Şimdi Ara

NİSSAN MICRA CLUB (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6.495
Cevap
103
Favori
880.540
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selamlar

    birşey danışmak istiyorum 50 TL lik benzinle kaç km gidiyorsunuz micra 1.2 ile
  • 98 N-CVT 1.3 micram kilometre de şehir içi 0,24 kuruş benzin yakıyor..
    50 TL benzin ile 208 km yol yapıyorum..
  • 50 tl 13.5 lt. yapıyor. 1.2 tekna ile uzun yolda 250-280 km. arası yapıyorum.
  • benım kı 180 km de ışık yanıyor acaba neden olabilir yani şöyle hesapladım 20 TL lik benzinle 65 km yapıo sonra ışık yanıyo demekki arabada sorun var bu arada araba 2010 model manuel mood modeli böyle olursa satacam arabayı birde hantallık var anlamadım ben bu işi
  • Işık takibi yerine,klasik tüketim ölçme metodunu kullansanız,daha sağlıklı veriler elde edebilirsiniz..
    Depo tabanca atana kadar fullenir,km sıfırlanır..Depo boşaltılır,depo tekrar tabanca atana kadar fullenir..Aldığı benzin bölü,yaptığı km..Eşittir,km de tüketim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corail

    arkadaşlar?
    n-cvt 1.3 gx ler 3 ileri mi?

    arkadaşlar bilen yok mu acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corail


    quote:

    Orijinalden alıntı: corail

    arkadaşlar?
    n-cvt 1.3 gx ler 3 ileri mi?

    arkadaşlar bilen yok mu acaba?

    Kusura bakmayın ilk mesajınızı görmemişim..Evet N-CVT 1.3 GX ler 3 ileri..
    Uzun tırmanma etaplarında,adamı hasta ediyor..1 viteste 40-45 km ye kadar düşüyor..
  • bi yaşıma daha girdim.. "3 ileri" şanzıman olduğunu bilmiyordum. hangi akla hizmet 3 ileri oranlı şanzıman yapmışlar acaba

    bu arada, bildiğim kadarıyla CVT lerde "3 vitesli" , "5 vitesli" gibi tabirler kullanılmıyor. "sürekli değişen oranlı şanzıman" gibi bir tanımı olması lazım. hatta yılsonuna doğru gelmesi beklenen yeni micra'nın da CVT şanzımanlısında sadece başlangıç ve bitiş dişli oranları verilmiş bilgi olarak.(şu an oranları tam hatırlamıyorum ama örneğin "4,05 - 0,55 arası" gibi bir bilgi verilmişti)
    "N-CVT", benim bildiğim klasik "CVT" lerden farklı bir sisteme sahip sanırım
    N-CVT nin teknolojisi ve çalışma prensibi konusunda bilgi verebilirseniz memnun olurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ehhalil -- 10 Haziran 2010; 14:42:58 >




  • Bilmemek değil öğrenmemek ayıp

    Bkz. otomatik vites broadwayler de 3 ileri otomatik şanzumana sahiptir.

    N-CVT şanzumanlar,aracı D konumuna aldığımızda,klasik otomatikler gibi gaza basmasanız dahi ivmelenmezler..Aracın kıpırdaması için gaza basmak şarttır.Işıklarda vb kısa süreli duruşlarda frene basmak zorunda kalmazsınız,araç D konumunda olsa dahi,Şanzuman N durumuna geçiyor.Böylece aracın sürekli olarak ivmelenme isteği engellenerek,yakıt ekonomisi amaçlanmıştır..
    Ben iddia ediyorum,2000 li modellere kadar,en az tüketimi olan otomatik araçtır.
    Tabi bu N durumunun yokuş yukarı kalkışlarda yavaş ta olsa geri kaçırma yaptığını eksi bir dip not olarak ilave edelim..
  • açıklama için tşk ederim. ancak biraz eksik bi açıklama olmuş.
    quote:

    bu arada, bildiğim kadarıyla CVT lerde "3 vitesli" , "5 vitesli" gibi tabirler kullanılmıyor. "sürekli değişen oranlı şanzıman" gibi bir tanımı olması lazım. hatta yılsonuna doğru gelmesi beklenen yeni micra'nın da CVT şanzımanlısında sadece başlangıç ve bitiş dişli oranları verilmiş bilgi olarak.(şu an oranları tam hatırlamıyorum ama örneğin "4,05 - 0,55 arası" gibi bir bilgi verilmişti)

