Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (383. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
28.185
Cevap
201
Favori
1.718.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 381382383384385
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murazi

    Haberden haberiniz var mı?Bence yeni almera geliyor
    http://www.arabam.com/haber/Son-Haberler-Nissandan-VW-Golf-rakibi-model/Detay-294985



    Aslında Nissan Amerika, Avrupa ve Japonya pazarında Almeradan daha keskin hatlara sahip ama Almeranın bir yaş büyük abisi diyebileceğimiz bir aracını hali hazırda satıyor. Adı Tiida ve donanım + konfor olarak yine adından söz ettirmeyi başarmış. Yeni kasa Almera olacaksa böyle olmalı bence :)

    http://www.nissan-global.com/EN/NISSAN/TIIDA_VERSAHB/





  • quote:

    Orijinalden alıntı: murazi
    Üstad,Renault motoru kullanırlarsa sonuç hüsran olmaz mı?Bildiğim kadarıyla benzinliler şu anda nissanın;Dci ler ise Renonun(Qashqai,juke)

    Dci motordan yana bir sıkıntı olmaz. Dizelde dci en iyi motorlardan biri. Hatta yakında MB'nin de, C serisinde 1.6 dci motor kullanacağı söyleniyor.

    Dci motor hem sağlam, hem çoook ekonomik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: murazi
    Üstad,Renault motoru kullanırlarsa sonuç hüsran olmaz mı?Bildiğim kadarıyla benzinliler şu anda nissanın;Dci ler ise Renonun(Qashqai,juke)

    Dci motordan yana bir sıkıntı olmaz. Dizelde dci en iyi motorlardan biri. Hatta yakında MB'nin de, C serisinde 1.6 dci motor kullanacağı söyleniyor.

    Dci motor hem sağlam, hem çoook ekonomik.

    Gerçi otomotivde kimin eli kimin cebinde belli değil.Herkes işine geleni kullanıyor.Tek marka milliyetçiliği yok.Tedarikçiler çok fazla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mericok

    quote:

    Orijinalden alıntı: 66adem66

    Çok acil yardım lütfen 9 aydır 2004 model romano lpg lı yüzbinde tekna kullanıyorum yağı suyu baskı balatasi filtreleri yeni aracimin ilk defa acil bir sekilde uzun yola çıkmam gerekti bugün başta 200 km kadar herşey yolundaydi ama sonra durduk yere araç cekisten düşmeye başladı ve arıza lambasi yakti ve adeta surundurdu beni dumduz yolda devir 1500 u geçmez oldu 5. Viteste hız 50-60 vites kucultuyorumyine olmuyor basıyorum basıyorum gitmiyor koca almera yalan oldu benzine aldım yine aynı gitmiyor gitmiyor araçta 2 çocuk ve hanım olmasa bırakıp otostop çekecem nerdeyse benzinde ortalama tüketim 8.31 görünüyor aklıma gelen nedenler
    1; hava ve yağ filtreleri yeni ama orjinal deiller sanayide değiştirmidtim
    2. Bujilerin durumunu bilmiyorum
    3. Formda okuduğum kadarıyla yüzbinden sonra bu katalitik in ustundeki sensör mu ne varmış erişmesi gerekiyormys
    Bunlardan başka da aklıma bişey gelmiyor şu anda kayserideyim 4 g ün kalıp geri donecem bu araba bu haliyle yolda kör beni acaba ne yaptirmam gerekiyor kayseriden formda almera cilar varsa hangi ustayi önere bilirler lütfen bi yardım edin iyi geceler...


    Öncelikle geçmiş olsun diyelim. Forumda benden daha uzman ve bilgili kişilerin olduğunu bildiğimden sadece fikrimi buraya yazmak istiyorum ama diğer uzman arkadaşların görüşlerini dikkate almanı tavsiye ederim. En az maliyet ile gidecek olursak ilk önce yapman gereken şey yan sanayi olarak aldığın hava filtresini değiştirip orjinal ( yağlı olur ) hava filtresini takman. Çünkü yan sanayi filtreler yağlı olmadığından tozu çabuk bir şekilde Hava akış debimetresine alır ve burdaki sensörün arızalanmasına sebeb olabilir. İkinci ihtimal de az önce bahsettiğim MAF sensör ( Hava akış debimetresi ) den kaynaklanıyor olabilir. Sana Volverin33 üstadın MAF sensörün arızalanması ile ilgili sitesinde paylaştığı yazıyı kopyalıyorum. Sendeki soruna bire bir uyuyor gibi geldi bana. Ama dediğim gibi benim aklıma ilk gelen fikir bu oldu. Uzman arkadaşlarında görüşlerini yazmasını bekleyip ondan sonra bir çözüm yolu bulursun umarım.

