Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (1337. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
28.185
Cevap
201
Favori
1.718.144
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13351336133713381339
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Konu dışı ama paylaşmak istedim.
    Şu bildiğimiz PU Mastik-Dayson Silikon...
    Badem ağacına Erik,Elma ağacına Armut,Mandalinaya Rize Mandalinası,Limona Yediveren limon kalem aşısı yaptım.
    Kalem aşısı üst kısmına su kaybını önlemek ve direk güneş ışığından korumak için
    ve ağacın kalem gövde bağlantı yerine,arta kalan kısmına beyaz pu mastik kullandım.
    Nar,İğde,Zeytin aşışında toprak,ip,naylon kullandım.
    Pu Mastik kullandığım tüm aşılar tuttu.Nar,İğde,Zeytin henüz patlamadı.Tutup tutmadığından
    henüz emin değilim.Türkiyede uygulayan belkide ilk akıllı benim.
    Geçen sene mutfakta duvarın bir tarafında deprem çatlağından fayanslar boydan boya çatladı.
    Yeni fayans alıp Pu Mastik ile yapıştırdım.
    Aradan bir yıl geçti ve başka fayanslarda kılcal çatlaklar olmasına ragmen silikon uyguladığım hiçbir fayansta kılcal çatlak yok.
    Belki birilerinin işine yarar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Konu dışı ama paylaşmak istedim.
    Şu bildiğimiz PU Mastik-Dayson Silikon...
    Badem ağacına Erik,Elma ağacına Armut,Mandalinaya Rize Mandalinası,Limona Yediveren limon kalem aşısı yaptım.
    Kalem aşısı üst kısmına su kaybını önlemek ve direk güneş ışığından korumak için
    ve ağacın kalem gövde bağlantı yerine,arta kalan kısmına beyaz pu mastik kullandım.
    Nar,İğde,Zeytin aşışında toprak,ip,naylon kullandım.
    Pu Mastik kullandığım tüm aşılar tuttu.Nar,İğde,Zeytin henüz patlamadı.Tutup tutmadığından
    henüz emin değilim.Türkiyede uygulayan belkide ilk akıllı benim.
    Geçen sene mutfakta duvarın bir tarafında deprem çatlağından fayanslar boydan boya çatladı.
    Yeni fayans alıp Pu Mastik ile yapıştırdım.
    Aradan bir yıl geçti ve başka fayanslarda kılcal çatlaklar olmasına ragmen silikon uyguladığım hiçbir fayansta kılcal çatlak yok.
    Belki birilerinin işine yarar.

    Bu PU mastik süper birşey üstadım. Kuruduğu zaman japon yapıştırıcısından çok daha sağlam.



    Bende ebebeyn banyosunun fayans aralarına iyice doldurdum. Sonra şişkinlikleri tek bıçak derby traş bıcağının ucundaki kesikleri önlemek için konulmuş ince plastiği kestim. Bu şekilde bu şişkinlikleri kesip düzelttim.



    1 senedir alt komşudan ses yok. 2 senedir her 6 ayda 1 tavandan sus damlatıyor derdi. Araları derz ile dolduruyordum. Suyu gördükçe tabi derz eriyordu zamanla. Şimdi 1 sene oldu. Şimdiye kadar çoktan kapıma felmesi lazımdı.



    Bu da benden bir bilgi olsun.



    Yalnız üstadım aşısı tutmuş ağaçların üzerindeki sürdüğün mastiği geri sök. Yoksa ağacın o kısmını sıkar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x

    İşte işin sıkıntılı kısmı da burası. Cunku orjinal transistörün hiç bir datasını bulamadım. Muhtemelen r4383 asıl adı degil. Siemensti galiba bu kutuyu yapan ya onun ya da iste başka bir firmanın verdiği kod o.
    Çıkan parçada ecb ya da bce olduğu belli zaten collector ortada ve sırttan alıyor kılıfsız yani. Ama iste max voltaj nedir akım değeri nedir iç direnci kaçtır data yok bilemiyorum onları. Ayrıca npn mi pnp mi o da yok. O parçayı ayırıp onun üzerinden testle bulunabilir aslında bunlar evde gerekli ekipmanım yok ama elektronikcilerde bunları öğrenebiliriz

    Bu yüzden orjinalini dışardan getirtip taktırmak en rahatı olacak galiba

    Pnp npn belirlemesi kolay. Kapılar kapalı iken ölçü aletin bir ucunu transistörün sırt kısmına ve diğer ucunu transistörün 2 ucuna surası ile dokundur. Hangi uçta 12v görürsen o dokundurduğun diğer uç emiter ucudur.



