Şimdi Ara

Norveç’te elektrikli araçların pazar payı rekor kırdı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.142
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Norveç’te elektrikli araçların pazar payı rekor kırdı
    Norveç, elektrikli araç dönüşümünde yeni bir dönüm noktasına ulaştı. Norveç Karayolu İdaresi (OFV) verilerine göre, Haziran ayında ülkede kaydedilen 18.376 yeni otomobilin 17.799’u tamamen elektrikli oldu. Bu da yüzde 96,9’luk rekor bir elektrikli araç (EV) pazar payına karşılık geliyor.



    Geçen yıl aynı dönemde bu oran yüzde 80 seviyesindeydi. Elektrikli araç kayıtları bir yılda 3.790 adet arttı. Bu yükseliş, Mayıs 2025’te kaydedilen 4.415 yeni elektrikli araçla karşılaştırıldığında da dikkat çekici bir sıçramayı işaret ediyor.



    Hibrit ve fosil yakıtlı araçlar tarihe karışıyor



    Elektrikli olmayan otomobillerin sayısı ise 577 ile sınırlı kaldı. Bunların içinde 152 adet plug-in hibrit (bir yıl öncesine göre %83,7 düşüş) ve 223 adet diğer hibritler (%89,1 düşüş) yer aldı. Hibrit araçlar bir yılda yüzde 17 pazar payından sadece yüzde 2’ye geriledi.



    İçten yanmalı motorlu araçlar da benzer şekilde yok olma eşiğine yaklaştı. Sadece 142 dizel ve 57 benzinli araç kaydedildi. Dizel araçların pazar payı yüzde 0,8’e, benzinli araçlarınki ise yüzde 0,3’e düştü.



    Tesla Model Y Norveç’in gözdesi



    Norveç’te elektrikli araçların pazar payı rekor kırdı
    Haziran 2025’in en çok satan modeli Tesla Model Y oldu. 5.004 adetle tüm yeni kayıtların yüzde 27,2’sini tek başına oluşturdu. Onu sırasıyla Toyota bZ4X (825) ve Volkswagen ID.4 (714) takip etti.



    Ayrıca Bkz.Rekor kıran satışın ardından Tesla: “Çok teşekkür ederim Türkiye”



    İlk 10 listesinde dikkat çeken diğer modeller arasında Tesla Model 3 (639), BYD Sealion 7 (604), VW ID.3 (573), Skoda Enyaq (461), Volvo EX30 (433), VW ID.7 (428) ve Volvo EX40 (384) yer aldı. Yılın ilk altı ayı baz alındığında da Tesla Model Y 11.006 adetle açık ara liderliğini sürdürüyor. Onu Toyota bZ4X (4.801) ve VW ID.4 (3.923) izliyor.



    Norveç otomobil pazarı sadece elektrikli modellerde değil, genel olarak da yükselişte. 2025’in ilk yarısında 75.515 yeni araç kaydı yapıldı. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 23’lük bir artışı temsil ediyor.



    Elektrikli araçlara geçişte dünyaya örnek teşkil eden Norveç, karbon salımını azaltma hedeflerine adım adım yaklaşıyor. Hızla eriyen içten yanmalı motorlu araç satışları, Norveç’in 2025 sonrası için fosil yakıtlı araç satışlarını durdurma planıyla da birebir örtüşüyor.




    Kaynak:https://mobilityportal.eu/norway-96-9-market-share-evs/







  • Herkes senin gibi evden işe ulaşım sağlamaya çalışmıyor. Az sayıda kalan, gerçek otomobil hissiyatını bilen insan bu kültürü sürdürüyor, 3-5 tane araçla olsa bile.


    Sizin gibi elektrikli otomobili koşulsuz özgürlük sanan, her şeyi üniter bir yapıya büründürmeye çalışan, bu forumda zerre kadar işi olmayan, tek derdi dev pillerin nasıl üretildiğini bilmeyip, sırf vergi sistemleri ok dediği için sıfır emisyon ulaşımla gezdiği sanıp, yılda 1000km bile yapmayan, dünyanın emisyon salınımına gram etkisi olmayan süper otomobiller bile bitsin diye salya akıtan kökten yok oluşçu tipler, bundan çok geç değil, 10 sene sonra neyi kaybettiğinizi göreceksiniz.


