Şimdi Ara

Nvidia Tiled Caching nedenli Artifact Sorunu ve Çözümü:

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
6
Cevap
3
Favori
880
Tıklama
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Dahili Bileşenler >> Ekran kartı >> Nvidia Tiled Caching nedenli Artifact Sorunu ve Çözümü:
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    2059 Mesaj
    Nvidia’nın Tiled Caching yöntemi kökü 1989 yılına dayanan Tiled Rendering’e dayanıyor. Esasen 1996 yıllarında piyasadaki ürünlerde kullanılmaya başlanmış olan ve çoğunlukla mobil GPU’larda kullanılan bu tekniği Nvidia alıp geliştirerek modern GPU’larından Maxwell kartlarıyla kullanmaya başlamış ve Pascal kartları ile tanıtımını yapmış. Tiled Caching yöntemi sayesinde firma güç tüketimini azaltırken performansı artırmayı başarmış. Yeni nesil 4:1 ve 8:1 renk sıkıştırma oranı ile Tiled Caching bir araya gelince de ortaya çok daha verimli bellek bant genişliği kullanımı çıkmış, çıkmasına ama Nvidia’nın Tiled Caching yöntemi yeni kartlarında performans ve verimliliği her ne kadar artırsa da bazı oyunlarda uyum sorunu yaparak görüntülerde hiç de hoş olmayan artifactlara sebep olmuş.





    Yukardaki resimden de anlaşılacağı gibi çini veya karoya benzetilen Döşeme Tabanlı Rasterleme (Tile Based Raster) yapılıyor. Rasterizer artifactları Maxwell, Pascal ve en yeni RTX kartlarında görülebilir. Kepler ve daha eski olan kartlarında bu sorun yok.


    Gelelim şimdi nedir bu oyunlarda görünebilen sürekli titreyen ve yer değiştiren sinir bozucu rasterizer artifactları göstermeye:

    Önce bir video ile başlayalım: Bakalım görüntüler tanıdık gelecek mi…)
    Kapının kenarında ve üstünde oluşan karıncalanma benzeri sürekli titreşen artifactlara dikkat edin...


    Nvidia Tiled Cache açık ve kapalı farkı



    AMD geleneksel yöntem rendırlama ile Nvidia Tiled Caching yöntemin karşılaştırılması



    Altta sağda haritanın yanında oluşan artifact



    Aşağıdaki resimde Nvidia Tiled Cache açık iken oyunda oluşan kare kare artifactları anlayabilmeniz için kırmızı okların gösterdiği alanlara dikkat edin (oyunun adı The Legend of Zelda: Breath of the Wild)




    Nvidia Tiled Cache kapatıldığında artifactlar kayboluyor...





    Gelelim Nvidia Tiled Cache’nin kapatılmasını sağlayan çözümün yapılışına:

    Varsayılan olarak bu Tiled Cache ayarını kapatan seçenek NvidiaProfileInspector’ de yoktur biz ekleyeceğiz…

    NvidiaProfileInspector yazılımını indirin ve sonra klasördeki Reference.xml uzantılı dosyasını düzenlemek için açın ve sayfanın en altına inin ve burada alttan iki kodun üstüne gelecek şekilde aşağıdaki kod bloğunu yapıştırın.



    <CustomSetting>
    <UserfriendlyName>TILED_CACHE</UserfriendlyName>
    <HexSettingID>0x10523DC0</HexSettingID>
    <Description />
    <GroupName>8 - Extra</GroupName>
    <OverrideDefault>0x00000001</OverrideDefault>
    <SettingValues>
    <CustomSettingValue>
    <UserfriendlyName>On</UserfriendlyName>
    <HexValue>0x00000001</HexValue>
    </CustomSettingValue>
    <CustomSettingValue>
    <UserfriendlyName>Off</UserfriendlyName>
    <HexValue>0x00000000</HexValue>
    </CustomSettingValue>
    </SettingValues>
    <SettingMasks />
    </CustomSetting>




    Yukarıdaki kod bloğunu yerine yapıştırdıktan sonra nvidiaProfileInspector programını çalıştırın ve sayfanın sağ üst kısmındaki büyüteç sekmesine tıklayın böylece gizli ayarlar görünecektir. 8-Extra başlığı altında TILED_CACHE adındaki ayarımız görünecektir ve default olarak açık olarak ayarlamıştık sorun yaşadığımız oyunda off konumuna alarak kapatabilirsiniz. Değişikleri kaydetmek için sağ üst köşedeki Apply changes butonuna basmayı unutmayın…


    İşlemin videosu





    Show unknown settings from Nvidia predefined profiles: Nvidia önceden tanımlanmış profillerinden bilinmeyen ayarları gösterilmesi...





    Vee...nihayet NvidiaProfileInpector de TILED_CACHE ayarımız...





    Not:

    AMD ve Nvidia GPU'larında Rasterleştirme ile ilgili
    https://www.realworldtech.com/tile-based-rasterization-nvidia-gpus/




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Interstellar -- 24 Ağustos 2019; 16:33:51 >



    |
    |
    _____________________________
    | Streacom ST-BC1 - SilverStone ES02 | Asrock Z370 Taichi | i7 8700K - NZXT Kraken X62 | TEAMGROUP T-Force Xtreem 16Gb 4133MHz | Evga TitanX (Maxwell) - NZXT Kraken G12 Liquid Cooling Mounting Kit - NZXT Kraken X62 (Hybrid) | Samsung 960 Evo 500Gb | Evga SuperNOVA 1200 P2 | Asus PG278Q - Nvidia 3d Vision2 | Sapphire Nitro RX 5700 XT |
    "Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda, mevcuttur!" Mustafa Kemal ATATÜRK.
    "Arap kültürünü İslamiyet sanmakla, Avrupa kültürünü medeniyet sanmak aynı hatadır" Muhsin Yazıcıoğlu.
    "Ben hiç bu kadar sevmedim, ömrümce siyahı."




