Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (1184. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
11 Misafir - 11 Masaüstü
5 sn
28.185
Cevap
201
Favori
1.718.727
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 11821183118411851186
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba uzun zamandır yazmıyordum ama paylaşımlarınızı takip ediyorum. Bende aracımda gözlemlediğim bazı şeyleri sizinle paylaşmak istiyorum. Deneyimli ve tecrübeli arkadaşlar yorumlarsa sevinirim. Özellikle Volverin33 ve alpzoom üstadın söyleceği birşeyler vardır.
    Gelelim bahsedeceğim konuya aracı yağ yakma konusunda bir süredir takip ediyorum, eksiltme var fakat tam ölçmemiştim. Araçta yaşamak istediğim en son ve en korktugum şey aracın yağ yakmasıydı oda başımda, aracın yagını değiştirmiştim 1000-1500 km sonra baktıgımda yağ çubuğunun en ucundakı kıvrımın orda oldugunu gördüm. Oha dedim araçta yağ kalmamış yag değişiminden kalan yagı komple tamamladıgımda tırtıklı kısmın ortasının bıraz ustüne denk geldi yani ortalama 800 gr fln eksiltmiş, gene şasırdım yağ çubugunun dibinde olan şey 800 gr ile seviye nasıl bukadar farkediyor. Velhasılı bayram öncesi geziye çıktım çıkmadan önce tırtıklı kısmın üstüne gelecek şekilde yağı tamamladım, bastım marşa çarşambadan c.tesiye izmir kuşadası marmaris derken tam 1000 km yaptım. tekrar yagı kontrol ettiğimde gene çubugun en alt kıvrımlı yerınde oldugunu gördüm 800 gr civarı tamamlayınca gene ust tırtıklı kısma denk geldi. Yani araç 1000 kmde 800-1000 gr yağ eksiltiyor.
    Şimdi az çok araştırmalarıma göre kimi lpgli araçlarda lpgden dolayı motor kurum baglamadıgından kurumun dolduramadıgı yerlerden yanma odasına yağ kacıyor ve yakıyor diyor; Kimi alakası yok belirli kmde belirli oranda yağ yakma normal diyor. Kimi sübap kimi segman diyor.
    Benim size sormak istediğim yukarıdaki verilere bakarak;
    Yağ yakısı normal mi, değilse nelerden kaynaklanabilir ve çözümü nedir? Çevrede iyi anlayan usta bulmak zor, adama gösterdin mi üstten girilir sirayla hepsine bakılır diyor yani işi rektefeye kadar uzatanlar var.
    Daha önce tecrübesi olup konuya yorum getirebilecek arkadaşlar yardımcı olabilirse sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
    2006 Almera Sedan 130.000 km Lpg li
    Yağ Mobil 1 10w40 - Castrol Magnetecten dönüş yapıldıgını sanıyorum. Daha önce ne konudu bilmiyorum yani ben Mobil 1- 10w40 koydurdum.
    Karşılatırma için 1100 kmdeki yakıt degerleri toplamda 200 tl gaz (2,3 tl/lt) ile 1100 km yarı klima açık sayılabilir. Araç göstergesi 8 lt civarı gördüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muraterr