    Otomobil kültürü yok olunca bu foruma neden adminlik yapmaya ihtiyaç kalmayacağını anlayacaksın. Çünkü otomobil mühendisliği konusunda konuşacak tek konu kalmayacak.


    Ve sen bunu savunuyorsun.


    Yıllardır bu forumda neden şehirde elektrikli otomobilin şart olduğunu, neden tüm şehir otomobillerinin elektrikli geçmesinin önemli olduğunu anlatmaya çalışıyorum. Ama senin gibi gerçek otomobile düşman, hafta sonu otomobiline bile düşman tipler bütün hevesimi yerle yeksen ediyor.


    Senin gibi insanlar yüzünden insanlar elektrikli otomobillere düşman veya karşıt oluyor, bilgin olsun.

    Arkadaş ne alıngan çıktın sen öyle ya. Dolmuş dolmuş patlayacak yer arıyor. Kültür dediği şey başta petrolculeri , yan sanayi parçacıları, motor yağı markalarını ve rutin bakım saçmalığında söğüşçüleri zengin etmek üzerine kurulu sistem.
    İnsanlar bunlara daha fazla vermemek için elektrikli araç alıyor. Hepsi bu kadar. Bir ideoloji savunmuyor. Tercih meselesi . Ne sen içten yanmalı kullanıyorsun diye aptalsın ne karşındaki adam elektrikli kullanıyor diye aptal. Adamı karşısında görse boğacak nefrete kine bak.
    Çok hararetli bir cevap olmuş. Düşüncelerinize katılmıyorum. Umarım böyle bir özgürlüğüm olduğunu hatırlarsınız ve size katılmadığım ve sizce kesin olan doğruları göremediğim için kör ilan edilmem.

    Elektrikli otomobillerin otomobil kültürünü yokettiği fikrini kabullenemiyorum. Kişisel zevklerimden burda bahsetmem lazım; manuel benzinli araç seven, bir gün bir M3 sahibi olma hayali kuran biriyim, halen de kuruyorum hayalini. Benzinli motorun sesi vites geçişi, gücün kavraması yola aktarılması ve daha bi sürü değişkenle her araba birbirinden çok farklı oluyor. Biz de yıllarca bunu sevdik anlamaya, iyileştirmeye çalıştık.

    10 aydır elektrikli araç kullanıyorum. 43.000 km oldu arabam. Hiç de az kullanmadım. Elektrikli araçların yanında benzinli araçların resmen buharlı tren motoru gibi çağdışı kalmış olduğunu farkettim ve kendime de şaşırıyorum. Benzinli araç marka farketmeksizin bindiğimde bir miktar zevk verse de dandikliğini sonuna kadar hissediyorsunuz. İçten yanmalı motorlar verdiğiniz emre uymak için resmen altınızda cançekişirken elektrikli motorlar aşırı rahat bi şekilde ne deseniz ne yapmaya çalışsanız zahmetsizce size ayak uyduruyor.

    Bir de elektrikli araçların tüm araç olarak değerlendirildiğinde farkları o kadar fazla ki. Şasi dinamikleri, süspansiyonların sertliği, aracın ağırlık dağılımı, frenleme ve daha bi sürü farklılık bedeniyle her araç yine benzersiz oluyor, sadece şuna katılıyorum; elektrikli araç sahipleri daha az bunları konuşuyor daha fazla olarak ne kadar az yaktığını ve yakabileceğini konuşuyor. Bu değişecektir zamanla sayı arttıkça.

    Daha piller gelişecek, bu arabaların hayvani ağırlıkları azalacak, daha da atik hale gelecekler. Geliştirilecek çok alan var.

    İçten yanmalı araçlar ise pillerin yeterince geliştirildiği bir dünyada yok olmaya mahkum. Bunu görmeniz lazım. Görmek istememenizi de alışkanlıkları inatla değiştirmek istememenizden ileri geliyor diye düşünüyorum eğer bir çıkar çatışması yoksa.

    İyi günler, saygılar.

    Kral'a bak alıntı bile yapılmıyor,


    Evet benim tek derdim petrolcüleri, motor yağı üreticilerini, parçacıları zengin etmek. Foruma girdiğimden beri tek derdim bu. Kendi otomobil özel servisim var, yakalandım.


