Şimdi Ara

nextGL Vulkan Hakkinda Her Sey

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
7
Favori
3.461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Vulkan mantle tabanli bir APIdir.mantle amdde calisiyor iken vulkan nvidia ve intelde calisabilecektir o yuzden mantle basligindan ayirmak istedim.elime pc gecince duzenleyecegim.bir haber basligi degil surekli guncellenecek ve bu sefer herkesin katilimini bekledigim sohbet tartisma basligidir.

    seklinde sehir disinda telefonla actigim basliktir normalde baska bir arkadas acacakti olmadi.evet artik bir pc edindigime gore basligi simdi nasil istersiniz bilgi desen zaten yeterince var mesajlarda.soru cevap olsun sonra derseniz ki sunlar da olsun ekleriz.



    soru:Vulkan mantle tabanli mantle amd'nin vulkan da mi amd'nin?

    cevap:Vulkan OpenGL'yi yapan Khronos isimli firmanin bir nevi yeni OpenGL surumu aslinda ama mantle kullaninca Vulkan demisler alakali olsun diye sanirim.

    soru:Vulkan icin nasil bir kartimiz olmali

    cevap:su anda tam belli degil ama piyasadaki 400+ nvidia ve GCN mimari amd kartlarla calisacak ama Vulkan da dx12 gibi tier olacakmis yani 1-2-3 seklinde ama en azindan tier1 destekleyecek belki dx12'den farkli olabilir destek olayi.

    soru:Vulkan ne ise yarayacak?

    cevap:mantle'de gordugumuz islemciyi rahatlatma ya da islemci darbogazina yardimci olma yani dusuk islemcilerle kartlari kullanabilme olayi Vulkan'da da olacak ayrica yeni efektler de olabilir directx ne ise yariyorsa bu da onun aynisi API diyoruz dx12 gibi iyi de API ne?buradan bakabilirsinizhttp://forum.donanimhaber.com/m_81317104/tm.htm

    soru:Vulkan hangi isletim sistemlerinde calisacak?

    cevap:en onemli olayi bu zaten dx12 win10 isterken Vulkan Linux'ta bile calisacak ama win7 ve 8.1 es gecerler mi ciddi ciddi calisirlar mi iyi olsun diye onu cikinca gorecegiz.ben win10 kurmam diyen biri icin win7'de nvidia ile mantle keyfinden bahsediyoruz tabi Linux olayi da cok guzel ayrica SteamOS var o da Linux tabanli.Linux tabanli sistemlerde dx ile oynadigimiz oyunlar oynanmiyordu artik oynanabilecek tabi oyunun Vulkan destekli olmasi lazim.bazi arkadaslar microsoft'a rakip olamazlar diyebilir ama olur mu olur bence insanlar bir kurtulus alternatif ariyorlardi ve Vulkan bu alternatif olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jake Lockley -- 16 Mart 2015; 12:25:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Rekabet iyidir diyeceğim ama DX 12'den sonra bir anlam ifade edeceğini sanmıyorum, konsol tarafında PS 4'ü saymazsak oyunların % 99'u DX destekli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scutaro

    Rekabet iyidir diyeceğim ama DX 12'den sonra bir anlam ifade edeceğini sanmıyorum, konsol tarafında PS 4'ü saymazsak oyunların % 99'u DX destekli.

    Dx12 win10 u mecbur kilacak ama vulkan linuxta bile calisir ve bu sefer sadece amd degil amd para ile destek saglatmayacak ve intele de mantleyi vermis oldu.nvidia physx acik kaynak oldu diyorlar bence tesaduf degil.dx12yi win10 yeni kart mutlu mesut kullanabilirsek mesele yok ama alternatif olmasinda da bir mahsur yok bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Duyurulalı kaç gün oldu ama forumda umursayan olmadı nedense.
    Microsoft tekelenin kırılmasının imkansız olduğunu düşündüğümüz için muhtemelen.

