Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (185. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
28.185
Cevap
201
Favori
1.718.364
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 183184185186187
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2006 tekna aracımı alalı tam 7 ay olmuş. yag filtreler fren balataları fren diskleri ve baskı balata değişimi gibi her ikinci el arabada yapılan muhtemel rutin harcamalar dışında çok şükür 7 aydır hiçbir sorunumuz yok. çok iyi anlaşıyoruz. bende birşeyler yazayım dedim ama memnuniyetim dışında fazla birşey paylaşamayacağım. bu dördüncü arabam ve önceki arabalarım şahin, mazda 323, reno megane coupe idi. hepsindede 6 ayda bir mutlaka ön takımdan bir tıkırtı gelir parçacılara tamircilere taşınırdım. nissanımı diskler değiştikten sonra rot balans için gittiğim serviste üstüne basa basa kontrol ettirdim, hiçbir sorun bulunamadı, arabamı seviyorum. deyim yerindeyse taş gibi araba.
    yakıt tüketimi yazın gelmesiyle birlikte şehir içi 7-8 litre civarı. hepinize kazasız belasız sürüşler.
  • eğer bir gün gelir almeramı satarsam ki , zor görünüyor. eşimin arabası olarak kalabilir, ben kendime yine nissan alırım diye düşünüyorum, nissan note ve Qhasqai çok hoşuma gidiyor , eğer satarsam eşime nissan micra otomatik alırım, nissanın her kese herkeseye uygun arabası var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: omerdem
    ÇÖY kardeş,

    Devir takılması ile ilgili bilgiler aşağıdadır.

    * Araba boşta iken de devir takılı kalabiliyor. (Vitese alıp debriyaja bastığımda da değişen bişey yok devir olduğu yerde takılı kalıyor)

    * Takılma öncelikle 1100 civarında başlıyor bazen düzeliyor ama ilk takılmadan sonra 1500-2000 arasına yükseliyor.

    * Takılma genellikle motor sıcakkrn oluyor. Sıkışık trafikte dur kalk yapınca genelde hep oluyor. (Arabayı kaldırırken 1-2 m ilerlemek için debriyajı yarım kaldırıp tekrar sonuna kadar bastığımda %90 devir 1500 civarı takılıyor)

    * Takılma olduğunda bazen lpg den benzine alıyorum aracı ama değişen birşey olmuyor.

    * Aracı gaza basmadan 5. viteste kaç devirde gittiğine bakma fırsatım olmadı en kısa zamanda onu da denerim..

    Yardımların için çok teşşekür ederim.



    Araç viteste ya da boşta devir takılı kalıyorsa debriyaj sisteminle alakası yok. Eğer sadece debriyaja bastığın zaman takılı kalıyorsa o zaman farklı. beyin hep 1100-2000 rpm aralığında algılama yapıyor algılayıcıdan aldığı değişken voltaj bilgilerle; gaza bassanda basmasanda.

    Aracının kaputu açınca önde katalitiğin üzerindeki oksijen sensörünün sadece soket bağlantı kısmını tırnaktan çıkar ve dene bakalım düzelme olacak mı.Lambda sensörüde devir takılmasına sebebiyet vermesi ihtimaller arasında.

    Eğer ki düzelme olmazsa büyük ihtimal araç çalışır durumdayken boğaz kelebeğin ve boğaz kelebeğinin yanındaki rölanti sensörüyle,bobinlerle,bujiyle oynanmış ve beyin bu durumu kaydetmiş bulunduğu devir aralığında.bujileri bobinleri kontrol et gevşeme oturmama felan var mı.

    Rölanti sensörün,boğaz kelebeğinin temizliği gerekir böyleyse eger. Boğaz kelebeğine bağlı küçük bir sokettir.oradan manifolda doğru bağlantı kurulur.soket yani sensör sadece balata spreyiyle temizlenir çok hassastır.boğaz kelebeğine dokunsan bile arıza yapar derken aslında bu rölanti sensörüne büyük etkisinden dolayıdır.

