Şimdi Ara

NOKIAN LASTİKLERİ ve LASTİK HAKKINDA GENEL BİLGİLER (102. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.044
Cevap
65
Favori
517.838
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 100101102103104
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fth

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren2709

    Arkadaşlar hayırlı günler öncelikle. VW Caddy aracım var, husisi olarak kullanıyoruz. HB'dan 195/65/15 91T Nokian WR D3 model kışlık lastikleri 140 TL'ye sipariş verdim ve bugün teslim aldım. Öncelikle sizlere soracağım şey; bunlar otomobil lastiği olarak satılıyor, benim aracımda herhangi bir sıkıntı yaşar mıyım. Yaz başında yine nokian'ın aynı ebatlarda lastiklerini aldım ve memnun kaldım herhangi bir sorunda yaşamadım. Fakat bir yerden bu lastiklerin araca uyumlu olmadığını, muayenede lastikleri kontrol ederlerse sıkıntı yaşayabileceğimi söyledi. Sizlerden ricam, bilgi sahibi arkadaşlar varsa yardımcı olursalar sevinirim. Saygılar

    95T/H almanız gerekiyordu. Hatta mümkünse XL
    http://www.hepsiburada.com/nokian-wr-d3-195-65-r15-95h-xl-kis-lastigi-uretim-tarihi-50-hafta-2013-p-OTKMTT428108?wt_gl=cpc.nelk.oto.urun.pla&gclid=Cj0KEQiAkIWzBRDK1ayo-Yjt38wBEiQAi7NnP3pUuQxwyZ8DCJ6HPZ3I-24g6u6MYSkS7Ff4OIJs6ZgaAujy8P8HAQ

    Buydu mesela.
    Kullanırsan ne olur? Yanak yumusak oldugu icin kenarlardan cabuk asınır.

    Alıntıları Göster
    merhabalar.. 3.nokian lastik takımımı da aldım.

    225/45r17 94H XL wr d4 lastiklerinin alışverişi öyle enteresan oldu ki neredeyse kendi aracıma kışlık lastik alamayacaktım Bir yerden para bekliyordum ve hepsiburada da var diye rahat rahat paranın hesaba düşmesi beklerken bir anda hepsiburada da stoğun bittiğini temin edildiğinde tekrar satışta olacak yazısı ile karşılaşınca dumur oldum. Fiyatıda cazip olduğu için şansı kaçırdım diye düşünüyordum( 4x335tl kargo ücretsiz). N11 de buldum ama Ankarada ki en uygun bayi fiyatlarından bile pahalıydı, kliksa da ise daha önce alışveriş etmediğim için muallakta kalıyordum ama mecbur alışverişin siparişini vermek zorunda kaldım(4x337tl kargo ücretsiz). 4 lastik aldıktan sonra kliksada da stok olmadığını görünce kesin dedim haftalarca bekleyeceğim ve para iadesi alana kadarda canım çıkacak. 29 unda verdiğim sipariş bugün elime ulaştı ve rahatladım.

    Eğer aklınızda nokian almak varsa gördüğünüz gibi alışverişi tamamlayın. 2 sene öncesine göre nokian ın piyasası gelişmeye başladı.

    Lastikler 2015 41. hafta üretimidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: albertocontador

    merhabalar.. 3.nokian lastik takımımı da aldım.

    225/45r17 94H XL wr d4 lastiklerinin alışverişi öyle enteresan oldu ki neredeyse kendi aracıma kışlık lastik alamayacaktım Bir yerden para bekliyordum ve hepsiburada da var diye rahat rahat paranın hesaba düşmesi beklerken bir anda hepsiburada da stoğun bittiğini temin edildiğinde tekrar satışta olacak yazısı ile karşılaşınca dumur oldum. Fiyatıda cazip olduğu için şansı kaçırdım diye düşünüyordum( 4x335tl kargo ücretsiz). N11 de buldum ama Ankarada ki en uygun bayi fiyatlarından bile pahalıydı, kliksa da ise daha önce alışveriş etmediğim için muallakta kalıyordum ama mecbur alışverişin siparişini vermek zorunda kaldım(4x337tl kargo ücretsiz). 4 lastik aldıktan sonra kliksada da stok olmadığını görünce kesin dedim haftalarca bekleyeceğim ve para iadesi alana kadarda canım çıkacak. 29 unda verdiğim sipariş bugün elime ulaştı ve rahatladım.

    Eğer aklınızda nokian almak varsa gördüğünüz gibi alışverişi tamamlayın. 2 sene öncesine göre nokian ın piyasası gelişmeye başladı.

    Lastikler 2015 41. hafta üretimidir.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bulunduğum yerde en fazla bir iki ay kullanacağım bir kış lastiği arıyorum. bu yüzden fiyatının uygun olmasını istiyorum. hepsiburada sitesinde nokian ın şu lastiği 2013 model diye fiyatı gayet iyi gibi;
    http://www.hepsiburada.com/nokian-215-60-r17-100v-xl-wr-g2-suv-kis-lastigi-uretim-tarihi-2013-p-OTKMTT441528
    bu lastiği almayı düşünüyorum. Eski olmasından çok iş görür mü onu merak ediyorum. Sonuçta ort 10 yıl raf ömrü var. Hadi diyelim uygun koşullarda saklanmadı ise bu 6 yıla düşşün. Yine de işimi görür. Yani 2-3 yıl kullansam yeter benim için.
    Bu lastiğin kar kış performansı idare eder mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orhan.orhan


    Mrb arkadaslar sizlerden bir ricam olacak grande punto 1.3 multijet dynamic 2.el araba almayi dusunuyorum bir tane buldum km si 197 binde sizce bu kilometrede bu araba alinir mi? Lutfen beni bu konuda aydinlatirsaniz sevinirim hepinize simdiden allah razi olsun sagolun

    1. Sorun yanlış topikte.......

    2. Kasa, kaporta, yürüyen takım düzgün ise motor yaptırmak en kolay iş...En çok 1 haftalık....Başka ne deyim ? .Fiyatı işine geliyorsa hiç bekleme satın al....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Orhan.orhan


    Mrb arkadaslar sizlerden bir ricam olacak grande punto 1.3 multijet dynamic 2.el araba almayi dusunuyorum bir tane buldum km si 197 binde sizce bu kilometrede bu araba alinir mi? Lutfen beni bu konuda aydinlatirsaniz sevinirim hepinize simdiden allah razi olsun sagolun

    1. Sorun yanlış topikte.......

    2. Kasa, kaporta, yürüyen takım düzgün ise motor yaptırmak en kolay iş...En çok 1 haftalık....Başka ne deyim ? .Fiyatı işine geliyorsa hiç bekleme satın al....

