Şimdi Ara

===> Nokia 8 | Ana Konu - 5.3' QHD IPS - Dual 13MP Carl Zeiss - SD835 - 64 GB - 4 GB RAM - Oreo <=== (233. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.442
Cevap
56
Favori
346.740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 231232233234235
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tam şimdi ne olduğunu soracaktım ki mesajınızı düzenlediğinizi gördüm, geçmiş olsun hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rootsuz da yapılıyor dendiğine göre dosya atabildiğiniz en dış konum diyebilirim. Dosya yöneticisinde telefon hafızasına tıkladığınızda gelen yer yani. Rootlu iken kök diyorsa işler değişir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Killing Spree K kullanıcısına yanıt
    Sağolun hocam güzel açıklamışsınız. Malesef söyledikleriniz çok mantıklı görünüyor. Sanırım HMD bizi üzecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bugün garip bir sıkıntı ile karşılaştım.
    Telefonu %100 şarj ettim kullanıyordum sonra baktım 2 saniye içinde telefon %98 gösterip yeniden %100 oldu ve sonra normal bir şekilde devam etti. Ama bana bir sıkıntı olmuş gibi gözüktü. Telefonu hep %29 altına düşünce şarj ettim söylenildiği gibi. Bataryayı nasıl bozduk şimdi oyun bile oynamadığım halde?
  • MrBlackEagle kullanıcısına yanıt
    Bende de olmuştu ama umursamadım. Kullanıma devam ettim. Takıntı yaptıkça herşey sorunlu geliyor. garantisi devam ediyor, bozulmaya dönerse gider hakem heyetine bırakırım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MrBlackEagle kullanıcısına yanıt
    Aynısı daha önce benim ve birkaç arkadaşımızın başına geldi. Muhtemelen pil kalibrasyonu ile alakalı zararsız bir hata, eğer piliniz normal performansını gösteriyorsa hiç kafaya takmayın derim hocam

    Ben bu telefonu aldığımdan beri genel olarak pil seviyesini %20 altına düşürmemeye çalışıyorum ve bunun faydasını gördüm diyebilirim Bu telefon ve diğer birkaç telefondaki gözlemlerime dayanarak şunu söyleyebilirim: Telefonu sürekli düşük pil seviyelerinde tutmak, pil hücrelerini telefonu sürekli yüksek şarj seviyelerinde tutmaya kıyasla çok daha hızlı biçimde yaşlandırıyor Pil kalibrasyonu için 3-4 haftada bir %5-10 şarj seviyelerine inmekle pilin ciddi bir zarar göreceğini sanmıyorum fakat genel olarak yukarıdaki tavsiyemi uygulayın derim, pişman olmazsınız arkadaşlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Killing Spree -- 6 Ocak 2019; 4:7:45 >




  • MrBlackEagle kullanıcısına yanıt
    İlk karşılaştığım zamanlarda ben de hayret etmiştim ama sonra farkına vardım. Sanırım pil hücre geriliminde gerçekleşen dalgalanmadan kaynaklı. Bende sadece %100-%98 arası bu oluyor, diğer seviyelerde normal devam ediyor. Bu arada telefonun şarjı %100'e ulaşınca doldu diyerek çıkarmayınız. Aksi halde %100'den çabuk düşer. Pil ikonu üzerinde "şimşek" ikonu varsa hâlâ tam olarak şarj olmamış demektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killing Spree

    Aynısı daha önce benim ve birkaç arkadaşımızın başına geldi. Muhtemelen pil kalibrasyonu ile alakalı zararsız bir hata, eğer piliniz normal performansını gösteriyorsa hiç kafaya takmayın derim hocam

