler de :)

    3)Artık oda termostadındanmıdır bilemiyorum geçen seneye göre yüksek gelmeye başladı fatura .oda term. 23 ve 23.5 derece arasın ayarlı .tüketimi düşürmek için ne yapmam gerek ?Yalıtım ve ısıcam mevcut yeni bina .

    hasanemmi hocam sizinde fikirlerinizi almak isterim .

    teşekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meeb -- 9 Ocak 2018; 15:57:51 >




  • Ürünü dün aldım turkey posta verirse satıcı 1 hafta - 10 gün içerisinde elimde olur inşallah.
    Benim de ilk baktığım ürünler getaway olmadan çalışmayan ürünlerdi, sonrasında bunu buldum.
    Benim bildiğim bu üründe sadece bluetooth bağlantı var ama cihaz gelsin göreceğiz nasıl bir şey.
    Mutlaka konu açarım bununla ilgili hiçbir yerde bilgi yok.
  • gardaş s.a.

    modülasyonlu oda termostatının çalışmasını tarif edebilirmisiniz. on off termostata göre tüketim ve konforda nasıl değişimler oldu. oda sıcaklığını sabit tutmak için kazanı hiç durdurmadan kısık alevde mi çalıştırıyor yoksa on of lar gibimi yapıyor. avantajı kombi ayarlarına kombiye gitmeden halletmek ve kazan ısısını oda ısısına göre otomatik ayarlamak v.s.... ?
  • coolomar C kullanıcısına yanıt
    A.S. kardeşim

    Kombinizin de OT ile birlikte modülasyonlu olması şart.

    Aç/Kapa OT istenen hedef sıcaklığına gelene kadar kombi max. alev gücünde yanar. Örneğin, oda ısısı 21C olup siz 23C ayarladığınızda kombiniz 21C den 23C gelene kadar 3 saat boyunca max. alev gücünde yanarak 9m3 gaz tüketir ve hedef ısıya ulaştığında kapanır.

    Modülasyonlu kombi ve OT ise 21C den 23C ye yaklaştıkca alev gücünü kısmaya başlar. Örneğin 21C den 22C gelene kadar 1 saatte 3m3, 22C den 22,5C gelene 1 saatte 2m3, 22,5C den 23C gelene kadarki 1 saatte 1m3 olmak üzere 3 saatte 6m3 gaz tüketir ve hedef ısıya eriştiğinde ise kombiyi kapar. Asla ısıyı sabit tutmak için kısık alev gücünde sürekli yanmaz. Taki hedef sıcak düşene kadar. Kombi tekrar devreye girdiğinde oda ısısı ile hedef ısı yakın olduğundan en düşük alev gücünde yanarak en düşük seviyede gaz tüketimi sağlayacaktır.

    Kazan ısı ayarını kombiye hiç gitmeden yapabilmeniz için de Dış Hava Sensörü taktırmanız gerekmektedir.
    Dış Hava Sensörü ise kombinize hangi dış hava sıcaklığında kombinin hangi sıcaklıkta yanması gerektiğini bildirir ki ben 10 yıldır kullanmala birlikte inanılmaz tasarruf sağlamış durumdayım.

    Örneğin, normalde OT kullansanız dahi kombi 55C-60C de yanacaktır. DHS taktıdığınızda dışarısı 12C ise kombiniz 30C de yanacak.

    Tasarrufdan daha fazla ısı konfor anlayışınız değişir. Bugün hava bu kombiyi şunda yakayım gibi zırt pırt kombinin yanına gidip kombi kazan ısısını ayarlama zahmetiniz olmayacak. Siz PTT modunda olun keyfinize bakın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BART SIMPSON -- 9 Ocak 2018; 19:53:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osenemoglu

    A.S. kardeşim

    Kombinizin de OT ile birlikte modülasyonlu olması şart.

    Aç/Kapa OT istenen hedef sıcaklığına gelene kadar kombi max. alev gücünde yanar. Örneğin, oda ısısı 21C olup siz 23C ayarladığınızda kombiniz 21C den 23C gelene kadar 3 saat boyunca max. alev gücünde yanarak 9m3 gaz tüketir ve hedef ısıya ulaştığında kapanır.

