DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
DH Mobil Uygulamasının yeni özelliklerini ilk siz deneyin. Gizle Şimdi Dene
NISSAN ALMERA KLÜBÜ
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
27.780
Cevap
204
Favori
1.321.310
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Nissan >> NISSAN ALMERA KLÜBÜ
Giriş
Mesaj
    • Teğmen
      241 Mesaj
      24 Ağustos 2017 16:27:05

      Ufak parçalar kırılıp tuşların arasına girebiliyor. Radyo kısmını söküp içini silkeleseniz düzelebilir.
      Aynı sorun bende de vardı, kendim 2 kez açıp temizledim.
      |
      |
      Aykutbey80 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Yarbay
      2148 Mesaj
      24 Ağustos 2017 20:16:52
      quote:

      Orijinalden alıntı: Sanki Bana Pele

      Liqui moly leichtlauf hc7 5w-40



      Çok fazla beklememek adına yukarıdaki yağı aldım. Alman üretimi ve LPG'li araçlara uyumlu olduğu yazıyor.

      Orjinalse sorun olmaz...



      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

                                

      <<<<< DH NİSSAN ALMERA KLÜBÜ >>>>>
                    NİSSAN ALMERA 1.5 LUXURY

      Bilgi alışverişi istiyorsan, sorununu detaylı uzun yaz yada videosunu ekle. Müneccim değilim herşeyi bileyim.
    • Yarbay
      2707 Mesaj
      24 Ağustos 2017 22:39:30
      quote:

      Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


      quote:

      Orijinalden alıntı: Sanki Bana Pele

      Liqui moly leichtlauf hc7 5w-40



      Çok fazla beklememek adına yukarıdaki yağı aldım. Alman üretimi ve LPG'li araçlara uyumlu olduğu yazıyor.

      Orjinalse sorun olmaz...

      GittiGidiyorda Özgür Madeni Yağlar diye bir satıcıdan aldım. Olumsuz yorumları yoktu.



