Şimdi Ara

-----NEW FIESTA TEAM-----yeni kasa '''fiesta''' bilgi ve paylaşımlar----- (1065. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
22.749
Cevap
51
Favori
1.951.285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10631064106510661067
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2011 tdi aracımla 12000 km lerdeyim, 1 depo ile 500-550 km gidiyorum bu normal mi ?
    sarfiyat 6,4 lt yazıyor yol bilgisayarında..

    servise sorduğumda sürekli kısa mesafede kullandığımız için az km yaptığını söyledi..motor ısınmadan dizelin bir avantajı olmuyormuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haltunel

    2011 tdi aracımla 12000 km lerdeyim, 1 depo ile 500-550 km gidiyorum bu normal mi ?
    sarfiyat 6,4 lt yazıyor yol bilgisayarında..

    servise sorduğumda sürekli kısa mesafede kullandığımız için az km yaptığını söyledi..motor ısınmadan dizelin bir avantajı olmuyormuş

    6 litre civarları ortalama normal sayılır...
    şehir içinde dur kalklar ortalamamızı ve menzilimizi hayli düşürüyor...
    uzun yolda rahat 700 yapılıyor:)
  • teşekkürler cevap için
  • Arkadaşlar dün Ankara otokoç tan aradılar. Ford egzos taki bir parçayı fazla ısınmadan dolayı değiştrimek için arabaları servise çağırıyor, yarım saatliğine servisimize uğrayabilir misiniz dediler. Sizi de arayan oldu mu?
    Not: YAlnız bu dediikleri zannedersem Euro V motordaki bu kurum yakma işlemi (DPF) ile alakalı gibi geldi bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fylance

    Arkadaşlar dün Ankara otokoç tan aradılar. Ford egzos taki bir parçayı fazla ısınmadan dolayı değiştrimek için arabaları servise çağırıyor, yarım saatliğine servisimize uğrayabilir misiniz dediler. Sizi de arayan oldu mu?
    Not: YAlnız bu dediikleri zannedersem Euro V motordaki bu kurum yakma işlemi (DPF) ile alakalı gibi geldi bana.

    Beni arayan soran yok
    DPF sorun olmaz diyordum kendimce ama, dediğinize göre var birşeyler
  • arkadaşlar 1.4 tdci euro 5 istanbul şehir icinde bir depoyla kac km yapar fabrika değeri 4.8/100 km . Sabah ve akşam 5-10 km gibi kısa kullanım etkilermi yakıtı. motor ısınması açısından en az kaç km yapmak gerekir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • birde sabah soguk havalarda ilk çalıştırdıktan sonra rölantide bekletmek gerekiyormu bütün ışıklar söndükten sonra mı çalıştırmak gerekiyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fylance

    Arkadaşlar dün Ankara otokoç tan aradılar. Ford egzos taki bir parçayı fazla ısınmadan dolayı değiştrimek için arabaları servise çağırıyor, yarım saatliğine servisimize uğrayabilir misiniz dediler. Sizi de arayan oldu mu?
    Not: YAlnız bu dediikleri zannedersem Euro V motordaki bu kurum yakma işlemi (DPF) ile alakalı gibi geldi bana.

    evet benide dün çağırdılar ama gelecek cmt ye randevü aldım çalıştığım için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eyhr

    arkadaşlar 1.4 tdci euro 5 istanbul şehir icinde bir depoyla kac km yapar fabrika değeri 4.8/100 km . Sabah ve akşam 5-10 km gibi kısa kullanım etkilermi yakıtı. motor ısınması açısından en az kaç km yapmak gerekir

    Arkadaşım çoğu araç için geçerli olmak üzere şunları bilmeni isterim:

    Fabrika verileri şehiriçi için motor soğukken belirli bir mesafe boyunca düşük hızda kullanılarak, şehirdışı için ise motor ısındıktan sonra nispeten daha uzun mesafe ve yüksek hızda kullanılarak tespit edilmiştir. Bunların hepsinin pist benzeri yerlerde ölçüldüğü ve her ne kadar şehiriçi ibaresi kullanıyorsa da gerçek şehiriçine girilerek ölçüm yapılmadığı unutulmamalıdır. Tüm bunlarla birlikte şehirdışı verileri biraz daha gerçekçi olabilmektedir. Tecrübelerime dayanarak söylüyorum ki özellikle büyük şehirlerde fabrika verilerine (+2) litre eklenmesi son derece kabul edilebilirdir.