    HAVA AKIŞ SENSÖRÜ ( DEBİMETRESİ )

    Orjinali Bosch markadır.
    Aracın rölantide yüksek çalışması, devir takılması, çiğ benzin kokusu, sabit gazda ya da ani gaz vermede silkeleme yapıyorsa, araç yüksek devirlere çıkamıyorsa, araç boşta, sürüş esnasında veya rölantide stop sorunu yaşıyorsa, ayrıca ne kadar gaza basarsan bas 120-140 km hızı geçemiyorsa ilk başta bakılacak yerdir.
    İçerisinde Emme Hava Sıcaklık Sensörü vardır. Debimetre ile bütünleşiktir.
    Rölantide 1-4 g/s 2500 rpm’de 5-10 g/s değerlerinde olmalıdır.
    Ömrünü uzatmak ve sorun yaşamamak için orijinal yağlı hava filtresini kullanın. Daima temiz tutun ve temizliğini mutlaka her 30 bin km’de bir yaptırın. Kendiniz yapmaya kalkarsanız kesinlikle balata spreyi kullanmayın. Kalıntı bırakmayan Karbüratör Cleaner kullanın.

    mericok dostum ilgin ve bılgın için tesekkur edrım bugün gosterme fırsatım olmadı ama butun bıldığım servıs ustalarını telefonla ulastım ınternetten arastırdım bu hava akıs sensorunde yoğunlastılar servısten fıyat istedım 1250 tl dedı gozlerım yerınden fırlayacaktı nerdeyse
    bide bosh marka olanlar varmıs sizleren ricam acaba onlar uyuyormu bu parçanın kodu felan varmı ve yakınzamanda bu parcadan alan almeracılar kaç paraya almışlar
    PARCA KODUNU BİLEN VARMI ALMERA 1,5 TEKNA

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba.Öncelikle Emeği Gecen Herkeze Sonsuz Tesekkurler..Siz Olmasaydınız Ne oldugunu Ustanın Dahi Bilmedigi Arızayı Yaptırmak İcin Boş Yere Dolaşip Para Hacıyoduk ..

    Aracımla İlgili Bir Sorunu Sizlerle Paylaşmak İstiyorum Yardımcı Olabilrseniz Sevinirim..

    Cok Fazla yagmur yagdıgında Ertesi gun (EL FRENİ İNİK)Aracımı hareket ettırmek ıstedıgımde 1nci Viteste kaldrmaya calısırken kalkmak ıstemıyor bıraz zorlayınca Arka Taraftan ''TAAK'' die bir ses geliyor ve arac kurtuluyor.Zannediyorum Yagmurlu Islak Havalarda Arka Balatalar El freni ni Salmiyor?
    Bunun Sebebi Nedir,Nasıl Giderebilirim.. Saygılarımla..

    (ARKA BALATALAR 3 AY ONCE DEGİSTİ 1000 Km YAPTI KÖMÜRLÜ BALATA TAKİLDİ)

    ARAÇ:2005 Model Almera Sedan 1.5 Tekna 70.000 Km de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 66adem66


    quote:

    Orijinalden alıntı: mericok

    quote:

    Orijinalden alıntı: 66adem66

    Çok acil yardım lütfen 9 aydır 2004 model romano lpg lı yüzbinde tekna kullanıyorum yağı suyu baskı balatasi filtreleri yeni aracimin ilk defa acil bir sekilde uzun yola çıkmam gerekti bugün başta 200 km kadar herşey yolundaydi ama sonra durduk yere araç cekisten düşmeye başladı ve arıza lambasi yakti ve adeta surundurdu beni dumduz yolda devir 1500 u geçmez oldu 5. Viteste hız 50-60 vites kucultuyorumyine olmuyor basıyorum basıyorum gitmiyor koca almera yalan oldu benzine aldım yine aynı gitmiyor gitmiyor araçta 2 çocuk ve hanım olmasa bırakıp otostop çekecem nerdeyse benzinde ortalama tüketim 8.31 görünüyor aklıma gelen nedenler
    1; hava ve yağ filtreleri yeni ama orjinal deiller sanayide değiştirmidtim
    2. Bujilerin durumunu bilmiyorum
    3. Formda okuduğum kadarıyla yüzbinden sonra bu katalitik in ustundeki sensör mu ne varmış erişmesi gerekiyormys
    Bunlardan başka da aklıma bişey gelmiyor şu anda kayserideyim 4 g ün kalıp geri donecem bu araba bu haliyle yolda kör beni acaba ne yaptirmam gerekiyor kayseriden formda almera cilar varsa hangi ustayi önere bilirler lütfen bi yardım edin iyi geceler...


    Öncelikle geçmiş olsun diyelim. Forumda benden daha uzman ve bilgili kişilerin olduğunu bildiğimden sadece fikrimi buraya yazmak istiyorum ama diğer uzman arkadaşların görüşlerini dikkate almanı tavsiye ederim. En az maliyet ile gidecek olursak ilk önce yapman gereken şey yan sanayi olarak aldığın hava filtresini değiştirip orjinal ( yağlı olur ) hava filtresini takman. Çünkü yan sanayi filtreler yağlı olmadığından tozu çabuk bir şekilde Hava akış debimetresine alır ve burdaki sensörün arızalanmasına sebeb olabilir. İkinci ihtimal de az önce bahsettiğim MAF sensör ( Hava akış debimetresi ) den kaynaklanıyor olabilir. Sana Volverin33 üstadın MAF sensörün arızalanması ile ilgili sitesinde paylaştığı yazıyı kopyalıyorum. Sendeki soruna bire bir uyuyor gibi geldi bana. Ama dediğim gibi benim aklıma ilk gelen fikir bu oldu. Uzman arkadaşlarında görüşlerini yazmasını bekleyip ondan sonra bir çözüm yolu bulursun umarım.

