Şimdi Ara

Niçin çok fazla olan eğitim fakülteleri kapatılmıyor veya atamalar artırılmıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
217
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu cidden önemli bir mesele. Millet öğretmenliğe abanıyor, haliyle sonra da bazıları iş bulamayabiliyor. Bunalıma giriyor. Türkçe öğretmeni mesela, ne yapabilir? Başka bir iş yapamaz ki... Matematik, İngilizce olsa neyse. Yazık oluyor bu insanlara. Benim bir arkadaşım var böyle durumuna çok üzülüyorum atanamıyor, iş de bulamıyor. Devlet 2k liraya sözleşmeli çalıştırıyor. Bu adam 4 sene okumuş ne 2k lirası? Madem atandırtmayacaktın niye fakültelere ara vermiyorsun?




  • Rant. Bu duzenden yani hortumlansn vergilerden yararlanan asalaklar bunu istervmi sanıyorsun ?

    Senin iş bulman kimin umrunda. Önemli olan o betonarme binada 7 sülalesine senin verginle kaymaklı iş bulan akademisyen memurlarin refah içinde yaşaması. Siz sadece yolsuzluğun kılıflarısiniz.

    Aşağıdaki sözün anlamını bizim aklı bir karış havada üniversite gençliği veya halk ogrrnmedigi sürece refah gelmeyecek bize...

    There ain't no such thing as a free lunch...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Periah -- 8 Nisan 2021; 1:49:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu sadece öğretmenlere özel bir problem değil


    tüm bölümlerde aynı sorun var


    mesela her sene 100k mühendis mezun ediyoruz


    her sene 100k mühendis ihtiyacı olmadığını biliyoruz.


    neden hala yetiştiriyoruz ?


    ( yetiştirdiğimiz şeylerin ne kadar mühendis olduğuda ayrı bir tartışma )


    bu adamlar garsonluk yapacak , birilerinin yanında ofisboyluk yapacak , kimisi sözleşmeli öğretmenlik yapacak.


    kimisi simit satacak kimisi pazarcılık


    velhasılı , tüm bölümler bu durumda.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakup13

    bu sadece öğretmenlere özel bir problem değil


    tüm bölümlerde aynı sorun var


    mesela her sene 100k mühendis mezun ediyoruz


    her sene 100k mühendis ihtiyacı olmadığını biliyoruz.


    neden hala yetiştiriyoruz ?


    ( yetiştirdiğimiz şeylerin ne kadar mühendis olduğuda ayrı bir tartışma )


    bu adamlar garsonluk yapacak , birilerinin yanında ofisboyluk yapacak , kimisi sözleşmeli öğretmenlik yapacak.


    kimisi simit satacak kimisi pazarcılık


    velhasılı , tüm bölümler bu durumda.

    Hayır mühendis kafası ile garsonluk yapacak yarın bir servis otomasyonu tasarlayacak

  • yakup13 kullanıcısına yanıt
    Mühendis her yerde iş bulabilir kendi şirketini de kurabilir. Öğretmen ne yapabilir?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hadi YÖK hala bu saçma sapan uygulamayı engellemiyor, anladık peki bu insanlar salak mı hala bu bölümleri tercih ediyorlar?


    Ben acımıyorum hocam ben alanında uzmanlaşmaya çalışan bir insanım, bölümümü tercih ederken gelecekte benim için kolay olmayacağını da biliyordum. Dünyanın kitabını, kağıdını, pdf'ni eskittim, yazıyorum-çiziyorum ama benim akranlarım instagram-twitter-whatsappta mekik dokuyor, hiç birini yargılamıyorum bence bu bir tercih meselesidir. Üniversite kapanana kadar hemen hemen her bölümden arkadaşım vardı, gezerdik, içerdik inanın üç beş kişi hariç kimsenin alanıyla ilgisi yok zaten bu istisnalarda hukuk,tıp vs okuyorlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ressi1 -- 9 Nisan 2021; 17:19:32 >
  • CSB yazmayan adam C kullanıcısına yanıt

    mühendisin iş çeşitliliği elbette daha fazla ama milyonlarca öğrenci olduğunu düşününcede özel dersle ekmek yiyilebiliyor ve oldukça kolay bir yöntem...


    sonuç itibariyle öğretmende mühendiste olması gerekenden çok fazla var ve problem gitgide büyüyor, hangi grubun daha zorda olduğu kısır bir tartışmadır.


    tüm bölümler aynı saçmalıkla yüzyüze


    şirket vs gibi girişimcilik konularına girmek doğru değil hangi meslekten olursan ol bu yol açık





    bir mühendis hiç bir zaman devleti düşünerek üniversiteye girmez , daha mezun olmadan iş arar , staj kovalar , sürekli arayıştadır.Devlet çok büyük çoğunluğun son seçeneğidir.Özelde çok kazanıldığı hikayeleride istisnadır geneli temsil etmez.


    öğretmen hep devlet garantisini hesaba katarak yola çıkmış biri taaa liseden beri hatta sadece kendisi değil toplumdada bu algı var ama devletin garanti olmadığı gerçeğiyle yüzleştiğinde daha çok afallayıp daha çok ağlıyor


    öğretmenlerle mühendisler arasındaki fark budur sadece.


    beraber mezun olduğum arkadaşlardan 6-7 tanesiyle hala görüşüyorum , 20 civarının bugün ne iş yaptığını biliyorum. (ben dahil)SADECE YARISI MÜHENDİSLİK GEREKTİREN İŞLERDE ÇALIŞIYOR.


    turizm sektöründe tatil satışı yapanda var , baharat alıp satan ticarete girende var , var oğlu var.


    benim kız kardeşimde mühendis mezunuydu iş bulamadı 2 sene falan , 2 ay çalışabildi sadece ordanda istifa etti , mahalledekilere özel ders verdi bir süre ayda 1500 tl kazandı , evde boş duruyoken yaptı bunu , haftada 2-3 gün ilgilendi falan . ama edebiyat bilmem ne öğretmeni mezunu mahalledeki arkadaşım hala sözleşmeli öğretmenlik kovalıyo , aynı mahalledeyiz lan sende öğretmensin git ders ver 5k-6k kazan.sayısal bilmiyomusun , oturup ağlıcana oturup çalış 6. 7. sınıf öğrencilerine matematik öğretebilecek kadar kapasite yoksa zaten ekmek kazanımıyom diyede ağlamasınlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakup13 -- 9 Nisan 2021; 18:44:59 >




  • ressi1 kullanıcısına yanıt

    salaklıkta denilebilir ama cahillik daha doğru bi tabir olur.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.