    Sen bu işi biliyorsun hocam kusura bakma, algı operasyonu başarısız oldu. Banla beni gitsin. Saygılar.

    Burada yanıldığınız bir nokta var; içten yanmalı otomobillerden böyle bahsettiğiniz bir bombaya karşı dayanacak olanlar inanın 1990 model öncesi araçlar olacak ve hangimiz bu kadar eski araçlara biniyoruz? Son 30 yılda üretilen içten yanmalı otomobillerin içinde elektronik devre kartı olmayan yok.

    Böyle bir bombada anca 65 mustang ile 69 Camaro sahipleri ve eski pikap tutkunları bir de Toros ve Doğan ile Şahinler gezer sokaklarda…

    - 10 Aydır elektrikli araç kullanıyorum

    - 43bin'de elektrikli arabam?


    Tamam hocam ben size ve sizin gibilere, otomobili gerçekten günlük kullananlara elektrikli otomobilin bırakın teşviki, dayatma gibi olmasını söylüyorum zaten?


    Ben kendim de günlük kullandığım benzinli Yaris aracımı sattım, Volvo EX30 alacağım günlük kullanmak için, ortada hiç bir şey yok, talep oluşturduk ödeme yapmadan, bekliyoruz. Ben "kullanılan ve pilleri sokakta boşa yatmak için üretilmemiş elektrikli otomobil" taraftarıyım zaten. Her gün işe giderken görüp geçtiğimiz tüm günlük otomobillerin elektrikli olmasını savunuyorum. İşleyen lityum pil ışıldar, bir elektrikli otomobil kullanıldıkça kazandırır, çevreye faydası olur ve kâra geçer.


    Ancak konuda ne var, Norveç'te çok elektrikli otomobil payı çok yüksekmiş. Ok, bu haber yıllardır yapılır. Ancak bir adminde çıkıp, geri kalan, içten yanmalı araç alan adam neden APTAL olmadığını anlatmaya çalışıyor diye yorum yapıyor.


    Yahu adam Audi R8, GR86 alıyor, Ferrari alıyor, ayda 2 gün, en fazla 70-80km kullanacak, veya bir pist gününe çıkacak, neyse parasını verecek, neyse vergisi ödenecek. Sen bu kimsin anlamadım ki bu adamı aptal olmadğını anlatmaya mükellef ediyorsun?


    Ferrari daha 3 gün önce açıkladı elektrikli otomobilini ertelediğini. Talep 0 diyor (sıfır). Bütün spor, özel, sürüş otomobillerine elektrikli otomobilde talep sıfır. Hyundai harika bir ürün yaptı, İoniq5N, arabayı ağır teşvik olan ülkeler harici alan yok. Araba resmen devir çeviriyor, içten yanmalı otomobili taklit ediyor, vites falan atıyor neden yapıyor bunları Hyundai, avelmi bu mühendisler? Çünkü asıl sürüş deneyimine bir talep var, biliyorlar bunu. İnsanlar herşeyden önce müziksiz dans istemiyor. Aptallık mı oluyor aracını her gün kullanmayan, işi gidip gelmeyen insanların elektrikli otomobil istememesi?


    Adam yol yapmıyor ne emisyonu salacak?


    İnsanları asker gibi düşünüp, herkes ihtiyacı aynıymış gibi düşünüp, talepleri Kuzey kore vari bir arz ile buluşturmayı kutsallaştırıp, tercihi farklı olanı Aptal diye yatfalamanın elle tutulur hiç bir tarafı yok, hele ki bunun bir forum admini tarafından yapılması ayrı bir komedi. Bu sert mesajımın sebebi budur, yoksa bende Tesla kullandım, EQE kullandım, Q8 etron 55 quattrosu olan arkadaşım var ve belki onlarca insana elektrikli otomobil tavsiye ettim ve acayip de memnunlar. Ama ben haftasonu otomobili istiyorum, keyif aracı istiyorum, deneyim istiyorum diyen kişiye de git Kia Ev bilmemne al, almazsan da git neden aptal olmadığını insanlara izah et demedim. Her şeyin bir olur bir üslubü, bir günümüz realitesi var. Tüm diyeceklerim budur.