    Arkadaşlar merhaba uzun zamandır yazmıyordum ama paylaşımlarınızı takip ediyorum. Bende aracımda gözlemlediğim bazı şeyleri sizinle paylaşmak istiyorum. Deneyimli ve tecrübeli arkadaşlar yorumlarsa sevinirim. Özellikle Volverin33 ve alpzoom üstadın söyleceği birşeyler vardır.
    Gelelim bahsedeceğim konuya aracı yağ yakma konusunda bir süredir takip ediyorum, eksiltme var fakat tam ölçmemiştim. Araçta yaşamak istediğim en son ve en korktugum şey aracın yağ yakmasıydı oda başımda, aracın yagını değiştirmiştim 1000-1500 km sonra baktıgımda yağ çubuğunun en ucundakı kıvrımın orda oldugunu gördüm. Oha dedim araçta yağ kalmamış yag değişiminden kalan yagı komple tamamladıgımda tırtıklı kısmın ortasının bıraz ustüne denk geldi yani ortalama 800 gr fln eksiltmiş, gene şasırdım yağ çubugunun dibinde olan şey 800 gr ile seviye nasıl bukadar farkediyor. Velhasılı bayram öncesi geziye çıktım çıkmadan önce tırtıklı kısmın üstüne gelecek şekilde yağı tamamladım, bastım marşa çarşambadan c.tesiye izmir kuşadası marmaris derken tam 1000 km yaptım. tekrar yagı kontrol ettiğimde gene çubugun en alt kıvrımlı yerınde oldugunu gördüm 800 gr civarı tamamlayınca gene ust tırtıklı kısma denk geldi. Yani araç 1000 kmde 800-1000 gr yağ eksiltiyor.
    Şimdi az çok araştırmalarıma göre kimi lpgli araçlarda lpgden dolayı motor kurum baglamadıgından kurumun dolduramadıgı yerlerden yanma odasına yağ kacıyor ve yakıyor diyor; Kimi alakası yok belirli kmde belirli oranda yağ yakma normal diyor. Kimi sübap kimi segman diyor.
    Benim size sormak istediğim yukarıdaki verilere bakarak;
    Yağ yakısı normal mi, değilse nelerden kaynaklanabilir ve çözümü nedir? Çevrede iyi anlayan usta bulmak zor, adama gösterdin mi üstten girilir sirayla hepsine bakılır diyor yani işi rektefeye kadar uzatanlar var.
    Daha önce tecrübesi olup konuya yorum getirebilecek arkadaşlar yardımcı olabilirse sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
    2006 Almera Sedan 130.000 km Lpg li
    Yağ Mobil 1 10w40 - Castrol Magnetecten dönüş yapıldıgını sanıyorum. Daha önce ne konudu bilmiyorum yani ben Mobil 1- 10w40 koydurdum.
    Karşılatırma için 1100 kmdeki yakıt degerleri toplamda 200 tl gaz (2,3 tl/lt) ile 1100 km yarı klima açık sayılabilir. Araç göstergesi 8 lt civarı gördüm.




    şimdi öncelikle şuna kendi adıma cevap vermek istiyorum...

    quote:

    Şimdi az çok araştırmalarıma göre kimi lpgli araçlarda lpgden dolayı motor kurum baglamadıgından kurumun dolduramadıgı yerlerden yanma odasına yağ kacıyor ve yakıyor diyor; Kimi alakası yok belirli kmde belirli oranda yağ yakma normal diyor. Kimi sübap kimi segman diyor.


    Şimdi burada bahsettiğiniz... Tüm olaylardan biri veya bir kaçının olma olasılığı var... Ancak bu durum motordan motora değişir... Ayrıca aldığınız yağın kabona aldanıp şu yağ koydum araç yağ yakıyor diye aracın motoru bitik diye hemen motor indirmeye de çalışmayın.

    Öncelikle aracın Soğuk-Sıcak her yanma odası (bujiler) için kompresyon testi yaptırın... Aslında kendinizde yapabilirsiniz ancak biraz malzeme gerekir...

    Benim aracım 2002 Luxury... 198.000km idi. Şuan 217.000km... Dyno testinde motor %92.84 çıktı.... Her araç aldığımızda babam ile huyum aynıdır, kafama yatmayan veya takılan bir husus varsa arabayı komple neredeyse söker, geri toplarız... Ancak Her insanın kullanımı ve araçtan tam anlamıyla anlaması zorunlu değil... Ben aracı aldığımda Bakım kağıdında araçta 197.500km de Castrol Magnatech değiştirilmiş gözüküyordu. Aracı 203.000km yol yapınca Motorda sarsıntı arttığını fark ettim. Yağ eksildiğini gördüm... Hemen Ali abime bir telefon akşam acil kargoya iskontolu fiyattan Castrol gönder dedim... Ayrıca elim değmişkene Antifirizini Kırmızı organik ile değiştireyim dedim... Onuda Mann-Filter aldım... 217.000KM kadar aracımda ilk Castrol Magnatech... sonra ELF Sporti TAXİ, şimdi ENEOS kullanıyorum... Aracı alıp ilk yağ yakma fark ettikten sonra bu zamana kadar yağ değiştirdim... Şuan yağ yakması yok gibi birşey... Ben hep 8000km de yağ değiştiririm. Asla 15.000 gördürmem. Her yağ değişiminde tırtırın 0,5cm aşağısına indiğini görüyorum. Ki bu değer fabrika verilerine göre normal...

    Yani bu başıma gelen olay gibi sizin aracında yağ yakması kullandığınız yağdan olabilir. Şimdi dış kabına bakarak bana Castrol veya diğer markalar yağ kullandım. Bunlar en iyisi mi diye sormayın... Castrol ürününün piyasada sahtesi çok... Bu herşey için geçerli...

