Şimdi Ara

Nvidia: Geliştiricilerin hangi fizik motorunu kullandığıyla ilgilenmiyoruz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
2.910
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 11 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 23
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 51 dakika
  • Toplam Okunma Süresi 208
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 23
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • sadtneverdie (7 mesaj) dellino (6 mesaj) fod (2 mesaj) stradosphere (2 mesaj) amo (1 mesaj)
  • @
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Dahili Bileşenler >> Ekran kartı >> Nvidia: Geliştiricilerin hangi fizik motorunu kullandığıyla ilgilenmiyoruz
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Bölüm Yetkilisi
    29177 Mesaj
    Konu Sahibine Özel


    PhsyX teknolojisini endüstri standardı yapma yolunda büyük efor sarfeden Nvidia'dan Tony Tamasi ilginç açıklamalarda bulundu. Nvidia'da içerik ve teknolojiden sorumlu yönetici olarak görev yapan Tamasi açıklamasında geliştiricilerin, Nvidia GPU'larında da çalıştığı müddetçe hangi fizik motorunu kullandıklarıyla ilgilenmediklerini, özel bir öncelik tanımlamadıklarını ifade etti.


    AEGIA firmasını paralel işlem konusunda gerçekten güçlü bir SDK'ya (Yazılım Geliştirme Kiti) sahip olduğu için satın aldıklarını belirten Tony Tamasi, Bullet Physics motorunun geliştirme çalışmalarına da katkıda bulunduklarını, Nvidia'nın OpenCL örneklerini kullanan mühendislere motorun geliştirilmesi için donanım sağladıklarını da sözlerine ekledi.


    GPU üzerinden fizik çalıştırmak isteyen tüm yaklaşımların Nvidia adına olumlu olduğunu belirten Tamasi, Havok'un GPU üzerinden OpenCL hızlandırma gerçekleştirmesinin de firma adına iyi bir gelişme olacağını söyledi. Nvidia olarak daha fazla sayıda GPU tabanlı uygulama görmek istediklerini belirten Tamasi, PhysX'i yaptıklarını çünkü başlangıç adımını atmak istediklerini belirtti.




    |
    |




  • Yarbay
    10422 Mesaj
    NVidia'dan beklemediğimiz tarzda ama bir o kadar da güzel haberler. NVidia'nın da desteğiyle DirectX11 bazlı fizik motoru standart hale gelebilir, oyunlarda yaşanan büyük bir sıkıntı da çözülmüş olur.
    |
    |
    _____________________________
    AMD Ryzen 1600, Asus Prime B350 Plus, XFX RX570 RS XXX Edition 4GB, Kingston Hyperx Predator 2x8gb 3000MHz DDR4, Samsung 860 Evo 250GB, toplamda 17tb WD HDD, Xigmatek Midgard, Logitech G413 Gümüş, Dell SE2717H 27" 75hz FreeSync
  • Yarbay
    7730 Mesaj
    yola geliyolar
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    13983 Mesaj
    PhysX gpu üzerinden kullanılan ilk fizik motoru olarak öncü oldu. Devamlı eleştirildi ve işe yaramaz standart olamaz dendi. Amaç zaten kullanım şekli yani teknolojik yönüydü. Yıllardır kullanılan Havok varken standart olması diye bir sey söz konusu değildi. Dileğimiz açık kaynak kodlu ortak bir fizik motorunun hem Nvidia hemde Ati tarafından desteklenmesi. Fizik motoru cpu'lara mahkum edilirse görsellik anlamında bir gelişme sağlanamayacaktır. Bu görmezden gelinemez bir gerçektir. Herşeyi Nvidia tarafından beklemek yerine artık AMD'de artık bunu ciddi olarak düşünse hiçde fena olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scutaro -- 20 Ekim 2009; 9:39:09 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3740 Mesaj
    nerde physx,sli orada vaolur,timeguard ve holyone.yapisik 3uzler.
    |
    |
  • Yarbay
    4661 Mesaj
    Fizik motorları iyi bir geliştirme ama açıklama çok samimi gelmedi açıkçası.Bu kişi dünya adına insanlık adına fayda sağlamak isteyen biri değil Nvidia'da çalışan biri sonuçta.Her firma çalıştıgı alanda lider olmak ister.Eğer bir firma onu çalıştıgı alanda geçerse eli ayağına dolaşır liderliği tekrar yakalamak ister.Nvidia fizik motoru kulvarında çok güçlü oldugu için Ati'nin havok'a yeterli çalışmalar yapmaması (başka fizik motoruda yok sanırım) böyle bir açıklama yapmasında sakınca göstermiyor.Çoğu firma zaten Nvidia ve Physx e uygun optimizeli oyunlar üretiyor.Allah bereket versin.
    |
    |
  • Yarbay
    6384 Mesaj
    farkındamısınız nvidia ati yeni nesil kartlarını lanse ettiğinden beri gün aşırı yeni bir açıklama yapıyor tekelciliğin daniskasını yapan bir firmadan böyle şeyler duymak sizide şaşırtmadımı amaç ne sizce?
    |
    |
  • Yüzbaşı
    944 Mesaj
    adamlar intel'e karşı her yolu deniyor, inşaallah başarılı olur.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1481 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkep

    Fizik motorları iyi bir geliştirme ama açıklama çok samimi gelmedi açıkçası.Bu kişi dünya adına insanlık adına fayda sağlamak isteyen biri değil Nvidia'da çalışan biri sonuçta.Her firma çalıştıgı alanda lider olmak ister.Eğer bir firma onu çalıştıgı alanda geçerse eli ayağına dolaşır liderliği tekrar yakalamak ister.Nvidia fizik motoru kulvarında çok güçlü oldugu için Ati'nin havok'a yeterli çalışmalar yapmaması (başka fizik motoruda yok sanırım) böyle bir açıklama yapmasında sakınca göstermiyor.Çoğu firma zaten Nvidia ve Physx e uygun optimizeli oyunlar üretiyor.Allah bereket versin.


    4 dene fizik motoru var Bullet,Havok,AEGIA,diğerinin adını unuttum :D
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    7777 Mesaj
    adamlar çok yapıcı bir yaklaşım içindeler buna bile saçma sapan yorum yapıyorsunuz pes! bullet ın gelişimine yardım ediyorlarmış. bazıları tekel olmaya çalıştığı için nvidiaya hayır yaşasın ati diyordu buyrun konuşun şimdi ne konuşacaksanız? amaç ne diyorsunuz amaç ne olacak gpu yu daha işe yarar hale getirmek daha önemli kılmak. konsollara karşı oyun üstünlüğü azalmaya başladı bir şekilde gpu ya daha çok iş yaptırmak pazar paylarını korumak zorundalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadtneverdie -- 19 Ekim 2009; 18:41:40 >
    |
    |
    _____________________________
    2600K, 16 gb ram, Gigabyte Gaming rx580
  • Yarbay
    2206 Mesaj
    Güzel haber teşekkürler fx57
    |
    |
    _____________________________
    RYZEN 5 1600-B2 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | PATRIOT VIPER STEEL 2X16GB 3000MHZ CL16 | GALAX EXOC GTX 1060 6GB | XIGMATEK TYR SD964B + 2X ARCTIC PWM FAN | TOSHIBA RC500 500GB NVNE | CRUCIAL BX500 240GB | EZCOOL 480GB | HITACHI ULTRASTAR 3TB | SEAGATE BARRACUDA 2TB | RAIDMAX THUNDER RGB 535W | DARK N10 KASA | RYZEN 5 1400 | GIGABYTE B450M-S2H | CRUCIAL BALISTIX SPORT LT 2X8GB 3000 CL15 | MSI RX 460 2GB | TOSHIBA RC100/BG3 128GB NVME SSD | ADATA SU630 240GB | JAMES DONKEY 240GB | WD BLUE 1TB EZEX | SEAGATE BARRACUDA 1TB |TX K9 KASA | XIGMATEK XC-600 600W 80+ PSU
  • Yarbay
    3740 Mesaj
    Adamların yapıcılıkları sadece kendilerine.
    Açıklamayı dikkatli (tarafsız) okursanız:
    Nvidia'nın ürettiği kartlarda çalışabilecek tüm fizik motorlarını destekliyorlar!
    ATI nin Bullet Physics ile OpenCL Olarak geliştirecekleri motorun Nvidia kartlarda çalışması firmanın tabiki işine gelecektir.
    Peki kendileri neden Phsyx i sadece kendi kartlarında çalışabilir bir hale getirdiler?