  • Yarbay
    2487 Mesaj

    Elinize sağlık hocam.
    Bu problemin oluştuğu oyunların tam listesi gibi bir şey var mıdır ?
    Bir de bu render yöntemi perf. arttırıyorsa, kapattığımız takdirde fps'ler azalacak doğru mu ? ne kadar etkiler ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YoğunBelKası -- 25 Ağustos 2019; 11:28:48 >
    |
    |
    Bahsedilenler: Interstellar
    _____________________________
    Intel i7 8700K @4.8GHz (Corsair H110) // ASUS ROG STRIX GTX 1080 Ti @2025-11900 // Gigabyte Z370 Aorus Gaming 7 // Corsair Vengeance LED 3200MHZ C16 DDR4 2x8GB // Corsair Obsidian 450D // Seasonic X-850 80+ Gold Psu // Samsung 840 EVO 250GB SSD // Seagate Barracuda 2TB HDD 7200RPM 64MB // MSI MAG27CQ QHD 144Hz 1ms 27" // BATTLELOG ID: Sonicboom_TR
  • Teğmen
    130 Mesaj
    İlerde yeni sistem toplamayı hedefliyorum. şimdi aldım diyelim sistemi görüntüde böyle bir şey yapsa zaten ekran kartlarıyla aram iyi değil sürekli bozuluyorlar. kendimden şüphe ederdim.
    şimdi nvidia yeni intelmi oluyor hız düşürmedikçe o bozukluklara maruz kalmak zorundamı olucaz. rasgele ordan burdan fırlayacaklar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alihakki -- 25 Ağustos 2019; 13:14:7 >
    _____________________________
  • Yarbay
    2059 Mesaj

    Oyunlar genelde konsol öncelikli olduğu için Tile Caching ile uyum sorunları olabiliyor yani AMD, Intel ve Nvidia 700 serisi ve önceki sürümleri Immediate mode (acil mod) rasterleştiricisini kullanıyor. Nvidia 900 serisi ve sonrası Tile Caching yöntemini kullanıyor. Bundan dolayı her oyunda yer yer uyumsuzluk yaşanabilir ve bu sebeple yaşanan artifaktlar burada anlatılan geçici yöntemle giderilebilir. Sorun yaşanan oyunlarda Tile Cache ayarının kapatılması hissedilebilir bir performans kaybına yol açmıyor.
    |
    |
    YoğunBelKası kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    | Streacom ST-BC1 - SilverStone ES02 | Asrock Z370 Taichi | i7 8700K - NZXT Kraken X62 | TEAMGROUP T-Force Xtreem 16Gb 4133MHz | Evga TitanX (Maxwell) - NZXT Kraken G12 Liquid Cooling Mounting Kit - NZXT Kraken X62 (Hybrid) | Samsung 960 Evo 500Gb | Evga SuperNOVA 1200 P2 | Asus PG278Q - Nvidia 3d Vision2 | Sapphire Nitro RX 5700 XT |
    "Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda, mevcuttur!" Mustafa Kemal ATATÜRK.
    "Arap kültürünü İslamiyet sanmakla, Avrupa kültürünü medeniyet sanmak aynı hatadır" Muhsin Yazıcıoğlu.
    "Ben hiç bu kadar sevmedim, ömrümce siyahı."
  • Yarbay
    2059 Mesaj

    Donanım bir yerde şans işi kart bozukta olabilir. Burada anlatılan artifakt, rendırlama tekniği farkından kaynaklı ortaya çıkan artifaktlar ve bununla ilgili geçici bir çözümün olduğu.
    |
    |
    alihakki kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    | Streacom ST-BC1 - SilverStone ES02 | Asrock Z370 Taichi | i7 8700K - NZXT Kraken X62 | TEAMGROUP T-Force Xtreem 16Gb 4133MHz | Evga TitanX (Maxwell) - NZXT Kraken G12 Liquid Cooling Mounting Kit - NZXT Kraken X62 (Hybrid) | Samsung 960 Evo 500Gb | Evga SuperNOVA 1200 P2 | Asus PG278Q - Nvidia 3d Vision2 | Sapphire Nitro RX 5700 XT |
    "Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda, mevcuttur!" Mustafa Kemal ATATÜRK.
    "Arap kültürünü İslamiyet sanmakla, Avrupa kültürünü medeniyet sanmak aynı hatadır" Muhsin Yazıcıoğlu.
    "Ben hiç bu kadar sevmedim, ömrümce siyahı."
  • Yarbay
    2487 Mesaj

    Cevabınız için çok teşekkür ederim hocam, gayet yararlı oldu.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Interstellar kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Intel i7 8700K @4.8GHz (Corsair H110) // ASUS ROG STRIX GTX 1080 Ti @2025-11900 // Gigabyte Z370 Aorus Gaming 7 // Corsair Vengeance LED 3200MHZ C16 DDR4 2x8GB // Corsair Obsidian 450D // Seasonic X-850 80+ Gold Psu // Samsung 840 EVO 250GB SSD // Seagate Barracuda 2TB HDD 7200RPM 64MB // MSI MAG27CQ QHD 144Hz 1ms 27" // BATTLELOG ID: Sonicboom_TR
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Mobilya Takımları
Bey Azura
emek server
Media Sözlük
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,527
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.