    Bakın forumda Bekirkubat diye arkadaşa bir NGK buji gönderdim... Sanayide satılan ile Benim gönderdiğim arasındaki farkı kendisi bile anladı.. Her firmanın Fason üretim adında üretimi var... Mesela Toshiba... Türkiyede üretilenlerden neredeyse herkes şikayetçi... Ben yurtdışından kaç yıl önce aldım bilmiyorum. Toshiba laptop almıştım... Adamlar çipsetini öyle bir çipset koymuşlarki. Core2Duo olan ürüne ben sonradan ilk jenerasyon Corei3 takmıştım. Ki o zamanlar Corei3 laptop vayyy canına dedirtiyordu.

    Bu örnekleri uzatmak mümkün...

    Mesela herkesin deneyebileceği bir örnek vereyim ve bunu okuyan herkes denesin lütfen... Demek istediklerimi anlayacaksınız...

    BİM 'den SIRMA SU veya SIRMA Maden Suyu alın... Birde Kaliteli bir marketten... Mesela Migros, carrefoursa vs... marketten SIRMA SU veya SIRMA Maden Suyu alın... BİM'den ve Diğer mağazadan aldığınız iki suyu aynı anda açınız ve ikisinden de tadınız... Arasındaki farkı anlayacaksınız... Ancak neden böyle oluyor diyeceksiniz. Bazı mağazalar firmaların ürünlerini belirli bir fiyattan satıyor ve daha aşağısına almak istiyor. Üretici firma bu ürünlerine bir maddeyi eksik veya hiç koymuyor ve tat değişiyor... Bu örneği çoğaltmak mümkün...

    Bu nedenden Yağ konusunda Dikkatli olmak gerekiyor.

    Konumuza dönersek sizin aracın 1000km de 1lt yakın yağ eksiltmesi normal değil...

    Öncelikle aracı düz bir zemine 2 gün hareket ettirmemek koşulu ile aracı bırakın. Aracı bıraktığınız yerde yağ izleri olmasın. 2 gün sonunda aracı yerinden hareket ettirin ve durduğu yerde yağ damlası var mı gözlemleyin... Var ise aracı Lifte kaldırarak yağ sızıntısının nereden geldiğini tespit edin. Sonrası teşhise göre işlem yapılır.

    Eğer yağ damlatması yok ise Aracın ateşleme odalarına (buji yataklarına) bağlanan cihaz ile sıcak ve soğuk iken motor kompresyon testine sokunuz. Aslında bu test için bir bujinin porselen kısmı sökülüp ve ateşleme tırnağının olduğu orta kısım delinerek ve sökülen porselen kısmına hortum ağızı çelik kaynak ile kaynatılarak bir uc yapılacak. Bu uca RG6 hortum ile hortum ucuna bir manometre takılacak. Sonra benzin pompasının sigortasını çıkartacağız. Aksi halde benzin gelir. Sıkıştırma anında alev alabilir ve manometreyi patlatabilir. Bir kişi aracın diresksiyon başına geçerek bize yardım etmeli. Gaz pedalına sonuna kadar basılı halde Marşa basmalıdır. Bu test işlemi her buji yatağına bu sistem bağlanarak ölçüm yapılmalıdır. Okuduğunuz her silindir için değerler arasında -/+ 15-20 psi değer sapmalar var ise motorun iyi olduğu söyleyemiyeceğim.

    Hazır satılan Motor Kompresyon test ürünün resmi (markalara göre çeşitlilik gösterir.)
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Kompresyon testine göre aracın yağ yakıp yakmadığı fikrine ulaşabilirsiniz. Ancak değerler normal ise bence aldığınız yağcıyı değiştirmenizi tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 2 Ekim 2015; 17:06:19 >




