Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (385. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
28.185
Cevap
201
Favori
1.718.367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 383384385386387
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    quote:

    Orijinalden alıntı: askinmutlu

    arkadaslar dun ozel bir servise direksiyondan yag sızıntısı nedeniyle verdiğim aracımı aldım. fakat direksiyon sertleşmişti ve adama soyledigimde biz sertleştirecek bişey yapmadık istersen bir sure kullan hala sertse getirirsin bakarız dedi.

    akşam aldım ve eve donerken direksiyonun virajlardan sonra kendini toplamasında yavaslama oldugunu ve tam olarak toplamadıgını duz hizaya gelmedigini farkettim . sorun ne olabilir acaba ?

    direksiyon kutusu tamirinden sonra direksiyonda sertlik ve dönüşlerden sonra kendini toplamada sorun oldu, nasıl duzelir bu fikri olan varmı?

    arkadaşım bende salı günü arabamı bosch car servisine götürmüştüm benimde direksiyon kutumdan yağ sızıntısı vardı söküldü tamir edildi takıldı fakat takılma aşamasında bende ordaydım inceledim takıldı sızıntı yoktu test ettiler. Direksiyonun yön ayarı değişmişti ön düzenciye götürdüm dün ve doğru konuma getirttirdim. Direksiyonumda sertleşme olmadı aksine biraz daha yumuşama oldu diyebilirim. Fakat aynı şikayeti bende ediyorum benim direksiyon da dönüşlerden sonra toplamıyor tam sıfır açıya gelmez oldu, tamirden önce direksiyon sıfır ayarına kadar kendi topluyordu şimdi tam toplamıyor. Örneğin sol tarafa dönünce bıraktığım anda toplamayı tamamlamıyor hafiften sola dönüş yapmaya devam ediyor bu sorun benim de kafamı kurcaladı. Ve bu sabah arabama bindim evin önünden çıkarken zemine baktım ufak tefek damlatmış sanırım sızıntı devam ediyor bende. Servisi anlattım durumu iza ettim ve biraz binin motorun ve direksiyon kutusunun olduğu bölümlerdeki eski yağ birikintisi dökülmüştür dediler ve bakacağım bir kaç gün sonra yine sızıntı varsa tekrar götüreceğim servise.

    sabah goturdum direksiyonda ki sertlik ve direksiyonun kendini toplamaması nedeniyle, bişeyler yaptı usta, bir vidayı sıkar gibi bişeyler yaptı. direksiyondaki sertlik gitti fakat hala kendini toplamıyor, aynı sizdeki gibi bir yere kadar topluyor kendiliginde ama az birşey kaldıgında duzlesmeye orda takılıyor daha dogrusu cok aşırı yavaslıyor kendini toplama işlemi. biraz kullan duzelmesse geri gel dediler yine bakalım ne olacak.

    yag sızıntısı umarım bitmiştir. en azından muayeneden gectim bu sefer.

    bide direksiyonu arac harek etmez iken ve çalışır durumdayken saga sola cevirdimde devir yukseliyor normalmidir acaba bilmiyorum..




  • Arkadaşlar bugün ışıklarda kalkarken biraz sert kalktım ve debriyaja tam bAsmadım sanırsam araba biraz takırdayarak kalktı.
    3-4 km seyire devam ederken 2. viteste iken bi anda vites kolu geriye doğru saldı kendini el freninin yanına doğru
    boş vites yani orta kısıma şuanda 1 3 ve 5. vitesler var 2 4 ve Geri vitese çok zor geçiyor çünkü aşağı kısımda kaldı o vites geçiş aralıkları.

    Muhtemel arıza nedir pek deneyimim yok bu gibi durumlar hakkında ? umarım büyük bişey değildir.

    Motor kulağı kopmuş olabilir mi acaba ? bu gibi durumlarda vites kafasına göre hareket edermiş yerinden kayarmış..?

    Tamir maliyeti ne tutar acaba

    araba 2007 almera 1.5 tekna
  • Arkadaşlar son ölçümüme göre Ankara içi yakıt tüketimim:

    Benzin hariç, 29.97L/287 km LPG olarak gerçekleşmiştir.