    Sektördeki oyun motorlarının açık kodlu olması tekelcilerin işine gelmeyen bir durum.
    Oyun geliştiricileri ve son kullanıcılar açık kaynağın nimetlerinden yararlanacaklardır.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    7777 Mesaj
    enteresan cidden firmaların işine gelmez diyorsun piyasadaki 2 firmada bullet ı destekliyor nasıl oluyorda böyle oluyor? adam tabii ki nvidia kartlarla çalışanları destekleyecek amd kartlarda çalışsın buda bizim amd ye bir hediyemiz olsun mu diyecekler biraz objektif olun Allah aşkına her nvidia haberine bu tür yorumlar. nvidia yapıyorsa bir çıkarı vardı sanki başka firma doğayı korumak için ekran akrtı üretiyor.
    |
    |
    _____________________________
    2600K, 16 gb ram, Gigabyte Gaming rx580
  • Yüzbaşı
    896 Mesaj
    Nvidia aç kalmaz merak etmeyin. Bullet'a da ucundan bulaşır ama Physx'i exclusive kullanmaya devam eder. Bence amacı GPU'ları mümkün olduğunca bir şekilde yazılımcılara kullandırtmak.
    |
    |
  • Yarbay
    7451 Mesaj
    ilerki dönemlerde oyunlarda cpu nun işlevi baya düşecek gibi görünüyor ama bu teknolojinin daha fazla geliştirilmesi lazım
    |
    |
    _____________________________
    İ7 2700K+win7 64bit ultimate* MSI P67A-GD65(B3) * SUNBEAM CORE CONTACT FREEZER* COOLERMASTER RC-690 * CORSAIR 16GB (2x8GB) Vengeance DDR3 1600MHz CL9 * ZOTAC 1070Tİ MİNİ EDİTİON *SANDİSK EXTREME 120GB SSD RAİD 0* SEAGATE 8TB HDD *SAMSUNG 850EVO 250GB * SAMSUNG DVD RW * ViewSonic XG2401 24" 144hz *SKYSTAR2 DVB-S*KAWAİ 5+1* Aerocool Strike X 800W 80+ Plus Silver PSU
  • Yarbay
    3740 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: sadtneverdie

    enteresan cidden firmaların işine gelmez diyorsun piyasadaki 2 firmada bullet ı destekliyor nasıl oluyorda böyle oluyor? adam tabii ki nvidia kartlarla çalışanları destekleyecek amd kartlarda çalışsın buda bizim amd ye bir hediyemiz olsun mu diyecekler biraz objektif olun Allah aşkına her nvidia haberine bu tür yorumlar. nvidia yapıyorsa bir çıkarı vardı sanki başka firma doğayı korumak için ekran akrtı üretiyor.


    Yukarıda yazdıklarımı tekrarlamak durumunda kalmayayım.
    Piyasadaki Phsyx dışındaki tüm fizik motorları hem ATI hem de Nvidia ile sorunsuz çalışmaktamıdır?
    Evet.
    Peki bu durumdan muzdarip olan son kullanıcı varmıdır?
    Hayır.
    Phsyx destekli ounlar (Batman AA) daki duman efektleri ya da PHSYX High ayarlarında iken görülebilen bayraklar
    Her iki kartta çalışan fizik motorlarıyla olamayacak efektlermidir?
    Hayır. (COJ BB ,GRİD, Crysis)
    Peki Phsyx destekli oyunlarda ATI kart kullananlar oyunda hiç detay olmadan bile sorun yaşıyorlarsa bunun sorumlusu ATI mıdır yoksa Nvidia mı?
    Gerçekçi olalım. Biz tekelleşme yolunda giden tüm firmaları tüketici dostu olarak görmüyoruz.
    Ama ilerisi için olası birtekelleşmenin vereceği sıkıntı hem bizi hem de (bu konuda tartışılan Nvidia) severleri zor duruma sokacaktır.
    Nasıl DX Apisi bir standart ise, üzerine entegre edilecek fizik motorları da şahsa (firmaya) ait olmamalı.
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    7777 Mesaj
    batman deki effektler physx olamdan da yapılır mıydı? grid? şaka yapıyorsun sanırım havok la yapılmış oyunların fiziklerine bak istersen yapılabılıyor mu yapılamıyor mu? crysis demişsin unuttun sanırım yetmeyen sistemleri? ayrıca lisansa bakar böyle işler nvidia daha uygun şartlarda bu desteği sağlıyorsa adam tabii physx kullanacak şunu anlayın artık hiç bir firma kullanıcıyı oyuncuyu vs düşünmez nasıl kar edeceğini düşünür. işte bu bakış açısı yüzünden ülkemizde böyle başarılar ortaya çıkmıyor herşeye duygusal baktığımız için...
    |
    |
    _____________________________
    2600K, 16 gb ram, Gigabyte Gaming rx580
  • Binbaşı
    1963 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: dellino


    quote:

