Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (1395. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
28.185
Cevap
201
Favori
1.718.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13931394139513961397
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Kastırolun yağindan şupeleniyorum fiyatının çok uygun olması dikkatimi çekmişti yağ deiştirmeden önce böyle bi sıkintı yoktu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2005 model almeramın ince stepnesini kaybettim yenisini nereden nasıl bulabilirim bilgi rica ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matay555 -- 15 Ağustos 2018; 18:27:54 >
  •  NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    Merhaba arkadaşlar, Almera hatchback 2005 aracımın stop lambasını çatlattık park ederken. Kasko'yu bozmadan Ankara'da nerede yaptırabilirim. Tahmini ne kadar masraf açar. Simdiden teşekkür ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c.onderonal

    Kastırolun yağindan şupeleniyorum fiyatının çok uygun olması dikkatimi çekmişti yağ deiştirmeden önce böyle bi sıkintı yoktu
    Türkiye de ki Castrol yağkarın %95 İskenderun da ki fabrika da üretiliyor.



    Artık gerisini siz düşünün

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hhuguler



    Merhaba arkadaşlar, Almera hatchback 2005 aracımın stop lambasını çatlattık park ederken. Kasko'yu bozmadan Ankara'da nerede yaptırabilirim. Tahmini ne kadar masraf açar. Simdiden teşekkür ediyorum.
    Stop2002 diye Google da aratınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Öneriniz için çok teşekkür ediyorum. Selamlar
  • Selamlar bir sorum olacaktı;

    Arabanın suspansiyonları sert tamam ama benim araba resmen at arabası gibi, yavaşken bile ufak çukurdan geçince arkada oturanların belinden ses geliyor. Ustaya götürdüm liftteyken bakıp normal gözüküyor, bu arabaların zaten biraz serttir dedi ama benim arabada resmen 0 suspansiyon var hibi hissiyat, arabama binen herkes abi senin amortisörler patlamış diyor.

    Bu konuda görüşleriniz nedir, moralimi bozuyor baya bu durum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mc_aliko -- 18 Ağustos 2018; 22:31:26 >
  • Merhaba



    Bozuk yolda ve kasisli yolda aracin sol alt takimindan "tıkır tıkır" ses geliyor.

    Hangi parcayi degistirmeliyiz ?



    Komple salincak ?

    Rot kolu ?

    Z rot ?



    Fikirleriniz alabilir miyim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kahraman1285 -- 23 Ağustos 2018; 17:42:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman1285

    Merhaba



    Bozuk yolda ve kasisli yolda aracin sol alt takimindan "tıkır tıkır" ses geliyor.

    Hangi parcayi degistirmeliyiz ?



    Komple salincak ?

    Rot kolu ?

    Z rot ?



    Fikirleriniz alabilir miyim?
    Aracı görmeden uzaktan kesin şu denilemez. Saydıklarınız haricinde Viraj lastiği olabilir. Toz körüğü olabilir. Kule ve takozları olabilir.



    Liste uzayıp gider. Kesin bişey kimse söylüyemez aracı görmeden

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mc_aliko

    Selamlar bir sorum olacaktı;

    Arabanın suspansiyonları sert tamam ama benim araba resmen at arabası gibi, yavaşken bile ufak çukurdan geçince arkada oturanların belinden ses geliyor. Ustaya götürdüm liftteyken bakıp normal gözüküyor, bu arabaların zaten biraz serttir dedi ama benim arabada resmen 0 suspansiyon var hibi hissiyat, arabama binen herkes abi senin amortisörler patlamış diyor.

    Bu konuda görüşleriniz nedir, moralimi bozuyor baya bu durum.
    Önler içim çözümü var. Opel vectra amortisör ile değişimi.



    Arkalar için daha çözümü bulamadım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sa. Arkadaslar herkese iyi bayramlar aracim 2001 model almera luxury Pioneer teyp ön sol hoparlör sadece bas veriyor normal mi ? ben yeni farkettim onu. Arka hoparlör de patlamis. Onleri degistirsem yine bas mi verir. Ne tavsiye edersiniz ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    [simage]
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ
    [/simage]