    Modülasyonlu kombi ve OT ise 21C den 23C ye yaklaştıkca alev gücünü kısmaya başlar. Örneğin 21C den 22C gelene kadar 1 saatte 3m3, 22C den 22,5C gelene 1 saatte 2m3, 22,5C den 23C gelene kadarki 1 saatte 1m3 olmak üzere 3 saatte 6m3 gaz tüketir ve hedef ısıya eriştiğinde ise kombiyi kapar. Asla ısıyı sabit tutmak için kısık alev gücünde sürekli yanmaz. Taki hedef sıcak düşene kadar. Kombi tekrar devreye girdiğinde oda ısısı ile hedef ısı yakın olduğundan en düşük alev gücünde yanarak en düşük seviyede gaz tüketimi sağlayacaktır.

    Kazan ısı ayarını kombiye hiç gitmeden yapabilmeniz için de Dış Hava Sensörü taktırmanız gerekmektedir.
    Dış Hava Sensörü ise kombinize hangi dış hava sıcaklığında kombinin hangi sıcaklıkta yanması gerektiğini bildirir ki ben 10 yıldır kullanmala birlikte inanılmaz tasarruf sağlamış durumdayım.

    Örneğin, normalde OT kullansanız dahi kombi 55C-60C de yanacaktır. DHS taktıdığınızda dışarısı 12C ise kombiniz 30C de yanacak.

    Tasarrufdan daha fazla ısı konfor anlayışınız değişir. Bugün hava bu kombiyi şunda yakayım gibi zırt pırt kombinin yanına gidip kombi kazan ısısını ayarlama zahmetiniz olmayacak. Siz PTT modunda olun keyfinize bakın.

    On/Off anlatımınız yanlış.



    Kombi max güçte alev gücünde yanar değil, ayalardiginiz sicaklikta yanar olacakti.

    21C'den 23C'ye gelene kadar 3 saat geçmez.

    Ornek verirken biraz gercekci ornek verelim.



    Modulasyonlu ile On/Off OT arasında gunluk sizin anlatimiza gore 3 m3 yapar aylik 90 m3. Ciddi bir rakam. Aralarindaki fark bu kadar degil.



    Yerine gore on/off OT modulasyonlu OTden daha iyi sonuc verdigini forumu kurcalaadigiizda göreceksiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01MRT42

    Hocam yapmayın Allah aşkına yaa bende bir şey biliyorsunuz da yazıyorsunuz zannediyorum.
    Xiaomi nin Akıllı Termostatı yok bir kere bunu bilelim yanlış anlaşılma olmasın, sizin kullandığınız COSA gibi bir ürünü yok.
    Konuda arkadaşın bahsettiği şey kombiler için çok tehlikeli bir şey, kombinin elektriğini kesip açmak kadar anlamsız ve tehlikeli bir şey olamaz.
    Araştırın gerçekten cihazınızı bozmak istiyorsanız, cihaz çalışırken şalteri kapatıp açın görmüş olursunuz, en başta pompa bozulur zaten belki anakart arızalanır.
    Hem zaten bu yöntemle ağ geçidi, termostat ve priz alırsanız total de 200 TL yi bulur mali olarakta pek anlamı yok.
    İyice araştırıp konuya hakim olmanızı öneririm. Saygılar.

    Sen cok biliyorsun belli. Cokta hakimsin..

    Bisey bildigimi sanıyormusta falan.

    AKİLLİ ODA TERMOSTATİ dedim mi ben sana?

    AKİLLİ TERMOSTAT oradaki urun. Ondan bahsediyorum. Onuda geçtim ordaki prizden zarttan zurttan bahsettim mi sana?

    Xiaomi nin termostati ile kombiyi kontrol edebilir misin dedim mi sana?



    O urun ile uzaktan oda sıcaklığını gorebilir, nem oranini gozlemleyebilirsin. Ben sana kombiyi yonetir demedim.