  • Yorumların için teşekkur ederim. yazarken aklımdaydı gene not düşmeyi unutmuşum aracın yag kaçırabilecek altı üstü sagı soluna iyice baktım hatta katalızor üstündeki kapagı sokup kontrol ettim. Sagdan soldan kacırma yok, dikkat ederseniz ki zaten araç hiç durmadan 3 günde 1000 km yaptığı halde eksiltmiş yanı sızma olması ihtimal dışı, dediğin hususların bir kaçına dikkat ediyordum yani bilinçli olarak castrolun sahtesi piyasada çok oldugu için bana gore güvenilir yerden aldım Mobil 1 in 10w40 süper 2000 den aldım. Piyasada bilinen fiyatıyla 60 tl civarı, ayrıca ustanın bırınden duyduguma gore yağ markası değişikliginde kenarda kösede kala eskı yagı yeniya ğ sokup atıyormuş bir miktar bu eksilmesi normalmiş yeni yağ yerini alasıya bıraz eklenebilir tarzında bır yorumu vardı. Fakat ben araca yeni yağdan sonra 2 lt civarı ekleme yaptım bu durum olsa bıle yeterınce avans verdim sayılır yani bundan olsa eksiltmemesi yada daha az eksiltmesi gerekilrdi. En makulu testi yaptırıp en net sonucu ona gore belirlemek, ama benim tahminnim olsa olsa sübap lastıgı kaçırıyordur şeklinde. Eksilten araçların sorunları motordan olanlar nerelerde sıkıntı cıkarır bizim araçlarda?
    Benim merak ettiğim her araç az cok yakıyor diyor ustalar yada şu kadarda bukadar lt normaldır diyorlar. bizim araçlar için normal kabul edilebilecek değer ne kadardır hiç yakmayan araç ne kadar kmde ne kadar eksiltir. AYrıca bu lpgli araç eksiltir konusuna nediyorsunuz? Lpg etkisi varmıdır?




  • Merhaba aklima takildi olduda gostergeler mecburen degisti km vs nasil eski bilgileri icerecek alinan cikma panel 200.000 bizim orjinal km 280.00 . Yada tersi ayarlanabiliyormu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saxn

    Merhaba aklima takildi olduda gostergeler mecburen degisti km vs nasil eski bilgileri icerecek alinan cikma panel 200.000 bizim orjinal km 280.00 . Yada tersi ayarlanabiliyormu

    KM bilgileri yeni yenil araçlardaki gibi Hem gösterge panelindeki çipten hemde ecu (beyin) 'den gelmiyor. Bizim şuan ki araçlarda KM bilgisi gösterge panelindeki çipde saklanıyor. Şimdi sizin araç 280.000km de aldığınız gösterge paneli 200.000km de. Gösterge paneliniz artık 200.000km den devam eder... Ancak dilerseniz 280.000km ye yükseltebilir veya düşürebilirsiniz. Ancak aracınızın orjinal km ne ise ona ayarlatmanız veya ayarlamanızı öneririm...

    Bunun için gösterge panelinde takılı olan çipin datasheet diyagramını inceleyip RX-TX ucunu ve entegreye - ve + 5v vermeniz gerekiyor. RX-TX ucu USB bağlantısından Bilgisayar ile EEPROM FLASH programları vasıtası ile ilgili HEX kodlarını okuyup ilgili KM bilgisinin yazan yerini düzenlemeniz gerekiyor. Ama bu dediğim elektronik bilgisi olan kişilerin rahatlıkla yapacağı bir durum. Böyle bir bilgiye veya beceriye sahip değilseniz parasını vererek bu işi yapan kişilere yaptırmanız. Çünkü RX-TX ucunu ters bağlamanız Çipe zarar verir.. RX-TX uçların anlamı AL-VER ucudur ve ufak bir voltaj bile olsa -/+ uçlara sahiptir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 3 Ekim 2015; 10:17:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muraterr

    Yorumların için teşekkur ederim. yazarken aklımdaydı gene not düşmeyi unutmuşum aracın yag kaçırabilecek altı üstü sagı soluna iyice baktım hatta katalızor üstündeki kapagı sokup kontrol ettim. Sagdan soldan kacırma yok, dikkat ederseniz ki zaten araç hiç durmadan 3 günde 1000 km yaptığı halde eksiltmiş yanı sızma olması ihtimal dışı, dediğin hususların bir kaçına dikkat ediyordum yani bilinçli olarak castrolun sahtesi piyasada çok oldugu için bana gore güvenilir yerden aldım Mobil 1 in 10w40 süper 2000 den aldım. Piyasada bilinen fiyatıyla 60 tl civarı, ayrıca ustanın bırınden duyduguma gore yağ markası değişikliginde kenarda kösede kala eskı yagı yeniya ğ sokup atıyormuş bir miktar bu eksilmesi normalmiş yeni yağ yerini alasıya bıraz eklenebilir tarzında bır yorumu vardı. Fakat ben araca yeni yağdan sonra 2 lt civarı ekleme yaptım bu durum olsa bıle yeterınce avans verdim sayılır yani bundan olsa eksiltmemesi yada daha az eksiltmesi gerekilrdi. En makulu testi yaptırıp en net sonucu ona gore belirlemek, ama benim tahminnim olsa olsa sübap lastıgı kaçırıyordur şeklinde. Eksilten araçların sorunları motordan olanlar nerelerde sıkıntı cıkarır bizim araçlarda?
    Benim merak ettiğim her araç az cok yakıyor diyor ustalar yada şu kadarda bukadar lt normaldır diyorlar. bizim araçlar için normal kabul edilebilecek değer ne kadardır hiç yakmayan araç ne kadar kmde ne kadar eksiltir. AYrıca bu lpgli araç eksiltir konusuna nediyorsunuz? Lpg etkisi varmıdır?

