Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (1365. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
28.184
Cevap
201
Favori
1.718.756
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13631364136513661367
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • samsaka S kullanıcısına yanıt
    arka sağ kapı sizinki gibi içerden açmıyordu. Sanayide bir baktırdım geçenlerde. Kapı kolunun olduğu yeri söküp içinden ufak bir parça çıkardı usta. (Sanırım kırık bir parçaydı ya da kırdı) Şu anda içerden dışardan açıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samsaka

    arkadaslar gecen sordugum sagolsun arisoysoftun ozenle detayli anlattigi on tampon ve far ayagi tamirini ankara'da 2002 stopa yaptirdim ayrica far temizligini yaptilar. fena olmadi. yeri gelmisken arisoysofta tekrar tesekkur ederim degerli bilgi ve paylasimlari icin. sofor kapisi icten acmiyordu pencereyi indirip disaridan aciyordum. kilitciye goturdum kalfa kapi icini acti metal cubuklar saglamdi onlari biraz buktu duzeldi gibi oldu ama yine tutukluk yapiyor bu tip sıkıntı yaşayan var mı?

    Terazi mafsalın vidasını iyi sıkmamışlar. Ayarı yeniden kaçmış... yeniden açılıp sıkılması gerek... eğer somun veya vidada sıyırma varsa, somun içinde diş ezikliği yoksa dişleri iyi 1mikron kalın vida atılıp sıkılırsa bir daha gevşemez... eğer somun yerinin vida dişi ezik varsa... kılavuz ile yeni diş açılsın... 11lik vida atılsın... terazi mafsalı 10luk vida tutuyor.

    Tabi normalde teli biraz bükün diyecektim ama teli büktüğünü düşündüğüm için tek sorun terazi mafsalı kaldı... teli iyi bükmemişse teli biraz daha büktürün...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 28 Eylül 2017; 10:9:16 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: samsaka

    arkadaslar gecen sordugum sagolsun arisoysoftun ozenle detayli anlattigi on tampon ve far ayagi tamirini ankara'da 2002 stopa yaptirdim ayrica far temizligini yaptilar. fena olmadi. yeri gelmisken arisoysofta tekrar tesekkur ederim degerli bilgi ve paylasimlari icin. sofor kapisi icten acmiyordu pencereyi indirip disaridan aciyordum. kilitciye goturdum kalfa kapi icini acti metal cubuklar saglamdi onlari biraz buktu duzeldi gibi oldu ama yine tutukluk yapiyor bu tip sıkıntı yaşayan var mı?

    Terazi mafsalın vidasını iyi sıkmamışlar. Ayarı yeniden kaçmış... yeniden açılıp sıkılması gerek... eğer somun veya vidada sıyırma varsa, somun içinde diş ezikliği yoksa dişleri iyi 1mikron kalın vida atılıp sıkılırsa bir daha gevşemez... eğer somun yerinin vida dişi ezik varsa... kılavuz ile yeni diş açılsın... 11lik vida atılsın... terazi mafsalı 10luk vida tutuyor.

    Tabi normalde teli biraz bükün diyecektim ama teli büktüğünü düşündüğüm için tek sorun terazi mafsalı kaldı... teli iyi bükmemişse teli biraz daha büktürün...

    üstat çok teşekkürler iç kapı kolunda kırık tespit ettiler yetkili serviste (125 bin bakımı için gitmiştim) ben de uğraşmadım çıkma iç kolla değiştirdim sorun gitti. usta diye saçma saçma adamlara para kaptırdığımızla kalıyoruz. şu sizin dediğinizi anlayıp çözecek ustaya ulaşmak bu kadar zor olmamalı. şimdi şöyle bir sıkıntı oldu tabi iç kapı kolunda şoför tarafı nikelaj kaplı sıfır oldu diğer kollar haliyle soyulmuş ve gümüş renkli kaldı. bulursan üç tane daha ayarla dedim adama bakalım para harcadıkça arabaya güzelleşiyor tabi. bir de şu vites körüğü derisi ile topuzunu halletsek görüntüsü baya değişecek. yetkili serviste bana diyor ki usta almera sorunlu araba pulsar alsana. dedim kardeş ne sorunu var almeranın ben 13 senedir biniyorum. parça bozmadı kolay kolay sadece rutin bakım sarf malzemesi. pulsar diyorsun sorunsuz eee dur bakalım araba piyasada kaç senedir var almera performansı gösterebilecek mi? motor reno motoru ödüllü falan. neyse bu arada ön fren balatalarını değiştirdim Lucas marka orjinal diye satılan balata parça ve işçilikte indirim vardı. tabi ki lucaslarda yaşanan düşük hızlarda ötme sorunu var balatayı spreylediler ama olmuyor.. belki kullanımla beraber biraz azalır arkalarda azalma olmuştu nispeten.




