Şimdi Ara

Nokian Weatherproof Lastik Genel Başlık (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
386
Cevap
27
Favori
61.427
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar, ben de 195 65 15 kullandım 2017 kışından düne kadar. lastik dişlerinde kopmalar oldu. bu tamamen lastikle alakalı. dişlerdeki kopmalar yol tutuşu için tehlikeli bir durumdur.fren mesafesini arttırır. dolayısı ile aldığım bayiye gittim ve şikayette bulundum.
    Lastiklerimi garantiden değiştirip wetproof aldım.

    türkiye şartlarına uygun bir lastik olmadığını söylediler.
  • a3l4i kullanıcısına yanıt
    Bir arkadaşım sanıyorum Ankara'da Polo ile kullanıyor, ebat aynı mı bilemedim ama buna yakın veya aynı olması lazım. Gayet memnundu.
  • E ve C yakıt değerleri yaklaşık %kaç.farkeder bilgisi olan var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim arabada %20 fark ediyor 9 litre kadar
  • arkadaşlar merhaba,
    Ben 2016 aralıkda 225 40 18 ebatlarında golf 7 aracıma almıştım. nokian weatherproof modelini.
    ben gerçekten yazın yaz lastiği gibi. kışın kış lastiği karakterini göstereceğini asla ümit etmiyordum. şubat ayında aşırı yağan karda kartepeye çıktım aracım hiç teklemedi. yolda kalan o kadar araba var iken.
    yazın sadece dönüşlerde 35 derece üzeri sıcaklıklarda biraz uğultu yapıyor ama dönüşlerde. çok yumuşak ve karakterli bir yapıya sahip. çok agresif kullanıma uygun değil ama birazcık arabayı şimartıyım derseniz çok güzel bir şekilde size bırakıyor bunu. diğer yandan crossclimate testimde oldu. 225 45 17 versiyonla yazın çok ama kış performansı sınıfda kaldı.
    nokian her zaman her koşulda artık tek tercihim.
  • Merhaba Arkadaşlar;
    lastiği almayı düşünenler için tecrübelerimi paylaşmak istedim belki faydası olur.
    lastikleri eylül 2017'de aldım nisan 2019 da 18 ay 26000 km sonra müşteri memnuniyeti adı altında 2 ön lastiğim değişti. dişlerde dökülme ve kopmalar oluştu, neredeyse sağ ve sol üst köşelerde aracı dönüşlerde yolda tutacak hiçbir diş kalmadı. lastikler İstanbul ilinin tuzla ve pendik ilçesinde kullanılmıştır ve 1 yaz geçirmiştir. firma şikayete istinaden 2 hafta içinde 40tl değişim parası ile 2 ön lastiğimi değiştirmiştir. fakat lastiğine kanatimce suç bulmamış ki sadece müşteri memnuniyeti için değiştirildiği bilgisi verilmiştir. size tavsiyem bu lastiklerin ömrünün ön lastikler için istanbulda 24 ay ve 30000km olduğunu belirtmek istedim. arak lastiklerde bu tarz dökülme yoktur. fotoğrafları ekliycem. ayrıca lastiğin yuvarlanma sesi artmıştır.lastikleri karda kullanamadığım için karlı koşullardaki durumunu bilmiyorum. Aracım kullandığım bu 18 ayda pek abs durumuna girmemiş frenleme iyi gözükmektedir. düşük hızlarda kullanılan ortalama 70km hızlarda megane3 aracta kullanılmıştır. sonuç olarak sıcaklığı düşük bölgelerde belki tavsiye edilebilinir. lastiğe 5 üzerinden 2,5 puan veririm. bir daha tercih edermisiniz deseniz malesef bu lastiği almam.
    inşallah bu lastiği düşünen arkadaşlarıma bir parça faydam olmuştur.
    iyi günler.Nokian Weatherproof Lastik Genel BaşlıkNokian Weatherproof Lastik Genel BaşlıkNokian Weatherproof Lastik Genel BaşlıkNokian Weatherproof Lastik Genel BaşlıkNokian Weatherproof Lastik Genel Başlık




  • Ben bu lastikten, kumho solus lastiğe geçmiştim ve şöyle dedim "dünya varmış". Nokian weatherproof bence iyi bir lastik değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanal dişlerde kopma sorunu daha önceki birkaç mesajda da gündeme gelmişti ama herhalde bir partiye ilişkin bir hata olsa gerek. Müşteri memnuniyeti falan hikaye, hiç bir lastik öyle kopmaz.