    Diğer soruna gelince esasında rezistans ışığı söndükten sonra marşa basabilirsin. Tüm ışıkların sönmesini beklersen de olur (ki ben öyle yapıyorum, tamamen tercih meselesi), aradaki fark birkaç saniyedir fakat kışın rezistans ışığı biraz daha geç sönebilir.

    Isınma konusuna gelince dizel araçlar özellikle kışın sabahları geç ısınırlar ve dolayısıyla da aracı hareket ettirmek için ısınmasını beklemek aşırı uzun bir zaman alabilir. Önemli olan hareket etmeden önce aracın turbosuna yağın ulaşmasını sağlamaktır zira turbo motor yağıyla yağlanmaktadır ve mantıken de motordaki yağ gece boyunca aşağıya (yani yağın depolandığı yer olan kartere) süzülmektedir. Süzülen bu yağın devir daim ederek turboya ulaşması için 2-3 dakikalık bir rölanti yeterli olmaktadır.

    Aracın ideal sıcaklığı 90 Derece Santigrattır. Bu sıcaklığa ulaşmadan 2000-2500 devri geçmemen ve mecbur durumlar hariç ani hızlanma yapmayarak yavaş yavaş hızlanman turbonun ömrüne ömür katacak ve seni birçok masraftan kurtaracaktır.

    Umarım faydalı olabilmişimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xanadu03 -- 17 Aralık 2011; 22:30:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xanadu03

    quote:

    Orijinalden alıntı: eyhr

    arkadaşlar 1.4 tdci euro 5 istanbul şehir icinde bir depoyla kac km yapar fabrika değeri 4.8/100 km . Sabah ve akşam 5-10 km gibi kısa kullanım etkilermi yakıtı. motor ısınması açısından en az kaç km yapmak gerekir

    Arkadaşım çoğu araç için geçerli olmak üzere şunları bilmeni isterim:

    Fabrika verileri şehiriçi için motor soğukken belirli bir mesafe boyunca düşük hızda kullanılarak, şehirdışı için ise motor ısındıktan sonra nispeten daha uzun mesafe ve yüksek hızda kullanılarak tespit edilmiştir. Bunların hepsinin pist benzeri yerlerde ölçüldüğü ve her ne kadar şehiriçi ibaresi kullanıyorsa da gerçek şehiriçine girilerek ölçüm yapılmadığı unutulmamalıdır. Tüm bunlarla birlikte şehirdışı verileri biraz daha gerçekçi olabilmektedir. Tecrübelerime dayanarak söylüyorum ki özellikle büyük şehirlerde fabrika verilerine (+2) litre eklenmesi son derece kabul edilebilirdir.

    Diğer soruna gelince esasında rezistans ışığı söndükten sonra marşa basabilirsin. Tüm ışıkların sönmesini beklersen de olur (ki ben öyle yapıyorum, tamamen tercih meselesi), aradaki fark birkaç saniyedir fakat kışın rezistans ışığı biraz daha geç sönebilir.

    Isınma konusuna gelince dizel araçlar özellikle kışın sabahları geç ısınırlar ve dolayısıyla da aracı hareket ettirmek için ısınmasını beklemek aşırı uzun bir zaman alabilir. Önemli olan hareket etmeden önce aracın turbosuna yağın ulaşmasını sağlamaktır zira turbo motor yağıyla yağlanmaktadır ve mantıken de motordaki yağ gece boyunca aşağıya (yani yağın depolandığı yer olan kartere) süzülmektedir. Süzülen bu yağın devir daim ederek turboya ulaşması için 2-3 dakikalık bir rölanti yeterli olmaktadır.

    Aracın ideal sıcaklığı 90 Derece Santigrattır. Bu sıcaklığa ulaşmadan 2000-2500 devri geçmemen ve mecbur durumlar hariç ani hızlanma yapmayarak yavaş yavaş hızlanman turbonun ömrüne ömür katacak ve seni birçok masraftan kurtaracaktır.

    Umarım faydalı olabilmişimdir.