    Şimdi kapıyı aç. Transistörün kalan ucuna ölçü aletin artı ucunu dokundur. Diğer ucu aracın şasesine. Eğer 5v gibi bir değer görürsen bu transistör NPN tipdir. Eğer voltaj yoksa ölçü aletin problarının yerini değiştir. Yani Eksi ucunu transistöre Artı ucunuda +voltaj bulunan bir yere dokun. Eğer voltaj değeri okursan bu transistör PNP dir.



    İç direnç durumunu düşünmeyin. Sadece teansistör tipini buldunuz diyelim. Bulunan transistör tipine göre Örneğin PNP Power switching transistor katalogunda max CE-Ia değerine bakarak yüksek akım değerini seçebilir. Min EB-Vb (npn) veya CB-Vb (pnp) değerine bakarak kaç voltta beyz voltajı verilirse iletkenliğe geçtiğini yani anahtarlama işlemine başladığını ve buna göre transistör seçebilirsiniz. Bunu da Beyz ucunu tespit ettiğinizde okuduğunuz değerin 0.7volt altında anahtarlama yapan bir transistör seçilmeli.



    Transistör tipi bulmak ve muadil uydurmak bu kadar basit. Hadi kolay gelsin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • volverin33 kullanıcısına yanıt
    bilgiler için teşekkürler, nissan ustama bilgi bakımından pek güvenmiyorum, zaten güvensem buralarda sizlerden tavsiye ve bilgi sormam.
    arabada bariz bir ses var. 30 yıldır araba kullanıyorum bu güne kadar kullandığım hiç bir arabada bu ses yoktu.
    gazlayıp hızlanırken yada hızla giderken bu ses yok. düşük hızda 10-30 km. arası hızlarda dönüş yapıp vitesi boşa aldığımda, kasisten çukurdan geçtikten sonra, 1 veya 2. viteste giderken boşa aldığımda vın van arası 7-8 sefer peryodik bir ses geliyor.
    dediğiniz gibi aks ve bilyaları kontrol edeceğim, benimde ilk şüphelendiğim yer orası.
    hayırlı kandiller
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x

    İşte işin sıkıntılı kısmı da burası. Cunku orjinal transistörün hiç bir datasını bulamadım. Muhtemelen r4383 asıl adı degil. Siemensti galiba bu kutuyu yapan ya onun ya da iste başka bir firmanın verdiği kod o.
    Çıkan parçada ecb ya da bce olduğu belli zaten collector ortada ve sırttan alıyor kılıfsız yani. Ama iste max voltaj nedir akım değeri nedir iç direnci kaçtır data yok bilemiyorum onları. Ayrıca npn mi pnp mi o da yok. O parçayı ayırıp onun üzerinden testle bulunabilir aslında bunlar evde gerekli ekipmanım yok ama elektronikcilerde bunları öğrenebiliriz

    Bu yüzden orjinalini dışardan getirtip taktırmak en rahatı olacak galiba

    Pnp npn belirlemesi kolay. Kapılar kapalı iken ölçü aletin bir ucunu transistörün sırt kısmına ve diğer ucunu transistörün 2 ucuna surası ile dokundur. Hangi uçta 12v görürsen o dokundurduğun diğer uç emiter ucudur.



    Şimdi kapıyı aç. Transistörün kalan ucuna ölçü aletin artı ucunu dokundur. Diğer ucu aracın şasesine. Eğer 5v gibi bir değer görürsen bu transistör NPN tipdir. Eğer voltaj yoksa ölçü aletin problarının yerini değiştir. Yani Eksi ucunu transistöre Artı ucunuda +voltaj bulunan bir yere dokun. Eğer voltaj değeri okursan bu transistör PNP dir.



    İç direnç durumunu düşünmeyin. Sadece teansistör tipini buldunuz diyelim. Bulunan transistör tipine göre Örneğin PNP Power switching transistor katalogunda max CE-Ia değerine bakarak yüksek akım değerini seçebilir. Min EB-Vb (npn) veya CB-Vb (pnp) değerine bakarak kaç voltta beyz voltajı verilirse iletkenliğe geçtiğini yani anahtarlama işlemine başladığını ve buna göre transistör seçebilirsiniz. Bunu da Beyz ucunu tespit ettiğinizde okuduğunuz değerin 0.7volt altında anahtarlama yapan bir transistör seçilmeli.