    Özellikle viteslerde gaza basılmadığı halde araç giderek hızlanıyorsa ve bir yerden sonra devir sabit takılı kalıyorsa rölanti ayarlayıcısı BOZUK demektir.

    Aracın kontağı çevirip çalıştırdığımızda (sıcak motorda) çok kısa bir süre için rölanti yüksek olursa (gaz veriyormuş gibi) rölanti ayarlayıcısı SAĞLAM demektir.Bu sefer Krank Devir Sensörü ve Debriyaj sistemi üzerinde yoğunlaşacağız.

    Eğerki durum yukarıdaki sebeblerden bir veya birkaçıysa tavsiyem carbon clean ve boğaz-rölanti temizliği yaptırmandır.

    Bu arada tekleme,titreme, geç çalışma, stop etme, hemen marş basmama, motorda acayip sesler, bulunduğu devir-viteste performans düşüklüğü, takılı kaldığı devirde olması gereken devir-vites- hız oranlarında oransızlık var mı?

    Bu arada problemini bizimle paylaşıp cevap alan arkadaşlardan bazısı tekrar geri bildirimde bulunmuyor,sorun çözüldü mü çözülmedi mi.ya da gerçek sebebin ne olduğu hakkında.buradan soru soran tüm arkadaşlar çözüme kavuştuktan sonra geri bildirimde bulunursa bizlerede büyük faydası olmuş olur.herkese saygılarımla.




    ÇÖY kardeş verdiğin bilgiler için emeğine sağlık. Motordan pek anlamıyorum o yüzden belirttiğin soketlerin yerini bilmiyorum. Deneme yanılma yapıp motora daha da zarar verebilirim. En iyisi bilen birinin eline teslim etmek.

    Tekrar teşekkür ederim.


    Ankara'da önerebileceğiniz özel bir servis var mı arkadaşlar?



    Probleme bir çözüm bulduğumuzda burada en kısa süre içinde belirtirim.. Herkese selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: toni74

    Arkadaşlar herkese selamlar .Aracımın arka cam resistansı çalışmıyor.Resistansın cama bağlı soketleri kopmuş durumda.Bunun için ne yapmalıyım.bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.Yoksa sıfır cammı taktırmalıyım.


    iki gözüm bizim almera city centerde bunun için yeterli bilgi var.arızalar ve çözümleri başlığı altında.bu arada 07_infazci dostum sendeki almera ne güzelmiş böyle nazar değmesin.aşık oldum valla almerana.


    hatırlıyormusun çöy kardeş.. şubat ayında tüpsüz 18.000 tlye almıştım.. alırkende herşeyine çok iyi baktırdık.. motorcu, kaportacı, servis hepsinden tam 10 puan almıştı.. geçen hafta 19.500 verdi arkadaş.. ama ben memnunum bana maliyeti belli zaten 18.000+1550 brc kit satsam.. daha iyi bi araçta düşünemiyorum zaten.. almera'dan anlamayanlar gereksiz eleştiri yapıyorlar.. o paraya o araba alınırmı gibi ama.. içine binince ağızlarının suyu akıyor tabii..:)) bu arada şubattan bu yana 9.000 km yol yaptım.. allaha şükür 10 tam puan..:) mesela pazartesi akşam günübirlik fethiye'ye gittim geldim.. depoyu fulledim tabii gazda.. gidiş sahilden+dönüş yayladan toplam 620km yol yapmışım yaktığım yakıt 110 tl..:) hemde bilen bilir antalya fethiye sahil yolunu.. (mersin virajlarından beterdir) daha ne olsun.. yakıtsa yakıt.. güvenlikse güvenlik.. konforsa konfor..:))