    Senin senaryon ile kombinin sorun cikaracagini senin kadar olmasada biliyoruz, hani sen cok biliyorsun ya...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • cevap için teşekkürler. de. anlattıklarınız doğruysa (ki siz kullanıyorsunuz benden iyi bilirsiniz), daikin kombi zaten anlattıklarınızı yapıyor. şöyleki; dış hava sensörü kullanıyorum, kazan ısısını kendi ayarlıyor, on off ot kullanıyorum, 23 derecede ayarlı (0,2 hassasiyettli)oda 22,8 in altına düşer düşmez alev başlıyor dış havaya göre diyelimki 42 derecede yanacak. ilk etapta en düşük alev boyuyla yakıyor, dönen suyun sıcaklığına göre alev boyunu yükseltiyor. dönen su set değere (42 c) yaklaştıkça alev boyunu kısıyor ve en düşük alev boyunda çalışmaya devam ediyor. ot 23,2 yi geçince alev kesiliyor.

    yani modülasyonlu ot de oda set değere yaklaştıkça alev boyu kısalırken normal kullanımda dönüş suyuna göre alev kısıyor. bence aynı şeyi yapıyor tasarruf açısından.
    bu sadece daikin için geçerli değildir sanırım. modülasyonlu tüm kombiler benzer şekilde çalışıyordur. bu durumda modülasyonlu ot kullanmanın yeterli bir gerekçesi kalmıyor.

    söylediğiniz rakamların afaki (konunun anlaşılması için) olduğunu zannediyorum tasarruf ettirme kısmı için. her halukarda oda set değerinde kapanan ve yeniden yanan alev, modülasyonlu ot ve on off ot de aynı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolomar -- 9 Ocak 2018; 20:26:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine


    quote:

    Orijinalden alıntı: osenemoglu

    A.S. kardeşim

    Kombinizin de OT ile birlikte modülasyonlu olması şart.

    Aç/Kapa OT istenen hedef sıcaklığına gelene kadar kombi max. alev gücünde yanar. Örneğin, oda ısısı 21C olup siz 23C ayarladığınızda kombiniz 21C den 23C gelene kadar 3 saat boyunca max. alev gücünde yanarak 9m3 gaz tüketir ve hedef ısıya ulaştığında kapanır.

    Modülasyonlu kombi ve OT ise 21C den 23C ye yaklaştıkca alev gücünü kısmaya başlar. Örneğin 21C den 22C gelene kadar 1 saatte 3m3, 22C den 22,5C gelene 1 saatte 2m3, 22,5C den 23C gelene kadarki 1 saatte 1m3 olmak üzere 3 saatte 6m3 gaz tüketir ve hedef ısıya eriştiğinde ise kombiyi kapar. Asla ısıyı sabit tutmak için kısık alev gücünde sürekli yanmaz. Taki hedef sıcak düşene kadar. Kombi tekrar devreye girdiğinde oda ısısı ile hedef ısı yakın olduğundan en düşük alev gücünde yanarak en düşük seviyede gaz tüketimi sağlayacaktır.

    Kazan ısı ayarını kombiye hiç gitmeden yapabilmeniz için de Dış Hava Sensörü taktırmanız gerekmektedir.
    Dış Hava Sensörü ise kombinize hangi dış hava sıcaklığında kombinin hangi sıcaklıkta yanması gerektiğini bildirir ki ben 10 yıldır kullanmala birlikte inanılmaz tasarruf sağlamış durumdayım.

    Örneğin, normalde OT kullansanız dahi kombi 55C-60C de yanacaktır. DHS taktıdığınızda dışarısı 12C ise kombiniz 30C de yanacak.

    Tasarrufdan daha fazla ısı konfor anlayışınız değişir. Bugün hava bu kombiyi şunda yakayım gibi zırt pırt kombinin yanına gidip kombi kazan ısısını ayarlama zahmetiniz olmayacak. Siz PTT modunda olun keyfinize bakın.

    On/Off anlatımınız yanlış.



    Kombi max güçte alev gücünde yanar değil, ayalardiginiz sicaklikta yanar olacakti.

    21C'den 23C'ye gelene kadar 3 saat geçmez.

    Ornek verirken biraz gercekci ornek verelim.



    Modulasyonlu ile On/Off OT arasında gunluk sizin anlatimiza gore 3 m3 yapar aylik 90 m3. Ciddi bir rakam. Aralarindaki fark bu kadar degil.



    Yerine gore on/off OT modulasyonlu OTden daha iyi sonuc verdigini forumu kurcalaadigiizda göreceksiniz.