      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________



      Steam ID: aeyi
      Origin ID: andaceyi
      PSN ID: andaceyi
    • Yarbay
      3606 Mesaj
      25 Ağustos 2017 14:34:03
      Sonunda iki araç birden aldım.Kendime ve eşime.
      Opel astra essentia HB, H kasa 2014 model gri 30 binde
      Nissan Quashqai 1.6 tekna 2013 beyaz 50 binde.
      Almera ile suv araç kıyaslamak saçma olur ama astra ile hemen kıyaslama yapayım.
      Almera 98 hp 136 nm,astra 115 hp,150 nm ancak sürüş esnasında aman aman çok fark varmış dedirtecek cinsten değil.
      Almerada hangi vites ve devirde kaç km ile gidiyorsan eşitlemek için astra ile 500 rpm fazla basacaksın.
      Bu da yakıt artışı demek olsada astra %20-25 daha iyi yakıt konusunda.
      Almerada olan birçok donanım maalesef yok.Işıklı makyaj aynası,bardak tutacağı,kül tablası.
      Gözlük yeri,direksiyon altı cep,hararet göstergesi,dijital klima,arka kol dayama.
      Ön kol dayama berbat ötesi.Almera daha rahattı.Şehiriçi vites değiştirmek işkence.
      Yol tutuşu biraz iyi olsada,ara hızlanmalarda özellikle 2.vites sollamalarda Almeranın eline su dökemez.
      Ön konsol malzeme kalitesi ve işçilikte astra bir gömlek üstün olsada hemen hemen aynı sayılır.
      İki üç katı fiyatına aynı araca biniyoruz.Tek farkı yaş ve km'si.
      Astra ve diğer araçlarda olan magnezyum alaşım ve subap erimeside cabası.
      Her 60 binde triger kayışı ve subap ayarı masrafı ve ucuz olsada;
      Hiç ummadığın yerde sorun çıkarsa masrafını söylemek bile istemiyorum.
      Lakin ben özellikle çelik subaplı olanı aldım.
      Opel mühendisleri bir ara şaşırmışlar ve değişik bir kafayla çelik subaplı üretmişler kısa sürelide olsa.
      Yağlama sistemli LR evo kit mevcut.Özellikle servis çıkışlı garantili ama ben olsam bunlardan daha iyi montaj yapardım.
      Yedek parçası biraz daha bol ve ucuz.Kartel koruma 120 tl taktırdım.80 tl alıp kendimde takardım aparat yoktu.
      Kartel koruma olmaması başka bir tuhaflık.Yeni nesil araçlardan çaldıkça çalmışlar.Şükür 4 lastik koymuşlar.
      Diğer birçok özelliği hemen hemen aynı sayılır.Sağlam kaporta.Çelik barlar.Güzel bir tasarım ve dizayn.
      Kör noktası pek olmayan ön görüş alanı,koltuk fonksiyonları daha iyi.O kadarda olsun bu kadar paraya.
      Deneme amaçlı satışa koydum.Üç günde bir kişi arıyor.Almerada günlük on kişi arıyordu ve çoğuna cevap veremiyordum işten güçten.
      Aracın değerini sattıktan sonra anlıyorsun.İkinci elde Almeralar daha canlı geldi bana ama bundada bu forumun katkısı büyük.
      Yaza doğru hasarlı,sorunlu,problemli,yağ yakan eksilten bir Almera alıp yeniden dönüş yapmak istiyorum.
      Ya da bir Pulsar ile yoluma devam edebilirim.
      Aracınızın değerini bilin ve ikinci eli iyi diye başka araçlarda macera aramayın kendinize ticaretini yapmıyorsanız.
      Astra tavsiye eder misin derseniz ederim.Çünkü malzemeleri gerçekten kaliteli.Ufak tefek donanım eksikliğine rağmen
      parasını hakeden sorunsuz bir araç.Ürünleri genelde bosch,delphi ve GM.Japon olan parçalarda var.
      Eksik olan her türlü donanım sonradan ucuz ve orjinal yapılabiliyor.
      Hız sabitleme yoksa dahi orjinal serviste 300-350 tl takılıyor.Sis farları yoksa 200-250 tl hallediliyor.Ön farlar,arka stoplar komple 1000-1200 tl.Ön tampon arka tampon komple 500 tl geçmiyor.Modifiye uygun, parçaları bol ve ucuz.
      Rüzgarlık komple 80 tl aldım.Adam utangac abi bunlar kaliteli o yüzden pahalı diyor.Zamanında 200 tl zor bulmuştum.
      Fiat L500 ufacık stopu 1200 tl aldık arkadaşa.
      Satıcıya pahalı deyince chery'nin bir modeline 4000 tl demişti.Şaka gibi.Araç ne kadar ucuz ve donanımı bol diyorsunuz yedek parçada aracın 1/5 fiyatına bir stop ya da far al.Zırt pırt donanımsal arızalarıda candan bezdiriyor.
      Öyle olacaksa hiç olmasın daha iyi.Lastikler ara lastik 4 michelin 1800 tl.Bizimki 1200 tl.Daha ne olsun.Kaskosuz binmeye korkacağınız araç almayacaksınız.
      Bunlar astranın fragmanı.Asıl film quashqai parça alımı başlarken kopacak.
      Allah kaza bela vermesin.
      |
      |
      _____________________________





    • Yarbay
      2148 Mesaj
      25 Ağustos 2017 20:30:32

      Üstadım Allah kaza bela vermesin... aldığın Qashqai 7 koltuk mu?

      7 koltukda diz mesafesi nasıl... 7 koltukda oturanların yan camlardan bakma durumu nasıl...

      Aile geniş... 7 koltuklu şart... japondan şaşmak istemiyorum. Toyota verso arka koltuk dar ve arkaya geçiş çok zor... sonra 7 koltukdakilerin camdan bakması yok gibi bişey...

