Şimdi Ara

Nissan QashQai Sürüş Deneyimim (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
174
Cevap
1
Favori
211.824
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: miki

    15,000.km bakımı 257.ytl tuttu, Yenibosna Kuzey de yaptırdım..


    bakımda neler değişti ve yapıldı? bide bu ilk bakımı mı? arada yağ değişimi yapıldı mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oliwer

    fiestaya karar veren arkadaş tahmin ediyorum daha önceden test etmişssindir. eğer etmediysen fiesta konfor konusunda sınıfında kilerden baya bi geride diyebilirim.

    yaklaşık 500 km sürdüm.tdci ekonomi konusunda çok iyi. 90 milyona 600-650 km falan yaptırıyor. ama inanılmaz bir yol gürültüsü ve süspansiyon sertiliğiyle yollar uzuyo ve yorucu hale geliyor....

    tavsiyem skoda fabia veya clio 3 olabilir.bu ikisinide uzun yolda kullandım inan fiestadan kat kat üstünler. ama aynı fiyata bulunurmu bilmiyorum.


    Fiesta kullanmadım kullanan arkadaşım oldu hatta aldı 2 ay sonra sattı. Tam bir takoz araba dedi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    tourandan sonra nissan qashqai ile sürüş yaptım ve tekrar tekrar aleti inceledim.daha önce qashqai galeride içerdeydi ve fazla aydınlık bir ortam olmadığından o zaman yaptığım inceleme sonunda fikirlerim farklıydı.ama dış ortamda ve uzunca bir test sürüşü ile düşüncelerim ciddi olarak değişti.sonuçta hocam bu aleti ben beğendim.tourandan sonra kesinlikle işçilik ve malzeme açısından daha kaliteli.aslında aynı sınıfta değiller ama şekil olarak qashqai daha sportif ve göze hoş geliyor
    tekna 1.6 kullandım.motor bu kasayı çok rahat kaldırıyordu.hatta serilik ve performans anlamında arabaya değişik numaralar çekmenize imkan veriyor.oldukça uzun bir test sürüşü yaptık.adına uzun yol testi diyorlar.vaktiniz varsa uzun yol testi yapın.altunizadeden ömerliye kadar gittik ordan köy yolları ve sonra sonra tekrar döndük.oldukça uzun bir sürüştü.yolda yağmur yağdı güneş açtı.asfalttada gittik çamurada girdik acaip güzel bir sürüş oldu.sürüş dinamikleri motor performansı olarak en ufak sorun yaşamadım ve beğendim.süspansiyonlar asfalttaki takozlardan geçerken sanki başarılı değilmiş hissi versede aslında kötü yollarda gerçekten başarılı olduğunu görüyorsunuz.arabanın kasası 1300kg ve motor 115hp.bu kasayı bu motor çok iyi kaldırıyor ve çok iyi bir performansı var.motorun bozuk çamurlu zeminde ve ömerliden istanbula gelirken çıkılan yokuşta hiç zorlanmadığını ve yokuşta sizi sol şerit adayı yaptığına özellikle şahit oldum ve beğendim.motor açısından hiç bir endişeniz olmasın.açıkçası bu kasanın motoru işte bu diyorsunuz
    şekil olarak sadece internetteki resimlerine bakarsanız yanılırsınız.qashqai diğer rav4 suziki vitara gibi jeeplerle yanyana geldiğinde karşılaştırma yaptığınızda kompakt sınıf araba gibi değilde resmen onlar gibi ve jeep gibi duruyor.ama şekil olarak daha sportif bir havası var.bilmeyen kesinlikle jeep sanır.yani yerden 20cm yüksekte ve tavanıda o yüzden yüksek ve yüksek sürüşe sahip bir araba.aslında crossover.yani suv/jeep ile kompakt araba arası.ama kesinlikle jeep havası daha fazla hissediliyor.zaten köy yollarında bol miktarda çok kötü asfalt ve toprak yolda kullandım ve cidden jeep keyfini aldım.hem yerden yüksekliği hemde motor performansı olarak çok çok kötü olmayan --ama lastiğin yarıya kadar çamura battığınıda belirtmek isterim-- arazi koşullarının altından bu araba ÇOK RAHAT kalkıyor.