    @Cloud Nine kardeşim haklısınız örnek veririken "Kademesiz alev modülasyonlu kombi" diye belirtmem lazımdı.

    Ama yazımı dikkatli okuyacak olursan "ÖRNEĞİN" diye cümlemi kurdum. Elbette ben de biliyorum her konutun ısı izalasyon, tesisat durumu, lokasyonu, yönü hatta rakımı bile ısıtmayı etkiler. Benim evim 1C ısınmak için 1 saat gerekirken senin evde 1,5 saat, başkasının evi 30dk. gerekebilir. BU tamamen GÖRECELİDİR.

    Kombiyi ayarladığınız güç derken, Kademesiz alev modülasyonlu bir kombiyi 50C ayarlamam ile 80C ayarlamam arasındaki alev gücü/yakıt tüketimi ne olacaktır.? Adı üzerinde "Kademesiz alev modülasyonlu kombi"

    Verdiğim örneğin de gerçekci olduğunu düşünüyorum. Bugün izalasyonsuz, kuzey cepheli güneydoğuda olan ve dış hava ısısı -23C olan bir evi 30kw lık konvansiyonel bir kombinin max. güçte kaç saatte ısıtabileceğini düşünüyorsunuz. Konvansiyonel kombilerin teknik özelliklerine baktığımda en düşük saatte 2,5m3 gaz tüketim değerleri görülüyor. Ben Demirdöküm Kalisto 30kw da 80C çıkış suyunda saate 3,8m3 değer ölçtüm. Ben yanlış bir şey yazmadığımı düşünmüyorum.

    Tekrar ediyorum cümleme " ÖRNEĞİN" diyerek başladım.

    Kaldı ki evim %100 izalasyonlu ve %0'ra yakın ısı kayıplı olmasına rağmen, %10 izalasyonlu, güney cephede 3 tarafı cam, 10m2 kış bahçemi 23C ısıtmak içi geçen sene Konvansiyonel Demirdöküm Kalisto 30kw lık kombi ile ayda 600m3 gaz tüketimim olmuşken, bu sezon Demirdöküm Nitromix-P28+MiGo ile aynı ortamı 300m3 harcayarak ısıtmam bana yeter de artar daha ne diyeyim ki. Aradaki bu farkı ancak ve ancak benim gibi ciddi derecede gaz tüketen kullanıcı daha iyi bilir.

    Bahsettiğiniz konu için de forumu kurcalamama gerek yok. Ben 10 yıldır yaşadıklarımı ve tecrübelerimi paylaşıyorum.
    10 yıl önce de bu forum evimde OT ile birlikte TRV de kullanıyorum dediğimde ortalık savaş alanına dönmüştü ama bakıyorum şimdi çoğu OT ile birlikte TRV öneriliyor.

    Yinede yazdıklarımı dikkate alıp değerlendirdiğiniz için teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BART SIMPSON -- 9 Ocak 2018; 22:17:3 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolomar

    cevap için teşekkürler. de. anlattıklarınız doğruysa (ki siz kullanıyorsunuz benden iyi bilirsiniz), daikin kombi zaten anlattıklarınızı yapıyor. şöyleki; dış hava sensörü kullanıyorum, kazan ısısını kendi ayarlıyor, on off ot kullanıyorum, 23 derecede ayarlı (0,2 hassasiyettli)oda 22,8 in altına düşer düşmez alev başlıyor dış havaya göre diyelimki 42 derecede yanacak. ilk etapta en düşük alev boyuyla yakıyor, dönen suyun sıcaklığına göre alev boyunu yükseltiyor. dönen su set değere (42 c) yaklaştıkça alev boyunu kısıyor ve en düşük alev boyunda çalışmaya devam ediyor. ot 23,2 yi geçince alev kesiliyor.

    yani modülasyonlu ot de oda set değere yaklaştıkça alev boyu kısalırken normal kullanımda dönüş suyuna göre alev kısıyor. bence aynı şeyi yapıyor tasarruf açısından.
    bu sadece daikin için geçerli değildir sanırım. modülasyonlu tüm kombiler benzer şekilde çalışıyordur. bu durumda modülasyonlu ot kullanmanın yeterli bir gerekçesi kalmıyor.

    söylediğiniz rakamların afaki (konunun anlaşılması için) olduğunu zannediyorum tasarruf ettirme kısmı için. her halukarda oda set değerinde kapanan ve yeniden yanan alev, modülasyonlu ot ve on off ot de aynı.