  • İçten yanmalı alan %3 kesimde niye aldığını aptal olmadığını anlatmakla uğraşıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Çok iyi , helal olsun adamlara

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Herkes senin gibi evden işe ulaşım sağlamaya çalışmıyor. Az sayıda kalan, gerçek otomobil hissiyatını bilen insan bu kültürü sürdürüyor, 3-5 tane araçla olsa bile.


    Sizin gibi elektrikli otomobili koşulsuz özgürlük sanan, her şeyi üniter bir yapıya büründürmeye çalışan, bu forumda zerre kadar işi olmayan, tek derdi dev pillerin nasıl üretildiğini bilmeyip, sırf vergi sistemleri ok dediği için sıfır emisyon ulaşımla gezdiği sanıp, yılda 1000km bile yapmayan, dünyanın emisyon salınımına gram etkisi olmayan süper otomobiller bile bitsin diye salya akıtan kökten yok oluşçu tipler, bundan çok geç değil, 10 sene sonra neyi kaybettiğinizi göreceksiniz.


    Otomobil kültürü yok olunca bu foruma neden adminlik yapmaya ihtiyaç kalmayacağını anlayacaksın. Çünkü otomobil mühendisliği konusunda konuşacak tek konu kalmayacak.


    Ve sen bunu savunuyorsun.


    Yıllardır bu forumda neden şehirde elektrikli otomobilin şart olduğunu, neden tüm şehir otomobillerinin elektrikli geçmesinin önemli olduğunu anlatmaya çalışıyorum. Ama senin gibi gerçek otomobile düşman, hafta sonu otomobiline bile düşman tipler bütün hevesimi yerle yeksen ediyor.


    Senin gibi insanlar yüzünden insanlar elektrikli otomobillere düşman veya karşıt oluyor, bilgin olsun.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Arkadaş ne alıngan çıktın sen öyle ya. Dolmuş dolmuş patlayacak yer arıyor. Kültür dediği şey başta petrolculeri , yan sanayi parçacıları, motor yağı markalarını ve rutin bakım saçmalığında söğüşçüleri zengin etmek üzerine kurulu sistem.
    İnsanlar bunlara daha fazla vermemek için elektrikli araç alıyor. Hepsi bu kadar. Bir ideoloji savunmuyor. Tercih meselesi . Ne sen içten yanmalı kullanıyorsun diye aptalsın ne karşındaki adam elektrikli kullanıyor diye aptal. Adamı karşısında görse boğacak nefrete kine bak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NvdiaAmd -- 5 Temmuz 2025; 23:30:31 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kral'a bak alıntı bile yapılmıyor,


    Evet benim tek derdim petrolcüleri, motor yağı üreticilerini, parçacıları zengin etmek. Foruma girdiğimden beri tek derdim bu. Kendi otomobil özel servisim var, yakalandım.


    Sen bu işi biliyorsun hocam kusura bakma, algı operasyonu başarısız oldu. Banla beni gitsin. Saygılar.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Ne kadar aptalca bir yorum..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • kıç kadar ülkeda rekor kırsa ne olur?

  • NvdiaAmd kullanıcısına yanıt
    Aynen elektrikli araba düşmanları böyle sinirli nedense ama hiç elektrikli arabayı alıp bir süre kullanmamış olanlar bunlar.

    Her zaman dediğim gibi elektrikli araçları sorunlu bulan kişiler onları kullanmayanlar,

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Bir yılda 27 bin km yaptım elektrikli aracımla. He birde son altı ay bazı mücbir sebeplerden dolayı şehir içinde kullandım.

    Ondan öncede 25 yıllık araç kullandım. Aradığımı nihayet burada buldum. Bilmem kaçıncı arabam bilmem.

    Araştırmalar bir elektrikli araç 2. Yılında üretilmesi kadar karbon emisyonu sıfırlıyor ve sonrasında hep tasarruf sağlıyor.

    https://www.factcheck.org/2024/02/electric-vehicles-contribute-fewer-emissions-than-gasoline-powered-cars-over-their-lifetimes/

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Norveç’te elektrikli araçların pazar payı rekor kırdı



    Neredeyse İstanbul kentinin 3'de biri nüfüsa sahip bir ülkede pazar payı rekor kırsa kaç yazar olmasa kaç yazar.