  • Arkadaşlar şu sıralar foruma pek giremiyorum. Bana sorusu olanlar özel mesaj kanalıyla iletirlerse daha iyi olur. Çünkü sayfaları hızlı geçerken araya kaynayabiliyor.
  • slm arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var 2007 almera sedan ön sağ aks kafası abs li bulamıyorum birkaç yerden istettim ama abs aparatı üzerinde olmayanlar dan geldi çok acil ihtiyacım var nereden alabilirim yardımlarınızı bekliyorum.
  • Merhaba arkadaşlar.
    Hafta sonu ankara-konya arası yolculuğum oldu,daha önce yüksek hızda ve yüksek devirde kilometrede şehir içi ile aynı yakıtı yaktırdığım(225 kuruş) almeramla bu sefer 90-110 aralığında 3000 deviri fazla geçmeden açtım klimamı püfür püfür :) ve yolculuğumu tamamladım ve 285 kilometre sonra depomu tekrar fulllediğimde (lpg'yi 2.30'dan aldım)hesabımıda yapınca,almeramın sadece 133 kuruş yaktığını gördüm ve gercekten çok şaşırdım,açıkcası bu kadarını beklemiyordum
    Süpersin Almera




  • Arkadaşlar arabamdaki sorunu anlatmaya çalışacagım, umarım ben anlatabilirim ve cevaplayabilecek birisi cıkabilir, yardımlarınızı bekliyorum..

    şimdi bu sorun ilk defa uzun yolda basıma geldi, hava sıcak oldugu için yaklaşik 3 saat boyunca klima surekli acıktı, ve surekli 140 civardında bi suratla 3 saat gittim, sehir icine girdigimde biraz yavasladım ve arabanın gaz yemedigini gordum, stop etmemişti ama gaz yemiyordu sonra yavasladı haliyle ve kenara cektim, ondan sonrada titreyerek stop etti arabam. arabanın altına baktıgımda bir sıvının damladıgını gordum, baktıgımda su gibi birşeydi. tekrar calıstırayım dedim caLISTI FAKAT YİNE AYNI SEKİLDE ARAC HAREKET HALİNDEYKEN GAZ YEMEDİ VE AYNI SEKİLDE YAVASLAYARAK STOP ETTİ. uzun yolda oldugumda ve yolda kalma ihtimalim oldugunda yakındaki bir opel servisine gotureyim dedim. goturdum usta baktı etti, bişey yok gibi dedi, yola gidebilirsin yolda bırakmaz merak etme dedi, arabanın altından damlayan sıvınında klima suyu oldugunu , uzun suredir klima acık kaldıgı için bişeylerin dondugunu soyledi. kötü yakıt nedeniyle de olmus olabilecegini de soyledi usta. yola devam ettim ve klimayı kapattım, yolda yine bir cok defa aynı sorunu verdi. araba aniden gaz yemez hale geliyor, gazı köklememe ragmen hiç tepki vermiyordu. çalıştırırkende sadece kontak cevirmeyle calısmıyor, arada illa gaz vererek calıstırmam gerekiyordu. ama her stop ettikten sonra calıstırmayı denedigimde calıstı. 2-3 saat bi yerde dinlendigimde de bir sorun cıkarmadı, ve sorunsuz yoluma devam ettim. klimayı uzun sure acık bırakmıyordum ve bir daha boyle bir sorunla karsılasmadım. ama gecen gun yine 2 -2,5 saat klima devamlı acık kaldı, ve yokuş yukarı cok tu. yine aynı problemi yasadım. bu sefer 2-3 defa yaptı ve bir daha yapmadı. klimayıda hemen kapatmıstım. klimayı uzun sure acık tutmayınca bir sorun yok gibi sanki.

    acaba sorunum ne olabilir ??

    gercekten klima ile alakalı olabilir mi yoksa benim kurdugum ilişki alakasız mı ?

    bunun gibi bişey yasayan oldumu daha once, sorun nerde cıktı ?? bilgi veren olursa cok sevinirim.




