Şimdi Ara

Nokian Weatherproof Lastik Genel Başlık (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
386
Cevap
27
Favori
61.424
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt
    60.000 km boyunca her koşulda ve mevsimde kullanılmasına göre bence normal gözüküyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffatihh23

    60.000 km boyunca her koşulda ve mevsimde kullanılmasına göre bence normal gözüküyor.

    4 mevsim lastik değil mi bu ? tabi ki her mevsimde koşulda kullanılacak. yazlık lastikleri bile her mevsim kullandığında böyle olmuyor




  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt
    Kış lastiğini yazın kullanıp 30.000 km yaptınız mı hiç? Ya da yaz lastiğiniz ile kışın kafanız rahat bir şekilde Kartalkaya gibi bir kışın dip yapmış mekana zincirsiz inip çıktınız mı? Bunları yapabiliyorsanız evet lastiğin bu kadar eskimesi normal değil size hak veririm.
  • WP ile 60,000 km de 3. kışınıda Ankara da çıkarmış bulunuyorum.
  • Tüm konuyu okudum, genel itibariyle yazın fena değil modunda lastik. Bu arada ülkemizin süper lastikçilerine iyi güldüm. Bizde klasik esnaf modeli, sattığın malı öv, satmadığına söv. Bilmeden at-tut. Klasik...

    Kullanıcı yorumu da her zaman tutmaz, çünkü ölçüler farklı ve farklı ölçülerde lastiklerin davranışları da çok değişiyor. Atıyorum 185-60-15 T kodlu lastik ile aynı marka model 225 45 18 V lastiğin aynı hava şartlarında davranışları tamamen farklı. Bu örnekteki T kodlu lastik hamuru daha kısa sürede ısınacak, haliyle 30 derecede kendini çok daha önce bırakacak. V kodlu olan ise buna kıyasla daha zor ısınıp kendini bırakacak. Bu bakımdan kullanacağım ölçü açısından çok sorun yaşamayacağım İstanbul'da diye düşünüyorum.

    Aracıma sanıyorum bu yaz sonunda ben de 1 takım lastik almak zorunda kalacağım. Şu anda üzerinde 225 45 18 Michelin Pilot Sport 3'ler var. Ancak performans lastiğine pek ihtiyacım yok. Uzun yol genelde tatil vb. için yapılıyor, onda da hanım çocuk vs. olacağı için performanslık bir durum yok.

    2017 sonuna doğru "eyvah kış geliyor" moduna girince lastik bakmaya başladım. Ama malum, bu ölçüler el yakıyor ve Yazlık-Kışlık şeklinde 2 set fena yapıyor adamı

    Nokian Weatherproof'ları gördüm. Küçük ölçülerde diğer marka lastiklerle 30-40 TL oynayan şey, bunda 200-300 TL oynuyor lastik başına Haliyle tercihler önemli hale geliyor.

    İşin ilginci bu ölçüde hem yazlık hem 4 mevsim lastikte fiyat/performans olarak Nokian'lar rakipsiz görünüyor. Bunun aşağısı Kore/Çin malı ve Petlas vb. lastiklere iniyor çünkü. Üzeri de Conti, Pirelli, Michelin oluyor ama makas birden genişliyor.

    Bu ölçüde Nokian Zline yazlık performans lastiği 500 TL civarı.
    Nokian Weatherproof ise 650 TL gibi.
    Michelin CC 900'lere fırlıyor. Başka lastik fiyatları da 700-800 bandında.

    Arkadaşlarla da konuşuyorduk, "madem 650, direkt 4 mevsimi al, Zline ile aradaki 150TL farkla kışlık lastik alamazsın" dediler. Değişim zamanı geldiğinde WP alacağım gibi görünüyor. Bir yandan da bu sene kar mar yağmadı, bitmeye yakın Pilot Sport 3'lerle geçirdim. Şeytan diyor git 500 civarına Zline al. Ama o da Pzero gibi sert, performansa yönelik, sesli falan bir lastik gibi. Böyle bi lastik almak istemiyorum, konfor olsun. Eh yine kayıyoruz WP'ye...

