Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (179. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
28.185
Cevap
201
Favori
1.718.365
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 177178179180181
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurphl


    quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu

    sayın onurphl lpg ile 10 km gitmen normal ve zavolli,lavato,brc gibi üst markalar daha hassas yakıta karşı.


    üst markalar derken gerçekten merak ediyorum bu üst marka neye göre belirleniyor.hani sadece fiyatlarının yüksek olması mı belirliyor bunu yoksa başka kıstaslar mı var atikerin sahip olamadığı? atikerin tek bir eksiği var fiyatının uygun olması.990 TL yerine 1990 TL fiyat biçseler eminim ki Atiker üst marka olurdu.naçizane fikrim...


    Üst düzey lpg (zavolli,brc,lavoto,prins…) teknolojiyi kendisi üretir ve teknolojide sınır tanımaz (Bazıları onu kopyalar)
    Euro 3-4-5 araçlara hizmet verebilecek yetenekte kit üretir ve fabrikaların bile testlerinden geçerek (OEM) orjinal ekipman montajı kabul edilir.

    FSI araçlara kit üretir ve Türkiyede en çok FSI araç montaj adedini elinde bulundurur.
    Tek bir enjektörü dahi 50 parçadan oluşan çok hassas kalibrasyon imkanı sunan mikromekanik teknolojidir.

    Ekonomik kitler ise Kendi imkanları ile üretebildikleri parçaları kendileri üretir, teknolojik parçalarıda ekonomik üreten ve satan ülkelerden yada kişilerden temin ederler ve bir kit oluştururlar.
    Tek bir enjektörü 4 parçadan oluşan selenoid tipi valf tir.

    Hatta ithal olupta yerli fiyatına yakın tanınmış iki marka için isim vermeyim çin malı ECU kullandığı ve ECR belgesi olmadığı iddiaları var.

    124 hacı murat ile golf 1.6 tdi arasında tek benzer nokta ikiside 4 teker. Ama fonksiyonellikleri malzemeleri farklı olduğu için fiyatlarıda farklı işte. Ayrıca değerli dostum ben Atiker kötü demedim diğer ismini verdiğim markalar çok hassas hemen farklı,kirli,sulu vs yakıtta motor arıza ışığını yakabiliyor diye tecrübeme istinaden iddia ettim.

    bana sorarsan eğer brc ya da prins taktırırdım.bunların japon araçlarında pek sorun çıkarmadığını çok iyi biliyorum.adam gibi montaj yapan yer olsun yeter ki. korkmadan taktırabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 13 Temmuz 2011; 20:46:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: onurphl


    quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu

    sayın onurphl lpg ile 10 km gitmen normal ve zavolli,lavato,brc gibi üst markalar daha hassas yakıta karşı.


    üst markalar derken gerçekten merak ediyorum bu üst marka neye göre belirleniyor.hani sadece fiyatlarının yüksek olması mı belirliyor bunu yoksa başka kıstaslar mı var atikerin sahip olamadığı? atikerin tek bir eksiği var fiyatının uygun olması.990 TL yerine 1990 TL fiyat biçseler eminim ki Atiker üst marka olurdu.naçizane fikrim...


    Üst düzey lpg (zavolli,brc,lavoto,prins…) teknolojiyi kendisi üretir ve teknolojide sınır tanımaz (Bazıları onu kopyalar)
    Euro 3-4-5 araçlara hizmet verebilecek yetenekte kit üretir ve fabrikaların bile testlerinden geçerek (OEM) orjinal ekipman montajı kabul edilir.

    FSI araçlara kit üretir ve Türkiyede en çok FSI araç montaj adedini elinde bulundurur.
    Tek bir enjektörü dahi 50 parçadan oluşan çok hassas kalibrasyon imkanı sunan mikromekanik teknolojidir.

    Ekonomik kitler ise Kendi imkanları ile üretebildikleri parçaları kendileri üretir, teknolojik parçalarıda ekonomik üreten ve satan ülkelerden yada kişilerden temin ederler ve bir kit oluştururlar.
    Tek bir enjektörü 4 parçadan oluşan selenoid tipi valf tir.

    Hatta ithal olupta yerli fiyatına yakın tanınmış iki marka için isim vermeyim çin malı ECU kullandığı ve ECR belgesi olmadığı iddiaları var.

    124 hacı murat ile golf 1.6 tdi arasında tek benzer nokta ikiside 4 teker. Ama fonksiyonellikleri malzemeleri farklı olduğu için fiyatlarıda farklı işte. Ayrıca değerli dostum ben Atiker kötü demedim diğer ismini verdiğim markalar çok hassas hemen farklı,kirli,sulu vs yakıtta motor arıza ışığını yakabiliyor diye tecrübeme istinaden iddia ettim.

    bana sorarsan eğer brc ya da prins taktırırdım.bunların japon araçlarında pek sorun çıkarmadığını çok iyi biliyorum.adam gibi montaj yapan yer olsun yeter ki. korkmadan taktırabilirsin.