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


     NISSAN ALMERA KLÜBÜ



     NISSAN ALMERA KLÜBÜ




    Rotil toz botu patladigindan icindeki gres bosalmis bu yuzden degismesi gerek lakin sadece rotil mi yoksa komple salincak mi degisip degismeyecegine karar vermedim. Eger komple salincak degistirirsem z rotu degstirmeli miyim? Z rotlar tek tek degisebilir mi yoksa sag sol ikisi de mi degismeli. Resmini cekmeyi unttum ama viraj demiri lastigu iyi gorunuyor. Resimlere bakarak sadece rotil mi yoksa salincak mi degistirmeyelim.
    Rot başi toz botu da patlamis . degismesi gerekir mi ?
    Degerli Fikirlerinizi bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kahraman1285 -- 25 Ağustos 2018; 17:53:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bagaj hoparloru ufak biseymis bundan bulabilir miyiz ? Yada pandizot yaptiran varmi duzgun oval hoparlör takayim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2001 1.8 luxury aracım vardı. Bu başlıktan çok faydalandım zamanında. 4-5 yıl önce satmıştım. Halen özlerim almerayı. Çok süper arabaydı ya, değerini bilin arkadaşlar, iyi bakın arabanıza :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar 25 bin km önce aldığım sıfır lastikleri bugün kendi içinde ilk defa yer değiştirdim. Ön tekerler arkaya, arka tekerler çapraz bir şekilde öne şeklinde. Bu şekilde tavsiye ediliyor lastik üreticilerinin resmi sayfalarında bile. 2 saat falan özenlice uğraştım. Sonra akşamleyin 5 km mesafedeki avm'ye gitmek isteyince arabanın atikliğinin olmadığını gördüm. Normalde benim arabam gaza güzel tepki verirken nedense gaza basınca nazlana nazlana hızlanıyordu. Avm'ye varınca arabanın disklerini kontrol ettim ve parmağımı disklere koyunca ön diskler bayağı sıcak ama parmağımı uzun süre değdirebiliyorum. Arka disklerden de sağ buz gibi, sol ise öndekiler gibi sıcak. Sağın buz gibi olma sebebini tahmin edebiliyorum, benim elfreninin sağ tarafı tutmuyor, biliyorum. Bu yüzden sağ arka balataların diske sürtmemesi sebebiyle ısınmadığının farkındayım. Ama 2 saatlik emeğimin sonunda hiç ısınmayan disklerin ısınması ve arabanın hantallaşması çok canımı sıktı. Acaba bijonları çok sıkmak buna sebep olur mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre6720

    Bagaj hoparloru ufak biseymis bundan bulabilir miyiz ? Yada pandizot yaptiran varmi duzgun oval hoparlör takayim
    HB araçlarda Arka hoparlör 4x6 oval hoparlör. Sedan lar 16 inç

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman1285

    [simage]
    [/simage]












    Rotil toz botu patladigindan icindeki gres bosalmis bu yuzden degismesi gerek lakin sadece rotil mi yoksa komple salincak mi degisip degismeyecegine karar vermedim. Eger komple salincak degistirirsem z rotu degstirmeli miyim? Z rotlar tek tek degisebilir mi yoksa sag sol ikisi de mi degismeli. Resmini cekmeyi unttum ama viraj demiri lastigu iyi gorunuyor. Resimlere bakarak sadece rotil mi yoksa salincak mi degistirmeyelim.
    Rot başi toz botu da patlamis . degismesi gerekir mi ?
    Degerli Fikirlerinizi bekliyorum.
    Rot il sadece tek değişebiliyor. Salıncak eğer burçlardan deforme varsa değişmesi önerilir.

    Z Rot ise genellikle salıncağa bağlı plastik bumper ler yıpranmış ise değişir. Z Rot iyi gibi. Ancak değişecek ise sağ ve sol beraber değişmesi önerilir.

    Rotbaşı sağ/sola hafif oynatmada teker tepki vermiyor ise Rotbaşı yada Rot kolunda (mili) sorun vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 4 Eylül 2018; 21:49:7 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: defansagelsenizelan

    Arkadaşlar 25 bin km önce aldığım sıfır lastikleri bugün kendi içinde ilk defa yer değiştirdim. Ön tekerler arkaya, arka tekerler çapraz bir şekilde öne şeklinde. Bu şekilde tavsiye ediliyor lastik üreticilerinin resmi sayfalarında bile. 2 saat falan özenlice uğraştım. Sonra akşamleyin 5 km mesafedeki avm'ye gitmek isteyince arabanın atikliğinin olmadığını gördüm. Normalde benim arabam gaza güzel tepki verirken nedense gaza basınca nazlana nazlana hızlanıyordu. Avm'ye varınca arabanın disklerini kontrol ettim ve parmağımı disklere koyunca ön diskler bayağı sıcak ama parmağımı uzun süre değdirebiliyorum. Arka disklerden de sağ buz gibi, sol ise öndekiler gibi sıcak. Sağın buz gibi olma sebebini tahmin edebiliyorum, benim elfreninin sağ tarafı tutmuyor, biliyorum. Bu yüzden sağ arka balataların diske sürtmemesi sebebiyle ısınmadığının farkındayım. Ama 2 saatlik emeğimin sonunda hiç ısınmayan disklerin ısınması ve arabanın hantallaşması çok canımı sıktı. Acaba bijonları çok sıkmak buna sebep olur mu?
    Basit sorun. Sakın usta ağzına bakıp disk ve balata değişmeyin.

    Gelelim soruna.