    Ben bu telefonu aldığımdan beri genel olarak pil seviyesini %20 altına düşürmemeye çalışıyorum ve bunun faydasını gördüm diyebilirim Bu telefon ve diğer birkaç telefondaki gözlemlerime dayanarak şunu söyleyebilirim: Telefonu sürekli düşük pil seviyelerinde tutmak, pil hücrelerini telefonu sürekli yüksek şarj seviyelerinde tutmaya kıyasla çok daha hızlı biçimde yaşlandırıyor Pil kalibrasyonu için 3-4 haftada bir %5-10 şarj seviyelerine inmekle pilin ciddi bir zarar göreceğini sanmıyorum fakat genel olarak yukarıdaki tavsiyemi uygulayın derim, pişman olmazsınız arkadaşlar
    Daha önce sizin de başınıza geldiyse şu anda da hala devam ediyor mu? Yoksa geçti mi?
    Bu zamana kadar bende nadiren indirdim %20'nin altına. Hatta %27 falan görünce direk taktım.
    Bundan önceki telefonlarımda ise %15'in altına inmedikçe telefonu hiç şarja takmazdım, şarj ederken de %100'e kadar illaki şarj ederdim. Ve bunun yararını gördüm aldığım tüm telefonları en az 3 yıl kullandım hem de batarya değiştirmeden.
    Sadece bu telefonda ilk kez bu %100-%98 olayını yaşıyorum. Sanırım burada söylendiği gibi %30 altına düşer düşmez şarja taktığım için. Eski sistem %15 olayına dönmeyi düşünüyorum açıkçası.
    Şu an için başka bir problem yok. Ama eğer batarya yüzdesinde başka oynamalar görürsem servise gönderirim telefonu. Zaten batarya performansından hiç memnun değilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MrBlackEagle -- 6 Ocak 2019; 12:22:29 >




  • MrBlackEagle kullanıcısına yanıt
    Pil konusunda cihazımdan gayet memnunum. Telefonumdaki nadir kullandığım uygulamaların arka plan işlemlerini kısıtlarım. Şu an sadece WhatsApp ve Telegram uygulaması arkaplan iznine sahip, diğerleri kısıtlı. İş sadece burada bitmiyor tabi. Geliştirici seçeneklerinde, en alt kısımlarda "Arka Plan Kontrolü" diye bir menü var, oradaki sistem uygulamaları haricindeki uygulamaları devre dışı bırakırım. Ve son olarak, NFC,GPS ve Bluetooth 3'lüsünü de açıksa kapatırım, tabi kullanmadığım zamanlarda.

    Ayrıca bu söylediklerim Nougat ve Oreo'da idi. Pie Beta'da arkaplan uygulamaları gerçekten sorunlu. Kısıtladığım uygulamalar inatla arkaplanda aktif halde çalışıyor. Ayrıca Beta'da NFC öyle gizlenmiş ki birkaç gün NFC açık halde telefonumu kullanmıştım, bu da haliyle pili resmen içti. Daha sonra NFC'nin açık olduğunu görünce derhal kapattım. Oreo kadar olmasa da normale döndü. Şu büyük güncellemenin geleceği günü iple çekiyorum. Eğer o da düzeltmezse pil durumunu Bootloader kilidini açıp Oreo'ya döneceğim. Kısacası pil konusunda Pie'dan memnun kalmadım.

    Son olarak pil seviyesindeki dalgalanma hâlâ var, fakat biraz farklı. 98'den %100'e çıkmıyor artık. Sorun sanırım gerilimdeki dalgalanmadan kaynaklı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi techno_man000 -- 6 Ocak 2019; 13:19:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • techno_man000 T kullanıcısına yanıt
    Şu an oreoya dönmek için bootloader kilidini açmanız şart değil hocam. Yedeklerinizi alıp beta labs üzerinden oreo isteminde bulunabilirsiniz. Oreoya döndüm, hem betadan hem final sürümünden çok daha kararlı. Kullanınca anlaşılıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • batuhanb85 B kullanıcısına yanıt
    Birçok kişi betadan geri dönüşün problemli olduğunu söylüyor. Dönenlerin çoğu sistem güncellemesinin tekrar tekrar indirildiğini gözlemlemiş. En iyisi şu anlık özellik güncellemesini beklemek, ki zaten Ocak ayına girdik, yakın zamanda bir güncelleme vereceklerinden eminim. Her ne kadar HMD sözünü tutamamış olsa da eninde sonunda 8 ve 8 Sirocco'yu tamamlamaları gerekecek çünkü güncelleme bekleyen başka cihazları da var.



