Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (1362. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
28.183
Cevap
201
Favori
1.716.330
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13601361136213631364
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevket_caglar

    Herkese iyi bayramlar.



    Araç 5. vitesteyken hızı 100 km yi geçtiğinde vitesten düşüyor. Vitesten düşünce devir birden yükseliyor ve vites boşta gibi değilde arada bir yerde gibi ses yapıyor. Araç takılmış gibi hissettiriyor. Bunu sürekli yapmıyor ancak 100 kmden sonraki hızlarda yirmi dakika gibi gittikten sonra vites düşüyor. Sizce bu neden kaynaklanıyor olabilir ve çözümü nedir?



    5. vites dişlisi, senkromeçi veya senkromenç hilali diye parçalar yazıyor internetten araştırdığıma göre. Bu parçaları alabileceğim uygun fiyatlı ve güvenilir bir yer biliyor musunuz?



    Küçük bir şehirde yaşadığım için parçayı dışardan alıp taktırmam gerekiyor. Ustalar da şanzımanı açmadan anlayamayız diyorlar. Bu yüzden gerekli parçayı en kısa sürede temin etmem gerekecek.



    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

    Kesin 5 vites sekromeç dişli veya hilallerindense şanzıman inmesine gerek yok. Japonlar bunu düşünmüş.

    Şanzımanın yanında (sol tekere doğru bakıyor) 6-8 vidalı bir kapak var. Onu sökünce 5.vites dişli, sekromeç gözükür. Ancak bu söylediğim sadece 5.vites için.

    Diğer vitesler için şanzıman inmesi gerekir.

    20dk gittikten sonra vites düşüyor derken atıyor anlamında mı yoksa araç devirden mi düşüyor anlamadım.

    Ama 5.vites için şanzımanın inmesine gerek yok.

    Bunu söyleyen Almerayı bilmeyen bir usta sanırım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim.



    Vitesten düşüyordan kasdım atıyor anlamındaydı. Şöyle oluyor; araç seyir halindeyken 5. vitesten atıyor ancak elimle o an yerine ittiğimde gidiyor. Uzun yolda başıma geldiği için bir kaç saat vitesi böyle tutarak gittim hatta. Biraz çile çektirdi 😃



    Burda dediğiniz gibi almeradan anlayan bir usta yok malesef. Bakmadan genel olarak konuştular hep. Yardımınız için çok teşekkür ederim. Güvendiğim bir usta var. Ondan anlattığınız şekilde bakmasını isterim.



    Almera çok güzel ve zor sorun çıkartan bir araç ancak, parçasını ve ustasını küçük yerlerde bulmak biraz oluyor.



    Keyifli sürüşler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevket_caglar

    Cevabınız için teşekkür ederim.



    Vitesten düşüyordan kasdım atıyor anlamındaydı. Şöyle oluyor; araç seyir halindeyken 5. vitesten atıyor ancak elimle o an yerine ittiğimde gidiyor. Uzun yolda başıma geldiği için bir kaç saat vitesi böyle tutarak gittim hatta. Biraz çile çektirdi &#128515;



    Burda dediğiniz gibi almeradan anlayan bir usta yok malesef. Bakmadan genel olarak konuştular hep. Yardımınız için çok teşekkür ederim. Güvendiğim bir usta var. Ondan anlattığınız şekilde bakmasını isterim.



    Almera çok güzel ve zor sorun çıkartan bir araç ancak, parçasını ve ustasını küçük yerlerde bulmak biraz oluyor.



    Keyifli sürüşler.



    Sadece vites atması ise kesinlikle şanzıman inmesine gerek yok.

    Şanzıman dökümanı bende var. Ben aracın komple şanzımanını söküp, içini dağıtmıştım. Benim aracın 1 vites dişlisi sıyrılmıştı. Priz direk milini komple değiştirmiştim.

    Geri toplaması yap-boz tamamlamak kadar kolay.



    5.vites için yan kapağı söktürün. Zaten 5.vites sekromeç, hilal, dişli vs... gözükür. O kısımdan değiştirilebiliyor. Forumdan 1 arkadaşın da sizinle aynı sorunu yaşamıştı. Oda bahsettiğim şekilde bir ustaya yaptırmışdı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: sevket_caglar

    Cevabınız için teşekkür ederim.