    ben bana yansıyan kısmına bakıyorum,bana sorun yaratıyor mu yaratmıyor mu.isterse altından olsun sıkıntı varsa ve daha fahiş fiyata ise ne anlamı kaldı kalite diye bahsettiğimiz teferruatın.2 yıldır kullanıyorum defalarca belirttim bir sıkıntı yaşamadım,çevremde birçok kişi kullanıyor bir sıkıntı yaşadıklarını görmedim duymadım.arkadaşlar atiker sistem olarak diğer kalite dediklerinize göre daha basittir,belki sektörde yenidir belki birçok ürünü kendisi üretmez falan filan...bunlar benim için gerçekten önemsiz şeler.bana bir sıkıntı yaşatmıyorsa, cebim hayli kar ediyorsa ve kalite dedikleriniz ile aynı işlevi görüp üstüne üstlük hassas deil die sıkıntı yaratmıyorsa varsın ne hassas olsun ne kaliteli olsun ne parçasını kendi üretsin ne diğer sayılan üstünlükler.özellikle belirtmek siterim ki sadece kendi tecrübeme dayanarak bunu belirtmiyorum çevremde 5-6 arkadaşımda aynı kiti farklı marka araçlarda kullanıyor bir sıkıntı yaşadıklarını görmedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: onurphl


    quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu

    sayın onurphl lpg ile 10 km gitmen normal ve zavolli,lavato,brc gibi üst markalar daha hassas yakıta karşı.


    üst markalar derken gerçekten merak ediyorum bu üst marka neye göre belirleniyor.hani sadece fiyatlarının yüksek olması mı belirliyor bunu yoksa başka kıstaslar mı var atikerin sahip olamadığı? atikerin tek bir eksiği var fiyatının uygun olması.990 TL yerine 1990 TL fiyat biçseler eminim ki Atiker üst marka olurdu.naçizane fikrim...


    Üst düzey lpg (zavolli,brc,lavoto,prins…) teknolojiyi kendisi üretir ve teknolojide sınır tanımaz (Bazıları onu kopyalar)
    Euro 3-4-5 araçlara hizmet verebilecek yetenekte kit üretir ve fabrikaların bile testlerinden geçerek (OEM) orjinal ekipman montajı kabul edilir.

    FSI araçlara kit üretir ve Türkiyede en çok FSI araç montaj adedini elinde bulundurur.
    Tek bir enjektörü dahi 50 parçadan oluşan çok hassas kalibrasyon imkanı sunan mikromekanik teknolojidir.

    Ekonomik kitler ise Kendi imkanları ile üretebildikleri parçaları kendileri üretir, teknolojik parçalarıda ekonomik üreten ve satan ülkelerden yada kişilerden temin ederler ve bir kit oluştururlar.
    Tek bir enjektörü 4 parçadan oluşan selenoid tipi valf tir.

    Hatta ithal olupta yerli fiyatına yakın tanınmış iki marka için isim vermeyim çin malı ECU kullandığı ve ECR belgesi olmadığı iddiaları var.

    124 hacı murat ile golf 1.6 tdi arasında tek benzer nokta ikiside 4 teker. Ama fonksiyonellikleri malzemeleri farklı olduğu için fiyatlarıda farklı işte. Ayrıca değerli dostum ben Atiker kötü demedim diğer ismini verdiğim markalar çok hassas hemen farklı,kirli,sulu vs yakıtta motor arıza ışığını yakabiliyor diye tecrübeme istinaden iddia ettim.

    bana sorarsan eğer brc ya da prins taktırırdım.bunların japon araçlarında pek sorun çıkarmadığını çok iyi biliyorum.adam gibi montaj yapan yer olsun yeter ki. korkmadan taktırabilirsin.


    Sayın Çirkin Ördek yavrusu,

    üst bir marka derken kastınız nedir?

    hangi markaların üst,

    hangilerinin alt olduğu ?

    kim nasıl belirleyebilir?

    hassas yakıt tam nedir?

    çünkü hassas yakıt nedir bilmiyorum?

    bence sadece fiyat üst marka olmayı belirleyemez...............şimdilik en pahalı Prins olmasına rağmen

    Prins 'in fiyat farkının sebeplerini daha önce açıklamaya çalıştık....sizin tabirinizle ÜST MARKA olmak için...

    brc ile Prins'i aynı sınfta değelendirmek doğru olmaz.

    sizin üst marka olarak tabir ettiğniz markaların ,
    Prins'le nasıl benzer ve farklı yönleri vardır lütfen açıklayabilirmisiniz?

    bir de yerli üretildiğinden bahsedilip italyan diye satılanlar var ...

    onları nasıl adlandırmak ve hangi sınıfta değerlendirmek gerekir???


    saygılarımla,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufuktaşkesenprins -- 14 Temmuz 2011; 8:32:15 >




  • Arkadaşlar fikir olur diye yazıyorum.Aracıma 2007 yılında 70.000 km'de iken atiker taktırdım.Şu an aracım 140.000 km.de ve bugüne kadar hiç bir sorun yaşamadım.Sadece kışın ustamın beni uyarması ile yazın enjektör takımını değiştirmemi söylemişti.Geçen hafta değişimini yaptık ve filtreden ücrette almadı.Malzeme farkından olabilir diye düşünüyorum, aracımın performansı daha iyi oldu.Benim görüşüm bu malzemeyi takacak ustanın tecrübesi ve işi severek yapması sorun çıkarmayacağı kanısındayım.18 yıldır uluslararası üretim yapan bir kuruluşta yönetici olarak çalışmaktayım.Kullandığımız yedek parçaların çoğu yurtdışından gelmekte idi.Ülkemizde gelişen sanayi ile dışarılara verdiğimiz dövizin çoğu artık yurtiçinde kalmaktadır.Zaman ve parça kalitesi yönündende maliyetlerimiz düşmüştür.İşyerinde ekip olarak yaptığımız araştırma sonucu araçların çoğunda atiker kullanılmaktadır.Sizlerinde fikirlerine ve paylaşımlarına saygı duyuyoruz.