    iç mekanda ön koltukların bulunduğu alanın havası ile arka koltukların bulunduğu alanın havası farklı.ön koltuklarda otururken kendinizi daha fazla sportif bir ruha sahip kompakt sınıf içinde gibi hissediyorsunuz.ön konsolda ve kapı içlerinde kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi yüksek.ama tek kusuru var.mesela ben cep telefonumu koyacak pratik bir yer bulamadım.ya torpido gözüne ya kapı cebine yada kol dayamadaki göze koyacaksınız.pratik bir göz ihtiyacını hissediyorsunuz.direksiyon simidinin ele oturuşu ve vites topuzunun ele oturuşu ve konsoldaki düğmelerin kullanımı gibi ergonomik detaylar iyi.
    arka koltuklarda sıkıntıya neden olabilecek diz mesafesi yok.ama çok rahat oturmanızı sağlayacak bir genişlikte yok.tam sınırda.
    arka koltuklar arkasındaki bagaj alanı daha büyük olsaydı keşke diyebilirsiniz.3 kişilik ailenin bavulları için yeterli alan var ama biraz daha fazla alana ihtiyaç varsa orada durun.arka camın benzer sınıftakilerine göre ufak olması ve tavanın geriye doğru alçalarak gelmesi sizde psikolojik olarak arka kısmın basık ve ufak olduğu inancını yaratabilir.ama sürüş sırasında arka görüşte bir sorun yaşamadım.zaten yan dikiz aynaları aşırı büyük olduğundan arka görüşde arka camdan kaynaklanan eksiği tamamlıyor.boyum 1.92dir arkada otururken baş mesafesi açısından bir sorun yaşamadığımı belirteyim.
    arka koltukta 2 kişi çok rahat yolculuk yapar.
    birde bazı yorumlarda ön koltuk kafalıklarının büyük olması veya arka camların ufak olması nedeni ile arkada sıkıntı çekenler olduğunu duydum ben öyle bir sıkıntı yaşamadım.kabul edilebilir ölçüde idi.toyata corolladaki camlarda eskilerine göre ufak ama alışınca yeterli olduğunu kabul ediyorsunuz.bununkide öyle.
    frenler çok iyiydi.yanımdaki arkadaşda genç biriydi ve arabayı zorlamam konusunda özellikle bana cesaret verdi.kimi zaman oldukça zalim davrandığımı söyleyebilirim.kuru yolda frenleme o kasaya ve yüksekliğe göre harika.ıslak zemindede yine çok başarılı idi.şile yolu virajlı bir yoldur ve biz o yolda 120-140km gibi bir hızla gittik.virajlarda arabada ESP olmamasına rağmen bir acaip savrulma ve baştan veya kıçtan savrulma yaşamadım.araba yüksek olunca aslında virajlarda savrulacağını düşünüp tedirgin oluyorsunuz ama benim virajlarda yaptığım sert frenlerde bile çizgisini kaybetmedi birde ESP olsa süper olacak.zaten ESP bir üst donanım olan tekna executive de var dediler.teknada olmamasına rağmen pek fazla ihtiyacı hissedilecek bir araba değil gibi geldi bana.ama tekna executive de olan ESP-deri ve ısıtmalı koltuklar-cruise control-akıllı anahtar sistemi gibi şeylerde ilgi çekiyor.
    yakıt tüketimine gelirsek işte bu konuda bu araba yine oldukça başarılı.özellikle yol bilgisayarında trip ayarlarını yapıp öyle sürüşe başladık.bizim yarı hırçın test sürüşümüzde ve şile yolu gibi virajları ve yokuşları meşhur bir yolda ortalamamız 8.1lt/100km idi.WOOOW dedim zaten
    zaten çarpışma testinde euroncapda 5 yıldız ve en yüksek punaı aldığını bildiğimden o açıdanda kendimi güvende hissettim ve biraz daha rahattım içinde.
    elbette yüksek süratte tank bile güvenilir değil.biliyorum boşuna yazmayın

    sonuçta iki gün ara ile inceleyip kullandığım vw touran ve nissan qashqai den sonra açıkça qashqai varken touranın yüzüne bile bakmam artık dedim