    HAVA AKIŞ SENSÖRÜ ( DEBİMETRESİ )

    Orjinali Bosch markadır.
    Aracın rölantide yüksek çalışması, devir takılması, çiğ benzin kokusu, sabit gazda ya da ani gaz vermede silkeleme yapıyorsa, araç yüksek devirlere çıkamıyorsa, araç boşta, sürüş esnasında veya rölantide stop sorunu yaşıyorsa, ayrıca ne kadar gaza basarsan bas 120-140 km hızı geçemiyorsa ilk başta bakılacak yerdir.
    İçerisinde Emme Hava Sıcaklık Sensörü vardır. Debimetre ile bütünleşiktir.
    Rölantide 1-4 g/s 2500 rpm’de 5-10 g/s değerlerinde olmalıdır.
    Ömrünü uzatmak ve sorun yaşamamak için orijinal yağlı hava filtresini kullanın. Daima temiz tutun ve temizliğini mutlaka her 30 bin km’de bir yaptırın. Kendiniz yapmaya kalkarsanız kesinlikle balata spreyi kullanmayın. Kalıntı bırakmayan Karbüratör Cleaner kullanın.

    mericok dostum ilgin ve bılgın için tesekkur edrım bugün gosterme fırsatım olmadı ama butun bıldığım servıs ustalarını telefonla ulastım ınternetten arastırdım bu hava akıs sensorunde yoğunlastılar servısten fıyat istedım 1250 tl dedı gozlerım yerınden fırlayacaktı nerdeyse
    bide bosh marka olanlar varmıs sizleren ricam acaba onlar uyuyormu bu parçanın kodu felan varmı ve yakınzamanda bu parcadan alan almeracılar kaç paraya almışlar
    PARCA KODUNU BİLEN VARMI ALMERA 1,5 TEKNA

    Zaten orjinali Bosch dur. Aracında Hava Filtresinin hemen motora giriş kısmında görebilirsin. Servis epey bi fiyat çekmiş. Gönderdiğim sitede fiyatı 337 TL.

    http://www.otomobilyedekparcalari.com/NISSAN-ALMERA-HAVA-AKIS-MAF-SENSORU-2000-den-2006-Model-araclar-icin-5-FISLI-HAVA-DEBIMETRE-YEDEK-PARCA,PR-1444.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mericok

    quote:

    Orijinalden alıntı: 66adem66

    PARCA KODUNU BİLEN VARMI ALMERA 1,5 TEKNA

    Zaten orjinali Bosch dur. Aracında Hava Filtresinin hemen motora giriş kısmında görebilirsin. Servis epey bi fiyat çekmiş. Gönderdiğim sitede fiyatı 337 TL.

    http://www.otomobilyedekparcalari.com/NISSAN-ALMERA-HAVA-AKIS-MAF-SENSORU-2000-den-2006-Model-araclar-icin-5-FISLI-HAVA-DEBIMETRE-YEDEK-PARCA,PR-1444.html

    Almanız gereken MAF "BOSCH 0 280 218 094" kodludur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 66adem66

    Çok acil yardım lütfen 9 aydır 2004 model romano lpg lı yüzbinde tekna kullanıyorum yağı suyu baskı balatasi filtreleri yeni aracimin ilk defa acil bir sekilde uzun yola çıkmam gerekti bugün başta 200 km kadar herşey yolundaydi ama sonra durduk yere araç cekisten düşmeye başladı ve arıza lambasi yakti ve adeta surundurdu beni dumduz yolda devir 1500 u geçmez oldu 5. Viteste hız 50-60 vites kucultuyorumyine olmuyor basıyorum basıyorum gitmiyor koca almera yalan oldu benzine aldım yine aynı gitmiyor gitmiyor araçta 2 çocuk ve hanım olmasa bırakıp otostop çekecem nerdeyse benzinde ortalama tüketim 8.31 görünüyor aklıma gelen nedenler
    1; hava ve yağ filtreleri yeni ama orjinal deiller sanayide değiştirmidtim
    2. Bujilerin durumunu bilmiyorum
    3. Formda okuduğum kadarıyla yüzbinden sonra bu katalitik in ustundeki sensör mu ne varmış erişmesi gerekiyormys
    Bunlardan başka da aklıma bişey gelmiyor şu anda kayserideyim 4 g ün kalıp geri donecem bu araba bu haliyle yolda kör beni acaba ne yaptirmam gerekiyor kayseriden formda almera cilar varsa hangi ustayi önere bilirler lütfen bi yardım edin iyi geceler...


    ya krank pozisyon sensörü ya da debimetre. obd cihazına sokmadanda anlaşılmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Son3R_39

    Merhaba.Öncelikle Emeği Gecen Herkeze Sonsuz Tesekkurler..Siz Olmasaydınız Ne oldugunu Ustanın Dahi Bilmedigi Arızayı Yaptırmak İcin Boş Yere Dolaşip Para Hacıyoduk ..

    Aracımla İlgili Bir Sorunu Sizlerle Paylaşmak İstiyorum Yardımcı Olabilrseniz Sevinirim..