    Öncelikle aracınız 100.000km geçmiş ise aldığınız yağın YARI SENTETİK olup/olmadığını öğrenin. Çünkü Tam Sentetik bir yağ , Yarı sentetiğe göre daha fazla eksiltme sağlar. Ancak Tam sentetiğin Yarı sentetiğe göre tek avantajı Uzun KM Yağ değişim olanağıdır. Dezavantajı ise Pahalı olmasıdır. Ayrıca Yarı sentetiğe göre daha dayanıklı olmaları ve mineral bazlı olmadığından tortusunun daha az olması yani motoru daha temiz tutmaları. Ancak artık büyük firmalar yeni ürettikleri Yarı Sentetik yağlarda Mineral bazlı üretmemeye başladılar. Artık Yarı Sentetik yağlar da tortusu az olmaktadır. Bu nedenle bu tortu olayında avntajı pek kalmadı. Tabi piyasada mineral bazlı yağ üretimi halen var.

    Her araç çok az yağ yakıyor meselesi doğru. Ancak bu durum yüksek devirlerde geçerlidir. Çünkü Piston kenarındaki yağlama sekmanı yüksek ısıdan çok hafif esneme yapar (mikroskobik ortamda milimlik değerde) bu durumda emme sekmanına yağ kaçırır yani yakıtınıza bir miktar yağ girer. Ancak bu damla kadar bir miktardır. Yani aman aman bir miktar değil... Aracı 3500 deviri geçilmediği sürece ve sekmanlar ile gömlek yataklarında bir problem yok ise yağ yakma olmaz araçlarda. Dediğim gibi ancak yüksek devirlerde damla miktarı kadar yağ yakar ve egzosa bakarak bu durum anlaşılamaz. Yani yağ buharı diye tabir edilen miktarda çıkar gider...

    Birde yağın dayanıklılığını belirleyen unsur, yağın viskozitesi değildir.... yağın üretim şeklidir...

    Ayrıca yağın değişim KM bilgisini siz ve cebiniz karar verecektir. Siz aracınızın motoru sorun yartmasın diye düşünürseniz. Her 7500-8000km bir değiştirmeniz sizin menfaatinize. Yağ firmaları piyasaya sundukları yağı 15.000km hatta 20.000km vararak dayandığı hakkında test sonuçları sunmaktadır. Ancak bu durum Aracın yolcu taşıma kapasitesi ve ortalama kilolu insanlar ile ortalama bir düzlük de yolda yapılan testlerdir. Siz aracınıza 60-70-80-90 kilo insanlar ile Dağ-Bayır yollarda gezerseniz kullandığınız yağın %30-%50 arasında erken kirlenmesine ve yağlama görevini tam yapmamasına sebeb olacaktır.

    Ayrıca bu yağlama durumuna yağ filtreside etki etmektedir. En iyi yağ filtresi kirleri daha iyi tutacağı için Filtre gözleri daha çabuk dolacaktır. Bu sebebten benim yaptığım gibi Her yağ değişiminde Filtreyi değiştirin. Çünkü motor ilk çalıştırmada ve soğuk iken viskosite değerine ulaşana kadar yağ tıkanan filtreden geçecek akıcılığa ulaşamaz ve yağlama iyi olmaz. Ben Bosch marka filtreyi 8TL alıyorum. Sanayide Nissan almera için Bosch marka yağ filtresi derseniz yok derler. Ancak Renault 9-19-Europa, Clio 1-2, Megane 1-2 modeline uygun filtre ver deseniz hemen çıkartır verirler. Ancak satıcıların çoğu hangi model filtrenin diğer hangi marka ve modele uyduğunu ne yazık ki bilmiyor. Ancak ben size BOSCH Bsc 0 986 Tf0 030 modelini her yağ değişiminde alarak taktırmanızı tavsiye ediyorum. Her ne kadar ustalar filtrede birşey yok diğer yağ değişimine kadar gider desede siz yinede dediğim gibi filtreyi her yağ değişiminde değiştiriniz. Neticesinde en fazla 8-15TL arasında fiyata satılıyor.

    Diğer bir husus LPG li araçların Benzinliye göre yağlamaya ve değişim süresine etkisi var mı?