    2001 ALMERA OTOM.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuktaşkesenprins


    Sayın Çirkin Ördek yavrusu,

    üst bir marka derken kastınız nedir?

    hangi markaların üst,

    hangilerinin alt olduğu ?

    kim nasıl belirleyebilir?

    hassas yakıt tam nedir?

    çünkü hassas yakıt nedir bilmiyorum?

    bence sadece fiyat üst marka olmayı belirleyemez...............şimdilik en pahalı Prins olmasına rağmen

    Prins 'in fiyat farkının sebeplerini daha önce açıklamaya çalıştık....sizin tabirinizle ÜST MARKA olmak için...

    brc ile Prins'i aynı sınfta değelendirmek doğru olmaz.

    sizin üst marka olarak tabir ettiğniz markaların ,
    Prins'le nasıl benzer ve farklı yönleri vardır lütfen açıklayabilirmisiniz?

    bir de yerli üretildiğinden bahsedilip italyan diye satılanlar var ...

    onları nasıl adlandırmak ve hangi sınıfta değerlendirmek gerekir???


    saygılarımla,





    Madem merak edip soruyorsunuz Üst düzey alt düzey artılarda eksilerdeki çoğunluk ve azınlıkta bence;fiyatlarada belli oranda yansıyor bu durum zaten.aklı selim herkes bunu bilir.örneğin:

    Otogazda gerçek LPG enjektörü birkaç firma tarafından üretilir. Biri Japon KHEIN marka; PRINS ve BRC tarafından kullanılır.
    İkincisi BRC' nin patentli ürünü. Diğeri zavollinin PAN enjektörü.
    Sağlıklı bir sistemde LPG enjektörlerinin aynı benzin enjektörü gibi 1.8 milisaniyede açıp kapama yapabilmesi lazım. Bunu sağlayan PRINS ve BRC . bunların dışındakilerin çoğu bunların yarısına bile yaklaşamaz . Ayrıca benzin enjektörü sadece açıp kapama yapmıyor. Açıyor bir müddet açık kalıyor ondan sonra kapatıyor. Gerçek LPG enjektörleri de aynen böyle çalışıyor ve o yüzden ayarları bilgisiyarda programlanabiliyor. Diğer modellerde olduğu gibi her motora göre değişik çaplı kalibre edilmiş nipelleri takma gereği duyulmuyor.
    Solenoid vana gibi aç-kapa çalışan enjektörler için bunların gaz çıkışlarına uygun çapta (1.8-2.0-2.5-3.0 mm gibi) kalibrasyon memeleri takmak ve araca göre bu memeleri mekanik olarak ayarlamak mecburiyetindesiniz. Araç gazla çalıştı mı? Tamam. Fazla uğraşmaya gerek yok. fsi araçlara buhar fazında çalışan,ve %15 benzin %85 lpg kullanan sistem prins harici başka hangi markada mevcuttur.

    Çoğu arabada arıza lambası lambda değerini okuyamamak yada yeterince hassas olmamasından ötürü uyumsuzluk yapar ve arıza lambası yanar prinste ise lambda sensörü ve debimetre üzerinden aynı benzin ekusunde olduğu gibi okuma yapar ayrıca tolerans aralığı çok fazladır ve bu yüzden her aracı tolere eder. Bu nedenle arıza lambası yanmaz.

    Ancak zavolinin bunlardan en önemli avantajı çok hızlı çalışan çelik enjektör olan PAN enjektör kullanılması diğer sistemlerin hiçbirisinde olmayan. En sessiz ve en hızlı 1,7 m/s ile zavoli enjektörleri çalışmaktadır. Zavoli kendi imalatı olan ve dünyada uygulanan tek yapıdaki Zavoli enjektörleri kullanır. Bu enjektörlerin özelliği tek tek monte edilebilmesi. Bu da performans kaybını sıfıra yakın indirir. Çok kaliteli, sessiz ve herhangi bir sıkıntı durumunda diğer sistemlerde olduğu gibi bütün enjektörleri değiştirmeye gerek kalmaz. Sadece arızalı enjektör değiştirilir.


    E1#115R belgesi LPG sistemlerinin en önemli kalite belgesidir. Teleflex GFI bu belgeyi 2006 yılında tüm markalardan önce almıştır. Enjektörleri manifolda direkt takılan tek sistem TELEFLEX-GFI’dir. Ne zavolli, ne prince, ne de başka bir ürün.