    Benim aldığım Total LPG'nin litresi 2.29TL olduğuna göre benzin dahil 25-26Kr/km gibi bir tüketimim var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Vendetta-

    Arkadaşlar bugün ışıklarda kalkarken biraz sert kalktım ve debriyaja tam bAsmadım sanırsam araba biraz takırdayarak kalktı.
    3-4 km seyire devam ederken 2. viteste iken bi anda vites kolu geriye doğru saldı kendini el freninin yanına doğru
    boş vites yani orta kısıma şuanda 1 3 ve 5. vitesler var 2 4 ve Geri vitese çok zor geçiyor çünkü aşağı kısımda kaldı o vites geçiş aralıkları.

    Muhtemel arıza nedir pek deneyimim yok bu gibi durumlar hakkında ? umarım büyük bişey değildir.

    Motor kulağı kopmuş olabilir mi acaba ? bu gibi durumlarda vites kafasına göre hareket edermiş yerinden kayarmış..?

    Tamir maliyeti ne tutar acaba

    araba 2007 almera 1.5 tekna

    Tabir-i caizse birinci grup 2,4,geri vitesler ya da ikinci grup 1,3,5. vitesler aynı hizada (öne-arkaya doğru) olduğuna göre vites levyesi yamulmuş bir şekil. Şanzumancılar düzeltebilir. Zaten 1.viteste ikinci grup levyesini yamultmayı başarmışsın bir şekil.
    Senkromeç, debriyaj felan olsa tüm vitesler için geçerli olur.
    Ayrıca şanzuman kulağı olsa vites geçişleri biraz sert olabilir ama bu hep aynı gruba denk gelmez.
    Geçmiş olsun bu arada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Arkadaşlar son ölçümüme göre Ankara içi yakıt tüketimim:

    Benzin hariç, 29.97L/287 km LPG olarak gerçekleşmiştir.

    Benim aldığım Total LPG'nin litresi 2.29TL olduğuna göre benzin dahil 25-26Kr/km gibi bir tüketimim var.

    1 lt 9.57 km olduğuna göre
    lpg şehiriçi 10.44/100 lt/km daha önce lpg bujisi varken kaçtı sayın vipmail.
    Bizde Ankaraya'mı taşınsak ne yapsak. Bayağı ucuzmuş sizin orada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: -Vendetta-

    Arkadaşlar bugün ışıklarda kalkarken biraz sert kalktım ve debriyaja tam bAsmadım sanırsam araba biraz takırdayarak kalktı.
    3-4 km seyire devam ederken 2. viteste iken bi anda vites kolu geriye doğru saldı kendini el freninin yanına doğru
    boş vites yani orta kısıma şuanda 1 3 ve 5. vitesler var 2 4 ve Geri vitese çok zor geçiyor çünkü aşağı kısımda kaldı o vites geçiş aralıkları.

    Muhtemel arıza nedir pek deneyimim yok bu gibi durumlar hakkında ? umarım büyük bişey değildir.

    Motor kulağı kopmuş olabilir mi acaba ? bu gibi durumlarda vites kafasına göre hareket edermiş yerinden kayarmış..?

    Tamir maliyeti ne tutar acaba

    araba 2007 almera 1.5 tekna

    Tabir-i caizse birinci grup 2,4,geri vitesler ya da ikinci grup 1,3,5. vitesler aynı hizada (öne-arkaya doğru) olduğuna göre vites levyesi yamulmuş bir şekil. Şanzumancılar düzeltebilir. Zaten 1.viteste ikinci grup levyesini yamultmayı başarmışsın bir şekil.
    Senkromeç, debriyaj felan olsa tüm vitesler için geçerli olur.
    Ayrıca şanzuman kulağı olsa vites geçişleri biraz sert olabilir ama bu hep aynı gruba denk gelmez.
    Geçmiş olsun bu arada.

    cevabınız için çok teşekkür ederim.
    vites geçişleride biraz sıkıntılı gibi zaten zor geçiyor oldukça. birde dediğiniz gibi vites geçiş aralıklarının yerleri değişiyor ileri geri kayabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: askinmutlu
    tamirden önce direksiyon sıfır ayarına kadar kendi topluyordu şimdi tam toplamıyor.....eski yağ birikintisi dökülmüştür dediler ve bakacağım bir kaç gün sonra yine sızıntı varsa tekrar götüreceğim servise.

