Şimdi Ara

NOKIAN LASTİKLERİ ve LASTİK HAKKINDA GENEL BİLGİLER (43. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.044
Cevap
65
Favori
518.033
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba ben ford fiesta 1.4 tdi (2004) model kullanıyorum 175.65.14 nokian ın hangi modelini tavsiye edersiniz nereden nasıl alabilirim ben ankaradayım. sessiz lastik olması benim için önemli. yardımcı olursanız sevinirim.
  • 175/65r14 nokıan h modelini tercih edeebilirsiniz 142 tl fiyatı kartlara taksit yaparız 0212 441 28 37/38
    0505 6595979 serkan misa lastik
  • Lastik Kullanım ve Raf Ömrü

    Binek ve hafif ticari araç lastiklerinizin raf ve bekleme ömrü hakkında bilgi

    Binek ve hafif ticari araç lastiklerinizin raf ve bekleme ömrü hakkında farklı kaynaklardan farklı bilgilendirmeler yapılmaktadır. Siz değerli müşterilerimizin bu konuda en doğru ve güncel bilgiye sahip olması adına lastiklerinizin raf ve bekleme ömrü konusunda önerilerde bulunmak istiyoruz.

    genel perspektiften baktığımızda Uluslararası alanda lastik sektöründe faaliyet gösteren tüm kuruluşların bu konu üzerinde tartıştığı, ne yazık ki net ve kesin sonuçlara ulaşılamadığı görülmektedir.

    Lastikler araç altında beklenen performansı yerine getirmeleri amacı ile çeşitli kimyasal ve doğal malzemelerin, teknolojik bir süreçle bir araya getirilmesiyle üretilmektedir. Üretim işlemleri sonucunda lastiğe istenen performans parametreleri kazandırılmakta, normal ve uygun koşullarda saklanması ve kullanılması durumunda en üst seviyede performans vermesi hedeflenmektedir.

    Lastiğin araç altında düzgün çalışabilmesi ve kendinden beklenen performansı verebilmesi için; kullanımda iken maruz kaldığı iklim, öevre, kullanım koşulları (aracın yükleme durumu, yol koşulları, seyir hızı, lastik şişirme basıncı, doğru bakım uygulaması) ve eğer bir depoda saklanmaktaysa depolama koşulları çok büyük önem taşımaktadır.

    Kullanım ve depolama koşullarının çok değişken olması nedeni ile sadece lastik üretim tarihine bakarak lastik ömrü hakkında kesin bilgi vermesi doğru değildir. Lastik ömrü konusunda, Brisa A.Ş. olarak, JATMA (Japan Automobile Tyre Manufactures Association = Japon Otomobil Lastiği Üreticileri Derneği) tarafından yapılan açıklamayı takip etmekteyiz.

    JATMA'nın açıklamasına göre;

    "Binek ve hafif ticari araçlara yönelik kullanılmış veya kullanılmamış (yedek-stepne dahil) lastikler üretim tarihinden sonra on (10) yaşını doldurmuş ise, gözle görünür herhangi bir hasara veya şekil bozukluğuna sahip olmasa dahi ya da diş dibi derinliği kullanım için yeterli gözükse dahi yenileri ile değiştirilmelidir."

    Lastikler satın alınırken JATMA'nın tavsiye ettiği şekilde 10 yıl ömür ve uygun saklama koşulları göz önünde bulundurulmalıdır. Eğer lastik 2 yıl önce üretilmiş ve doğru şekilde saklanmış ise, doğru kullanım ile 8 yıllık daha ömrü var demektir.