    Cok Fazla yagmur yagdıgında Ertesi gun (EL FRENİ İNİK)Aracımı hareket ettırmek ıstedıgımde 1nci Viteste kaldrmaya calısırken kalkmak ıstemıyor bıraz zorlayınca Arka Taraftan ''TAAK'' die bir ses geliyor ve arac kurtuluyor.Zannediyorum Yagmurlu Islak Havalarda Arka Balatalar El freni ni Salmiyor?
    Bunun Sebebi Nedir,Nasıl Giderebilirim.. Saygılarımla..

    (ARKA BALATALAR 3 AY ONCE DEGİSTİ 1000 Km YAPTI KÖMÜRLÜ BALATA TAKİLDİ)

    ARAÇ:2005 Model Almera Sedan 1.5 Tekna 70.000 Km de

    balataların yapışıyordur disklere. sabah krikoyla arkayı kaldır,el frenini indir boşa al. arka tekerleri çevirmeye çalış bakalım.ya balata değişimi ya da kaliperleri biraz daha açtıracaksın ki hiç tavsiye etmem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mericok

    bu stop etme durumunu genelde motor soğukken yaşıyorum yani araba ile 10-15 km yol yaptıktan sonra aracın stop ettiğini görmedim hiç.



    Almerada çözemeyeceğimiz sorun yoktur. Yeterki sorun hakkında yeterli, doğru bilgi verilsin.
    Bu arada aracında lpg var mı. Lpg'ye geçmeden benzinde mi stop sorunu yaşıyorsun ya da farketmiyor mu?
    Motor arıza lambasının yanmadığını ve sogukta stop sorunu yaşadığını belirtmişsin. Devir vites vs farkediyor mu. Şöyle bir deney yapmak hem ucuz hem sorunu bulmakta daha kolay yol gösterici olacaktır.
    1 Litre kadar motor suyunu boşaltıp sadece antifriz ekle bakalım tekrar 10-15 km içinde stop sorunu yaşayacak mısın? Özellikle stop etme süresini,km,devir,vites belirt.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mericok

    Aklıma motor sıcaklık sensörü sorunu geliyor..... Böyle bir durum varsa arıza ışığı yanması gerekmez mi yada böyle bir sorunum varsa bunu nasıl test edebilirim?

    Teşekkürler.



    Almeradaki ulaşabildiğim tüm sensörleri tek tek sökerek obd test cihazıyla ; rölantide ve hareket halinde verdikleri tepkiyi test ettim. Hepsinde en düşük sıcaklık 50 dereceydi. Soğukta denemedim henüz.
    Motor sıcaklık sensörü arızalı durumunda zaten sıcaklık göstergesi hiç oynamaz. Ekranda gösterge çubuğu tabanda sıfır derecede görülür.
    Sinyaller ecuya motor sıcaklığı -40 derecede yakıtı artır, zengine geç der, sonra birden motor 80 derecede yakıtı kıs der, bu durum 5-10 saniye içinde bir iki kez tekrarlarken bazen -40 derece soğukluk 2-3 dakikada devam edebilir.. Bu kararsızlıkta enjektörlere hava-yakıt oransızlığından dolayı direksiyonda, araçta tuhaf tiz titremeler olur. Araç bir hızlanır, bir yavaşlar gibi olur ama hızı değişmez. Hızlanma ve yavaşlama algısı enjektörlerin fakir-zengin karışımından kaynaklanır. Ayrıca motor arıza lambası yanar, stop edinceye kadar yanmayabilirde. Araç stop etmez sadece bu sensörün arızasından ama müthiş şekilde kısa sürede HARARET yapar,conta yanmasına sebep olur. Zaman zaman yeri geldikçe bilgileri paylaşırım sizlerle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 17 Nisan 2012; 19:42:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: askinmutlu

    arkadaşlar merhabalar çok acil yardıma ihtiyacım var, lpg yi ruhsata işletmek için TÜV'e muayaneye gittim ve 2 tane agır kusur cıktı.

    1-)XENON farlar, değiştirmem gerektiğini söylediler.

    2-) direksiyondan yag gelme sorunu,

    şimdi birinci sorun; xenonları tamamen cıkartıp normal halojene gecmek istiyorum, yapılması gereken extra bişey varmı ( cok anlamıyorum bu işlerden). direkt ampulu alıp takıcazmı fara, baska ayrıntılı bişeye gerek varmı acaba ? ve h1-2-3-4-5-6-7 gibi degereleri varmıs ampullerin, 2006 model 5 kapaılı nissan almera için kısa ve uzun farda bu ''h'' degeri kac olacak ?


    ikinci sorum ise bu yag kacırma konusunda ne yapabılırım ? aracın altında oldukca fazlaca yag kacagı var. daha once sordugumda tornalatmak falan demişlerdi 100-150 gibi fiyat vermişlerdi. bugun adamın birine sordum 500-600 istedi direksiyon kutusunu tamamen sokup istanbula gondericez dedi. 1 sene de garantisi var dedi. baska biriside keçe ile ilgili bişey soyledi 200-250 lira dedi ama duzelmez sorun keçede değilse değiştirmek gerekecek dedi . ne yapmama gerek ne olur bir tavsiye verin.


    ne olur yardım edin arkadaslar canım sıkıldı cok özellikle su direksiyon yagı mevzusuna...