    Bu arada WP'nin AB etiketi 69dB diyor, sessiz olması gerekli diye düşünüyorum.

    Ha bu lastiği seçmemde diğer bir etken de, ıslak tutuşa takık olmam... Bu ölçüde 4 mevsim lastik az, olanın da ıslak etiketi A olanı yok. B'ye düşüyorlar hemen. WP bu açıdan da cezbetti.

    "4mevsim olmaz" kısmını eski usta lastikçiler çok söyler. Eh ama teknoloji de gelişti be kardeş
    4 mevsim lastikleri eskiden beri vardı ve iyi değildiler gerçekten de. Birkaç lastik markası yaptı, taksicilere falan sattılar Örn:Pirelli P400, daha fazla diş, 4 mevsim vs. dediler, ismi "taksici lastiği" oldu.

    CC'leri bu anlamda çok güzel pazarladılar sanki çok acayip bişeymiş gibi. Oysa 4 mevsim lastikleri hep vardı. Ama son dönemde bence başarıları arttı. Evet "evrilme" lastikler olduğu için birbirlerinin başarısını %100 veremezler ben de katılıyorum. Ancak bu farkları da standart kullanıcılar olarak fark etmeniz bence zor.

    Orada denedim uçtu, burada denedim kaçtı tarzı yorumlar "göreceli"dir. Aynı yerde denediğinizi söylediğiniz sırada lastik ve asfalt sıcaklığı, hava sıcaklığı, geçtiğiniz saat, lastik basıncınız vb faktörler de aynı mıydı? Eski aracımla zorladığım virajda bi denemede tam gaz dönerken, diğerinde aynı arabanın aynı lastiklerle 1 şerit önden kayarak dışa gittiğini bilirim. Üstelik viraja aynı şekilde giriyor olmama rağmen. Bunları da gözardı etmemek lazım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 4. Yaza giriyoruz. Acaba 4. kışı çıkarır mı? Olmazsa önlere 2 tane WRD4 alırım 4 sene daha bu şekilde sadece kışlık olarak kullanırım diye düşünüyorum.Artık yılda 30.000 km yaptığım için 8 lastiğe döneceğim gibi duruyor. Ama eskisi gibi kısa mesafem olsaydı WP den kesinlikle vazgeçmezdim.
  • merhabalar; milyon kere sorulmuştur eminim ama senede 18 bin km yapıyorum, istanbulda yaşıyorum, şehirlerarası kışın yol yapmam anca ölüm kalımda olur.

    bu şartlarda nokian wp benim işimi görür mü?

    ebat olarak 195/50/15 veya 185/60/15 düşünüyorum.

    yaş kış lastik değiştirme saklatma parası yılda 236 lira tutuyor artık fazla gelmeye başladı
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    O zaman normal lastik alsanız daha iyi.

    Kış için çok gerekirse 2 tane önlere (aracınızın önden çekiş olduğunu düşünüyorum) alırsınız.

    Ebat olarak çok pahalı olacağını sanmıyorum.
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Yılda 18.000 km yapıyorsanız WP kullanmayın diyeceğim ama kışın aracı çıkarmıyorsanız da WP kullanabilirsiniz. Ben 14 jant kulladım eğer 8 lastik ile WP arasında 15 jantta çok fark yoksa mantıklı tercih WP yönünde olacağı kanaatindeyim. İyi günler dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffatihh23

    Merhaba
    Yılda 18.000 km yapıyorsanız WP kullanmayın diyeceğim ama kışın aracı çıkarmıyorsanız da WP kullanabilirsiniz. Ben 14 jant kulladım eğer 8 lastik ile WP arasında 15 jantta çok fark yoksa mantıklı tercih WP yönünde olacağı kanaatindeyim. İyi günler dilerim.
    Cevap icin tesekkurler



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cumartesi günü itibariyle bir takım aldım. İlk izlenim eski lastiklere göre daha sessiz ve bi nebze daha yumuşak olduğuydu. Babamla gitmiştik, o da fark ettiğini söyledi. İlk başta öyle mi hissettik dedim ama sırf hissiyat değil sanıyorum.