    Transistör tipi bulmak ve muadil uydurmak bu kadar basit. Hadi kolay gelsin

    Hocam vallahi helal olsun... Sakıncası yoksa mesleğinizi sorabilir miyim? Bir süredir yazdıklarınızı(foruma sürekli yazmasam da) takip ediyorum buradan ve bir çok farklı konuda bayağı bilgi sahibisiniz merak ettim

    Bu arada iç direnci de şundan dolayı söyledim daha önce de yazmıştım buz90a kullananlar(iç direnci 2ohm imiş sanırım) ısınma sorunu yaşamışlar. Çabuk ısınmış transistörler ve yanmış. Bugün irf3205 aldım bir tane ısınma problemi bunda olmayacak en azında 8mohm gibi bir direnci var max volt ve amper değeri de 55v 110a demişler(tabi katalog değerlerini ne kadar tutturabilir o tartışılır ama). Tabi ya ilk önce sizin dediğiniz gibi bu r4383'ün ne olduğunu ne olmadığını bi tespit etmek lazım. ben bu irf transistörünü başka bi yerde kullanabilirsiniz diye tavsiye üzerine aldım aynı sorunu yaşayan başka bir forumdan. Şimdi dediğim gibi oto beyin işi yapan bir yere gitsem bu ölçüm işleri için bir ton gereksiz masraf çıkacak bana böyle basit şeyler için(gerekli ölçüm aletlerim olsa ben de yaparım ama). neyse şu an çinden gelecek parçayı beklemek ya da işte bir elektronikçiye gidip bu saydığınız ölçümleri yaptırıp yerine uydurmak gibi iki seçeneğim var. Ne yalan söyleyeyim biraz takıntılı bir adamım, ışık bu sonuçta acelesi de yok çinden parçayı bekleyip orjinalini direk lehimletmek daha uygun gözüktü şu an



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kronk-x -- 30 Mart 2017; 23:25:47 >




  • Bir kelime teşhisi değiştirir.Dönüşte özellikle oluyorsa iç aks kafasınıda
    kontrol etmenizi önerrim.Körükleri yırtılmış vs olabilir.
    İki farklı arıza aynı zamanada denk gelmişte olabilir.
  • Arkadaşlar herkese merhaba bizim araçlarlar da yada genel olarak klima sistemin de bir sensör varmıdır sistem sıcak yada soğuk çalışmasını gerektiğini o an hangi sıcaklıkta olduğunu neye göre belirler bilgisi olan arkadaşların yardımlarını istirham ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jakkoben

    Arkadaşlar herkese merhaba bizim araçlarlar da yada genel olarak klima sistemin de bir sensör varmıdır sistem sıcak yada soğuk çalışmasını gerektiğini o an hangi sıcaklıkta olduğunu neye göre belirler bilgisi olan arkadaşların yardımlarını istirham ederim.


    eğer yanlış bilmiyorsam; direksiyonun alt kısmında, kontağın aşağı hizasında, sağ diz karşısına dek gelen yerde minik bi ızgara var. onun içinde minik bi algılayıcı devre var.

    birde gaz pedalının hemen sağında,dipte, havalandırma kanal boşluğuna 2 vida ile gömülmüş bir alüminyum dökümden resistor denen bir parça var.

    tecrübeli üstadlarımız daha iyi bilirler tabi :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FD216 -- 31 Mart 2017; 12:21:31 >
  • Arkadaşlar bunun ne olduğunu bilen var mı? direksiyonun altında sigorta kutusunun arkasında buldum. Önceki sahiplerinden biri yaptırmış sanırım ama ne olduğunu anlayamadım.

    Valet switch yazmışlar ya, ona kontak açıkken basılı tutunca kapıları açarken çıkardığı sesi kesiyor ama başka ne iş yapıyor anlamadım. İçinde de switchler var ama onların ne yaptığını tam olarak anlayamadım. Kutuyu komple söktüm araçta hiç bir değişiklik de fark edemedim nedir bu :S

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x


    quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x

    İşte işin sıkıntılı kısmı da burası. Cunku orjinal transistörün hiç bir datasını bulamadım. Muhtemelen r4383 asıl adı degil. Siemensti galiba bu kutuyu yapan ya onun ya da iste başka bir firmanın verdiği kod o.
    Çıkan parçada ecb ya da bce olduğu belli zaten collector ortada ve sırttan alıyor kılıfsız yani. Ama iste max voltaj nedir akım değeri nedir iç direnci kaçtır data yok bilemiyorum onları. Ayrıca npn mi pnp mi o da yok. O parçayı ayırıp onun üzerinden testle bulunabilir aslında bunlar evde gerekli ekipmanım yok ama elektronikcilerde bunları öğrenebiliriz

    Bu yüzden orjinalini dışardan getirtip taktırmak en rahatı olacak galiba

    Pnp npn belirlemesi kolay. Kapılar kapalı iken ölçü aletin bir ucunu transistörün sırt kısmına ve diğer ucunu transistörün 2 ucuna surası ile dokundur. Hangi uçta 12v görürsen o dokundurduğun diğer uç emiter ucudur.



    Şimdi kapıyı aç. Transistörün kalan ucuna ölçü aletin artı ucunu dokundur. Diğer ucu aracın şasesine. Eğer 5v gibi bir değer görürsen bu transistör NPN tipdir. Eğer voltaj yoksa ölçü aletin problarının yerini değiştir. Yani Eksi ucunu transistöre Artı ucunuda +voltaj bulunan bir yere dokun. Eğer voltaj değeri okursan bu transistör PNP dir.