    şimdiden cevap veren olursa tesekkurler

    2. soruna yanıt vereyim benim direksiyon kutusundada sorun var yağ kaçırıyor. antalya sanayide kıvırcık direksiyon diye bir yer var 1 yıl garantili yapıyorlar 350tl fiyat verdi. serviste yenisi 2200tl+işçilik çıkmasınada 600tl istiyorlar. ben yağ eklemeyi seçtim henüz yaptıramadım. 800ml yağ 10tl :=)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    5 modelin incelemesini yaptığım bir konu var. Sizlerin de yorumlarınızı alayım.

    Fotoğraflı Otomobil İncelemelerim: i30, 508, Focus, Civic, Astra(TIKLAYIN)

    Mükemmel bir iş çıkartmışsın kardeş emeklerine sağlık......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: w_ashburn

    Tepe lambasının ampulu mu bozuldu acaba ? ( Kapı acılıp kapanırken yada kilitlemeden yanan ışıktan bahsediyorum )
    Yanması gereken zamanlarda flaşör gibi yanıp sönüyor yanıp sönüyor ? Miyadı mı doldu acaba ? Yenisini nerden bulurum ?
    Açtım baktım çok değişik bi lamba üç tane ufak led e benzer mavi ışık var

    Teli kopmustur ondan ara sira hareket halinde temas ediyordur.

    Eskisini sok yanina al cogu yapi marketlerin arac bolumunde bulabilirsin ucuz bisey. Lamba muhafazasini sokerken bir bez yardimi ile sok zedelememek icin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasan70

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasan70

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alphaville85

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasan70

    forumdaki herkese teşekkürler....çok faydalı bir iş yapıyorsunuz...2,5 yıldır almera kullanıyorum ilk defa şehir içi 100 km yaktığı ortalama yakıt miktarını öğrenebildik..
    ilk zamanlrda 8,51 civarı idi bu aralr herne değişti ise 9,21 civarı çıkıyor...araç lpg li...

    stepnenin bulunduğu bölgeye su girmiş...havalr biraz yağmurlu idi ozaman girdi herhalde...bu su oraya nerden nasıl girdi anlayamadım ...

    bu normal bişey olmasa gerek , yapılması gereken nedir yardımcı olursanız sevinirim......

    Stepne yuvasinda delik falan vardir ozellikle curumus bir yer olabilir veya tabanda yoksa bagaj kapagi lastiklerini bir kontrol edin ordan sizmis olabilir ama bagaj halisini falanda elle yoklayin islaklik varmi diye.

    Su biriken yeri iyice kurulayin ve hatta bagaji bosaltip bir bakin islkalik baska yerde varmi diye. Eger paslanan yer olmus ise pasta ile cikarin.

    Zamaninda bizim aracinda arkasinda su tasirken bidonun biri tam kapanmamis hafif kacirmis neyse sildik fakat tam koltuk arkasini unutmusuz pas yapti. Bende daha sonra pasta ile silip yok etmistim.

    çürümüş herhangi bi yer yok ...girebilceği bir yerde yok ama bagaj halısı ıslak tı evet.tahtasıda epey ıslanmış.ama renkli bir sıvı camsuyu akmış diye yorumlamıştık.konta plakta mavi renler oluşmuş...camsuyunun ağzı iyi kapalı ama ..içindeki su da yağmuy suyu gibi bi suydu...kokladım ...camsuyu değildi...nerden nasıl girdi hala anlayabilmiş değilim girebilceği bir yer yok...bagajda su taşımadım...neyse biraz bi takip ediyim yağmurlarda falan girecekmi....

    BU ARADA BAŞKA BİR SIKINTIM DAHA VAR....MERSİN İN MUT İLÇESİNDEN KARAMANA SEYAHAET EDERKEN YOKUŞ ÇIKMAYA BAŞLADIKTAN SONRA
    ARABANIN İÇİNE LASTİK KOKUSU GELMEYE BAŞLIYOR.. LASTİK BİR YERE SÜRTÜYOR SANKİ....2 KEZ YAŞADIM BUNU...1 AY ÖNCE GİTTİĞİMDE KIŞ LASTİĞİ VARDI ÜZERİNDE ARKA KOLTUKTA ANNEM ÖN KOLTUKTA EŞİM VE BAGAJDA 15 -20 KG LIK BİR YÜK VARDI.(ZEYTİN YAĞI). BAŞKA HİÇ BİŞEY YOKTU..BU GÜNDE YİNE AYNI YÜKLERLE YAZ LASTİĞİ İLE AYNI SIKINTI YI YAŞADIM..VE HEP AYNI YERLERDE OLUYOR....MUTTAN KARAMAN İSTİKAMTİNDE İLK 25 KM LİK YERDE....GERİSİNDE OLMUYOR ....TAM YOKUŞ ÇIKILAN YERLERDE OLUYOR SANKİ....ACABA AMOTİSÖRLERDENMİ KAYNAKLI.....