    ....direksiyondaki sertlik gitti fakat hala kendini toplamıyor...daha dogrusu cok aşırı yavaslıyor kendini toplama işlemi.
    yag sızıntısı umarım bitmiştir. en azından muayeneden gectim bu sefer.

    bide direksiyonu arac harek etmez iken ve çalışır durumdayken saga sola cevirdimde devir yukseliyor normalmidir acaba bilmiyorum..

    Bariz işçilik hatası.
    Bu arada her bosch servisi ustaları mükemmel iş çıkaramayabilir. Neticede bir konu uzmanlık alanı değil. Alet işler el övünür misali; araca hitap edebilecek donanım,yazılım ve eğitimli ustalık gerek. Hidrolik direksiyonda hata varsa ben olsam sadece japon araçlarında uzmanlaşmış sanayide branşı sadece hidrolik direksiyon tamircisi olan ustalara giderim. Bosch sadece güzel parça üretir ve satar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 19 Nisan 2012; 16:48:55 >




  • Sayın bitirgic.
    Bende çok iyi donanımlı bir yerde rot balans ayarı ve rotasyon yaptırdıktan sonra arabada sol tarafa çeker oldu. Lastikleri değiştireli 13 ay felan oldu.
    Tekrar rot ayarına baktıracağım.Ama neden olabilir. Bir yıl kullanımlık rotasyon değişiminde bazı lastikler bunu yapabilir mi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Sayın bitirgic.
    Bende çok iyi donanımlı bir yerde rot balans ayarı ve rotasyon yaptırdıktan sonra arabada sol tarafa çeker oldu. Lastikleri değiştireli 13 ay felan oldu.
    Tekrar rot ayarına baktıracağım.Ama neden olabilir. Bir yıl kullanımlık rotasyon değişiminde bazı lastikler bunu yapabilir mi.


    volverin 33 üstad.Lastiklerden yapabilir.Lastik değişiminden sonra balans ayarı yapıldımı tekrar dan.Lastiklerde yan basma tabir edilen durum oluşabilir.Ön lastikler durdukça üzerinde motor yükü olduğu için hafif bir yamulma oluşur.Sanki araç bakınca ters v şeklinde duruyormuş gibi gözükür.O lastikleri arkaya aldğınızda dengesizlik olabilir.Ama daha çok bu durum balans ile ilgilidir.titreme yapar.Bu tip durumdada çok önerilmemesine rağmen üzerinde balans yaptırmadan tam dengeyi sağlayamazsınız.Gerçi 13 ay olmuş rot ayarı yapılalı.Bu süre zarfında rot ayarınızda bozulmuş olabilir.Yada janttan bir kurşun düştüyse araç balans bozduysa o yönede çekme yapabilir.Dediğim gibi en garantisi özellikle önleri üstünde balans yapmaktır.Ama çoğu aracın kullanma kılavuzunda şanzımana yük bindirdiğiniz için önerilmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bitirgic -- 19 Nisan 2012; 17:07:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33
    1 lt 9.57 km olduğuna göre
    lpg şehiriçi 10.44/100 lt/km daha önce lpg bujisi varken kaçtı sayın vipmail.
    Bizde Ankaraya'mı taşınsak ne yapsak. Bayağı ucuzmuş sizin orada.

    Bu karma tüketim oldu. 287km'nin çoğu LPG bujisi ile yapıldı. Standarda bağladım sayılır. Hep 10L çıkıyor.


    Normal buji ile düşük devirde sakin müzikler eşliğinde düşük devirde gidiyorum. Devamlı 2000rpm'i geçmeden kullanır ve yokuşlarda da el freni ile kalkarsam, tüketim baya düşecek. Ama arada gaz pedalını döşemeye yapıştırmadan olmuyor.


    Bu arada Ankara'ya bekleriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 19 Nisan 2012; 17:06:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bitirgic

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Sayın bitirgic.
    Bende çok iyi donanımlı bir yerde rot balans ayarı ve rotasyon yaptırdıktan sonra arabada sol tarafa çeker oldu. Lastikleri değiştireli 13 ay felan oldu.
    Tekrar rot ayarına baktıracağım.Ama neden olabilir. Bir yıl kullanımlık rotasyon değişiminde bazı lastikler bunu yapabilir mi.


