Amazon.fr uzerınden almıs oldugum cıhaz 5400 rpm dısk ıle geldı ,youtube vıdeolarından bakarak ssd degısımı yapmak ıstedım. Ssd- hdd değişimi yaptım ancak ılk gun hersey normalken 2. gün pc bırden mavı ekran verıp kapandı.Acmaya calıstıgımda cıhaz sıyah ekranda kalıyor mouse ımlecı yok ekranda. Cıhazı kapatıp 4 -5 saat aradan gecınce cıhazı acıyorum masaustune gelıyor ama bır sure sonra tekrar kılıtlenıyor, tekrar acıldıgında sıyah ekran hatası. İlk oncelerı wındows guncellestırmelerı esnasında bır problem oldu seklınde dusunsemde lenovo turkıyeyı arayıp teknık servıs hızmetı ıstedım.Lenovo cıhazların global garantısı yokmus.DOlayısıyla getırsenızde ucretlıde olsa teknık destek veremeyız dedıler. Bende tutup mahalle tamırcısıne goturdum , ilki anakartında arıza var deyıp yolladı, 2. teknık servıs (farklı) cihazın ssd sınde arıza var dıyor.Arka kapagını acarsam 200 tl nı alırım dedı,bende actırmadım.
Şimdi ben ssd degıstırırken ssd notebook baglantısını yağan flex kablosunuda cıkardım , zaten cıkarmak zorundaydım cunku cıkmıyordu hdd. Yalnız bu flex kabloyu sokerken kablo ucundakı sıyah aparatla mı sokemlıydım ? ben sıyah aparatıyla beraber cıkarmaya calıstım ancak notebooka lehımlıydı sanırım cıkaramadım yukarı hafıfce kaldırdıgımda kablosu cıktı zaten , yanlış mı yaptım ? yanlıs yaptıysam bu sebepten kaynaklanan bır kısa devre soz konusu olabılır mı? yanı yukarıda anlattıgım sorunun kaynagı olabılır mı ?
Cıhazı amazon.fr den aldım orjınal dıskı takıp gerı ıade baslatsam acılan cıhazı gerı almada sorun cıkarırlar mı ? Sorma sebebım fransaya gonderım 200 tl ıstıyor ptt ve cıhaz eger ıade kabul olmaz ıse tekrar kargo gumruk ıslerıyle ugrasmak durumunda kalacagım.(Amazon kargonun sadece 7 eurosunu karsılıyormus)