    En kötü şunu diyebilirler, örneğin lastikleri gidip çok çakıl-taşlı vs. ortamlarda kullanıp bozarsanız, kullanıcı hatasına girebilir ancak tüm lastiğin aynı şekilde aşınmış olması gerekir. Bunun tespiti basittir, en kıytırık lastikçi bile fark edebilir. O yüzden "normalde değişmez ama sizin için değiştirdik" demek ayak yapmaktan başka bişey değil.

    Bu tip hatalar başka bilindik "iyi" denen markalarda da olabiliyor bu arada, belki yüzdesi daha düşüktür...

    Bu lastikten Kumho gibi bir lastiğe geçip dünya varmış demek, bence yanılgıdan başka bişey değil.

    Lastik sektöründe "en büyükler", "büyükler", "en büyüklere ait yan markalar" ve "Uzakdoğulular" vardır. Uzun dönem kullanıma bakmadan bu lastikler ile ilgili hüküm vermek baya yanlış olur. Kısa vadede müthiş tablolar çizen Conti, GoodYear, Michelin vs. gibi markaların bazı modelleri bile orta-uzun vadede özelliklerini kaybeder, taşlaşırken hele...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkhnsmr

    arkadaşlar, ben de 195 65 15 kullandım 2017 kışından düne kadar. lastik dişlerinde kopmalar oldu. bu tamamen lastikle alakalı. dişlerdeki kopmalar yol tutuşu için tehlikeli bir durumdur.fren mesafesini arttırır. dolayısı ile aldığım bayiye gittim ve şikayette bulundum.
    Lastiklerimi garantiden değiştirip wetproof aldım.

    türkiye şartlarına uygun bir lastik olmadığını söylediler.
    Türkiye şartları nedir ya, Arabistan çölleri mi, Afrika'nın kırmızı toprak yolları mı, yoksa Alaska buzulları mı? Hurafeleri es geçmek lazım
  • Boktan belediye anlayışının ihale verdiği firmanın yaptığı 4. sınıf asfalt ve ya il yakını köylere giden stabilize yollara vurursanız o dişlerin teker teker dökülmesi pek normaldir. sorun lastikte değil, "ama yol yabdı" denilen şahıs ve O'nun anlayışına dair belediyelerin hizmet kalitesinde daha çok.
    Aynı mantık "Pejolar çabuk dağılıyor hacı" diyen çomarlarda da var. Adamın Paris'e, Montpellier'e, Lyon'a göre yaptığı arabayı Afyonkarahisar Bolvadin'deki köyüne giderken kullanıp sonra "yav ön takım dağıldı gardaş" diyorsun ya..
    Gülüyorum ben orada..
    Bu lastiği beğenmeyen gitsin petlas alsın. Oyunu verirken de bi kere daha düşünsün, azıcık kendine verilen beyni çalıştırsın.
  • Nokian Weatherproof Lastik Genel Başlık
    Dört mevsim lastik karşılaştırması

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de bugün emekli ettim. Ön lastikleri attım çöpe. Petlas velox sport aldım. Araç çukurlarda çok daha yumuşak geçiyor.

    Nokian Wp ile 45000 km yaptım yaz kış karışık. Şunu söyleyebilirim ki bu lastik Türkiye şartlarında iyi bir kış lastiği ama kesinlikle yaza uygun değil. Özellikle güneyde oturanlar yazın kullanmayı aklından bile geçirmesin ki ben karadeniz bölgesinde yaşıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skapudan

    Ben de bugün emekli ettim. Ön lastikleri attım çöpe. Petlas velox sport aldım. Araç çukurlarda çok daha yumuşak geçiyor.

    Nokian Wp ile 45000 km yaptım yaz kış karışık. Şunu söyleyebilirim ki bu lastik Türkiye şartlarında iyi bir kış lastiği ama kesinlikle yaza uygun değil. Özellikle güneyde oturanlar yazın kullanmayı aklından bile geçirmesin ki ben karadeniz bölgesinde yaşıyorum.
    Yapılan testlerde lastiğin ömrü zaten 35-40 bin civarı olarak belirlenmiş hocam.
  • Ufak kopmalar daha yeni ön-arka yaptığım lastiklerde oldu. Ancak arkaya almış olduğum lastiklerde böyle bişey olmadı.