    Zavolli ve BRC artıları fazla.PRİNS artıları daha fazla.fiyatta buna göre fazla zaten.Bence Prins, Teleflex GFI, BRC,zavolli,atiker,tartarini,lovato vs. çok da önemli değil bir yerden sonra. Olayı belirleyen işçilik montaj. Temiz işçilikle montaj doğru olursa sorun yaşanmaz. Ancak işçilik kötü olursa (mesela manifoldu düzgün ve doğru yerden delmek gibi) o arabadan hayır gelmez en kısa zamanda ismayil_07 arkadaşımız gibi sanayide rektefiye etmek zorunda kalırız.

    Hiçbir lpg markası umurumda bile değil...onurphl üyemizin dediği gibi almeraya uyum sağlayıp sağlamadığına bakarım.en iyi lpg bana sorun yaşatmayan cebimi düşünen lpg dir. Lpg yi en iyi cebine para giren değil cebinden para çıkanlar bilir.

    saygılarımla...




  • Evet arkadaslar gecen salı gununden bu yana aracımı almak icin bekliyordum ve nihayet su an aracımı almak icin sanayideyim hersey tamam sadece bujilerin oldugu kısma yıkamacı yıkarken su kacmıs tekliyordu onu hallediyorlar. Komple motor rektefiyesi yaklasık 2600 tl ye mal oldu. Detayları aksam yazarım ve pazar gunude aracımın resimlerini cekip size sunacam. Selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_alpay

    Evet arkadaslar gecen salı gununden bu yana aracımı almak icin bekliyordum ve nihayet su an aracımı almak icin sanayideyim hersey tamam sadece bujilerin oldugu kısma yıkamacı yıkarken su kacmıs tekliyordu onu hallediyorlar. Komple motor rektefiyesi yaklasık 2600 tl ye mal oldu. Detayları aksam yazarım ve pazar gunude aracımın resimlerini cekip size sunacam. Selamlar.


    birde çalışma videosu eklesende sesini bir duysak.ayrıca neden bu kadar uzun sürdü dostum.
  • s.a arkadaşlar.dün konyaya gidip geldim.araçta atiker sıralı sistem var depoyu ankara eryamanda doldurdum konyaya gittim ve geri gelirken ankara 50 km lehvasını gordüğümde tüp bitti yaklaşık 550 km yi 80 tl lik tüp ile gittim.araç 1 yıldır bende atikerden memnunum ama ilerde arıza çıkarırmı bilemiyorum.bu arada tüp 2008 de takılmış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bakalov -- 14 Temmuz 2011; 19:47:23 >
  • bu durumda almera araca atiker,zavolli,kme ve brc uyumlu olduğu ortaya çıkıyor yazılanlara göre.farklı marka kit olanlarda paylaşırsa sevinirim.muallim70 kardeşimizin verdiği atiker örneğinde mutlaka yanlış montaj vardır bu durumda.samsun,bakalov,onurphl memnun almera lpg kitinden.
    ismayil07 ve m_alpay dostlarımızın motor rektefiyelerinin neden kaynaklandığını bilmek istiyorum yazarlarsa bize yol göstermiş olurlar. yağ yakma sebebi neydi acaba motorların. mutlaka araçlarının geçmişini bizden daha iyi yorumlayacaklardır. ayrıca rektefiye öncesi lpg kitleri neydi ne zaman takılmıştı.lpg ile tahmini ortalama ne kadar yol alındı.yakıtı nereden aldılar,bakımları zamanında yapıldı mı.aldıkları kişi daha önce aracı nasıl kullanmış bilgi sahibi miler bu konuda.ne gibi parçalar ne gibi markalar kullanıldı.yapılan işlemler nelerdir.motor rektefiyesi yapılırken triger zincirleri değişimi yapıldı mı.kaç km de rektefiyeye gidildi.araçların model yılı vs eğer detaylı şekilde cevaplanırsa almeracılara çok büyük bir iyilik yapılmış olur.
    çünkü rektefiyeye sebeb olan durumlarla ilgili sitede yayınlamak için araştırma içindeyim.çıkarılan parçalar ellerindeyse fotolarınıda eklerlerse daha net anlaşılabilir herşey.
    saygılarımla.




  • Önceki sayfalarda güncel ver olarak tüketimimi vermiştim ama tekrar edeyim.Şehir içinde 1lt LPG ile 9 km yapıyorum.Yarın uzun bir aradan sonra Antalya'dan Muğla'ya giderek uzun yol yapmış olacağım.Arabayı alalı 3 sene oldu.2004 (80.000 km de idi) Tekna Sedan kullanıyorum.85.000 km de FEMA kit takıldı.Şu an 115.00 km de.Ustamı burada bir kez daha önermek ve teşekkür etmek isterim.Antalya Eski Sanayi PROTEK Oto Gaz.Galip, Alper, ve Erhan Bey ellerinize sağlık.ÇÖY arkadaşım; Khein enjektörü bir de KİT MTM kullanıyor ki bu kitin en önemli özelliği obd bağlantılı olmasıdır.Aracı ilk aldığımda direk yağ değişimi yaptırmıştım.O zaman 1 lt kadar eksilmişti.Onunda yağ markasını değiştirmemden kaynaklı olduğunu düşünüyorum.Sık kontrol ederim ilk değişimden sonra eksiltme de yok,yağın rengide hala açık.Yağ da 5-40 Mobil 1.Bujilerim hiç 15.000 km yi göremedi.Hava fillteresi orjinal.90.000 km civarında Valeo debriyaj balatası değiştirdim.Bir de aküyü.120.000 km de genel bir checkup a sokmayı düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu

    bu durumda almera araca atiker,zavolli,kme ve brc uyumlu olduğu ortaya çıkıyor yazılanlara göre.farklı marka kit olanlarda paylaşırsa sevinirim.muallim70 kardeşimizin verdiği atiker örneğinde mutlaka yanlış montaj vardır bu durumda.samsun,bakalov,onurphl memnun almera lpg kitinden.
    ismayil07 ve m_alpay dostlarımızın motor rektefiyelerinin neden kaynaklandığını bilmek istiyorum yazarlarsa bize yol göstermiş olurlar. yağ yakma sebebi neydi acaba motorların. mutlaka araçlarının geçmişini bizden daha iyi yorumlayacaklardır. ayrıca rektefiye öncesi lpg kitleri neydi ne zaman takılmıştı.lpg ile tahmini ortalama ne kadar yol alındı.yakıtı nereden aldılar,bakımları zamanında yapıldı mı.aldıkları kişi daha önce aracı nasıl kullanmış bilgi sahibi miler bu konuda.ne gibi parçalar ne gibi markalar kullanıldı.yapılan işlemler nelerdir.motor rektefiyesi yapılırken triger zincirleri değişimi yapıldı mı.kaç km de rektefiyeye gidildi.araçların model yılı vs eğer detaylı şekilde cevaplanırsa almeracılara çok büyük bir iyilik yapılmış olur.
    çünkü rektefiyeye sebeb olan durumlarla ilgili sitede yayınlamak için araştırma içindeyim.çıkarılan parçalar ellerindeyse fotolarınıda eklerlerse daha net anlaşılabilir herşey.
    saygılarımla.

    Sevgili cöy bunların hepsini genis zamanımda yazacam pazar gunu olabilir. Rektefiyenin yapılmasının sebebi asırı hararetmis. Lpgden kaynaklı degil ve bu arada lpg sistemim emmegas italyan malıymış su ana kadar hicbir sıkıntı yasamadım benzinden farkı yok kesinlikle ama olurda bayi ile anlasabilir bunu ikinci el olarak satabilirsem ozellikle teleflex olmazsa prins veya zavoli geciyor aklımdan. Bu arada musait bi zamanda goruselim hemde aracı detaylı sekilde incelersin sevgili dostum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuktaşkesenprins


    Sayın Çirkin Ördek yavrusu,

    üst bir marka derken kastınız nedir?

    hangi markaların üst,

    hangilerinin alt olduğu ?

    kim nasıl belirleyebilir?

    hassas yakıt tam nedir?

    çünkü hassas yakıt nedir bilmiyorum?

    bence sadece fiyat üst marka olmayı belirleyemez...............şimdilik en pahalı Prins olmasına rağmen

    Prins 'in fiyat farkının sebeplerini daha önce açıklamaya çalıştık....sizin tabirinizle ÜST MARKA olmak için...

    brc ile Prins'i aynı sınfta değelendirmek doğru olmaz.

    sizin üst marka olarak tabir ettiğniz markaların ,
    Prins'le nasıl benzer ve farklı yönleri vardır lütfen açıklayabilirmisiniz?

    bir de yerli üretildiğinden bahsedilip italyan diye satılanlar var ...

    onları nasıl adlandırmak ve hangi sınıfta değerlendirmek gerekir???


    saygılarımla,





    Madem merak edip soruyorsunuz Üst düzey alt düzey artılarda eksilerdeki çoğunluk ve azınlıkta bence;fiyatlarada belli oranda yansıyor bu durum zaten.aklı selim herkes bunu bilir.örneğin:

    Otogazda gerçek LPG enjektörü birkaç firma tarafından üretilir. Biri Japon KHEIN marka; PRINS ve BRC tarafından kullanılır.
    İkincisi BRC' nin patentli ürünü. Diğeri zavollinin PAN enjektörü.
    Sağlıklı bir sistemde LPG enjektörlerinin aynı benzin enjektörü gibi 1.8 milisaniyede açıp kapama yapabilmesi lazım. Bunu sağlayan PRINS ve BRC . bunların dışındakilerin çoğu bunların yarısına bile yaklaşamaz . Ayrıca benzin enjektörü sadece açıp kapama yapmıyor. Açıyor bir müddet açık kalıyor ondan sonra kapatıyor. Gerçek LPG enjektörleri de aynen böyle çalışıyor ve o yüzden ayarları bilgisiyarda programlanabiliyor. Diğer modellerde olduğu gibi her motora göre değişik çaplı kalibre edilmiş nipelleri takma gereği duyulmuyor.
    Solenoid vana gibi aç-kapa çalışan enjektörler için bunların gaz çıkışlarına uygun çapta (1.8-2.0-2.5-3.0 mm gibi) kalibrasyon memeleri takmak ve araca göre bu memeleri mekanik olarak ayarlamak mecburiyetindesiniz. Araç gazla çalıştı mı? Tamam. Fazla uğraşmaya gerek yok. fsi araçlara buhar fazında çalışan,ve %15 benzin %85 lpg kullanan sistem prins harici başka hangi markada mevcuttur.