    Brisa olarak bizler de araçlarınızın lastik ömrünü uzatmak ve lastik kalitesini koruyabilmek amacıyla aşağıdaki hususlara dikkat etmeniz önermekteyiz:
    • Lastikler her gün görsel olarak incelenmelidir. Yabancı madde sıkışması, çatlama, kabarma, hava azalması varsa yetkili lastik servis noktasına gidilmelidir.
    • Lastiklerin basıncı, yedek lastikler dahil, en az ayda bir kontrol edilmelidir. Basınç kontrolü sabah yapılmalıdır, çünkü bir lastiğin soğuması 4 saat alır ve çalışma esnasında ısınmış bir lastik yanlış basıncı gösterir. Lastiklerin olması gereken doğru basınç değerlerini gösteren lastik basınç çizelgesi aracın kullanma kılavuzunda ve ek olarak genellikle sürücü kapısının çerçevesinde bulunmaktadır.
    • Düzensiz aşınmalara dikkat edilmelidir. Düzensiz aşınma, lastik sırtının belli bir bölümünün diğer bölümlerine daha çok aşınması anlamına gelir. Düzensiz aşınma, lastikler eşit basınçta şişirilmediklerinde, balans veya ön düzel bozukluklarında ya da uygunsuz kullanımda (aşırı hız veya yüz, uygunsuz zemin) meydana gelir
    • Lastik sırtı diş derinliği göstergesi düzenli olarak kontrol edilmelidir. Bu gösterge her lastiğin sırtı ile yanakları arasında bulunan bir üzgenin hizasında, olukların içinde yer alan çıkıntıdır. Eğer lastik sırtının aşınması bu gösterge seviyesine gelmişse, lastik değiştirme zamanı gelmiş demektir.
    • Araç lastiklerine her 5000 kilometrede bir rotasyon işlemi uygulanmalıdır. Rotasyon, lastiklerinin yerlerinin uygun şekilde değiştirilmesidir. Bu işlem için mutlaka yetkili lastik servis noktasına gidilmelidir. Rotasyon sonrası, rot ve balans ayarlarının yaptırılması da tavsiye edilir.
    • Düzenli aralıklarla, konusunda uzman olan lastik bayilerimize gelerek lastiğin, kullanım için uygun olup olmadığı kontrol ettirilmeli, gerekli rotasyon, balans ve ön düzen ayarları yaptırılmalıdır.
    • Beş yaşından büyük olan araç lastikleri için herhangi bir problem yaşanmamış olsa dahi, yılda en az bir kez yetkili lastik bayilerinde genel kontrol yaptırılması önerilir.
    • Beş yaşını geçmiş ancak hiç kullanılmamış stepne lastikleri acil durumlarda ilk yetkili incelemesine girene kadar kısa süreyle, düşük hız ve yük altında kullanılması tavsiye edilir.

    LASTİK DEPOLAMA KOŞULLARI HAKKINDA İPUÇLARI
    • Lastikler daima kuru serin ve iyi havalandırılmış depolama alanlarında depolanmalıdır.
    • Depolama alanlarında rutubet, asit, petrol türevi, yağ, gres ve benzeri kimyasal maddeler bulunmamalıdır.
    • Lastikler, yüksek sıcaklık altında olmamalı ve doğrudan güneş ışığına maruz bırakılmamalıdır
    • Kısa süreli depolamada lastikler yatay olarak üst üste 1.20 mt'yi geçmeyecek şekilde istif eilmelidir. Uzun süreli depolamada, lastikler palet çatalları üzerinde dik pozisyonda olmalı ve zemine asgari 10 cm mesafede tutulmalıdır. Olası şekil bozukluklarını engellemek için lastikler ayda bir defa döndürülmelidir.

    Bunlara ek olarak, lastikler satın alınırken 10 yıl ömür ve uygun saklama koşulları göz önünde bulundurulmalıdır. Eğer lastik 2 yıl önce üretilmiş ve doğru şekilde saklanmış ise, doğru kullanım ile 8 yıllık daha ömrü olduğunu söyleyebilir.