  • Herkese merhaba arkaaslar panelde bu isiklar yaniyor İmmobilizer isigi kontak acikkende yanmaya basladi sizce yapmam gerekir






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zakkum14 -- 29 Eylül 2017; 14:43:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zakkum14

    Herkese merhaba arkaaslar panelde bu isiklar yaniyor İmmobilizer isigi kontak acikkende yanmaya basladi sizce yapmam gerekir





    aracı çalıştırınca immobilizer ışığı sönüyor mu?
  • herkese hayırlı günler. aracımla tümseklerden geçtikten sonra veya düz zeminden yokuş aşağı dik eğimli olan (awm otoparkı) giriş yeri gibi veya aracımla ilk kalkışı hızlı yapınca bu olaylardan 1 sn sonra özellikle tümseklerden geçtikten 1 sn sonra lo lo lo (uğultulu) sesi geliyor sanki bir parça titreşimden sallanıyormuş gibi. nereye baktıysam bulamadım. benzer sesle karşılaştınız mı?
  • İmmobilizer isigi sonmuyor suan mars basmiyor isiklar su durumda Dun uzun yoldan geldim hicbir problem yoktu sabah lpg aldiktan sonra bu sikinti olustu araba calismiyor malesef






    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2000-2003 arası yani manuel klimalı aracı olan arkadaşlar, iç - dış ortam yönlendirme sistemi çalışmayan arkadaşlar varsa yardımcı olabilirim... sakın bu sorun için komple kontrolcü almaya çalışmayın... yaklaşık 30tl bir masrafı oluyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zakkum14

    İmmobilizer isigi sonmuyor suan mars basmiyor isiklar su durumda Dun uzun yoldan geldim hicbir problem yoktu sabah lpg aldiktan sonra bu sikinti olustu araba calismiyor malesef







    Araç kontak içindeki imobilizer (ID60 veya Tpx2) çipini okumuyor. Genellikşe kontak anahtarının gevşekliğinden yapar. Kontağı taktığınızda anahtar çok oynuyor mu.

    Oynuyorsa Direksiyon bakalitini sökmeniz gerek. (3 adet vida. Alt tarafa bakıyor) Direksiyon yüksekliğini düşürün. Üst kapağı sol tarafa ve yukarı yönlü çıkarın. Tabi direksiyon düz olmalı. Şimdi kontak anahtarını görmüş olmanız gerek. Genellikle vidasının fevşekliğinden yapar. Orjinal vidasının somun yeri olmaz. Tornavida ile çekiçleyerek sıkılır.

    Diğer sorun İmobilizer kodunun silinmesi. Bunun için manuel anahtar tanıtma yada ücretli destek almanız gerekiyor.

    Birde bazen ECU statik elektriklenmeden sorun yapıyor. Akü kutup başlığını çıkarın ve kontağı ON konumunda 20-30dk burakın. Sonra kontağı kapatın ve Aküyü takın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 29 Eylül 2017; 20:24:23 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    20-30 dk Akü den beslenmediği zaman ecu resetlenmis oluyor sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar desteğiniz ve cevaplarınız için teşekkür ederim Aracı çalıştırıp eve getirebildim bazen hiç marş basmıyor bazen marş sesi geliyor ama çalışmıyor panelde sadece sarı motor ikazı kaldı şuan oda oksijen sensöründen kaynaklanıyor anladığım kadarıyla.Anahtar kontakta boşlukta gibi sağa sola oynama var yarın sabah bakaliti söküp bakıcam @ARISOYSOFT @sq4



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zakkum14 -- 30 Eylül 2017; 0:25:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ispirizm

    20-30 dk Akü den beslenmediği zaman ecu resetlenmis oluyor sanırım

    ECU resetlendiği gibi bazı sorunlarıda çözer kardeşim... Mesela Klima yönlendiricisi kafayı yer... anormal çalışır... Aküyü sök. 20dk sonra tak sorun çözülür...

