Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (1363. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
28.185
Cevap
201
Favori
1.718.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13611362136313641365
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • herkese merhaba,
    2005 almera tekna hb.

    Ankara'da tampon ve far ayak tamiri yaptırabileceğim bir yer önerebilecek var mı? farcılar nasıl yapar bir kaç tane farcı var mesela Pehlivan Stop far temizliğinde çok övüyorlar iki far temizliğine 150 tl istiyor gidip sormadım tampon ve far ayak tamirine ne kadar ister? 2002 stop var onların da google yorumları fena değil. şaşmazda'da çıkma ve yan sanayi ürün satan Oto Selahattin bir yer önermişti otek stop diye gidip göstermiştim arabayı 200 tlye toplarım tampon ve far tamirini yaparım demiri biraz yamulmuş onu öne çektirip tertemiz 3 saatte veririm demişti. ama yorumu vs yok adamın. far temizliği için de iki far 70 tl demişti. hiç bilgi verecek birileri var mı? bir de iyi bir oto elektrikçi önerebilecek birisi var mı? arabaya çeki demiri taktırıp 13 lü pin koydurttum. ancak adam elektrik şemasından bakıp ters bağladı önce sonrasında düzeltti bağlantıyı ama önce göstergeler tamamen gitti. benden değil tesadüf dedi valla boğarsın adamı. sonra biraz baktı sigortalara vs. sonra soketin ordaki kabloları eğeledi falan düzeldi göstergeler bayramda yola gittim ama bu sefer de arka sol stop, sol far ve geri vites gitti. bayramda her yer kapalıydı öyle geldim Ankara'ya gündüz olduğu için sıkıntı olmadı. Ama sağlam sövdüm adama. herkese teşekkürler.




  • Dostlar merhabalar, aracı alalı 3 sene oldu klimaya bakım yaptırmak aklımda ne zamandır, kaputu açınca şöfor tarafında hemen camın alt kısmında yağ haznelerı var birisinin klıma ile alakalı sanırım. Servis bakım dökümanında zamanında ordaki yağın rengıne göre değişmesi yada bakımı ile ilgili bazı şeyler yazıyordu ama ben dökümanları bulamıyorum almera.tr.gg sitesindeki döküman linklerinde dökümanları kaldırmışlar @volvorin arkadaşımız konuya bi el atabilirse seviniriz bu arada dökünmanlar olsa iyi olurdu. klima bakımı ile ilgili neler yapamamız gerekiyor.

    Ayrıca önceki sahibi çok tozlu ortamlarda kullanmış sanırım aracı aldıgımda polen filtresi resmen elektrık supurgesınin içi gibiydi,bundan dolayı sanırım içerideki radyotor peteklerde de alttaki resim gibi toz toprak dolu çünki araç bir süre kapalı durunca nem rutubet kokusu oluyor araçta ordan gelmesinden şüpheleniyorum. açtırıp temizletmek lazım ama şimdi komple gögüs sökülmesi lazım erteleyip duruyorum. sökmeden temizleme imkanıda yok sanırım. ama bişekil açtıracagım artık çünki araç içindeki kokudan sıkıldım. havalandırmayı açınca da koku geliyor bir sure konu hakkında neler yapabilirim. Açtıran baktıran varmı? tecrubesi olanların yardımlarını bekliyorum.

    Bahsettiğim ayrıntılı servıs bakım dökümanı vs dökümanları daha önce siteden indiren elinde bulunan yardımcı olursa sevinirim. Teşekkürler NISSAN ALMERA KLÜBÜ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muraterr -- 6 Eylül 2017; 16:53:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muraterr

    Dostlar merhabalar, aracı alalı 3 sene oldu klimaya bakım yaptırmak aklımda ne zamandır, kaputu açınca şöfor tarafında hemen camın alt kısmında yağ haznelerı var birisinin klıma ile alakalı sanırım. Servis bakım dökümanında zamanında ordaki yağın rengıne göre değişmesi yada bakımı ile ilgili bazı şeyler yazıyordu ama ben dökümanları bulamıyorum almera.tr.gg sitesindeki döküman linklerinde dökümanları kaldırmışlar @volvorin arkadaşımız konuya bi el atabilirse seviniriz bu arada dökünmanlar olsa iyi olurdu. klima bakımı ile ilgili neler yapamamız gerekiyor.

    Ayrıca önceki sahibi çok tozlu ortamlarda kullanmış sanırım aracı aldıgımda polen filtresi resmen elektrık supurgesınin içi gibiydi,bundan dolayı sanırım içerideki radyotor peteklerde de alttaki resim gibi toz toprak dolu çünki araç bir süre kapalı durunca nem rutubet kokusu oluyor araçta ordan gelmesinden şüpheleniyorum. açtırıp temizletmek lazım ama şimdi komple gögüs sökülmesi lazım erteleyip duruyorum. sökmeden temizleme imkanıda yok sanırım. ama bişekil açtıracagım artık çünki araç içindeki kokudan sıkıldım. havalandırmayı açınca da koku geliyor bir sure konu hakkında neler yapabilirim. Açtıran baktıran varmı? tecrubesi olanların yardımlarını bekliyorum.

    Bahsettiğim ayrıntılı servıs bakım dökümanı vs dökümanları daha önce siteden indiren elinde bulunan yardımcı olursa sevinirim. Teşekkürler NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    aynı sorun bende de mevcut ben de çok tozlu yollarda kullanırım sürekli polen filtresi değişse bile dediğiniz koku ve toz parçası üfleme sorunu geçmiyor. hatta serviste bakteriyel temizlik nanesi denen şeylerde fanlara vs sıktılar ben de sıktım iç temizlik yapıldı gene de bir süre sonra aynen devam ediyor. hatta bir ara sünger parçası falan üflüyordu cam içindeki fanlardan. tek çaresi herhalde ön göğüsün açılıp temizlenmesi o aradaki sünger kaplamalar da zamanla parçalanıyor. kime yaptırmak gerekir bilemedim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: samsaka

    herkese merhaba,
    2005 almera tekna hb.