    diye bir cümlem de vardı. bu konuya değinmemişsiniz. bu N-CVT ler sürekli değişken değil mi? niye 3 ileri diye etiketlenmiş? vites geçişlerinde sarsıntı yaşatıyor mu ya da ciddi bi tork kaybı(israfı) oluyor mu?
  • dizel mi acaba bu pek bir bilgim yok ama tasarruflu bir araç istiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ehhalil


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jason B.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Komsomol

    merhaba arkadaşlar
    bende 1.2 motor 80 beygir 2005 tekna almak üzereyim
    arabayı çok beğendim. ama 1.2 motor 80 beygir arabanın gitmesi için çok basman lazım buda yakıt tüketimini arttırır diyor çevremdekiler.

    tam olarak ortalama kmde ne kadar yakar acaba.
    yakıt tüketimi hakkında güncel bilgi verirseniz bugün veya yarın alacağım.


    Gayet gidiyor sınıfındaki araçlara göre serii bile denilebilir

    Sınıfındaki aracların 1.2 ve 1.4 motorlu beygirlerini ve torklarını incelersen micranın oldukça iyi olduğunu görebilirsiniz
    örneğin 2006 polo 1.4 motor 80beygir ve torkuda sadece 10nm daha fazla palioları saymıyorum bile....Birde yeni hyundai i20lere bak mesela 1.2 motor 78hp sınıfındakilere göre iyi yani...ayrıca zincirli bir japon mtoru olmasından dolayı kore araçlarına göre oldukça sağlamdır bkz eski micralar eski toyotolar....



    otomobil merakım olduğu için (özellikle küçük sınıf araçlara) yeni çıkacak Micra ile ilgili bilgi bulabilir miyim acaba diye girdiğim bu sayfada, aracımın motoru zayıfmışçasına yerilerek micra motoru olduğundan daha iyiymiş gibi reklam yapılmış olduğunu gördüm. ister istemez olaya müdahale etme ihtiyacı duydum.
    tamam, micra (80 hp) motoru performans açısından yeterli/iyi olabilir ama kıyaslama yaparken adil olup, abartmamak gerek; diğer araçların hakkını yememek gerek
    i20'nin 1.2 versiyonu, 78 hp olmasına karşılık, ciddi tork avantajı ve diğer ayarları ile "emsal rakiplerine göre(1300 cc. altı atmosferik benzin motorlu araçlar)" en iyi performansı sunan araçtır bugünkü koşullarda. 82 hp.lik yeni fiesta bile performans açısından arkasından gelir. sadece hp değerine bakıp hüküm vermek çok yanlış ve yanıltıcı olur. performansı etkileyen birkaç farklı faktör vardır. ama kısaca 0-100 hızlanma değerlerine bakarsanız performansı daha iyi dğerlendirme fırsatı yakalayabilirsiniz. i20 1.2 versiyonu 1160 kg ağırlığı ile emsalleri arasında en ağır araç olmasına karşın 12,9 sn.lik 0-100 değeri ile en iyi hızlanma süresine sahiptir. üstelik yakıt tüketimi açısından da mevcut micra da dahil olmak üzere tüm rakiplerinden belirgin şekilde daha tasarrufludur. (bugünkü koşullarda yazdığımı tekrar belirtmekte yarar var. zira yılsonuna doğru gelmesi beklenen yeni nesil micra performans açısından tam olarak ne sunacağı belli olmasa da yakıt tüketimi açısından 1 adım öne geçecek gibi görünüyor ilk bilgilere göre)



    fabrika verilerine göre i20 ile micra 1.2 yi kıyaslıyalım

    micra 1240cc 5200devirde 80hp ve 3600devirde 110nm torka sahip 0-100 ise 13,5sn
    i20 1248cc 6000devirde 78hp ve 4000devirde 121nm torka sahip 0-100 ise 12,9sn