    LPG nin yanma anında verdiği ısı Benzinliye oranla fazladır. Ancak yağı erken karartması yağın uyumsuz olduğunu veya aracın yağ yaktığı anlamına gelmez. Çünkü benzinli bir araçda da yağ 1000km yol yapınca kararır. Olsun da LPG de bu değer 800km olunca olsun. Ama testlere göre LPG'nin Benzine göre yanma ısısı fazla olmasından dolayı Yağ 7500 km geldiğinde yağ özelliğini kaybetmeye başlıyor. Fakat yağlaması yine devam ediyor. Özellikden kastım Yağın içine konulan ve her markanın ayrı teknolojik formüllü katkı maddeleridir. katılan temizleyici katkılar nedeniyle kiri ve kurumu daha iyi sökme işlevini yerine getirmektdir.

    Birde Televizyon, Radyo, Gazete vs.. yerlerde yapılan her reklam o markanın iyi olduğu anlamına gelmez.

    Çünkü her araç için kullanılcak yağ farklıdır. Çünkü her araba üreticisinin tavsiye ettiği yağın kalitesi yani API değeri farklıdır. Bu motor tasarımına göre en ince hesaplamalar ile tespit edilen değerlerdir. Birde markaların firmalar ile anlaşmasına bağlıdır. Çünkü Fiat kendi yandaşı Selenia yağı tavsiye ediyor genelde. Yağ firmaları aracın üretim bandında benim markamı kullan motor kapağına benim markamı yapıştır beni tavsiye et diyor. Sonra çok çok makul fiyata Gross-Ton olarak yağ satıyor. Yani tavsiye edilen markada bu araç için en iyisi diyemiyeceğim.

    Şimdi bu dediklerime göre Hangi Yağ alacağız.

    1.)Bulunduğumuz illin yıllık ortalam sıcaklık değerine göre yağ seçilmesi.
    2.)Kullanacağınız yağın API değeri.
    3.)Yağda kullanılan katkı maddeleri. (Her marka yağın kullandığı formül değişiktir. Bu durum normal araç kullana birisi için görmezden gelinebilir. Ancak yüksek hız ve performans bekleyenler için bu durum iyi incelenmelidir.)

    Bana göre 1000km de çay bardağın (100ml) geçmemeli. Bende 8000km yani diğer yağ değişiminde yağ değiştirdiğime bakarım sanki elsiltme yok gibi ancak gözle görünür bir durum. Muhakkak Yağ ateşleme sırasında oluşan ısıdan yağ buharı olarak yanıp gitmektedir. Buda ancak konulan yağın boşaltılıp gramajının tartılması ile anlaşılır. Yani bende maksimum 2 çay bardağı yaklaşık 200ml ya eksiltiyordur ya eksiltmiyordur.

    Fabrika verilerine bakılırsa aldanılır. Çünkü başta da dediğim gibi test verileri bizim kullandığımız iklim koşulu, kişi sayısı ve kilosu ile yer şekline göre değişir. Benim bulunduğum yerde ve oturduğum yer yüksek rampalı yer. Hergün işe git-gel 10km mesafe yapıyorum. 75-78-95 kilo olan kişiler ile işe gidip geliyoruz.

    Senin araçda eğer yağ kaçırma kesin yok diyorsa sibop lastiklerini sökmeden önce Motor Kompresyon testi yaptır yada anlattığım şekilde kendin bir tane yap. Çok basit bir alet.

    Çünkü sanayicinin eline düşersen artık ustanın insafına kalmışsın demektir. Sorunlu olmayan yerleri bile değiştirebilir ve hatta sorunun çözülmez sadece maddi zarar verir.

    Benden bu kadar... Bu konuya ekleyecek veya varsa bir yanlışımı düzeltecek eleştireye açığım..

    Ancak şu bir gerçek... En iyi yağ seçimi sizin gözlemlemenize bağlıdır... Bana göre şu yağ iyi bu yağ kötü diyemiyeceğim. Herkesin araç kullanım şekli farklıdır. Bu da yağ seçiminde en önemli roldür. Ben aracı kışın 2dk yazın 30sn rolantide çalıştırmadan hareket ettirmem... Başkaları yazın çalıştırıp hemen hareket ettirir buda yağın visikote değerine erişmemesinden aşındırmalara sebeb olur. Bende aynı yağ kullanırım, diğer kişide ama o diğer kişi benim aynı kullandığım yağdan şikayetçidir.