    Japon lar almera tasarlarken en çok sevdiğim şeyi bir çok parçaya uyumlu olması. Normalde disk 280-260mm olan ile kaliper değişmeden uyuyor.

    Ancak bu avantajın yanında ufak dikkatsizlikten dezavantajı benzer durum var.

    Ön diskler tekerin sökülmesi sırasında balataları oynuyor ve yuvadan çıkıyor.

    Geri takarken balatayı sıkıyor ve ısınma yapar. (Tecrübe ile sabit)

    Çözümüne geçelim.

    *aracınızın tekerine takmadan önce kaliperin üst piminin vidasını 12-13 anahtar ile sökün. (Komple değil sadece en üst vidası. )

    *alt vidası biraz gevsetin.

    *Kaliperin üst taraftan aşağı kaydırın.

    *Bu sırada balataları düşebilir yada yerinden oynar.

    *Kaliper pistonların levye ile biraz bastırarak içeri bastırın.

    *Balataları yerlerine takın. Yalnız balata yatakları altlarında metal bir parça var. Balata yatak uçları bu metal parça üstüne oturmalı ve balataları kaliper yataklarına basmış olmalı.

    *Şimdi kaliperi geri kapatın. Söktünüz vidası geri takıp.sıkın.

    *Tekerinizi takınız. Fakat şuna dikkat edin. Tekerin takılması esnasında Bijonları tam sıkılmadan diskleri döndürmeyin. Bu balataların yeniden çıkmasına sebep olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 4 Eylül 2018; 22:2:24 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT

    Basit sorun. Sakın usta ağzına bakıp disk ve balata değişmeyin.

    Gelelim soruna.

    Japon lar almera tasarlarken en çok sevdiğim şeyi bir çok parçaya uyumlu olması. Normalde disk 280-260mm olan ile kaliper değişmeden uyuyor.

    Ancak bu avantajın yanında ufak dikkatsizlikten dezavantajı benzer durum var.

    Ön diskler tekerin sökülmesi sırasında balataları oynuyor ve yuvadan çıkıyor.

    Geri takarken balatayı sıkıyor ve ısınma yapar. (Tecrübe ile sabit)

    Çözümüne geçelim.

    *aracınızın tekerine takmadan önce kaliperin üst piminin vidasını 12-13 anahtar ile sökün. (Komple değil sadece en üst vidası. )

    *alt vidası biraz gevsetin.

    *Kaliperin üst taraftan aşağı kaydırın.

    *Bu sırada balataları düşebilir yada yerinden oynar.

    *Kaliper pistonların levye ile biraz bastırarak içeri bastırın.

    *Balataları yerlerine takın. Yalnız balata yatakları altlarında metal bir parça var. Balata yatak uçları bu metal parça üstüne oturmalı ve balataları kaliper yataklarına basmış olmalı.

    *Şimdi kaliperi geri kapatın. Söktünüz vidası geri takıp.sıkın.

    *Tekerinizi takınız. Fakat şuna dikkat edin. Tekerin takılması esnasında Bijonları tam sıkılmadan diskleri döndürmeyin. Bu balataların yeniden çıkmasına sebep olabilir.

    Alıntıları Göster
    Değerli bilgiler için teşekkür ederim hocam. Haftasonu olmazsa balataları değiştireyim. 30 bin km oldu, önler bitmek üzereydi zaten. İki işi bir arada hallederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Firari_3427

    Bu mesaj silindi.
    Aleykümselam. 1000km de yaklaşık 500ml eksiltmesi normal değil bunu belirteyim.



    Şimdi duman atma yok diyorsunuz. Ancak bu durum yüksüz iken gözlemlemeniz mümkün olmayabilir. Motor yüke binip yani hareket halinde iken piston sekmanları kaçırıyor olabilir. Bunu ancak arkadan başka aracın gözlemlemesi ile veya bagaj kapağına takacağız kameranın video çekmesi ile anlayabilirsiniz.



    Tabi gömlekler de çizik var ise piston hareketi sırasında yağ sızması da sebep olabilir.



    Subap lastikleri aşınması ile de bu durum mümkün.



    Bir diğer sorunda üst külbütör kapağında ki kare şeklinde ki lastiğin eskimesi ile oluşur.



    Bu durumlar haricinde yağ eksiltme nedeni pek yok.



    Yağın kalın konulması geçici çözümdür. Ayrıca 15w40 veya 20w40 konulması yağ pompasını zorlar.



    Ayrıca güvenilir usta bulunması gerek. Her piston-sekman değiştiren Almera yı da yapabilir anlamına gelmez. Çünkü almera çift Egzantrik tir.



    Çoğu araç tek Egzantrik. Sente ayarı kolaydır.



    Ancak çift Egzantrik de iş değişir. Çok hassas olunması ve bilgi sahibi olunması gerek

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 13931394139513961397
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.