    Çoğu arabada arıza lambası lambda değerini okuyamamak yada yeterince hassas olmamasından ötürü uyumsuzluk yapar ve arıza lambası yanar prinste ise lambda sensörü ve debimetre üzerinden aynı benzin ekusunde olduğu gibi okuma yapar ayrıca tolerans aralığı çok fazladır ve bu yüzden her aracı tolere eder. Bu nedenle arıza lambası yanmaz.

    Ancak zavolinin bunlardan en önemli avantajı çok hızlı çalışan çelik enjektör olan PAN enjektör kullanılması diğer sistemlerin hiçbirisinde olmayan. En sessiz ve en hızlı 1,7 m/s ile zavoli enjektörleri çalışmaktadır. Zavoli kendi imalatı olan ve dünyada uygulanan tek yapıdaki Zavoli enjektörleri kullanır. Bu enjektörlerin özelliği tek tek monte edilebilmesi. Bu da performans kaybını sıfıra yakın indirir. Çok kaliteli, sessiz ve herhangi bir sıkıntı durumunda diğer sistemlerde olduğu gibi bütün enjektörleri değiştirmeye gerek kalmaz. Sadece arızalı enjektör değiştirilir.


    E1#115R belgesi LPG sistemlerinin en önemli kalite belgesidir. Teleflex GFI bu belgeyi 2006 yılında tüm markalardan önce almıştır. Enjektörleri manifolda direkt takılan tek sistem TELEFLEX-GFI’dir. Ne zavolli, ne prince, ne de başka bir ürün.

    Zavolli ve BRC artıları fazla.PRİNS artıları daha fazla.fiyatta buna göre fazla zaten.Bence Prins, Teleflex GFI, BRC,zavolli,atiker,tartarini,lovato vs. çok da önemli değil bir yerden sonra. Olayı belirleyen işçilik montaj. Temiz işçilikle montaj doğru olursa sorun yaşanmaz. Ancak işçilik kötü olursa (mesela manifoldu düzgün ve doğru yerden delmek gibi) o arabadan hayır gelmez en kısa zamanda ismayil_07 arkadaşımız gibi sanayide rektefiye etmek zorunda kalırız.

    Hiçbir lpg markası umurumda bile değil...onurphl üyemizin dediği gibi almeraya uyum sağlayıp sağlamadığına bakarım.en iyi lpg bana sorun yaşatmayan cebimi düşünen lpg dir. Lpg yi en iyi cebine para giren değil cebinden para çıkanlar bilir.

    saygılarımla...


    Sayın Çirkin Ördek Yavrusu,

    Keihin enjektörler 1.8 değil 1.2 milisanyede açılır,
    lütfen keihin'i diğerleri ile bir tutmayın !

    tekrar ediyim aynı basınç altında kehin enjektörler 1,2 m/s ile Zavolinin 1,7 m/s PAN enjektöründen daha hızlı açılır...

    daha hızlı açılan keihin performans kaybını daha aza indirmez mi?

    şu ara piyasada çok enjektör değiştirenler var,

    ancak kimse keihin enjektör değiştirmiyor...

    hala ilk taktığımız keihin enjektörler problemsiz ve sessiz çalışıyor(500.000 ,600.000 km....)...

    Prins 'in arıza lambasını yakmaması tolerans aralığının geniş olmasından değildir.
    Aksine Keihin 'in maksimum ve minimum lpg dozajlaması arasındaki fark veya tolerans aralığı çok dardır.

    Bu yüzden keihin enkjektörler motorun tam ihtiyacı olan lpg nin motora en dar tolerans aralığı ile verilmesine ve arıza lambasının yanmamasında fayda sağlar.

    Montaj kesinlikle her markada önemlidir,

    bana bağlı Prins bayileriyle kimseyi mağdur etmemek için elimizden gelen herşeyi yapmaya çalışıyoruz...

    saygılarımla,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuktaşkesenprins


    Sayın Çirkin Ördek Yavrusu,

    Keihin enjektörler 1.8 değil 1.2 milisanyede açılır,
    lütfen keihin'i diğerleri ile bir tutmayın !

    tekrar ediyim aynı basınç altında kehin enjektörler 1,2 m/s ile Zavolinin 1,7 m/s PAN enjektöründen daha hızlı açılır...

    daha hızlı açılan keihin performans kaybını daha aza indirmez mi?

    şu ara piyasada çok enjektör değiştirenler var,

    ancak kimse keihin enjektör değiştirmiyor...

    hala ilk taktığımız keihin enjektörler problemsiz ve sessiz çalışıyor(500.000 ,600.000 km....)...

    Prins 'in arıza lambasını yakmaması tolerans aralığının geniş olmasından değildir.
    Aksine Keihin 'in maksimum ve minimum lpg dozajlaması arasındaki fark veya tolerans aralığı çok dardır.

