Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (1368. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
28.185
Cevap
201
Favori
1.718.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13661367136813691370
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    külbütör contasında yağ eksilttiğini nasıl anlayabiliriz. külbütör kapağının sökülmesi mi lazım yoksa dışarıdan baktığımızda kaçak gözükür mü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sq4

    külbütör contasında yağ eksilttiğini nasıl anlayabiliriz. külbütör kapağının sökülmesi mi lazım yoksa dışarıdan baktığımızda kaçak gözükür mü

    Üst kapak sökülmeli. (11 adet vida sökülecek). Sökülmeden anlaşılamaz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba herkese iyi günler dilerim.
    2006 almera aracım lpg li 168 bin km de 120-130 km hıza çıktığım zaman bir süre sonra silkeleme yapmaya başlıyor. Bir süre sonra da arıza lambası yakıyor. Hata kodu P0171 fakir karışım veriyor. Bu arızayı uzun yolda yapıyor. Şehir içi düşük hızda sıkıntı yok. Ateşleme sisteminde değiştirmediğim bobinler kaldı acaba bobinler fazla ısınmadan dolayı yeterinde voltajı veremiyor mu diye düşünüyorum. Fikirlerinizi bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aturgut

    Merhaba herkese iyi günler dilerim.
    2006 almera aracım lpg li 168 bin km de 120-130 km hıza çıktığım zaman bir süre sonra silkeleme yapmaya başlıyor. Bir süre sonra da arıza lambası yakıyor. Hata kodu P0171 fakir karışım veriyor. Bu arızayı uzun yolda yapıyor. Şehir içi düşük hızda sıkıntı yok. Ateşleme sisteminde değiştirmediğim bobinler kaldı acaba bobinler fazla ısınmadan dolayı yeterinde voltajı veremiyor mu diye düşünüyorum. Fikirlerinizi bekliyorum.

    1.lpg map jaritanız yani lpg ayarı bozuk olduğu için olabilir.

    2.ateşleme bobininden olabilir.

    Lpg bobinlerini aşağıda hazırladığım video anlatımına göre kontrol edebilirsiniz.



    3.bujide çatlak veya tırnak aralığı az. (Tırnak erimişde olabilir)

    4.lpg enjektörlerin bir tanesi anormal çalışıyor olabilir.

    5.lpg filtre tıkalı olabilir...



    Bu liste uzar gider.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aturgut

    Merhaba herkese iyi günler dilerim.
    2006 almera aracım lpg li 168 bin km de 120-130 km hıza çıktığım zaman bir süre sonra silkeleme yapmaya başlıyor. Bir süre sonra da arıza lambası yakıyor. Hata kodu P0171 fakir karışım veriyor. Bu arızayı uzun yolda yapıyor. Şehir içi düşük hızda sıkıntı yok. Ateşleme sisteminde değiştirmediğim bobinler kaldı acaba bobinler fazla ısınmadan dolayı yeterinde voltajı veremiyor mu diye düşünüyorum. Fikirlerinizi bekliyorum.

    Sizin sorununuza benzer sorun 8-9 ay önce bende de vardı. Uzun yolda P0171 hatası alıyordum. Tamircimle bayağı uğraşmadan sonra arıcı sen bir egzoscuya götür dedi. gözle bir baktı abi bunda sorun yok dedi. yine kendi ısrarımızla sen aç şu katalizör görelim dedik. alttan katalizöre dikkatli baktığımızda yan taraflarında 2 tane kırmızı mercimek tanesi kadar delik vardı. değiştirme ücretini fazla bulunca başka bir egzoscuya gittim fiyatta anlaşınca değiştirmek için sökünce durum belli oldu. Alt taraftan görünen 2 küçük deliğin arkası tamamen yanmış bitmiş boşalmıştı yani katalizör neredeyse kalmamıştı. lpg için olan çelik katalizör taktırdım rahata kavuştum. ve direk olarak yakıta etki etti, katalizör değişimine 550 TL ücret ödedim taksitle, umarım faydalı olur. saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zipkin79


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aturgut

    Merhaba herkese iyi günler dilerim.
    2006 almera aracım lpg li 168 bin km de 120-130 km hıza çıktığım zaman bir süre sonra silkeleme yapmaya başlıyor. Bir süre sonra da arıza lambası yakıyor. Hata kodu P0171 fakir karışım veriyor. Bu arızayı uzun yolda yapıyor. Şehir içi düşük hızda sıkıntı yok. Ateşleme sisteminde değiştirmediğim bobinler kaldı acaba bobinler fazla ısınmadan dolayı yeterinde voltajı veremiyor mu diye düşünüyorum. Fikirlerinizi bekliyorum.

    Sizin sorununuza benzer sorun 8-9 ay önce bende de vardı. Uzun yolda P0171 hatası alıyordum. Tamircimle bayağı uğraşmadan sonra arıcı sen bir egzoscuya götür dedi. gözle bir baktı abi bunda sorun yok dedi. yine kendi ısrarımızla sen aç şu katalizör görelim dedik. alttan katalizöre dikkatli baktığımızda yan taraflarında 2 tane kırmızı mercimek tanesi kadar delik vardı. değiştirme ücretini fazla bulunca başka bir egzoscuya gittim fiyatta anlaşınca değiştirmek için sökünce durum belli oldu. Alt taraftan görünen 2 küçük deliğin arkası tamamen yanmış bitmiş boşalmıştı yani katalizör neredeyse kalmamıştı. lpg için olan çelik katalizör taktırdım rahata kavuştum. ve direk olarak yakıta etki etti, katalizör değişimine 550 TL ücret ödedim taksitle, umarım faydalı olur. saygılar...