    Vitesten düşüyordan kasdım atıyor anlamındaydı. Şöyle oluyor; araç seyir halindeyken 5. vitesten atıyor ancak elimle o an yerine ittiğimde gidiyor. Uzun yolda başıma geldiği için bir kaç saat vitesi böyle tutarak gittim hatta. Biraz çile çektirdi &#128515;



    Burda dediğiniz gibi almeradan anlayan bir usta yok malesef. Bakmadan genel olarak konuştular hep. Yardımınız için çok teşekkür ederim. Güvendiğim bir usta var. Ondan anlattığınız şekilde bakmasını isterim.



    Almera çok güzel ve zor sorun çıkartan bir araç ancak, parçasını ve ustasını küçük yerlerde bulmak biraz oluyor.



    Keyifli sürüşler.



    Sadece vites atması ise kesinlikle şanzıman inmesine gerek yok.

    Şanzıman dökümanı bende var. Ben aracın komple şanzımanını söküp, içini dağıtmıştım. Benim aracın 1 vites dişlisi sıyrılmıştı. Priz direk milini komple değiştirmiştim.

    Geri toplaması yap-boz tamamlamak kadar kolay.



    5.vites için yan kapağı söktürün. Zaten 5.vites sekromeç, hilal, dişli vs... gözükür. O kısımdan değiştirilebiliyor. Forumdan 1 arkadaşın da sizinle aynı sorunu yaşamıştı. Oda bahsettiğim şekilde bir ustaya yaptırmışdı.

    Bu yan kapağın açılması halinde de şanzıman yağının boşaltılması gerekiyor değil mi? 2004 Hb kasa bir aracım var. Sizce hangi marka ve model şanzıman yağını koydurtmam gerekiyor?



    Bir de 5. vites dişlisi, senkromeçi veya hilali parçalarını nereden bulabilirim? Bulunduğum yerde fren balatalarını bile bulmak sıkıntı olduğu için dışarıdan sipariş vermek zorundayım. Bilidiğiniz güvenilir ve uygun fiyat veren bir yedek parçacı var mıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xemresenx

    Bu kadar detaylı anlattığınız için gerçekten çok teşekkürler. İnce ayrıntıları bilmek işimi oldukça kolaylaştıracaktır. küçük bir yerde yaşıyorum. Umarım iyi bir usta bulabilirim.



    Tavan iç döşemesi mecbur sökülecek zaten. sarkmalar var. koltuk döşemesini de yeniletmeyi düşünüyorum.



    Bahsettiğiniz akıllı vida uygulaması aynen benim araçta da var)) cam fitillerinde sıkıntı var. camı açarken ses yapıyor ve fitil içeri doğru dönüyor. dediğiniz şeyi deneyeceğim.



    Vites topuzunu geçen sene servisten orjinalini alıp değiştirdim fakat tam sıktığım zaman topuz yamuk kaldı. Rakamlar düz olacak şekilde bıraksam bu seferde çok boşluk kalıyor. iyice sıkayım dedim ama düzelmedi ve sıkıştı elle açamadım bir daha. Aletle de zorlamak istemedim. yamuk bir şekilde kullanıyorum. Sinirimi bozuyor ama idare ediyorum. Körüğün durumu çok kötü değil.



    İki önceki sahibi arka stopları değiştirmiş. sanırım el yapımı. sol taraftakine taş gelmiş ve büyük bir çatlak var. İkisini de orjinaliyle değiştiricem. Temiz bir çıkmasını bulabilirim sanırım. Ön farlarda da sıkıntı var birinin bağlantı ayağı çatlak. uzunlardan memnun değilim. Kısaların ayarı yapılıyor fakat uzunların ayarı olmuyor. Yoldan çok havayı aydınlatıyor gibi)) Evde bir de 2011 model Lancer var uzun yola giderken onu alıyorum bunu yakın mesafede kullandığım için çok sorun olmuyor ama imkan bulursam değiştirmek istiyorum. Aslında makyajlı kasanın farları buna uyar mı diye de merak ediyorum. Sinyallerle birlikte çıkarıp onunla değiştirebilsem güzel olurdu.



