Şimdi Ara

Nisan Ayında Yetkili Serviste Bakımı Yapılan Arabam Yolda Kaldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
286
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bende 2015 model, 80.000 km civarında manuel benzinli bir i20 var. Bu arabayı uzun yol ve haftasonu misafirlik, ek iş haricinde kullanmıyorum. Senede 8000 km gitmiş bir araç. Tabiri caizse garajda yatıyor öyle. Nisan ayında her zaman olduğu gibi yetkili serviste bakımını yaptırdım. Fakat bu cumartesi, yine bir ek işe giderken arabanın baskı balatası bitti. Normalde böyle şeyleri uzatmam da bu yetkili servis, bunun tüm parçalarına tek tek bakmıyor mu? Arabayla bir tur atmıyor mu şöyle? Baskı balatasının bittiğini, azaldığını söylemesi gerekmez mi? Yani 10 senedir titizlikle hep aynı yerden, yetkili servisinden periyodik bakımını üşenmeden yaptırıyorum. Ama böyle bir mağduriyet yaşattılar bana. Çekiciyle tekrar aynı yetkili servise çektirdim. Yani bu araba sürekli git-gel yapan bir araba olsa veya uzun yola falan çıkmış olsaydım bakımdan 1 ay sonra yolda kalacaktım aslında. Bunu yetkili servise de aynı bu şekilde anlattım ama "Olan olmuş, biz söylemişizdir de danışman belki size söylememiştir." gibi cevaplar verdiler. Hani bu klima gazı, lastik havası gibi basit bir durum değil ki. Ağır bakım meselesi sonuçta. Söylense, bakıma gelmişken onu da değiştireceğiz zaten. Bu konuyla alakalı verebileceğiniz tavsiyeler nelerdir? Nasıl ilerlemek lazım? Tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursa çok memnun olurum gerçekten. Teşekkürler.




    _____________________________




  • değiştirecekler, ücretini ödeyeceksiniz.

    çalışır halde aracınızı teslim ettikten sonra sorun kalmaması lazım.

    normalde de söyleseler bazı müşteriler onu 100 binde değiştiririz deyip ertelediği için söylememiş olabilirler ya da belki fark etmediler.


    araç 10 yaşında bir araç, garantili de olmadığı için ücretsiz değiştirin de diyemezsiniz. bakımda fark edilseydi ya da söylenseydi ücretini ödeyip değiştirilmesine onay verecektiniz zaten.


    ne yapılmasını bekliyorsunuz? maddi kaybınız mı var yolda kaldığınız için? ya da ücretsiz mi değiştirmeleri gerekir diye düşündünüz?

  • değiştirecekler, ücretini ödeyeceksiniz.

    çalışır halde aracınızı teslim ettikten sonra sorun kalmaması lazım.

    normalde de söyleseler bazı müşteriler onu 100 binde değiştiririz deyip ertelediği için söylememiş olabilirler ya da belki fark etmediler.


    araç 10 yaşında bir araç, garantili de olmadığı için ücretsiz değiştirin de diyemezsiniz. bakımda fark edilseydi ya da söylenseydi ücretini ödeyip değiştirilmesine onay verecektiniz zaten.


    ne yapılmasını bekliyorsunuz? maddi kaybınız mı var yolda kaldığınız için? ya da ücretsiz mi değiştirmeleri gerekir diye düşündünüz?

    _____________________________
  • O da birşey mi;


    Seneler evvel anayol kavşaktan tali yola gece yarısı fasılalı ışıkları yanan yerden tam dönüşü tamamlamışken 100 km hızla gelen Focus arkadan çarptı ve çarpmanın etkisiyle araba 180 derece ters döndü.

    Focus hava yastıklarını açmıştı, SUV araç kullandığım için görünürde arka çamurluk, tampon işi vardı, araba gidiyordu ama dengesizdi.


    Kaskodan yaptırmak için Maltepe Mutluhan'a arabayı bıraktım ve ikame araç aldım.

    Ancak 7 günlük ikamet araç süresi dolduğu halde araç servisten 2 hafta sonra çıkabildi.


    Arabayı bana sorunsuz diyerek teslim ettiler ama daha sürüşe başlar başlamaz arabanın başı ayrı gerisi ayrı yere gidiyordu.

    Tekrar servise giderek durumu anlattım, araba bir gün daha serviste kaldı.


    Sonra bana "Araçta bir sorun tespit edemedik" deyip iade ettiler ancak sorun hala devam ediyordu.