    Katalizörü daha yaklaşık 6 ay evvel değiştirdim. Hatta değişmeyen bir tek bobinler kaldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aturgut


    quote:

    Orijinalden alıntı: zipkin79


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aturgut

    Merhaba herkese iyi günler dilerim.
    2006 almera aracım lpg li 168 bin km de 120-130 km hıza çıktığım zaman bir süre sonra silkeleme yapmaya başlıyor. Bir süre sonra da arıza lambası yakıyor. Hata kodu P0171 fakir karışım veriyor. Bu arızayı uzun yolda yapıyor. Şehir içi düşük hızda sıkıntı yok. Ateşleme sisteminde değiştirmediğim bobinler kaldı acaba bobinler fazla ısınmadan dolayı yeterinde voltajı veremiyor mu diye düşünüyorum. Fikirlerinizi bekliyorum.

    Sizin sorununuza benzer sorun 8-9 ay önce bende de vardı. Uzun yolda P0171 hatası alıyordum. Tamircimle bayağı uğraşmadan sonra arıcı sen bir egzoscuya götür dedi. gözle bir baktı abi bunda sorun yok dedi. yine kendi ısrarımızla sen aç şu katalizör görelim dedik. alttan katalizöre dikkatli baktığımızda yan taraflarında 2 tane kırmızı mercimek tanesi kadar delik vardı. değiştirme ücretini fazla bulunca başka bir egzoscuya gittim fiyatta anlaşınca değiştirmek için sökünce durum belli oldu. Alt taraftan görünen 2 küçük deliğin arkası tamamen yanmış bitmiş boşalmıştı yani katalizör neredeyse kalmamıştı. lpg için olan çelik katalizör taktırdım rahata kavuştum. ve direk olarak yakıta etki etti, katalizör değişimine 550 TL ücret ödedim taksitle, umarım faydalı olur. saygılar...

    Katalizörü daha yaklaşık 6 ay evvel değiştirdim. Hatta değişmeyen bir tek bobinler kaldı.

    Bobin almak istediğiniz de iyi bobinlerin fiyatı biraz pahalı ama kaliteli bobinden şaşmayın bence, etrafınızda sizin aracınızdan veya nissan primera P11 ve P12 kasa araç bulabilirseniz bobinleri ile deneme şansınız olur. Birde ne olur ne olmaz diye başka bir egzoscuya gidip katalizörü üstten ve alttan kontrol ettirseniz belki montajında bir sıkıntı olmuş olabilir.




  • Bugün bobinlerin empedansını ölçtüm bir bobin diğerlerinden biraz farklı çıktı.
    1.bobin:1,66 Kohm----719 Ohm
    2.bobin:1,50 Kohm----577 Ohm
    3.bobin:1,66 Kohm----714 Ohm
    4.bobin:1,72 Kohm----729 Ohm

    2. bobinin diğerlerinden düşük 4. bobinde yüksek bu iki bobin diğerlerinden farklı.
  • Arkadaşlar Ankara'da Nissan Almera aracımın baskı balatasını değiştirecek sağlam bir yer önerebilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x

    Arkadaşlar merhaba,

    Daha önceden forumda bir çok mesajım var ancak bu mesajımı benimle benzer sorunlar yaşayan arkadaşlara çözüm olabilir diye yazıyorum. O yüzden sıfırdan başlayıp anlatacağım.

    Öncelikle aracım 2001 almera 1.5 hb luxury. Yaklaşık 3 aydır bu sorunla uğraşıyordum. Nihayet(henüz 3 gün oldu ama izlenimlerim çok iyi) sorunu çözdük sanırım. İşimden ötürü doğru düzgün zaman da ayıramıyordum her cumartesi sanayi yapmaktan yorulmuştum.

    Aracım olur olmadık yere stop ediyordu. Hem benzinde hem gazda. Ama gazda daha sık olmak üzere. Gazda haftada 3-4 bazen daha az, benzinde kullandım sırf 1 ay yine 1-2 defa yaptı. Özellikle rolanti'ye düştüğü zaman, ışıklarda yavaşlayınca ya da yoğun trafikte. Ne zaman yapacağı da belli olmuyor. Bazen çok iyi 1 hafta sorun yok, bazen günde 2 kez alakasız şartlarda stop ediyor. Hani öyle bir durum ki diyemiyorum şunu şunu yapınca stop ediyor diye. Bu yüzden ustalara dert anlatmak da zor oluyor. O da göremiyor ki stop ederken. Neyse en son bu cumartesi yine sabah 9 akşam 5 sanayide geçti. Ama artık bıktığımdan dedim nolur çözün şunu artık. Daha öncesinde debimetre temizlendi kelebek temizlendi buji değişti sıcaklık sensörü değişti gaz ayarı yapıldı 2-3 defa soruna çözüm olmadı.

    Bu haftasonu bakarken uğraşırken bobinleri değiştirelim dedik ama üzerinde orjinal hitachi bobinler var, orjinali yok ortalıkta yan sanayi getirdik conic mi ne daha kötü yaptı geri söktük falan. Diğer tüm sensörler kontrol edildi bu arada bilgisayara bağlayınca da sorun göstermiyor. Neyse usta uğraşırken bi hortumla oynamaya başladı. Öyle süper de anlamam motordan onu da belirteyim. Yanlış bilmiyorsam ama emme manifolduna giren inceden bir hortum. Aldı kokladı, emdi... Evet emdi . Sonra dedi ki bir lpg'ciye gideyim ben. Benim aracı aldı gitti. Geldi dedi ki sorunun bundan mı emin değilim; ama büyük ihtimal bundan. Bundan olmasa bile bunu kesin yaptırman lazım. Usta dedim ne? Dedi ki gaz beyni emme manifolduna lpg sızdırıyor. Alet tutmuşlar 350-400 ppm göstermiş. Değiştirelim gaz beynini dedi. Dedim olur.