  • lastik dotu hakkında birissa lasa brıdgestone fabrikasının detaylı bilgilendirmesi için paylaşıyorum saygılar
  • http://img11.imageshack.us/img11/9743/imag0475s.jpg

    http://img819.imageshack.us/img819/6717/imag0474j.jpg

    http://img31.imageshack.us/img31/5798/imag0473b.jpg


    evet arkadaşlar sonunda lastiğimi aldım. 2012nin 7. haftasında üretilmiş yani 1 aylık pirelli cinturato p1!!! sessizlik, konfor, yakıt tüketimi, yumuşak hamur, 1 yıl yol yardımı, arkasında büyük bir firma güvencesi var ve tamamen yeni bir teknoloji ile üretilmiş (pirelli PZERO ile aynı teknoloji. pZERO teknolojisi gerçekten oldukça etkileyici. hatta porsche ve audinin performans modellerinin fabrika çıkış lastiği. ayrıca bu yıldan itibaren pirelli f1in resmi lastik tedarikçisi olacak) lastik gerçekten oldukça kaliteli yumuşak ve sessiz. hatta adac testlerine bakarsanız michelin energy saverdan daha sessiz. (195 65 15 ebatında michelinin araç içine verdiği ses aynı 3.1. benzin tasarrufu konusunda çok iddialı olan energysaverı tasarrufta da geçiyor. ıslakta kötü deniyor ama o da 3 oluk oluşundan dolayı. denemeden yorum yapamam. yağmur yağınca ona da bakıcam) kısacası ben lastiği astrama taktırdım hatta daha sonra abimin fluence'ına da taktırdık. ikimiz de şimdilik memnunuz. sonuçta pirelli de nokian da michelin de babamın oğlu değil. kötüye kötü iyiye iyi derim. Allah'tan korkarım.
    lastikle ilgili detaylı yorumlar için:

    http://www.opelx.com/corsa-d/21950-pirelli-cinturato-p1-aldimilk-izlenimlerim.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noblelion -- 18 Mart 2012; 0:34:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noblelion

    http://img11.imageshack.us/img11/9743/imag0475s.jpg

    http://img819.imageshack.us/img819/6717/imag0474j.jpg

    http://img31.imageshack.us/img31/5798/imag0473b.jpg


    evet arkadaşlar sonunda lastiğimi aldım. 2012nin 7. haftasında üretilmiş yani 1 aylık pirelli cinturato p1!!! sessizlik, konfor, yakıt tüketimi, yumuşak hamur, 1 yıl yol yardımı, arkasında büyük bir firma güvencesi var ve tamamen yeni bir teknoloji ile üretilmiş (pirelli PZERO ile aynı teknoloji).

    Hocam ne yaptın?Şaşırttın bizi Güle güle kullanmanız dileğiyle...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KMLSNY

    quote:

    Orijinalden alıntı: noblelion

    http://img11.imageshack.us/img11/9743/imag0475s.jpg

    http://img819.imageshack.us/img819/6717/imag0474j.jpg

    http://img31.imageshack.us/img31/5798/imag0473b.jpg


    evet arkadaşlar sonunda lastiğimi aldım. 2012nin 7. haftasında üretilmiş yani 1 aylık pirelli cinturato p1!!! sessizlik, konfor, yakıt tüketimi, yumuşak hamur, 1 yıl yol yardımı, arkasında büyük bir firma güvencesi var ve tamamen yeni bir teknoloji ile üretilmiş (pirelli PZERO ile aynı teknoloji).

    Hocam ne yaptın?Şaşırttın bizi Güle güle kullanmanız dileğiyle...

    teşekkür ederim. inan çok araştırdım. cuma günü ceylan otoyu arayınca (lastik yok. sipariş vercez. salıya belki gelir vs. vs.) tamamen bu karara vardım. 195 65 15 91 h serisi 150tlx4=600 ve 7 taksit. fiyatı da gayet makul. yukarıdaki opelx sitesindeki yorumları okuyabilirsiniz. 11000km bu lastik ile yol yapmış insanların yorumları var o sitede ;))




