Şimdi Ara

Nvidia DLSS 4.0 desteği kazanan yeni oyunları duyurdu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Nvidia DLSS 4.0 desteği kazanan yeni oyunları duyurdu
    Nvidia, yakın tarihte duyurduğu DLSS 4.0 teknolojisini daha fazla yapıma getirmeye devam ediyor. Son olarak DLSS 4.0 ile birlikte gelen Multi Frame Generation (çoklu kare oluşturma) teknolojisi, bu hafta itibarıyla 8 farklı yapımda daha kullanılabilir hale geliyor.



    Nvidia DLSS 4.0 desteği kazanan yeni oyunları duyurdu



    Kaçıranlar için DLSS, düşük çözünürlükte oluşturulan karelerin yapay zeka tarafından daha yüksek kaliteye çıkarılmasını sağlayan bir teknoloji. DLSS 4.0 ise bu sisteme Multi Frame Generation ekleyerek, GPU'nun daha az kaynakla daha fazla kare üretmesini mümkün kılıyor. Bu da hem performansı artırıyor hem de daha düşük VRAM kullanımı sağlıyor.



    Yapılan açıklamaya göre DLSS 4.0, bu hafta 8 yapım da daha mevcut olacak. Ayrıca bu listenin önümüzdeki haftalarda tekrar güncelleneceğini hatırlatalım. Bu hafta DLSS 4.0 desteği kazanan oyunlar şöyle:



     




    • MechWarrior 5: Clans

    • New World: Aeternum

    • Spirit of the North 2

    • Bodycam

    • Lost Skies

    • Mandragora: Whispers of the Witch Tree

    • Empyreal

    • Necrophosis 



    Ayrıca Bkz.Nvidia, beklenen RTX 5060’ın fiyatını ve çıkış tarihini açıkladı



    Daha önce belirttiğimiz gibi Nvidia, RTX 50 serisi ekran kartlarıyla birlikte DLSS 4.0'ı duyurdu. DLSS 4.0, RTX 40 serisi GPU'larla çalışacak olsa da, çoklu kare oluşturma özelliğini almayacak. Bununla birlikte, şirketin RTX 50 serisinde yaptığı gibi RTX 40 serisi GPU'lar için kare oluşturma tekniğini de yükselttiğini öğrendik. Bu noktada yeni DLSS sürümünün küçük çaplı FPS artışı, daha düşük VRAM tüketimi ve daha düşük gecikme süreleri sunuyor.




    Kaynak:https://wccftech.com/nvidia-dlss-4-multi-frame-generation-is-coming-soon-to-mechwarrior-5-clans-and-new-world-aeternum/







  • önce driveri düzelsinler :S

  • Warzone'a niye gelmiyor bu 4.0 online oyun diye mi acaba?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • huseyincarnege kullanıcısına yanıt
    5070 ti kullanıyorum son güncellemeyle benim yaşadığım bütün sorunlar çözüldü cyberpunkı hiç oynayamıyordum sürekli çöküyordu cod6 aynı şekil şuan bi sorun yok

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Dlss 4'ün düşük Vram kullanımı sağladığını ilk kez burada okuyorum. Tüm izlediğim testlerde Dlss 4 ile %15 civarı Vram kullanım artışı yaşanıyor. Sonuçta bir nevi yapay zekasını kullanıyor sahte olmayan framleri kafadan uydurabilmek için. Yapay zekalarda vram kullanır.

    Artı Pc kullanıcıları konsol kullanıcıları gibi zaten değildir. Hatta senelerdir konsollar ile pc leri karşılaştırmaya çalışanları eleştirmişlerdir, sahte upscaleler ile, dynamic çözünürlükler ile (ana menü ekranında 4K, oyunda full hd, yoğun sahnede 720p :P ) Pc yi kıyaslamayın derlerdi. Ama yinede beklediğimden fazla pc kullanıcısı belki %50 si, yüksek yazan fps sayılarının cazibesine kapıldı gibi.

    Birincisi tamam yapay zeka gelişiyor, hala daha yeterli seviyede değil artifactlar çok deniyor testlerde, ama belki bir nebze daha ileride gelişir. Ama ne kadar gelişirse gelişsin 1 frame den sonra 5. frame i görüp, aradaki 3 frame i kafadan sallamak falan düşük fps lerde başarılı olamaz. Yani ham güç ile siz 30 fps alıyorsanız, tamam dlss ile orada 100fps yazacak da, çok fazla artifact oluşuyor. O yüzden de zaten asıl sorunsuz gözükmesi için en az 60fps ham alıyor olmanız gerekiyor. E pardon da zaten o zaman son 10 yılın büyük fiyasko hype ı, gözün algıladığı fps olayına geliyoruz. Tamam kıytırık monitörler(görüntü kalitesi olarak) satılsın diye 180hz, 240hz, 500hz, 1000hz falan diye gagalıyorlarda, kaç kere testleri yapıldı. Formula pilotu, savaş pilotu falan değilseniz, iki tane ekstrem farkta monitör karşısına bile oturtulsanız (100fps 1000fps gibi) farkı anlamıyorsunuz. Hani 100 ile 140 arası bile demiyorum. Ondan sonra diyorlar ki Dlss 4 için en az 60 fps olmalı farkı anlamamak için ya da az anlamak için. E oldu olacak en az 100 olmalı deyin. Zaten 100 den sonrasını doğru düzgün kimse anlamıyor ki, sen araya istediğin kadar sahte frame i üret ondan sonra, sadece tepki süresinden dolayı gıcıklık bu sefer çıkmaya başlar. Ama yok 100 fps yerine 400 fps alıyorum diye sevinecek de bir şey yok ki. 100 yerine 5000fps al istersen. Orada büyük sayı yazıyor diye sevinecek bir şey yok ki?

    Adamlar bence uyanık. Sonuçta 5xxx serisinin gücü de belli. 1-2 nesil sonra hadi 3 nesil sonra çoğu oyunda 30 fps leri zor alıyor olacaklar. Bütün dlss artifaktları ortaya çıkmaya başlayacak. Sonuçta ham güç 30 a düştükten sonra dlss nin bir anlamı kalmıyor adam gibi. O zaman da şu 3 nesildir aşamadıkları 5nm nin zaten altına tmsc ineceği için, ham güçler artmış olacak. O zaman da nvidia, e yeni nesillere geçin diyecek.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.