    Haklı olabilirsiniz daikin için birşey diyemeyeceğim, çalışma presnsibi nedir bilemem. Ben Demirdöküm Nitromix için gözlemlerimi paylaşayım.

    Kombi dış hava sensör çalışma eğrisini en üst seviyeye çıkarttım. Yani dışarısı +10 derece de olsa kombi 80C de yanıyor. (Bunu özellikle yaptım.)

    Oda güncel ısısı 21C ve hedef ısı 23C olduğunda kombi hedef ısıya gelene kadar sürekli 80C de yanıyor ama sadece 23C ye yaklaştıkca alev gücü düşüyor.




  • patron 80 yapmanızın sebebinide öğrensem süper olacak.

    evi hızlıca ısıtıp, kombinin kısa süre yanması ve ardından set değerin altına düşmesi
    evi kısık ateşte yavaş yavaş ısıtıp ardından set değerin altına düşmesi döngüsünden daha az tüketiyor

    diyinde alnınızdan öpeyim.

    gayet ciddiyim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolomar -- 9 Ocak 2018; 21:27:5 >
  • meeb kullanıcısına yanıt
    hasanemmii kullanıcısına yanıt
    @hasanemmii hocam sağolsun ama estafirullah ben usta değilim tecrübelerimi paylaşıp yardımcı olmaya çalışıyorum.

    İlkönce şunu belirteyim herkesin tesisatı, kombisi, evi, lokasyonu, yönü, izalasyonu, vb. etkeleri çok farklı olduğundan kimine göre uygun olmayan bir OT, başka birine uygun olabilir. Herkesin ihtiyaçları birbirinden çok farklıdır. Bana göre konfor ısım 22C iken size göre konfor ısınız 24C dir.

    Ben 8 yıl içerisinde Demirdöküm'ün SD-6000 ve SD-7000 serisi 2 OT kullandım ve ikisi de 0,5C hassasiyetliydi ve ısı dalgalanmalarından dolayı İn-therm mrl - 300 - RF geçtim ve 2 sezon 0,1C hassasiyetli olarak kullandım. Hiçbir zaman pişman da olmadım ama modülasyonlu yoğuşmalı kombiye geçtiğim için satmak zorunda kaldım.

    İn-therm mrl - 300 - RF için söyleyebileceğim tek dezavantaj pillerini değiştirdiğinizde yapmış olduğunuz tüm ince ayar ve haftalık programlarda siliniyor ve cihaz fabrika ayarlarında açılıyor.

    İn-therm mrl - 300 - RF detaylı kullanıcı dostu ayarları mevcut. Hassasiyeti 0,1C ve katları olarak yanlış hatırlamıyor isem 3C ye kadar değiştirebiliyorsunuz.

    Ortam ısı algılama süresini de 5sn. den 120sn kadar çıkartabiliyorsunuz.

    Gördüğüm kadarı ile sizin ısınamama gibi bir sorununuz yok. Sizin hedefiniz günlük yakıt tüketimini 7m3 den daha nasıl aşağı çekebilirim.

    Şahsen eğer sabahtan akşama kadar yakıyorsanız bana göre günlük 7m3 normal

    Program şekliniz nedir? hangi saat aralıklarında kaç C programladınız? 0,5C kombi çalışması elbette biraz daha fazla gaz tüketimine neden olacaktır.

    OT ile birlikte TRV kullanmak için dikkali program yapmak lazım. OT bulunduğu odadaki TRV'ler asla OT üzerindeki hedef ısıdan büyük olmamalıdır. Salonda TRV yok demişsin peki OT nerede?

    Şimdi sorularınıza gelelim.

    1- İn-therm mrl - 300 - RF 0,1C aralığında çalışacağından daha sık kombi devreye girecek ama konfor ısınız dalgalanmayacaktır daha kısa sürede hedef ısıya geleceğinden 0,5C hassasiyetden daha az yakıt tüketimin olacaktır.