    Değiştirdik ve o değer 5-10 ppm gösterdi tekrar ölçünce. İnanın ben uzun zamandır işkence çekiyormuşum. O günden beri stop etmedi zaten onu daha bir süre denemem lazım ama büyük ihtimalle etmeyecek. Çünkü aracın çekişi değişti. Ara ara, hatta sık sık ışıklarda ya da dönüş yaparken yaptığı titremeler sarsmalar geçti. Vites küçülttüğüm yerlerde artık vites düşürmüyorum gaz tepkisi iyileşti. 3 gündür çok keyifli kullanıyorum. Demek bu sorun bayağıdır varmış ama stop problemi çıkarana kadar fark etmemişim. Hani pireyi kızgın tavaya atarsanız zıplar kurtulur ama soğuk tavaya atıp yavaş yavaş ısıtırsanız fark etmez ölür derler ya o hesap. Sorun yavaş yavaş ilerlemiş ve fark etmemişim aracın ne kadar ölü gittiğini. 3 gündür gözüm devir ibresinde geziyorum 1 defa olması gerekenin altına inip titretmedi bile arabayı. Umarım etmez de dediğim gibi hala deniyorum bir süre daha kontrollü devam edicem.

    Aynı sorunu yaşayan olursa belki yardımcı olur diye yazdım.

    Geceniz iyi olsun

    edit : bobinlerimin ömrü de bir hayli azalmış ama yan sanayi pek gitmiyor bizim araçlara. Orjinal hitachi bobin nereden temin edebiliriz uygun?

    Eveeeeet yine ben.

    Ve malesef 2 hafta sorunsuz sürüşten sonra geçen gün araç yine stop etti. Ve bu defa sanırım farklı bir sorunla daha karşı karşıyayım.

    Bir defa araç benzinden lpg'ye geçene kadar çok kötü çalışıyor. Yani benzinde devir falan yerlerde, stop etmemek için zor tutuyorum aracı. LPG'ye geçince durum düzeliyordu o yüzden önemsemedim. Bir de geçişlerde çok fena devir düşmesi oluyordu onu da geçeceğini anlayınca az gaz vererek çözüyordum. Ayar meselesi falandır hallettiririm bir ara diyordum.

    Ama geçen gün normal gaza geçtikten sonra 2 defa stop etti aynı günde. Ama bu üstte bahsettiğim problemi hallettirdiğimden beri, yani 2 haftadır devirde dalgalanma bile yoktu lpg'de. Süper gidiyordu araç nerden çıktı yine anlamadım. Bugün etmedi şükür, ama devirde düşme yaptı yine.

    2. soruna gelirsek araç bazen lpg'ye çooook geç geçiyor. Ve bu lpg açılıyor ama geçmiyor sorunu da değil. Kontağı çeviriyorum lpg ışıkları hiç yanmıyor. Bunu genelde sabahları yapmıyor. Akşam işten çıkınca aracı çalıştırıyorum mesela ışıklar yanmıyor, yaklaşık 2-3 km gidiyorum, ve eğer doğru gözlemlediysem araç yokuş yukarı çıkarken "tık" diye ses geliyor lpg ışıkları geliyor ve 10 saniye sonra lpg'ye geçiyor. Tabi bu sırada benzinde çok kötü çalışıyor demiştim ya, o iş beni rezil ediyor. Stop etmesin diye gaz vermeye uğraşmaktan kaza yapacağım.

    Napıcam ben bıktım artık valla bir gün yolun kenarına çekip benzin döküp yakıcam artık bıktım tüm hafta sonlarım sanayide geçer oldu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgen

    @ARISOYSOFT amet abi merhaba,



    Bişey sormak istiyorum. 1. Viteste kalkarken çok kısa süreli bir uğultu olmakta. 2. Viteste bu sorun kalmıyor.

    Sence sorun ne olabilir.

    sadece 1. viteste yapıp 2'de yapmadığına emin misiniz? yoksa ayağınızı frenden çektikten sonra bir süre 1. viteste hızlanırsanız da ses devam ediyor ve 2ye atınca kesiliyor mu? Bunu bir deneyin önce.
  • Merhaba arkadaşlar Nissan Almera aracımı sattım,her konuda bana yardımını esirgemeyen arkadaşlara teşekkür ederim,kazasız belasız sürüşler iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x


    quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x

    Arkadaşlar merhaba,

    Daha önceden forumda bir çok mesajım var ancak bu mesajımı benimle benzer sorunlar yaşayan arkadaşlara çözüm olabilir diye yazıyorum. O yüzden sıfırdan başlayıp anlatacağım.

    Öncelikle aracım 2001 almera 1.5 hb luxury. Yaklaşık 3 aydır bu sorunla uğraşıyordum. Nihayet(henüz 3 gün oldu ama izlenimlerim çok iyi) sorunu çözdük sanırım. İşimden ötürü doğru düzgün zaman da ayıramıyordum her cumartesi sanayi yapmaktan yorulmuştum.

    Aracım olur olmadık yere stop ediyordu. Hem benzinde hem gazda. Ama gazda daha sık olmak üzere. Gazda haftada 3-4 bazen daha az, benzinde kullandım sırf 1 ay yine 1-2 defa yaptı. Özellikle rolanti'ye düştüğü zaman, ışıklarda yavaşlayınca ya da yoğun trafikte. Ne zaman yapacağı da belli olmuyor. Bazen çok iyi 1 hafta sorun yok, bazen günde 2 kez alakasız şartlarda stop ediyor. Hani öyle bir durum ki diyemiyorum şunu şunu yapınca stop ediyor diye. Bu yüzden ustalara dert anlatmak da zor oluyor. O da göremiyor ki stop ederken. Neyse en son bu cumartesi yine sabah 9 akşam 5 sanayide geçti. Ama artık bıktığımdan dedim nolur çözün şunu artık. Daha öncesinde debimetre temizlendi kelebek temizlendi buji değişti sıcaklık sensörü değişti gaz ayarı yapıldı 2-3 defa soruna çözüm olmadı.