    Arabanı düz bir zeminde durdur altına eğil ve egzoz borusu ile kartelin bulunduğu noktalara göz at. Yağ birikintisi var mı yağ sızmış mı ? Egzoz borusunun olduğu bölümlerde siyah ıslak yağ var mı kontrol et. Eğer yağ sızdırmışsa o bölümlere temas ediyorsa yokuşlarda veya düz yolda motora fazla yük bindiği için egzoz borusu ve motorun alt kısımları normale göre daha çok ısındığı için o aşırı ısınan bölümlere temas etmiş olan yağ yanmaya başlar lastik veya plastik boru yanıyormuş gibi yanık kokusu oluşturur koku ön taraftan gelmez genelde arabanın altından kenarlardan dışarı doğru gelmeye başlar, bi kontrol et alt kısımları.
    2. bir neden ihtimal ise ; debriyaj baskı balatan bitmiş olabilir. Bunu anlamak için öncelikle araban kaç km de onu söylersen net birşey söylemek için iyi olur.

    araç 75 000 km de .42 000 de aldım ben ve ben hiç değiştirmedim.. ocak ayında yağ değişiminde değiştirmeyi düşünmüştüm sonra vazgeçtim....zamanı gelmiş olabilir...



    gerçekten motor yağını değiştirmeden 33.000 km yol mu gittin ? hatta birde aldığın zaman kaçta değiştirlimiştir tahminimce 35 bin km aynı yağ ile gitmişsin. Yazık ediyosun o almera'ya çok acıdım .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mericok

    quote:

    Orijinalden alıntı: 66adem66

    Çok acil yardım lütfen 9 aydır 2004 model romano lpg lı yüzbinde tekna kullanıyorum yağı suyu baskı balatasi filtreleri yeni aracimin ilk defa acil bir sekilde uzun yola çıkmam gerekti bugün başta 200 km kadar herşey yolundaydi ama sonra durduk yere araç cekisten düşmeye başladı ve arıza lambasi yakti ve adeta surundurdu beni dumduz yolda devir 1500 u geçmez oldu 5. Viteste hız 50-60 vites kucultuyorumyine olmuyor basıyorum basıyorum gitmiyor koca almera yalan oldu benzine aldım yine aynı gitmiyor gitmiyor araçta 2 çocuk ve hanım olmasa bırakıp otostop çekecem nerdeyse benzinde ortalama tüketim 8.31 görünüyor aklıma gelen nedenler
    1; hava ve yağ filtreleri yeni ama orjinal deiller sanayide değiştirmidtim
    2. Bujilerin durumunu bilmiyorum
    3. Formda okuduğum kadarıyla yüzbinden sonra bu katalitik in ustundeki sensör mu ne varmış erişmesi gerekiyormys
    Bunlardan başka da aklıma bişey gelmiyor şu anda kayserideyim 4 g ün kalıp geri donecem bu araba bu haliyle yolda kör beni acaba ne yaptirmam gerekiyor kayseriden formda almera cilar varsa hangi ustayi önere bilirler lütfen bi yardım edin iyi geceler...


    Öncelikle geçmiş olsun diyelim. Forumda benden daha uzman ve bilgili kişilerin olduğunu bildiğimden sadece fikrimi buraya yazmak istiyorum ama diğer uzman arkadaşların görüşlerini dikkate almanı tavsiye ederim. En az maliyet ile gidecek olursak ilk önce yapman gereken şey yan sanayi olarak aldığın hava filtresini değiştirip orjinal ( yağlı olur ) hava filtresini takman. Çünkü yan sanayi filtreler yağlı olmadığından tozu çabuk bir şekilde Hava akış debimetresine alır ve burdaki sensörün arızalanmasına sebeb olabilir. İkinci ihtimal de az önce bahsettiğim MAF sensör ( Hava akış debimetresi ) den kaynaklanıyor olabilir. Sana Volverin33 üstadın MAF sensörün arızalanması ile ilgili sitesinde paylaştığı yazıyı kopyalıyorum. Sendeki soruna bire bir uyuyor gibi geldi bana. Ama dediğim gibi benim aklıma ilk gelen fikir bu oldu. Uzman arkadaşlarında görüşlerini yazmasını bekleyip ondan sonra bir çözüm yolu bulursun umarım.

    HAVA AKIŞ SENSÖRÜ ( DEBİMETRESİ )

    Orjinali Bosch markadır.
    Aracın rölantide yüksek çalışması, devir takılması, çiğ benzin kokusu, sabit gazda ya da ani gaz vermede silkeleme yapıyorsa, araç yüksek devirlere çıkamıyorsa, araç boşta, sürüş esnasında veya rölantide stop sorunu yaşıyorsa, ayrıca ne kadar gaza basarsan bas 120-140 km hızı geçemiyorsa ilk başta bakılacak yerdir.
    İçerisinde Emme Hava Sıcaklık Sensörü vardır. Debimetre ile bütünleşiktir.
    Rölantide 1-4 g/s 2500 rpm’de 5-10 g/s değerlerinde olmalıdır.
    Ömrünü uzatmak ve sorun yaşamamak için orijinal yağlı hava filtresini kullanın. Daima temiz tutun ve temizliğini mutlaka her 30 bin km’de bir yaptırın. Kendiniz yapmaya kalkarsanız kesinlikle balata spreyi kullanmayın. Kalıntı bırakmayan Karbüratör Cleaner kullanın.