  • İyi geceler arkadaşlar. Ben de aranıza katılmak üzere olan birisiyim. Pederi ikna ettik zorla. Bir aksilik olmazsa yarın bu vakitlerde resmen aranızdan birisi olacağım

    Konu baya uzamış. Hepsini okuyup hazmedene kadar nissan 2 yeni model daha çıkarır O yüzden olur da istemeden tekrar yaparsam kusura bakmayın

    İlk sorumu sorayım siz değerli üstatlara;

    16.500 lira şu özellikteki bir araç için nasıldır ? 2001 model. 1.8 luxury modeli. Otomatik vites. 116.000 km. sıralı sistem lpg. Klima, çift airbag, elektrikli aynalar, elektrikli 4 cam vs. vs. bunları zaten siz daha iyi bilirsiniz. Kaporta olarak belden aşağı boyalı.

    Ümraniye açık oto pazarında bulduk aracı. Ümraniye sanayide kaportacı bir abim vardi, sağolsun kırmadı beni, pazar günü demedi evinden kalkıp geldi detaylıca inceledi arabayı. 5-10 dakika iyice baktı. Fitilleri söktü, döşemeleri kaldırdı vs. Araç sahibi de aracına güveniyor olmalı kı birşey demedi. O da benimle beraber izledi. Neyse, ustam olur raporu verdi. Boya var ama değişme yok dedi. Ki zaten galerici de öyle demişti. Bu arada araç galericiden satışta. Koca ümraniye açık oto pazarında (en az 2000-3000 araç varmıştır herhalde) 3 tane almera vardı, ve bi tanesi otomatikti. Sahibinden almak isterdim bende ama, yok işte. Niye satmıyorsunuz kardeşim siz araçlarınızı yahu

    Yarın da motor ve şanzuman için nissan servisine götürecez. Orda da babamın bir arkadaşının tanıdığı varmış, ona gösterecez. O da tamam derse, işlem tamam. Mübarek ramazan günü, inşallah sorun çıkmaz diye dua ediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: askinmutlu

    Arkadaşlar arabamdaki sorunu anlatmaya çalışacagım, umarım ben anlatabilirim ve cevaplayabilecek birisi cıkabilir, yardımlarınızı bekliyorum..

    şimdi bu sorun ilk defa uzun yolda basıma geldi, hava sıcak oldugu için yaklaşik 3 saat boyunca klima surekli acıktı, ve surekli 140 civardında bi suratla 3 saat gittim, sehir icine girdigimde biraz yavasladım ve arabanın gaz yemedigini gordum, stop etmemişti ama gaz yemiyordu sonra yavasladı haliyle ve kenara cektim, ondan sonrada titreyerek stop etti arabam. arabanın altına baktıgımda bir sıvının damladıgını gordum, baktıgımda su gibi birşeydi. tekrar calıstırayım dedim caLISTI FAKAT YİNE AYNI SEKİLDE ARAC HAREKET HALİNDEYKEN GAZ YEMEDİ VE AYNI SEKİLDE YAVASLAYARAK STOP ETTİ. uzun yolda oldugumda ve yolda kalma ihtimalim oldugunda yakındaki bir opel servisine gotureyim dedim. goturdum usta baktı etti, bişey yok gibi dedi, yola gidebilirsin yolda bırakmaz merak etme dedi, arabanın altından damlayan sıvınında klima suyu oldugunu , uzun suredir klima acık kaldıgı için bişeylerin dondugunu soyledi. kötü yakıt nedeniyle de olmus olabilecegini de soyledi usta. yola devam ettim ve klimayı kapattım, yolda yine bir cok defa aynı sorunu verdi. araba aniden gaz yemez hale geliyor, gazı köklememe ragmen hiç tepki vermiyordu. çalıştırırkende sadece kontak cevirmeyle calısmıyor, arada illa gaz vererek calıstırmam gerekiyordu. ama her stop ettikten sonra calıstırmayı denedigimde calıstı. 2-3 saat bi yerde dinlendigimde de bir sorun cıkarmadı, ve sorunsuz yoluma devam ettim. klimayı uzun sure acık bırakmıyordum ve bir daha boyle bir sorunla karsılasmadım. ama gecen gun yine 2 -2,5 saat klima devamlı acık kaldı, ve yokuş yukarı cok tu. yine aynı problemi yasadım. bu sefer 2-3 defa yaptı ve bir daha yapmadı. klimayıda hemen kapatmıstım. klimayı uzun sure acık tutmayınca bir sorun yok gibi sanki.