    Bu yeni OpenGL biraz umut verici aslında. Bir tarafta sadece Win 10'a özel DX12, bir tarafta sadece bazı AMD kartlarda çalışan Mantle(ki öldü diyebiliriz, hiçbir anlamı yok şu haliyle). Vulkan ise işletim sistemi ve grafik işlemcisi bağımsız bir şekilde her yerde kullanılabilecek. Buna kim destek verecek demeyin alttaki resimde firmaları görebilirsiniz. Önemli bir çok firma var, boş bir teknoloji gibi görünmüyor.
     nextGL Vulkan Hakkinda Her Sey




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dovahkiin

    Duyurulalı kaç gün oldu ama forumda umursayan olmadı nedense.
    Microsoft tekelenin kırılmasının imkansız olduğunu düşündüğümüz için muhtemelen.

    Bu yeni OpenGL biraz umut verici aslında. Bir tarafta sadece Win 10'a özel DX12, bir tarafta sadece bazı AMD kartlarda çalışan Mantle(ki öldü diyebiliriz, hiçbir anlamı yok şu haliyle). Vulkan ise işletim sistemi ve grafik işlemcisi bağımsız bir şekilde her yerde kullanılabilecek. Buna kim destek verecek demeyin alttaki resimde firmaları görebilirsiniz. Önemli bir çok firma var, boş bir teknoloji gibi görünmüyor.
     nextGL Vulkan Hakkinda Her Sey


    Bahsettin konuda biraz benim sucum var.mantle baslinda bahsettik uzun uzun ama baslikta amd yazdigi icin pek giren olmuyor.sonra herkes haber basligini acti silindi bazilari sonra bir arkadas ayir konuyu mantleden dedi ben de sen ac o zaman dedim.onun da imkani olmadi galiba boyle telefonla acmak durumunda kaldim.yani sozun ozu bu basligi 2-3 gun once acma imkanim vardi insanlarin goruslerini aliyor olurduk.benim basliklarimda troll kavga olmaz herkes dusuncesini soyler.

    tahmin ettigim resmi koydun sanirim.ilk mesaja koyacaktim bu durumda gerek kalmadi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dovahkiin

    Duyurulalı kaç gün oldu ama forumda umursayan olmadı nedense.
    Microsoft tekelenin kırılmasının imkansız olduğunu düşündüğümüz için muhtemelen.

    Bu yeni OpenGL biraz umut verici aslında. Bir tarafta sadece Win 10'a özel DX12, bir tarafta sadece bazı AMD kartlarda çalışan Mantle(ki öldü diyebiliriz, hiçbir anlamı yok şu haliyle). Vulkan ise işletim sistemi ve grafik işlemcisi bağımsız bir şekilde her yerde kullanılabilecek. Buna kim destek verecek demeyin alttaki resimde firmaları görebilirsiniz. Önemli bir çok firma var, boş bir teknoloji gibi görünmüyor.
     nextGL Vulkan Hakkinda Her Sey


    +1.. katılıyorum




  • sonerakgun kullanıcısına yanıt
    ben de Size katılıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında Vulkan'dan bahsetmeden önce OpenGL'in tarihine kısa bir gözatıp Vulkan neden bizim için bu kadar önemli bir görmek lazım. Eski topraklar bilir, OpenGL 90'larda DirectX'in eş seviyede olmasa bile oldukça güçlü bir durumdaydı, Quake 3 örneğinde olduğu üzere grafik efekt manasında çığır açan özellikleri vardı. Ancak Microsoft'un DirectX'i "kendine has yöntemlerle" öne çıkarması sonucu (IE-Netscape örneğinde olduğu üzere) OpenGL gittikçe daha az oyun geliştirici tarafından tercih edilir oldu. Hatta aynı etkiler profesyonel yazılım dünyasında da yaşandı, çoğu 3D program OpenGL arabirimini kullanırken Vista sonrasında yavaş yavaş DirectX'e geçti. Dolayısıyla günümüzde oyunlar olsun, profesyonel yazılımlarda olsun DirectX hegemonyası yaşanıyor maalesef. Maalesef dememin sebebi Microsoft'un bu durum sebebiyle yıllardır DirectX'i geliştirmek için kılını bile kıpırdatmamasından kaynaklanıyor. Tabi ne zaman Mantle geldi (rekabet geldi) Microsoft adım atmak zorunda kaldı. Şimdi OpenGL'in varisi konumundaki Vulkan girişimi bu nedenle DirectX dünyası için de çok önemli, çünkü rekabetin olmadığı yerde hem donanım hem de yazılımsal olarak olan biz müşterilere oluyor.