    Alıntıları Göster
    merhaba

    ben de nokian 205/55/16 91/h aldım. bir haftadır kullanıyorum. şu an herhangi bir yorum yapmak istemiyorum.

    fakat merak ettiğim bir şey var.

    lastik ebatları evrensel midir. yani 205 taban genişliği bütün markalarda 205 mm dir. yada 55 yanak yüksekliği tüm markalarda 55mm dir. yoksa ufak tefek + sı - si var mıdır.

    bu arada nokian lastikleri ile ilgili olarak kormetal şirketini aradığımda sorunlarla ilgili olarak pazarlama@kormetal.com adresine mail atmam söylendi ben de öyle yaptım ama olumlu veya olumsuz dönüt olmadı.

    neyse ebatlar ile ilgili yukarıdaki soru benim için önemli bu konuda bilgisi olan var mı acaba.
  • Ya arkadaşlar sepet tutarı üzerinden yüzde 10 n11de kormetal indirimi vardı. Sabah sepete eklediğim de Su anda indirim gözükmüyor iptal mi olmuş bu indirim nedir. Yada bana özel bir durummu anlamadım. Bi kontrol etseniz sepete ürün ekleyerek
  • Merhabalar
    Şu anda 205 55 r16 91t wrd4 model ile yaklaşık 3bin km yol yaptım. Karşılaştırmayı 2011 gy ug extreme ile yapıyorum.
    Yol sesi çok iyi
    Kuru yol çok iyi
    Islak yol çok iyi
    Karda buzda 2011 ultragrip extreme ile ayni.
    Kısaca ts 850 yada gy ug9 dan daha iyi diyemem.
  • Yazlik ve kislik lastiklerim nokian ve memnunum.Yazlıklar line kisliklarsa wrd3 . Buzda bile performansı iyi sayılır ki buzda civili lastik şart bildiğim kadarıyla.
    Ama park ettiğim yerden çıkmaya calistigimda patiye düştüğüm oluyor.Anladigim kadarıyla farkli marka kislik lastik kullanicilarininda buna benzer problemleri oluyor. Acaba nokian dan çok daha fazlasını mi bekliyoruz diye düşünmeden edemiyorum. Benim ilk kislik lastik deneyimim o yüzden karsilastirma gibi bir şansım yok. Bu nedenle farklı marka lastikleri kullanmış arkadaşların yorum yapmasi daha mantıkli gibi. FanatikLigin alemi yok
    Yazlık lastiklerim eski Bridgestone lardan çok daha iyi. Fakat hala Michelin alsamiydim diye düşünüyorum, cok konforlu sessiz v.s dedikleri için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evo_41

    Yazlik ve kislik lastiklerim nokian ve memnunum.Yazlıklar line kisliklarsa wrd3 . Buzda bile performansı iyi sayılır ki buzda civili lastik şart bildiğim kadarıyla.
    Ama park ettiğim yerden çıkmaya calistigimda patiye düştüğüm oluyor.Anladigim kadarıyla farkli marka kislik lastik kullanicilarininda buna benzer problemleri oluyor. Acaba nokian dan çok daha fazlasını mi bekliyoruz diye düşünmeden edemiyorum. Benim ilk kislik lastik deneyimim o yüzden karsilastirma gibi bir şansım yok. Bu nedenle farklı marka lastikleri kullanmış arkadaşların yorum yapmasi daha mantıkli gibi. FanatikLigin alemi yok
    Yazlık lastiklerim eski Bridgestone lardan çok daha iyi. Fakat hala Michelin alsamiydim diye düşünüyorum, cok konforlu sessiz v.s dedikleri için.
    arkadaşlar

    1 haftadır nokianları kullanıyorum. daha önce michelin kullanıyordum. iki tane nokian wr d4 aldım önlere taktırdım.
    yol sesi iyi
    tutunma iyi(ıslak zeminde. henüz kar yağmadı)

    fakat bir durum var
    herzaman 137 km gittiğim güzergah bu lastiklerden sonra 139 km olmaya başladı? yakıt tüketimi michelin e göre arttı. hadi yakıt tüketimini anladık da km artışı ne demek oluyor.

    o yüzden önceki mesajımda sordum ebatlarda farklılık olur mu diye.

    kormetal cevaben herşeyin normal olduğunu hatta bu lastiği benden baska binlerce insanın satın aldığını falan! bahsetmiş.

    bu lastikler küçük olabilir mi? arkadaslar lastikleri görünce neden küçük ebat aldın diye soruyolar. ben de aynı ebat diyorum. o zaman göz yanılması felandır diyip geçiyoz ama km artışı nedir?
    lastik çapı gerçekten yazılan ebatlardan küçük olabilir mi. tıpkı 32 gb flash alıp da 29 veya 30 göründüğü gibi.

    değerli arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: passat5151

    arkadaşlar

    1 haftadır nokianları kullanıyorum. daha önce michelin kullanıyordum. iki tane nokian wr d4 aldım önlere taktırdım.
    yol sesi iyi
    tutunma iyi(ıslak zeminde. henüz kar yağmadı)

    fakat bir durum var
    herzaman 137 km gittiğim güzergah bu lastiklerden sonra 139 km olmaya başladı? yakıt tüketimi michelin e göre arttı. hadi yakıt tüketimini anladık da km artışı ne demek oluyor.

    o yüzden önceki mesajımda sordum ebatlarda farklılık olur mu diye.

    kormetal cevaben herşeyin normal olduğunu hatta bu lastiği benden baska binlerce insanın satın aldığını falan! bahsetmiş.

    bu lastikler küçük olabilir mi? arkadaslar lastikleri görünce neden küçük ebat aldın diye soruyolar. ben de aynı ebat diyorum. o zaman göz yanılması felandır diyip geçiyoz ama km artışı nedir?
    lastik çapı gerçekten yazılan ebatlardan küçük olabilir mi. tıpkı 32 gb flash alıp da 29 veya 30 göründüğü gibi.

    değerli arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum.

    Alıntıları Göster
    hyundai accent blue için nokianın hangi modelini önerirsiniz? fabrika lastiği 195-50-16 kumho marka

    nokian ile kumho arasında ciddi anlamda konfor fark edermi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gemsaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Safak Akpınar

    wr d4 225/50 R17 98H

    Ankara oran bayisi 360*4=1440 tl fiyat verdi.
    Hepsiburada.com da tükenmiş. Stok ne zaman girer acaba?
    n11.com 1420 tl fiyat veriyor. siteden alacağıma bayiden almak daha mantıklı.
    kliksa da ise hiç sonuç yok..


    Ankara'da en uygun nokian fiyatını Oran'daki bayi verir..

    Bu arada, yerinizde olsam, kış için 215/55R17 ölçülerini tercih ederdim...