  • Türkiye'deki araba satışı da Çin yanında kaç yazar gibi abuk subuk bir yorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oha %97 nedir ağa.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Çok hararetli bir cevap olmuş. Düşüncelerinize katılmıyorum. Umarım böyle bir özgürlüğüm olduğunu hatırlarsınız ve size katılmadığım ve sizce kesin olan doğruları göremediğim için kör ilan edilmem.

    Elektrikli otomobillerin otomobil kültürünü yokettiği fikrini kabullenemiyorum. Kişisel zevklerimden burda bahsetmem lazım; manuel benzinli araç seven, bir gün bir M3 sahibi olma hayali kuran biriyim, halen de kuruyorum hayalini. Benzinli motorun sesi vites geçişi, gücün kavraması yola aktarılması ve daha bi sürü değişkenle her araba birbirinden çok farklı oluyor. Biz de yıllarca bunu sevdik anlamaya, iyileştirmeye çalıştık.

    10 aydır elektrikli araç kullanıyorum. 43.000 km oldu arabam. Hiç de az kullanmadım. Elektrikli araçların yanında benzinli araçların resmen buharlı tren motoru gibi çağdışı kalmış olduğunu farkettim ve kendime de şaşırıyorum. Benzinli araç marka farketmeksizin bindiğimde bir miktar zevk verse de dandikliğini sonuna kadar hissediyorsunuz. İçten yanmalı motorlar verdiğiniz emre uymak için resmen altınızda cançekişirken elektrikli motorlar aşırı rahat bi şekilde ne deseniz ne yapmaya çalışsanız zahmetsizce size ayak uyduruyor.

    Bir de elektrikli araçların tüm araç olarak değerlendirildiğinde farkları o kadar fazla ki. Şasi dinamikleri, süspansiyonların sertliği, aracın ağırlık dağılımı, frenleme ve daha bi sürü farklılık bedeniyle her araç yine benzersiz oluyor, sadece şuna katılıyorum; elektrikli araç sahipleri daha az bunları konuşuyor daha fazla olarak ne kadar az yaktığını ve yakabileceğini konuşuyor. Bu değişecektir zamanla sayı arttıkça.

    Daha piller gelişecek, bu arabaların hayvani ağırlıkları azalacak, daha da atik hale gelecekler. Geliştirilecek çok alan var.

    İçten yanmalı araçlar ise pillerin yeterince geliştirildiği bir dünyada yok olmaya mahkum. Bunu görmeniz lazım. Görmek istememenizi de alışkanlıkları inatla değiştirmek istememenizden ileri geliyor diye düşünüyorum eğer bir çıkar çatışması yoksa.

    İyi günler, saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isosonsuz -- 6 Temmuz 2025; 8:57:34 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • dünya yüzeyinde eğer ki elektirik ile çalışan araçları kullanım dışı bırakacak bir manyetik bomba patlatırlarsa ki üçüncü dünya savaşı olursa bunu yapacaklardır, analog olarak çalışan bütün aletleri ararsınız...

  • dreamblue35 D kullanıcısına yanıt
    Burada yanıldığınız bir nokta var; içten yanmalı otomobillerden böyle bahsettiğiniz bir bombaya karşı dayanacak olanlar inanın 1990 model öncesi araçlar olacak ve hangimiz bu kadar eski araçlara biniyoruz? Son 30 yılda üretilen içten yanmalı otomobillerin içinde elektronik devre kartı olmayan yok.

    Böyle bir bombada anca 65 mustang ile 69 Camaro sahipleri ve eski pikap tutkunları bir de Toros ve Doğan ile Şahinler gezer sokaklarda…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • isosonsuz kullanıcısına yanıt

    beni çok iyi anlamışsınız ve cevap vermişsiniz, doğan, şahin, toros, ford granada, tanus vb... modeller zaten böyle bir olası senaryoda kullanılabilir kalır

  • esmerbuyucu kullanıcısına yanıt

    Aramızda dağlar kadar fark var.


    Orada % yüz Elektrikli satışı olsa ne fark eder.Nüfus olarak küçük bir ülke .


    Çin ne alaka ..! Burada bahsedilen Norveç ülkesi.

  • Norveç elektrik ihraç ediyor, ülkede neredeyse tamamen temiz enerji üretiliyor tabiki EV ye geçiceklerdi.

    https://dunyaenerji.org.tr/norvec-nasil-avrupanin-en-buyuk-elektrik-ihracatcisi-oldu/


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.