Şimdi Ara

Nokian Weatherproof Lastik Genel Başlık (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
386
Cevap
27
Favori
61.390
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bende BMW520 dizel 2006 arabama nokian almaya karar verdim. İstanbul kurtkoyde yasıyorum ama vr4 ile weatherproof arasında kaldım weatherproof ile kartalkaya veya uludagda yolda kalırmıyım arabam arkadan çekişli olduğu için. Birde yazın yuksek suratlerde 160 180 km gibi refleksleri nasıl kayma yapıyormu? yoksa baska bir lastiğe mi yönelmeliyim
  • İlkbaharın başlarında aldığım Weatherproof'larımla dün gece itibariyle 4 mevsimin özelliklerini de tecrübe etmiş oldum. Öncelikle bazı bilgileri vereyim.

    Araç: 2004 model Peugeot 406 Coupe 2.2 lt benzinli manuel.
    Lastik ebatları: 215/55/16
    Kullanıldığı basınç düzeyi: Üreticinin önerdiği şekilde 2,6 bar.(sanırım 33 psi'ye denk geliyor) Takıldıktan 6 ay sonra 1 kere hava basıldı bu arada.
    Tecrübe süresi: 9 ay
    Kullanılan km: 5500
    Kullanıldığı şehir: Ankara
    Yapılan uzun yol: Ankara-Datça Datça-Ankara olmak üzere Temmuz ayında 1500 km.
    Lastik genelde Ankara şehir içinde kullanıldı. Fakat bazen Esenboğa Yolu, Gölbaşı, Sincan, Doğukent bulvarı, İncek Bulvarı gibi sürate izin veren yollarda da kullanıldı.

    Bu lastik serisi için yorumlarım:

    Konfor: Araçtan çıkan lastiklerim 9 senelikti. Taş gibi olmuşlardı. Belki sebep direk onlardan sonra takmamdır. Fakat yoldaki bozuklukları çok iyi absorbe ettiğini düşünüyorum. Pamuk gibi geldi eski lastiklerimden sonra.

    Ses: Bazı kullanıcıların sesle ilgili şikayeti olmuş. Bende en ufak bir şikayeti gerektirecek rahatsızlık olmadı bu konuda. Ne uzun yolda ne şehir içinde.

    Yakıt tüketimine etkisi: Bende 0,6 lt yükseltti.

    Yol tutuş: İlk bir iki ay kendi bilinçi olarak zorlama yaptığım testlerde, keskin viraja sert ve virajın istediği süratin üzerinde girdiğimde arkadan kopmalar yaşadım. Fakat tekrar belirteyim, çok sert direksiyon hareketleri ve frensiz girdiğimde. Sonradan bu durum devam etmedi. Sanırım lastik yeni haldeyken üzerindeki en üst katman bunun sebebi. Ve 1000 km civarı yaptıktan sonra o katman gittikten sonra bu durum geçiyor.

    Frenleme: Bu konuda da aynı yol tutuştaki durum mevcut. İlk bir iki ay trafik ışıklarına yaklaşırken rahat dozlayamıyordum duruşlarda. Frene bastığımda beklediğim ölçüde yavaşlama gerçekleşmiyordu. Bu defa frenin dozajını artırınca acemilerin fren yapması gibi araç bu defa da aşırı sert duruyordu. Bu durum da 1000 km kullanım sonrası ortadan kalktı.

    İlkbahar ve sonbahar ikliminde ve yağışlı zeminde kullanım: Lastiğin en iyi performans sergilediği ortam bu bence. Hiçbir lastikle yaşamadığım yol tutuş, frenleme performansı sergiledi. Çok güvende hissettim.

    Aşırı sıcak yaz iklimi: 50 derece civarında kullanımlarım oldu. Ayrıca aşırı sıcaklarda 1500 km uzun yol yaptım. Kaliteli bir normal mevsimlik lastikten bir kademe daha az performans sergilediğini düşünüyorum. Ciddi rahatsızlık verecek hiçbir durum yaşamadım. Fakat hissiyat olarak şöyle tarif edebilirim: Yazın aşırı sıcağında ayaklarınızda kibar da olsa soğuk havalara uygun bir bot olduğunu düşünün. Fazlalık, ağırlık, akıp gitmeme gibi bir hissiyat.