    çok teşekkürler arkadaşım çok faydalı oldu sağol
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koraycetin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fylance

    Arkadaşlar dün Ankara otokoç tan aradılar. Ford egzos taki bir parçayı fazla ısınmadan dolayı değiştrimek için arabaları servise çağırıyor, yarım saatliğine servisimize uğrayabilir misiniz dediler. Sizi de arayan oldu mu?
    Not: YAlnız bu dediikleri zannedersem Euro V motordaki bu kurum yakma işlemi (DPF) ile alakalı gibi geldi bana.

    evet benide dün çağırdılar ama gelecek cmt ye randevü aldım çalıştığım için.

    Ben de işten dolayı cumartesi gideceğim. Buradan bildiririm tam olarak neden çağırdıklarını.
  • koraykarin mk7 clubunde sızınle aynı ortam da olmak benı mutlu edıcektır bır organızasyonda bulunmak ısterım
  • Arkadaşlar merhaba,
    Bende 1.4 TDCI titanium xpaket fiesta ile aranıza katılmak üzereyim, nasipse çarşamba günü teslim alacağım.
    Bu benim ilk aracım olacak ve bazı konularda bilgi eksikliğim mevcut :(
    - ilk kullanımda nelere dikkat etmeliyim, aracı teslim aldıktan sonra yapmam gereken ya da yapmamam gereken şeyler nelerdir?
    -sıfır araç olduğu için rodaj olacaktır. kaç bin km ye kadar bu devam edecek ve kullanırken nelere dikkat etmeliyim?
    Tecrübeli arkadaşların bilgilerinden yararlanırsam çok mutlu olurum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke_han

    Arkadaşlar merhaba,
    Bende 1.4 TDCI titanium xpaket fiesta ile aranıza katılmak üzereyim, nasipse çarşamba günü teslim alacağım.
    Bu benim ilk aracım olacak ve bazı konularda bilgi eksikliğim mevcut :(
    - ilk kullanımda nelere dikkat etmeliyim, aracı teslim aldıktan sonra yapmam gereken ya da yapmamam gereken şeyler nelerdir?
    -sıfır araç olduğu için rodaj olacaktır. kaç bin km ye kadar bu devam edecek ve kullanırken nelere dikkat etmeliyim?
    Tecrübeli arkadaşların bilgilerinden yararlanırsam çok mutlu olurum

    dostum öncelikle şimdiden hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim.

    1. aracını ilk aldığında benzin alacağın yerde lastik havalarını düşürmeni tavsiye ederim. araç beklerken lastikler zarar görmesin diye 40 bar hava basarlar. sürücü kapısını açtığında, araç içinde aracına uygun lastik basıçları tablosundan uygun havayı bas.

    2. aracını yarım kontak yap, bütün ışıklar söndükten sonra çalıştırmaya özen göster.

    3. ilk 1000-1500 km 3000 deviri geçmemeye özen göster, sonrasında istediğin gibi kullan.

    4. boya koruma koltuk koruma gibi hizmetlere para kaptırma, zarar göreceği veya kirleneceği varsa bu korumalar aracını korumazlar.

    şimdilik bu kadar aklına takılan bişey olursa çekinme burdan sor.
  • Ford dan arayıp aracı çağırdıklarını söylemiştim. Çarşamba günü gittim. 10 dakika aracın soğumasını beklediler. Sonra egzoz tıpasını değiştridiler. Toplamda yarım saatte aldım. Möhim bir şey olmadığını söylediler. "Mühim değilse neden geri çağırdınız" dedim. Bir kaç kere ısınma problemi yaşanmışmış Avrupa da ondan dediler. Ve "emin olun bunun için başka markalar geri çağırmaz" diye de eklediler. Neyse.

    Burası zamanında donanım bilgi paylaşım için kurulmuştu. Ki yıllar önce onun için girerdim buraya. Fakat şimdi her tel var :) Araba için karar vermeden önce uğradığım sitelerden biri de bu artık. O sebeple fikir olsun almayı düşünen arkadaşlara ben de yorumlarımı yazayım.