    Ankara'da tampon ve far ayak tamiri yaptırabileceğim bir yer önerebilecek var mı? farcılar nasıl yapar bir kaç tane farcı var mesela Pehlivan Stop far temizliğinde çok övüyorlar iki far temizliğine 150 tl istiyor gidip sormadım tampon ve far ayak tamirine ne kadar ister? 2002 stop var onların da google yorumları fena değil. şaşmazda'da çıkma ve yan sanayi ürün satan Oto Selahattin bir yer önermişti otek stop diye gidip göstermiştim arabayı 200 tlye toplarım tampon ve far tamirini yaparım demiri biraz yamulmuş onu öne çektirip tertemiz 3 saatte veririm demişti. ama yorumu vs yok adamın. far temizliği için de iki far 70 tl demişti. hiç bilgi verecek birileri var mı? bir de iyi bir oto elektrikçi önerebilecek birisi var mı? arabaya çeki demiri taktırıp 13 lü pin koydurttum. ancak adam elektrik şemasından bakıp ters bağladı önce sonrasında düzeltti bağlantıyı ama önce göstergeler tamamen gitti. benden değil tesadüf dedi valla boğarsın adamı. sonra biraz baktı sigortalara vs. sonra soketin ordaki kabloları eğeledi falan düzeldi göstergeler bayramda yola gittim ama bu sefer de arka sol stop, sol far ve geri vites gitti. bayramda her yer kapalıydı öyle geldim Ankara'ya gündüz olduğu için sıkıntı olmadı. Ama sağlam sövdüm adama. herkese teşekkürler.

    El alışkanlığınız varsa kendiniz yapabilirsiniz.



    Şu hoparlörlerin üstünü yabancı cisimlere karşı koruyan delikli koruma sacını kullanacaksınız.

    Farı yerinden sökünüz. Kırılan kulaklarını far da yerine japon ile yapıştırın. Sonra bu hoparlör sacını kırılan kulak yerine göre biraz mesefeli olarak kesilecek ve uygun şekil verilecek.

    Şimdi bu şekil verdiğiniz sacı kargaburnu ile tüp veya ocakta ısıtınız. Kırmızı olana kadar bekleyiniz. Daha sonra bu sacı kırılan noktaya koyunuz ve düz tornavida ile biraz bastırın. Plastik hoparlör telinin gözeneğinden çıkınca su ile soğutunuz.

    Artık far kulakları eskisi gibi sağlamdır.



    Bu işlemi tampon tamirinde de kullanabilirsiniz.



    Tesisat işi şakaya gelmez. Bence taktırdığınızı söktürün. Yanlış bağlantı araç yangınına sebep olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muraterr

    Dostlar merhabalar, aracı alalı 3 sene oldu klimaya bakım yaptırmak aklımda ne zamandır, kaputu açınca şöfor tarafında hemen camın alt kısmında yağ haznelerı var birisinin klıma ile alakalı sanırım. Servis bakım dökümanında zamanında ordaki yağın rengıne göre değişmesi yada bakımı ile ilgili bazı şeyler yazıyordu ama ben dökümanları bulamıyorum almera.tr.gg sitesindeki döküman linklerinde dökümanları kaldırmışlar @volvorin arkadaşımız konuya bi el atabilirse seviniriz bu arada dökünmanlar olsa iyi olurdu. klima bakımı ile ilgili neler yapamamız gerekiyor.

    Ayrıca önceki sahibi çok tozlu ortamlarda kullanmış sanırım aracı aldıgımda polen filtresi resmen elektrık supurgesınin içi gibiydi,bundan dolayı sanırım içerideki radyotor peteklerde de alttaki resim gibi toz toprak dolu çünki araç bir süre kapalı durunca nem rutubet kokusu oluyor araçta ordan gelmesinden şüpheleniyorum. açtırıp temizletmek lazım ama şimdi komple gögüs sökülmesi lazım erteleyip duruyorum. sökmeden temizleme imkanıda yok sanırım. ama bişekil açtıracagım artık çünki araç içindeki kokudan sıkıldım. havalandırmayı açınca da koku geliyor bir sure konu hakkında neler yapabilirim. Açtıran baktıran varmı? tecrubesi olanların yardımlarını bekliyorum.

    Bahsettiğim ayrıntılı servıs bakım dökümanı vs dökümanları daha önce siteden indiren elinde bulunan yardımcı olursa sevinirim. Teşekkürler NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    Yanlış yeri anlamadıysam biri fren diperi debriyaj yağ haznesi. Klima yağ haznesi yok.

    Sizin sorun evoparatör peteklerinden. Peteklerde biriken kıl, tüy vs... katman oluşturur ve koku yapar.

    Ön gögüs sökülerek evaparatör çıkarılmalı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: samsaka

    herkese merhaba,
    2005 almera tekna hb.