    Bu haftasonu bakarken uğraşırken bobinleri değiştirelim dedik ama üzerinde orjinal hitachi bobinler var, orjinali yok ortalıkta yan sanayi getirdik conic mi ne daha kötü yaptı geri söktük falan. Diğer tüm sensörler kontrol edildi bu arada bilgisayara bağlayınca da sorun göstermiyor. Neyse usta uğraşırken bi hortumla oynamaya başladı. Öyle süper de anlamam motordan onu da belirteyim. Yanlış bilmiyorsam ama emme manifolduna giren inceden bir hortum. Aldı kokladı, emdi... Evet emdi . Sonra dedi ki bir lpg'ciye gideyim ben. Benim aracı aldı gitti. Geldi dedi ki sorunun bundan mı emin değilim; ama büyük ihtimal bundan. Bundan olmasa bile bunu kesin yaptırman lazım. Usta dedim ne? Dedi ki gaz beyni emme manifolduna lpg sızdırıyor. Alet tutmuşlar 350-400 ppm göstermiş. Değiştirelim gaz beynini dedi. Dedim olur.

    Değiştirdik ve o değer 5-10 ppm gösterdi tekrar ölçünce. İnanın ben uzun zamandır işkence çekiyormuşum. O günden beri stop etmedi zaten onu daha bir süre denemem lazım ama büyük ihtimalle etmeyecek. Çünkü aracın çekişi değişti. Ara ara, hatta sık sık ışıklarda ya da dönüş yaparken yaptığı titremeler sarsmalar geçti. Vites küçülttüğüm yerlerde artık vites düşürmüyorum gaz tepkisi iyileşti. 3 gündür çok keyifli kullanıyorum. Demek bu sorun bayağıdır varmış ama stop problemi çıkarana kadar fark etmemişim. Hani pireyi kızgın tavaya atarsanız zıplar kurtulur ama soğuk tavaya atıp yavaş yavaş ısıtırsanız fark etmez ölür derler ya o hesap. Sorun yavaş yavaş ilerlemiş ve fark etmemişim aracın ne kadar ölü gittiğini. 3 gündür gözüm devir ibresinde geziyorum 1 defa olması gerekenin altına inip titretmedi bile arabayı. Umarım etmez de dediğim gibi hala deniyorum bir süre daha kontrollü devam edicem.

    Aynı sorunu yaşayan olursa belki yardımcı olur diye yazdım.

    Geceniz iyi olsun

    edit : bobinlerimin ömrü de bir hayli azalmış ama yan sanayi pek gitmiyor bizim araçlara. Orjinal hitachi bobin nereden temin edebiliriz uygun?

    Eveeeeet yine ben.

    Ve malesef 2 hafta sorunsuz sürüşten sonra geçen gün araç yine stop etti. Ve bu defa sanırım farklı bir sorunla daha karşı karşıyayım.

    Bir defa araç benzinden lpg'ye geçene kadar çok kötü çalışıyor. Yani benzinde devir falan yerlerde, stop etmemek için zor tutuyorum aracı. LPG'ye geçince durum düzeliyordu o yüzden önemsemedim. Bir de geçişlerde çok fena devir düşmesi oluyordu onu da geçeceğini anlayınca az gaz vererek çözüyordum. Ayar meselesi falandır hallettiririm bir ara diyordum.

    Ama geçen gün normal gaza geçtikten sonra 2 defa stop etti aynı günde. Ama bu üstte bahsettiğim problemi hallettirdiğimden beri, yani 2 haftadır devirde dalgalanma bile yoktu lpg'de. Süper gidiyordu araç nerden çıktı yine anlamadım. Bugün etmedi şükür, ama devirde düşme yaptı yine.

    2. soruna gelirsek araç bazen lpg'ye çooook geç geçiyor. Ve bu lpg açılıyor ama geçmiyor sorunu da değil. Kontağı çeviriyorum lpg ışıkları hiç yanmıyor. Bunu genelde sabahları yapmıyor. Akşam işten çıkınca aracı çalıştırıyorum mesela ışıklar yanmıyor, yaklaşık 2-3 km gidiyorum, ve eğer doğru gözlemlediysem araç yokuş yukarı çıkarken "tık" diye ses geliyor lpg ışıkları geliyor ve 10 saniye sonra lpg'ye geçiyor. Tabi bu sırada benzinde çok kötü çalışıyor demiştim ya, o iş beni rezil ediyor. Stop etmesin diye gaz vermeye uğraşmaktan kaza yapacağım.

    Napıcam ben bıktım artık valla bir gün yolun kenarına çekip benzin döküp yakıcam artık bıktım tüm hafta sonlarım sanayide geçer oldu

    Lpg 'ye geçince hemen stop etmesi araç soğukken yapıyorsa... şunu deneyin... benzinde hararet biraz çıkana kadar çalışsın. Sonra lpg geçirin ve dip gaz yapın... araç lpg geçerken stop edecek gibi yapıp... normal çalışmasına dönerse. Yaa lpg geçiş ısısı düşük. (Sıvıdan gaz hale geçmesi için motorun ısısından faydalanıyor) yada lpg beyni diyaframı sorunlu. İyi basmıyor. Bu dediklerimi denediniz ancak yinede stop ederse.

    Lpg filtresi.

    Buji tırnak aralığı 0.7 değerden fazla veya az..

    map haritası hatalı...

    map sensörü arızalı.

    Hortumda kaçak var.

    Lpg enjektör.

    Maf sensör

    vs vs...



    Anlattıklarınıza göre daha çok ihtimal var...



    Valla arkadaş motor kısmındaki tüm sensör ve boğaz kelebeğini ben aracı ilk aldığımda temizledim... 3 günümü aldı...