      3 aydır 7 koltuklu araç inceliyom... yolda gördüğüm 7 koltuklu araçları utanmadan durutuyorum... içine girip resmen adamın aracı ile test yapıyom... durumum o kadar vahim



      @volverin33



      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      Bahsedilenler: volverin33
      _____________________________

                                

      <<<<< DH NİSSAN ALMERA KLÜBÜ >>>>>
                    NİSSAN ALMERA 1.5 LUXURY

      Bilgi alışverişi istiyorsan, sorununu detaylı uzun yaz yada videosunu ekle. Müneccim değilim herşeyi bileyim.
    • Yarbay
      2148 Mesaj
      26 Ağustos 2017 08:06:32
      20 tl gaz ile 115km yol gitmişim şehiriçi... ben 5km sabah ilk çalıştırmada benzinle gittim diyorum. (Aslında ısıtmadan gitmem. Ama yuvarladım işte. )

      20TL÷110=0.18TL şehiriçi yakıt tüketimi. 2.50 lt/tl gaz.

      Azda gaza gelmeyip basmasam değer biraz daha düşer...



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 26 Ağustos 2017; 8:9:38 >
    • Çavuş
      82 Mesaj
      26 Ağustos 2017 18:44:24
      Merhaba arkadaşlar nissan almera 2006 model arac kullaniyorum. 1 haftadır arabamda bi problem var rölantide calisirken devir dusuk bi vaziyette calisiyor ilk calistirmada marşı cok uzun cevirince calisiyor ancak.Yolda seyir halindeyken bazen gaz yemiyor aniden yiğılma olabiliyor devir yukseliyor fakat aracim cok yavaş ilerliyor yokuslari tirmanmakta da cok zorlaniyorum.Bilgisayara baglandi krank sensörü arizali dendi degistirdim fakat sonuç vermedi sorunum devam ediyor.Baska baktirdigim yerlerde de sente ayari bozulmuş triger zincir setinin komple degismesi gerekiyor diyenler oldu baski balata diyenler oldu bogaz kelebeği diyenler oldu ne yapacağımı şaşırdım tavsiye verebilecek olan var midir ne yapmaliyim sizce her soyledikleri 1000 tl tutuyor her ustanin dedigini yapmaya kalksam aşırı masrafim olucak yardimlariniz bekliyorum



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      2148 Mesaj
      26 Ağustos 2017 19:15:20
      quote:

      Orijinalden alıntı: emre_94

      Merhaba arkadaşlar nissan almera 2006 model arac kullaniyorum. 1 haftadır arabamda bi problem var rölantide calisirken devir dusuk bi vaziyette calisiyor ilk calistirmada marşı cok uzun cevirince calisiyor ancak.Yolda seyir halindeyken bazen gaz yemiyor aniden yiğılma olabiliyor devir yukseliyor fakat aracim cok yavaş ilerliyor yokuslari tirmanmakta da cok zorlaniyorum.Bilgisayara baglandi krank sensörü arizali dendi degistirdim fakat sonuç vermedi sorunum devam ediyor.Baska baktirdigim yerlerde de sente ayari bozulmuş triger zincir setinin komple degismesi gerekiyor diyenler oldu baski balata diyenler oldu bogaz kelebeği diyenler oldu ne yapacağımı şaşırdım tavsiye verebilecek olan var midir ne yapmaliyim sizce her soyledikleri 1000 tl tutuyor her ustanin dedigini yapmaya kalksam aşırı masrafim olucak yardimlariniz bekliyorum

      Olayı detaylı yazmazsanız kimse yardımcı olmaz... çünkü anlattığınız olaya göre bizde aynı sebepleri sayabiliriz...

      Araç başında olmadan uzaktan kesin bir bilgi vermek doğru olmaz.



      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

                                

      <<<<< DH NİSSAN ALMERA KLÜBÜ >>>>>
                    NİSSAN ALMERA 1.5 LUXURY

      Bilgi alışverişi istiyorsan, sorununu detaylı uzun yaz yada videosunu ekle. Müneccim değilim herşeyi bileyim.