    Bu yüzden keihin enkjektörler motorun tam ihtiyacı olan lpg nin motora en dar tolerans aralığı ile verilmesine ve arıza lambasının yanmamasında fayda sağlar.

    Montaj kesinlikle her markada önemlidir,

    bana bağlı Prins bayileriyle kimseyi mağdur etmemek için elimizden gelen herşeyi yapmaya çalışıyoruz...

    saygılarımla,




    teşekkür ederim.güzel aydınlatma olmuş.ancak görünen o ki almeraya hangi kit takılmışsa herkes yakıttan performanstan memnun.prins'in üst düzeydeğilde artılarının fazla olduğunu öğrenmiş olduk. acaba 1.2 m/s çalıştığını map haritasını ekler misiniz. ayrıca motorda subab yanmasını nasıl engelliyorsunuz.neticede en mükemmel kit olsada hepsinin yakıtı LPG. ayrıca Keihin 'in maksimum ve minimum lpg dozajlaması arasındaki fark veya tolerans aralığı nedir. bu kadar soru sormamın sebebi sitemizde lpg kitlerinin artılarını eksilerini belirten yazı dizisi hazırlayacağım.yanlış bilgilendirme olmasın diye.bu arada fiyatta verirseniz buradaki arkadaşlara bir fikir verir.
    atiker takılı almerada şehiriçi 1 litrede 9-10 km yol yapan biri aynı şartlarda prinsle kaç km yol yapar. eger fark yoksa boşuna fazla para vermenin anlamı kalıyor mu. şikayetvar.com da prins hakkındaki şikayetlerin çoğu sence nedir.montaj hatası mıdır.araca uyumsuzluk mudur.
    saygılarımla.




  • Arkadaslar is degiskliği nedeniyle 15-16 gundur internetten uzagim.bu zaman aralıgınde aramıza yeni katılanlar olmus,hosgelmisler diyorum.
    Bu arada en nihayet bende lpg taktırdım,Lovato Easyfast.3 gün oldu ve cok şükür problemsiz.arıza ısıgı yanmıyor.150km hıza cıktım,tık yok.hatta daha atak gibi geldi almeram.eskisehirde cok arastırdım ve birkac gün montajlarını takip ettiğim Aşkın otogaz a aracımı teslim ettim.acele de ettirmedim.2 gun kaldı aracım onlarda.işciliklerinin titizliklerinin cok iyi oldugunu düsünüyorum.

    işin acıkcası lpg den korkuyordum ancak lovato nun aracıma adapte olması cok sevindirdi beni.30 derecede geciyormus gaza...oyle ayarlamıslar ama bana sanki daha gec geciyor gibi geldi.1000km sonra kontrole gittigimde bu duruma baktırırım diye dusunuyorum.bunun dısında gaza gecis sarsıntısız,devir dalgalanmasi ilk gun yaptı ancak 2 gundur olmadi.demekki motor da alısıyor lpg ye.41lt lik simit depo taktırdım.bagaj seviyesinde bir degisiklik olmadi.stepneye kılıf alacagim artık...

    ancak kafama takılan bisi var.o da yol bilgisayarı.usta 75tl lik bir aparat takmak istedi yol bilgisayarını da lpg de kullanabileyim diye.ancak elektronik bir durum varmıs ve nissan servisinden bilgi alamamıslar.neyse,sarfedilen yakıtı 11-12 lt gibi gosteriyor bilgisayar.bu nedir ya korktum valla?sanırsam yol bilgisayarının bu ortalama yakıt bilgisini artık kullanamayacagım.sizler ne durumdasınız?ayrıca lpg sarfiyatını hesaplayabiliyor mu bu bilgisayar?

    sehir ici 100km de 10lt normal heralde.peki şehirlerarası kaç lt ye düşer yakıt.ben cogu zaman 110km yi gecmeden sakin kullanan biriyimdir.
    ayrıca usta opet haric heryerden lpg alabilirsin dedi.opetin lpg si fazla yaglıymıs.bende benzinimi total en alırdım,lpg mi de oradan alacagim artık...

    sevgi ve saygıılarımla,bir an önce internete kavusmayı umuyorum...




  • arkadaşlar herkezin kandili mübarek olsun ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muallim70

    arkadaşlar herkezin kandili mübarek olsun ...


    teşekkürler hepinizin beraat kandili mübarek olsun.bu arada arkadaşlar seyir halinde benim arka sol stop bir araçtan düşen ne olduğu belirsiz bir parça tarafından 3 cm çapında yuvarlak şekilde kırılıp delindi.şimdilik yerine kırmızı bir gül arması yapıştırdım.HB stopları nissan servisinden başka yerde bulmak imkansıza yakın birşey çıkma haricinde.böyle bir durumda far cam tamiri yapan bir yer biliyor musunuz.yoksa kaskoya mı değiştireyim yine.artık kaskonun karşısına çıkacak yüzümde kalmadı.bu sene tüm aksilikler beni buldu bundan sonra bulmaması için sabaha kadar alnımı secdeden kaldırmıyacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zyozkan