    Orijinalden alıntı: sadtneverdie

    enteresan cidden firmaların işine gelmez diyorsun piyasadaki 2 firmada bullet ı destekliyor nasıl oluyorda böyle oluyor? adam tabii ki nvidia kartlarla çalışanları destekleyecek amd kartlarda çalışsın buda bizim amd ye bir hediyemiz olsun mu diyecekler biraz objektif olun Allah aşkına her nvidia haberine bu tür yorumlar. nvidia yapıyorsa bir çıkarı vardı sanki başka firma doğayı korumak için ekran akrtı üretiyor.


    Yukarıda yazdıklarımı tekrarlamak durumunda kalmayayım.
    Piyasadaki Phsyx dışındaki tüm fizik motorları hem ATI hem de Nvidia ile sorunsuz çalışmaktamıdır?
    Evet.
    Peki bu durumdan muzdarip olan son kullanıcı varmıdır?
    Hayır.
    Phsyx destekli ounlar (Batman AA) daki duman efektleri ya da PHSYX High ayarlarında iken görülebilen bayraklar
    Her iki kartta çalışan fizik motorlarıyla olamayacak efektlermidir?
    Hayır. (COJ BB ,GRİD, Crysis)
    Peki Phsyx destekli oyunlarda ATI kart kullananlar oyunda hiç detay olmadan bile sorun yaşıyorlarsa bunun sorumlusu ATI mıdır yoksa Nvidia mı?
    Gerçekçi olalım. Biz tekelleşme yolunda giden tüm firmaları tüketici dostu olarak görmüyoruz.
    Ama ilerisi için olası birtekelleşmenin vereceği sıkıntı hem bizi hem de (bu konuda tartışılan Nvidia) severleri zor duruma sokacaktır.
    Nasıl DX Apisi bir standart ise, üzerine entegre edilecek fizik motorları da şahsa (firmaya) ait olmamalı.
    Ağzınıza sağlık,durumu çok güzel özetlediniz.Özellikle Phsyx destekli oyunlarda ATI kart kullananlar oyunda hiç detay olmadan bile sorun yaşıyorlarsa bunun sorumlusu ATI mıdır yoksa Nvidia mı? demişsiniz,tekrar ağzınıza sağlık.Bence bu sorunun cevabını herkes düşünsün.Sizce 4870x2 physx destekli oyunlarda çokmu güçsüz kalıyorda ortada en ufak bir physx efekti bile yokken kasım kasım kasılıyor?
    |
    |
    _____________________________
    DonanımHaber Ninja Gaiden 2 Fan Club





  • Yarbay
    7777 Mesaj
    tabii ki atidir sürücü çıkartsın madem sürücüyle olmazsa açıklama yapsın srumlu nvidia diye rekabet için dava açsın neden yapamıyor? mantıklı oallım biraz ati ati ati atinin yaptığı sadece donanımsal üstünlük sağlamaya çalışmak yazılıma önem verse böyle olmazdı.
    |
    |
    _____________________________
    2600K, 16 gb ram, Gigabyte Gaming rx580
  • Yarbay
    3740 Mesaj
    Örnek verdiğim oyunlardaki efektler
    Batmandaki duman efektlerin ve Griddeki duman efektlerini bir karşılaştırabilirsin.
    Crysis te sistemlerin kasılması detayların fazlalığına bağlı bir durum.
    Ama CRY EGNGİNE II içerisindeki fizik motoru ile yapılanlar şu ana kadar gördüğümüz PHSYX destekli oyunlarınkisinden çok daha kalitelidir.

    Batman AA Phsyx on/of


    Call Of Juarez BB



    Hangi bakış açısı?
    Biz burada üreticilerin maarifetlerini mi savunacağız yoksa kendi menfaatlerimizi mi?
    Olaya duygusallıkla baktığımız falan yok. Ortak paydalarımızı savunuyoruz.
    Ne sen Nvidia da çalışıyorsun (farazi söyledim) ne de ben AMD de.
    Peki bizim ortak paydamız nedir?
    Bütçemize göre aldığımız ürünün bizi mutsuz etmemesidir.
    |
    |
    _____________________________




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Sohbet
bankalar.org
Cancer Clinical Trials
Canlı Tv izle
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,641
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.