    nissan qashqai bana çok ciddi olarak keyif verdi.jeep havasını suv havasını mpv havasını ve spor kompakt araba havasını bu arabada yaşadım.demekki ben crossover tarzını sevdim touranı tamamen eledim.artık acaba nissan qashqai havasında başka ne seçeneklerim olabilir diyorum vw tiguan belki ama o da 2008 ağustosda gelecek ve 60binYTL en az fiyatı diyorlar.suzuki grandvitara 3 kapı var ama o da üç kapı ve donanım ve iç mekan konforu ve rahatlığı olarak qashqaiyi aratır diye düşünüyorum.açıkçası bana şu an qashqai nin ciddi rakibi yok gibi geliyor.

    ciddi ciddi 48 kağıda nissan qashqai 1.6 tekna executive siparişi verip 1 ay sonra sahip olma hayalleri kurulabilecek bir araba


    arkadaşlar nissan qashqai güzel bir araba.alanlara hayırlı olsun.kazasız belasız




  • Miki hayırlı olsun, çok güzel araç, kazasız belasız kullanman dileğimle.
    Sen de güzel demişsin oflazca.

    Yani farmerintown arkadaşım sen de tutmuş fiestadan bahsediyorsun, anlam veremedim. Tamam sen de beğenip alıyorsun, güle güle kullan ama... Birisi boğazda güzel bir restorandan bahsederken diğerinin balık-ekmek yemekten bahsetmesi gibi olmuş, hem de balık-ekmek alırsan fazladan 10 tane daha dürüm alırsın gibi de açıklamışlar gibi... ikisi de araç sence ama aslında çok farklı şeyler bu ikisi...

    Bu kadar güzel bir araç, son 10 yılın en yüksek NCAP skoru, sanırım bi sonraki aracım olması yönünde aklım çeliniyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca


    quote:

    Orjinalden alıntı: farmerintown

    baz versiyonu 41000 ytl olan ve benzinin litresinin 3 ytl olduğu bir ülkede bu araca para verilmez.arkadaşlar kim ne derse desin; zevk desin,imaj desin fakat devir ekonomi devri.Avrupada sıra olabilir ama bu onların sorunu.Orası avrupa.Burası türkiye.Birde işin servis (yedek parça),ve ikinci el yönü var tabii.Bu konularda nissan bu ülkede ölü.

    Bu ayın sonunda 2 yıldır biriktirdiğim paramla Ford Fiesta Cool 5K 1.4 TDCi alacağım.Fiyatı 31.000 ytl.Çok araştırdım ve bu sonuca vardım.Bu araç ful bir araç. Donanım dersen donanım,motor dersen motor ve daha birçok özellik.

    Şimdi bir düşünün, Nissanla arasındaki fiyat farkı:41000-31000=10000 ytl.Bu bu paraya ölene kadar fiseta'ya yakıt alıp binerim.Satmak istesem istediğim fiyata satarım.1 saat elimde durmaz.

    Herkese sevgiler,saygılar...


    31.000 liran varsa elbette Fiesta veya aklına yatan benzer bir araç alırsın. Ama üzerine koyabileceği 10-15 bin lirası olan ve yakacağı benzini çok da dert etmeyen (geliri iyidir veya az yol yapıyordur) birisi neden Kaşkay almasın? İkisini yanyana koysan Fiesta Kaşkay'ın yanında Ciguli gibi durur. Araç alırken herkesin içinde az veya çok prestij kaygısı vardır. Kaşkay'ın yanında Fiesta'yı gören mi olur.

    Bence Kaşkay çok güzel bir araç. Bu araç 3-5 sene önce çıksaydı Honda 1 tane bile HR-V satabilir miydi acaba?