    • 26 Ağustos 2017 23:45:23

      @volverin33 ve @arısoysoft üstatlar. Bir hafta önce 2006 almera tekna aldım. 184000 km de ve LPG li. Aracı aldığım arkadaş shell in yağını koyduğunu söyledi. Noter işlerini hallettikten sonra aracı düz bir yere park ettim 4-5 saat sonra yağ çubuğuna baktım. Yağ seviyesi tırtırlı bölgenin ortasındaydı. 800-900 km civarında yol yaptım. yağını kontrol ettim tırtırlı bölgenin altına düşmüş ve yağı iki parmağımın arasına alıp ezdiğimde özelliğini yitirdiğini hissettim. fecebook taki grupta bir arkadaşın tavsiyesi ile "motul 8100 x-cess 5w40" yağ siparişi verdim. Dediğim gibi önceki yağın ne olduğunu kesin bilmiyorum. şimdi bu motul yağı kullansam sıkıntı olur mu? Sanki aracım yağ yakıyor (veya eksiltiyor) gibi. ne yapmalıyım yardımcı olur musunuz.



      Bir de far Merceğim sıkıntılı aydınlatmıyor. Bunu nasıl halledebilirim. Mercek satan yer var mı, varsa alıp kendim değiştirebilir miyim?



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      Bahsedilenler: volverin33 , ARISOYSOFT
      _____________________________

    • Çavuş
      74 Mesaj
      27 Ağustos 2017 01:09:06
      geçmişte hız sabitleyici konuşmalarını buldum onun bi gelişmesi 0lmuşmu taktıran vs ?merak ettim yaptıysa nasıl yaptı arısoysoft senden beklerim :)
      _____________________________

    • Yarbay
      2148 Mesaj
      27 Ağustos 2017 09:17:36
      quote:

      Orijinalden alıntı: piyd35

      geçmişte hız sabitleyici konuşmalarını buldum onun bi gelişmesi 0lmuşmu taktıran vs ?merak ettim yaptıysa nasıl yaptı arısoysoft senden beklerim :)

      Taktıran olmadı sanırım... biz tempra sx-ak araca takmıştık...

      sistem basit. kelebeğinin gaz telini çeken motorlu bir mekanizma var. Şu hyundai accent radio anteni gibi bir mekanizma. Her neyse bir tanede kontrol butonu var. Bağlantıları soketli hazır. 12v bağlantı+gaz teli motoru+hız sensör okuyucu bağlantı soketi+debriyaja bağlantı anahtar soketi.

      Bunları bağlayınca Cruise Control hazır.

      Gittiğin hızda Butona basınca hız sensöründen okuduğu değere göre gaz teli mekanizması gaz telini sabit tutuyor. Yokuşa gelince gaz telini çekiyor.

      Yalnız motoru kuvvetli olmayan araçlarda ve özellikle lpgli araçlarda çok dik yokuşda bayıldığı için ne kadar gaza basarsa basılsın araç vites düşürmek zorunda kalınıyor. Hız ayarlanandan %20 düşünce otomatik devreden çıkıyor veya vites değişince devreden çıkıyor.

      Bu sistem otomatik viteslilerde süper çalışır.

      Tabi bu sistemin elektronik gaz pedalı olanlar içinde olanı var. Onlarda sadece gaz pedal kontrol mekanizma motoru yok. Kontrol gaz pedalı potansiyometre üzerinden yapılıyor.



      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

                                

      <<<<< DH NİSSAN ALMERA KLÜBÜ >>>>>
                    NİSSAN ALMERA 1.5 LUXURY

      Bilgi alışverişi istiyorsan, sorununu detaylı uzun yaz yada videosunu ekle. Müneccim değilim herşeyi bileyim.