    5 senedir şükür... o yüzden sensörün hepsi birbirine bağımlıdır. 1 arızalıysa hafif arızalı çalışır. 2 olunca biraz can sıkar... sayı arttıkça ustası bile anlayamaz...



    Çünkü herhangi bir arıza kaydı yok... parça ecu ile haberleşiyor. Ancak doğru çalışıyor mu bunu ölçemez...



    Sonra Almera sorunlu denir... yaaa aldığımız araçlar en az 10 senelik... benim ki 15... yılların çalışma yorgunluğu var... genel detaylı bir temizlik yapılsa var ya offf offff... keyif keyifff

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x


    quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x

    Arkadaşlar merhaba,

    Daha önceden forumda bir çok mesajım var ancak bu mesajımı benimle benzer sorunlar yaşayan arkadaşlara çözüm olabilir diye yazıyorum. O yüzden sıfırdan başlayıp anlatacağım.

    Öncelikle aracım 2001 almera 1.5 hb luxury. Yaklaşık 3 aydır bu sorunla uğraşıyordum. Nihayet(henüz 3 gün oldu ama izlenimlerim çok iyi) sorunu çözdük sanırım. İşimden ötürü doğru düzgün zaman da ayıramıyordum her cumartesi sanayi yapmaktan yorulmuştum.

    Aracım olur olmadık yere stop ediyordu. Hem benzinde hem gazda. Ama gazda daha sık olmak üzere. Gazda haftada 3-4 bazen daha az, benzinde kullandım sırf 1 ay yine 1-2 defa yaptı. Özellikle rolanti'ye düştüğü zaman, ışıklarda yavaşlayınca ya da yoğun trafikte. Ne zaman yapacağı da belli olmuyor. Bazen çok iyi 1 hafta sorun yok, bazen günde 2 kez alakasız şartlarda stop ediyor. Hani öyle bir durum ki diyemiyorum şunu şunu yapınca stop ediyor diye. Bu yüzden ustalara dert anlatmak da zor oluyor. O da göremiyor ki stop ederken. Neyse en son bu cumartesi yine sabah 9 akşam 5 sanayide geçti. Ama artık bıktığımdan dedim nolur çözün şunu artık. Daha öncesinde debimetre temizlendi kelebek temizlendi buji değişti sıcaklık sensörü değişti gaz ayarı yapıldı 2-3 defa soruna çözüm olmadı.

    Bu haftasonu bakarken uğraşırken bobinleri değiştirelim dedik ama üzerinde orjinal hitachi bobinler var, orjinali yok ortalıkta yan sanayi getirdik conic mi ne daha kötü yaptı geri söktük falan. Diğer tüm sensörler kontrol edildi bu arada bilgisayara bağlayınca da sorun göstermiyor. Neyse usta uğraşırken bi hortumla oynamaya başladı. Öyle süper de anlamam motordan onu da belirteyim. Yanlış bilmiyorsam ama emme manifolduna giren inceden bir hortum. Aldı kokladı, emdi... Evet emdi . Sonra dedi ki bir lpg'ciye gideyim ben. Benim aracı aldı gitti. Geldi dedi ki sorunun bundan mı emin değilim; ama büyük ihtimal bundan. Bundan olmasa bile bunu kesin yaptırman lazım. Usta dedim ne? Dedi ki gaz beyni emme manifolduna lpg sızdırıyor. Alet tutmuşlar 350-400 ppm göstermiş. Değiştirelim gaz beynini dedi. Dedim olur.

    Değiştirdik ve o değer 5-10 ppm gösterdi tekrar ölçünce. İnanın ben uzun zamandır işkence çekiyormuşum. O günden beri stop etmedi zaten onu daha bir süre denemem lazım ama büyük ihtimalle etmeyecek. Çünkü aracın çekişi değişti. Ara ara, hatta sık sık ışıklarda ya da dönüş yaparken yaptığı titremeler sarsmalar geçti. Vites küçülttüğüm yerlerde artık vites düşürmüyorum gaz tepkisi iyileşti. 3 gündür çok keyifli kullanıyorum. Demek bu sorun bayağıdır varmış ama stop problemi çıkarana kadar fark etmemişim. Hani pireyi kızgın tavaya atarsanız zıplar kurtulur ama soğuk tavaya atıp yavaş yavaş ısıtırsanız fark etmez ölür derler ya o hesap. Sorun yavaş yavaş ilerlemiş ve fark etmemişim aracın ne kadar ölü gittiğini. 3 gündür gözüm devir ibresinde geziyorum 1 defa olması gerekenin altına inip titretmedi bile arabayı. Umarım etmez de dediğim gibi hala deniyorum bir süre daha kontrollü devam edicem.

    Aynı sorunu yaşayan olursa belki yardımcı olur diye yazdım.

    Geceniz iyi olsun

    edit : bobinlerimin ömrü de bir hayli azalmış ama yan sanayi pek gitmiyor bizim araçlara. Orjinal hitachi bobin nereden temin edebiliriz uygun?

    Eveeeeet yine ben.

    Ve malesef 2 hafta sorunsuz sürüşten sonra geçen gün araç yine stop etti. Ve bu defa sanırım farklı bir sorunla daha karşı karşıyayım.

    Bir defa araç benzinden lpg'ye geçene kadar çok kötü çalışıyor. Yani benzinde devir falan yerlerde, stop etmemek için zor tutuyorum aracı. LPG'ye geçince durum düzeliyordu o yüzden önemsemedim. Bir de geçişlerde çok fena devir düşmesi oluyordu onu da geçeceğini anlayınca az gaz vererek çözüyordum. Ayar meselesi falandır hallettiririm bir ara diyordum.

    Ama geçen gün normal gaza geçtikten sonra 2 defa stop etti aynı günde. Ama bu üstte bahsettiğim problemi hallettirdiğimden beri, yani 2 haftadır devirde dalgalanma bile yoktu lpg'de. Süper gidiyordu araç nerden çıktı yine anlamadım. Bugün etmedi şükür, ama devirde düşme yaptı yine.