    Ankara'da tampon ve far ayak tamiri yaptırabileceğim bir yer önerebilecek var mı? farcılar nasıl yapar bir kaç tane farcı var mesela Pehlivan Stop far temizliğinde çok övüyorlar iki far temizliğine 150 tl istiyor gidip sormadım tampon ve far ayak tamirine ne kadar ister? 2002 stop var onların da google yorumları fena değil. şaşmazda'da çıkma ve yan sanayi ürün satan Oto Selahattin bir yer önermişti otek stop diye gidip göstermiştim arabayı 200 tlye toplarım tampon ve far tamirini yaparım demiri biraz yamulmuş onu öne çektirip tertemiz 3 saatte veririm demişti. ama yorumu vs yok adamın. far temizliği için de iki far 70 tl demişti. hiç bilgi verecek birileri var mı? bir de iyi bir oto elektrikçi önerebilecek birisi var mı? arabaya çeki demiri taktırıp 13 lü pin koydurttum. ancak adam elektrik şemasından bakıp ters bağladı önce sonrasında düzeltti bağlantıyı ama önce göstergeler tamamen gitti. benden değil tesadüf dedi valla boğarsın adamı. sonra biraz baktı sigortalara vs. sonra soketin ordaki kabloları eğeledi falan düzeldi göstergeler bayramda yola gittim ama bu sefer de arka sol stop, sol far ve geri vites gitti. bayramda her yer kapalıydı öyle geldim Ankara'ya gündüz olduğu için sıkıntı olmadı. Ama sağlam sövdüm adama. herkese teşekkürler.

    El alışkanlığınız varsa kendiniz yapabilirsiniz.



    Şu hoparlörlerin üstünü yabancı cisimlere karşı koruyan delikli koruma sacını kullanacaksınız.

    Farı yerinden sökünüz. Kırılan kulaklarını far da yerine japon ile yapıştırın. Sonra bu hoparlör sacını kırılan kulak yerine göre biraz mesefeli olarak kesilecek ve uygun şekil verilecek.

    Şimdi bu şekil verdiğiniz sacı kargaburnu ile tüp veya ocakta ısıtınız. Kırmızı olana kadar bekleyiniz. Daha sonra bu sacı kırılan noktaya koyunuz ve düz tornavida ile biraz bastırın. Plastik hoparlör telinin gözeneğinden çıkınca su ile soğutunuz.

    Artık far kulakları eskisi gibi sağlamdır.



    Bu işlemi tampon tamirinde de kullanabilirsiniz.



    Tesisat işi şakaya gelmez. Bence taktırdığınızı söktürün. Yanlış bağlantı araç yangınına sebep olur

    hocam çok teşekkür ederim çok faydalı bilgiler. sizin çektiğiniz triger zinciri değişim videosunu da izledim. gerçekten çok basit yapılıyormuş gibi geliyor ama benim gibi eline iş yakışmayan adamlar için çok sıkıntılı. belki bizim biladerin eli yatkın onla dediğinizi deneyebiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: samsaka


    quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: samsaka

    herkese merhaba,
    2005 almera tekna hb.

    Ankara'da tampon ve far ayak tamiri yaptırabileceğim bir yer önerebilecek var mı? farcılar nasıl yapar bir kaç tane farcı var mesela Pehlivan Stop far temizliğinde çok övüyorlar iki far temizliğine 150 tl istiyor gidip sormadım tampon ve far ayak tamirine ne kadar ister? 2002 stop var onların da google yorumları fena değil. şaşmazda'da çıkma ve yan sanayi ürün satan Oto Selahattin bir yer önermişti otek stop diye gidip göstermiştim arabayı 200 tlye toplarım tampon ve far tamirini yaparım demiri biraz yamulmuş onu öne çektirip tertemiz 3 saatte veririm demişti. ama yorumu vs yok adamın. far temizliği için de iki far 70 tl demişti. hiç bilgi verecek birileri var mı? bir de iyi bir oto elektrikçi önerebilecek birisi var mı? arabaya çeki demiri taktırıp 13 lü pin koydurttum. ancak adam elektrik şemasından bakıp ters bağladı önce sonrasında düzeltti bağlantıyı ama önce göstergeler tamamen gitti. benden değil tesadüf dedi valla boğarsın adamı. sonra biraz baktı sigortalara vs. sonra soketin ordaki kabloları eğeledi falan düzeldi göstergeler bayramda yola gittim ama bu sefer de arka sol stop, sol far ve geri vites gitti. bayramda her yer kapalıydı öyle geldim Ankara'ya gündüz olduğu için sıkıntı olmadı. Ama sağlam sövdüm adama. herkese teşekkürler.

    El alışkanlığınız varsa kendiniz yapabilirsiniz.



    Şu hoparlörlerin üstünü yabancı cisimlere karşı koruyan delikli koruma sacını kullanacaksınız.

    Farı yerinden sökünüz. Kırılan kulaklarını far da yerine japon ile yapıştırın. Sonra bu hoparlör sacını kırılan kulak yerine göre biraz mesefeli olarak kesilecek ve uygun şekil verilecek.

    Şimdi bu şekil verdiğiniz sacı kargaburnu ile tüp veya ocakta ısıtınız. Kırmızı olana kadar bekleyiniz. Daha sonra bu sacı kırılan noktaya koyunuz ve düz tornavida ile biraz bastırın. Plastik hoparlör telinin gözeneğinden çıkınca su ile soğutunuz.

    Artık far kulakları eskisi gibi sağlamdır.



    Bu işlemi tampon tamirinde de kullanabilirsiniz.



    Tesisat işi şakaya gelmez. Bence taktırdığınızı söktürün. Yanlış bağlantı araç yangınına sebep olur

    hocam çok teşekkür ederim çok faydalı bilgiler. sizin çektiğiniz triger zinciri değişim videosunu da izledim. gerçekten çok basit yapılıyormuş gibi geliyor ama benim gibi eline iş yakışmayan adamlar için çok sıkıntılı. belki bizim biladerin eli yatkın onla dediğinizi deneyebiliriz.