    Forumdan birisine 5-10 sayfa öncesi bu tavsiyeyi sunmuştum. Elektrikçilerin 2 gündür uğraştığı şey. 20dk hallolmuştu. (hatırlıyon mu... Araç 1 yıldır garajda yatıyormuş.. Klima kendiliğinden çalışıyor.. yönlendiricisi hep cama veriyordu.. o sırunu ecu resetleme ile halletmiştik.)

    Ben bu bilgiyi sunmasam yazık arkadaşa boşuna ECU aldıracaktı belki ustası.
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Usta yok artık kardeşim.

    Sök tak yapan herkes, eline anahtar alan usta olmuş.

    Vay ki arabadan anlamayan gariban insanların haline...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ispirizm

    Usta yok artık kardeşim.

    Sök tak yapan herkes, eline anahtar alan usta olmuş.

    Vay ki arabadan anlamayan gariban insanların haline...

    Allah sanayiye düşürmesin hocam pavyona düşmekten beter. pavyonda en azından paranı verirler iyi kötü. sanayide hem öpüyorlar hem de paranı alıyorlar hem sağlını bozuyorlar.
  • Arkadaşlar merhaba,

    Daha önceden forumda bir çok mesajım var ancak bu mesajımı benimle benzer sorunlar yaşayan arkadaşlara çözüm olabilir diye yazıyorum. O yüzden sıfırdan başlayıp anlatacağım.

    Öncelikle aracım 2001 almera 1.5 hb luxury. Yaklaşık 3 aydır bu sorunla uğraşıyordum. Nihayet(henüz 3 gün oldu ama izlenimlerim çok iyi) sorunu çözdük sanırım. İşimden ötürü doğru düzgün zaman da ayıramıyordum her cumartesi sanayi yapmaktan yorulmuştum.

    Aracım olur olmadık yere stop ediyordu. Hem benzinde hem gazda. Ama gazda daha sık olmak üzere. Gazda haftada 3-4 bazen daha az, benzinde kullandım sırf 1 ay yine 1-2 defa yaptı. Özellikle rolanti'ye düştüğü zaman, ışıklarda yavaşlayınca ya da yoğun trafikte. Ne zaman yapacağı da belli olmuyor. Bazen çok iyi 1 hafta sorun yok, bazen günde 2 kez alakasız şartlarda stop ediyor. Hani öyle bir durum ki diyemiyorum şunu şunu yapınca stop ediyor diye. Bu yüzden ustalara dert anlatmak da zor oluyor. O da göremiyor ki stop ederken. Neyse en son bu cumartesi yine sabah 9 akşam 5 sanayide geçti. Ama artık bıktığımdan dedim nolur çözün şunu artık. Daha öncesinde debimetre temizlendi kelebek temizlendi buji değişti sıcaklık sensörü değişti gaz ayarı yapıldı 2-3 defa soruna çözüm olmadı.

    Bu haftasonu bakarken uğraşırken bobinleri değiştirelim dedik ama üzerinde orjinal hitachi bobinler var, orjinali yok ortalıkta yan sanayi getirdik conic mi ne daha kötü yaptı geri söktük falan. Diğer tüm sensörler kontrol edildi bu arada bilgisayara bağlayınca da sorun göstermiyor. Neyse usta uğraşırken bi hortumla oynamaya başladı. Öyle süper de anlamam motordan onu da belirteyim. Yanlış bilmiyorsam ama emme manifolduna giren inceden bir hortum. Aldı kokladı, emdi... Evet emdi . Sonra dedi ki bir lpg'ciye gideyim ben. Benim aracı aldı gitti. Geldi dedi ki sorunun bundan mı emin değilim; ama büyük ihtimal bundan. Bundan olmasa bile bunu kesin yaptırman lazım. Usta dedim ne? Dedi ki gaz beyni emme manifolduna lpg sızdırıyor. Alet tutmuşlar 350-400 ppm göstermiş. Değiştirelim gaz beynini dedi. Dedim olur.