    • Yarbay
      2148 Mesaj
      27 Ağustos 2017 09:22:06
      quote:

      Orijinalden alıntı: xxmatematikxx

      @volverin33 ve @arısoysoft üstatlar. Bir hafta önce 2006 almera tekna aldım. 184000 km de ve LPG li. Aracı aldığım arkadaş shell in yağını koyduğunu söyledi. Noter işlerini hallettikten sonra aracı düz bir yere park ettim 4-5 saat sonra yağ çubuğuna baktım. Yağ seviyesi tırtırlı bölgenin ortasındaydı. 800-900 km civarında yol yaptım. yağını kontrol ettim tırtırlı bölgenin altına düşmüş ve yağı iki parmağımın arasına alıp ezdiğimde özelliğini yitirdiğini hissettim. fecebook taki grupta bir arkadaşın tavsiyesi ile "motul 8100 x-cess 5w40" yağ siparişi verdim. Dediğim gibi önceki yağın ne olduğunu kesin bilmiyorum. şimdi bu motul yağı kullansam sıkıntı olur mu? Sanki aracım yağ yakıyor (veya eksiltiyor) gibi. ne yapmalıyım yardımcı olur musunuz.



      Bir de far Merceğim sıkıntılı aydınlatmıyor. Bunu nasıl halledebilirim. Mercek satan yer var mı, varsa alıp kendim değiştirebilir miyim?

      Anlattığınıza göre yağ yakıyor diyebiliriz. Yağ kalitesizdir veya ince olduğu için eksiltebilir. Yağ değiştikten sonra yine eksiltirse yağ yakıyor demektir. 10w40 alarak tekrar deneyin. Eğer yağ eksiltme keserse bundan sonra 10w40 ile yola devam.

      Mercek değiştirilebilir. Ancak öyle 2 vida gevşetip, çıkarılmıyor. Farın ön camı sıcak hava tabancası ile mastiği ısıtılarak çıkarılmalı 180derecede. Ön cam çıkınca mercek sökümü basit. Sadece mercek değişmesi sorunu çözer. Megane merceği uyabilir.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 27 Ağustos 2017; 9:46:18 >
      |
      |




    • Çavuş
      82 Mesaj
      27 Ağustos 2017 14:21:16

      Sorunumu detaylıca anlattim daha baska ogrenmek istedigin birsey varsa yanitlayabilirim



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      ARISOYSOFT kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Yarbay
      2148 Mesaj
      27 Ağustos 2017 15:36:07
      quote:

      Orijinalden alıntı: emre_94

      Sorunumu detaylıca anlattim daha baska ogrenmek istedigin birsey varsa yanitlayabilirim

      Olay yaşamaya başladığın andan bugüne yaz... olayı ruhumuzda hissedelim. Ne kadar çok detay o kadar sonuca ulaşılır.

      Mesela 1 jaç sayfa önce bir arkadaşın sorunu vardı. Sanayidekiler yok beyin yok şu demişler.. bana detaylı anlat dedim... olay aküden dedik... aküyü sökmüşler. 20dk sonra takılmış... sorun düzelmiş.

      Aracı iyi tanımayan biri deneme yanılma ile sorunu bulur. Tabi bozma ihtimalide var.

      O yüzden detay çok önemli. Yoksa arıza ihtimaller çok olur.



      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

                                

      <<<<< DH NİSSAN ALMERA KLÜBÜ >>>>>
                    NİSSAN ALMERA 1.5 LUXURY

      Bilgi alışverişi istiyorsan, sorununu detaylı uzun yaz yada videosunu ekle. Müneccim değilim herşeyi bileyim.
    • Yarbay
      3606 Mesaj
      27 Ağustos 2017 21:19:46
      quote:

      Orijinalden alıntı: xxmatematikxx

      @volverin33 ve @arısoysoft üstatlar. Bir hafta önce 2006 almera tekna aldım. 184000 km de ve LPG li. Aracı aldığım arkadaş shell in yağını koyduğunu söyledi. Noter işlerini hallettikten sonra aracı düz bir yere park ettim 4-5 saat sonra yağ çubuğuna baktım. Yağ seviyesi tırtırlı bölgenin ortasındaydı. 800-900 km civarında yol yaptım. yağını kontrol ettim tırtırlı bölgenin altına düşmüş ve yağı iki parmağımın arasına alıp ezdiğimde özelliğini yitirdiğini hissettim. fecebook taki grupta bir arkadaşın tavsiyesi ile "motul 8100 x-cess 5w40" yağ siparişi verdim. Dediğim gibi önceki yağın ne olduğunu kesin bilmiyorum. şimdi bu motul yağı kullansam sıkıntı olur mu? Sanki aracım yağ yakıyor (veya eksiltiyor) gibi. ne yapmalıyım yardımcı olur musunuz.