    İç direnç durumunu düşünmeyin. Sadece teansistör tipini buldunuz diyelim. Bulunan transistör tipine göre Örneğin PNP Power switching transistor katalogunda max CE-Ia değerine bakarak yüksek akım değerini seçebilir. Min EB-Vb (npn) veya CB-Vb (pnp) değerine bakarak kaç voltta beyz voltajı verilirse iletkenliğe geçtiğini yani anahtarlama işlemine başladığını ve buna göre transistör seçebilirsiniz. Bunu da Beyz ucunu tespit ettiğinizde okuduğunuz değerin 0.7volt altında anahtarlama yapan bir transistör seçilmeli.



    Transistör tipi bulmak ve muadil uydurmak bu kadar basit. Hadi kolay gelsin

    Hocam vallahi helal olsun... Sakıncası yoksa mesleğinizi sorabilir miyim? Bir süredir yazdıklarınızı(foruma sürekli yazmasam da) takip ediyorum buradan ve bir çok farklı konuda bayağı bilgi sahibisiniz merak ettim

    Bu arada iç direnci de şundan dolayı söyledim daha önce de yazmıştım buz90a kullananlar(iç direnci 2ohm imiş sanırım) ısınma sorunu yaşamışlar. Çabuk ısınmış transistörler ve yanmış. Bugün irf3205 aldım bir tane ısınma problemi bunda olmayacak en azında 8mohm gibi bir direnci var max volt ve amper değeri de 55v 110a demişler(tabi katalog değerlerini ne kadar tutturabilir o tartışılır ama). Tabi ya ilk önce sizin dediğiniz gibi bu r4383'ün ne olduğunu ne olmadığını bi tespit etmek lazım. ben bu irf transistörünü başka bi yerde kullanabilirsiniz diye tavsiye üzerine aldım aynı sorunu yaşayan başka bir forumdan. Şimdi dediğim gibi oto beyin işi yapan bir yere gitsem bu ölçüm işleri için bir ton gereksiz masraf çıkacak bana böyle basit şeyler için(gerekli ölçüm aletlerim olsa ben de yaparım ama). neyse şu an çinden gelecek parçayı beklemek ya da işte bir elektronikçiye gidip bu saydığınız ölçümleri yaptırıp yerine uydurmak gibi iki seçeneğim var. Ne yalan söyleyeyim biraz takıntılı bir adamım, ışık bu sonuçta acelesi de yok çinden parçayı bekleyip orjinalini direk lehimletmek daha uygun gözüktü şu an

    Mesleği Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Bilgi Teknolojileri uzmanıyım.



    R4373 transistörün FET tipi transistör oldupunu tespit ettim.



    FET üzerinde 3 terminal bulunur. Bunlar Source (Kaynak), Drain (Kanal) ve Gate (Kapı).



    Kaynak terminalinden Voltaj giriş yaparken Kanal terminalinden çıkış yaparlar. Kapıya voltaj uygulandığında ise kontrollü bir şekilde kanal iletkenliği sağlanmış olur.



    FET transistörlerin iç direnci büyük olur. 100Mohm gibi bir değer. Bu da Kaynak ile Kanal arası voltaj geçişinde ters voltaj geçmesine karşı direnç sağlar.



    Ancak bu FET transistörlerin bir kötü yanı var. Statik elektrik ve Aşırı gerilim yüklenmesine dayanıklı değil.



    R4383 transistör 18v 1.5a dayanıklığı var. Şimdi tavan lambası da 2 adet 5w lamba var. Bu lambalar 1a akım çeker. Ancak lambalar ömrünü tamamlamaya yakın olduğundan içindeki flamanlar eriyince iç direnci düşüyor buda fazla akım çekmesine sebep oluyor.



    Ayrıca R4383 transistörden 3 tane var.



    Başta dediğim gibi FET hassas. Eğer transistörün 1 tanesi yanmışsa diğerlerinede zarar vermiş olabilir.



    Bu sebepten diğer 2 teansistörüde faranti olsun diye değiştirin.



    Eğer değişmesine rağmen lambalar yanmazsa OBD ile araca bağlanın. Nats arıza kodu olabilir. Bunu silin.



    Yine yanmazsa transistörler bozuk olabilir. Neticesinde kul yapısı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x

    Arkadaşlar bunun ne olduğunu bilen var mı? direksiyonun altında sigorta kutusunun arkasında buldum. Önceki sahiplerinden biri yaptırmış sanırım ama ne olduğunu anlayamadım.

    Valet switch yazmışlar ya, ona kontak açıkken basılı tutunca kapıları açarken çıkardığı sesi kesiyor ama başka ne iş yapıyor anlamadım. İçinde de switchler var ama onların ne yaptığını tam olarak anlayamadım. Kutuyu komple söktüm araçta hiç bir değişiklik de fark edemedim nedir bu :S

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    Alarm modülü veya Follow me benziyor.



