Şimdi Ara

NOKIAN LASTİKLERİ ve LASTİK HAKKINDA GENEL BİLGİLER (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.044
Cevap
65
Favori
518.083
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam beyler Ben 4 sene önce Audi A4 e Nokian WR 205/65/15 H lastik aldım hem yaz hem kış kullandım her şartta performansından çok memnun kaldım.Bu sene yine alacaktım ancak WR üretimden kalkmış aynı desende W üretiliyormuş ancak H sınıfı üretilmiyormuş.Bunun üzerine Nokian H ya da V almaya niyetlendim sormadığım yer kalmadı (Güven Lastik Sağlam lastik vs) ancak bulamadım.Üretim tarihi yeni Nokian lastik bulabileceğim bayii konusunda yardımcı olursaız sevinirim
  • Hızımı alamadım Nokian lastikleri bulunmuyor diye Nokianın Merkezi Finlandiyaya yazdım İnşallah ilgilenirler
  • Ali Bey size yardımcı olacaktır.
  • Bugün 2009 10 hafta imalat tarihli 4 lastik buldum ve taktırdım başka marka olsaydı almazdım ama Nokianın raf ömrünün daha uzun olacağını düşünerek satın aldım
  • Ali bey
    2008 model 1.8 TFSI A4 aracıma 225/50-17 mi 235/45-17 mi takmalıyım ?
    orjinal 215/55/16 idi kışlıklarım öyle .Yaz için 17" jant alacağım.
    Şunun için soruyorum ki Duyduklarımı , lastikçiler ve servisin söyledikleri birleştirince bende aşağıdaki fikirler oluştu.

    1-)225/50 yanakları yüksek olduğu için konfor-yumuşaklık ve suda kızaklamaya pozitif ,araç yükseldiği ve 235 e göre tabanı dar olduğu için yol tutuşuna negatif katkı sağlar,

    2-)235/45 tabanı geniş yanakları daha ince olduğundan araç yere yaklaşarak kuru zeminde yol tutuş-frenleme açısından ++ pozitif ,fakat sessizlik-konfor-yumuşaklık ve ıslakta fren -yol tutuşa -- Negatif (suda kızaklama yapacağı ve olumsuz frenleme mesafesi açısından) Katkı sağlar.Birde motora getireceği yük ve kalkışlardaki performansa negatif eder ve direksiyonda sertleşme olur uzun vadede direksion pompasına ve kutusuna zararı olur diye duydum.

    3-)lastik tabanı genişledikçe performans kaybı,yakıt tüketimi artışı, direksiyon sertleşmesi ve suda kızaklama gibi etkileri ile beraber ıslakta - yağmurda yavaşlama ve çokdaha dikkatli kullanım ve frenleme gerektirdiğini sölediler doğrumudur.

    Ben sessiz ,konforlu ,ıslak ve kuruda hem yol tutuşu hem de frenleme açısından iyi bir seçim yapmak istiyorum.Tabi yaptığım seçimin aracıma negatif anlamda etkilemesini istemem.
    Anlattıklarımın doğruluk derecesi nedir ? ( Bilinçlenmek için soruyorum )

    Sizce 225/50 mi yoksa 235/45 mi taktırmalıyım?
    Lastik olarak ta yokohama ac01 yada nokian zg2 düşünüyorum nedersiniz.
    Saygılarımla.




  • Bildiğim kadarıyla çok kaliteli lastikler,adını finlandiyaki nokian nehrinden alıyor ve dolayısı ile fin malı olduğundan sağlamdır diye düşünüyorum.
  • Ali Bey,

    Öncelikle bizlere zaman ayırıp, bir çok soruya özenle yanıt verdiğiniz için çok teşekkür ederim.

    Size bir sorum olacak; yaz için yeniden kullanmaya başladığım Primacy HP'nin ikisi çok eskimiş, arkaya aldırdım ama aracta hafif kaymalar oluyor (lastik 27.000 km'de olmasına rağmen)

    Bunları çıkarıp arkaya iki yeni ER300 taksam ne olur?

    (Bir lastikçide 2008 sonu ER300 buldum, 150 lira, 215/55/16. Bu nedenle ER300 diyorum yoksa başka bir marka da olabilir.)
  • Ali bey, siz cevaplamadan yazayım, sanırım sorun kalmadı artık, araç seyir halindeyken incelemek tehlikeli ama yapmak zorunda kalıyor insan. 1 2 3 4 ledleri sürekli yanarken sarı düğmeye bastığımda üstte kırmızı yanıyor lamba, ledler bir süre sonra tamamen sönüyor, sanırım sensörlerden gerekli bilgiler alınıyor, sonrasında sarı düğmeye bastığımda yeşil yanıyor lamba. O andan itibaren lastik basıncında düşme olduğunda artık cihaz beni uyaracak anlamına geliyor, değil mi?