    Değiştirdik ve o değer 5-10 ppm gösterdi tekrar ölçünce. İnanın ben uzun zamandır işkence çekiyormuşum. O günden beri stop etmedi zaten onu daha bir süre denemem lazım ama büyük ihtimalle etmeyecek. Çünkü aracın çekişi değişti. Ara ara, hatta sık sık ışıklarda ya da dönüş yaparken yaptığı titremeler sarsmalar geçti. Vites küçülttüğüm yerlerde artık vites düşürmüyorum gaz tepkisi iyileşti. 3 gündür çok keyifli kullanıyorum. Demek bu sorun bayağıdır varmış ama stop problemi çıkarana kadar fark etmemişim. Hani pireyi kızgın tavaya atarsanız zıplar kurtulur ama soğuk tavaya atıp yavaş yavaş ısıtırsanız fark etmez ölür derler ya o hesap. Sorun yavaş yavaş ilerlemiş ve fark etmemişim aracın ne kadar ölü gittiğini. 3 gündür gözüm devir ibresinde geziyorum 1 defa olması gerekenin altına inip titretmedi bile arabayı. Umarım etmez de dediğim gibi hala deniyorum bir süre daha kontrollü devam edicem.

    Aynı sorunu yaşayan olursa belki yardımcı olur diye yazdım.

    Geceniz iyi olsun

    edit : bobinlerimin ömrü de bir hayli azalmış ama yan sanayi pek gitmiyor bizim araçlara. Orjinal hitachi bobin nereden temin edebiliriz uygun?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x

    Arkadaşlar merhaba,

    Daha önceden forumda bir çok mesajım var ancak bu mesajımı benimle benzer sorunlar yaşayan arkadaşlara çözüm olabilir diye yazıyorum. O yüzden sıfırdan başlayıp anlatacağım.

    Öncelikle aracım 2001 almera 1.5 hb luxury. Yaklaşık 3 aydır bu sorunla uğraşıyordum. Nihayet(henüz 3 gün oldu ama izlenimlerim çok iyi) sorunu çözdük sanırım. İşimden ötürü doğru düzgün zaman da ayıramıyordum her cumartesi sanayi yapmaktan yorulmuştum.

    Aracım olur olmadık yere stop ediyordu. Hem benzinde hem gazda. Ama gazda daha sık olmak üzere. Gazda haftada 3-4 bazen daha az, benzinde kullandım sırf 1 ay yine 1-2 defa yaptı. Özellikle rolanti'ye düştüğü zaman, ışıklarda yavaşlayınca ya da yoğun trafikte. Ne zaman yapacağı da belli olmuyor. Bazen çok iyi 1 hafta sorun yok, bazen günde 2 kez alakasız şartlarda stop ediyor. Hani öyle bir durum ki diyemiyorum şunu şunu yapınca stop ediyor diye. Bu yüzden ustalara dert anlatmak da zor oluyor. O da göremiyor ki stop ederken. Neyse en son bu cumartesi yine sabah 9 akşam 5 sanayide geçti. Ama artık bıktığımdan dedim nolur çözün şunu artık. Daha öncesinde debimetre temizlendi kelebek temizlendi buji değişti sıcaklık sensörü değişti gaz ayarı yapıldı 2-3 defa soruna çözüm olmadı.

    Bu haftasonu bakarken uğraşırken bobinleri değiştirelim dedik ama üzerinde orjinal hitachi bobinler var, orjinali yok ortalıkta yan sanayi getirdik conic mi ne daha kötü yaptı geri söktük falan. Diğer tüm sensörler kontrol edildi bu arada bilgisayara bağlayınca da sorun göstermiyor. Neyse usta uğraşırken bi hortumla oynamaya başladı. Öyle süper de anlamam motordan onu da belirteyim. Yanlış bilmiyorsam ama emme manifolduna giren inceden bir hortum. Aldı kokladı, emdi... Evet emdi . Sonra dedi ki bir lpg'ciye gideyim ben. Benim aracı aldı gitti. Geldi dedi ki sorunun bundan mı emin değilim; ama büyük ihtimal bundan. Bundan olmasa bile bunu kesin yaptırman lazım. Usta dedim ne? Dedi ki gaz beyni emme manifolduna lpg sızdırıyor. Alet tutmuşlar 350-400 ppm göstermiş. Değiştirelim gaz beynini dedi. Dedim olur.