  • http://img11.imageshack.us/img11/9743/imag0475s.jpg

    http://img819.imageshack.us/img819/6717/imag0474j.jpg

    http://img31.imageshack.us/img31/5798/imag0473b.jpg


    evet arkadaşlar sonunda lastiğimi aldım. 2012nin 7. haftasında üretilmiş yani 1 aylık pirelli cinturato p1!!! sessizlik, konfor, yakıt tüketimi, yumuşak hamur, 1 yıl yol yardımı, arkasında büyük bir firma güvencesi var ve tamamen yeni bir teknoloji ile üretilmiş (pirelli PZERO ile aynı teknoloji. pZERO teknolojisi gerçekten oldukça etkileyici. hatta porsche ve audinin performans modellerinin fabrika çıkış lastiği. ayrıca bu yıldan itibaren pirelli f1in resmi lastik tedarikçisi olacak) lastik gerçekten oldukça kaliteli yumuşak ve sessiz. hatta adac testlerine bakarsanız michelin energy saverdan daha sessiz. (195 65 15 ebatında michelinin araç içine verdiği ses aynı 3.1. benzin tasarrufu konusunda çok iddialı olan energysaverı tasarrufta da geçiyor. ıslakta kötü deniyor ama o da 3 oluk oluşundan dolayı. denemeden yorum yapamam. yağmur yağınca ona da bakıcam) kısacası ben lastiği astrama taktırdım hatta daha sonra abimin fluence'ına da taktırdık. ikimiz de şimdilik memnunuz. sonuçta pirelli de nokian da michelin de babamın oğlu değil. kötüye kötü iyiye iyi derim. Allah'tan korkarım.
    lastikle ilgili detaylı yorumlar için:

    http://www.opelx.com/corsa-d/21950-pirelli-cinturato-p1-aldimilk-izlenimlerim.html




  • Orijinalden alıntı: noblelion

    Bu lastiğin P7 si benim arabanın lastiğiymiş bi baktımda neyse o kadar övdün hocam daha önce hiçte kullanmadım okuyalım bakalım ne demişler..
  • p7 ve p6 ses ve konfor konusunda iddialı değil zaten. hatta pirellinin internet sitesine girersen kendileri de aynısını söylüyor. p6 ve p7de konfor 4 yıldız almış, p1de 5 yıldız. denedikçe izlenimlerimi yazcam. fakat artık bu foruma yazıp nokian alacakları caydırmak vs. istemiyorum. kimsenin ekmeğiyle oynayamam. pirelli p1 başlığı altına yazcam hocam. ilgilenirsen oraya bakabilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noblelion

    p7 ve p6 ses ve konfor konusunda iddialı değil zaten. hatta pirellinin internet sitesine girersen kendileri de aynısını söylüyor. p6 ve p7de konfor 4 yıldız almış, p1de 5 yıldız. denedikçe izlenimlerimi yazcam. fakat artık bu foruma yazıp nokian alacakları caydırmak vs. istemiyorum. kimsenin ekmeğiyle oynayamam. pirelli p1 başlığı altına yazcam hocam. ilgilenirsen oraya bakabilirsin.

    Hayırlı olsun kardeşim. İnşallah memnun kalırsın.
    ADAC verilerine bakarak mı aldınız siz bu lastiği?
    Michelin'den iyi demişsin ama bu ölçülerde michelin'den iyi o kadar lastik varken neden gidip bunu aldın anlayamadım.
    Üstelik de michelin'den daha alt sıradayken.

    Memnuniyetinin 1 yıl sonra da sürmesini dilerim.
    1 sene sonra da aynı memnuniyette olursan ben de Nokian'dan vazgeçebilirim.
    Ben 22.000 km'dir Nokian H kullanıyorum ve ilk günkü memnuniyetim sürüyor.