    1 günde değişiliyor rahatlıkla... ben bir taraftan söküp bir taraftan da resim, video çekecem diye biraz zaman kaybediyorum... yoksa sökülüp, takılması 6 saate biter... hadi el alışkanlığınız yok... sizde 2 günde sökün... 2gün = 600-800tl işçilik ücreti size kalır + kendi yaptığınız işten mutlu ve emin olursunuz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba arkadaşlar. 2001 Nissan Almera 1.5 Luxury Hatchback LPG'li araç sahibiyim. Aracımdan ve yakıt sarfiyatından çok memnunum. Araç 5 aydır bende ve motor yağı değişim zamanı geldiği için bayram öncesi motor yağını ve filtresini değiştirdim. Araçta şu değişiklikleri yaptıktan sonra yakıt sarfiyatı kilometrede 2 kuruş arttı. Tek depo ile 600 km giden araba artık sadece 550 km gidiyor. 2000 kilometredir ölçüm yapıyorum ve henüz 600 km gidemedim.

    1) Motor yağı Castrol 5w30 C3 ile değiştirildi(primera aracım vardı, bu yağı kullanınca canavar kesilirdi, bu yüzden yine bunu tercih ettim, benden önceki sahibi hangi yağı kullanmış bilmiyorum ama yağ bir milim bile eksilmemiş ve sapsarı altın gibiydi.)

    2) Yağ filtresi orijinali ile değişti.

    3) Hava filtresini temizledim. (satın almaya vaktim yoktu, kurutma makinesi ile uzaktan temizledim)

    4) Polen filtresini temizledim. (satın almaya vaktim yoktu, kurutma makinesi ile uzaktan temizledim)

    5) Motorun üstündeki cıvataların tam sıkı olmadığını fark edip iyice sıktım (iyi mi yaptım, bilmiyorum)

    6) LPG filtresi belki kirlenmiştir deyip muadil olan filtreyi yine muadil filtre ile değiştirdim(Ama filtre tertemizdi, yeni filtre ile görüntü olarak arasında hiç fark yoktu)

    7) Elektrik süpürge hortumu gibi olan hava hortumu 2 parçadan oluşuyordu ve ikinci parça hafif oynuyor diye eklem yerinden siyah bant ile bantladım. (Sadece titreyecek kadar oynuyordu)

    Bunları yapınca araba artık km'de 10 kuruş falan yakar diyordum :D Tam aksine yakıt km'de 2 kuruş arttı. LPG fiyatlarındaki artışı katmıyorum tabiki.

    SİZCE ARABAYA NERDE YAMUK YAPMIŞ OLABİLİRİM?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defansagelsenizelan -- 10 Eylül 2017; 22:56:6 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Earth_Dreams

    Dun kaput kapagi uzerindeki tas izlerini boya atmalarini gizlemek hemde daha sportif bir hava vermek icin cektirdigim seritler.





     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    Hocam bayıldım, benim araçta bundan. Aynı renk 2001 almera luxury. Sizden görünce hemen yaptırasım geldi. Maliyeti ne oldu size?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: defansagelsenizelan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Earth_Dreams

    Dun kaput kapagi uzerindeki tas izlerini boya atmalarini gizlemek hemde daha sportif bir hava vermek icin cektirdigim seritler.





     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    Hocam bayıldım, benim araçta bundan. Aynı renk 2001 almera luxury. Sizden görünce hemen yaptırasım geldi. Maliyeti ne oldu size?

    Kendin yapabilirsen 20tl mal olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tekrar merhabalar araçtaki lpg enjektörlerini yenilemek istiyorum, hangi enjektörü almalıyım üstünde takılı olanın resmini ekliyorum. Üstündeki allah bilir kaç yıllık bende 3 üncü yılını doldurdu, bir kaç tık kalitelisini takmak gönlümden geçen daha hızlı enjeksiyon yapabilecek konu hakkında görüşlerini almak isterim yardımcı olabilirmisin? Araçta hedef marka sistem mevcut buna uyumlu hangi enjektör olabilir yoksa pahalıya gerek yok aynısından alıp takmı dersin hangisi uygun olur, farkedermi? Birde nozul çapı meselesi var üstündekiler 2 diye biliyorum ama emin değilim, düşük devirlerde silkeleme yapıyor arasıra bu durum regülatörden kaynaklı sanırım , ayrıca ayar programından gördüğüm benzin ms değerlerinin hep iki katı cıvarı geziyor lpg enjesiyon süreleri benzin 2,5 fln ken lpg 5,6 cıvarıo oluyor ayrıntı lazım olursa ekran fotolarını koyabılırım. bizim araçlar için uygun nozul çapı kaçtır?
    Benim araç hep fakirde binilmiş ben ltft degeri 0'a yakın şekilde bir ayar yaptım şimdi böyle biniyorum. Araç biraz çok yaksın ama fakire düşürmeyecek şekilde belirlemek isterim nozul çapını... Tabi işin içine regülatör basıncı giriyor bu seferde işler karışıyor ama sanırım benim suan 1200 cıvarı yanılmıyorsam ama dalgalanma mevcut sanırım buda regülatör değişiminin mantıklı olduğunu gösterir performans olarak çok beklentisi olan biri değilim ama ani hızlanmada biraz zayıf, yani regülatör ve enjektör değişimi ile stabil bir konuma geçirmek istiyorum sistemi

    Ayrıca aslında regülatörüde artık değişse iyi olur için muhtemelen çamur doludur değiştirmek isterim ama üstünde ne vardır, hangisi uyar ne nedir ne ne değildir bilgim yok, gazcı arkadaşlara gidince kendi taktıkları marka olmayınca pek ilgilenmiyorlar,uymaz diyip işin içinden çıkıyorlar, amaçları üstündekini söküp yeni kit takmak olunca, siz yardımcı olursanız ben enjektör ve regülatörü değiştirmek istiyorum. Hedef markanın sanayi bakanlıgına bildirdiği malzeme listesinde regülatörün tomasetto oldğu yazıyor ama nedir bilmiyorum. gerekirse üstünde yazıyorsa bakabilirim.