    Edit: Kesinlikle hissiyat değil, konfor bariz değişti.

    Bazı takımlarda görülen, hatta yurtdışı birkaç forumda da karşılaştığım, yanakların yakınındaki dişlerin aralarında çatlama durumunu söyledim, pek birşey olmaz aslında ama normalde o çatlamanın da olmaması gerekir, garanti konusunda yardımcı olmaya çalışırız dedi bayi.

    Bu arada lastik takılırken bayiye tanıdık 2-3 müşteri daha geldi, her gelen yeni takılan lastiklere bakıp "bunlar ne yav?" dedi deseni görünce



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 7 Mayıs 2018; 12:11:56 >
  • 195 50 15 yanağını kullanan var mı bu lastiğin?
  • Tam bir yıl önce 205/55 16 boyut aldım. Çok araştırdım ve olumlu yorumları gördüm. İskandinav kökenli ama Rusya da yapılan bu lastik henüz Bir yaş ve sadece 7000 km kullanıldı. Kisin ve yazın beni hiç uzmedi yol tutuşu açısından derken bugün lastiklere yakından baktığımda önceki sayfalardaki fotoğraf paylaşımlarının birebir aynısını gördüm. 4 lastikte de atmalar ve kopmalar var. Az buz da değil. Şimdi guvenlik açısından riskli mi değil mi o noktadayim. Yepyeni bir lastik bana bunu dusundurtmemeliydi. Bu yuzden almayı dusunenleri uyariyorum. BEN BU LASTIĞI HIÇ ONERMIYORUM! Iyi dusunun can tasiyorsunuz.
    Fotoğraf göndermek istedim teknik bir sebepten olmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi filenperno -- 27 Mayıs 2018; 14:34:6 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim ön lastiklerin dişleri büyük oranda parçalandı. Dönüşlerde bozuk zeminde yanağa yakın kısımdaki dişler parçalanıyor sanırım. Ama arkalarda böyle bir sorun yok.



    20 bin kilometre kullanıldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skapudan

    Benim ön lastiklerin dişleri büyük oranda parçalandı. Dönüşlerde bozuk zeminde yanağa yakın kısımdaki dişler parçalanıyor sanırım. Ama arkalarda böyle bir sorun yok.



    20 bin kilometre kullanıldı.
    Bende 8 Aralık 2016 da almıştım. Yaklaşık 15 bin km. kullandım aynı sorun bende de var. Sadece ön lastiklerde dış yanağa yakın dişlerde parçalanma var. İnşallah daha fazla olmaz, ben bu lastiğin daha dayanıklı olacağını düşünmüştüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr Thoth

    195 50 15 yanağını kullanan var mı bu lastiğin?
    Mart/2017 de aldım, hem yaz hem de kış şartlarında denendi ve bizi üzmedi...
  • beşbin km.de bir ön arka yer değişimi yapıldı, alışından bu yana onikibin km. yol yaptım durumu gayet iyi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    Mart/2017 de aldım, hem yaz hem de kış şartlarında denendi ve bizi üzmedi...

    Alıntıları Göster
    teşekkürler ben de taktıracağım en yakın zamanda
  • Subaru XV'de 40 bin km dir yaz kış kullanılıyor, yumuşak lastik biraz dikkat istiyor bunun haricinde üzmez.
  • Bu lastik soğuk iklimler için 4 mevsim ama bizim ülkemiz için bariz kış lastiği. Keşke michelin crossclimate alsaydım diyorum.Yaz kullanımına hiç uygun değil.

    Kaldı ki bu lastiği alma amacımız lastik değişiminden kurtulmak ön arka değişim yapılacaksa bir manası kalmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.