    Daha ön-arka yapılır yapılmaz olması aklıma şunu getirdi; diğer diş kopma sorunu yaşayanlara da sormak isterim; bozuk zeminde kullanıldı mı? Dış taraftaki dişler çok yumuşak, büyük ihtimalle taş yaralanması vs. gibi bir durum olabilir.

    Lastiklerle ilgili olarak, daha önce bu işle ilgilenmiş bir arkadaşıma sordum, çok taşlı, toprak vs zeminde kullanılırsa bu hale gelebilir diyor ama yine de normal bir lastiğin kolay kolay bu hale gelmeyeceğini söyledi. Çok zorlanması lazım anca diyor yani.

    Ben de ön-arka yaptırdıktan sonra tatile çıktım, 15 gün boyunca zemini berbat olan bi otoparka koydum ve burada çoğu kez manevra yapmak durumunda kaldım.

    Fotoğraflardaki kadar büyük yaralanmalar yok ancak bunun olduğunu görünce direkt olarak o zemine attım olayı.

    Bu ve bunun gibi durumlar haricinde, bu lastiklerden "yaz şartlarında" memnun olmayanlar, niye, nasıl, neden memnun olmadıklarını da belirtirlerse çok aydınlatıcı olur. Mesela ne oluyor, lastik kendini mi salıyor, tutmuyor mu, suda mı kötü, nedir...

    Şayet yazın 38 derecede bile kullandım bu lastikleri iki yazdır. Halen memnunum. Bakalım şu diş kopması muhabbeti fotolardaki kadar coşacak mı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 20 Eylül 2019; 14:43:33 >




  • Nokian Weatherproof Lastik Genel Başlık


    Nokian Weatherproof Lastik Genel Başlık


    Nokian Weatherproof Lastik Genel Başlık

    Lastik ebatı : 175 65 14
    Araç : Hyundai i10
    Orijinal diş derinliği : 8.4 mm
    Kullanım bölgesi : Yazın K.maraş (40-43 derece) ve kışın Kayseri ( -10 civarı )
    Lastik km ve tarihi : 15 bin km ve 13 ay
    Notlar : Köy yollarında ve bozuk zeminlerde havası düşürülerek (25psi) sık sık kullanıldı. Şehir içi genelde 30-32 psi basıçla ve otoban sürüşlerinde 34 ps ile kullanıldı. Yazın da, kışın da perişan etmeyen, kullanım keyfi yüksek, yumuşak hamurlu bir lastik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2,5 senede 20 bin km yol yaptım, 2 kış - 3 yaz mevsimi gördü her hafta sonu marmara bölgesinde fotograf çekimi için dere tepe dolaşırım.
    geçen ay muayeneden araç kusursuz olarak geçti diş derinliği 6,8 mm ölçüldü kozmetik olarak lastik durumu gayet iyi vaziyette
    lastikleri bu hale getirmek için nasıl araç kullanıyorsunuz bilemeyeceğim sizi tebrik etmek lazım
  • degobar kullanıcısına yanıt
    Bu kadar empati yoksunu olunur, pes
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Bu kadar empati yoksunu olunur, pes
    cevap için sana da tebrikler, bu lastikler bozuk stabilize yollarda agresif kullanmaya gelen lastikler değil, mıcırlı yolda bir kaç kere pati çek lastiğin anasını ağlatırsın, kimbilir şikayetçi olanlar nasıl kullandı da bu hale getirdi bunu vurguladım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    cevap için sana da tebrikler, bu lastikler bozuk stabilize yollarda agresif kullanmaya gelen lastikler değil, mıcırlı yolda bir kaç kere pati çek lastiğin anasını ağlatırsın, kimbilir şikayetçi olanlar nasıl kullandı da bu hale getirdi bunu vurguladım...

    Alıntıları Göster
    Bence de olayın empati ile pek alakası yok.

    Gerçekten de dıştaki dişler baya bi yumuşak ve mıcır-taşlı yol vs gibi yerlerde kullanıma uygun değil, anında yaralanıyor.