    Vulkan'ın bizim için bir önemli yanı da PC'lerde oyun platformu olarak ilk kez Microsoft'a ciddi bir rakibin geliyor olması. Steam'in Linux bazlı SteamOS girişimi maalesef istenilen sonuçları verememiş ve hızlı bir başlangıç yapamamıştı, oysa şimdi Vulkan'la çok daha gelişime açık ve Windows'a gerçek bir rakip konumuna gelebilirler. Vulkan'ın Windows dışı platformlarda da yüksek performans vaadediyor oluşu Linux'u sonunda bir oyun platformu haline getirebilmek için en önemli etken şu anda.

    Vulkan'ın GDC 2015'teki sunumuna dönersek öncelikle Khronos Group'un sunumunu paylaşalım:



    Khronos Vulkan'la ilgili web sayfasında şu pdf'i yayınlamış: https://www.khronos.org/assets/uploads/developers/library/2015-gdc/Khronos-Vulkan-GDC-Mar15.pdf




  • bu apinin steamosla beraber pc oyunculuğunu çok üst seviyeye çıkaracağını düşünüyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vulkan Teknolojisi konusunda çok umutluyum şahsen. AMD tek başına mantle ile rakib olsa "meh" derdim ama yukardaki resimde de görüldüğü gibi çok ciddi markalar şimdiden bu teknolojiye sıcak bakıyor. Özellikle bu yeni API Valve için daha çok işe yarar diye düşünüyorum çünkü adamlar bariz linuxu evlat edinip oyunlara yönelik bi OS yapmaya çalışıyorlar. Bu API'nın yapabileceklerini güzel bir oyunla gösterirlerse bence daha çok etki çekecektir. Ben HL3 Portal 3 vs. Steam Machine'lere özel olacak falan demiyorum ama bence Valve'ın gelecek oyunları openGL'i yani Vulkan'ı destekleyecek DX yerine. Zaten 90lı yıllarda oynadığımız Half Life 1'de bile Valve'ın openGL'i benimsediğini düşünürsek bence gayet olası