    hava filtresinden kaynaklandığını sanmıyorum. Orjinal olmayan filtre kısa sürede debimetre ölçeri bozmaz. Baya baya bi zaman geçmesi lazım ki ancak öyle bozarsa bozar. Debimetre sandığınız gibi öyle kolay bozulan bir parça değil. Ben açık hava filtresi kullanıyorum ve kullanmadan önceki fltrem orjinal filtre değildi . Herhangi bir sorunum yok. Hava filtresini değiştirmeye gerek yok, bir sonraki değişimde orjinal almasını tavsiye ederim. Sıkıntılar oldukça kafa karıştırıcı duruyor. Bobinler , Maf sensörü, Krank mil sensörü, ateşleme sorunu. Büyük ihtimal sıkıntı bunlardan birinden kaynaklanıyor. Ama ateşleme daha yakın geliyor bana. Elimde dokunmadan net birşey söylemek zor, En yakın bosch car servisine gitmesini tavsiye ediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mericok

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    quote:

    Orijinalden alıntı: mericok

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    quote:

    Orijinalden alıntı: mericok

    Benim şöyle bir sıkıntım var. Araç normal giderken yavaşlayıp durmaya yeltendiğim zaman yada bazen kalkışlarda 1. vitesteyken araba stop ediyor. Ben debriyajın biraz yukarıda kavradığındandır diye düşünüyorum ama sorun sanki ondan değilmiş gibi geliyor. Bu sorunu 4-5 kere yaşadım hatta dün de tam stop eder gibi oldu ışıklar yandı (akü, abs v.s.) sonra araç stop etmeden kendini topladı tekrar yola devam ettim. İlk olarak bakmam gereken yerler neresi olabilir sizce? Teşekkürler.

    kalkışlarda biraz daha gaz vererek debriyajdan ayağını kaldırmaya başla. Duracağın zaman vitesteyken örneğin aracın yavaşlarken duracağın anda debriyaja basıp frene bastığın zaman durma pozısyonuna girerken devir saatine iyi bak devir nerelere inecek. Normalde almera vitesteyken yavaşlarken debriyaja basılsa bile devir 1000rpm nin altına inmez vitesi boşa alana kadar 1000devir de takılı kalır. eğer senin araç vitestyeken yavaşlamaya başladığında debriyaja bastığında stop edecek kadar devir sıfır a yaklaşıyorsa o zaman problemin var demektir. Eğer bu bahsettiğim sorun oluyorsa muhtemelen rolanti sensöründe sıkıntı olabilir. Veya daha da olmadı motor sıcaklık sensörü veya krank mili pozisyon sensöründe sorun olabilir. Fakat aklıma ilk gelen en yakın şey rolanti sensöründe sorun olabilir. Bunu anlamak için dediğim şekilde uygulayarak devir göstergesini takip et. ve arabanı durdur vites boş konumda hiçbir pedala basma rolantiyi izle. 600-700rpm arasında hareketsiz sabit kalıyor mu kalmıyor mu bir bak. Ve durur pozisyondayken vites boştayken gaz pedaline bas çek devirlendir 3000-4000rpm kadar devirlendir gaz pedalini bırak devir 1000 e inerken yavaşlayacak ve 600-700devirin altına inmeden sabitlenmesi gerekiyor. Bi kontrol et ve sonuçları bana aktar

    Rölanti sensöründen kastınız boğaz kelebek sensörümüdür? Bu arada aracıma yetkili serviste 2 hafta önce boğaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu yaptırdım. Söylediğiniz şeyleri bugün deneyip size bilgi vereceğim.

    sorun boğaz kelebeğinden olamaz çunku adaptasyon yaptırdığını söylüyorsun. ayrıca boğaz kelebeği temizliğinden sonra stop etmez motor aksine daha da yüksek devirlerde çalışır istesen bile anahtarı off konumuna getirmediğin sürece stop etmez.

    Sayın Çağrıgül dün akşam aracımı söylediklerinize uyarak test ettim.
    Sonuç: Araç ilk marşta 1100-1200 rpm arasında çalışıyor. Bir süre sonra (sanırım motor ısınınca) 800-900 rpm arasında devir sabit kalıyor. Rölantideyken dediğiniz gibi araca 3500-4000 rpm e kadar devirlendirip gazı bıraktım. Araç 800-900 rpm arasında kadar inerek kendini sabitledi. Yani rölantide devir saatinde herhangi bir oynama yok. Yolda giderken de durma anında devir saatine baktım 1000 rpm civarlarında sabitleniyor. Kısacası devir ile ilgili herhangi bir sorun olmadı. Yanlız daha önceki yazımda şunu belirtmemiştim bu stop etme durumunu genelde motor soğukken yaşıyorum yani araba ile 10-15 km yol yaptıktan sonra aracın stop ettiğini görmedim hiç. Aklıma motor sıcaklık sensörü sorunu geliyor sizinde bahsettiğiniz gibi. Böyle bir durum varsa arıza ışığı yanması gerekmez mi yada böyle bir sorunum varsa bunu nasıl test edebilirim?

    Teşekkürler.



    çok güzel rolanti sorunun yoksa evet sıcaklık sensöründe sorun var gibi görünüyor. O parçayı söktürüp veya söküp kontrol etmende fayda var gerekirse temizliğe ihtiyacı olabilir. Daha da olmadı değiştirmen gerekebilir. Fakat tam test yapmadan birşey söylemeyelim. Araban soğukken çalıştır lpg de kullanma sadece benzinde kullan 15 -20 km kadar yol katet sürekli dur kalk yap aynı sorun olacak mı bi bak bakalım. Unutma motor soğukken ( en az 5 -6 saat çalışmamış olacak ve benzinde çalıştır benzinde test et )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Son3R_39

    Merhaba.Öncelikle Emeği Gecen Herkeze Sonsuz Tesekkurler..Siz Olmasaydınız Ne oldugunu Ustanın Dahi Bilmedigi Arızayı Yaptırmak İcin Boş Yere Dolaşip Para Hacıyoduk ..