    Ayrıca Pie'ın sevdiğim yönleri de var; ekran yansıtma Oreo'da yoktu ve şimdi Pie ile rahatlıkla kullanabiliyorum. Bluetooth sağlıklı şekilde çalışıyor. Kısacası bir müddet Pie ile yola devam hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • star1984 S kullanıcısına yanıt
    Hocam daha önce telefonun orijinal şarj cihazını evin içinde kaybetmeyi başarabilmiş, 1.5 ay sonra bulmuş ve bu süre zarfında orijinal Samsung 2.0 Amper şarj cihazı, orijinal Samsung Adaptive Fast Charge şarj cihazı ve Anker PowerPort+ 1 kullanmış biri olarak şunu söyleyebilirim: Eğer bahsettiğiniz Samsung şarj cihazı orijinalse ve arızalı değilse yeni şarj aletine tonla para dökmenize gerek yok, o da fazlasıyla işinizi görür Telefonun orijinal şarj aletinden azıcık yavaş olacaktır ancak arada aman aman bir fark yok, şu ekonomik ortamda değmez diye düşünüyorum

    Bu arada merak eden olursa vakti zamanında kullandığım her 4 şarj aletiyle ilgili gözlemlerimi buraya yazıyorum

    Orijinal Samsung 2.0 Amper şarj aleti: Nokia 8'i -beklediğim gibi- açık ara en yavaş şarj eden ancak ilginç bir biçimde telefonun en fazla ısınmasına da sebep olan alet bu oldu. Zorunlu durumlarda iş görür, kötü değil fakat normal şartlar altında bunun yerine Adaptive Fast Charge/QC 2.0/QC 3.0 destekli bir şarj aleti tavsiye ederim.

    Orijinal Samsung Adaptive Fast Charge şarj aleti: Tam şarjda telefonun orijinal şarjına yakın bir performans sergiliyor fakat %5 - %60 aralığında telefonun orijinal şarj aletine kıyasla bir tık daha yavaş olduğunu söyleyebilirim. Isınma ise orijinal şarj aletiyle aynı sayılır, hatta ondan bir tık daha iyi bile olabilir. Daha önce hızlı şarj teknolojilerinin epeyce irdelendiği bir teste denk gelmiştim ve AFC'nin şarj performansı, incelemeyi yapanlar tarafından Dash Charge, Quick Charge, USB PD gibi teknolojilere göre biraz fazla "korumacı" ve lineer bulunmuş, bunun da muhtemelen Samsung'un ikinci bir Note 7 faciası yaşamamak için aldığı ekstra bir önlem olduğu şeklinde yorumlanmıştı. Bu alet Nokia 8 için yeterli çünkü telefon şarj olurken -muhtemelen ısınmayı azaltıp pili korumak için- pil seviyesi %60 civarlarına geldikten sonra şarj hızını kademe kademe düşürüyor. Bu yüzden orijinal şarj cihazına kıyasla toplam şarj süresinde ciddi bir kayıp görmedim

    Nokia FC0300: Telefonla gelen orijinal şarj aleti. Bunun hakkında söyleyeceğim fazla bir şey yok, dünyadaki en iyi şarj aleti olmasa da kompakt, genel olarak kaliteli ve yeterince hızlı olmasıyla epey hoşuma gitti fakat iPhone 8 Plus gibi cihazları da şarj etmeyi düşünenler için Anker PowerPort+ 1'in biraz daha iyi bir seçenek olduğunu söyleyebilirim. Yine de sırf iPhone'u biraz daha hızlı şarj etmek için gül gibi çalışan FC0300 dururken Anker'a bir daha para vermeyin

    Anker PowerPort+ 1: Bahsettiğim diğer şarj aletlerinden biraz daha büyük ve ağır olması, gece odamda yatarken tavana vuracak kadar parlak yeşil ışığı yüzünden ışığın olduğu kısma küçük bir parça siyah renkli elektrikçi bandı çekmek zorunda kalmam gibi olumsuz yanları olsa da benim için gönüllerin şampiyonu bu cihazdır Denediğim hemen her cihazda (QC desteği olmayan Android telefon, QC 2.0/3.0 destekli Android telefon, iPhone, POS makinesi vs ) en iyi performansı gösteren bu oldu. Nokia 8'inizin orijinal şarj cihazı bozuldu/kayboldu ise ve bütçe sizin için çok önemli değilse PowerPort+ 1'i düşünmeden alın, pişman olmazsınız. Cihaz GERÇEKTEN çok kaliteli Fakat bütçeniz kısıtlıysa veya yedekte Samsung AFC şarj cihazınız varsa bunu almadan önce bir kere daha düşünün derim