    acaba sorunum ne olabilir ??

    gercekten klima ile alakalı olabilir mi yoksa benim kurdugum ilişki alakasız mı ?

    bunun gibi bişey yasayan oldumu daha once, sorun nerde cıktı ?? bilgi veren olursa cok sevinirim.


    klima açıkken motora yük bindiği için rolanti düşüyor. Ayrıca aynı sorunu klimayı açmadan cam ısıtıcısını, kaloriferi, tüm farları yani aşırı akım çeken ne varsa onları açınca da yapıyorsa sorun BOBİNLER derim. V kayışın alarm veriyorda olabilir aman dikkat.hafife alınacak durum değil.




  • Arkadaşlar merhaba,
    Geçen hafta Eskişehirden İzmire gidip geldim.Giderken 79tl(2,30) gazla 473 km(yolun yarısında klima acık,90-110km hızla),gelirken 80tl(2,29) gazla (neredeyse tüm yol boyunca klima acık,90-110km hızla) 418km yol yaptım.bence değerler oldukca güzel,bir ara motor lambam yandı ama sonra kendiliginden sondü...lpg li olmaktan memnunum...
  • arkadaşlar merhaba herkeze ramazan ayının huzur sağlık ve mutluluk getirmesini ve kazasız belasız sürüşler dilerim.
  • İyi geceler arkadaşlar kolay gelsin bende yeni nissan sahibi olarak aranıza katıldım
    Bir kaç sorum olacak ama 2006 model nissan almera sahibiyim 89000 civarında
    Araç geri vitese alıp geri geri giderken bir yanık kokusu geliyor... Araçta direksiyon tam sol yada tam sağ yapıldığı zaman metalin metale sürtmesi gibi bir ses geliyor... Cd sürücüsüne cd sıkıştı bunu çıkarmaya çalışsam herhangi bir sorun olurmu... Birde akü yeni değişmesine rağmen (1 sene) Radyo zaman zaman çalmıyor, uzaktan kumandalı kilit sistemi zaman zaman aracı açmıyor ve zaman zaman kontak çevirdiğimde hiç bir ses yada işlev gerçekleşmiyor... Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pissokakkedisi

    İyi geceler arkadaşlar kolay gelsin bende yeni nissan sahibi olarak aranıza katıldım
    Bir kaç sorum olacak ama 2006 model nissan almera sahibiyim 89000 civarında
    Araç geri vitese alıp geri geri giderken bir yanık kokusu geliyor... Araçta direksiyon tam sol yada tam sağ yapıldığı zaman metalin metale sürtmesi gibi bir ses geliyor... Cd sürücüsüne cd sıkıştı bunu çıkarmaya çalışsam herhangi bir sorun olurmu... Birde akü yeni değişmesine rağmen (1 sene) Radyo zaman zaman çalmıyor, uzaktan kumandalı kilit sistemi zaman zaman aracı açmıyor ve zaman zaman kontak çevirdiğimde hiç bir ses yada işlev gerçekleşmiyor... Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.


    öncelikle aramıza hoşgeldin.

    Geri geri giderken yanık kokusu: Tüm araçlarda dik rampada veya uzun süre rampada geri geri giderken;ya da düz yolda yarım debriyaj patinajla kalkışlarda yanık kokusu gelmesi normal.Balata aşırı ısınıp şişme yapıyor.Düz yolda tüm kurallara uyarak yanık kokusu geliyorsa balatan miadını doldurmuştur.