  • teşekkür ederim dostum. nokianı çok araştırdım ama arkası yok lastiğin. aradım firmayı elimizde yok istetiriz salıya gelir belki falan dedi. michelin energy saver hem pahalı hem yağmur performansı kötü hem de dayanıksız(MIŞ) ben aylardır araştırıyorum bu lastiği. yeni lastik olduğu için test sonuçları yok henüz. bu ay içinde auto motor und sport (almanyanın en çok satan otomobil dergisi) test etti 195 65 15 ebatı lastiklerini ve sonuç:

    http://www.haberler.com/pirelli-ye-tam-not-3456049-haberi/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noblelion

    teşekkür ederim dostum. nokianı çok araştırdım ama arkası yok lastiğin. aradım firmayı elimizde yok istetiriz salıya gelir belki falan dedi. michelin energy saver hem pahalı hem yağmur performansı kötü hem de dayanıksız(MIŞ) ben aylardır araştırıyorum bu lastiği. yeni lastik olduğu için test sonuçları yok henüz. bu ay içinde auto motor und sport (almanyanın en çok satan otomobil dergisi) test etti 195 65 15 ebatı lastiklerini ve sonuç:

    http://www.haberler.com/pirelli-ye-tam-not-3456049-haberi/

    2011'de ADAC testlerinde var bu lastik.
    Derecesinin Michelin'den kötü olduğunu oradan görerek yazmıştım.
    Nokian'ı tabi ki Pirelli gibi her köşe başında bulamıyorsunuz.
    Zaten Nokian'ın en yumuşak karnı da o.
    Yoksa üstüne lastik tanımıyorum desem yalan olmaz.

    ADAC 2011 yılı 195/65/15 ebatlarıyla yapılmış testinin linki aşağıda:

    http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2011_Sommerreifen_Test_195_65_R15.aspx?ComponentId=63377&SourcePageId=31821




  • Nokian için yapıcı bir eleştiride bulunayım

    Benim,Michelin yada Nokian,ikisinden birini alma fikrim halen devam ediyor..Nokian'a en ucuz 290 TL.Micheline ise 300-310 çekiyorlar...Nokianla Michelin arasında pek fark kalmamış yani...Nokian'a 290-300 vereceksen 10 TL fazla verip Energy saver alabilirim..Nokianla Michelin arasında Avrpada fiyat olarak bariz fark varken 50 Euro gibi... bizde eşitlenmiş neredeyse,yani hem lastik yok piyasada hemde En iyi lastikle yarışıyor fiyatta....Bence fiyat politikası gözden geçirilmeli diye düşünüyorum...ya Nokian pahalı yada Michelin ucuz sonucu çıkarıyorum ben...290 TL'ye ....300 TL..fark 10 TL.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KMLSNY -- 18 Mart 2012; 18:49:03 >
  • o testler V serisi için kardeş. bir lastiğin Vsi ile Hsi arasında çok fark oluyor testlerde. V serisi testinde 1. olan lastik H serisi testinde 5. olabiliyor. tabi ebatlar da önemli. ben 195 65 15 h serisi linkini verdim sana. 185 65 15te de pirelli p6 cinturato nokian hyi geçmiş. ayrıca p6 sert bir lastik ve eski bir lastik. p1 hem yeni hem daha yumuşak hem de bu yıl formula 1 araçlarında kullanılan pZERO teknolojisi ile üretilmiş.

    185 65 15 h serisi testi pirelli 1. nokian 2.
    http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_185_65_R15.aspx?ComponentId=29770&SourcePageId=31821


    205 55 16 v serisi testi pirelli 6. nokian 13.
    http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2012_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=113497&SourcePageId=31821

    kısacası ben doğru bir karar verdiğimi biliyorum ve memnunum. sen de nokiandan memnunsun. problem yok. güle güle kullanalım.