    Airbag ışığı aldığımdan beri yanıyor. birkaç değişik formül yazılmış ama anlatımlar hep ışığın kontağı açıp 6-7 saniye sonra sönüp tekrar yanması şeklinde. Bende ışık hiç sönmüyor. Makineye bağlayınca hata da göstermiyor. Beyinden olabilir dediler. Güvenip o zaman yaptıramadım. hala yanmaya devam ediyor.



    Ayrıca arka frenlerde bir sorun var. El frenini bırakıp hareket edince 1-2 saniye fren sesi yapıyor ve sonra kesiyor. Ustaya götürdüm. merkezler rahat çalışmıyor dedi. Alıştırdı. ilk zamanlar birşey yoktu ama sonradan yine yapmaya başladı. tekrar ustaya gittim. baktık yine aynı. Aynı işlemi tekrar yaptı ama şu anda yine aynı şekilde. Merkezlerin değişmesi gerekecek sanırım. Arka balataları servisten aldım ama piyasadaki yan sanayi diye satılan markalardan daha düşük kaliteli. Düşük süratlerde frene basınca cıyak cıyak ötüyor. Bir de çıkan balatayla aralarında boyutsal farklılık da vardı. servisin verdiğinde boşluk oldu. Eğer benim gibi servisindeki orjinali, daha kalitelidir diye düşenen varsa yok öyle bişey. Bir daha mecbur kalmadıkça servisin önünden geçmem. Balatayı servisten alacağınıza bosch veya trw gibi bilindik markaları almak çok daha mantıklı olur.



    Aracın yaşına göre km si düşük. Daha 137 binde. O yüzden kaportasını adam akıllı yaptırıp o beni bırakana kadar kullanırım diye düşünüyorum)))

    Tavan döşemesinin sökülmesi 30-45dk sürer. Sökülme detayı yazması uzun ama sökümü kolay.

    Tavan döşeme sarkmasının onarımı 30-40tl. Derby endüstriyel yapıştırıcı 1kg olandan alınacak. 2 adet fırça. Biri 2 parmak kalınlığında. Diğeri 5 parmak veya biraz daha fazla kalınlıkta.

    Tavan Döşme sökülünce, güneşli havada döşeme güneşe bakacak şekilde yani ters bırakın. Yaklaşık 10-15dk beklesin. Döşemeyi gölgeye alın ve köşelerden ayırarak sökün. Yapıştırıcıyı tavan döşeme kartonuna komple değilde yapıştırabileceğiniz kadar sürün. Sürdükçe yapıştırın. Sakın yapıştırıcı sürünce hemen döşemeyi üzerine bırakmayın. Yapıştırıcı yaklaşık 1dk yapışma kıvamına gelsin sonra döşemeyi yapıştırın. Döşemede kabarcık olursa inca plastik çekçek (ucu lastik olmayan) ile kabarcıkları köşelere çekerek atın. Biraz bekleyin. Sonra yapıştırmaya aynı şekilde yapıştırıcı sürerek devam edin. Kısacası tavan döşemesini aklınızdan 6 parçaya bölün. 1 bölüme sürün. 1dk bekleyin. Döşemeyi yapıştırın. Kabarcıkları alın. 10dk bejleyin. Sonra diğer 2 bölmeyi. Böyle böyle tavan döşemeyi bitirin. Komple bitikten sonra 45-60dk tamamen kurumasını bekleyin. Ters çevirin ve sarkma var mı (iyi yapışmayan yer) kontrol edin. Varsa saç kurutma makinesi ile ısıtın yapışkan sıcaktan kendini toplar. Sizde o sarkan yerin üstüne ağır biley koyun ve 1 saat bekleyin. Eğer sarkma yoksa artık takılabilir.



    Fren konusunda sorun 2 ana temelden kaynaklanıyor.

    Alt kaliper milini 10 lokma anahtar ile sökünce kaliperin tamburunu yukarı kaldırın. Balataları çıkarın.

    1.Fren kaliper pistonun dış yüzeyinin kurum veya pas bağlaması. Bunun en temel sorunu yıpranmış conta. Piston kenarındaki conta dikkatli şekilde sökün. Pistonu yerinden çıkarın. Sivri zekalı frenci denilen usta gibi çekiç/murç gerek yok. Fren hortumunu sökün. Fren hava alma vidasını gevşetin. Kargaburnu ile sağ sol yapınca kolay gelir. Çekiç sakın vurdurmayın. Onu yapan ustaları boğasım geliyor. Pistonun kenarlarını ince zımpara (motorlu taşlama ile değil) elinizle dikkatli temizleyin. Taş ince hat oluşturur buda hava almasına ve frenin tutmamasına sebep olur. Temizledikten sonra takarkende çekiç kullanmayın. 2 adet levyeye benzer bir birşey ile bastırın. İçine girer. Geri tamburu takın havasını alın.