    2- Konu ile ilgili bir tecrübem olmadı ama eğer boya katmanı kaliteli ise sorun olacağını zannetmiyorum.

    3- Başta dediğim gibi konfor ısısı tamamen göreceli. Bizim için 22C konfor ısısı yeterli geliyor, akşam üstü 22,5C olacak şekilde programladım gece uyku modumuz ise 21C.

    Şunu da belirteyim ki OT üzerinden arttırdığın her 1C ısı faturana en az %10 fazla tüketim olarak yansıyacaktır.
    En basitinden konfor ısını 23C iken 1 günlük tüketimine bak ve aynı şartlarda konfor ısını 1C düşürüp 22C yap, 1 günlük tüketimine bak aradaki farkı sende göreceksin.

    Bir de faturalarını değerlendirirken ödediğin parasal değere değil de tükettiğin m3 göre değerlendir. TRV lerin fatura tüketim artışına neden olabileceğini düşünmüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolomar

    patron 80 yapmanızın sebebinide öğrensem süper olacak.

    evi hızlıca ısıtıp, kombinin kısa süre yanması ve ardından set değerin altına düşmesi
    evi kısık ateşte yavaş yavaş ısıtıp ardından set değerin altına düşmesi döngüsünden daha az tüketiyor

    diyinde alnınızdan öpeyim.

    gayet ciddiyim

    evi çok hızlı ısıtıp, kombinin az yanması ve ardından hedef değerin altına düşmesi
    ve kısık ateşte çok yavaş ısıtıp ardından hedef değerin altına düşmesi bence daha az tüketiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osenemoglu


    quote:

    Orijinalden alıntı: coolomar

    patron 80 yapmanızın sebebinide öğrensem süper olacak.

    evi hızlıca ısıtıp, kombinin kısa süre yanması ve ardından set değerin altına düşmesi
    evi kısık ateşte yavaş yavaş ısıtıp ardından set değerin altına düşmesi döngüsünden daha az tüketiyor

    diyinde alnınızdan öpeyim.

    gayet ciddiyim

    evi çok hızlı ısıtıp, kombinin az yanması ve ardından hedef değerin altına düşmesi
    ve kısık ateşte çok yavaş ısıtıp ardından hedef değerin altına düşmesi bence daha az tüketiyor.

    coolomar benim de alnımdan öpremisiniz bilmem ama;
    osenemoğlu arkadaşa tamamen katılıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolomar

    patron 80 yapmanızın sebebinide öğrensem süper olacak.

    evi hızlıca ısıtıp, kombinin kısa süre yanması ve ardından set değerin altına düşmesi
    evi kısık ateşte yavaş yavaş ısıtıp ardından set değerin altına düşmesi döngüsünden daha az tüketiyor

    diyinde alnınızdan öpeyim.

    gayet ciddiyim

    Yok sağol kardeş aman hiç 1 yerimden öpme :)
    @coolomar kardeşime takılayım dedim kusura bakmayın...

    Kardeşim 10m2, 100m. yerden ısıtmalı, 3 tarafı tamamen yerden tavana kadar 8mm. camlı, alüminyum doğramalı üstü açılır tenteli %90 yalıtımsız kış bahçesini nasıl 23C sabit ısıda tutup ısıtabilirim ki?

    Tüm ev radyatörleri TRV'li ve tamamı REGLAJlı sadece kış bahçesine giden hat tam açık. Kombi 80C de evi kısa sürede ısıtıyor TRV'ler devreye giriyor radyatörler kapanıyor ve kombi sürekli ve sadece kış bahçesine çalışıyor.

    Isı kaybı o derece fazlaki kombinin derecesini 70C yapmam bile kış bahçesinin soğumasına neden oluyor.

    Geçen seneler Demirdöküm Kalisto 30kw ile aylık 600m3 tüketimim varken şimdi Demirdöküm Nitromix+MiGo ile aynı ortamı 300m3 ile ısıtabiliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BART SIMPSON -- 9 Ocak 2018; 22:28:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meeb

    hocam merhabalar izninizle sizlere bir konuda danışmak istiyorum.