  • linux devrimi diyorsunuz.tabi bu konu onemli bugune kadar win-dx bagimliligi ve linuxta oyun sorununa ciddi bir cozum bulamadilar ama vulkan bu is icin simdiye kadar yapilmis en ciddi adim.linuxcu kardeslerimizin yanindayiz peki bu icadin bize ne faydasi var amd intel nvidia kullanicilari icin?daha once bahsettim win10 bagimliligi olmayacak win7'de yok mu mantle harici bir sey dedigimiz zaman imdadimiza yetisiyor belki bu o kadar onemli degil win10 kuramayani dovuyorlar ancak bence bu olayin en guzel yani vulkan kartlarimizi daha iyi destekleyebilir.dx12 level olacakmis bu karti su level bu karti bu level diye ve vulkan da ayni sekilde.su anda nvidia 900 serisi dx12 olarak gorunuyor ama ben 12.1 diye de bir sey gordum yani su anda kimsenin elinde full+full dx12 kart olmayabilir ve bize yeni kart aldirma durumunda birakabilirler.vulkanda eger su anda mevcut kartlar ya gelin guzel bir level ayarlariz yaparsa olay paraya dayanir ve vulkan para verip de alacagimiz bir sey degil.belki sp1 ciktiktan sonra yani bir sure sonra win10'a gececegiz belki elimizdeki kart isimizi goruyor bir iki sene daha kullanmak istiyoruz bu durumda vulkan kullanabiliriz yeter ki cok oyunda destek olsun.mantle'deki deneme yanilma sacmaliklarini da bize yasatmayacaklarini dusunuyorum cunku mantle altyapisi ama bitmis mantle altyapisidir yoksa bizim bildigimiz bf4'teki sorunlu mantle degildir.ocak 2014ten bu yana deneme surecini astik artik daha ciddi gorsel fark da olan bir API bekliyorum ben sahsen.dx12 oturur bir kac sene sonra herkes kartini yenilerse dx12 kullaniriz kaybedecegimiz bir sey yok bu gecis surecinde guzel bir adim vulkan.peki dx12 fiyasko olursa(msnin paso xbox oyunlari icin kullanmasi) ya da cok guzel olursa vulkan ile dx12 arasinda bize secim yaptiracak ne fark olacak cunku ikisi de mantle temelli ve diyelim kimsenin kart alma zorunlulugu yok 3 sene sonra herkeste var.iste bu farki verecek bir seyinin olmasi lazim vulkanin uzun omurlu olmak istiyorsa ama dx12 gecis doneminde pc oyuncularina yardimci olsun esas amaci linux'ta oyun oynatmak niyetiyle cikariyorlarsa bence yanlis yapiyorlar cunku linuxun onemli oldugu kadar pcde dxe alternatif olmasi bence cok onemli bir konu.biraz daha bilgi gelsin konu anlasilsin ilerde gorecegiz olayi simdilik ben genel gorus almak istiyorum.soru da sorabilirsiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Turkiye'nin en iyi donanim forumu iddiasinda olan bir yerde bu konu hakkinda bu kadar az kisinin fikri olmasi bence utanc verici.basligi baska biri acsaydi insanlari kiskirtabilirdi ya da millet bos bulup birbirine sarkabilirdi ama konu simdiye 2 sayfaydi.benim derdim kaos ciksin degil ama en azindan bu vulkan is yapar mi sizce yararli mi gereksiz mi bir fikir yazmak zor degil.tamam konu karisik ve son attigim mesajla iyice corba ettim ama olmadi gormezden gelin o mesaji.evimde bile degilim bu konuyu hepinizden iyi bilen biri degilim vardir illa orijinal gorusu bilgisi olan insanlar.bu konu onemli ama yeni kart almaya merakliyiz diyorsaniz bosverin boyle seyler dusunmeyin dx12 ve win10 "eminim" gulluk gulistanlik olacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir konu adında başlık açıp, sonra trolleyerek başka insanların konularını kapattıran, kendi konusunun boş olmasından muzdarip olmanız müthiş tezât. Sonra bu kadar az kişi neden yazıyor? Sanki sizin eğlenceniz için yazıyorlar, önce insanların fikirlerine saygı göstermeyi öğrenin.
  • Teknik bilgim yok denecek kadar az ama heryerde dile getirdiğim bir şüphem var o da dx12'nin beklentilerin yarısını dahi karşılamayacağı.

    bu arada dostum sen adamı eleştiriyorsun ama adam çoğu hareketinde haklı zira aynı olay için birden fazla farklı konu açılıyor, konular olması gereken yerlerde değil rastgele açılıyor, bu da bilgi karmaşasına, düzensizliğe sebep oluyor. yönetim bu konuda hiçbirşey yapmıyor. geçen nvidia tian x ile ilgili 3 konu açıldı halbuki daha önce konusu açılmış güncellenmişti. aynı konunun 2.cisini sen açtın 3.cüsünü başkası. her önüne gelen kendi konusunu açarsa çöp olur bu forum ki o yolda ilerliyor zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sanat Günesi -- 8 Mart 2015; 0:53:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tersol

    Teknik bilgim yok denecek kadar az ama heryerde dile getirdiğim bir şüphem var o da dx12'nin beklentilerin yarısını dahi karşılamayacağı.