    Çünkü üzerindeki bağlantılarda



    Marş kesne rölesi yazılmış ve 2.nci resimde 4 adet mini anahtarlar ile süre ve tepki çeşit ayarı yapılacağı yazılmış.



    Diğer bağlantılarda. Vale switch = şöför kapı siviç ucu

    Led bağlantı ucu

    Sensör 1/sensör 2 = bunlar ya harici takılan ultrasonic hareket sensör ucu veya darbe ucu olabilir.



    Bunun haricinde altta aydınlatma lamba ve sinyal uç bağlantıları var. Bu sebepten Follow me de olabilir.



    Alarm ve Follow me beraber de olabilir. Farklı birşeyde. Elimle incelemeden kesin birşey diyemem.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jakkoben

    Arkadaşlar herkese merhaba bizim araçlarlar da yada genel olarak klima sistemin de bir sensör varmıdır sistem sıcak yada soğuk çalışmasını gerektiğini o an hangi sıcaklıkta olduğunu neye göre belirler bilgisi olan arkadaşların yardımlarını istirham ederim.

    Manuel klimalarda bu söylediğiniz yok. Dijital klimalarda var. Ancak bu da klima modülünün özelliğinde var ise. Bizim almeralarda var mı bilmiyorum. Benim araç manuel.



    Ama yok ise bu söylediğiniz özelliği sonradan yapmak basit.



    1 adet NTC tip ısı direnci

    1 adet PTC tip ısı direnci

    Gerekli miktarda çeşitli dirençler

    Sistem kararlılığı sağlamak ve klimayı kontrol etmek için

    2 adet BD138 veya BD139 (tasarlanan sistem de beyz ucu -/+ durumuna göre seçilecek)

    Ufak delikli plaket

    1 adet 2pin vidalı ufak klemens

    1 adet 4pin vidalı ufak klemens



    Bu malzemelere ek başka malzeme ile daha farklı özelliklerde eklenebilir.



    Bu malzeme ile ortam sıcaklığı örneğin +25 olunca soğutmanın çalışmasını, +3 olunca ısıtmayı çalıştırır. Tabi bunu istediğimize göre ayarlayabiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 31 Mart 2017; 21:9:9 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x

    Arkadaşlar bunun ne olduğunu bilen var mı? direksiyonun altında sigorta kutusunun arkasında buldum. Önceki sahiplerinden biri yaptırmış sanırım ama ne olduğunu anlayamadım.

    Valet switch yazmışlar ya, ona kontak açıkken basılı tutunca kapıları açarken çıkardığı sesi kesiyor ama başka ne iş yapıyor anlamadım. İçinde de switchler var ama onların ne yaptığını tam olarak anlayamadım. Kutuyu komple söktüm araçta hiç bir değişiklik de fark edemedim nedir bu :S

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    Alarm modülü veya Follow me benziyor.



    Çünkü üzerindeki bağlantılarda



    Marş kesne rölesi yazılmış ve 2.nci resimde 4 adet mini anahtarlar ile süre ve tepki çeşit ayarı yapılacağı yazılmış.



    Diğer bağlantılarda. Vale switch = şöför kapı siviç ucu

    Led bağlantı ucu

    Sensör 1/sensör 2 = bunlar ya harici takılan ultrasonic hareket sensör ucu veya darbe ucu olabilir.



    Bunun haricinde altta aydınlatma lamba ve sinyal uç bağlantıları var. Bu sebepten Follow me de olabilir.



    Alarm ve Follow me beraber de olabilir. Farklı birşeyde. Elimle incelemeden kesin birşey diyemem.



    Bu araçlarda fabrika çıkışı alarm yok mu zaten? O yüzden şaşırdım extradan bir alarm neden konsun diye bana da alarm gibi geldi ama.

    Eğer follow me ise de uzun zamandır araçta vardı da ben mi kullanmıyordum üzülürüm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x


    quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x

    İşte işin sıkıntılı kısmı da burası. Cunku orjinal transistörün hiç bir datasını bulamadım. Muhtemelen r4383 asıl adı degil. Siemensti galiba bu kutuyu yapan ya onun ya da iste başka bir firmanın verdiği kod o.
    Çıkan parçada ecb ya da bce olduğu belli zaten collector ortada ve sırttan alıyor kılıfsız yani. Ama iste max voltaj nedir akım değeri nedir iç direnci kaçtır data yok bilemiyorum onları. Ayrıca npn mi pnp mi o da yok. O parçayı ayırıp onun üzerinden testle bulunabilir aslında bunlar evde gerekli ekipmanım yok ama elektronikcilerde bunları öğrenebiliriz

    Bu yüzden orjinalini dışardan getirtip taktırmak en rahatı olacak galiba

    Pnp npn belirlemesi kolay. Kapılar kapalı iken ölçü aletin bir ucunu transistörün sırt kısmına ve diğer ucunu transistörün 2 ucuna surası ile dokundur. Hangi uçta 12v görürsen o dokundurduğun diğer uç emiter ucudur.