    Aşırı soğuklar, kar ve buz: Ankara özellikle 10 gündür eksilerde. Ve bu süreçte epey yoğun kullanıyorum aracı. Kuru zeminde gayet iyi bir performansı var. Dün gece saat 01:00 civarı bir yemekten kalktım GOP'da. Kar yağmıştı ve hava -5 dereceydi. 1-2 cm kar düşünün zeminde. Ama -5 olduğu için buzlaşmış bir alt katman oluşmuş ve üzerinde nevresim kalınlığında kar. Gece olduğu için trafiğin sakinliğinden çamurlaşma da yok. Ankara'yı bilenler bilir zaten de bilmeyen için Çankaya ve GOP semtleri çok çok dik yokuşların, inişlerin olduğu, kışın youtube luk kazaların gerçekleştiği kış koşulları için çok zorlayıcı yollara sahiptir. Bu koşullar altında yokuşlara daldım çıktım. Dik yerlerden indim. Uzun ve viraj içeren yokuşlar tırmandım. Açıkçası beklediğimden çok daha yüksek bir performansla karşılaştım. Benim bildiğim ve geçmişte kullandığım en mükemmel kış lastikleri olan kışlık Nokian'lar 100 üzerinden 95 ise Weatherproof'lar da 90 bana göre.

    Özet: Eğer Ankara gibi 4 mevsimi de hakkıyla yaşatan bir iklime sahip bir bölgede yaşıyorsanız Weatherproof çok mükemmel bir çözüm ve harika bir lastik. Elbette senede 20.000 km ve üzeri yapan kullanıcılar için yazlık ve kışlık iki kaliteli set bence daha iyi bir seçim olacaktır. Sonuçta lastiğin raf ömrü ve km ömrü örtüşecektir bu tarz bir yoğun kullanımda. Fakat benim gibi senede maksimum 10.000 km yapıyorsanız bu durum eziyet oluyor. Lastik değişimi, ters mevsim lastiklerin muhafaza edilmesi sıkıntısı, henüz km ömrünün ortasına bile gelmeden, dişler diriyken, en az 4-5 sene geçtiği için(yazlık 20.00 kışlık 20.000 gibi) lastiğin hamurunun sertleşmeye başlamasıyla ve buna bağlı olarak çatlamaların da oluşmaya başlamasıyla orjinal performanstan düşüş yaşama gibi dertler ve en önemlisi 2 set lastiğe ödenen 2 katı para olayına son veriyor Weatherproof. Benim ve benim gibi sürücülerin ilacı Weatherproof kesinlikle.

    Son olarak diğer markaların hiçbirinin 4 mevsim lastikleri hakkında bir tecrübem yok. Dolayısıyla belki başka markalarda daha iyi 4 mevsimlikler olabilir, bunu da not düşeyim. Ben 9 senedir kullandığım Nokian'lardan çok memnun kaldığım için direk gidip Weatherproof aldım. Nokian gerçekten bilinirliğinden çok daha fazlasını hak eden çok ciddi bir marka bana göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Galathian -- 17 Aralık 2016; 0:7:44 >
  • ffatihh23 kullanıcısına yanıt
    Nokianın sitesinde, 8000 km yazıyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • sakiiin S kullanıcısına yanıt
    Neye 8000 yazıyor anlamadım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ffatihh23 kullanıcısına yanıt
    Ön arka değişimi 20k değil de 8k olsun diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • munans kullanıcısına yanıt
    Ben göremedim sitesinde ayrıca ben 20.000 bilgisini siteden vermemiştim lastikçim demişti. Tabiki isteyen her 8000 km de değiştirebilir.Ben ayda 1800 km yol yapıyorum haliyle 8000 km de değiştiremiyorum. Ama verdiğin bilgi için tşk ederim. Diğer arkadaşlar da bilgilenmiş oldu.
  • merhaba,

    yalovada oturuyorum, kar belki 1kere yağar o da 2-3cm en fazla.
    Gizli buzlanma çok oluyor anlamadan arabanın kaydığı çok oluyor.