    bu arada dostum sen adamı eleştiriyorsun ama adam çoğu hareketinde haklı zira aynı olay için birden fazla farklı konu açılıyor, konular olması gereken yerlerde değil rastgele açılıyor, bu da bilgi karmaşasına, düzensizliğe sebep oluyor. yönetim bu konuda hiçbirşey yapmıyor. geçen nvidia tian x ile ilgili 3 konu açıldı halbuki daha önce konusu açılmış güncellenmişti. aynı konunun 2.cisini sen açtın 3.cüsünü başkası. her önüne gelen kendi konusunu açarsa çöp olur bu forum ki o yolda ilerliyor zaten

    Tek konu, tek fikir: muhteşem bir tartışma ortamı. Sonra da tutup eleştirin başka insanları, çok tutarlı bir yöntem gerçekten. Tekrar söylüyorum, fikirlere saygı duymadan, insanlar niye tartışmaya girmiyor diyemezsiniz. Siz kovuşturuyorsunuz çünkü. Lafının tersini yapmak diye buna derler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    quote:

    Orijinalden alıntı: tersol

    Teknik bilgim yok denecek kadar az ama heryerde dile getirdiğim bir şüphem var o da dx12'nin beklentilerin yarısını dahi karşılamayacağı.

    bu arada dostum sen adamı eleştiriyorsun ama adam çoğu hareketinde haklı zira aynı olay için birden fazla farklı konu açılıyor, konular olması gereken yerlerde değil rastgele açılıyor, bu da bilgi karmaşasına, düzensizliğe sebep oluyor. yönetim bu konuda hiçbirşey yapmıyor. geçen nvidia tian x ile ilgili 3 konu açıldı halbuki daha önce konusu açılmış güncellenmişti. aynı konunun 2.cisini sen açtın 3.cüsünü başkası. her önüne gelen kendi konusunu açarsa çöp olur bu forum ki o yolda ilerliyor zaten

    Tek konu, tek fikir: muhteşem bir tartışma ortamı. Sonra da tutup eleştirin başka insanları, çok tutarlı bir yöntem gerçekten. Tekrar söylüyorum, fikirlere saygı duymadan, insanlar niye tartışmaya girmiyor diyemezsiniz. Siz kovuşturuyorsunuz çünkü. Lafının tersini yapmak diye buna derler.

    senin gtx 970 konunu takip etmiştim baştan sona çok güzel bilgilendirici bir konuydu taktirde ettim. fakat titanx konusunda da bu konu sahibi arkadaş haklıydı ksr bakma. kimse sana fikrini yazma demiyor zaten senin fikir dediğin aynı bokun laciverti olan konunun aynısını bir daha açmak sanki açılan ilk konudan farklı ne vardı ? aynı haber, içerik aynı bilinenler aynı. aynı şey hakkında 10 tane konu açılması ''fikir özgürlüğü'' değil, konu çöplüğüdür.




  • GL'i tek başına MS baltalamadı. 3dLabs dibini dinamitledi. Bundan, kendisine de ekmek çıkableceğini düşünen başkaları da direk-dolaylı olarak çatışmalara dahil olup çanak tuttu. Nvidia da var bunların içinde, GL için ben yokum diyen MS de var. vs. vs. kaç yıllık kan davası gibi mevzu bunlar.

    Vulkan için şimdiye kadar olmamış, görülmemiş bi biçimde herkes uyum içinde çalışıyor. Direk olarak lazım olan esas alanlar hedeflenip onların üzerine gidiliyor (debugger'ından araortam formatına, tam detaylı spec.lerine kadar).

    Ms'nin dx9, konsol ve desteği ile geliştirme araçlarının daha işlevsel olması ipi kopardı götürdü zaten.

    Dx12, MS'nin daha önceden olmadığı kadar bi baskı tehdit altında olacak(2000'li yıllarda şimdikiyle karşılaştırılabilecek yapılar yoktu, o yüzden dahil etmemek lazım). Vulkan için birileri çıkar başka bi taraftan aşağıyı bi güzel dinamitler, orasını bilemeyiz. Ama şimdiki ortak çalışma gruplarının geçmiş ile alakası yok.