    Alıntıları Göster
    "passat5151":
    küçük görünmesi göz yanılgısı olabilir ama km nin artması ilginç. Eğer km artışı ölçümün eski lastikte de yeni lastiktede aynı koşullarda ve kesinse(bir hata yapmadığına eminsen) senin tanıdığın ya da bir arkadaşının tanıdığı bir lastikçiye gidip durumu (bildiin cetvel/metre ile ölçüm de yapmak mümkün mü /yapabilsen de bir anlamı olurmu) onlarla tartışma imkanın olur mu? sonucu ben de çok merak ettim.
    139/137= %1,45lik bir fark: 205/55/16 için: (16*2,5=40cm) + ((20,5*0,55=11,275)*2)=22,55cm)= 62,55cm * 0,0145= 0,9cm fark
    çapı 62,55cm olması gerekirken (62,55-0,9=) 61,65cm : bu kadar küçük bir fark tespit edilebilir mi emin değilim. ama böyle bişeyi ispatlarsan bu yalnızca senin lastikle ilgili olamaz; bütün aynı kalıptan çıkan(en azından senin ölçüdeki bazıları) için aynı hata var demektirki bayağı büyük birşey yakalamış olursun :).
    olur mu? bence olabilir


    ---"talbotlago":
    D4 hakkında yazdıklarını ilk okuduğumda "ya ben aşırı tepki mi veriyorum; bak arkadaş olumlu deneyimlemiş" dedim. ama sonra ankara da havalar soğudu ve inan D4 +3Cde +14Cye göre daha güven verici sağlam basar olmaya başladı. Ben korkak kullanmaya alışmış da olabilirim tabii :-). 25-30C de fark olabilir ama bence 14C o kadar olmamalı
    bu arada uzun uzun diğer kış lastikleri ile tecrübelerini yazıp kıyasladığın için de teşşekkür edrim. benim için çok faydalı oldu. özelikle petlası hep merak etmişimdir.
    hankook ventus v12 evo dan memnun kalmışsın bende fiestanın üzerinde gelen hankook s1 evo nun çok iyi bir lastik olduunu düşünmeye başladım. fiesta ya (195/50/15 82h yerine) 185/55/15 ebatın 86h xl olmasıda (senin gibi) D4 tercihimin sebeplerinden(daha güçlü yanak).
    şöyle bir nokta da var yanılıyorsam düzelt: daha çok fren performansına değinmişsin (benim o yazı sırasında frenle ilgili olumlu ya da olumsuz bir tecrübem olmadı; sonradan yerlerin az ıslak olduu bir yolda deneme yaptım: abs nin çok daha kolay devreye girdiğini düşünüyorum. yine +14C. ama bu konuda o kadar iddialı deilim haksızlık yapıyor da olabilirim) benim tecrübelerim "yeni ıslanmış zeminde çekiş" ve kuru zeminde virajda arka tekerlerin yola sağlam yapışmaması ile ilgiliydi: testlerde aynı lastiğin çekiş / fren / dairesl tutuş performansları birbirinden çok farklı olabiliyor.
    D4 ün sesinden(var ama rahatsız edici değil) ve konforundan ben de memnunum
    petlas fiyatına göre çok iyi kış lastiği o zaman. "noktanınsâbiti" arkadaşta petlasın performansının sıcakta zayıfladığından bahsediyor. özel bir soru soracağım(başka bir araç içinebat 215/60/17): arabanıza kış lastiği alacak olsanız petlas(w671) 100H 280TL ve D4 96H 335TL olsa hangisini alırdınız? ve niye(kıyaslar/açıklar mısınız)?

    -----"gemsaz":
    problem lastikte değilde benim "fazla beklentimde" olabilir mi? :-). havalar soğuyunca durum değişti gibi çünkü. ben hala +14C de kuru zeminde yanal bu kadar kötü olmasından şikayetçiyim ama "talbotlago" nun tecrübelerinden D4 ün kış lastikleri arasında nispeten iyisi olduğu anlaşılıyor.
    "talbotlago" nun tecrübelerinin üzerine "otmotvmhndsi" arkadşıın yazdıkları benim lastiklerde ciddi problemmi var dedirtiyor ama inan uğraşmak istemiyorum. Bir .... gelecek adamı benim araba diye karda kızağa bindirsem son sürat yokuş aşşağı kaysak bile "abi görmüyor musun hiçbir sıkıntı yok işte!" diyecek. uğraştığıma sinirimi bozduğuma değmez---çok ciddi bir sıkıntı olmazsa sakin sakin korka korka kullanırım artık napiyim.

    -----"thenoone":
    tecrübelerini / kıyaslarını yazmanı heyecanla bekliyorum: kar yağmadan önce kuru/ ıslak zemin kullanım değerlendirmesi de yapar mısın? noki ve ug8 arasında? (kaç derecede deneyimlediğinide notederek).
    ana firma satın aldıktan sonra ne yapabilir emin değilim ama önerin için saol; mutlaka ileti atacağım. muhattabım --tabi varsa :) tc deki firma. onlarında iş ahlakı, müşteri memnuniyeti anlayışı ve ciddiyeti ortada:
    >>"passat5151" aramış; pazarlama@kormetal.com adresine eposta atmasını söylemişler, atmış ve dönüş olmamış!!!! ana (noki tc) sitedeki e-posta adreside naylon!
    adamlar gerçektende çok ciddi, güvenilir ve müşterisi ile ilgili bir firma!!!!<<

    -----"Köprülü37"
    ts850 / ug9 / D4 kıyaslamasını biraz daha ayrıntılandırabilir misin?

    cevap yazan tüm arkadaşlara teşekkür ederim. aynı fikirde olmak önemli değil insan anlaşıldığını görünce ve diğer bilgi/tecrübelerle ilgili destek alınca bu dünyada yalnız olmadığını anlıyor ve rahatlıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gemsaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Safak Akpınar

    wr d4 225/50 R17 98H

    Ankara oran bayisi 360*4=1440 tl fiyat verdi.
    Hepsiburada.com da tükenmiş. Stok ne zaman girer acaba?
    n11.com 1420 tl fiyat veriyor. siteden alacağıma bayiden almak daha mantıklı.
    kliksa da ise hiç sonuç yok..


    Ankara'da en uygun nokian fiyatını Oran'daki bayi verir..

    Bu arada, yerinizde olsam, kış için 215/55R17 ölçülerini tercih ederdim...

    Alıntıları Göster
    "otmotvmhndsi"
    deneyimlerini paylaştığın için çok sağol.

    talbotlago nun michelin ide senin gooyear da iyi lastikler: D4 te ne buluyorsunuz anlamadım!

    benimki biraz temelin londra da araba kullanma macerasına benzemeye başladı artık:
    londra ya gitmiş temel. araba kiralamış yola koyulmuş. bizimki bildiğinden şaşar mı trafiğin soldan aktığı londra da aynı tc deki gibi sağdan gidip bütün trafiği alt üst etmiş. terör estirmiş. en son londra polisi helikopter kaldırıp "sürücüler dikkat edin! sokaklarda bir manyak var! tersten gidip trafiği alt üst ediyor" diye anonsa başlayınca temel dayanamamış hışımla camdan başını çıkarıp: " yalnız birisi mi!!?? hepsi manyak bunların!!!" diye bağırmış.

    birkaç kişi daha sizinkine benzer şeyler yazarsa: "tmm hatemiii! susuduum! susudum!" diyeceğim ben de sonunda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drakkar06 -- 6 Aralık 2015; 3:28:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gemsaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Safak Akpınar

    wr d4 225/50 R17 98H

    Ankara oran bayisi 360*4=1440 tl fiyat verdi.
    Hepsiburada.com da tükenmiş. Stok ne zaman girer acaba?
    n11.com 1420 tl fiyat veriyor. siteden alacağıma bayiden almak daha mantıklı.
    kliksa da ise hiç sonuç yok..