    2. soruna gelirsek araç bazen lpg'ye çooook geç geçiyor. Ve bu lpg açılıyor ama geçmiyor sorunu da değil. Kontağı çeviriyorum lpg ışıkları hiç yanmıyor. Bunu genelde sabahları yapmıyor. Akşam işten çıkınca aracı çalıştırıyorum mesela ışıklar yanmıyor, yaklaşık 2-3 km gidiyorum, ve eğer doğru gözlemlediysem araç yokuş yukarı çıkarken "tık" diye ses geliyor lpg ışıkları geliyor ve 10 saniye sonra lpg'ye geçiyor. Tabi bu sırada benzinde çok kötü çalışıyor demiştim ya, o iş beni rezil ediyor. Stop etmesin diye gaz vermeye uğraşmaktan kaza yapacağım.

    Napıcam ben bıktım artık valla bir gün yolun kenarına çekip benzin döküp yakıcam artık bıktım tüm hafta sonlarım sanayide geçer oldu

    Lpg 'ye geçince hemen stop etmesi araç soğukken yapıyorsa... şunu deneyin... benzinde hararet biraz çıkana kadar çalışsın. Sonra lpg geçirin ve dip gaz yapın... araç lpg geçerken stop edecek gibi yapıp... normal çalışmasına dönerse. Yaa lpg geçiş ısısı düşük. (Sıvıdan gaz hale geçmesi için motorun ısısından faydalanıyor) yada lpg beyni diyaframı sorunlu. İyi basmıyor. Bu dediklerimi denediniz ancak yinede stop ederse.

    Lpg filtresi.

    Buji tırnak aralığı 0.7 değerden fazla veya az..

    map haritası hatalı...

    map sensörü arızalı.

    Hortumda kaçak var.

    Lpg enjektör.

    Maf sensör

    vs vs...



    Anlattıklarınıza göre daha çok ihtimal var...



    Valla arkadaş motor kısmındaki tüm sensör ve boğaz kelebeğini ben aracı ilk aldığımda temizledim... 3 günümü aldı...



    5 senedir şükür... o yüzden sensörün hepsi birbirine bağımlıdır. 1 arızalıysa hafif arızalı çalışır. 2 olunca biraz can sıkar... sayı arttıkça ustası bile anlayamaz...



    Çünkü herhangi bir arıza kaydı yok... parça ecu ile haberleşiyor. Ancak doğru çalışıyor mu bunu ölçemez...



    Sonra Almera sorunlu denir... yaaa aldığımız araçlar en az 10 senelik... benim ki 15... yılların çalışma yorgunluğu var... genel detaylı bir temizlik yapılsa var ya offf offff... keyif keyifff

    Yooook :) Araç sorunlu değil ben çok memnunum normalde araçtan. Şu anki problemlerin de çoğu lpg kaynaklı. 2,5 senedir bende araç şükür 16 yaşında araç doğru dürüst problem çıkarmadı. En azından kendinden kaynaklı bir sorun çıkarmadı.

    Ama işte üst üste gelince bir de sıkıntı çözülemeyince insanın canı bir hayli sıkılıyor. Gözüm devir göstergesinde gezmekten yoruldum.

    LPG'ye geçince direk stop etmiyor. Hatta LPG'ye geçince toparlanıyor araç :) Benzindeyken çalışması düzensiz. Ama işte diğer üstteki uzunca yazdığım mesajda o mevzuyu anlattım. Sonra yine anlattığım parça değişince LPG'de çalışması baya düzelmişti. Sadece geçişlerde devir düşüyordu dalgalanıyordu sonra düzeliyordu. Ama 2-3 gün önce araç geçti, 1-2 km normal gittim sonra ışıklarda yine stop etti. Son 2 gündür yine etmedi. Umarım bu kafasına göre stop etme düzenine geri dönmemişizdir.

    lpg beyni diyaframı dediğiniz elektronik beyin değilse o zaten 2 hafta önce değişti. Zaten sorunun büyük kısmı oydu o değiştikten sonra düzelmişti biraz. Ben şimdi neden tekrar benzer soruna geri döndüğünü anlamıyorum sadece. Çünkü 2 haftadır gram sıkıntı yoktu.

    Bir de işte bazen lpg ışıklarının hiç yanmaması durumu var. Yine üstte anlattığım şekilde.

    Bahsettiğiniz yerlerin hepsine bir bir baktıracağım ayrıca teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kronk-x -- 20 Ekim 2017; 8:29:49 >




  • kronk-x kullanıcısına yanıt
    OBD cihazınız varsa bırde ltft stft değerlerini kontrol edin derim. ha cihaz yoksa yada konu hakkında bılgınız yoksa maf senserunu resetlemenız lazım o zamanda arıza lambanız yanar onu sondurmenız ıcın gene obd lazım siz en iyisi akunun eksi kutbunu sokup bi saat kadar bekleyin sonra aracı bi 10-15 dk benzınde rölentide çalışır bırakın, sonrada bir süre benzinde binin ve değişim olacakmı gözlemleyin, eğer bu yapılanlarla sıkıntınızda duzelme olursa haber edin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x


    quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x


    quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x

    Arkadaşlar merhaba,

    Daha önceden forumda bir çok mesajım var ancak bu mesajımı benimle benzer sorunlar yaşayan arkadaşlara çözüm olabilir diye yazıyorum. O yüzden sıfırdan başlayıp anlatacağım.

    Öncelikle aracım 2001 almera 1.5 hb luxury. Yaklaşık 3 aydır bu sorunla uğraşıyordum. Nihayet(henüz 3 gün oldu ama izlenimlerim çok iyi) sorunu çözdük sanırım. İşimden ötürü doğru düzgün zaman da ayıramıyordum her cumartesi sanayi yapmaktan yorulmuştum.