    Kafa kurcalayan, detayının belli olmadığı ve mesela GLSL yapısı değişecek mi, shading altyapısını tamamen değiştirecekler mi, başka bi shading dili-yapısı için ne-nasıl yapacaklar, bunları yaparlarken geçmişteki gibi çıkar çatışmaları olacak mı? Bunların detayları belli değil. Ama GL 4.5 ile yapılabilecekleri tamamen kenara atıp yeni başlangıç için herkes ortakça peşinden koşarken, bu sefer olabilir gibi geliyor.

    Dx12'de Ms donanım üstünde dikte edici konumunu değiştirmeyip, dx12'nin speclerini değiştirip donanımları bi anda uyumsuz yapablme gücünü elinde tutuyor. Oysa olması istenen Dx'in ben şunu bunu isterim, eyyy GPU firması, donanımda bunu nasıl yaparsan yap demesi ve gerisine karışmamasıydı. Tersi olduğundan, şu özelliği şöyle istiyorum ve donanımında da bunu böyle yapacaksın diyor.

    Vulkan bu noktada tamamen olması istenen şekilde ilerliyor gibi şimdilik.

    Ms'nin XB1 için bütün derdi, Dx11'de yapamadığı PC ile ortak geliştirme olayını başarmak (pardon, Dx9 Win7 öncesi ve X360'da da bunu istiyorlardı. Basiretsiz yönetici heryerde var önemli değil. Bilmem kaç seneye patladı sadece). Dx11 de ıkındılar ıkındılar olmadı. Dx12 için çok daha fazla ortak geliştirme imkanı verecek. E tabi PC'yi konsol seviyesine getirip sonra insanların XB1'e vuşşş harika demelerini beklemek olmaz. Bakalım bu yoldan yan mı çizecekler, yoksa tek programlama bakışı , geliştirme ortamı , tek appstore mantığını yürütebilecekler mi? Bu yol çok daha karlı mı olacak, yoksa yine aynı haltı yiyip ellerine yüzlerine mi bulaştıracaklar? Bilmem kaç milyar dolar arge için harca, doğru düzgün yazılım altyapısı hazırlamaktan aciz ol. Yıllllaaar önce kendi çip iletişim altyapılarını(API) kuran Japon konsol yapımcı-geliştricileri nasıl gülüyordur :(( Yine pardon, o Japon konsol yapımcıları da kendi sonlarını getirmişlerdi. Herkesi düdüklemeye çalışmayan geliştricilerinden , bu işlerden anlayan aklı başındaki insanlara kadar homurdanıp duranlardan başka ses gelmeyince iş bu yoldan devam etti edecek zaten.

    XB1'e dx12 getirip çağ da atlatamıyoruz, bari bol bol daha kolay yapılabilen oyun getirelim de bu konsol işi gittiği yere kadar devam etsin? Bilmem kaç sene sonra bi konsol daha çıkartırsak söz, bu sefer herşeyini adam gibi yapacaz, mı?

    Daha açık hali yok Mantle'ın, açılayacak da. SDK dedik o yok, Mart'ın later'ında dediler , vakti gelmemiş demek daha.

    Mantle = Vulkan'ın kendinden donanıma göre driverı olan hali gibi bakabiliyor muyuz şimdilik? Peki şu an Dx11 için olan Dx shader'larını MAntle'a aktarmaya yarayan altyapıyı Dx12 için de sunacak mı AMD? DX12'de CPU---> GPU emir iletimi Mantle'dan daha hızlı, ama MAntle'ın GPU'da yaptığı iş de Dx12'den daha hızlı gibi şimdilik. O zman Dx12 oyununun, iyileştirilmiş Mantle versiyonu ile 3-5 kuruş daha fazlasını ortaya koyma ihtimali olamaz mı? AMD-Oyun geliştricisi bunun altına girer mi? Ana çatısı Dx12'ye benzeyen (dx11 -->> MAntle'ı yapmak kolay değil), AMD'nin Dx12 shaderlarını da kullanmasına imkan veren araç ile bazı oyun yapımcıları Dx11'de düşünmedikleri Mantle versiyonunu dx12 içn düşünürler mi? AMD herşeye yetişemeyecek kadar kaynak sıkıntısı yaşarken oyun yapımcısına destek de verir mi?