    Tam sağa ya da sola direksiyonu kırınca ses gelmesi: Büyük ihtimal direksiyon kutusunun yağ keçeleri patladı veya hidroliğiniz azaldı.Hidrolik azalmışsa ekleyebilirsin. Amortisör takozları kurudugundada ses yapabilir.Aks kafaları aşınması ya da aks körüklerinde yırtılmadan dolayıda olabilir.Alt tarafa bakmak gerek.

    Cd sürücüsüne cd sıkıştı bunu çıkarmaya çalışsam herhangi bir sorun olurmu: Bir tane cd al onu hafifce sokmaya çalışırsan diğeri çıkar.Ama yapamam dersen bir oto teyp tamircisinde çıkarttır.

    Akü yeni değişmesine rağmen (1 sene) Radyo zaman zaman çalmıyor: Aküyle ne alakası var. Araç çalışınca akımı şarj dinamosu üretir.Radyo arızalı olabilir,frekanslarda zayıflık olabilir.

    Uzaktan kumandalı kilit sistemi zaman zaman aracı açmıyor ve zaman zaman kontak çevirdiğimde hiç bir ses yada işlev gerçekleşmiyor: Pilini değiştir.Düzelmezse oto anahtarcısı veya merkezi kilit sistemi tamircisine ugramanda fayda var.

    Bu arada Ramazan ayının tüm insanlığa huzur sağlık ve mutluluk getirmesini dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: pissokakkedisi

    İyi geceler arkadaşlar kolay gelsin bende yeni nissan sahibi olarak aranıza katıldım
    Bir kaç sorum olacak ama 2006 model nissan almera sahibiyim 89000 civarında
    Araç geri vitese alıp geri geri giderken bir yanık kokusu geliyor... Araçta direksiyon tam sol yada tam sağ yapıldığı zaman metalin metale sürtmesi gibi bir ses geliyor... Cd sürücüsüne cd sıkıştı bunu çıkarmaya çalışsam herhangi bir sorun olurmu... Birde akü yeni değişmesine rağmen (1 sene) Radyo zaman zaman çalmıyor, uzaktan kumandalı kilit sistemi zaman zaman aracı açmıyor ve zaman zaman kontak çevirdiğimde hiç bir ses yada işlev gerçekleşmiyor... Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.


    öncelikle aramıza hoşgeldin.

    Geri geri giderken yanık kokusu: Tüm araçlarda dik rampada veya uzun süre rampada geri geri giderken;ya da düz yolda yarım debriyaj patinajla kalkışlarda yanık kokusu gelmesi normal.Balata aşırı ısınıp şişme yapıyor.Düz yolda tüm kurallara uyarak yanık kokusu geliyorsa balatan miadını doldurmuştur.

    Tam sağa ya da sola direksiyonu kırınca ses gelmesi: Büyük ihtimal direksiyon kutusunun yağ keçeleri patladı veya hidroliğiniz azaldı.Hidrolik azalmışsa ekleyebilirsin. Amortisör takozları kurudugundada ses yapabilir.Aks kafaları aşınması ya da aks körüklerinde yırtılmadan dolayıda olabilir.Alt tarafa bakmak gerek.

    Cd sürücüsüne cd sıkıştı bunu çıkarmaya çalışsam herhangi bir sorun olurmu: Bir tane cd al onu hafifce sokmaya çalışırsan diğeri çıkar.Ama yapamam dersen bir oto teyp tamircisinde çıkarttır.

    Akü yeni değişmesine rağmen (1 sene) Radyo zaman zaman çalmıyor: Aküyle ne alakası var. Araç çalışınca akımı şarj dinamosu üretir.Radyo arızalı olabilir,frekanslarda zayıflık olabilir.

    Uzaktan kumandalı kilit sistemi zaman zaman aracı açmıyor ve zaman zaman kontak çevirdiğimde hiç bir ses yada işlev gerçekleşmiyor: Pilini değiştir.Düzelmezse oto anahtarcısı veya merkezi kilit sistemi tamircisine ugramanda fayda var.

    Bu arada Ramazan ayının tüm insanlığa huzur sağlık ve mutluluk getirmesini dilerim.