    NOT:benim az önce verdiğim linkteki test daha 2 haftalık. bu sene adac 195 65 15 h testi yaparsa o zaman daha iyi bir kıyaslama yaparız sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KMLSNY

    Nokian için yapıcı bir eleştiride bulunayım

    Benim,Michelin yada Nokian,ikisinden birini alma fikrim halen devam ediyor..Nokian'a en ucuz 290 TL.Micheline ise 300-310 çekiyorlar...Nokianla Michelin arasında pek fark kalmamış yani...Nokian'a 290-300 vereceksen 10 TL fazla verip Energy saver alabilirim..Nokianla Michelin arasında Avrpada fiyat olarak bariz fark varken 50 Euro gibi... bizde eşitlenmiş neredeyse,yani hem lastik yok piyasada hemde En iyi lastikle yarışıyor fiyatta....Bence fiyat politikası gözden geçirilmeli diye düşünüyorum...ya Nokian pahalı yada Michelin ucuz sonucu çıkarıyorum ben...290 TL'ye ....300 TL..fark 10 TL.

    michelin neden pahalı zaten ben onu hiç anlamıyorum. ben lastiği 150ye aldım michelin 200 tl idi. yuhh artık.




  • Michelin herzaman pahalıda Nokian'ında Michelin'e yetişmesine birrşey kalmamış!Avrupada Nokian 50 Euro daha ucuz mesela!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KMLSNY

    Nokian için yapıcı bir eleştiride bulunayım

    Benim,Michelin yada Nokian,ikisinden birini alma fikrim halen devam ediyor..Nokian'a en ucuz 290 TL.Micheline ise 300-310 çekiyorlar...Nokianla Michelin arasında pek fark kalmamış yani...Nokian'a 290-300 vereceksen 10 TL fazla verip Energy saver alabilirim..Nokianla Michelin arasında Avrpada fiyat olarak bariz fark varken 50 Euro gibi... bizde eşitlenmiş neredeyse,yani hem lastik yok piyasada hemde En iyi lastikle yarışıyor fiyatta....Bence fiyat politikası gözden geçirilmeli diye düşünüyorum...ya Nokian pahalı yada Michelin ucuz sonucu çıkarıyorum ben...290 TL'ye ....300 TL..fark 10 TL.

    Sizin ebatlar kaça kaç?
    290 TL'ye bayağı büyük lastikler olmalı.
    Nokian H veya V demeyin sakın.
    195/65/15 160 TL falandı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noblelion

    o testler V serisi için kardeş. bir lastiğin Vsi ile Hsi arasında çok fark oluyor testlerde. V serisi testinde 1. olan lastik H serisi testinde 5. olabiliyor. tabi ebatlar da önemli. ben 195 65 15 h serisi linkini verdim sana. 185 65 15te de pirelli p6 cinturato nokian hyi geçmiş. ayrıca p6 sert bir lastik ve eski bir lastik. p1 hem yeni hem daha yumuşak hem de bu yıl formula 1 araçlarında kullanılan pZERO teknolojisi ile üretilmiş.

    185 65 15 h serisi testi pirelli 1. nokian 2.
    http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_185_65_R15.aspx?ComponentId=29770&SourcePageId=31821


    205 55 16 v serisi testi pirelli 6. nokian 13.
    http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2012_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=113497&SourcePageId=31821

    kısacası ben doğru bir karar verdiğimi biliyorum ve memnunum. sen de nokiandan memnunsun. problem yok. güle güle kullanalım.

    NOT:benim az önce verdiğim linkteki test daha 2 haftalık. bu sene adac 195 65 15 h testi yaparsa o zaman daha iyi bir kıyaslama yaparız sanırım.

    Öyle mi? Ben sizinki de V sanıyordum. Özür...
    Evet öyle, herkes lastiğinden memnunsa nema problema.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sencer33


    Sizin ebatlar kaça kaç?
    290 TL'ye bayağı büyük lastikler olmalı.
    Nokian H veya V demeyin sakın.
    195/65/15 160 TL falandı.

    205 60 16 H grubu değerli hocam..Öyle büyük falanda değil hani..
  • 
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.