    Verdiğiniz ve vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkürler
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muraterr -- 11 Eylül 2017; 17:45:22 >




  • S.a arkadaslar araniza yeni katildigimi bir onceki mesajimda sizlerle paylasmistim aracim almera 2006 155 binde bu gun baski balatami aisin marka ile degistirttim uzerinden ayni marka baski balata çikti aracim çok daha seri ve debriyaj pedali cok yumuşak oldu...lakin arabami ilk aldigim gunden bugune kadar cok tuhaf bir durum var bu araçlarin yabancisi oldugum icin midir bilmiyorum ama daha once fort fiestam vardi 2000 model onunla kiyasliyorum sorun tam olarak aracim çok isiniyor gibi normalde cok uzun sure kullanmiyorum ama cok isiniyor gibi geliyor bana hararet gostergesi ilk calistirdigimda sifir seviyesinde sonra yavaş yavaş ortalara kadar geliyor ve orada duruyor hararet gostergesine göre bir sorun yok gibi görünüyor ama ben rahat degilim malesef sizde aracinizi ilk aldiginizda boyle bir durum yasadiniz mi sizede cok isiniyormuş gibi geldimi acaba...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muraterr

    Tekrar merhabalar araçtaki lpg enjektörlerini yenilemek istiyorum, hangi enjektörü almalıyım üstünde takılı olanın resmini ekliyorum. Üstündeki allah bilir kaç yıllık bende 3 üncü yılını doldurdu, bir kaç tık kalitelisini takmak gönlümden geçen daha hızlı enjeksiyon yapabilecek konu hakkında görüşlerini almak isterim yardımcı olabilirmisin? Araçta hedef marka sistem mevcut buna uyumlu hangi enjektör olabilir yoksa pahalıya gerek yok aynısından alıp takmı dersin hangisi uygun olur, farkedermi? Birde nozul çapı meselesi var üstündekiler 2 diye biliyorum ama emin değilim, düşük devirlerde silkeleme yapıyor arasıra bu durum regülatörden kaynaklı sanırım , ayrıca ayar programından gördüğüm benzin ms değerlerinin hep iki katı cıvarı geziyor lpg enjesiyon süreleri benzin 2,5 fln ken lpg 5,6 cıvarıo oluyor ayrıntı lazım olursa ekran fotolarını koyabılırım. bizim araçlar için uygun nozul çapı kaçtır?
    Benim araç hep fakirde binilmiş ben ltft degeri 0'a yakın şekilde bir ayar yaptım şimdi böyle biniyorum. Araç biraz çok yaksın ama fakire düşürmeyecek şekilde belirlemek isterim nozul çapını... Tabi işin içine regülatör basıncı giriyor bu seferde işler karışıyor ama sanırım benim suan 1200 cıvarı yanılmıyorsam ama dalgalanma mevcut sanırım buda regülatör değişiminin mantıklı olduğunu gösterir performans olarak çok beklentisi olan biri değilim ama ani hızlanmada biraz zayıf, yani regülatör ve enjektör değişimi ile stabil bir konuma geçirmek istiyorum sistemi

    Ayrıca aslında regülatörüde artık değişse iyi olur için muhtemelen çamur doludur değiştirmek isterim ama üstünde ne vardır, hangisi uyar ne nedir ne ne değildir bilgim yok, gazcı arkadaşlara gidince kendi taktıkları marka olmayınca pek ilgilenmiyorlar,uymaz diyip işin içinden çıkıyorlar, amaçları üstündekini söküp yeni kit takmak olunca, siz yardımcı olursanız ben enjektör ve regülatörü değiştirmek istiyorum. Hedef markanın sanayi bakanlıgına bildirdiği malzeme listesinde regülatörün tomasetto oldğu yazıyor ama nedir bilmiyorum. gerekirse üstünde yazıyorsa bakabilirim.


    Verdiğiniz ve vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkürler
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    Atiker enjektörler ile aynı. Komple set 120-150 arasında satılıyor. (Enjektör takımı+iç filtre+dış filtre+kesici)

    Performans için gold serisini alabilirsiniz. Gold serisi 2ohm. Bu normal seri 3ohm dirence sahip.



    1.5 motor araca 1.8nozul hem yakıt tasarrufu hemde uygun karışım oranını sağlar. 2.0nozul da takılabilir. Ancak map ayarında hepsini tek tek düşürmeniz gerekir.



    Regülatör atikerin alabilirsiniz. 150tl civarında



    Şimdi... hedef, aldessa, akl vs... çoğu marka atikerin kullandığı parçaları kullanıyor. Sadece komut anahtarının ve lpg ecu şekli farklı oluyor. Geri kalan tüm parçalar aynı.



    Resimdeki enjektör atiker enjektör ile birebir soketi ile aynı. Kendiniz kolayca değiştirebilirsiniz. Depodaki vanayı kapatın. Aracı çalıştırın boru içindeki lpg bitince benzine geçer. Aracı stop edin. Enjektörleri sökerken sadece şuna dikkat edin. Enjektör hortumlarının sırası. Oda aynı sırada takılacak o kadar. Birde soket kablo dibinde numaralar var. Onları karıştırmayın. Aynı şekilde takılmalı. İsterseniz bir kağıt ve bant ile üzerine sırasıyla cam suyu bidonu tarafından itibaren hem hortuma hem sokete 1 2 3 4 yazın. Geri aynı sıradan takın.