    Ankara'da en uygun nokian fiyatını Oran'daki bayi verir..

    Bu arada, yerinizde olsam, kış için 215/55R17 ölçülerini tercih ederdim...

    Alıntıları Göster
    "gemsaz":
    kadjar a "suv3 kışlık" taktıysan
    "noswagen":
    kadjar da D4 le ilgili
    deneyimlerinizi paylaşır mısınız? kuru da nasıl? ıslakta nasıl? soğukta nasıl? sıcakta nasıl?
    D4----SUV3----petlasW671 arasında gidip geliyorum da
  • drakkar06 D kullanıcısına yanıt
    Merhaba.

    Yıllar önce lastik araştırırken üreticilerin sitelerindeki detaylı tabloları karşılaştırırdım. Aynı lastik ebatları birbirinden farklı çıkabiliyordu. Tabi ondalık dilimlerde fark vardı. Bazı lastiklerin dişleri daha kalın, özellikle kışlıklar. Haliyle çapları farklı olabilir belki. Km yi bu kadar etkiler mi bilemiyorum.

    Yeni ıslanmış zemin en olumsuz durumdur aslında. Lastiklerle yol arasında ince bir tabaka oluşur, hatta toz toprak varsa iyice kötüleşir. lastik yola temas edemez ve yoldan kopar. Eğer dikatsiz kullanır ve hızlı giderseniz frenleyince durmak çok zorlaşır. Abs mutlaka erkenden devreye girer. Ama bu tarz kayma durumlarında abs nin erken çalışması yönlendirme için iyiyken durmak için kötüdür. (Ufak bir not; en iyi frenleme ve yavaşlama, abs devreye girmeden hemen önceki maksimum tutuşda, tekerler normal dönüyorken sağlanır)

    Buna gece gündüz arasındaki ısı farkının çok olduğu günlerdeki çiğ durumunu da ekleyebiliriz. Yol üzerinde buz benzeri bir tabaka olur. Standart hızınızla yokuştan iniyorsanız araç asla durmayacakmış gibi kayar. Maalesef en son 1-2 hafta önce yaşadığım durum. :)
    Sabahları oluşan çiğ tabakasına herşeyden çok dikkat etmek gerekli, yağmur damlaları yeni düşerken bile bu kadar etkilemez aracı.

    Dikkat ederseniz aracın frenlerinin veya lastiklerinin iyi olup olmamasından hiç bahsetmedim (eğer soracak olursanız benim mütevazı Honda Jazz'ımla yaşadığım fren sorunu ve performans frenleri deneyimimi ayrıca yazarım). Bunlar hava ve yol durumunun ideal şartlarda olmasından sonra konuşulacak şeyler. Havanın durumunu önceden öğrenebiliriz ama yol iyi mi, toz toprak var mı üzerinden geçmeden anlayamayız. Bazen tozu bile göremeyiz. Her zaman dikkatli kullanmakta fayda var.

    Eğer hava iyiyse ve yolun da temiz, kuru ve tozsuz olduğundan emin olduğunuz halde sıkıntı olduğunu düşünüyorsanız üreticiyle irtibata geçebilirsiniz. Belki üretim hatası vardır. Her lastik mükemmel çıkmıyordur fabrikadan. (Bendeki Michelin yazlıklardan bir veya iki tanesini ön aksa takınca motor tam 2000 devirdeyken hafif titreşim ve zırıltı sesi yapıyor, arkadakilerle değiştirince düzeliyor. Defalarca balans yaptırdım farklı yerlerde hep aynı. İşin kötüsü benden başka farkeden olmuyor bunu, aynı aracı 7-8 yıl kullanınca en ufak ayrıntıyı farkedebiliyorum. Dolayısıyla ispatı zor. Ama lastikten kaynaklandığı da kesin.)

    Petlas kışın (karda) gerçekten çok iyi, bence bunu tartışmaya bile gerek yok artık. Ancak çok rahatsız edici olmasa da biraz daha sesli. Yine de Pirelli gibi uğultu yapıp bezdirmiyor insanı. Nokian WR D4 ile kar durumunu karşılaştıramam, yeni lastiklerimi karda kullanmadım henüz. Ancak daha sessiz ve frenlemesi daha iyi wr d4 ün. Petlas kullanırken kış lastiği olduğunu hissediyorsunuz ama Nokian wr d4 sanki normal yaz lastiği gibi güven veriyor.

    Sorduğunuz lastik ebadı baya büyük, o model Petlas'ı bilmiyorum. Aracın ağır olduğunu tahmin ediyorum. Kışın Petlas çok iyi ama her zaman karda kullanmazsınız herhalde. Verdiği frenleme ve tutuş hissi sebebiyle Nokian olabilir belki. Ama kar kullanımını bilemiyorum.

    Son bir not daha:
    İlk olarak 4 yıl kullandığım Petlas kış lastiğini aldığım günlerde yoğun bir şekilde yaşadığım "kalıp yağı" durumundan bahsedeyim.
    Malum Petlas memlekette üretiliyor ve ben erkenden sipariş verip almıştım. Doğal olarak daha birkaç hafta önce üretilmiş yepyeni lastikler gelmişti. Elimi sürdüğümde yoğun bir kalıp yağına bulanmıştı. Zaten lastikçi de uyarmıştı ilk birkaç yüz km çok dikkatli ve yavaş kullan diye. İlk girdiğim virajda hızım yavaş olmasına rağmen neredeyse savrulup bariyere çarpıyordum. Zor toparladım. Aldığım lastik biraz fazla yağlıymış. :)
    Bu yağ ve lastik yüzeyindeki cilamsı tabaka aşınana kadar yeni lastikler çok dikkatli kullanılmalı.
    Nokian'da bu etki çok daha azdı, problem olmadı (lastiği aldığımda 5-6 aylıktı).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yılın Üyesi

    Arkadaşlar bulunduğum yerde en fazla bir iki ay kullanacağım bir kış lastiği arıyorum. bu yüzden fiyatının uygun olmasını istiyorum. hepsiburada sitesinde nokian ın şu lastiği 2013 model diye fiyatı gayet iyi gibi;
    http://www.hepsiburada.com/nokian-215-60-r17-100v-xl-wr-g2-suv-kis-lastigi-uretim-tarihi-2013-p-OTKMTT441528
    bu lastiği almayı düşünüyorum. Eski olmasından çok iş görür mü onu merak ediyorum. Sonuçta ort 10 yıl raf ömrü var. Hadi diyelim uygun koşullarda saklanmadı ise bu 6 yıla düşşün. Yine de işimi görür. Yani 2-3 yıl kullansam yeter benim için.
    Bu lastiğin kar kış performansı idare eder mi?

    Wrg2. Ben 2 yıl kullandım. 4 mevsim lastik gibidir. Sessiz. Islak kuru harika yol tutuş. Kutur kutur buzda bile dimdik bayirdan inerken kaymadi. Ancak 2. Kisinda kütle kar ile baş edemiyordu. Ayakla bile kazinabilen karda araç yerinden kalkmiyordu. 2-3 defa yokuslarda yolda kaldim. Arkadan ittiler veya kaputta zipladilar.