    bu verilere göre micranın motorunun daha başarılı olduğunu görüyoruz tork-güç eğirisi olsada o çok sevdiğiniz 1.2 motorlu i20 nin 5200devirde kaç hp verebildiğini ve 3600devirde kaç nm torka sahip olduğunu görsek...yolda giderken kaç kişi bir aracı tam gücünü alıcam diye 6000devirde kullanırki maksimum torku bile tam 4000devirde veriyor

    hyundainin hızlanması için yaptığı tek şey ilk3 vitesin vites oranlarını kısa tutması olmuştur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ehhalil

    açıklama için tşk ederim. ancak biraz eksik bi açıklama olmuş.
    quote:

    bu arada, bildiğim kadarıyla CVT lerde "3 vitesli" , "5 vitesli" gibi tabirler kullanılmıyor. "sürekli değişen oranlı şanzıman" gibi bir tanımı olması lazım. hatta yılsonuna doğru gelmesi beklenen yeni micra'nın da CVT şanzımanlısında sadece başlangıç ve bitiş dişli oranları verilmiş bilgi olarak.(şu an oranları tam hatırlamıyorum ama örneğin "4,05 - 0,55 arası" gibi bir bilgi verilmişti)

    diye bir cümlem de vardı. bu konuya değinmemişsiniz. bu N-CVT ler sürekli değişken değil mi? niye 3 ileri diye etiketlenmiş? vites geçişlerinde sarsıntı yaşatıyor mu ya da ciddi bi tork kaybı(israfı) oluyor mu?

    Rica ederim,teknik olarak sorunuzun cevabını tam olarak verememiş olabilirim..E malum biz de CVT şanzuman ustası değil,kullanıcılarız..
    1. sayfadan itibaren mesajlara dönün,
    ''Elktekniker'' nickli üyenin mesajlarında sorunuzun cevabı mevcut..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aristo48 -- 18 Haziran 2010; 10:06:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ehhalil

    açıklama için tşk ederim. ancak biraz eksik bi açıklama olmuş.
    quote:

    bu arada, bildiğim kadarıyla CVT lerde "3 vitesli" , "5 vitesli" gibi tabirler kullanılmıyor. "sürekli değişen oranlı şanzıman" gibi bir tanımı olması lazım. hatta yılsonuna doğru gelmesi beklenen yeni micra'nın da CVT şanzımanlısında sadece başlangıç ve bitiş dişli oranları verilmiş bilgi olarak.(şu an oranları tam hatırlamıyorum ama örneğin "4,05 - 0,55 arası" gibi bir bilgi verilmişti)

    diye bir cümlem de vardı. bu konuya değinmemişsiniz. bu N-CVT ler sürekli değişken değil mi? niye 3 ileri diye etiketlenmiş? vites geçişlerinde sarsıntı yaşatıyor mu ya da ciddi bi tork kaybı(israfı) oluyor mu?

    ben 98 modelini kısa bir süre test ettim.. bakımlı bir araçtı..
    geçiş hiç hissedilmiyor.. 0-100 km arasına kadar hızlanması&performansı da tatminkardı..
    kullanırken bana motor devri ve gürültüsü ile hiç de 3 ileri otomatikmiş gibi gelmedi?
    ama öğrenince şok oldum..
    araç gaza basmadan ilerlemiyor,bu doğru ve kesin bir bilgidir..
    vites geçişleri günümüz pek çok tiptironiğinden daha başarılıydı bu da kesin bir bilgidir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi corail -- 19 Haziran 2010; 14:16:52 >




  • Geçen gün eve giderken arabanın arkasından ses geliyordu. Yetkili servise götürdüm. Arka tekerleğin arasına 128 lira sıkıstıgını söylediler.