  • http://www.whatcar.co.uk/news-article.aspx?NA=228187

    QQ nin rulo sactan yaratılışı
  • aile için çok mantıklı bir araç gibi geldi bana. 1.5 dci dizelini getirirlerse satışları katlarlar.
  • 2008 de dizeli gelecekmiş haberi olan var mı?
  • Tüm qashqai sahipleri, araçlarınızı iyi günlerde, güle güle kullanın. 1.5 dizeli gelirse, ciddi ciddi düşüneceğim bir araç.
  • Şu Euro-NCAP geyiklerine artık gülecek halim kalmadı yahu Eline tutuştursan biraz indirimle hoplaya zıplaya alır eminim ama yine de çamur atmaktan geri kalmıyor eleman. Gören de millet olarak yıldızı az olan arabaya binmiyoruz sanacak. Arkadaşlar hala hangi güvensizlikten bahsediyorsunuz? Araç taş gibi işte. Ordan burdan bütün araçlara istisnalar bulunur tanınmaz haldeki görüntüleriyle. Bari tipini beğenmedik diyin de yorum bir şeye benzesin. Güvenlikmiş, peh! Sözüm gerekli yerlere ulaşmıştır herhalde...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: farmerintown

    baz versiyonu 41000 ytl olan ve benzinin litresinin 3 ytl olduğu bir ülkede bu araca para verilmez.arkadaşlar kim ne derse desin; zevk desin,imaj desin fakat devir ekonomi devri.Avrupada sıra olabilir ama bu onların sorunu.Orası avrupa.Burası türkiye.Birde işin servis (yedek parça),ve ikinci el yönü var tabii.Bu konularda nissan bu ülkede ölü.

    Bu ayın sonunda 2 yıldır biriktirdiğim paramla Ford Fiesta Cool 5K 1.4 TDCi alacağım.Fiyatı 31.000 ytl.Çok araştırdım ve bu sonuca vardım.Bu araç ful bir araç. Donanım dersen donanım,motor dersen motor ve daha birçok özellik.

    Şimdi bir düşünün, Nissanla arasındaki fiyat farkı:41000-31000=10000 ytl.Bu bu paraya ölene kadar fiseta'ya yakıt alıp binerim.Satmak istesem istediğim fiyata satarım.1 saat elimde durmaz.

    Herkese sevgiler,saygılar...


    ben konuyu yeni gördüm arkadaslar..oncelikle sunu belirtmek isterim nissan QASHQAİ hem güzel bir araba hemde diger sınıfın da ki arabalarla kıyasladıgımızda fiyatıda uygun...şimdi kardes sen gitmiş bu arabayla ford fiesta yı karsılastırmıssın o daha da sacma olmus..ne alakası var yani...
    bu arada madem elinde 31.000 ytl gibi bir para var o paraya fiesta alacagına üstüne bir 5.000 ytl daha koy vw jetta veya peugeot 307 al kı paran bosa gitmesin...




  • kullanıp da yorum yapanlara, teşekkürler...

    kullanmayıp, saçma saçma tepkiler verenlere diyeceğim yok doğrusu...

    geçen gün gördüm aracı. daha önce de bir kez görmüştüm, ancak bu kadar dikkatli bakmamıştım. Gerçekten kaliteliye benziyor. içine binme fırsatım henüz olmadı. ancak daha önce kullandığım primera dan anladım ki, nissan lara güvenmek lazım. kaliteli ve uzun ömürlü araçlar bunlar...

    ayrca 1.5dci motorun bu aracı rahatlıkla yerinden kaldıracağına inanmıyorum. aslında ağırlığı fazla değil, ancak yine de suv sayılıyor. avrupa da 10 farklı modelde satılıyor. 1.5 dci motorda bunların arasında yer alıyor. tahminim bu yaz Türkiye ye gelir..

    ben babam için düşündüm bu aracı. bizim için tek negatif tarafı "düz vites" olması..
    2.0 cc lerde otomatik vamış sanırım... Ancak fiyatı biraz yüksek...

    2005 Toyota Avensis ile 2008(veya 2007) Nissan Qashqai arasında kaldım....

    kullananlara soruyorum. sizce hagisi...????




  • quote:

    Orjinalden alıntı: autocrazy
    2005 Toyota Avensis ile 2008(veya 2007) Nissan Qashqai arasında kaldım....

    kullananlara soruyorum. sizce hagisi...????