    Eğer yokuş olan biryerde degilseniz işinizi görür ama 3 yıllık lastiğe o parayı vernezdim. Üretimi de durdu zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer


    quote:

    Orijinalden alıntı: Yılın Üyesi

    Arkadaşlar bulunduğum yerde en fazla bir iki ay kullanacağım bir kış lastiği arıyorum. bu yüzden fiyatının uygun olmasını istiyorum. hepsiburada sitesinde nokian ın şu lastiği 2013 model diye fiyatı gayet iyi gibi;
    http://www.hepsiburada.com/nokian-215-60-r17-100v-xl-wr-g2-suv-kis-lastigi-uretim-tarihi-2013-p-OTKMTT441528
    bu lastiği almayı düşünüyorum. Eski olmasından çok iş görür mü onu merak ediyorum. Sonuçta ort 10 yıl raf ömrü var. Hadi diyelim uygun koşullarda saklanmadı ise bu 6 yıla düşşün. Yine de işimi görür. Yani 2-3 yıl kullansam yeter benim için.
    Bu lastiğin kar kış performansı idare eder mi?

    Wrg2. Ben 2 yıl kullandım. 4 mevsim lastik gibidir. Sessiz. Islak kuru harika yol tutuş. Kutur kutur buzda bile dimdik bayirdan inerken kaymadi. Ancak 2. Kisinda kütle kar ile baş edemiyordu. Ayakla bile kazinabilen karda araç yerinden kalkmiyordu. 2-3 defa yokuslarda yolda kaldim. Arkadan ittiler veya kaputta zipladilar.

    Eğer yokuş olan biryerde degilseniz işinizi görür ama 3 yıllık lastiğe o parayı vernezdim. Üretimi de durdu zaten.

    Hocam hiç bir aracım daha 2 yıl gitmedi. Bu yüzden bu lastikler bana uygun gibi geldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yılın Üyesi

    Arkadaşlar bulunduğum yerde en fazla bir iki ay kullanacağım bir kış lastiği arıyorum. bu yüzden fiyatının uygun olmasını istiyorum. hepsiburada sitesinde nokian ın şu lastiği 2013 model diye fiyatı gayet iyi gibi;
    http://www.hepsiburada.com/nokian-215-60-r17-100v-xl-wr-g2-suv-kis-lastigi-uretim-tarihi-2013-p-OTKMTT441528
    bu lastiği almayı düşünüyorum. Eski olmasından çok iş görür mü onu merak ediyorum. Sonuçta ort 10 yıl raf ömrü var. Hadi diyelim uygun koşullarda saklanmadı ise bu 6 yıla düşşün. Yine de işimi görür. Yani 2-3 yıl kullansam yeter benim için.
    Bu lastiğin kar kış performansı idare eder mi?

    Wrg2. Ben 2 yıl kullandım. 4 mevsim lastik gibidir. Sessiz. Islak kuru harika yol tutuş. Kutur kutur buzda bile dimdik bayirdan inerken kaymadi. Ancak 2. Kisinda kütle kar ile baş edemiyordu. Ayakla bile kazinabilen karda araç yerinden kalkmiyordu. 2-3 defa yokuslarda yolda kaldim. Arkadan ittiler veya kaputta zipladilar.

    Eğer yokuş olan biryerde degilseniz işinizi görür ama 3 yıllık lastiğe o parayı vernezdim. Üretimi de durdu zaten.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bu gün arkadaşım aradı lastik alacağını söledi gelmemi istedi. Olur dedim.

    Goog year ug 8
    Nokian wr d3 / wr d4
    Debica
    Petlas snowmaster

    Gibi bildiğimiz lastiklerden bazıları gösterdi. Bütçe sorun değil kaliteli olsun dedi. 250 çekmişti nokianlara 240 a indirttim 960 toplam sökme-takma+nitrojen+balans kapattık. İnternet ile uğraşmak istemedik.

    4 yıllık good year efficientgripler çıktıktan sonra lastik inanılmaz sessiz geldi. Sıfır olmasının da etkisi var. 50 km ye yakın kullandım aracı. Beni tatmin etti diyebilirim. Ayrıntılı denemedik tabi. Zaten sıfır lastik şuan en iyi performansını alıyoruzdur. Ama fabrikasyon hata var mı yok mu falan diye fren mesafesi yol tutuş ses düzeyini denedim. Gayet iyi lokum kıvamında kararlı lastikler.

    İstanbula kar yağınca tam olarak inceleri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    Arkadaşlar bu gün arkadaşım aradı lastik alacağını söledi gelmemi istedi. Olur dedim.

    Goog year ug 8
    Nokian wr d3 / wr d4
    Debica
    Petlas snowmaster

    Gibi bildiğimiz lastiklerden bazıları gösterdi. Bütçe sorun değil kaliteli olsun dedi. 250 çekmişti nokianlara 240 a indirttim 960 toplam sökme-takma+nitrojen+balans kapattık. İnternet ile uğraşmak istemedik.

    4 yıllık good year efficientgripler çıktıktan sonra lastik inanılmaz sessiz geldi. Sıfır olmasının da etkisi var. 50 km ye yakın kullandım aracı. Beni tatmin etti diyebilirim. Ayrıntılı denemedik tabi. Zaten sıfır lastik şuan en iyi performansını alıyoruzdur. Ama fabrikasyon hata var mı yok mu falan diye fren mesafesi yol tutuş ses düzeyini denedim. Gayet iyi lokum kıvamında kararlı lastikler.

    İstanbula kar yağınca tam olarak inceleri.

    Alıntıları Göster
    10 yıldır araç kullanıyorum, belki bana denk geldi ama nokian ıslak zeminde yol tutuşu ve karlı havalarda kış lastikleri çok iyidir. ama viraj kabiliyeti ve gürültü sevyesi beni tatmin etmedi. lassa ya göre bence çok daha iyi.. en fazla memnun kaldığım lastik continental dı. belki aldığım modellerde öyle sonuçlar aldım. Fakat Continental yazlık lastikleri kış ayında bile çok iyi sonuçlar verdi. şu anda aracımda lassa var. Continental ve nokian ı mumla arıyorum. Continental kullanan arkadaşlar varsa mukayese edip tecrübelerini paylaşırlarsa daha iyi olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ankaland -- 6 Aralık 2015; 20:18:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drakkar06

    2013model fiesta aracım için kuru zemin performansının da iyi olduğun düşündüğüm NOKIAN D4 kışlastiği(185/55/15) satın aldım.

    1)- 24.11.2015 te D4 leri taktırdıktan sonra denemek için kullandığımda hafif sert girdiğim virajda aracın arkasının kaymasına(kısa, zıplama gibi) şahit oldum. sıcaklık 14C, yerler kuru, hızım 40-50km/sa arasında idi. Daha önceki bir viraj da güvensiz -arkası sanki hafiflemiş/ kayacak gibi hissetmiştim. Sonraki kayma niye öyle hissettiğimin açıklaması ve sorunun kanıtı oldu.