    Ağzına yüreğine sağlık arkadaşım tek bir aklıma takılan nokta var bu radyodaki çalışmam, merkezi kilit sistemi zaman zaman açılmaması ve kontağı çevirdiğim zaman zaman zaman hiçbir sesin gelmemesi aküden olabilir mi sonuçta her zaman olmuyor ama kontak çevrilince hiçbir şey olmuyor şasede olabilirmi acaba ?




  • aramıza yeni katılan arkadaşlara kazasız belasız sorunsuz yolculuklar diliyorum. bu arada herkezin ramazanı hayırlı olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: omerdem
    ÇÖY kardeş,

    Devir takılması ile ilgili bilgiler aşağıdadır.

    * Araba boşta iken de devir takılı kalabiliyor. (Vitese alıp debriyaja bastığımda da değişen bişey yok devir olduğu yerde takılı kalıyor)

    * Takılma öncelikle 1100 civarında başlıyor bazen düzeliyor ama ilk takılmadan sonra 1500-2000 arasına yükseliyor.

    * Takılma genellikle motor sıcakkrn oluyor. Sıkışık trafikte dur kalk yapınca genelde hep oluyor. (Arabayı kaldırırken 1-2 m ilerlemek için debriyajı yarım kaldırıp tekrar sonuna kadar bastığımda %90 devir 1500 civarı takılıyor)

    * Takılma olduğunda bazen lpg den benzine alıyorum aracı ama değişen birşey olmuyor.

    * Aracı gaza basmadan 5. viteste kaç devirde gittiğine bakma fırsatım olmadı en kısa zamanda onu da denerim..

    Yardımların için çok teşşekür ederim.



    Araç viteste ya da boşta devir takılı kalıyorsa debriyaj sisteminle alakası yok. Eğer sadece debriyaja bastığın zaman takılı kalıyorsa o zaman farklı. beyin hep 1100-2000 rpm aralığında algılama yapıyor algılayıcıdan aldığı değişken voltaj bilgilerle; gaza bassanda basmasanda.

    Aracının kaputu açınca önde katalitiğin üzerindeki oksijen sensörünün sadece soket bağlantı kısmını tırnaktan çıkar ve dene bakalım düzelme olacak mı.Lambda sensörüde devir takılmasına sebebiyet vermesi ihtimaller arasında.

    Eğer ki düzelme olmazsa büyük ihtimal araç çalışır durumdayken boğaz kelebeğin ve boğaz kelebeğinin yanındaki rölanti sensörüyle,bobinlerle,bujiyle oynanmış ve beyin bu durumu kaydetmiş bulunduğu devir aralığında.bujileri bobinleri kontrol et gevşeme oturmama felan var mı.

    Rölanti sensörün,boğaz kelebeğinin temizliği gerekir böyleyse eger. Boğaz kelebeğine bağlı küçük bir sokettir.oradan manifolda doğru bağlantı kurulur.soket yani sensör sadece balata spreyiyle temizlenir çok hassastır.boğaz kelebeğine dokunsan bile arıza yapar derken aslında bu rölanti sensörüne büyük etkisinden dolayıdır.

    Özellikle viteslerde gaza basılmadığı halde araç giderek hızlanıyorsa ve bir yerden sonra devir sabit takılı kalıyorsa rölanti ayarlayıcısı BOZUK demektir.

    Aracın kontağı çevirip çalıştırdığımızda (sıcak motorda) çok kısa bir süre için rölanti yüksek olursa (gaz veriyormuş gibi) rölanti ayarlayıcısı SAĞLAM demektir.Bu sefer Krank Devir Sensörü ve Debriyaj sistemi üzerinde yoğunlaşacağız.

    Eğerki durum yukarıdaki sebeblerden bir veya birkaçıysa tavsiyem carbon clean ve boğaz-rölanti temizliği yaptırmandır.