    Değiştirdik ve o değer 5-10 ppm gösterdi tekrar ölçünce. İnanın ben uzun zamandır işkence çekiyormuşum. O günden beri stop etmedi zaten onu daha bir süre denemem lazım ama büyük ihtimalle etmeyecek. Çünkü aracın çekişi değişti. Ara ara, hatta sık sık ışıklarda ya da dönüş yaparken yaptığı titremeler sarsmalar geçti. Vites küçülttüğüm yerlerde artık vites düşürmüyorum gaz tepkisi iyileşti. 3 gündür çok keyifli kullanıyorum. Demek bu sorun bayağıdır varmış ama stop problemi çıkarana kadar fark etmemişim. Hani pireyi kızgın tavaya atarsanız zıplar kurtulur ama soğuk tavaya atıp yavaş yavaş ısıtırsanız fark etmez ölür derler ya o hesap. Sorun yavaş yavaş ilerlemiş ve fark etmemişim aracın ne kadar ölü gittiğini. 3 gündür gözüm devir ibresinde geziyorum 1 defa olması gerekenin altına inip titretmedi bile arabayı. Umarım etmez de dediğim gibi hala deniyorum bir süre daha kontrollü devam edicem.

    Aynı sorunu yaşayan olursa belki yardımcı olur diye yazdım.

    Geceniz iyi olsun

    edit : bobinlerimin ömrü de bir hayli azalmış ama yan sanayi pek gitmiyor bizim araçlara. Orjinal hitachi bobin nereden temin edebiliriz uygun?

    emme manifoldu usta deseydiniz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x

    Arkadaşlar merhaba,

    Daha önceden forumda bir çok mesajım var ancak bu mesajımı benimle benzer sorunlar yaşayan arkadaşlara çözüm olabilir diye yazıyorum. O yüzden sıfırdan başlayıp anlatacağım.

    Öncelikle aracım 2001 almera 1.5 hb luxury. Yaklaşık 3 aydır bu sorunla uğraşıyordum. Nihayet(henüz 3 gün oldu ama izlenimlerim çok iyi) sorunu çözdük sanırım. İşimden ötürü doğru düzgün zaman da ayıramıyordum her cumartesi sanayi yapmaktan yorulmuştum.

    Aracım olur olmadık yere stop ediyordu. Hem benzinde hem gazda. Ama gazda daha sık olmak üzere. Gazda haftada 3-4 bazen daha az, benzinde kullandım sırf 1 ay yine 1-2 defa yaptı. Özellikle rolanti'ye düştüğü zaman, ışıklarda yavaşlayınca ya da yoğun trafikte. Ne zaman yapacağı da belli olmuyor. Bazen çok iyi 1 hafta sorun yok, bazen günde 2 kez alakasız şartlarda stop ediyor. Hani öyle bir durum ki diyemiyorum şunu şunu yapınca stop ediyor diye. Bu yüzden ustalara dert anlatmak da zor oluyor. O da göremiyor ki stop ederken. Neyse en son bu cumartesi yine sabah 9 akşam 5 sanayide geçti. Ama artık bıktığımdan dedim nolur çözün şunu artık. Daha öncesinde debimetre temizlendi kelebek temizlendi buji değişti sıcaklık sensörü değişti gaz ayarı yapıldı 2-3 defa soruna çözüm olmadı.

    Bu haftasonu bakarken uğraşırken bobinleri değiştirelim dedik ama üzerinde orjinal hitachi bobinler var, orjinali yok ortalıkta yan sanayi getirdik conic mi ne daha kötü yaptı geri söktük falan. Diğer tüm sensörler kontrol edildi bu arada bilgisayara bağlayınca da sorun göstermiyor. Neyse usta uğraşırken bi hortumla oynamaya başladı. Öyle süper de anlamam motordan onu da belirteyim. Yanlış bilmiyorsam ama emme manifolduna giren inceden bir hortum. Aldı kokladı, emdi... Evet emdi . Sonra dedi ki bir lpg'ciye gideyim ben. Benim aracı aldı gitti. Geldi dedi ki sorunun bundan mı emin değilim; ama büyük ihtimal bundan. Bundan olmasa bile bunu kesin yaptırman lazım. Usta dedim ne? Dedi ki gaz beyni emme manifolduna lpg sızdırıyor. Alet tutmuşlar 350-400 ppm göstermiş. Değiştirelim gaz beynini dedi. Dedim olur.