      Bir de far Merceğim sıkıntılı aydınlatmıyor. Bunu nasıl halledebilirim. Mercek satan yer var mı, varsa alıp kendim değiştirebilir miyim?

      Kardeşim sana özet geçeyim.
      Almera kullancılarından bazılarının nedense korktuğu yağ eksiltmesidir.
      Ve bu yüzden aracını apar topar satan kişi tanıyorum.
      Bu seni kesinlikle korkutmasın.Aracın yağ eksiltiyor ve iki sebep var.Kaçak ya da yağ yakıyor.
      Kaçak varsa kartelden,üst kapaktan,kapak contasındandır.
      Yağ yakıyorsa subap lastiğidir.Kaçak varsa çözümü bilirsin.Yağ yakıyorsa;
      Subap lastiği ve üst kapak contasını al.Subap ve subap lastiği serviste pahalıdır ancak yan sanayi ispanya,kore,tayvan üretimleride
      oldukça kaliteli ve iş görür.Yapacağın işlem subap lastiği ve üst kapak conta değişimidir.Sen şimdilik olayın özetini bil
      ancak yağ yakmasından emin olursan adım adım yardımcı oluruz.
      Ayrıca en büyük yanlışı shell almakla ikinci büyük yanlışı markası ne olursa olsun ince sentetik yağ almakla yapmışsın.
      Kullanacağın yağ 10w-40 olmalıydı.En kötü markanın 15W-40'ı en iyi markanın 5w-40'ından daha iyidir yağ yakan bir araç için.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 29 Ağustos 2017; 10:11:46 >
      |
      |
      _____________________________





    • Çavuş
      47 Mesaj
      27 Ağustos 2017 23:29:07
      Arkadaşlar merhaba. 5 aylık nissan almera 2001 hatchback 1.5 luxury sahibiyim. Maşallah aracımdan çok ama çok memnunum. Aldığım günden beri sürekli yakıtı düşürme, performansı arttırma çalışmaları yapıyorum yabancı forumlardan da araştırarak. Aşağıdaki fotoğrafta işaretlediğim delikli yer ne için yapılmıştır acaba? Deliğin içine cıvata girmesi için dairesel uygun şekilde üretilmiş görünüyor. Deliğin üstünde ise bir üçgen simgesi mevcut. Benim merak ettiğim şey ise acaba oradan motor yağına toz kaçar mı?, Bantla falan kapatmalı mıyım?




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defansagelsenizelan -- 27 Ağustos 2017; 23:30:16 >
      _____________________________





    • Çavuş
      82 Mesaj
      28 Ağustos 2017 02:58:56

      Yardimci olmaya çalıştığın için cok tesekkurler öncelikle. Aracta hicbir problem yok iken bi sabah calistirdigimda marş cok gec aldı orda sezdim bi problem olduğunu sonra seyir halindeyken de fark ettim ki arac gaz yemiyor devir dengesiz rölantide calisirken dahi 1000 devirin altina düşüyor.Şu an her çalıştırmamda marş cok gec alıyor arac cok yavas gidiyor dik yokuslari ise hic cikamiyorum boğuluyor yakit tuketimi de inanilmaz arttı bi usta kendinden pek emin bi şekilde sente ayarı kaçmış acicam icab ederse zincir seti degisecek dedi bu işlem 1000 tl yi aşıyor 400 tl zincir setinin fiyatı.Son care oyle yaptıracağım yetkili servise de gittim sorunun çözümü icin fakat aracta lpg olduğu icin bakmadilar malesef araca.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      ARISOYSOFT kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Yarbay
      2148 Mesaj
      28 Ağustos 2017 08:42:01
      quote:

      Orijinalden alıntı: defansagelsenizelan

      Arkadaşlar merhaba. 5 aylık nissan almera 2001 hatchback 1.5 luxury sahibiyim. Maşallah aracımdan çok ama çok memnunum. Aldığım günden beri sürekli yakıtı düşürme, performansı arttırma çalışmaları yapıyorum yabancı forumlardan da araştırarak. Aşağıdaki fotoğrafta işaretlediğim delikli yer ne için yapılmıştır acaba? Deliğin içine cıvata girmesi için dairesel uygun şekilde üretilmiş görünüyor. Deliğin üstünde ise bir üçgen simgesi mevcut. Benim merak ettiğim şey ise acaba oradan motor yağına toz kaçar mı?, Bantla falan kapatmalı mıyım?



      Motor rektefiye edileceği zaman oraya kulak vidalanır ve motor kaldırılır. Üçgen simgesinin amacı dikkatli vidalayın demek.. yani vidayı ucundan değil... uzun somunlu vida ike sabitleyin demek... motor içine herhangi bişey gitmez.

      Ama kafanıza takarım diyorsanız bir tane vida takıp. Sıkın.



      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

                                

      <<<<< DH NİSSAN ALMERA KLÜBÜ >>>>>
                    NİSSAN ALMERA 1.5 LUXURY

      Bilgi alışverişi istiyorsan, sorununu detaylı uzun yaz yada videosunu ekle. Müneccim değilim herşeyi bileyim.




    • Yarbay
      2148 Mesaj
      28 Ağustos 2017 09:07:52
      quote:

      Orijinalden alıntı: emre_94

      Yardimci olmaya çalıştığın için cok tesekkurler öncelikle. Aracta hicbir problem yok iken bi sabah calistirdigimda marş cok gec aldı orda sezdim bi problem olduğunu sonra seyir halindeyken de fark ettim ki arac gaz yemiyor devir dengesiz rölantide calisirken dahi 1000 devirin altina düşüyor.Şu an her çalıştırmamda marş cok gec alıyor arac cok yavas gidiyor dik yokuslari ise hic cikamiyorum boğuluyor yakit tuketimi de inanilmaz arttı bi usta kendinden pek emin bi şekilde sente ayarı kaçmış acicam icab ederse zincir seti degisecek dedi bu işlem 1000 tl yi aşıyor 400 tl zincir setinin fiyatı.Son care oyle yaptıracağım yetkili servise de gittim sorunun çözümü icin fakat aracta lpg olduğu icin bakmadilar malesef araca.

      Şimdi aracı akşam sağlam bıraktınız. Sabah bu sorunla karşılaştınız. Sente kaçma olayı milyonda 1 ihtimal. O da şöyle. Egzantrik veya kam bir nedenden sıkışmış. Siz marşa basınca volan kuvveti ile zincir 1 diş atlamış olması gerek... ama bu söylediğimi hayal edin. Milyonda 1 ihtimal.

      Sizin sorun Kam sensöründe gibime geliyor. Çünkü elektronik parça. Ne zaman arıza yapacağı belli olmaz. Kam bozulduğunun en büyük belirtisi yokuşta aşırı güç kaybı, rolantisinin aşırı düşmesi, aracın geç çalışması ve araç 1200-1800rpm devirde ateşleme kesmesi.

      Zincirin 1 diş atlaması ile motorun gürültülü çalışması ve devir saatinin sabit değil. Tabiri caizse kafa sallaması gerek. Bu durum zincir uzamasındada geçerli.

      Bence siz kam sensörünü değiştirin. Motorun arka tarafındadır. Aracı lifte kaldırmadan değiştirilemez. Çünkü hem aşağıda hemde üstten erişilemez.

      Simdi sorununuzun ihtimallerini sıralayalım.