    Bu arada lpg enjektör ile emme manifolduna giren hortumları kontrol edin. Gerekirse değiştirin. 1.5 mt 4'ü için fazlasıyla yeterli. Önceden takanlar nereye takmış bilmiyorum. Ama bu hortum mesafesini ne kadar kısa olursa performans o kadar artar. Ayrıca tüm hortumlar aynı olmalı. Uzun olması tekleme yaptırır.

    Ayrıca lpg regülatör ile enjektör aynı hizada olması daha iyi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba. Güncel yakıt tüketimleriniz nasıl?
    Benim araç son zamanlarda fazla tüketiyor gibi geldi. Son ölçümde 10.65 LT/ 100 km (0,28 kr civarı) çıktı.
    Depoyu full yaptıktan sonra 390 km civarı giden araç 310-320 gitmeye başladı.
    (Yakın zamanda regülatör ve buji değişimi yaptım)
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Attaki ürün uygunmudur? Regülatör tam uyarmı sanki biraz farklı giriş yerleri, ayrıca ısı sensoru nereye takılır oda farklı sanırım. filtreler değişik bendeki tüp şeklinde olursa bu arkadaşlarla iletişime geçeceğim.

    Birde merak ettim lpg ecusunu atiker gibi bir marka ile değiştirme imkanım varmı şuanki sisteme soketi muhtemelen uymuyor sök tak şeklinde olmayacak, beyin değişimi olsa bile kablolamanın yeniden mi yapılması gerekir? Bu nasıl oluyor bilgi verebilirmisiniz konuyla alakalı bilgibiz varsa teşekurler


    https://www.lpgyedekparca.com/atiker-enjektor-regulator-seti?gclid=Cj0KCQjw6NjNBRDKARIsAFn3NMpsuAUt3hjLh295eDM897c9cnwLhMLDZslUzlSt7CfmZXhUDMlUM9QaAsmnEALw_wcB

    Arkadaşlarla görüştüm alltaki ürün uyar diyorlar
    https://www.lpgyedekparca.com/mimgas-toros-sirali-beyin

    Başka bir siteyle görüştüm bu ürün uyar dedi
    https://www.lpgpazar.com/urun/atiker-lpg-regulator-sr07-100-kw



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muraterr -- 12 Eylül 2017; 13:35:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muraterr

    Attaki ürün uygunmudur? Regülatör tam uyarmı sanki biraz farklı giriş yerleri, ayrıca ısı sensoru nereye takılır oda farklı sanırım. filtreler değişik bendeki tüp şeklinde olursa bu arkadaşlarla iletişime geçeceğim.

    Birde merak ettim lpg ecusunu atiker gibi bir marka ile değiştirme imkanım varmı şuanki sisteme soketi muhtemelen uymuyor sök tak şeklinde olmayacak, beyin değişimi olsa bile kablolamanın yeniden mi yapılması gerekir? Bu nasıl oluyor bilgi verebilirmisiniz konuyla alakalı bilgibiz varsa teşekurler


    https://www.lpgyedekparca.com/atiker-enjektor-regulator-seti?gclid=Cj0KCQjw6NjNBRDKARIsAFn3NMpsuAUt3hjLh295eDM897c9cnwLhMLDZslUzlSt7CfmZXhUDMlUM9QaAsmnEALw_wcB

    Arkadaşlarla görüştüm alltaki ürün uyar diyorlar
    https://www.lpgyedekparca.com/mimgas-toros-sirali-beyin

    Başka bir siteyle görüştüm bu ürün uyar dedi
    https://www.lpgpazar.com/urun/atiker-lpg-regulator-sr07-100-kw



    178tl yazan fiyatta ki tüm parçalar sizin sisteme uyar. Yalnızca regülatörün giriş/çıkış yerleri sizin şuan ki lpg regülatöre göre ters olabilir. Bağlantıları düzenlemeniz durumda uyar. Yalnız bu linkde ki regülatörde kesici yok. Kendi regülatördeki kesici ve diğer eğer varsa ısı sensörünü söküp yeni regülatöre bağlayacaksınız.

    Normalde eğer AKL marka ise kesin Atiker uyuyor. Ama mimgas ecu aynı mı bilemiyorum.

    Eğer soketi uygun bir Lpg ecu alırsanız kablo sisteminin eğer kablolarda erime veya kopukluk yok ise yeniden kablolama yapılmasına gerek yok.

    Yeni Lpg ecu takılınca mutlaka gaz ayarı şart.



    Eğer size komple kablo değişecek denildiyse ve ecu şuanki ile birebir aynı soket kullanıyor ise fazla para almaya yönelik hareket. Ayrıca eski ecu da asla orada bırakmayın. Yanınızda bulunsun. Elektronik parça. Bozulabilir. Garantiye yolladığınızda eski ecu takıp. Aracın yatmasını önlemiş olursunuz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Cevaplarınız için teşekkürler;

    Ben bu arada lpgyedekparca isimli sitedeki ustayla görüştüm. ilk linkteki atiker olmaz dedi çünkü sizinde bahsettiğiniz gibi seninkinin üstünde lpg kesici var diyor mimgasın regulatörü almalısın diyor. enjektör farketmez dedi (yanlız yeni enjektöre eski nozulları kullan diyor.) onuda atiker 3 ohm olandan alacagız.

    Regülatöre ısı sensörü nasıl olur dedim onuda yenileyelim valla ben istediğin markayı koyayım göndereyim ama o zaman için ne kullanılmış bilinmez uymayabilir dedi,üstündekini kullanacağız anlaşılan yenilemişken onuda yenilesek iyi olurdu. ama bunun yanında üçüncü linkteki arkadaş atıker uyar dedi mımgaz diyen olmaz diyor nedir ne değildir tam anlamadım valla, sonuç olarak mimgas regülatör ve atiker enjektöre tmm dedik 220-230 tl bir rakam söyledi yarın tekrar alım için iletişime geçeceğim.İnşallah reğülatörü sıkıntısız sök-tak yaparak değişikliği yapabilirim ve sıkıntısız sisteme uyup sorun cikarmaz yenileyelim derken çalışan sıstemi bozmayız.