    Halihazırda remosense TH-920D RF (http://www.odatermostati.org/remosense-oda-termostati.html) kullanıyorum.

    ancak hassasiyet 0.5 derece ama aslında 0.7 derece hassasiyette çalışıyor.Bu da ortam ısısının en azından hissedilir derecede soğumasına neden oluyor.

    interms mrl 300 kablosuz alsam memnun kalırmıyım ?kimisi hassasiyetin gereğinden fazla olduğunu bu yüzden kullanışsız olduğunu söylüyorlar.

    birde benim ev 80 m2 net 2+1 ön tarafda salon ve mutfak güney cephe.salon ve havlupan dışında diğer odalarda termostatik vana var 3.5 ile 4. kademe arasında ayarlı hepsi (23 derece kadar )

    salon 26 m2 (2 adet 60*90 petek var ve yetersiz kalıyor birazda büyütmek istiyorum ancak artık seneye kaldı.

    çocuk odası 10 m2 ( 120*60 petek var )

    yatak odası ( 12 m2 90*60 petek var)

    mutfak (14 m2 90*60 petek var)

    banyodada havlupan var ancak ısıtmıyor haliyle ileride salondan çıkacak 60*90 peteği banyoya takayım diyorum ancak küflenir banyoda petek olmaz dediler :(

    Şimdi asıl sormak istediklerim.

    1)remosense yerine interhm tercih edebilir miyim ?Şuan günlük 7 m3 tüketim var ne yaparsam yapayım düşüremedim .kombiyi 55 e aldım yine aynı.

    2)banyoya salondan çıkacak 60*90 peteği taksam olurmu küflenir falan dediler de :)

    3)Artık oda termostadındanmıdır bilemiyorum geçen seneye göre yüksek gelmeye başladı fatura .oda term. 23 ve 23.5 derece arasın ayarlı .tüketimi düşürmek için ne yapmam gerek ?Yalıtım ve ısıcam mevcut yeni bina .

    hasanemmi hocam sizinde fikirlerinizi almak isterim .

    teşekkürler..


    osenemoglu cevaplamış.
    Ek olarak söylebileceğim bir konu var.
    Bilenler bilir. Ben havlupan düşmanıyım.
    Isıl gücünün düşük olmasından kaynaklı suyun ısısını ortama yaymadan kombiye geri döndürür.
    Bu da kombi verimini düşürür.
    Yani tüketimin artmasına neden olur.
    Boşa çıkan peteğinizi banyoya bağlatın.
    Ancak havlupana paralele bağlatırsanız ki ustalar öyle bağlamak isterler, havlupanın zararını devam ettirirsiniz.
    Havlupanı sökmeyin.
    Sıcak su havlupana girsin. Havlupan çıkışı peteğe bağlansın Petek çıkışı da dönüş borusuna bağlansın.
    Böylece seri bağlanmış olurlar. Havlupanın ortama yayamadığı ısıyı petek yayar.
    Hem banyo daha iyi ısınacak hem de veriminiz düşmeyecek.
    Tecrübeyle sabittir.
    Benim evde bu şekilde bağlı.




  • Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.Evet herkesin konfor şartları ,imkanları farklı ve benim de yaklaşık 24 derece.İlk başlarda günlük 5 program şeklinde gece 21 kademeli olarak akşam saatlerinde (20.00-24.00 arası )24 dereceye ayarlamıştım ancak gece üşüme hissi ve akşam saatlerinde 24 derece set değerine çok geç gelmesinden dolayı (sanırsam 26 m2 salona 2* 60 *90 petek az geliyor)



    gündüz 23 ve akşam 23.5 şeklinde sabit değere ayarladım.O.t. da salonda duruyor bu arada tabi 2 petektede trv yok full açık ikiside.