    Değiştirdik ve o değer 5-10 ppm gösterdi tekrar ölçünce. İnanın ben uzun zamandır işkence çekiyormuşum. O günden beri stop etmedi zaten onu daha bir süre denemem lazım ama büyük ihtimalle etmeyecek. Çünkü aracın çekişi değişti. Ara ara, hatta sık sık ışıklarda ya da dönüş yaparken yaptığı titremeler sarsmalar geçti. Vites küçülttüğüm yerlerde artık vites düşürmüyorum gaz tepkisi iyileşti. 3 gündür çok keyifli kullanıyorum. Demek bu sorun bayağıdır varmış ama stop problemi çıkarana kadar fark etmemişim. Hani pireyi kızgın tavaya atarsanız zıplar kurtulur ama soğuk tavaya atıp yavaş yavaş ısıtırsanız fark etmez ölür derler ya o hesap. Sorun yavaş yavaş ilerlemiş ve fark etmemişim aracın ne kadar ölü gittiğini. 3 gündür gözüm devir ibresinde geziyorum 1 defa olması gerekenin altına inip titretmedi bile arabayı. Umarım etmez de dediğim gibi hala deniyorum bir süre daha kontrollü devam edicem.

    Aynı sorunu yaşayan olursa belki yardımcı olur diye yazdım.

    Geceniz iyi olsun

    edit : bobinlerimin ömrü de bir hayli azalmış ama yan sanayi pek gitmiyor bizim araçlara. Orjinal hitachi bobin nereden temin edebiliriz uygun?

    Yurtdışı en uygunu... yoksa Türkiyede öpüyorlar...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • evet arkadaşlar uzun süreden beri tekrar merhaba maddi durumu yavaştan topluyorum.. :) bu iyi haber kötü haber aracın sağ arka foryosu (rulman) ı değişti çok ses geliyordu ama değiştikten sora hala şiddetli volu volu volu sesler geliyor arka koltukdakiler birbirlerini duyamazlar o derece 80 90la giderken.. balansa sokucam aracı az kaldı.. farları yeni nesil xenon motorsuz beyaz far taktım. şimdi aracı eşimde kullanıyor geri vites sensörü var camera taktırıcam.. ama önce dabıl teyp tavsiye edermisiniz yol bilgisayarını söküp onu takıcam.. şöle navigasyon uyumlu camera vs vs herşeyi olan uygun kaliteli fiyata bişey olsun öle lütfen :) izmirliler nasıl gidiyor hayat bu arada


    not : 2004 almera tecna model aracım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: piyd35

    evet arkadaşlar uzun süreden beri tekrar merhaba maddi durumu yavaştan topluyorum.. :) bu iyi haber kötü haber aracın sağ arka foryosu (rulman) ı değişti çok ses geliyordu ama değiştikten sora hala şiddetli volu volu volu sesler geliyor arka koltukdakiler birbirlerini duyamazlar o derece 80 90la giderken.. balansa sokucam aracı az kaldı.. farları yeni nesil xenon motorsuz beyaz far taktım. şimdi aracı eşimde kullanıyor geri vites sensörü var camera taktırıcam.. ama önce dabıl teyp tavsiye edermisiniz yol bilgisayarını söküp onu takıcam.. şöle navigasyon uyumlu camera vs vs herşeyi olan uygun kaliteli fiyata bişey olsun öle lütfen :) izmirliler nasıl gidiyor hayat bu arada


    not : 2004 almera tecna model aracım

    Arka porya değişmesine rağmen ses geliyorsa 3 sebebi vardır.