    volverin 33 üstad.Lastiklerden yapabilir.Lastik değişiminden sonra balans ayarı yapıldımı tekrar dan.Lastiklerde yan basma tabir edilen durum oluşabilir.Ön lastikler durdukça üzerinde motor yükü olduğu için hafif bir yamulma oluşur.Sanki araç bakınca ters v şeklinde duruyormuş gibi gözükür.O lastikleri arkaya aldğınızda dengesizlik olabilir.Ama daha çok bu durum balans ile ilgilidir.titreme yapar.Bu tip durumdada çok önerilmemesine rağmen üzerinde balans yaptırmadan tam dengeyi sağlayamazsınız.Gerçi 13 ay olmuş rot ayarı yapılalı.Bu süre zarfında rot ayarınızda bozulmuş olabilir.Yada janttan bir kurşun düştüyse araç balans bozduysa o yönede çekme yapabilir.Dediğim gibi en garantisi özellikle önleri üstünde balans yapmaktır.Ama çoğu aracın kullanma kılavuzunda şanzımana yük bindirdiğiniz için önerilmez.

    balans,rot,rotasyon hepsi birden yapılalı bir hafta oldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: bitirgic

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Sayın bitirgic.
    Bende çok iyi donanımlı bir yerde rot balans ayarı ve rotasyon yaptırdıktan sonra arabada sol tarafa çeker oldu. Lastikleri değiştireli 13 ay felan oldu.
    Tekrar rot ayarına baktıracağım.Ama neden olabilir. Bir yıl kullanımlık rotasyon değişiminde bazı lastikler bunu yapabilir mi.


    volverin 33 üstad.Lastiklerden yapabilir.Lastik değişiminden sonra balans ayarı yapıldımı tekrar dan.Lastiklerde yan basma tabir edilen durum oluşabilir.Ön lastikler durdukça üzerinde motor yükü olduğu için hafif bir yamulma oluşur.Sanki araç bakınca ters v şeklinde duruyormuş gibi gözükür.O lastikleri arkaya aldğınızda dengesizlik olabilir.Ama daha çok bu durum balans ile ilgilidir.titreme yapar.Bu tip durumdada çok önerilmemesine rağmen üzerinde balans yaptırmadan tam dengeyi sağlayamazsınız.Gerçi 13 ay olmuş rot ayarı yapılalı.Bu süre zarfında rot ayarınızda bozulmuş olabilir.Yada janttan bir kurşun düştüyse araç balans bozduysa o yönede çekme yapabilir.Dediğim gibi en garantisi özellikle önleri üstünde balans yapmaktır.Ama çoğu aracın kullanma kılavuzunda şanzımana yük bindirdiğiniz için önerilmez.

    balans,rot,rotasyon hepsi birden yapılalı bir hafta oldu.

    Dostum nerde yaptırıyorsun rot balans ayarlarını?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_alpay

    Dostum nerde yaptırıyorsun rot balans ayarlarını?

    pm mesaj attım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33
    1 lt 9.57 km olduğuna göre
    lpg şehiriçi 10.44/100 lt/km daha önce lpg bujisi varken kaçtı sayın vipmail.
    Bizde Ankaraya'mı taşınsak ne yapsak. Bayağı ucuzmuş sizin orada.

    Bu karma tüketim oldu. 287km'nin çoğu LPG bujisi ile yapıldı. Standarda bağladım sayılır. Hep 10L çıkıyor.


    Normal buji ile düşük devirde sakin müzikler eşliğinde düşük devirde gidiyorum. Devamlı 2000rpm'i geçmeden kullanır ve yokuşlarda da el freni ile kalkarsam, tüketim baya düşecek. Ama arada gaz pedalını döşemeye yapıştırmadan olmuyor.


    Bu arada Ankara'ya bekleriz.

    sadece 0.95 mm lik ngk bujilerin verilerini bekliyoruz. 2500-4000 arası vites değişimleri daha doğru sonucu verecektir bizim için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: askinmutlu
    tamirden önce direksiyon sıfır ayarına kadar kendi topluyordu şimdi tam toplamıyor.....eski yağ birikintisi dökülmüştür dediler ve bakacağım bir kaç gün sonra yine sızıntı varsa tekrar götüreceğim servise.

    ....direksiyondaki sertlik gitti fakat hala kendini toplamıyor...daha dogrusu cok aşırı yavaslıyor kendini toplama işlemi.
    yag sızıntısı umarım bitmiştir. en azından muayeneden gectim bu sefer.

    bide direksiyonu arac harek etmez iken ve çalışır durumdayken saga sola cevirdimde devir yukseliyor normalmidir acaba bilmiyorum..