    Şimdi kapıyı aç. Transistörün kalan ucuna ölçü aletin artı ucunu dokundur. Diğer ucu aracın şasesine. Eğer 5v gibi bir değer görürsen bu transistör NPN tipdir. Eğer voltaj yoksa ölçü aletin problarının yerini değiştir. Yani Eksi ucunu transistöre Artı ucunuda +voltaj bulunan bir yere dokun. Eğer voltaj değeri okursan bu transistör PNP dir.



    İç direnç durumunu düşünmeyin. Sadece teansistör tipini buldunuz diyelim. Bulunan transistör tipine göre Örneğin PNP Power switching transistor katalogunda max CE-Ia değerine bakarak yüksek akım değerini seçebilir. Min EB-Vb (npn) veya CB-Vb (pnp) değerine bakarak kaç voltta beyz voltajı verilirse iletkenliğe geçtiğini yani anahtarlama işlemine başladığını ve buna göre transistör seçebilirsiniz. Bunu da Beyz ucunu tespit ettiğinizde okuduğunuz değerin 0.7volt altında anahtarlama yapan bir transistör seçilmeli.



    Transistör tipi bulmak ve muadil uydurmak bu kadar basit. Hadi kolay gelsin

    Hocam vallahi helal olsun... Sakıncası yoksa mesleğinizi sorabilir miyim? Bir süredir yazdıklarınızı(foruma sürekli yazmasam da) takip ediyorum buradan ve bir çok farklı konuda bayağı bilgi sahibisiniz merak ettim

    Bu arada iç direnci de şundan dolayı söyledim daha önce de yazmıştım buz90a kullananlar(iç direnci 2ohm imiş sanırım) ısınma sorunu yaşamışlar. Çabuk ısınmış transistörler ve yanmış. Bugün irf3205 aldım bir tane ısınma problemi bunda olmayacak en azında 8mohm gibi bir direnci var max volt ve amper değeri de 55v 110a demişler(tabi katalog değerlerini ne kadar tutturabilir o tartışılır ama). Tabi ya ilk önce sizin dediğiniz gibi bu r4383'ün ne olduğunu ne olmadığını bi tespit etmek lazım. ben bu irf transistörünü başka bi yerde kullanabilirsiniz diye tavsiye üzerine aldım aynı sorunu yaşayan başka bir forumdan. Şimdi dediğim gibi oto beyin işi yapan bir yere gitsem bu ölçüm işleri için bir ton gereksiz masraf çıkacak bana böyle basit şeyler için(gerekli ölçüm aletlerim olsa ben de yaparım ama). neyse şu an çinden gelecek parçayı beklemek ya da işte bir elektronikçiye gidip bu saydığınız ölçümleri yaptırıp yerine uydurmak gibi iki seçeneğim var. Ne yalan söyleyeyim biraz takıntılı bir adamım, ışık bu sonuçta acelesi de yok çinden parçayı bekleyip orjinalini direk lehimletmek daha uygun gözüktü şu an

    Mesleği Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Bilgi Teknolojileri uzmanıyım.



    R4373 transistörün FET tipi transistör oldupunu tespit ettim.



    FET üzerinde 3 terminal bulunur. Bunlar Source (Kaynak), Drain (Kanal) ve Gate (Kapı).



    Kaynak terminalinden Voltaj giriş yaparken Kanal terminalinden çıkış yaparlar. Kapıya voltaj uygulandığında ise kontrollü bir şekilde kanal iletkenliği sağlanmış olur.



    FET transistörlerin iç direnci büyük olur. 100Mohm gibi bir değer. Bu da Kaynak ile Kanal arası voltaj geçişinde ters voltaj geçmesine karşı direnç sağlar.



    Ancak bu FET transistörlerin bir kötü yanı var. Statik elektrik ve Aşırı gerilim yüklenmesine dayanıklı değil.



    R4383 transistör 18v 1.5a dayanıklığı var. Şimdi tavan lambası da 2 adet 5w lamba var. Bu lambalar 1a akım çeker. Ancak lambalar ömrünü tamamlamaya yakın olduğundan içindeki flamanlar eriyince iç direnci düşüyor buda fazla akım çekmesine sebep oluyor.



    Ayrıca R4383 transistörden 3 tane var.



    Başta dediğim gibi FET hassas. Eğer transistörün 1 tanesi yanmışsa diğerlerinede zarar vermiş olabilir.



    Bu sebepten diğer 2 teansistörüde faranti olsun diye değiştirin.