    QQ ile Avensis farklı amaçlara ve keyiflere hitap eden arabalar.
    QQ ile aldığınız bazı keyifleri avensis ile alamazsınız AMA avensis ile aldığını bazı keyifleride QQ ile alamazsınız.
    arabayı sadece şehirçi ve şehirdışı otoyollarada kullanacaksanız avensis alıp yolculuktab ve sürüşünden oldukça keyif alabilirsiniz.avensis ciddi rahat ve konforlu bir araba.
    ama arasıra hafif arazi kaçamakları yaparım, kullandığım yollar derme çatma altını vurmayayım gibi dertlerde varsa QQ derim.QQ ile biraz doğaya uzanma şansınız var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate


    quote:

    Orjinalden alıntı: autocrazy
    2005 Toyota Avensis ile 2008(veya 2007) Nissan Qashqai arasında kaldım....

    kullananlara soruyorum. sizce hagisi...????

    QQ ile Avensis farklı amaçlara ve keyiflere hitap eden arabalar.
    QQ ile aldığınız bazı keyifleri avensis ile alamazsınız AMA avensis ile aldığını bazı keyifleride QQ ile alamazsınız.
    arabayı sadece şehirçi ve şehirdışı otoyollarada kullanacaksanız avensis alıp yolculuktab ve sürüşünden oldukça keyif alabilirsiniz.avensis ciddi rahat ve konforlu bir araba.
    ama arasıra hafif arazi kaçamakları yaparım, kullandığım yollar derme çatma altını vurmayayım gibi dertlerde varsa QQ derim.QQ ile biraz doğaya uzanma şansınız var.


    senede bir iki kez köy gideriz. yılda 20 gün orada kalırım. ve bilirsiniz, köylerde avensis kullanmak imkânsızdır(doğuda)...
    suv araca aslında gerek var gibi... otomatik olsa iyi olurdu(qq), ancak 0 km qq almak daha iyi olabilir(bizim için)

    dediğiniz gibi ara sıra doğa ile buluşabilirim. ancak dağa , taşa çıkmaya gerek yok. İstanbul un yolları malûm.

    sizce bir aile için qq yeterli mi ?, aile arabası diyebilir miyiz ?

    2005 model avensis e 35000(35binytl) vereceğime, 2008 model qq ya 43000(43binytl-ort.) verebilirim. Ancak değer mi ?

    ilginize teşekkürler...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: autocrazy


    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate


    quote:

    Orjinalden alıntı: autocrazy
    2005 Toyota Avensis ile 2008(veya 2007) Nissan Qashqai arasında kaldım....

    kullananlara soruyorum. sizce hagisi...????

    QQ ile Avensis farklı amaçlara ve keyiflere hitap eden arabalar.
    QQ ile aldığınız bazı keyifleri avensis ile alamazsınız AMA avensis ile aldığını bazı keyifleride QQ ile alamazsınız.
    arabayı sadece şehirçi ve şehirdışı otoyollarada kullanacaksanız avensis alıp yolculuktab ve sürüşünden oldukça keyif alabilirsiniz.avensis ciddi rahat ve konforlu bir araba.
    ama arasıra hafif arazi kaçamakları yaparım, kullandığım yollar derme çatma altını vurmayayım gibi dertlerde varsa QQ derim.QQ ile biraz doğaya uzanma şansınız var.


    senede bir iki kez köy gideriz. yılda 20 gün orada kalırım. ve bilirsiniz, köylerde avensis kullanmak imkânsızdır(doğuda)...
    suv araca aslında gerek var gibi... otomatik olsa iyi olurdu(qq), ancak 0 km qq almak daha iyi olabilir(bizim için)

    dediğiniz gibi ara sıra doğa ile buluşabilirim. ancak dağa , taşa çıkmaya gerek yok. İstanbul un yolları malûm.

    sizce bir aile için qq yeterli mi ?, aile arabası diyebilir miyiz ?