    Arka aks bilyası ve arka teker rulmanı değişmiş.
  • Arkadaşlar ailemiz artık büyüdüğü ve micraya sığmaz olduğu için yeni doblo almaya karar verdim.
    2006 Micra 1.5 dci 66000 deki aracım satılıktır. İlgilenen arkadaşlar sahibinden.com da inceleyebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason B.

    fabrika verilerine göre i20 ile micra 1.2 yi kıyaslıyalım

    micra 1240cc 5200devirde 80hp ve 3600devirde 110nm torka sahip 0-100 ise 13,5sn
    i20 1248cc 6000devirde 78hp ve 4000devirde 121nm torka sahip 0-100 ise 12,9sn

    bu verilere göre micranın motorunun daha başarılı olduğunu görüyoruz tork-güç eğirisi olsada o çok sevdiğiniz 1.2 motorlu i20 nin 5200devirde kaç hp verebildiğini ve 3600devirde kaç nm torka sahip olduğunu görsek...yolda giderken kaç kişi bir aracı tam gücünü alıcam diye 6000devirde kullanırki maksimum torku bile tam 4000devirde veriyor

    hyundainin hızlanması için yaptığı tek şey ilk3 vitesin vites oranlarını kısa tutması olmuştur


    yanıt vermeden önce "performans delisi" biri olmadığımı belirtmek isterim. zaten öyle olsaydı 1.248 cc.lik bir araç almazdım. burda Micra'nın performansının olduğundan fazla gösterilmeye çalışılmış olduğunu ve bunu yaparken i20 yi de kıyaslamaya dahil ederek küçümsendiğini görünce, sadece "bu forumu okuyarak bilgi edinmeye çalışan arkadaşların yanlış bilgilenmemesi için" açıklama yapmak istedim.

    1- daha önceki mesajlarınızda; "Sınıfındaki aracların 1.2 ve 1.4 motorlu beygirlerini ve torklarını incelersen micranın oldukça iyi olduğunu görebilirsiniz" şeklinde bir cümle kullanmanıza karşın TORK değerini adeta pas geçerek kıyaslama yapıyor, bu tork farkını hafife alıyor, "önemsiz" kabul ediyorsunuz.

    2- TORK değerini yanlış hesaplamışsınız: "kgm" cinsinden verilen 12,1 TORK değerini, "NM" ye çevirirken aradaki virgülü kaldırarak yazmanız bile TORK konusunda yeterince bilgi sahibi olmadığınız izlenimi oluşturdu bende. doğru değer şu: 119 NM

    3- "hyundainin hızlanması için yaptığı tek şey ilk3 vitesin vites oranlarını kısa tutması olmuştur" şeklindeki cümlenizin bir dayanağı var mı acaba? yoksa sadece varsayım? Nissan'ın sitesinde vites oranları belirtilmemiş. bu konuda bilginiz varsa, -mümkünse kaynak da göstererek- Micra'nın vites oranlarını yazabilirseniz hep birlikte öğrenmiş oluruz. kaldı ki; dediğiniz gibi vites oranları kısa tutulmuş bile olsa sonuç itibariyle 12,9 sn.lik 0-100 değeriyle i20, performansını kanıtlamış durumda.. i20'nin vites oranları web sitesinde mevcut. 1.248 cc.lik aracın vites oranları 1.396 cc.lik araca göre daha uzun bile tutulmuş detaylı incelemek isteyenler için:
    http://www.hyundai.com.tr/tr/Content.aspx?id=aracozellikler&tid=1&model_id=16&menu_id=352&ordercolumn=1.2

    4- dediğiniz gibi normal şartlar altında kimse tam güç alacağım diye aracını 6000 devirde kullanmaz elbette.bu konuda size katılıyorum. siz de aracınızı 5200 devirde kullanmıyorsunuzdur sanırım (((ben de sadece bir kere 5000 devire kadar çıktım; sollamaya girdiğimde, geçmeye çalıştığım aracın sürücüsü terbiyesizlik edip hızını ciddi şekilde arttırınca, karşıdan gelen araçla bir tehlike yaşamamak için 4.viteste 5000 devire kadar çıkarak solladım)))

    5- max tork devri konusunda sizinle aynı fikirde değilim. atmosferik basınçlı benzinli motorlar için max.tork devrinin 4000 civarında olması idealdir bence. 3600 de çok düşük sayılmaz ama max.torku 4000 devirde almaktan gayet memnunum. ayrıca max.tork devrinin yüksek olması, yüksek devirlerdeki yakıt tüketiminin daha makul seviyelerde kalmasını sağlıyor. gerektiğinde yüksek performansın ayağının altında olmasını bilmek de cabası (ciddi derecede eğimli tırmanış yollarında vites düşürerek 4000-4200 devire kadar çıktığım oluyor. ayılıp-bayılmadan rahatça çıkıyorum. örneğin; 3.viteste 90-100 km/s hızla oldukça sert rampaları tırmanıyorum rahatça)