    Ecu değişimi ile alakalı olarakta lpgpazardaki arkadaş ecu/map sensörü ve düğme değişirse olabilir neden olmasın dedi ama tesisatta elden geçecek yani, ama atikerin altta linki olan ecu ile soket aynı direkt bağlantı olabilir ama dediği gibi map sensoru ve geçiş düğmesi değişmesi lazım, velevki parçaları alsak hiç bir gazcı bunu yapmaya yanaşmaz uğraşmazlar aradıgım adam uzun vadede istanbul izmirde olsa gidince bi ara yapabilir fakat kendileri kayseri firmasıymış :) velhasılı durum böyleyken böyle

    http://www.otogazyedekparca-pazari.com/urun/atiker-nano-fast-sirali-sistem-ecu_1608.aspx?CatId=262




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muraterr

    Cevaplarınız için teşekkürler;

    Ben bu arada lpgyedekparca isimli sitedeki ustayla görüştüm. ilk linkteki atiker olmaz dedi çünkü sizinde bahsettiğiniz gibi seninkinin üstünde lpg kesici var diyor mimgasın regulatörü almalısın diyor. enjektör farketmez dedi (yanlız yeni enjektöre eski nozulları kullan diyor.) onuda atiker 3 ohm olandan alacagız.

    Regülatöre ısı sensörü nasıl olur dedim onuda yenileyelim valla ben istediğin markayı koyayım göndereyim ama o zaman için ne kullanılmış bilinmez uymayabilir dedi,üstündekini kullanacağız anlaşılan yenilemişken onuda yenilesek iyi olurdu. ama bunun yanında üçüncü linkteki arkadaş atıker uyar dedi mımgaz diyen olmaz diyor nedir ne değildir tam anlamadım valla, sonuç olarak mimgas regülatör ve atiker enjektöre tmm dedik 220-230 tl bir rakam söyledi yarın tekrar alım için iletişime geçeceğim.İnşallah reğülatörü sıkıntısız sök-tak yaparak değişikliği yapabilirim ve sıkıntısız sisteme uyup sorun cikarmaz yenileyelim derken çalışan sıstemi bozmayız.

    Ecu değişimi ile alakalı olarakta lpgpazardaki arkadaş ecu/map sensörü ve düğme değişirse olabilir neden olmasın dedi ama tesisatta elden geçecek yani, ama atikerin altta linki olan ecu ile soket aynı direkt bağlantı olabilir ama dediği gibi map sensoru ve geçiş düğmesi değişmesi lazım, velevki parçaları alsak hiç bir gazcı bunu yapmaya yanaşmaz uğraşmazlar aradıgım adam uzun vadede istanbul izmirde olsa gidince bi ara yapabilir fakat kendileri kayseri firmasıymış :) velhasılı durum böyleyken böyle

    http://www.otogazyedekparca-pazari.com/urun/atiker-nano-fast-sirali-sistem-ecu_1608.aspx?CatId=262

    Atikerde safe fast al... bozulma ihtimali en düşük ecu... nano fast veya micro fast uzak dur...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muraterr

    Cevaplarınız için teşekkürler;

    Ben bu arada lpgyedekparca isimli sitedeki ustayla görüştüm. ilk linkteki atiker olmaz dedi çünkü sizinde bahsettiğiniz gibi seninkinin üstünde lpg kesici var diyor mimgasın regulatörü almalısın diyor. enjektör farketmez dedi (yanlız yeni enjektöre eski nozulları kullan diyor.) onuda atiker 3 ohm olandan alacagız.

    Regülatöre ısı sensörü nasıl olur dedim onuda yenileyelim valla ben istediğin markayı koyayım göndereyim ama o zaman için ne kullanılmış bilinmez uymayabilir dedi,üstündekini kullanacağız anlaşılan yenilemişken onuda yenilesek iyi olurdu. ama bunun yanında üçüncü linkteki arkadaş atıker uyar dedi mımgaz diyen olmaz diyor nedir ne değildir tam anlamadım valla, sonuç olarak mimgas regülatör ve atiker enjektöre tmm dedik 220-230 tl bir rakam söyledi yarın tekrar alım için iletişime geçeceğim.İnşallah reğülatörü sıkıntısız sök-tak yaparak değişikliği yapabilirim ve sıkıntısız sisteme uyup sorun cikarmaz yenileyelim derken çalışan sıstemi bozmayız.

    Ecu değişimi ile alakalı olarakta lpgpazardaki arkadaş ecu/map sensörü ve düğme değişirse olabilir neden olmasın dedi ama tesisatta elden geçecek yani, ama atikerin altta linki olan ecu ile soket aynı direkt bağlantı olabilir ama dediği gibi map sensoru ve geçiş düğmesi değişmesi lazım, velevki parçaları alsak hiç bir gazcı bunu yapmaya yanaşmaz uğraşmazlar aradıgım adam uzun vadede istanbul izmirde olsa gidince bi ara yapabilir fakat kendileri kayseri firmasıymış :) velhasılı durum böyleyken böyle

    http://www.otogazyedekparca-pazari.com/urun/atiker-nano-fast-sirali-sistem-ecu_1608.aspx?CatId=262

    Atikerde safe fast al... bozulma ihtimali en düşük ecu... nano fast veya micro fast uzak dur...

    bu arada sıralı sistem bütün regülatörler birbirine uyar. Sadece tek fark ile. Bazılarında gaz kesicisi regülatör üstündedir ve kesici enerji kabloları ona göre uzunlukta şekillendirilmiştir. bazılarında kesici üzerinde değil, harici bir noktadadır. Enerji kablosuda ona göre şekillendirilmiştir.