    Aracımla İlgili Bir Sorunu Sizlerle Paylaşmak İstiyorum Yardımcı Olabilrseniz Sevinirim..

    Cok Fazla yagmur yagdıgında Ertesi gun (EL FRENİ İNİK)Aracımı hareket ettırmek ıstedıgımde 1nci Viteste kaldrmaya calısırken kalkmak ıstemıyor bıraz zorlayınca Arka Taraftan ''TAAK'' die bir ses geliyor ve arac kurtuluyor.Zannediyorum Yagmurlu Islak Havalarda Arka Balatalar El freni ni Salmiyor?
    Bunun Sebebi Nedir,Nasıl Giderebilirim.. Saygılarımla..

    (ARKA BALATALAR 3 AY ONCE DEGİSTİ 1000 Km YAPTI KÖMÜRLÜ BALATA TAKİLDİ)

    ARAÇ:2005 Model Almera Sedan 1.5 Tekna 70.000 Km de

    bi sıkıntı yok diskin üzerine yoğun şekilde su temas ettiği zaman ve ardından araba kullanılmadığı zaman o birikinti diskin yüzeyinde geçici ince tabaka halinde pas tutuyor paslanıyor ve diskler normalde balataya çok az da olsa temas halinde olduğu için paslanma ile yapışıyor bir şekilde donuyor gibi birşey oluyor. ve ilk hareket ettiğin anda tak tık şeklinde ses gelir 2 -3 dakika sürüş ile yüzeyde oluşan tüm paslanma ortadan kalkacaktır




  • Arkadaşlar birşey paylaşmak istiyorum sizlerle ; Dün arabamı adana'da bosch car servisine götürdüm Boğaz kelebeği ve debimetre ölçeri temizlemiştim ve adaptasyon bozulmuştu 2 haftadır bozuktu arabam ve düzelmiyordu uğraştım en küçük değişme olmadı sonunda Bosch Car a gittim. Ayrıca direksiyon kutumda arıza vardı tamir takımı veya keçelerde problem vardı yağ kaçırıyordu yaklaşık 2 -3 aydır vardı bu problem. Her iki problemi yaptırmak istedim. İlk başta adaptasyonu yapalım dedim fakat bosch car servisindeki cihazlar yetersiz kaldı adaptasyon yapılamadı. Hemen bosch car'da bi usta beni özel nissan servisine götürdü fakat orda da bana yapılmayacağını sadece servis yapabilir dediler. Bizde Nissan Okar servisine gittik ustamla birlikte. Durumu anlattık kelebeği söktüler ve kelebek sensörü kendisini kilitlemeye almış korumaya almış dediler. Cihaza bağladılar adaptasyonu yaptılar ve 75 tl fiyat çıkardılar hallettik ve ustamla bosch car servisine gittik. Direksiyona geldik ve direksiyonum söküldü halledildi 230 tl de oraya ödedim işimi bitirdim. Benden size tavsiyem ; kesinlikle çok tecrübeniz yoksa boğaz kelebeğini kendini söküp temizlemeye çalışmayın başınıza dert olabilme olasılığı çok fazla gördüğünüz gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: mericok

    bu stop etme durumunu genelde motor soğukken yaşıyorum yani araba ile 10-15 km yol yaptıktan sonra aracın stop ettiğini görmedim hiç.



    Almerada çözemeyeceğimiz sorun yoktur. Yeterki sorun hakkında yeterli, doğru bilgi verilsin.
    Bu arada aracında lpg var mı. Lpg'ye geçmeden benzinde mi stop sorunu yaşıyorsun ya da farketmiyor mu?
    Motor arıza lambasının yanmadığını ve sogukta stop sorunu yaşadığını belirtmişsin. Devir vites vs farkediyor mu. Şöyle bir deney yapmak hem ucuz hem sorunu bulmakta daha kolay yol gösterici olacaktır.
    1 Litre kadar motor suyunu boşaltıp sadece antifriz ekle bakalım tekrar 10-15 km içinde stop sorunu yaşayacak mısın? Özellikle stop etme süresini,km,devir,vites belirt.

    Volverin üstad öncelikle aracım LPG li. Benzinde aracı hiç denemedim açıkcası ama deneyeceğim. Rölanti ile ilgili kafamdaki soru işaretleri gitti sorunum rölantiden kaynaklanmıyor. Stop sorununu 1. vites de nadirende 2. viteste yaşadım, aracımla çok yol yapmamıştım yani soğuk motor denebilir. Aracımda hararet göstergesi ise ilk çalıştırma anında dip te duruyor biraz yol yaptığımda tam orta noktada sabitleniyor ve ordan 1 mm ne sağa ne sola oynuyor, normali bu mu bilmiyorum? Ama arızalı olması durumunda en dipte olduğunu söylediğinize göre sorun motor sıcaklık sensöründen de kaynaklanmıyor. Haftasonu antifiriz koyarak deneyeceğim bakalım durumda bir değişme olacak mı?

    Teşekkürler.




  • 
Sayfa: önceki 381382383384385
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.