    Bu olay NOKIAN D4 lerin 14C de KURU zeminde YANAL TUTUNMASININ ZAYIF olduğuna işaret.
    Bende ANORMAL BİR GUVENSIZLIK yarattı.
    2yıldır yazlık hankook s1 evo lar ile böyle bir olayın yakınından dahi geçmedim.

    2)- 26.11.2015 hafif yağmur yağmış yerler yeni ıslanmıştı hava yine +14C. Evimin az ilerisindeki yokuşta durdum. Kalkmak istediğimde tekerler patinaj yaptı. Fiestam 1.6powershift tit.-x modeli. Ben araçta çekiş-patinaj sistemi var diye biliyordum:
    ya yanlış biliyorum ya da araç “Böyle lastik takarsan ben sana yardım edemem kusura bakma” diyor :-)

    Bu NOKIAN D4 lerin 14C de ISLAK zeminde ÇEKİŞ (hatta DOĞRUSAL) TUTUNMASININ ZAYIF olduğuna işaret.
    HAYRETLER İÇİNDEYİM!
    1yıldır yazlık hankook s1 evo lar ile yaz-kış böyle bir olay başıma hiç gelmedi.(1yıl önce taşındım da)

    2yıldır
    ---diğer aracımda (araç 200beygir-195/65/15) pirelli snowcontrol w190 kış lastikleri yaz-kış sürekli takılı
    ---fiestada ise yazlık hankook s1 evo lar yaz-kış sürekli takılı
    ikisinide günün hava koşullarına(ve keyfime) göre yaz kış kullanıyorum

    Diğer araçta da PIRELLI KIŞ lastikleri ile ne yazın ve kışın benzer olaylar yaşamadım; güvensiz hissetmedim.

    Fiestanın yol tutuşu ve direksiyonu harikadır: bu yüzden de fiesta kullanmak bir zevktir! Ya da zevkti!
    YAŞA NOKIAN! Seninle fiesta kullanmak bile bir kabusa -endişe kaynağına dönüştü! 60Km/sa hızla girdiğim virajlara 40la; 40la girdiklerime 20ile giriyorum. Arabanın arkası dağılır da yoldan çıkarım / kaza yaparım diye. Yerde ıslaklık gördümmü hemen yavaşlıyorum durmam gerekirde frene basarsam araba kayar birine çarparım diye. Belli olmaz belki araç abs yi devreye sokmayı da rededer! :-)
    Bazılarının “kış lastiği bu 14C de tutunmaması mormal. Sen bir de 7C altında gör” diyeceklerini duyar gibiyim.
    CEVABIM:
    ben NOKIAN D4 ü 2015te bir alman sitesindeki testte kuru zeminde en iyi lastik seçildiği
    ve
    Aynı sınıf önceki model NOKIAN D3 için ingiliz ve alman sitelerindeki testlerde “kuru zemin” performansında ya 1. ya da 2. olduğu için seçtim. Yoksa D3 ün kar performansında 1.liği de var 17.liği de. Yani karda en iyi olduğuna dair bir ortak görüş-testsonucu birliği yok ama kuru zemin için var.
    Şimdi görüyorum ki bu TEST SONUÇLARI DA HİKAYEYMİŞ!

    ANKARA da yaşıyorum kış 100gün ise bunun 15günü yağışlı ve en çok 15günü sorun oluşturacak kadar karlı geçer. Ayrıca 50gün gündüz 7C nin üzerindedir!
    Şimdi bu lastik diyelim ki 7C altında ve karda çok iyi(onu da bilmiyoruz ama)
    Demekki ben kış boyunca(100gün)
    15 gün kar yağarken GUVENDE
    85 gün (kuru ve ıslak günler) RISK ALTINDA:
    bunun yağışlı olan 15 gününde ve 7C nin üzerinde olan 50 gününde ÇOK BÜYÜK RISK ALTINDA olacağım.
    SORUYORUM:
    Bu lastiğin TC sınırları içinde (bir iki il dışında: Erzurum gibi) tavsiye edilmesi ya da kendisinin, ailesinin ve yanına bindireceği eşinin dostunun sağlığına ve canına değer veren bir insanın kullanmak istemesi mümkün mü?
    Bu lastiklerin karın kalkmadığı kuzey ülkelerinde anlamı olabilir( o da karda iyiyse gerçekten). Ama burada faydadan çok zararı var: emniyetten çok risk/tehlike yaratıyor. para kazanmak güzelde insan sağlığı hayatı ile oynamadan olmalı bence.

    adı sanı duyulmamış marka EN KÖTÜ KIŞ LASTİĞİ (çin malı vs de dahil) bile karda iyi performans gösteriyor testlerde. Kış lastiğinde iyi - kötü ayrımı en çok "ıslak zemin" de sonra da "kuru zemin" de açılıyor.
    Bu durumda Nokian hangi sınıfa giriyor sizce?

    ARKADAŞLAR:
    sizi samimiyete ve ciddiyete davet ediyorum. Şu
    "benim arabam en az yakar"
    "benim lastiğim en iyi kaçar"
    muhabettini bırakalım lütfen.
    Forumu tam okumadım ama aranızda benzer sorunlar/deneyimler yaşayan kimse yok mu? bunları paylaşalım: gerçekleri/deneyimlerimizi.

    Ben 45 yaşındayım. 19 yaşından beri kendime ait arabam var. Ted ankara koleji ve odtü inşaat müh. bölümü menzunuyum. Müteahhitim. Bu işin kitabını yazdım iddiasında değilim ama:
    Araba nedir bilirim. Lastik nedir bilirim. Kış lastiği nedir onu da bilirim. Bazıları "sen karşı takımın adamısın -başka lastik markası satıyorsun- nokianı kasti/haksız kötülüyorsun diye abuk sabuk birşeyler söylerse diye baştan belirteyim.

    2günlük deneyimlerim sonucu şaşkınlık içinde olduğum ve hala nasıl bu kadar güvensiz bir lastiğin üretilip-satılabildiğini anlayamadığım ve yazışabileceğim bir muhattap bulamadığım için işimi gücümü bırakıp bu kadar vakit ayırıp bu satırları yazıyorum.

    Bana gönderilen lastiklerde bir üretim hatası olabilir. internet üzerinden aldım. okumaya devam edin:

    NOKIAN TURKIYE internet sitesinden bulduğum destek@lastiknokian.com e-posta adresine sorunları yaşadığım akşam e-posta atarak
    bu lastiklerin hepsinin mi böyle yoksa benimkilerde mi bir üretim sorunu olduğunu sorgulamak istedim:
    gmail adresim iki kere “failure” (hata /ulaşmadı) sonucu verdi. Yahoo adresimden denedim ertesi günü yine “failure notification” geldi. KOMİK DEĞİL Mİ?
    Bilgi sahibi arkadaşlar beni aydınlatsın lütfen:
    1- nokian lastikleri TC ye kim getiriyor?
    2- bu bir tabela şirketi mi dir yoksa ciddi bir firma mı?
    3- ciddi bir firma ise sitede destek@lastiknokian.com olarak ilan ettikleri adresin kirasını ödeyecek ve düzenli işletmesini sağlayacak; ya da onunla ilgilenecek şahısa maaş verecek durumları yoktur da mı e-posta ile ulaşamıyorum?
    4- site onların sitesi olmayabilir: ama o zaman da NOKIAN ın TC sitesi YOK demek.
    5- benim 2farklı e-posta aracım veya bilgisayarım da sorunlu olabilir-çok olası değil ama mümkün.
    6- bugüne kadar NOKIAN TURKIYE ye e-posta yolu ile ulaşmaya çalışan hiç olmadı mı aranızda?