    O sıralarda kış ortası ve Angara'daki dayım kanserden ölüm döşeğindeydi. Ablam ve eniştem "Senin araç 4 X 4 ve kışlık lastikleri var, senin arabayla gidelim" dediler, yola çıktık.


    Angara'ya bir gece yarısı İstanbuıl'dan yola çıktık ama yol boyunca ablam ve eniştem kelime-i şaadet getirip durdular.

    Hem tipi, hem zifiri karanlık bir de arabanın dengesizliği bir de 120 km'nin altına düşmeyen hızda ecel terleri döktürdü.


    Angara'da 3 saat kalıp yine aynı şekilde İstanbul'a döndük.


    İstanbul'da ilk iş sanayideki rotçuya gitmek oldu

    Roçtu elime raporu verdi ve "Senin arabanın arka dingili sağdan 2 cm içeride, yetkili servise git, düzeltirler" dedi.


    Dediğini yaptım ve rot balanscı raporu Mutluhan'a erince ancak düzeltebildiler...

    _____________________________




  • nisanda bakım olmuş 5 ay sonra balata bitmiş diyorsun, hiç bir servis 5 ay sonra balatan bitiyor diye kehanette bulunamaz, baskı balata kullanım ile ilgili bir sarf malzemesidir, acemi adam yeni balatayı 15 günde de bitirir, işin ustası 7-8 senede de bitirir,


    servis aracı diagnostik kontrolden geçirdikten sonra bir iş emri çıkarır orada yapılacak işleri ve tahmini fiyatlandırmasını yapar senden yol testine de izin verdiğine dair form imzalatır, yapılacak işler arasında baskı balata değişimi yoksa o anda gerek duymamışlardır, senin bir talebin de yoksa bu konu pas geçilir, olay iki tarafında acemiliğine gelmiş gibi, artık olan olmuş sonrası için keyfine bak

    _____________________________
    2025 Opel Grandland MHEV GS Ultimate

    2011 Chevrolet Aveo LS Classic Sedan 1.4 AT - Siyah / Continental AllSeason Contact 195-50 R15

    Nikon D7200; Nikkor 18-300; Nikkor 50; Tokina 100 Macro; Tokina 10-17 FishEye; Nikon SB910
  • Derdim şu: Bunun baskı balatasının azaldığını, değişmesi gerektiğini bakımdayken söylemeleri gerekmez mi? 3000 TL Çekici masrafına girmiş oldum durduk yere, ek iştekileri mağdur etmiş oldum dolaylı olarak. Nisan ayında bu söylense zaten değiştirecektim. O zamanlar 25 bin TL civarındaydı diye hatırlıyorum bu tür değişimler. Şimdi ona da zam gelmiş sanırım. 40 bin TL ücret istiyorlar toplam. Nisan ayı fiyatına göre işleme alınıp, çekici masrafını da düşmelerini isteyeceğim. Özelde, sanayide yaptırsam benim ihmalim der geçerim ama yetkili servis tek tek bakıyor bunlara diye biliyorum. Onların ihmalkarlığının bedelini ben ödememeliyim diye düşünüyorum. Bilmiyorum, yanlış mı düşünüyorum?

    _____________________________
  • Cem_Alim C kullanıcısına yanıt

    Geçmiş olsun hocam. Yetkili servislerin bu konuda profesyonellikten çok uzak olduklarını düşünüyorum. Lafa geldi mi çok kurumsal bir imaj veriyorlar ama sanayi sitesindeki dükkandan farkları yok vizyon olarak maalesef...

    _____________________________
  • degobar kullanıcısına yanıt

    Hocam araba garaj arabası. Haftada bir aküsü bitmesin diye 5 dk çalıştırıp bıraktığım cinsten bir araba. Yani yaptığı kilometre her gün git gel yapan bir araba olsa 1 aya biterdi de ben hiç kullanmıyorum. Ayda belki 1-2 haftasonu misafirliği dışında.

    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • rangertr R kullanıcısına yanıt

    çekiciye para ödediğine göre muhtemelen kaskon da yok ya da servisin yol yardım uygulamasına dahil değilsin

    _____________________________
    2025 Opel Grandland MHEV GS Ultimate

    2011 Chevrolet Aveo LS Classic Sedan 1.4 AT - Siyah / Continental AllSeason Contact 195-50 R15

    Nikon D7200; Nikkor 18-300; Nikkor 50; Tokina 100 Macro; Tokina 10-17 FishEye; Nikon SB910
  • degobar kullanıcısına yanıt
    Kasko yok, evet. Hyundai Yol Yardımı aradığımda beni özel bir çekiciye yönlendirmişlerdi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.