    Önceki mesajımda da yazdım, benim lastiklerde de benzer şey çok ufak çaplı da olsa olmaya başladı. Ama sonra aklıma geldi, lastikleri ön-arka yapmıştım, arkaya aldığım ve yaklaşık 15-20bin km yapan lastiklerde bişey yok, öne alıp yola çıktığım ve geri döndüğümde fark ettiğim ön lastiklerde ise bu ufak yırtılma ve kopmalar var.

    Hemen aklıma geldi, 15 gün boyunca taş-toprak olan berbat zeminli otoparka girip çıktım, manevra yaptım.

    ----

    Bunun haricinde konu boyunca "bu lastik ülkemiz şartlarına uygun değil, yazın kullanılacak lastik değil, Bodrum'a uygun değil, Karadeniz'de 25 dereceye bile uygun değil" tarzı söylemler daha fena.

    Neye göre, kime göre uygun değil?

    Bu söylemi dillendirenler niyeyse hiç bir şekilde ne yaşadıklarını bir türlü yazmamış - yazamamış.

    - Örneğin 38 derece sıcakta viraj yapıyordunuz da bir anda kendisini mi bıraktı?
    - 25 derece üzerinde ciyak ciyak öter hale mi geldi?
    - 25 derece üzerinde eriyip gitti mi de "soğuk ülke lastiği" oldu?

    (Daha önce kullandığım lastikler nasılsa bunları da aynı şekilde kullanıyorum, yaklaşık 200hp civarında b-suv 4x4, arada gazlıyorum ediyorum, ne konfor bozulması, ne sertleşme, ne aşırı yumuşama, ne ötme, ne uğultu, ne bir sapıtma, tutunma sorunu, hiç bişey yaşamadım)

    Ne oldu, ne yaşandı? Sonra adam diyor ki Kumho aldım çok memnun kaldım. Petlas aldım çok memnun kaldım.

    Neredeyse Çin malı lastik alıp daha memnun kalacaklar. Bunlara inanmak mümkün değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Bence de olayın empati ile pek alakası yok.

    Gerçekten de dıştaki dişler baya bi yumuşak ve mıcır-taşlı yol vs gibi yerlerde kullanıma uygun değil, anında yaralanıyor.

    Önceki mesajımda da yazdım, benim lastiklerde de benzer şey çok ufak çaplı da olsa olmaya başladı. Ama sonra aklıma geldi, lastikleri ön-arka yapmıştım, arkaya aldığım ve yaklaşık 15-20bin km yapan lastiklerde bişey yok, öne alıp yola çıktığım ve geri döndüğümde fark ettiğim ön lastiklerde ise bu ufak yırtılma ve kopmalar var.

    Hemen aklıma geldi, 15 gün boyunca taş-toprak olan berbat zeminli otoparka girip çıktım, manevra yaptım.

    ----

    Bunun haricinde konu boyunca "bu lastik ülkemiz şartlarına uygun değil, yazın kullanılacak lastik değil, Bodrum'a uygun değil, Karadeniz'de 25 dereceye bile uygun değil" tarzı söylemler daha fena.

    Neye göre, kime göre uygun değil?

    Bu söylemi dillendirenler niyeyse hiç bir şekilde ne yaşadıklarını bir türlü yazmamış - yazamamış.

    - Örneğin 38 derece sıcakta viraj yapıyordunuz da bir anda kendisini mi bıraktı?
    - 25 derece üzerinde ciyak ciyak öter hale mi geldi?
    - 25 derece üzerinde eriyip gitti mi de "soğuk ülke lastiği" oldu?

    (Daha önce kullandığım lastikler nasılsa bunları da aynı şekilde kullanıyorum, yaklaşık 200hp civarında b-suv 4x4, arada gazlıyorum ediyorum, ne konfor bozulması, ne sertleşme, ne aşırı yumuşama, ne ötme, ne uğultu, ne bir sapıtma, tutunma sorunu, hiç bişey yaşamadım)

    Ne oldu, ne yaşandı? Sonra adam diyor ki Kumho aldım çok memnun kaldım. Petlas aldım çok memnun kaldım.

    Neredeyse Çin malı lastik alıp daha memnun kalacaklar. Bunlara inanmak mümkün değil.

    Alıntıları Göster




  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.