    Dediğiniz gibi asıl şikayetim ısı dalgalanması.Ancak 0.1 derece hassasiyetin kombiyi çok sık aç kapa yapmasından kombi ömür ve tüketim açısından sıkıntılı olabileceği belirtilmiş üretici firma tarafındanda özellikle 0.5 derecede kullanın denilmiş sanırsam?Bu kanı doğrumudur?Yoksa 0.1 derece konfor açısından çok iyi bir değer.



    pil konusu benim için sıkıntı değil yılda 1 kez nasılsa ancak keşke benim remosense gibi 4 pilli yapsalarmış .2 pili değiştirken diğer ikisi ilave güç sağlayıp hafızayı koruyor.Remosens in beğendiğim bu pil olayı ve tasarımı.



    ancak interm i beğendim ben başta bunu alacaktım 170 tl ye ancak yorumlar da kapağın ve tuşların sıkıntılı olduğunu bahsedilmişti sonra vazgeçtim 120 liraya remosense aldım ve pişmanım.



    halihazırda gittigidiyordan indirim çeki ve cepteteb kampanyası ile bu fiyata alabiliyorum en kötü remosensi şikayet edip üstüne az bişi ekleyerek bunu alıcam yada satmayı denicem.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • meeb kullanıcısına yanıt
    hasanemmii kullanıcısına yanıt
    @hasanemmii havlupan konusunda haklı ama evde Md. görsellik için ne der bilemem. :)
  • hasanemmii kullanıcısına yanıt
    Size de kıymetli yorumlarınız için teşekkür ederim hocam.Havlupana bende sinir oluyorum dediğim gibi çıkan peteği orada değerlendip üstüne dekoratif askılık alıp havluları aynı şekil orada kullanırız diye düşünüyorum.Ayrıca daha önce bahsetmiştim hol kare şeklinde ve petek koyulmamış .Petek banyoda olunda kapı açık olduğunda evin merkezinede faydası olur sanırsam.



    Sizlere tek bir sorum daha olacak kombi dönüş suyunun mümkün mertebe soğuk mu yoksa sıcak mı olması beklenir?Şuan diğer odalardaki trv ler akışı kesince salondaki 2 adet 60*90 petek te ısıyı tam salmadan kombiye geri gönderiyor haliyle kombi kısa sürede modilasyona başlıyor.Oda istenilen set değerine ulaşmadan yan komutu olduğu halde kapanıyor.Kombiyi 50 aşağısına aldığım da ise ortam ısısı set değerine ulaşmıyor yada çok geç geliyor.



    petekleri 1 metre genişliğe 90 cm yükseklikte olacak şekilde değiştiricem ancak biraz pahalı .İlk önceliğim oda termostadını değiştirmek istiyorum.Aslında sizin ürüne yorumlardanda belli olacağı üzere saygım sonsuz ancak onu prize bağlamak sıkıntılı benim salonda 😭Yoksa hiç uğraşmam alırdım sizin ürünü.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • meeb kullanıcısına yanıt
    Oooo kardeş sen gece 24:00 kadar yakıyorsun günlük 7m3 yakman gayet normal.

    Biz de 24:00 de yatmamıza rağmen saat 22:00'de kapatıyoruz. Yanlız ben kombinin sirkülasyon pompa çalışma süresini kombi kapandıktan sonra 60dk. daha çalıştırmaya ayarladığımdan kombi kapansa dahi tesisattaki sıcak su 60dk. daha tesisatta dolaşıyor.

    Gece saat 24:00'de evin kaç derece oluyor sabah program başladığında kaç C oluyor? Yani program bitişi ile başlangıcı arasındaki ısı kaybın nedir?

    Doğrudur salon petek metrajlarını büyülte bilirsin.

    0,1C hassasiyetin tüketimi daha fazla arttırdığına katılmıyorum. Çünkü 0,5C hassasiteli OT hedef ısı 23 olduğunda kombi 23,5C kadar çalışıyor ve duruyor taki 22,5C olana kadar. Sonra evi 22,5C den 23,5C ye getirebilmek için tüketiyor da tüketiyor. Gerçi benim eski Demirdöküm SD-7000 OT hedef ısıya geldikten sonra her 20dk. bir 10dk. çalışıyordu.

    0,1C hassasiyetli olduğunda ise 23,2C ye kadar çalışacak taki 22,8C olana kadar, sonra 0,4C arttırıp 23,2C olana kadar tekrar çalışacak ama sonuçta sadece 0,4C arttırmak için gaz tüketecek ve evin izalasyonu gerçekten iyi ise o kadar da çok sık devreye girip çıkmadan halolur gibime geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BART SIMPSON -- 9 Ocak 2018; 22:50:45 >




  • 
Sayfa: önceki 183184185186187
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.