    şimdi lpg ecu iyi ise değiştirmeye gerek yok. bu sebepten düğmede değişmesine gerek yok.

    siz lpg ecu, lpg regülatör, gaz kesici ve map sensörünün fotolarıı atın. size daha net cevap verebilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkbalsever

    S.a arkadaslar araniza yeni katildigimi bir onceki mesajimda sizlerle paylasmistim aracim almera 2006 155 binde bu gun baski balatami aisin marka ile degistirttim uzerinden ayni marka baski balata çikti aracim çok daha seri ve debriyaj pedali cok yumuşak oldu...lakin arabami ilk aldigim gunden bugune kadar cok tuhaf bir durum var bu araçlarin yabancisi oldugum icin midir bilmiyorum ama daha once fort fiestam vardi 2000 model onunla kiyasliyorum sorun tam olarak aracim çok isiniyor gibi normalde cok uzun sure kullanmiyorum ama cok isiniyor gibi geliyor bana hararet gostergesi ilk calistirdigimda sifir seviyesinde sonra yavaş yavaş ortalara kadar geliyor ve orada duruyor hararet gostergesine göre bir sorun yok gibi görünüyor ama ben rahat degilim malesef sizde aracinizi ilk aldiginizda boyle bir durum yasadiniz mi sizede cok isiniyormuş gibi geldimi acaba...

    Ortada kalıyorsa herşey normal... hararetin yavaşca yükselmesi normal... ama antifrizi yenisi ile değiştirmeniz sistemde bir miktar iyileşmeye yardımcı olur.

    Ayrıca antifrizi kırmızı organik ile yenilemeni öneririm.

    Tabi sivri zekalı ustalar gibi. Hemen doldurmayın. Yoksa radyatör, termostat veya devirdaimden su kaçırmaya başlar.

    Antifrizi soğutma sistemini alıştırarak kullanmalısın.

    Normalde 3lt+0.5lt lpg regülatör toplam 3.5lt alır. Siz sistem alıştırmak için 5lt alın. Aracı çalıştırın fan açana kadar çalışır vaziyette bekleyin. Fan açtığı anda motoru stop edin. Radyatör alt hortumun kelepçesini gevşetin. Şimdi elinizi yakmamak için sıcaklığa dayanıklı eldiven yada elinizi havlu ile iyice sarın. Boşalacak yerin altına tava veya leğen koyun. Şimdi hortumaasılın. Eğer sökülmeye sökülmeye ağızı yapışmışsa düz ağızlı tornavida ile hortum ucundan hortumu yırtmadan yapışmayı ayırın. Dikkatli olun soğutma sıvısı en az 80derece. Hortumu çekin ve antifrizi boşaltın. Şimdi hortumu geri yerine takın. Kelepçeyi az sıkın. Geri çıkaracağız. boşalttığınız soğutma sıvını 2lt yeni kırmızı antifriz ile radyatör ağızından doldurun. Üstünü su ile tamamlayın. Motoru çalıştırın. 1dk çalışsın. Geri antifrizi boşaltın. Tekrar doldurun aynı antifrizi. Tabi boşalttığınızı hemen doldurmayın. İçinde blok içinde çözünmüş kurumlar vardır. Hatta rengi ilk koyduğunuz kırmızı gibi değildir. Bunun üst kısmını doldurun dibini doldurmayın. Tekrar 1dk çalıştırın. Tekrar boşaltın. Şimdi komple yeni antifriz ile doldurun. Üstüne mümkün mertebe su eklemeyin. Su ekleyince derece ölçer 55 derece oluyormuş. Ben o mantığa inanmıyorum. Birşeye başka sıvı eklenince özelliği azalır. Ben komple kırmızı antifriz eklemiştim. Arkadaş ölçtü 15 derece çıktı. Ama iç anadolunun kuru soğuğu meşhurdur. -28derece gece görmüştük. Sabah bir çok kişinin aracı ya çalışmadı yada blok patlatmışlardı. Bende tek marş MaaşAllah...

    Hatta bu konuda ne kadar haklı olduğumu kendiniz ölçün.

    Boşalttığınız sıvının miktarını ölçün. (Önce boş bir leğen veya tavaya boşaltın. Tabi en az 3 lt alacak büyüklükte olacak). Şimdi mantıken boşalttığınız miktar kadar geri doldurmanız lazım. Ancak ilk doldurdunuz herşey tamam. Motoru çalıştırdınız. Belli sıcaklıktan sonra o da ne. Hararet kabında sıvı bitmiş. Eklediniz 1lt. Sonra 20-30km sonra eksilirse bir miktar daha azalır. Sonra sabit kalır.

    Bunun nedeni eski nesil antifrizlerin kurumları çözememesi. Blok üzerinde tıkanmaya ve varsa lpg regülatörün soğutma odasında kuruma sebep olur. Kırmızı organik antifriz böyle yer varsa eriyir ve çözer bu sebepten fazla alır.

    İlk aracımı aldığımda bende böyle oldu. Aynı ilden Emirhan arkadaşında Almerasında aracının antifrizini değiştirdiğimizde onda da aynısı oldu.

    Bana göre çoğu araçta tıkanıklık var.

    Ama bu kırmızıya geçme işini dediğim şekilde yapılmazsa kaş yapayım derken göz çıkarılır.

    Hatta bu değişimden sonra fan açma aralığının azaldığını fark edersiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 13611362136313641365
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.