    Aracım olur olmadık yere stop ediyordu. Hem benzinde hem gazda. Ama gazda daha sık olmak üzere. Gazda haftada 3-4 bazen daha az, benzinde kullandım sırf 1 ay yine 1-2 defa yaptı. Özellikle rolanti'ye düştüğü zaman, ışıklarda yavaşlayınca ya da yoğun trafikte. Ne zaman yapacağı da belli olmuyor. Bazen çok iyi 1 hafta sorun yok, bazen günde 2 kez alakasız şartlarda stop ediyor. Hani öyle bir durum ki diyemiyorum şunu şunu yapınca stop ediyor diye. Bu yüzden ustalara dert anlatmak da zor oluyor. O da göremiyor ki stop ederken. Neyse en son bu cumartesi yine sabah 9 akşam 5 sanayide geçti. Ama artık bıktığımdan dedim nolur çözün şunu artık. Daha öncesinde debimetre temizlendi kelebek temizlendi buji değişti sıcaklık sensörü değişti gaz ayarı yapıldı 2-3 defa soruna çözüm olmadı.

    Bu haftasonu bakarken uğraşırken bobinleri değiştirelim dedik ama üzerinde orjinal hitachi bobinler var, orjinali yok ortalıkta yan sanayi getirdik conic mi ne daha kötü yaptı geri söktük falan. Diğer tüm sensörler kontrol edildi bu arada bilgisayara bağlayınca da sorun göstermiyor. Neyse usta uğraşırken bi hortumla oynamaya başladı. Öyle süper de anlamam motordan onu da belirteyim. Yanlış bilmiyorsam ama emme manifolduna giren inceden bir hortum. Aldı kokladı, emdi... Evet emdi . Sonra dedi ki bir lpg'ciye gideyim ben. Benim aracı aldı gitti. Geldi dedi ki sorunun bundan mı emin değilim; ama büyük ihtimal bundan. Bundan olmasa bile bunu kesin yaptırman lazım. Usta dedim ne? Dedi ki gaz beyni emme manifolduna lpg sızdırıyor. Alet tutmuşlar 350-400 ppm göstermiş. Değiştirelim gaz beynini dedi. Dedim olur.

    Değiştirdik ve o değer 5-10 ppm gösterdi tekrar ölçünce. İnanın ben uzun zamandır işkence çekiyormuşum. O günden beri stop etmedi zaten onu daha bir süre denemem lazım ama büyük ihtimalle etmeyecek. Çünkü aracın çekişi değişti. Ara ara, hatta sık sık ışıklarda ya da dönüş yaparken yaptığı titremeler sarsmalar geçti. Vites küçülttüğüm yerlerde artık vites düşürmüyorum gaz tepkisi iyileşti. 3 gündür çok keyifli kullanıyorum. Demek bu sorun bayağıdır varmış ama stop problemi çıkarana kadar fark etmemişim. Hani pireyi kızgın tavaya atarsanız zıplar kurtulur ama soğuk tavaya atıp yavaş yavaş ısıtırsanız fark etmez ölür derler ya o hesap. Sorun yavaş yavaş ilerlemiş ve fark etmemişim aracın ne kadar ölü gittiğini. 3 gündür gözüm devir ibresinde geziyorum 1 defa olması gerekenin altına inip titretmedi bile arabayı. Umarım etmez de dediğim gibi hala deniyorum bir süre daha kontrollü devam edicem.

    Aynı sorunu yaşayan olursa belki yardımcı olur diye yazdım.

    Geceniz iyi olsun

    edit : bobinlerimin ömrü de bir hayli azalmış ama yan sanayi pek gitmiyor bizim araçlara. Orjinal hitachi bobin nereden temin edebiliriz uygun?

    Eveeeeet yine ben.

    Ve malesef 2 hafta sorunsuz sürüşten sonra geçen gün araç yine stop etti. Ve bu defa sanırım farklı bir sorunla daha karşı karşıyayım.

    Bir defa araç benzinden lpg'ye geçene kadar çok kötü çalışıyor. Yani benzinde devir falan yerlerde, stop etmemek için zor tutuyorum aracı. LPG'ye geçince durum düzeliyordu o yüzden önemsemedim. Bir de geçişlerde çok fena devir düşmesi oluyordu onu da geçeceğini anlayınca az gaz vererek çözüyordum. Ayar meselesi falandır hallettiririm bir ara diyordum.

    Ama geçen gün normal gaza geçtikten sonra 2 defa stop etti aynı günde. Ama bu üstte bahsettiğim problemi hallettirdiğimden beri, yani 2 haftadır devirde dalgalanma bile yoktu lpg'de. Süper gidiyordu araç nerden çıktı yine anlamadım. Bugün etmedi şükür, ama devirde düşme yaptı yine.

    2. soruna gelirsek araç bazen lpg'ye çooook geç geçiyor. Ve bu lpg açılıyor ama geçmiyor sorunu da değil. Kontağı çeviriyorum lpg ışıkları hiç yanmıyor. Bunu genelde sabahları yapmıyor. Akşam işten çıkınca aracı çalıştırıyorum mesela ışıklar yanmıyor, yaklaşık 2-3 km gidiyorum, ve eğer doğru gözlemlediysem araç yokuş yukarı çıkarken "tık" diye ses geliyor lpg ışıkları geliyor ve 10 saniye sonra lpg'ye geçiyor. Tabi bu sırada benzinde çok kötü çalışıyor demiştim ya, o iş beni rezil ediyor. Stop etmesin diye gaz vermeye uğraşmaktan kaza yapacağım.