    Lovato Easyfast.3 gün oldu ve cok şükür problemsiz.arıza ısıgı yanmıyor.150km hıza cıktım,tık yok.
    30 derecede geciyormus gaza...oyle ayarlamıslar ama bana sanki daha gec geciyor gibi geldi.
    usta 75tl lik bir aparat takmak istedi yol bilgisayarını da lpg de kullanabileyim diye.ancak elektronik bir durum varmıs ve nissan servisinden bilgi alamamıslar.neyse,sarfedilen yakıtı 11-12 lt gibi gosteriyor bilgisayar.
    sehir ici 100km de 10lt normal heralde.peki şehirlerarası kaç lt ye düşer yakıt.ben cogu zaman 110km yi gecmeden sakin kullanan biriyimdir.
    ayrıca usta opet haric heryerden lpg alabilirsin dedi.opetin lpg si fazla yaglıymıs.bende benzinimi total en alırdım,lpg mi de oradan alacagim artık...



    hayırlı uğurlu olsun.çok güzel bir tercih yapmışsın.yol bilgisayarına artık bağımlı kalma.şehiriçi 10 km harika değer.şehirdışı 11-12 km şehirler arası 13-14 km normal değerler çıkar sanırım.75 tl bir aparata verme bence.şarj dinamosundaki voltaj değişiklikleri lpg değer aparatını etkiliyor ve tam doğruyu göstermeyebiliyor.bu arada almeraya henüz uyumsuz bir lpg markası çıkmadı.zavolli,brc,atiker,kme,emmegaz,lovato ne yakıt ne de performanstan şikayet yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: muallim70

    arkadaşlar herkezin kandili mübarek olsun ...


    teşekkürler hepinizin beraat kandili mübarek olsun.bu arada arkadaşlar seyir halinde benim arka sol stop bir araçtan düşen ne olduğu belirsiz bir parça tarafından 3 cm çapında yuvarlak şekilde kırılıp delindi.şimdilik yerine kırmızı bir gül arması yapıştırdım.HB stopları nissan servisinden başka yerde bulmak imkansıza yakın birşey çıkma haricinde.böyle bir durumda far cam tamiri yapan bir yer biliyor musunuz.yoksa kaskoya mı değiştireyim yine.artık kaskonun karşısına çıkacak yüzümde kalmadı.bu sene tüm aksilikler beni buldu bundan sonra bulmaması için sabaha kadar alnımı secdeden kaldırmıyacağım.


    dostum farcı cihan veya stopcu altanla temasa geçebilirsin.Ama elemanlar ist.anadolu yakasında.Telefonla görüştüm altanla 100tl diyor.Davul stop diyor bizimkilereDış plastiği aynen yaparım kargoyla gönder demişti.Ben reklamcı arkadaşıma gittim kırık alt kısımdaydı.Transparan film çektik süper oldu.Tamamına değil sadece kedi gözü olan bölüme.(10tl)




  • ARKADAŞLAR ŞU AN TATİLDEYİM FORUMDAN BİRAZ UZAK KALDIM AMA BİR ARA BULDUM BİRŞEYLER YAZIYIM DEDİM, AŞAĞI YUKARI 1,500 KM YOL YAPTIM ALMERAMLA UZUN YOLDA ALMERAMI TEST ETMİŞ OLDUM, ÖNCELİKLE ARACI UZUN YOLDA KULLANMAK AYRI BİR ZEVK, YOL TUTUŞU MÜKEMMEL, BAZI VİRAJLARDA DAHA LÜKS ARABALAR BİLE FİRENE BASARKEN BEN SON GAZ GİRDİM. ARABAM BANAMISIN DEMEDİ. HANIM BİRAZ YAVAŞ DEDİALMERAM YOKUŞLARI SEVMİYOR ONU ANLAMIŞ OLDUM, YOKUŞLARDA KLİMA AÇIKTI, GELEN GEÇEN ARABA SOL SİNYAL VERİYORDU, ACABA LPG DENMİ DEDİM, BENZİNE GEÇTİM AMA YİNE AYNI, VİRAJLARI SEVMİYORUZ HERHALDE, KLİMA SÜPER SOĞUTUYOR, BİRAZ RÜZGAR SESİDE ALIYOR AMA YÜKSEK HIZLARDA 160-170 , YÜKSEK HIZLARDA FİRENE BASTIĞIMDA YÜREĞİM AĞZIMA GELMEDİ, FİRENE DOKUNUNCA ARABA SANKİ KENDİNİ TOPLUYOR GİBİ, SONUÇ OLARAK ALMERAMA BİR KEZ DAHA AŞIK OLDUM, KOÇUM BENİM.....




  • İnternet cafe ye sadece forumda kim ne yazmış ne paylasmış merakıyla geliyorum ya anladım ki bu forum bagimlılık yapıyor...

    sanırsam ilk zamanlar lpg yi bir miktar fazla yakıyor motor,zamanla degerler oturuyor anladıgım kadarıyla.ayrıca bu simit depoların icindeki mevcut lpg yi gosteren lambalarda cok esnek.yolun egimine gore bazen sonup bagzen yanıyor...alısacagım,almeramda alısacak ve uzun yıllar binecegim kazasız belasız...
  • 
Sayfa: önceki 177178179180181
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.