    Daha fazla yazıp arkadaşların kafasını şişirmek istemiyorum, eyyorlamam bu kadar hocam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Killing Spree -- 7 Ocak 2019; 0:48:8 >




  • MrBlackEagle kullanıcısına yanıt
    Telefonu son zamanlarda gece yatarken şarja takıp uyuduğum için son 1 ay içindeki durum hakkında kesin yorum yapamayacağım fakat hem emektar LG G3'te hem de Nokia 8'de zaman zaman şunu gözlemlediğimi söyleyebilirim hocam:

    1) Şarj olurken anlık olarak %100'den %99'a düşme ve birkaç dakika sonra şarj seviyesinin tekrar %100 olması.
    2) Telefonu kısmi şarj edip şarjdan çıkardıktan sonraki birkaç dakika içinde şarj seviyesinde %1-2 civarında değişim (genelde artış şeklinde).
    3) Şarj %15 civarlarına düştükten sonra pil seviyesinde zaman zaman %1-2 dalgalanma olması.

    Birincisi genelde 8'de oluyor ancak G3'te de görmedim değil. İkincisi her iki telefonda da oluyor. Üçüncüsü de her iki telefonda olan bir şey ancak 8'de genelde %1 civarında artış ve pilin bitmemekte direnmesi biçiminde olurken G3'te pilin birden %1 düşmesi ve hızlı bir biçimde bitmesi şeklinde oluyor

    Bana sorarsanız genel olarak kafaya takılacak bir durum yok Ben de titiz bir kullanıcı sayılırım fakat bir süredir şunu fark ettim: Çok ufak şeyleri kafaya takmak sadece kullandığınız cihazdan soğumanıza sebep oluyor ve kimseye faydası yok hocam Ancak "Mesele sadece bu değil, genel pil performansım da berbat" dediğiniz zaman işin rengi değişir Sizin için "çok kötü" nasıl tanımlanır bilemedim ama şunu söyleyebilirim: Pil performansı birçok faktöre bağlı olsa da bu telefon SD 835 gibi performanslı bir SoC, QHD ekran ve yaklaşık 3100 mAh pil içeren bir cihaz için hafif kullanımda GERÇEKTEN iyi, ağır kullanımda da "yeterince iyi" denebilecek bir pil performansına sahip. Ben telefonda genelde oyun oynamak gibi ağır işler yapmadığım için ağır kullanımdaki pil performansı hakkında çok kesin bir şey demeyeceğim ancak kendi kullanım senaryomu yazayım ve kendinizin durumuyla kıyaslayarak karar verin:

    - Yaşadığım yerde şebeke problemi yok ancak evin bazı kuytu köşelerinde Wi-Fi ve şebeke gücü olması gerekenden düşük olabiliyor.
    - Nadiren oyun oynarım, telefonu daha çok internette gezinmek, mesajlaşmak ve biraz da YouTube gibi platformlardan video izlemek için kullanıyorum.
    - Sürekli fotoğraf çeken biri değilim ancak çektiğim zaman GCam'in HDR+ Gelişmiş modunda pili resmen su gibi içtiğine şahit olduğum çok oldu, bu konuda yapacak fazla bir şey yok maalesef. Nokia'nın kendi kamera uygulaması pil konusunda GCam kadar kötü değil ancak o da -özellike düşük ışıkta- GCam'e kıyasla zayıf kalıyor.
    - Bluetooth ve konum belirleme gibi özellikleri sadece ihtiyacım olduğunda açıyorum.
    - Parlaklık otomatik modda ve genel olarak kendini %20-60 arasında bir değere ayarlamış oluyor.
    - Telefonla ortalama olarak günde 15-20 dakika civarı konuşuyorum.
    - Genellikle telefon üzerinden modemin uzun süre ve yoğun bir şekilde veri transferi yapmasına sebep olacak indirmeler yapmıyorum.
    - Ayarlardan uygulamaların arkaplan verilerini kısıtlamadım; ancak reklamları engellemek ve uygulamaların sürekli beni takip etmesini bir nebze olsun azaltmak için Blokada kullanıyorum.