    2005 model avensis e 35000(35binytl) vereceğime, 2008 model qq ya 43000(43binytl-ort.) verebilirim. Ancak değer mi ?

    ilginize teşekkürler...

    sizin ihtiyaçlarınızı tam bilmeden acaba değermi sorusuna cevap veremem.

    qq aile arabası olabilir ama ufak aile diyelim.yani anne baba ve en fazla 2 çocuk.
    bagaj kapasitesi bence çok iyi değil.seyahatlerimizde eşyamız çok olur derseniz QQ sizin canınızı sıkabilir.
    eğer 1 çocuk var ise artan bagajı arka koltuk arasına veya çocupun yanına koyarım derseniz o zamanda uygun olabilir.
    QQ hafif arazi koşulları ve doğuda asfaltı bakımsız kalmış veya asfaltsız yollar için uygun bir araba.yerden yüksekliği tam 50cm.bence ideal.

    avensis ise tam bir keyif ve konfor arabası.bagajı çok büyük.sanırım baba anne ve 3 çocuğu rahatlıkla taşır.arka koltuklarındaki diz mesafesi inanın passatta bile yok.ben avensisin kendi sınıfınfa en rahat arabalardan biri olduğunu düşünüyorum.birde yeni mondeo o şekilde rahat ve alternatif olabilecek bir araba.

    ne istediğinizi iyi belirlemeniz lazım.
    QQ ufak bir ailenin arabası + sportif kompakt + hafif arazi arabası olarak uygun bir tercih iken avensis orta büyüklükte bir aile ve konfor arabası.

    ilave olarak avensisin 1.6 motor olanınıda 2.0 motor olanınıda kullandım.1.6 motor olanda alınabilir arabadır.milletin avensise ancak 2.0 motor lazım dediğine bakmayın.vergi avantajı ve fiyatı nedeni ile 1.6 avensis düşünebilirsiniz.ayrıca mondeo 1.6 yıda inceleyin derim.




  • avensis 2.0cc almak isteme sebebim, vites. 1.6cc de tiptronic vites yoktu sanırım. 147PS lik 2.0cc motor ideal sanırım.

    Ancak, sportif görünümlü qq, aklımı çelecek gibi...

    bagaja fazla ihtiyaç duymayız. youtube da videolarını izledim. bu aralar test sürüşü yapılıp, yapılmadığını bilmiyorum ancak 0 kilometrelerin fiyatları oldukça uygun...

    iyi bir inceleme yapmam gerekiyor sanırım...

    ben 3 yıl primera kullandım. nissan ın ruh halinden anlarım, yani onunla anlaşabilirim Ancak hiç toyota kullanmadım.

    ancak forumlarda avensis i öne çıkarmaları da konfor gereksiniminden dolayı yönümü toyota ya çeviriyor...

    ama, qq nunda konforu az değil, zevk için kullanılabileceğini zannediyorum...




  • Ben dizelinin gelmesin bekliyordum. İngilteredeki fabrikasına telefon açtırdım. soldan direksiyon olacağı için mart-nisan gibi gün verdi kaldı. Çünkü araç en az 6 ay üzerimde kalması gerekiyor. Tr getirebilmek için.

    Benim dikkatimi çeken, Almanyadaki sitesinde 1.5 dizeller 5 vites İngilteredeki sitesinde 6 vites. Eğer Tr dizel gelecekse hangisi gelecek bilmiyorum.

    TR. dende olsa en geç hazirana kadar araç almayın düşünüyorum QQ 1.6 en üst donanımlısı ikinci el 43500YTL ilanını gördüm. Sıfırı 50 Bin YTL olduğun düşünürsek hesaplı gibi geldi..
    http://arabam.milliyet.com.tr/ikinciEl/detailNissan.aspx?sid=1258319

    kARarsızlık çok kötü İçimden bir ses QQ aldiyor yılda da olsan köyüne gidersin kıra bayıra çıkarsın diye
    Bir ses nasıl olsa Ankara dasın BMW bak diyor kararsız kaldım...




  • QQ yerden yüksekliği 50 cm değil 20 cm.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sonfilika

    QQ yerden yüksekliği 50 cm değil 20 cm.

    pardon.haklısınız.
  • birde QQ kaza yapmışının fotoğrafı.geçmiş olsun.

     Nissan QashQai Sürüş Deneyimim


    http://www.cnnturk.com/HAVA_YOL/haber_detay.asp?PID=109&haberID=416309



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 3 Ocak 2008; 13:00:41 >
  • hadiya yazık olmuş gıcır gıcır araba
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.