    2.kaliper milinin yamulması. Bu sebepten kaliper tamburu geç balataları sıkar ve geç balataları bırakır. Bu milin düzeltilmesi pek mümkün değil.



    O yüzden fren tamir takımı ile mil, conta vs... değiştirirseniz frenler eskisi gibi olur.



    Sanayideki ustalar böyle şeylerle uğraşmak istemiyor. Hemen yeni komple kaliper al-tak. Sonra ustayız derler.



    Not = bu söylediğim ön frenler içinde geçerli. Hatta disk frenli tüm araçlar için geçerli.

    Sadece arka frenlerde el freni telinin arka kaliper içine giren bir mekanizma var ve bu pistona basarak balatayı sıkmayı sağlıyor. Elektrik el frenli sistemde de el fren telinin baskı yapmasını motor kurarak sağlıyor.



    Bu tüm disk frenli araçlarda geçerlidir.



    Sakın el freni balatası ile disk fren balatasının ayrı olduğu yalanına inanmayın. Usta efsane masallarından biri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevket_caglar


    quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: sevket_caglar

    Cevabınız için teşekkür ederim.



    Vitesten düşüyordan kasdım atıyor anlamındaydı. Şöyle oluyor; araç seyir halindeyken 5. vitesten atıyor ancak elimle o an yerine ittiğimde gidiyor. Uzun yolda başıma geldiği için bir kaç saat vitesi böyle tutarak gittim hatta. Biraz çile çektirdi &#128515;



    Burda dediğiniz gibi almeradan anlayan bir usta yok malesef. Bakmadan genel olarak konuştular hep. Yardımınız için çok teşekkür ederim. Güvendiğim bir usta var. Ondan anlattığınız şekilde bakmasını isterim.



    Almera çok güzel ve zor sorun çıkartan bir araç ancak, parçasını ve ustasını küçük yerlerde bulmak biraz oluyor.



    Keyifli sürüşler.



    Sadece vites atması ise kesinlikle şanzıman inmesine gerek yok.

    Şanzıman dökümanı bende var. Ben aracın komple şanzımanını söküp, içini dağıtmıştım. Benim aracın 1 vites dişlisi sıyrılmıştı. Priz direk milini komple değiştirmiştim.

    Geri toplaması yap-boz tamamlamak kadar kolay.



    5.vites için yan kapağı söktürün. Zaten 5.vites sekromeç, hilal, dişli vs... gözükür. O kısımdan değiştirilebiliyor. Forumdan 1 arkadaşın da sizinle aynı sorunu yaşamıştı. Oda bahsettiğim şekilde bir ustaya yaptırmışdı.

    Bu yan kapağın açılması halinde de şanzıman yağının boşaltılması gerekiyor değil mi? 2004 Hb kasa bir aracım var. Sizce hangi marka ve model şanzıman yağını koydurtmam gerekiyor?



    Bir de 5. vites dişlisi, senkromeçi veya hilali parçalarını nereden bulabilirim? Bulunduğum yerde fren balatalarını bile bulmak sıkıntı olduğu için dışarıdan sipariş vermek zorundayım. Bilidiğiniz güvenilir ve uygun fiyat veren bir yedek parçacı var mıdır?

    Parçaları bulunduğunuz ilde nereden bulabilirsiniz bilmiyorum. Ama ben hep Ankara Yıldız Oto Sanayiden alırım.



    Şanzıman yağı o kapak açılınca boşalır. Eski şanzıman yağını bir kaba boşaltın. Simsiyah olmamışsa eskisini tülbent, yazma gibi birşey yardımı ile süzün. (Süzgeç olmaz) şeffaf bir şişe de 1-2 saat bekletin. Sonra eğer alt-üst yağ renklerinde fark varsa komple değiştirin. Aynı renk ise eskisini koyun üzerine ekleme yaptırın.