      1.buji. (buji tırnağı erimiş veya porseleni çatlak buji ateşleme kaçırır ve yeterli parlamayı sağlamaz. Sonuç motor güç kaybı. Motorun düzensiz çalışması. Motorun aşırı gürültülü olması, patpat gibi sesler ve gaz yememesi.)

      2.ateşleme bobini. (Yukarda yazdığım sonuçların aynısını gösterir. Youtube kanalımda ateşleme bobin test etme videomu izleyerek sizde kendiniz test edebilirsiniz. Sorun ateşleme bobininden ise yenisini alarak çok kolay geri takabilirsiniz. 10 anahtar tutan 1 tane vida var. Büyük ve gereksiz masraftan kurtulmuş olursunuz)

      3.kam sensörü. (Yukardaki sonuçlara ek motor arıza ışığı yakabilir. Üst egzantrik ile alt kam sensörünün yerini değiştirin. Sorun büyük ihtimalle düzelecektir. Kafanız ağrımasın diye ikisinide değiştirin. Sağlam olan yanınızda kalsın. Yolda giderken elektronik parça arıza yaparsa 10 lokma veya anahtar ile söker geri takar. Yolunuza devam edersiniz.)

      4.Zincir olayı. Sabah motor ilk çalıştığında garip bir ses ile zorlandı ise. Sente atlaması milyonda 1 ihtimal. Youtube kanalımda zincir değişim videosunun içinde üst kapağın 11 vidası sökülerek zincir gerginliği kontrolü var. Onu kontrol ediniz. Zincirde esneme varsa. Yukarda saydığım 3 işlemden sonra bunu yapınız.

      5. Son bir ihtimal. Aracınız sabah ilk çalıştığında iyi. Ancak araç ısındıktan sonra bu sorunu yaşıyorsanız ve hararet tam ortada olmasına rağmen fan açmıyor ve egzoza bağlanmış ince sayılacak bir borunun sonundaki agr valfi hararet tam ortaya gelince içindeki döner vana. Şık şık sesler ile açılıp-kapanır. Bu sesi rahat duyarsınız. Eğer ısınınca sorun oluyorsa Fan müşürü veya agr valfiniz arızalıdır. Motor aşırı ısınmasından güç kaybı yaşanır.


      Anlattığınız olayı bu 5 ihtimalden başkasına bağlayamıyorum.

      Ama başta dediğim gibi. Olay ayrıntıda gizli. Lpg de farklı benzinde farklı oluyordur. O zaman ihtimaller değişir. Herşey ayrıntıda gizlidir.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 28 Ağustos 2017; 9:13:48 >




    • Çavuş
      47 Mesaj
      28 Ağustos 2017 09:21:51
      quote:

      Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


      quote:

      Orijinalden alıntı: defansagelsenizelan

      Arkadaşlar merhaba. 5 aylık nissan almera 2001 hatchback 1.5 luxury sahibiyim. Maşallah aracımdan çok ama çok memnunum. Aldığım günden beri sürekli yakıtı düşürme, performansı arttırma çalışmaları yapıyorum yabancı forumlardan da araştırarak. Aşağıdaki fotoğrafta işaretlediğim delikli yer ne için yapılmıştır acaba? Deliğin içine cıvata girmesi için dairesel uygun şekilde üretilmiş görünüyor. Deliğin üstünde ise bir üçgen simgesi mevcut. Benim merak ettiğim şey ise acaba oradan motor yağına toz kaçar mı?, Bantla falan kapatmalı mıyım?



      Motor rektefiye edileceği zaman oraya kulak vidalanır ve motor kaldırılır. Üçgen simgesinin amacı dikkatli vidalayın demek.. yani vidayı ucundan değil... uzun somunlu vida ike sabitleyin demek... motor içine herhangi bişey gitmez.

      Ama kafanıza takarım diyorsanız bir tane vida takıp. Sıkın.

      Bilgilendirme için çok teşekkür ederim hocam.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________









Reklamlar
paykasa
SEO
Yeni Abonelik d-smart
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
2,011
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.