    Dx12'den veya Vulkan'dan ne beklenmesi gerektiğini bilmeyen varsa, benim fikrimdir saygı duyman gerekir, ben bi halta yarayacağına inanmıyorum şeklinde yaklaşmak demek = eksik bilgim var ve bunu kabul ediyorum ama buna rağmen istediğimi söyleyebilmeliyim demek. Bu ne demek, adı benden gelmez.




  • butun forumlarda bu sekildedir sanirim bir konunun ana basligi varsa diger bununla ilgili basliklar silinir bu forumlarin yazili ya da sozlu bir kuralidir.vulkan konusu ilk once mantle basliginda konusulmaya baslandi hatta gidip bakarsaniz son mesajlar sirf bunun uzerine.benlik sorun yok bu basligi sildirelim mantle basligindan devam edelim ama isminde amd yazan basliga niye girip de yazsin nvidiaci arkadaslar?bence konuyu ayirmak iyi bir fikirdi ve bu bir haber basligi degil sohbet basligi ilerde test bench basligi da olur.

    Rubisco

    hocam sizsiz anlami olmuyor API baslilarinin ucuncu API basligina birlikteyiz.microsoft konusuna deginmissiniz aslinda bu konu altinda dx12 tartismasi kiyaslamasi bahsetmesi her neyse yapabiliriz tabi cunku ikisi rakip ve konuyla alakali.ms'nin xbox1 icin ortak oyun gelistirme isteginden siz de bahsetmissiniz umarim dx12 oyunlar sadece xbox1'e cikacak oyunlardan ibaret olmaz cunku yaygin olan iyidir vulkan da yaygin olursa ve bu rekabet dogurursa bize yarar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • XB1'e geliştirme yapmak kolay değil zaten. ESRAM herşeyi karıştırıyor. ESRAM'ın büyüklüğü de yeterli değil zaten. PRogramcı uzun uzadıya bellek erişim paternlerine göre analiz edilmesi gerekiyor.

    Onu kolaylaştırmak için araç gereç getirmişler GDC'de onun tanıtımını yaptılar. İşte neymiş, dx12'nin SFR kullanımına benzer XB1'de bellek erişimi DDR3 + ESRAM'ı aynı amaç için kullanırken bölerek kullanma imkanı olacakmış (aynı render target verisinin bir kısmı ddr3 bir kısmı esram'da duracakmış). Bunu şimdilik hemen kullanacak olanlar yokmuş ama dx12 bu tarz imkanlar verdiği için çok şanslıymışız. beeh beeh beeh. Yani konsol yapıyorsun, programcıyı dx11'yi bypass edip kendin GPU'ya erişemezsin diyorsun, her taraftan kısıtlıyorsun, ondan sonra da belki en başından beri olması gereken özellikleri lütuf gibi sunuyorsun. Ms kafayı düzeltmezse daha çok çeker.

    Sade PC'ye özel olacak oyunlar için sorun yok. Şimdi çok daha esnek olacak geliştrici. Bi sürü imkana kavuşacak. Yönetmesi daha zor, ama yeterli araç gereç olduktan sonra, yeterli ve kaliteli materyale sahip olduktan sona bi indie geliştricisi bile çok güzel işler yapabilecek olmalı PC'de. PS4 için de bu imkan var ama PS4 yine daha zor. Sırf bu konsolların daha zor olması yüzünden sade PC'yi hedefleyen indie geliştriciler var mesela. Dx12 kadar Vulkan da bu açıdan önemli bi konumda bence. Indie geliştriciler, profilleri çok çeşitli de olsa, yeterince hızlı gelştirme araç gerecine sahip olabiliyorlarsa hızlı ve iyi işler yapabiliyorlar. Vulkan için çıkacak her yeni araç dx12'ye karşı bi adım da güçlenmesini sağlayacak.