    Yağ olarak Mobil 75w90 alın. 3lt. Birde motorsilk şanzıman yağı katkısı ekleyin. Tertemiz olsun.



    Tabi şanzıman yağını hemen koymayın. Sıfır ATF yağ ile şanzımanın üstten doldurun. Alttan boşaltın. Bunu birkaç kere yapın. İçinde metal parçalar aksın. Sonra kendi yağını koyun.



    Bunu yaptıracağınız usta pek yapmayacaktır. O hemen işini bitirip, başka müşteri veya dinlenmeyi ister. Böyle yapmazsa. Sonra tekrar hatta komple şanzıman indirmek gerekebilir.



    Başta dediğim şekilde yapıp/yapamayacağımı sorun. İşlem yapılırken aracın yanından ayrılmayın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT

    20 tl gaz ile 115km yol gitmişim şehiriçi... ben 5km sabah ilk çalıştırmada benzinle gittim diyorum. (Aslında ısıtmadan gitmem. Ama yuvarladım işte. )

    20TL÷110=0.18TL şehiriçi yakıt tüketimi. 2.50 lt/tl gaz.

    Azda gaza gelmeyip basmasam değer biraz daha düşer...

    2.77 gaz ile uzun yol ortalama hız 130, çocukla beraber 5 kişi ve bagaj dolu izmir Ankara bende 0.23 kuruş yaktı.

    Tamam çoğu zaman klima açıktı, ama ben yinede biraz daha az yakmasını beklerdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Çok sağolun. İlk fırsatta yaptırmayı düşünüyorum. İyi bayramlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba 2001 almera iç tavan aydınlatması nerden bulabilirim yardımcı olabilecek var mı ? Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar maf sensöründeki direncin değerini bilen varmi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrt_yzc

    Arkadaşlar maf sensöründeki direncin değerini bilen varmi?



    Direnç değil. Zener diyot

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electro58

    Merhaba 2001 almera iç tavan aydınlatması nerden bulabilirim yardımcı olabilecek var mı ? Teşekkürler

    Ankara yıldız oto sanayinde bulabilirsiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Kaç wolt ve yönü hakkında bilginiz varmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrt_yzc

    Kaç wolt ve yönü hakkında bilginiz varmı




    Sıcaklık sensoruymus



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrt_yzc -- 5 Eylül 2017; 5:56:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • memoli156 kullanıcısına yanıt
    Merhaba bende aracimda ayni sorunu yasiyorum nasil hallatiniz sorunu tam olarak paylasabilirmisiniz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mkbalsever M kullanıcısına yanıt
    Henüz halletmedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrt_yzc


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrt_yzc

    Kaç wolt ve yönü hakkında bilginiz varmı




    Sıcaklık sensoruymus

    Sıcaklık sensörü denilen şey zener diyot görevindedir. Ptc veya Ntc şeklindedir. İkiside ters görevi vardır. Birinde sıcaklık artarken voltaj geçirkenliği artarken. Diğerinde sıcaklık artarken voltaj geçirkenliği düşer.
    1N4148 diyoduna benzer kalıp içindedir. Ancak 1n4148 değildir. Kalıbı aynı sadece



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 5 Eylül 2017; 7:53:31 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Arkadaşım bunun olabileceğini söyledi.

    https://www.digchip.com/datasheets/parts/datasheet/3383/252FG1JRA.php

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrt_yzc

    Arkadaşım bunun olabileceğini söyledi.

    https://www.digchip.com/datasheets/parts/datasheet/3383/252FG1JRA.php

    Olabilir de olmayabilirde.

    O diyodun... eşik değeri, tepe değeri, empedansının aynı olması ve ntc veya ptc olması gerekir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mkbalsever M kullanıcısına yanıt
    Hocam, debriyaj balatası bittiğinden baskı kaçırıyordu. Bu sebeple motor devirlendiğinde, araç aynı oranda hızlanmıyordu. Yeni, Valeo marka baskı balata takıldıktan sonra sorun çözüldü. Valeo dan memnunum. Açıkçası ilk alırken orjinal Luk marka almak istemiştim ancak bulamamıştım. Şunu da belirtmek isterim, debriyaj balatası değişirken ustalara volantı taşlattım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi memoli156 -- 6 Eylül 2017; 0:46:26 >
  • 
Sayfa: önceki 13601361136213631364
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.