    PAYLAŞALIM Kİ BİLİNÇLENELİM!
    BİLİNÇLENELİM Kİ YANILMAYALIM!
    saygılarımla

    Değerli hocam açıklamalarınız için teşekkürler.

    Bende golf 7 var lastikler 225/45/17. Nokianın WR D3 lastiğini Bayburtun kışında -30 derecelerde , buzlu yollarda kullandım. çok soğuk bölgeler için birebir tercih. D4 ü kullanmadım bilmiyorum.

    Yazın mecburiyetten Samsun -Ankara hattında +30 derecelerde yüksek hızlarda kullandım WR D3 ü. ıslak veya kuru zeminde herhangi bir savrulma veya tehlike atlatmadım. Bunda lastik ebatının rolü olmuş da olabilir. Ama yazın Bridgestone Turanza ER300 ün verdiği güven WR D3 den daha iyiyiydi kuşkusuz. Biri hakiki kar lastiği diğeri yaz lastiği.

    Tavsiye etme noktasındaki hassas davranma uyarısını doğru yaptınız.

    WR D3 alacaksanız yoğun kış şartlarının geçtiği yerde kullanmak için alın. Memnuniyet en üst seviyede olacaktır. ancak yaza doğru yaz lastiğine geçiş yapınız. aynı performansı veya bir yaz lastiği kadar ki performansı kesinlikle alamayacaksınız.

    Yani yeri, mevsimi, araç şartları, aracı kullanan v.b daha bir çok sebep etkiliyor yorumları. herkes kendisine göre tartıp iyice anlayıp bir neticeye varsın derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SATURNUS2015 -- 7 Aralık 2015; 1:08:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SATURNUS2015

    quote:

    Orijinalden alıntı: drakkar06

    2013model fiesta aracım için kuru zemin performansının da iyi olduğun düşündüğüm NOKIAN D4 kışlastiği(185/55/15) satın aldım.

    1)- 24.11.2015 te D4 leri taktırdıktan sonra denemek için kullandığımda hafif sert girdiğim virajda aracın arkasının kaymasına(kısa, zıplama gibi) şahit oldum. sıcaklık 14C, yerler kuru, hızım 40-50km/sa arasında idi. Daha önceki bir viraj da güvensiz -arkası sanki hafiflemiş/ kayacak gibi hissetmiştim. Sonraki kayma niye öyle hissettiğimin açıklaması ve sorunun kanıtı oldu.

    Bu olay NOKIAN D4 lerin 14C de KURU zeminde YANAL TUTUNMASININ ZAYIF olduğuna işaret.
    Bende ANORMAL BİR GUVENSIZLIK yarattı.
    2yıldır yazlık hankook s1 evo lar ile böyle bir olayın yakınından dahi geçmedim.

    2)- 26.11.2015 hafif yağmur yağmış yerler yeni ıslanmıştı hava yine +14C. Evimin az ilerisindeki yokuşta durdum. Kalkmak istediğimde tekerler patinaj yaptı. Fiestam 1.6powershift tit.-x modeli. Ben araçta çekiş-patinaj sistemi var diye biliyordum:
    ya yanlış biliyorum ya da araç “Böyle lastik takarsan ben sana yardım edemem kusura bakma” diyor :-)

    Bu NOKIAN D4 lerin 14C de ISLAK zeminde ÇEKİŞ (hatta DOĞRUSAL) TUTUNMASININ ZAYIF olduğuna işaret.
    HAYRETLER İÇİNDEYİM!
    1yıldır yazlık hankook s1 evo lar ile yaz-kış böyle bir olay başıma hiç gelmedi.(1yıl önce taşındım da)

    2yıldır
    ---diğer aracımda (araç 200beygir-195/65/15) pirelli snowcontrol w190 kış lastikleri yaz-kış sürekli takılı
    ---fiestada ise yazlık hankook s1 evo lar yaz-kış sürekli takılı
    ikisinide günün hava koşullarına(ve keyfime) göre yaz kış kullanıyorum

    Diğer araçta da PIRELLI KIŞ lastikleri ile ne yazın ve kışın benzer olaylar yaşamadım; güvensiz hissetmedim.

    Fiestanın yol tutuşu ve direksiyonu harikadır: bu yüzden de fiesta kullanmak bir zevktir! Ya da zevkti!
    YAŞA NOKIAN! Seninle fiesta kullanmak bile bir kabusa -endişe kaynağına dönüştü! 60Km/sa hızla girdiğim virajlara 40la; 40la girdiklerime 20ile giriyorum. Arabanın arkası dağılır da yoldan çıkarım / kaza yaparım diye. Yerde ıslaklık gördümmü hemen yavaşlıyorum durmam gerekirde frene basarsam araba kayar birine çarparım diye. Belli olmaz belki araç abs yi devreye sokmayı da rededer! :-)
    Bazılarının “kış lastiği bu 14C de tutunmaması mormal. Sen bir de 7C altında gör” diyeceklerini duyar gibiyim.
    CEVABIM:
    ben NOKIAN D4 ü 2015te bir alman sitesindeki testte kuru zeminde en iyi lastik seçildiği
    ve
    Aynı sınıf önceki model NOKIAN D3 için ingiliz ve alman sitelerindeki testlerde “kuru zemin” performansında ya 1. ya da 2. olduğu için seçtim. Yoksa D3 ün kar performansında 1.liği de var 17.liği de. Yani karda en iyi olduğuna dair bir ortak görüş-testsonucu birliği yok ama kuru zemin için var.
    Şimdi görüyorum ki bu TEST SONUÇLARI DA HİKAYEYMİŞ!