    yazın da en fazla 42derece falan taş çatlasa.

    yaz lastiği ile devam mı ?
    yoksa crossclimate mi ?

    finlandiya'nın yaz sıcaklığı buranın yarısı kadar

    bu daha uygun fiyatlı ve kalitesine güvendiğim bir lastik.
    ama işte yaz olayı beni döndürüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MIKROP DOGAN -- 19 Aralık 2016; 15:55:22 >
  • MIKROP DOGAN kullanıcısına yanıt
    Doğan bey aslında bu başlık weatherproof başlığı yaz lastiği veya CC arasında ki fark için çok net bir cevap alamayabilirsiniz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skapudan

    http://www.rezulteo-lastik.com.tr/nokian-lastikler/weatherproof-lastik/deneme-test-25220706

    Yukarıda linkini verdiğim testte kuru zeminde ortalama 10 üzerinden 2 almış, gerçekten o kadar kötü mü? Zonguldak'ta yaşıyorum karlı gün sayısı çok az, continental ts860 almayı planlıyorum ama 20 derece gibi havalar kışın da olabiliyor burda.Kış lastiği ile weatherproof arasında kaldım siz ne önerirsiniz?

    Aklımdaki soru işareti, tedirgin eden tamda buydu,
    ( 9,2 ) D4'ün oynanmış hali, bu kadar kötü olmayacağını, yazım hatası olduğunu umuyorum.
    http://www.rezulteo-lastik.com.tr/nokian-lastikler/wr-d4-lastik/deneme-test-25546589

    Az km yapacağım için wp taktırıp 2018 Nisa'n sonunda da aracımdan çıkartacağım 150km yol yapmamış lastikleri
    kışa kadar geri takmayı düşünüyorum, aracımla gelen lastikler bunlar ;
    http://www.rezulteo-lastik.com.tr/nexen-lastikler/nblue-hd-lastik/deneme-test-19243316

    Kocaeli'de ikamet ediyorum, pek kar yağmaz ama yokuşludur, araçtaki lastiklerle 1 yıl daha idare edip, sizlerden wp'nin yaz performansı hakkındaki düşüncelerinize göre mi almalıyım bilemiyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben lastikleri aldım taktım, bu lastikler yumuşak hamurlu ordaki kuru zemin testi de muhtemelen yazın yapılmış testin sonucu.

    Maksimum 15 derecede kullandım kuru zeminde michelin energy saver'dan farkını göremedim.

    Nokian wp kış lastiği gibi bir lastik hatta kış koşullarında petlas lassa gibi markaların kış lastiklerinden de kötü olma ihtimali yok bence..

    Tek olumsuz tarafı yağmurda yüksek hızlarda (120 sonrası ) daha fazla ses yapıyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende Nokian 195/60 R15 88H Weatherproof alarak aranıza katıldım yarın nasipse taktıracağım.. deneyimlerimi paylaşrım
  • m3p3 M kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun
  • Kışı ankara, yazın Bursa/İstanbul (3 ay) oturuyorum.

    Aslında bu nedenle CC istiyorum ama lasikler hep 2015 üretimli. Bu nedenle WP bakmaya başladım. Bu coğrafi koşullarda WP önerir misiniz? Bursa'ya fazla kışlık kaçar mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • SiNaPSiS kullanıcısına yanıt
    Kışı Ankara'da geçirdiğinize göre WP daha mantıklı gözüküyor
  • Son 10 gündür Konya'da kar hiç durmadı ve haliyle yerdeki kar tabakası hiç kalkmadı bu süreçte aktif olarak kullandığım aracımda Nokian Weatherproof lastiklerini test etme imkanım oldu.

    Lastik kış lastiği tabanlı olduğu için kar ve yağmur performansı müthiş. Gödene Toki rampasını bilenler bilir. Orada çoğu araba kar yağdığı zaman rampada kalırken bu lastikler bana mısın demeden çok rahat bir şekilde rampayı çıktı.