    1. Takılan porya büyük ihtimal yan sanayi. Genellikle pek düzen tutmuyor. (Bunu ben bir kere denedim. Sıfır takılmasına rağmen olmadı)

    2. Takılan porya yanlış teşhis sonucu yan yönünki takılmış olabilir. (Sağ bozuk. Sol takılmıştır)

    3. Fren diski bitik veya diskde yamukluk var. Belli hızlarda sürtmeden dolayı ses yapabilir.

    Başka ihtimal olamaz.

    Ön olsaydı yukarda saydıklarıma ek.

    İç aks veya dış aks kafasından ses geliyor derdik.

    Bu arada double teyp dijital ekranı söktürmenizi tavsiye etmem. Yaa teyp altındaki yere Geri görüş kameralı USB girişli ekranlı teyp alın takın. Yada harici monitörlü ekran alıp bir tarafa monte edin... veya dikiz aynası görünümlü geri görüş sistemli. Navigasyonu olan hatta ekstra özelliği olan sistem takmanız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 6 Ekim 2017; 10:19:55 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tekrar merhabalar @ARISOYSOFT size bir durumdan bahsetmek istiyorum, konu hakkında yorumlarınızı bekliyorum ben henüz akıl erdirmiş değilim. olayı bastan anlatayım.

    Bir süredir obd cihazıyla aracın ltft, stft ve oksijen sensörü değerlerlerini takip ediyorum. Aracın gaz ayarını rolanti ve yolda ltft %-7 civarı calışacak sekilde (yani uzun yolda %-8 %+8 arası dalgalanacak sekilde çogu zaman 0 a yakın seyrediyor) güzelce ayarladım yanı araç hafif zenginde çalışaca şekilde, yanlız araçla çıkıyorum 100 km cıvarı bir yol yapıyorum, bu yuz km boyunca değerler gayet normal seyrinde devam ediyor. Sonra araç bir sure stop ediyorum bazen 10 d bazen 1 saat işimi gücümü halledip tekrar yola çıktıgımda başlıyor ltft ve stft değerleri şişmeye stft hep +25 ata ata ltftyi bi 40-50 km sonra iyice şişirip +35 lere dayanmasını ve doğal olarakta p0171 system too lean bank sensor 1 hatası verdirip arıza lambasını yaktırıyor. acaba gazdan mı yapıyor diye benzinde biniyorum stft -(eksi) deger atıp ltft yi düşürümü normale diye ama gene bişi değişmiyor. aklıma gelen her yere baktım ama çözüm bulamadım, ancak arıza kaydını silip oksijen sensoru fişini cekip takınca bazen bi aklı basına geliyor stft esi değer atmaya başlayıp ltftyi düzeltmeye başlıyor. İhtimalleri değerlendiriyorum OS den değil ltft yi şişirecek sekil sinyal gönderen neresi var.

    En sonunda ben hava akış sensorunden süpelenmeye başladım. bunu temızlesem nasıl olur daha önce temızlediniz mi neyle temızleyeyim.
    Aklıma şu geldi ben katalizoru boşaltmıstım acaba eksozdaki oksijen sensorumu yanıltıyor acaba diye aklıma geliyor bu bir olasılıkmıdır.

    Bu doğrultuda bunu nasıl çözeriz aklınıza saydıklarım dısında gelen birşey varmıdır, yorumlarınızı bekliyorum, şimdiden teşekkurler

    Not : Değerleri normale dondurup şehir içi kısa mesafe kullanımlarda 3-5-10 km de sıkıntı yok ama nezaman 100 km uzeri yol yapayım, bazen stop edıp devam edınce bazen bi kaç saat bekleyip devam edince kafayı yıyıyor. mesela konyaya gıttım 200-300 km durmadan sıkıntı cıkarmadı, gaz almak için durdum devamında değerler şişmeye ve arıza lambası yanmaya başladı, acaba lpg gaz basıncı ile alakalıda olabılırmı diye aklıma geliyor, malum gecende lpgnın regulatoru için bir kaç bişi sormustum regulator eski oldugundan diyafram tam basıncı ayarlayamayıp bu duruma neden oluyor olabılır mı? buda aklıma geliyor (ama benzinde deniyorum değerler normale donmuyor buda bir soru işareti) yani işin içinden çıkamadım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muraterr -- 6 Ekim 2017; 12:26:49 >




  • 
Sayfa: önceki 13631364136513661367
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.