    Bu sebebten kullanıcı faktörü çok önemlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 3 Ekim 2015; 11:38:35 >




  • Merhabalar arkadaşlar bayağıdır foruma uğramadım boş durmıyıp bir soru sorayım size, benim km göstergesi dijital ve bazen km rakamlarında çalışmayan kısımlar oluyor mesela 2 rakamını gösterirken bir çubuğun göstermemesi gibi ve 2 olduğunu anlayamıyorsunuz, acaba bu panel ile oynadıklarından mı böyle bir problem çıkıyor aklıma takıldı, km silinmiş olduğundan şüpheleniyorum.
  • Arkadaşlar selam =)

    Geçtiğimiz cuma Denizli Nissan Yavuzlar'dan yaptırdığım kampanya bakımı aşağıda. Nissan üç yaş ve üzeri araçlarda işçilik masrafı almıyor.

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ
  • 2007 model nissan almera ya antfriz yeşilmi-kırmızı mı konuluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fenerli34 -- 6 Ekim 2015; 20:57:41 >
  • O muhabbetlerin her birini yaptırmak zorundamıyız, mesela 5-6 önemli işlem yaptırsak olur mu? Eğer kampanya ise zaten bir değişim yaptıramayız heralde paket olarak yapıyorlar.
  • İnan bana sormadım. 100.000 bakımı diye bu paketi önerdiler. İşin daha da güzeli, Nissan'da bu kampanya yıllardan beri varmış. "Biz zaten 3 yaş ve üzeri araçların bakımında işçilik masrafı almıyoruz" diyorlar. Web sitelerinde bu kampanyanın bitiş süresi yok, zaten yetkili de öyle söyledi. "Ancak değişen kura göre kampanya fiyatında değişiklik olabilir ama işçilik masrafını hiç bir zaman almayacağız" diyor.

    Zannediyorum senin dediğin iş olur. Bir sor bakalım, sonuçta faturada tek tek fiyatı belli.

    Diğer sipariş verdiklerim şunlar;

    http://urun.n11.com/fren-diski/trw-fren-diski-on-hava-kanalli-nissan-200-sx-18i-16v-P64175325

    http://urun.n11.com/fren-balatasi/trw-fren-balatasi-on-nissan-almera-ii-P64177019

    http://urun.n11.com/fren-balatasi/trw-fren-balatasi-arka-nissan-primera-p10-p11-16i-20i-2-P64176902

    http://urun.n11.com/tahrik-kayislari-ve-kitler/gates-6pk818-micro-v-xf-68350-toyota-previa-nato-nissan-pr-P64161731

    http://urun.n11.com/tahrik-kayislari-ve-kitler/gates-4pk850-micro-v-xf-48353-plymouth-chrysler-neon-chrys-P64159405

    Sipariş ettiğim firmayı aradığımda şasi numarasını vererek bu parçaları aldım fakat disklerden şüpheliyim biraz. 200SX yazıyor Ama şasi numarasına göre baktığından dolayı firma yetkilisi Ümit Bey "hayır hayır içiniz rahat olsun, daha evvel de Almera N16'ya bu disklerden sattık, tam uyumlu" dedi bugün telefonda.

    Kayışların zamanı geldi, bir iki çatlağı kendi gözümle gördüm. Ön diskler de çizik ne yazık ki, ses yapıyor. E balatalar da değişsin dedik.

    Servise uğramışken kayıtlı arıza kaydı var mı diye baktık arkadaşla, LPG'de iken araçta 1500 RPM'de silkelenme vardı. Debimetreden şüphelendik ama ölçüm oranı % 94-98 arasında gidip geliyor. Yani sıkıntı bunda değil. Bana kalırsa rölanti sensörü, çünkü belli belirsiz de olsa özellikle soğuk motorda silkelenme mevcut. Rölanti sensörünü ölçtürmek lazım bir ara...

    Faturadaki işlemlerden sonra yakıt oranım bariz düştü. Önceden 20 TL'lik gazla 90-92 km yapardım. Şu an 102 km yapmışım, aynı pompa ve aynı gaz.

    Tahrik kayışlarından sonra durum değişir mi bilmem ama şimdilik araba çok iyi durumda

    Bu da benim düldül
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    Bu arada; torpido kapağının oradaki çizikleri görmüşsünüzdür. Orayı ve arka koltukların kenarlarındaki plastik kısımları (kemer tutacağı var üzerlerinde) da aynı şekilde kaplattım. Orijinalinden daha güzel oldu yapılan işlemden sonra. Yarın paylaşırım, dileyen arkadaşlara fikir vermesi açısından.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Joya20 -- 9 Ekim 2015; 13:01:28 >




  • Arabanız çok güzel Gökhan hocam.