    Ben kış mevsimi için lastikten aşırı memnun kaldım. Yazın da performansını görünce son kararımı vermiş olacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: matturk79

    Bende bugün taktırdım 205 55 16h. Yaklaşık 50 km yol yaptim. İlk fark ettiğim yakıt tüketimi oldu. Eski lastik aracın üzerindeki fabrika çıkışı conti pre 2 lerdi. Sessiz bir lastik ama 100 km hızlarda uguldama hissettim. Bir de yumuşak lastik diye lanse edilmesine rağmen ben yoldaki tüm bozukluğu hissettim. Arabam 2014 civic

    Uğuldama konusunda haklısınız.Hatta bu uğuldama parke taşlı yollarda zirve yapar
    50 KM DE YAKIT tüketimi farkını hissetmeniz çok zor.Abartılı bir tüketime yol açmıyor lastikler
    Lastik oldukça yumuşaktır.Süspansiyon sistemine baktırım.
    Bunları lastiği 3 kışımı geçirirken söylüyorum 24bin km oldu kullanıyorum
  • dün lastikleri taktırdım takan usta lastiklerden habersiz lastiklerin çin malı olduğunu ve hiç bir kış lastiğinde C yakıt tüketimi B performans etiketinin olmadığını söyledi Öyle bir lastik daha üretilmedi dedi.Lastiğin Dört mevsim olduğunu anlamıyorlar. Dün Ankarada erimiş karda 120km filan yaptım benim eski lastikler kış lastiğidi fakat yıpranmıştı.Erimiş karda hiç bir sorun yaşamadım hatta arabayı daha akıcı ve güvenli hissettim..eski lastiklere göre ses daha azdı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m3p3 -- 30 Aralık 2016; 12:12:15 >
  • Bende Opel Astra aracım için 195/60/15 WP lastik için Ankara da 220 TL fiyat aldım bütün nokian bayilerinden. Sonra 185/65/15 ebat lastiğin muadil olduğunu öğrendiğim için 190 TL'den 4 adet wp lastik aldım İskitler nokian bayisinden. Yaklaşık bir ay oldu lastikleri kullanalı; ilk başta acaba beklediğim gibi çıkmayacakmı diye düşündüm. Zamanla bol karlı günleri de görünce kış performansı gayet yeterli geldi bana. Önceki kullandığım lassa snowaysa göre aynı ya da az daha iyi diyebilirim. Petlas snowmastera göre ise kesinlikle daha iyi. Fren mesafem azaldı, yol tutuş arttı. Kar ve buzda abs devreye girerek daha az kızaklama sonucu duruyor araç. Islak ya da karlı yolda rampa çıkarken ani gaz pedalına yüklenmede petlas hemen patinaja düşerken wp zor düşüyor patinaja. Yol tutuş ıslak, karlı ya da buzlanmış yolda petlastan sonra çok iyi geldi. Bir de direksiyon yumuşadı, lastik sesi biraz azaldı.

    Şimdi birde yaz performansını görünce wp'un tam 4 mevsim görevi yapıp yapmadığını anlayacağız. Ancak benim için önemli olan kış performansı. Yüksek hızlarda yol tutuş iyi değil, 150 km hızdan sonra güven vermiyor gibi yorumlar benim gibi acil bir durum olmadıkça yüksek hızları tercih etmeyenler için pekte önemli değil.

    İnşallah memnuniyetimiz hep böyle devam eder. Tüm wp kullanıcılarına güvenli, huzurlu yolculuklar dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hasan 06 -- 2 Ocak 2017; 15:5:46 >
  • yazın kullananalar vardır artık.. onlar ne düşünüyorlar? nedir durum? anladığım kadarıyla insanlar kış performasından şüphe etmiyorlar, lastik hakkını fazlasıyla veriyor. asıl şüphe yaz ayı kullanımlarında.. daha çok tecrübe paylaşılırsa memnun oluruz.
  • Arkadaslar bugün istanbulda benden tam puan Aldi. istanbulda kar lastigi alip sök tak ugrasmaya hic gerek yok.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.