    Bu arada tekleme,titreme, geç çalışma, stop etme, hemen marş basmama, motorda acayip sesler, bulunduğu devir-viteste performans düşüklüğü, takılı kaldığı devirde olması gereken devir-vites- hız oranlarında oransızlık var mı?

    Bu arada problemini bizimle paylaşıp cevap alan arkadaşlardan bazısı tekrar geri bildirimde bulunmuyor,sorun çözüldü mü çözülmedi mi.ya da gerçek sebebin ne olduğu hakkında.buradan soru soran tüm arkadaşlar çözüme kavuştuktan sonra geri bildirimde bulunursa bizlerede büyük faydası olmuş olur.herkese saygılarımla.




    Ankara Şaşmaz'da özel bir servise götürdüm aracımı.

    Hatta tam servise vardığımızda yine 1500 civarında takılmıştı devir. Ustaya bu haliyle gösterdim. Usta bana gaz ver araca dedi. Aracı boşta iken 4500 devirlere çıkardıktan sonra düzeldi (bazen düzelmiyordu ama). Ustam da sorunun stela motorunda olduğunu söyledi. Bu parça 800 TL civarındaymış, çıkmacılardan da 400 TL civarında alabileceğimi söyledi. Ama bu problemin beni yolda bırakmayacağı ve bu kadar para harcamamın gereksiz olduğunu söyledi. Bende böyle devam edeceğim galiba..

    bu arada ÇÖY kardeş almeram 5. viteste 500 devir civarında gidiyor gaz vermeden ve motor hafif tekliyor gibi oluyor.

    Herkesin Ramazan Ayı mübarek olsun..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nirengi noktası -- 2 Ağustos 2011; 13:43:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerdem

    Ustam da sorunun stela motorunda olduğunu söyledi. Ama bu problemin beni yolda bırakmayacağı ve bu kadar para harcamamın gereksiz olduğunu söyledi. Bende böyle devam edeceğim galiba..



    ustan gerekeni söylemiş kardeş ne diyebilirim.aracı gören test eden o ben değilim.geçmiş olsun saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: omerdem

    Ustam da sorunun stela motorunda olduğunu söyledi. Ama bu problemin beni yolda bırakmayacağı ve bu kadar para harcamamın gereksiz olduğunu söyledi. Bende böyle devam edeceğim galiba..



    ustan gerekeni söylemiş kardeş ne diyebilirim.aracı gören test eden o ben değilim.geçmiş olsun saygılarımla.


    ÇÖY kardeş verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Emeğine sağlık.

    Bu arada hazırlamış olduğun siteden çok faydalanıyorum. Ellerine sağlık..
  • arkadaşlar sanayide yapılamayacak yani servisin kucağına düşeceğiniz bir kaç arıza vardır biri de benim başıma geldi,
    geçenlerde yazmıştım,

    - bazen arabamın kontağı çevrildiğinde tık bile etmiyor, bir kaç kez deneyince çalışıyor.
    - bazen kontağı çeviriyorum marş basıyor, ama araç marş almıyor, bir kaç kez deneyince çalışıyor.
    - bazen sorunsuzca ilk deneyişte çalışıyor,
    - bazen de yine sorunsuzca çalışıyor ama immobilizer ışığı yanıyor.

    bunu ustalar nats antenine bağladı, servis dışında yapacak yer yokmuş,
    onurphl arkadaşımız sağolsun önceki yazılarında bunun kontağın çıkartılıp tornalanması vasıtasıyla çözdürdüğünü anlattı, ama ben bu çözüm yolunu ustalara bir türlü anlatamadım, sanırım servise 500 kağıt verme dışında çaremiz yok, sorun sürekli tekrarlamadığı için de tespiti zor dediler.

    immobilizer sorunu olduğu kesin de, bazen marş bastığı halde almamasının sebebi başka olabilir mi, acaba zorlarken marş motoru vs civarında arıza mı yarattık, bu sorunu daha önce yaşayan yada fikri olanların yardımını rica ediyorum.




  • 
Sayfa: önceki 183184185186187
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.