    6- "tork-güç eğirisi olsada o çok sevdiğiniz 1.2 motorlu i20 nin 5200devirde kaç hp verebildiğini ve 3600devirde kaç nm torka sahip olduğunu görsek..." demişsiniz. madem merak ettiniz, söyliyeyim:

    5000 devirde 75 hp GÜÇ,
    3500 devirde 117 nm TORK..

    TORK eğrisini incelerseniz, sizin motorunuzun 3600 devirde verdiği 110 nm lik torku sadece 2500 devirde alabildiğimi göreceksiniz
    GÜÇ eğrisini incelediğinizde de 4500 devirden sonra adeta yatay bir çizgi göreceksiniz. yani tam güç almak için 6000 devirde kullanmak gibi delice bir davranış içine girmek bile gerekmiyor. 4500 devirde hemen hemen max.güç alabiliyorum zaten 4500 devirden sonra tork eğrisi ciddi şekilde inişe geçtiği için bu devirden sonra verimlilik hızla düşecektir (bu arada GÜÇ eğrisi hp cinsinden değil; kw cinsinden verilmiş. "güç 60 ın altında kalmış" demeyin sonra)

    GÜÇ ve TORK eğrisini görmek için:
    http://lerak.blog.auto.cz/2009/04/25/krouceny-moment/

    açılacak sayfanın en başında Hyundai'nin 1,2 motoru ile VW'nin 1,2 motorunun karşılaştırmalı GÜÇ ve TORK grafiklerini bulabilirsiniz. sayfanın aşağısına doğru 1,4 ve 1,6 litrelik alternatif birkaç motorun karşılaştırmalı grafikleri de mevcut. ilgilenenler onlara da gözatabilir..

    *** son olarak da şunu belirtmek isterim. ne Hyundai'nin, ne de Nissan'nın sahibi babamın oğlu. nasıl ki, bugünkü şartlarda benim beklentilerime karşılık en iyi seçeneği Hyundai sunduğu için i20 aldıysam, birkaç yıl sonra o günkü beklentilerime karşılık en iyi seçeneği sunabilecek olan Nissan'ın Yeni Micra'sını, Honda'nın Jazz'ını ya da Fiat'ın Punto'sunu alabilirim.. marka fanatizmi yapmam

    güncel Micra teknik konularda, yani; Performans, Yakıt Tüketimi, Güvenlik (EuroNCAP sonuçları ortada) konularında i20'den bariz şekilde geride. ancak, dış görünüşü, iç görünüşü, kullanışlılığı, koltuğunun rahtlığı, vs.. subjektif konularda kesin birşey söylenemez. zira adı üstünde; subjektif! sabaha kadar tartışılsa bir sonuca varılması mümkün olmayan konular. tüm araç sahiplerinin bu tarz konulardaki düşüncelerine saygı duyarım.

    BU ARADA, Micra'nın da GÜÇ-TORK eğrisi varsa link verirseniz incelemek isterim. ben de onu merak ettim doğrusu

     NİSSAN MICRA CLUB




  • GÜÇ eğrisi de bu:

     NİSSAN MICRA CLUB
  • arkadaşlar YENİ MICRA ne zaman çıkacak bilen var mı? kasasıyla, içiyle yepyeni modelden bahsediyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: King_Arthur

    arkadaşlar YENİ MICRA ne zaman çıkacak bilen var mı? kasasıyla, içiyle yepyeni modelden bahsediyorum..


    ben de Yeni Micra ile ilgili daha detaylı bilgi edinebilme umuduyla bu foruma girmiştim ama Yeni Micra ile pek ilgilenen yok sanırım bu sayfada..

    haberleri takip ettiğim ve okuduğum kadarıyla Yeni Micra'nın sonbaharda piyasaya sürülmesi planlanıyor.. kişisel fikrim ve hissiyatım ise, TR piyasasına sunulmasının yılsonunu bulabileceği yönünde.
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.