    Eğer değişmesine rağmen lambalar yanmazsa OBD ile araca bağlanın. Nats arıza kodu olabilir. Bunu silin.



    Yine yanmazsa transistörler bozuk olabilir. Neticesinde kul yapısı

    Yine 10 numara bilgiler

    Ben değerlerini bulamamıştım r4383'ün, ufak bir kısa devrede yanması gayet normal gibi o zaman şimdi mantıklı oldu.

    Bu arada benim tavanda (2001 luxury) 1 adet var lamba. çinden de 5 adet söyleyeceğim zaten garanti olsun diye 3ünü de yenileyebilirim. Yeniledikten sonra da dediğiniz gibi o da geldi aklıma arıza kodu kesin vardır şu an beyinde silinmesi gerekebilir.

    Bir de iç direnci 100mohm büyük diyorsunuz işte başta bahsettiğim de buydu o bahsi geçen buz90'larda 2ohm imiş direnç. 20 katı orjinal transistörün.




  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim benim klima digital yaptığım tablet uygulamasın da bataryanın sıcaklık sensoru var o sensöre bir şekilde klimanın şayet varsa sıcaklık sensörünü bağlayarak tablet üzerinde klima kaç derecede çalışıyor onu görmeyi amaçlıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x


    quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x


    quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x

    İşte işin sıkıntılı kısmı da burası. Cunku orjinal transistörün hiç bir datasını bulamadım. Muhtemelen r4383 asıl adı degil. Siemensti galiba bu kutuyu yapan ya onun ya da iste başka bir firmanın verdiği kod o.
    Çıkan parçada ecb ya da bce olduğu belli zaten collector ortada ve sırttan alıyor kılıfsız yani. Ama iste max voltaj nedir akım değeri nedir iç direnci kaçtır data yok bilemiyorum onları. Ayrıca npn mi pnp mi o da yok. O parçayı ayırıp onun üzerinden testle bulunabilir aslında bunlar evde gerekli ekipmanım yok ama elektronikcilerde bunları öğrenebiliriz

    Bu yüzden orjinalini dışardan getirtip taktırmak en rahatı olacak galiba

    Pnp npn belirlemesi kolay. Kapılar kapalı iken ölçü aletin bir ucunu transistörün sırt kısmına ve diğer ucunu transistörün 2 ucuna surası ile dokundur. Hangi uçta 12v görürsen o dokundurduğun diğer uç emiter ucudur.



    Şimdi kapıyı aç. Transistörün kalan ucuna ölçü aletin artı ucunu dokundur. Diğer ucu aracın şasesine. Eğer 5v gibi bir değer görürsen bu transistör NPN tipdir. Eğer voltaj yoksa ölçü aletin problarının yerini değiştir. Yani Eksi ucunu transistöre Artı ucunuda +voltaj bulunan bir yere dokun. Eğer voltaj değeri okursan bu transistör PNP dir.



    İç direnç durumunu düşünmeyin. Sadece teansistör tipini buldunuz diyelim. Bulunan transistör tipine göre Örneğin PNP Power switching transistor katalogunda max CE-Ia değerine bakarak yüksek akım değerini seçebilir. Min EB-Vb (npn) veya CB-Vb (pnp) değerine bakarak kaç voltta beyz voltajı verilirse iletkenliğe geçtiğini yani anahtarlama işlemine başladığını ve buna göre transistör seçebilirsiniz. Bunu da Beyz ucunu tespit ettiğinizde okuduğunuz değerin 0.7volt altında anahtarlama yapan bir transistör seçilmeli.



    Transistör tipi bulmak ve muadil uydurmak bu kadar basit. Hadi kolay gelsin

    Hocam vallahi helal olsun... Sakıncası yoksa mesleğinizi sorabilir miyim? Bir süredir yazdıklarınızı(foruma sürekli yazmasam da) takip ediyorum buradan ve bir çok farklı konuda bayağı bilgi sahibisiniz merak ettim

    Bu arada iç direnci de şundan dolayı söyledim daha önce de yazmıştım buz90a kullananlar(iç direnci 2ohm imiş sanırım) ısınma sorunu yaşamışlar. Çabuk ısınmış transistörler ve yanmış. Bugün irf3205 aldım bir tane ısınma problemi bunda olmayacak en azında 8mohm gibi bir direnci var max volt ve amper değeri de 55v 110a demişler(tabi katalog değerlerini ne kadar tutturabilir o tartışılır ama). Tabi ya ilk önce sizin dediğiniz gibi bu r4383'ün ne olduğunu ne olmadığını bi tespit etmek lazım. ben bu irf transistörünü başka bi yerde kullanabilirsiniz diye tavsiye üzerine aldım aynı sorunu yaşayan başka bir forumdan. Şimdi dediğim gibi oto beyin işi yapan bir yere gitsem bu ölçüm işleri için bir ton gereksiz masraf çıkacak bana böyle basit şeyler için(gerekli ölçüm aletlerim olsa ben de yaparım ama). neyse şu an çinden gelecek parçayı beklemek ya da işte bir elektronikçiye gidip bu saydığınız ölçümleri yaptırıp yerine uydurmak gibi iki seçeneğim var. Ne yalan söyleyeyim biraz takıntılı bir adamım, ışık bu sonuçta acelesi de yok çinden parçayı bekleyip orjinalini direk lehimletmek daha uygun gözüktü şu an

    Mesleği Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Bilgi Teknolojileri uzmanıyım.