    ANKARA da yaşıyorum kış 100gün ise bunun 15günü yağışlı ve en çok 15günü sorun oluşturacak kadar karlı geçer. Ayrıca 50gün gündüz 7C nin üzerindedir!
    Şimdi bu lastik diyelim ki 7C altında ve karda çok iyi(onu da bilmiyoruz ama)
    Demekki ben kış boyunca(100gün)
    15 gün kar yağarken GUVENDE
    85 gün (kuru ve ıslak günler) RISK ALTINDA:
    bunun yağışlı olan 15 gününde ve 7C nin üzerinde olan 50 gününde ÇOK BÜYÜK RISK ALTINDA olacağım.
    SORUYORUM:
    Bu lastiğin TC sınırları içinde (bir iki il dışında: Erzurum gibi) tavsiye edilmesi ya da kendisinin, ailesinin ve yanına bindireceği eşinin dostunun sağlığına ve canına değer veren bir insanın kullanmak istemesi mümkün mü?
    Bu lastiklerin karın kalkmadığı kuzey ülkelerinde anlamı olabilir( o da karda iyiyse gerçekten). Ama burada faydadan çok zararı var: emniyetten çok risk/tehlike yaratıyor. para kazanmak güzelde insan sağlığı hayatı ile oynamadan olmalı bence.

    adı sanı duyulmamış marka EN KÖTÜ KIŞ LASTİĞİ (çin malı vs de dahil) bile karda iyi performans gösteriyor testlerde. Kış lastiğinde iyi - kötü ayrımı en çok "ıslak zemin" de sonra da "kuru zemin" de açılıyor.
    Bu durumda Nokian hangi sınıfa giriyor sizce?

    ARKADAŞLAR:
    sizi samimiyete ve ciddiyete davet ediyorum. Şu
    "benim arabam en az yakar"
    "benim lastiğim en iyi kaçar"
    muhabettini bırakalım lütfen.
    Forumu tam okumadım ama aranızda benzer sorunlar/deneyimler yaşayan kimse yok mu? bunları paylaşalım: gerçekleri/deneyimlerimizi.

    Ben 45 yaşındayım. 19 yaşından beri kendime ait arabam var. Ted ankara koleji ve odtü inşaat müh. bölümü menzunuyum. Müteahhitim. Bu işin kitabını yazdım iddiasında değilim ama:
    Araba nedir bilirim. Lastik nedir bilirim. Kış lastiği nedir onu da bilirim. Bazıları "sen karşı takımın adamısın -başka lastik markası satıyorsun- nokianı kasti/haksız kötülüyorsun diye abuk sabuk birşeyler söylerse diye baştan belirteyim.

    2günlük deneyimlerim sonucu şaşkınlık içinde olduğum ve hala nasıl bu kadar güvensiz bir lastiğin üretilip-satılabildiğini anlayamadığım ve yazışabileceğim bir muhattap bulamadığım için işimi gücümü bırakıp bu kadar vakit ayırıp bu satırları yazıyorum.

    Bana gönderilen lastiklerde bir üretim hatası olabilir. internet üzerinden aldım. okumaya devam edin:

    NOKIAN TURKIYE internet sitesinden bulduğum destek@lastiknokian.com e-posta adresine sorunları yaşadığım akşam e-posta atarak
    bu lastiklerin hepsinin mi böyle yoksa benimkilerde mi bir üretim sorunu olduğunu sorgulamak istedim:
    gmail adresim iki kere “failure” (hata /ulaşmadı) sonucu verdi. Yahoo adresimden denedim ertesi günü yine “failure notification” geldi. KOMİK DEĞİL Mİ?
    Bilgi sahibi arkadaşlar beni aydınlatsın lütfen:
    1- nokian lastikleri TC ye kim getiriyor?
    2- bu bir tabela şirketi mi dir yoksa ciddi bir firma mı?
    3- ciddi bir firma ise sitede destek@lastiknokian.com olarak ilan ettikleri adresin kirasını ödeyecek ve düzenli işletmesini sağlayacak; ya da onunla ilgilenecek şahısa maaş verecek durumları yoktur da mı e-posta ile ulaşamıyorum?
    4- site onların sitesi olmayabilir: ama o zaman da NOKIAN ın TC sitesi YOK demek.
    5- benim 2farklı e-posta aracım veya bilgisayarım da sorunlu olabilir-çok olası değil ama mümkün.
    6- bugüne kadar NOKIAN TURKIYE ye e-posta yolu ile ulaşmaya çalışan hiç olmadı mı aranızda?

    PAYLAŞALIM Kİ BİLİNÇLENELİM!
    BİLİNÇLENELİM Kİ YANILMAYALIM!
    saygılarımla

    Değerli hocam açıklamalarınız için teşekkürler.

    Bende golf 7 var lastikler 225/45/17. Nokianın WR D3 lastiğini Bayburtun kışında -30 derecelerde , buzlu yollarda kullandım. çok soğuk bölgeler için birebir tercih. D4 ü kullanmadım bilmiyorum.

    Yazın mecburiyetten Samsun -Ankara hattında +30 derecelerde yüksek hızlarda kullandım WR D3 ü. ıslak veya kuru zeminde herhangi bir savrulma veya tehlike atlatmadım. Bunda lastik ebatının rolü olmuş da olabilir. Ama yazın Bridgestone Turanza ER300 ün verdiği güven WR D3 den daha iyiyiydi kuşkusuz. Biri hakiki kar lastiği diğeri yaz lastiği.

    Tavsiye etme noktasındaki hassas davranma uyarısını doğru yaptınız.

    WR D3 alacaksanız yoğun kış şartlarının geçtiği yerde kullanmak için alın. Memnuniyet en üst seviyede olacaktır. ancak yaza doğru yaz lastiğine geçiş yapınız. aynı performansı veya bir yaz lastiği kadar ki performansı kesinlikle alamayacaksınız.

    Yani yeri, mevsimi, araç şartları, aracı kullanan v.b daha bir çok sebep etkiliyor yorumları. herkes kendisine göre tartıp iyice anlayıp bir neticeye varsın derim.

    Alıntıları Göster
    http://www.tasimacilar.com/yeni-nokian-weatherproof-dort-mevsim-lastikleri-17323h.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SATURNUS2015 -- 7 Aralık 2015; 22:11:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SATURNUS2015

    http://www.tasimacilar.com/yeni-nokian-weatherproof-dort-mevsim-lastikleri-17323h.htm

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar cuma günü citroen ds4 marka aracıma 225/45/18 boyutunda nokian wr d4 kış latiği taktırdım. cumartesi günü düz bir alanda yaptığım hızlanmada 120 km üzerinde ciddi ve dışarıdan bakılınca dahi anlaşılan direksiyonda titreme olduğunu farkettim. hız arttıkça tireme dahada artıyor ve 140 km üzerine çıkmaya korktum. lastikleri takmadan bir gün önce 200 km civarı uzun yol yaptığım için öncesinde böyle bir sorun olmadığından eminim.

    o gün aynı zamanda citroen servisine yıllık bakıma gidecektim. citroen serviste aracın rot-balans ayarının normal olduğunu ve ancak lastiğin atlama yaptığını belirttiler. lastiklerin düzgün oturtulamamış olabileceğinden (?) veya lastiklerde üretim hatası olabileceğinden bahsedildi.

    lastikleri citroen servisinde tekrar söktürüp/taktırmak istemedim, birkaç gün içinde bir nokian bayisine gidip durumu anlatmaya çalışacağım. sizlerin bu konuda görüşleri nelerdir?

    sizce sorun çözülemezse firma lastiğin arkasında durup değişim yapar mı? aracı şehir içinde eşimde kullandığı için bu şekilde kullanmayı düşünmüyorum.
  • 
Sayfa: önceki 100101102103104
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.