Şimdi Ara

Norveç'te elektrikli araç satışları ilk kez dizel ve benzinliyi solladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
1.768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Norveç'te elektrikli araç satışları ilk kez dizel ve benzinliyi solladı



    2025 yılı itibariyle içten yanmalı motora sahip araç satışlarını yasaklayan ilk ülke olmayı planlayan Norveç'te elektrikli araç satışlarında yeni bir rekora imza atıldı.



    Yüzde 100 elektrikli araç satışları geçtiğimiz yıl ilk kez içten yanmalı motorlu araçları (dizel, benzin ve hibrit) geride bırakarak yüzde 54,3 seviyesine ulaştı. Norveç'in yeni rekoru olarak karşımıza çıkan bu oran 2019 yılında yüzde 42,4, 2011 yılında ise sadece yüzde 1 seviyesindeydi.



    2020 verilerine baktığımızda, Norveç'te satılan içten yanmalı motora sahip araçların çoğunluğunun hibrit araçlar olduğunu görüyoruz. Zira bu araçların yüzde 20'si şarj edilebilir hibrit, yüzde 9'u hibrit, yüzde 9'u dizel ve yüzde 8'i benzinli araçlardan oluşuyor.



    Norveç'te elektrikli araç satışları ilk kez dizel ve benzinliyi solladı



    Geçtiğimiz yılki genel satışlardan ziyade Aralık ayına ilişkin veriler de Norveç için oldukça önemli. Öyle ki gittikçe artan elektrikli araç satışları geçtiğimiz ay yüzde 66,7 gibi rekor bir seviyeye ulaşmış. Bu da aylık bazda ele alındığında şimdiye kadarki en yüksek oran olarak karşımıza çıkıyor.



    Ayrıca Bkz.sahibinden.com verilerine göre Türkiye'nin en popüler otomobilleri ve dahası...



    Norveç'teki elektrikli araç pazarının lideri 2019 yılında Tesla Model 3'tü. Geçtiğimiz yıla ait veriler Tesla'nın liderliğinin sona erdiğini gösteriyor. Alman üretici Audi, elektrikli e-tron modelleriyle 2020'de liderliği ele geçirmeyi başarmış. Uzmanlar yeni modellerin piyasaya girmesiyle rekabetin daha da kızışacağını ve 2021'de elektrikli araçların toplam satışlardaki payının yüzde 65'e ulaşacağını belirtiyor.



    Her ne kadar oranlar göze yüksek gelse de Norveç'teki pazar oldukça küçük. Geçtiğimiz yıl toplamda 140 bin adet civarında yeni araç satılmış ve bunların yaklaşık 77 bin tanesi tamamen elektrikli olarak kayda geçmiş. Fakat bu gelişmeler ülkedeki teşviklerin fazlasıyla işe yaradığının kanıtı. Çünkü Norveç'te elektrikli araçlar benzinli ve dizel araçlara uygulanan vergilerden muaf tutuluyor.




    Kaynak:https://www.reuters.com/article/us-autos-electric-norway-idUKKBN29A0ZT?taid=5ff43fb1e9b1eb0001a3b9aa&utm_campaign=trueanthem&utm_medium=trueanthem&utm_source=twitter







  • Norveçin durumu biraz iklimsel ve ekonomik;
    Fosil yakıtlı araçların soğuk iklim koşullarında çalışmama, çok geç ısınma gibi problemleri varken elektirikli araçlarda böyle bir durum yok, çalıştırdığın saniye git.
    Ayrıca fosil yakıtlı araçlar aracın içini çok geç ısıtırken elektrikli araçlar ilk saniye sıcak veya soğuk havayı veriyor içeriye.
    Hatta teslalarda cep telefonundan klimayı aktifleştirebiliyorsun, evdeyken açıyorsun klimayı 5dk sonra sıcacık aracına biniyorsun.




    Türkiyede ise fakirlikten atmosferik cesedini manuel olarak kullanırken keyif aldığını, otomatiğin şöförlükten anlamayan kişilerin kullandığını söyleyen tipler var. Coğrafya kaderdir.
  • Norveçin durumu biraz iklimsel ve ekonomik;
    Fosil yakıtlı araçların soğuk iklim koşullarında çalışmama, çok geç ısınma gibi problemleri varken elektirikli araçlarda böyle bir durum yok, çalıştırdığın saniye git.
    Ayrıca fosil yakıtlı araçlar aracın içini çok geç ısıtırken elektrikli araçlar ilk saniye sıcak veya soğuk havayı veriyor içeriye.
    Hatta teslalarda cep telefonundan klimayı aktifleştirebiliyorsun, evdeyken açıyorsun klimayı 5dk sonra sıcacık aracına biniyorsun.