    2 basit sorum olacaktı:
    1) Pil bitmeye yakınsa cihazda ne gibi bir tepki oluyor, nasıl anlıyoruz?
    2) 1 2 3 4 ledleri yanıp sönerken lastik havalarını ölçüyor mu cihaz, yoksa mutlaka söndükten sonra mı başlıyor ölçmeye? Yani yanıp sönerken de lastiklerin havası inse alarmı öter mi?
  • Bugün Nokian Finlandiyadan gönderdiğim e-maile cevap geldi. Özetle diyorki '' Türkiyede yetkili ithalatçımız bugün için yoktur.''
  • Nokian satıcıları nereye kayboldular?
    Harç bitti yapı paydos mu dediler?
    Bilgilendirin bizi arkadaşlar.
    Ne olacak bu distribütörlük işi?
    Yazın İstanbul'a geldiğimde takmayı planlıyordum Nokianları.
    Lastik bulamayacak mıyız yaza?
  • nokia turkıyede yenı yapılanmaya gıdıyor bu surec ıcerısınde bıraz stok sıkıntısı cekıyoruz ama cogu ebatta isteyen olursa stoklarımız yeterlı. nokianın karar vermesını beklıyoruz yogun bir şekilde buyuk stoklarla turkıyeye gıreceklerıni biliyoruz. daha güçlü ve daha buyuk stoklu o yuzden kısa surelıgınede olsa bazı ebatlarda her ne kadar stok sorunu yasansada elımızde nokıan lastik stoklarımız mevcuttur. bizleri arayabılırsınız dıyorum. bugunlerde iş yogunlugundan fazla zaman ayırıp yazamasakda telefonal lastik sorabılırsınız.
  • merhaba,

    2001 golf comfort aracım var. sürekli altını vurmaktan bıktım. çamurluklara sürtmeyecek şekilde jantları değişmeden yerden yükseltmek için lastikleri değişmek istiyorum. orjinal ebat 195x65x15. yerden yükseltmek için hangi ebatlarda lastik secmeliyim.

    teşekkürler...

    yukseltme işini mekanik olarak değilde lastikle çözmek istiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdemgok

    merhaba,

    2001 golf comfort aracım var. sürekli altını vurmaktan bıktım. çamurluklara sürtmeyecek şekilde jantları değişmeden yerden yükseltmek için lastikleri değişmek istiyorum. orjinal ebat 195x65x15. yerden yükseltmek için hangi ebatlarda lastik secmeliyim.

    teşekkürler...

    yukseltme işini mekanik olarak değilde lastikle çözmek istiyorum.

    O arabadan uzun süre kullandım. Çok yumuşak süspansiyonlara sahip olduğundan araç her hangi bir tümsek veya çukurda fazlaca esneme yapıyordu. Bu da altın daha çok ön tampon altının yere vurulmasına sebebiyet veriyordu.

    Lastiğin yanak kalınlığı ise senin de belirttiğin gibi 65 gibi binek otomobillerin lastik kalınlık ortalamasına göre biraz fazla. Zaten bu yanak genişliği fazlalığı ve yumuşak süspansiyonlar sebebiyle yol tutuşu zayıf bir araç. Yanak kalınlığını arttırmaya gitmek bilmiyorum ne kadar uygun olur. Bunun yerine cant genişliğini arttırıp yanak genişliğini düşürerek yaylanmayı azaltmak biraz daha benim kafama yatıyor; toplam lastik yüksekliği aynı kalsa bile...

    Teknik olarak hangisi uygun olur bu sorunun cevabını bilgili arkadaşlara bırakarak ufak bir hatırlatma yapmak istedim.

    Hayırlı sürüşler...




  • 205 65 15 nokıan h olur aracına ve bıraz olsun yukselmısde olur genıslemısde . bunun dısında yukseltmek sürtme olsılıgını arttırabılır
  • cevaplar için çok teşekkürler.

    peki bu şekilde yükseltmenin riski tehlikesi araca zararı yada yakıt tüketimine yol tutuşuna etkisi olabilir mi?

    teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdemgok

    cevaplar için çok teşekkürler.

    peki bu şekilde yükseltmenin riski tehlikesi araca zararı yada yakıt tüketimine yol tutuşuna etkisi olabilir mi?

    teşekkürler...


    Yol tutuşun kötüleşir.
    Araç daha fazla savrulma yapmaya başlar...
    Orijinal ebat ya da muadil ebattan şaşmamak lazım sanırım.
    Ali Bey uğrarsa size daha aydınlatıcı bilgi verebilir.
  • teşekkürler.

    lastik konusunda pek bilgim yok fakat bildiğim kadarıyla 195x65x15 ve 205x65x15 i karşılaştıracak olursak

    195/100*65=126,75
    205/100*65=133,25

    buda 205 lastikte yanağın biraz daha geniş olup lastik çevresinin buyumesi böylece aracın 6,5 mm yukselmesi demek oluyor. fakat taban da genişleyeceği için yol tutuş konusunda bir değişiklik olmaz diyebilir miyiz acaba.

    bu arada benim kasa golflere uretici

    195x65x15
    yada
    205x55x16 öneriyor. ben jant değişmeyeceğimden acıkcası 195x65x15 ve 205x65x15 kararsız kaldım.
  • erdem bey 205 oldugunda zaten yol tutusu ve virajlardakı tutunması daha ıyı olucakdır o yuzden 195 e göre 205 yaptıgınızda her halukarda aracınızın tutunma kabılıyetı artıcakdır. yukselıkde bır mıktar artıcagından sızın alcak olmasından sıkayetınızıde bır nebze olsun gıderıcekdır dıye dusunuyorum 16 yaptıgınızda zaten 205 55 önerıldıgıne göre burdakı olay jantın değişmediğinde 15 jantta uygun ebat olmasıdır. karar sızın tabıkı.
  • çok teşekkürler.

    aklıma takılan son bir konu da : 195x65x15 in muadili olan 205x60x16 te yukarıdaki yüzde hesabına göre araç kesinlikle alçalır değil mi?

    tşk.
  • 195x65x15 in muadili aynı jant için 205x60x15 olmalı sanırım yukarıda yanlışlıkla 15 yerine 16 yazmısım.
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.