    Bi de alakasız olarak, insanların zaman içerisinde gördüğü ettiği şeyler yüzünden deneyim kazanıp, eskiden ooo CGI dediği şeylere yakın şeyleri oyunlarda görebilmesi yüzünden, yerine göre fazla burnu havadalık yapabiliyorlar. Bi adamın bahsettiği şeylerden sonra filmlardeki görsel efektlere dikkatlice bakınca, o efektin yeteri kadar doğru ışıklandırma yapamadığını, render hatası içerdiği, işte parlamanın ekranda post process gibi işlendiği, işte gölge detayının ışıklandırma detayının doğru olmaması gibi bi sürü durumla karşılıaşabiliyoruz. Bu dx12 / Vulkan / Mantle'da daha çok bağımsız nesne render edebilme olayı, en basitinden sahne karmaşıklığını GPU'nun verimli işleyebileceği şekilde arttırma imkanı da veriyor. Aynı zamanda nesne sayısı var bunların bağımsız detaylarının işlenme şeklini de. Bu, sistem elverdiği ölçüde bi geliştricinin bi sürü bağımsız detayı fps çakılmadan eklemesine imkan verecek gibi duruyor.

    Dediğin gibi olmaz umarım. Çünkü şu an Windows ve XB1'e tam olarak ortak geliştirme yapılmıyor olsa bile kod altyapısını ana yaklaşımı benzer kuruyorlar. Ubisoft Montreal'in onlarla ilgili sunum detayları faln var.Fizik için mesela DirectCompute 'u Windows ve XB1'de nasıl kullandıklarını vs. anlatıyorlar. İkisi de hemen hemen aynı altyapıya sahip. İkisi de benzer kısıtlamalara sahip. İkisini de birbirinden alakasız şekilde kurmuyorlar. PS4 versiyonu daha esnek olsa da, XB1 ve Win versiyonuna göre çok egzantrik yollardan bilmem kaç kat daha iyi yapalım çabasına da girmiyorlar. İlerde bu durum, Win-XB1'in daha çok ortak nokta ile daha geliştrilmesine yol açacak. Bi nevi XB1 bütün platformlar için belirleyici konumuna gelebilir bu yüzden(kısmen şimdi de öyle).

    Öbür taraftan dediğim gibi bi indie geliştricisi PC'yi görece daha kolay geliştirme imkanları yüzünden konsollara tercih edebiliyor bugün. Dx12 ile bunun daha da artabilme ihtimali var. Sade indie olarak değil, pc'deki hedef donanımı yüksek dx12' için yeterli araç gereç kullanıp daha iyi işler yapabilecek bi dünya geliştrici var. Eğer Vulkan yeterli araç gereç , geliştrme altyapısı, yeterince yardımcı dökümantasyon vs. gibi şeylerle gelebilirse, avantajlarına göre o tarafa doğru da kayma olabilir.




  • benim bu konu ile ilgili bir görüşüm var bilen biri olarak ne dersiniz?bu kısım hikaye mi bilmem ama nextgl isminde 2018'de çıkacakmışmış da sonra mantle'yi alınca şimdi 2015 sonu gibi çıkacak deniyor.zaten yapıyorduk da mantleyi üzerine ekledik diyorlar.dx12'de ise bir altyapı yoktu hatta mantle çıktı diye dx12 yapalım dediler alıp ismini değiştirdiler.bu durumda bir fark olur mu vulkan ile dx12 arasında?biri geliştirilen yapı üzerine konan mantle diğeri sıfırdan mantle üzerine bir şey koyulduysa o.kısaca şöyle de sorabilirim ikisine de mantle muamelesi mi yapmak lazım yoksa farklılıkları olacak mı görsel olsun performans olsun yoksa işletim sistemi farkları olacak.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.