    Norveç'te elektrikli araç satışları ilk kez dizel ve benzinliyi solladı

    Türkiyede ise fakirlikten atmosferik cesedini manuel olarak kullanırken keyif aldığını, otomatiğin şöförlükten anlamayan kişilerin kullandığını söyleyen tipler var. Coğrafya kaderdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi escanor_ -- 6 Ocak 2021; 11:59:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Orası norveç

  • Norvec'te elektrigin cogunlugu yesil enerji ile elde ediliyor. Dunya'da 210 kusur ulke varsa buna sahip olacak 2 veya 3 ulke vardir 1 tanesi Norvec iste.

    Yanlis bilmiyorsam %90 oranindan da fazla yenilenebilir enerjinin orani.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 6 Ocak 2021; 12:30:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Norveç'in nüfüs yapısı (5-6 milyon kadar) nedeniyle çok anlamlı bir haber olmamış. Ancak gelir düzeyi ile birlikte karşılaştırmalı olarak irdelenirse bir anlam kazanır, örneğin finlandiya, isveç, danimarka gibi.

  • 2021 yılının ilk Norveç otomobil pazarı konusuna hoşgeldiniz. Norveç'te elektrikli araç satışları ilk kez dizel ve benzinliyi solladı  Asgari ücret kıyaslamaları ve birim para konuları yakında geliyor.

  • Eyy Norveç madem elektrikli seviyorsun bekle bizi seni TOGG'maklayalımNorveç'te elektrikli araç satışları ilk kez dizel ve benzinliyi solladı 

  • Benim de aklıma ilk bu geldi ama acaba çok soğuk havanın batarya ömrüne etkisi nasıl


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Norveç'te elektirkli araç kullanımına ciddi vergi teşvikleri var. Sebebi bu yüzden.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Melkor

    Benim de aklıma ilk bu geldi ama acaba çok soğuk havanın batarya ömrüne etkisi nasıl

    Telefonuna etkisi nasil? Bataryada da ayni durum. Asiri sicak ve asiri sogukta menzil dusuyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: escanor_

    Norveçin durumu biraz iklimsel ve ekonomik;
    Fosil yakıtlı araçların soğuk iklim koşullarında çalışmama, çok geç ısınma gibi problemleri varken elektirikli araçlarda böyle bir durum yok, çalıştırdığın saniye git.
    Ayrıca fosil yakıtlı araçlar aracın içini çok geç ısıtırken elektrikli araçlar ilk saniye sıcak veya soğuk havayı veriyor içeriye.
    Hatta teslalarda cep telefonundan klimayı aktifleştirebiliyorsun, evdeyken açıyorsun klimayı 5dk sonra sıcacık aracına biniyorsun.




    Türkiyede ise fakirlikten atmosferik cesedini manuel olarak kullanırken keyif aldığını, otomatiğin şöförlükten anlamayan kişilerin kullandığını söyleyen tipler var. Coğrafya kaderdir.

    Elekrtkli araç satışı ile atmosferik manuel kullanıp otomatik araca burun kıvırmanın ne alakası var.Aradaki bağı nasıl kurdunuz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Aynı şekilde bataryanın genel ömrü de düşüyordur diye tahmin ediyorum. Bu da aslında önemli bir pil atığı oluşturacaktır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • adamların tek derdi hava durumu.

    ana haber bültenlerinde bile konu aynı, sıkı giyinin, yollar karlı. bülten bitti.


    bakın birilerine çok dokunan birim paraya değinmeden yorum yazdım.

    dipnot: ülkede kişi başına düşen milli gelir: 82.000$

  • Norveçte yaşasam ben de elektrikli alırdım
  • Ahh ahhh şu haber bir gün bizim ülkemizdede görmek nasip olur umarım
  • Sebebi Norveç'te elektrikli araçlara verilen teşvik ve ayrıcalıklı vergi oranları. Oralarda benzinli araç sahibi olanı devlet resmen vergiyle dövüyor.

    Norveç'te elektrikli araç satışları ilk kez dizel ve benzinliyi solladı

  • Bizde de rekor kırarak %0.1 e ulaştı. Bi 30 yıla yetişiriz.
  • escanor_ kullanıcısına yanıt

    Elektrikli araclarin dezavantajini yazmamissin soguk havada iyide sicak havalarda tam tersi asiri isinan piller tehlike saciyor hatta asiri isinmadan lac tane elektrikli araba yandi. Tesla piller asiri isininca aracinizi kenara cekin piller sogusun diye uyari veriyor[sm=busted_cop.gif]


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Keşke başlığa coğrafya kaderdir yazsaydiniz..
  • Denemişler ama çok da dövememişler, VW de yüzde 50 fazla fiyat çekmiş elektirikliye, kafa kafaya gelmiş fiyatlar.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.