    Kazasız belasız kullanın. Almera genel olarak güzel araç.

    Yalnız farları çok az aydınlatıyor.

    Birde ben torpidonun üstünden gelen tıkırtı sesini kesebilsem. Bi ara tamircinin biri karton sıkıştırdı, ses kesildi ama şimdi karton yerinden çıktı sanırım. Yine tıkırtılar başladı ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evvela -- 8 Ekim 2015; 10:40:18 >
  • Arkadaşlar 2005 model almera brc kit takılı tavsiye eder misiniz? Sorunsuz olması önemli. Arabanın iç dış dizaynını çok beğendim. Yorumlarınızı bekliyorum
  • Amin hocam teşekkür ederim cümlemiz İnşallah kazasız belasız günlerde.

    Farlar sıkıntılı cidden. Zaten @Volverine Almera klübünde bu eksisinden bahsetmiş. Xenon çok farkediyor. Osram Xenon'lar fiyat olarak uygun.

    Bu arada Torpido kapağı ile arka koltukların yan taraflarındaki bakalitlerle ilgili çalışmaları paylaşayım;

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    Ekleme: Arka koltuk kenarlarındaki bakalitler süngerli deri ile kaplandı torpido kaplamasından farklı olarak. Bu şekilde çizik vs. gibi durumlar varsa, uygun maliyetli süngerli suni deri ya da sade deri ile kaplatabilirsiniz. Bence çok şık oldular



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Joya20 -- 8 Ekim 2015; 14:17:43 >




  • Arkadaşlar sabahlari LPG ye geçişte arcimin sönmesi çözüldü. Problem lpg filtresi değişimi ve lpg enjektörlerinin temizliği sonrası çözüldü.

    Yalnız su an başka bir sorunla karşı karşıyayım.Sabahları ilk harekette araba çok titriyor ve zor topluyor.ön taraftan da tık tık lık sesleri giyor.neden olabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba 2 sorum var

    1-ufak bi kaza sonucu sag ön far degişti,yan sanayi kullanilmiş (diger far da eski bi kazadan yine yan sanayiymiş)
    Bu farın ampul degil de mercek olan kısmının mercegi çerçevesinde simetrik durmuyor,ortalı degil az asagı kaymış. Gözüm takılıyor her seferinde. Bu düzeltilemez mi ki iceriden müdahale ile,yapan arkadaşlara söyledim "abi yan sanayi oldugundan,yapacak birşey yok" dediler.

    2-Vites körügü çok eskidi kötü bir görüntüsü var,internetten alıp takmak istiyorum ama bulamadım var mı bunu bulabilecegim bir alışveriş sitesi bildiginiz?

    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar,slm
    2000 model 1.5 luxery hb 145.000 de aracım var.be hafta ariza lambasi ve hafif tekleme ve silkeleme sikayetiyle ustama gittigimde zincir uzaması teshisi kondu...aracım için triger zincirini makul fiyata ankarada yada nette bulabilecegim yer ve fiyat konusunda bilgisi olan var midir.buarada set degil sadece zincir..tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar arabanın ön düzenine,amortisörlere,amortisör takozlarına,egzosuna ve bilimum noktasına defalarca liftte bakıldı,test sürüşü yapıldı ama ne fayda.Hepsi sağlam.İlk hareket anindan sonra 2-3 saniye boyunca veya sert bir kasis yada çukurdan GEÇTİKTEN SONRA aynı şekilde 2-3 saniye süren,daha önce olmayan bir kaç aydır türeyen,derinden bir lıkırtı sesi geliyor ve bu ses 10 kez aynı yerden geçsem 5 inde geliyor,5 inde gelmiyor ve ne hikmetse sanayide genelde gerçekten gelmiyor.

    Ayrıca bozuk yollarda ön tarafta tiz bir trim sesi mevcut ancak nerden geldigini anlayamadım,bunun için sanayide nereye gitmem gerekir?Kendim yapamam elimden bu tür işler maalesef hiç gelmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FFBE26753 -- 9 Ekim 2015; 12:19:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar ses biraz kısık ama buda videosu(5,6 ve 7. saniyelerde lıkırtıyı duyabilirsiniz:https://youtu.be/XB_Tb_4CVsY



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FFBE26753 -- 9 Ekim 2015; 13:43:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ototmatik test özelliği. Tamamen normal.
  • 
Sayfa: önceki 11821183118411851186
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.