    Bariz işçilik hatası.
    Bu arada her bosch servisi ustaları mükemmel iş çıkaramayabilir. Neticede bir konu uzmanlık alanı değil. Alet işler el övünür misali; araca hitap edebilecek donanım,yazılım ve eğitimli ustalık gerek. Hidrolik direksiyonda hata varsa ben olsam sadece japon araçlarında uzmanlaşmış sanayide branşı sadece hidrolik direksiyon tamircisi olan ustalara giderim. Bosch sadece güzel parça üretir ve satar.

    ''bide direksiyonu arac harek etmez iken ve çalışır durumdayken saga sola cevirdimde devir yukseliyor normalmidir acaba bilmiyorum..''

    Aynı Soun Bendede Var Dieksiyon Kutusunun Ömrü Bitiyor Herhalde ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Son3R_39

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: askinmutlu
    tamirden önce direksiyon sıfır ayarına kadar kendi topluyordu şimdi tam toplamıyor.....eski yağ birikintisi dökülmüştür dediler ve bakacağım bir kaç gün sonra yine sızıntı varsa tekrar götüreceğim servise.

    ....direksiyondaki sertlik gitti fakat hala kendini toplamıyor...daha dogrusu cok aşırı yavaslıyor kendini toplama işlemi.
    yag sızıntısı umarım bitmiştir. en azından muayeneden gectim bu sefer.

    bide direksiyonu arac harek etmez iken ve çalışır durumdayken saga sola cevirdimde devir yukseliyor normalmidir acaba bilmiyorum..

    Bariz işçilik hatası.
    Bu arada her bosch servisi ustaları mükemmel iş çıkaramayabilir. Neticede bir konu uzmanlık alanı değil. Alet işler el övünür misali; araca hitap edebilecek donanım,yazılım ve eğitimli ustalık gerek. Hidrolik direksiyonda hata varsa ben olsam sadece japon araçlarında uzmanlaşmış sanayide branşı sadece hidrolik direksiyon tamircisi olan ustalara giderim. Bosch sadece güzel parça üretir ve satar.

    ''bide direksiyonu arac harek etmez iken ve çalışır durumdayken saga sola cevirdimde devir yukseliyor normalmidir acaba bilmiyorum..''

    Aynı Soun Bendede Var Dieksiyon Kutusunun Ömrü Bitiyor Herhalde ..

    arkadaşlar korkmayın kafanıza takmanıza gerek yok. Hidrelik direksiyon motora bağlı olduğundan dolayı sağ sola çevirdiği anda motora bir tür yük biniyor ve rolanti sensörü otomatik olarak devri yükseltiyor motorun o anlık çalışma kalibrasyonunun bozulmamasına yardımcı oluyor. Bu kesinlikle bir problem değil hepimizin almerasında oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33
    sadece 0.95 mm lik ngk bujilerin verilerini bekliyoruz. 2500-4000 arası vites değişimleri daha doğru sonucu verecektir bizim için.

    Ben arada 7.000rpm'e çıkarak onu dengelerim.
  • arkadaslar selemlar songünlerde dikkatimi çekti aracın devir göstergesi rolantide iken 1 in biraz altında 0sıfıra daha yakın normalmidir .yoksa arıza baslangıcı olabilir mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toni74

    arkadaslar selemlar songünlerde dikkatimi çekti aracın devir göstergesi rolantide iken 1 in biraz altında 0sıfıra daha yakın normalmidir .yoksa arıza baslangıcı olabilir mi

    zaten normali 800-900 rpm diye biliyorum. Consult ile adaptasyondan sonra benim aracın rölanti devri 800-900 arasında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mericok -- 20 Nisan 2012; 15:03:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toni74

    arkadaslar selemlar songünlerde dikkatimi çekti aracın devir göstergesi rolantide iken 1 in biraz altında 0sıfıra daha yakın normalmidir .yoksa arıza baslangıcı olabilir mi

    soğuk havalarda motor soğuk iken 1300-1400 devir; motor sıcak iken 700-800 rölanti devri normaldir.Zaten rölanti otomatik olarak ECU tarafından ayarlanıyor.Manuel ayar,manuel jikle falan yok.
  • 
Sayfa: önceki 383384385386387
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.