    R4373 transistörün FET tipi transistör oldupunu tespit ettim.



    FET üzerinde 3 terminal bulunur. Bunlar Source (Kaynak), Drain (Kanal) ve Gate (Kapı).



    Kaynak terminalinden Voltaj giriş yaparken Kanal terminalinden çıkış yaparlar. Kapıya voltaj uygulandığında ise kontrollü bir şekilde kanal iletkenliği sağlanmış olur.



    FET transistörlerin iç direnci büyük olur. 100Mohm gibi bir değer. Bu da Kaynak ile Kanal arası voltaj geçişinde ters voltaj geçmesine karşı direnç sağlar.



    Ancak bu FET transistörlerin bir kötü yanı var. Statik elektrik ve Aşırı gerilim yüklenmesine dayanıklı değil.



    R4383 transistör 18v 1.5a dayanıklığı var. Şimdi tavan lambası da 2 adet 5w lamba var. Bu lambalar 1a akım çeker. Ancak lambalar ömrünü tamamlamaya yakın olduğundan içindeki flamanlar eriyince iç direnci düşüyor buda fazla akım çekmesine sebep oluyor.



    Ayrıca R4383 transistörden 3 tane var.



    Başta dediğim gibi FET hassas. Eğer transistörün 1 tanesi yanmışsa diğerlerinede zarar vermiş olabilir.



    Bu sebepten diğer 2 teansistörüde faranti olsun diye değiştirin.



    Eğer değişmesine rağmen lambalar yanmazsa OBD ile araca bağlanın. Nats arıza kodu olabilir. Bunu silin.



    Yine yanmazsa transistörler bozuk olabilir. Neticesinde kul yapısı

    Yine 10 numara bilgiler

    Ben değerlerini bulamamıştım r4383'ün, ufak bir kısa devrede yanması gayet normal gibi o zaman şimdi mantıklı oldu.

    Bu arada benim tavanda (2001 luxury) 1 adet var lamba. çinden de 5 adet söyleyeceğim zaten garanti olsun diye 3ünü de yenileyebilirim. Yeniledikten sonra da dediğiniz gibi o da geldi aklıma arıza kodu kesin vardır şu an beyinde silinmesi gerekebilir.

    Bir de iç direnci 100mohm büyük diyorsunuz işte başta bahsettiğim de buydu o bahsi geçen buz90'larda 2ohm imiş direnç. 20 katı orjinal transistörün.

    Bu arada luxury de 2 adet tavan lambası var. Biri önde biri arkada. Benim araç da öyle.

    Lamba karararak sönüyor. Herhangi bir kapı açılınca hepsi yanıyor. Kapıların hepsi kapanınca 40sn sonra sönüyor. Eğer aracı çalıştırırsanız 3sn sonra sönüyor. Motoru stop edip, anahtarı kontaktan çekince yine yanıyor. Eğer kapılar kapanmazsa 15dk içinde otomatik sönüyor (akü bitmesin diye)

    Bazı araç sahipleri comfort olan araçlarını luxury diye satıyor.

    Arkada tavan lambası yoksa araç luxury değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 1 Nisan 2017; 21:24:41 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Yok hocam var arkada toplam 3 tane iste tavanda. En önde 2 okuma ışığı, ortada bu otomatik yanan kapanan, arkada 2 okuma isigi daha.



    Siz 2 adet lambanın çekeceği ışığı hesap ettiniz ya ben ortadaki o kapılarla açılıp kapanan ışığın içinde 1 ampul var o anlamda dedim.



    Bir de sadece o ışık söylediğiniz kondisyonlarda yanıp sönüyor. Diger okuma isiklari tamamen manuel sizde öyle degil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar aracın sol arka farı kırıldı. Maliyet ne olur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sanki Bana Pele

    Arkadaşlar aracın sol arka farı kırıldı. Maliyet ne olur?

    hatchback mi sedan mı kaç model kırıldı derken dış camı mı kırıldı hiç bir bilgi vermemeişsiniz ki nasıl maliyet hesabı verelim size?
  • kronk-x kullanıcısına yanıt
    Gerginlikten bilemedim kusura bakmayın.



    2002 HB Luxury.

    İç cam dış cam ikisi birden hocam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 13351336133713381339
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.