    Bu şartlar altında bu telefon %100 şarjdan %20 şarj civarına inene kadar bana en az 1 gün kullanım süresi, 6-7.5 saat arası da ekran açık kalma süresi (genel olarak 7 saat civarı) sağlıyor. Herkesin beklentisi ve kullanım senaryosu farklıdır ancak bu telefonun -sürekli foto/video çekmek ya da ekran parlaklıklığı çok yüksek bir şekilde kullanmak gibi pili sömüren durumlar hariç- hafif kullanımda 6-6.5, yoğun kullanımda 4.5-5 saatten aşağı ekran süresi vermemesi lazım size hocam. Sizin durumunuz nedir acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Killing Spree -- 7 Ocak 2019; 1:50:39 >




  • Yardımlarınız için teşekkürler. Sorunun sarj cihazindan olduğu kesinleşti gibi. Orjinal nokia 8 sarji telefona taktigimda sarj oluyor yazisi ekranda görünüp sarj uyari sesi de geliyor. Ancak 10 sn kadar sonra şarj kesiliyor. Bir kaç defa sarja takip yatmistim sabah uyandığımda hic sarj olmadığı farkettim. Yazilimsal olabileceğini düşünüyordum çünkü bir kaç deneme de sarj kesilse de en sonunda bir kere telefonu gayet normal şekilde sarj ediyor. Nokia destek uygulamalarda " batarya korumasi" önbellegini temizlememi ve ardindan soft reset yapmami önerdi. Söylediklerini denedim ancak yine ayni. Şuan nokia orjinal sarj aleti 3 yada 4 kere denemeden, telefona takip cikarmadan sonra bir sekilde sarj edebiliyor. Samsung orjinal s7 nin hızlı sarj aleti her seferinde sorunsuz tek denemede sarj ediyor.

    Cok uzatmadan nokia sarj aletim tamamen bozuk olsa neden 3 5 denemeden sonra tamamen sarj ediyor. Yada samsung sarj aleti ile neden hic kesilme yasamiyorum. İyi akşamlar teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • star1984 S kullanıcısına yanıt
    Hocam bu soruya net bir cevap vermek zor çünkü hızlı şarj destekli telefonlarda pil, telefon ve şarj aleti optimum koşulları sağlamak için sürekli iletişim halinde oluyor ve birindeki bir problem tüm süreci etkileyebiliyor. Ancak dediklerinizden ben de sorunun sizin şarj aletinizde olduğu izlenimini edindim. Nokia'nın şarj aletini -mümkünse Quick Charge desteği olan- başka bir telefonla deneyip sonucu buraya yazabilir misiniz? O zaman daha kesin ve sağlıklı bir yorum yapabiliriz bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuan tam tersini yapip nokianin sarjini galaxy s7 ye taktim. İlk takista sarja basladi ve sorunsuz devam ediyor. Yarin başka bir telefonda nokia sarji tekrar denemeye çalışacağım. Eger onu da sorunsuz sarj edebilirse bu sefer de sarj aletinde sorun yok gibi düşünmeye başlayacağım.

    Özetle nokia orjinal şarj nokia 8 i sorunlu bir sekilde 4 5 belki 10 denemede bir sekilde sarj ediyor. Samsung s7 orjinal sarji nikia 8 i sorunsuz sarj ediyor. Az önce denememde nokia 8 sarji s7 yi sorunsuz sarj ediyor.

    Belki Android 9 geldiğinde güncelleme yapilinca yazilimsal bir sorun varsa düzelir. Yardimlariniz için teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • star1984 S kullanıcısına yanıt
    Yarın deneyince haber verin hocam çünkü ben de sonucu merak etmeye başladım siz böyle diyince Demin bir problemimiz vardı, şu ansa Nokia hepimize bir kamera şakası yapıyormuş gibi hissediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar benim Nokia kulakligimin sol tarafından ses gelmiyor.Servise götürsem değişim sağlarlar mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha önce servisten yeni kulaklık alan arkadaşlar oldu bildiğim kadarıyla fakat kulaklık aksesuar sayıldığı için garantisi 2 yıl değil de 6 ay olabilir, servise giderken bunu dikkate alın hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Killing Spree K kullanıcısına yanıt
    Kanunen her cihazın 2 yıl garantisi var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 231232233234235
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.