    Napıcam ben bıktım artık valla bir gün yolun kenarına çekip benzin döküp yakıcam artık bıktım tüm hafta sonlarım sanayide geçer oldu

    Lpg 'ye geçince hemen stop etmesi araç soğukken yapıyorsa... şunu deneyin... benzinde hararet biraz çıkana kadar çalışsın. Sonra lpg geçirin ve dip gaz yapın... araç lpg geçerken stop edecek gibi yapıp... normal çalışmasına dönerse. Yaa lpg geçiş ısısı düşük. (Sıvıdan gaz hale geçmesi için motorun ısısından faydalanıyor) yada lpg beyni diyaframı sorunlu. İyi basmıyor. Bu dediklerimi denediniz ancak yinede stop ederse.

    Lpg filtresi.

    Buji tırnak aralığı 0.7 değerden fazla veya az..

    map haritası hatalı...

    map sensörü arızalı.

    Hortumda kaçak var.

    Lpg enjektör.

    Maf sensör

    vs vs...



    Anlattıklarınıza göre daha çok ihtimal var...



    Valla arkadaş motor kısmındaki tüm sensör ve boğaz kelebeğini ben aracı ilk aldığımda temizledim... 3 günümü aldı...



    5 senedir şükür... o yüzden sensörün hepsi birbirine bağımlıdır. 1 arızalıysa hafif arızalı çalışır. 2 olunca biraz can sıkar... sayı arttıkça ustası bile anlayamaz...



    Çünkü herhangi bir arıza kaydı yok... parça ecu ile haberleşiyor. Ancak doğru çalışıyor mu bunu ölçemez...



    Sonra Almera sorunlu denir... yaaa aldığımız araçlar en az 10 senelik... benim ki 15... yılların çalışma yorgunluğu var... genel detaylı bir temizlik yapılsa var ya offf offff... keyif keyifff

    Yooook :) Araç sorunlu değil ben çok memnunum normalde araçtan. Şu anki problemlerin de çoğu lpg kaynaklı. 2,5 senedir bende araç şükür 16 yaşında araç doğru dürüst problem çıkarmadı. En azından kendinden kaynaklı bir sorun çıkarmadı.

    Ama işte üst üste gelince bir de sıkıntı çözülemeyince insanın canı bir hayli sıkılıyor. Gözüm devir göstergesinde gezmekten yoruldum.

    LPG'ye geçince direk stop etmiyor. Hatta LPG'ye geçince toparlanıyor araç :) Benzindeyken çalışması düzensiz. Ama işte diğer üstteki uzunca yazdığım mesajda o mevzuyu anlattım. Sonra yine anlattığım parça değişince LPG'de çalışması baya düzelmişti. Sadece geçişlerde devir düşüyordu dalgalanıyordu sonra düzeliyordu. Ama 2-3 gün önce araç geçti, 1-2 km normal gittim sonra ışıklarda yine stop etti. Son 2 gündür yine etmedi. Umarım bu kafasına göre stop etme düzenine geri dönmemişizdir.

    lpg beyni diyaframı dediğiniz elektronik beyin değilse o zaten 2 hafta önce değişti. Zaten sorunun büyük kısmı oydu o değiştikten sonra düzelmişti biraz. Ben şimdi neden tekrar benzer soruna geri döndüğünü anlamıyorum sadece. Çünkü 2 haftadır gram sıkıntı yoktu.

    Bir de işte bazen lpg ışıklarının hiç yanmaması durumu var. Yine üstte anlattığım şekilde.

    Bahsettiğiniz yerlerin hepsine bir bir baktıracağım ayrıca teşekkür ederim.

    Lpg diyaframı elektronik lpg ecu değil... lpg motoru diyor sanayiciler... gaz girip. Enjektöre pompalayan yani.



    Lpg ecusunu, elinizde kablo varsa map haritanızı kopyalayın. Sonra lpg ecu fabrika ayarına dönün veya firmware yazılımını yeniden yükleyin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar merhaba 2 ay önce 2001 Almera luxury alarak aranıza katıldım. Birkaç sorum olacak öncelikle araçla 6000 km ye yakın yol yaptım toplamda 0.75 litreye yakın su eksiltti( maksimuma kadar doldurdum). Gündüz eksik gibi (minimum üzerinde maksimum altında ) ancak araçla yol yapıp motor soğuyunca maksimuma tekrar geliyor . Bende soğutma suyunu değiştirmeye karar verdim. İçerisinde şu an kırmızı antifriz mevcut. Sizce kırmızı mı koyayım yoksa serviste orijinal soğutma suyu mu koydurayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a.osmankoc

    Arkadaşlar merhaba 2 ay önce 2001 Almera luxury alarak aranıza katıldım. Birkaç sorum olacak öncelikle araçla 6000 km ye yakın yol yaptım toplamda 0.75 litreye yakın su eksiltti( maksimuma kadar doldurdum). Gündüz eksik gibi (minimum üzerinde maksimum altında ) ancak araçla yol yapıp motor soğuyunca maksimuma tekrar geliyor . Bende soğutma suyunu değiştirmeye karar verdim. İçerisinde şu an kırmızı antifriz mevcut. Sizce kırmızı mı koyayım yoksa serviste orijinal soğutma suyu mu koydurayım.

    Kırmızıya devam et.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hızlı cevap için teşekkür ederim üstadım sizce neden oluyor bu eksiltme bi fikriniz var mı ustam üst kapak contası yanık olabilir açmak lazım dedi. Açtırmadım henüz. Başına benzer sorun gelen arkadaş varsa bilgilenmek isterim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar herkese,

    2007 model nissan almera tekna 1.5 aracımıza multimedya ekran taktırmak istiyorum. internet üzerinden navitech mbt-8350, nx 203-p multimedya oynatıcıları buldum. aklımdaki sorun şu navitech oynatıcılar nissan almera ile uyumlu mudur? bilgisi olan varsa yardımlarınızı bekliyorum.
  • 
Sayfa: önceki 13661367136813691370
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.