    Araç 1.4 tdci trend. Her şeyden önce alacak olan arkadaş B segment bir araba alacağını unutmasın. Yani bunu kalkıp Astra, 308, auris vb ile karşılaştırmasın. Ve eksilerini ona göre yorumlasın. Ha rabayı aldığımda "yuh 37 vermişsin, o paraya .... alınır" laflarına da aldırmayın. Çünkü bunu diyenler Avro nun coşmasından sonra araba fiyatlarından haberleri olmayanlar. Amcam telefonda "E oğlum bana haber verseydin de biraz da ben verip adam gibi Focus alsaydın" dedi. Ben de "amca şu an en ucuz focus dizel 50 bin lira" deyince " çüş" cevabını verdi. Ben salağım b ile c segment arasında 5 bin lira fark var da gidip b segment alıyorum. Her şey bir tarafa İstanbul trafiğinde eski corsamla geçirdiğim 6 yıl sonrası küçük arabalar -ki artık iyice büyüyor onlar da!- tercihim oldu.
    Artılar (diğer B segmente göre - corsa, jazz, yaris kullanmışlığım var baya-)
    1. 500 km rödaj dan sonra şu an Ankara içi karma hava soğuk olmasına rağmen 4.6 diyor ortalama. (Benzinli corsa dan sonra sırf bu sebeple aldım bu arabayı )
    2. Yılların TDCİ motoru. Milyonlarca üretilmiş ve kronik problemleri yok gibi. Bu da tercih sebebimdi. Tabi ki bu işler biraz da şans ama Ford 3 yıl garanti veriyor birçokları 2 yıl verirken. Demek ki güveniyor kendine biraz.
    2. Önkonsol da kullanılan plastik hiç tahmin etmiyordum ama yumuşak. Bu neye mi yarıyor? Pek bir şeye yaramıyor ama gerçekten kalite hissi veriyor.
    3. Orta konsol ilk başta "bu ne la telefon gibi" dedirtiyor ama zamanla alışıyor insan. Polo da direksiyondan müzik kumanda olmadığını düşününce...
    4. Müzik sistemi gerçekten çok hoşuma gitti. -b segmentle karşılaştırıyorum- Net olarak ifade edeyim jazz corsa yaris ve polo ya bin basar. Evdeki ses sisteminden daha iyi bir hava veriyor.
    5. USB girişi tam anlamıyla 10 numero. CV mivi uğraşamıyor artık insan.
    6. Ben araba dikkat çekmesin isterim -evet öyleyimdir :) fakat orijinal renkler isteyenler için fiestanın renk çeşitleri çok iyi.
    7. Diğer bahsettiğim arabalara göre daha sert süspansiyonu var. Henüz gerek olmadı ama bu yol tutuş için bir avantaj.
    8. 2. eli iyidir güzeldir. Bugün eski kasa dizel fiestaların kaçtan gittiğine bakınca.
    9. Kasa yeni değil o sebeple problemler de aşılmıştır.
    10. 1.83 boy 105 kiloyum. Koltuk başta dar ve sert geldi ama şu an alıştım. Bel desteği gayet iyi. Mesela corsanın bel desteği kötüydü bence
    11. MAx tork 1750 de giriyor. bu da düşük devirde dahi arabanın fazla boğulmasını engelliyor.
    12. Yaklaşık 2.5 metre dingil mesafesi ile sınıfında fena diz mesafesi sunmuyor arkası için. Ben bu halimle oturduğumda şoför koltuğunun arkasında bir bayan rahatlıkla oturabilir. Ama 1.75 üstü biraz zorlanır.

    Gelelim eksilere -tabi ki rakiplerine göre-
    1. Evet TDCİ . Hele soğuk havalarda motor 90 derece olana kadar bildiğin traktör Ama ne menem şey ki insan arabasını sevdiğinde bu sese bile alışıyor.
    2. Diğer dizeller gibi zor ısınıyor motor.
    3. 1. vites bildiğin ÖLÜ! Sadece kalkarken kullanılıyor. Hareket halinde iken hız yavaşlatmak gerektiğinde öyle kemikleşiyor ki 1. sokmak imkansız neredeyse. 1000 devire kadar 2. viteste idare edilebiliyor. olmazsa yarım debriyaj. Ama 1000 devirde iken dahi 2. viteste gaza basıldığında çok da sıkmadan 1750 ye geliyor motor.
    4. Jazz dan bayağı dar içi. Segmentteki diğer arabalarla aynı ölçüler ama tasarımdan dolayı -mesela yüksek ve dar arka cam- görüş biraz kısıtlı gibi.
    5. Yumuşak direksiyona alışmışlara göre direksiyon biraz sert.
    6. Yol sesi alıyor evet. Ama sınıfının çok da gerisinde değil.
    7. Daha 70 lerde 5 e at diyor. Öyle otobanda 130 -140 yapacam diyorsanız (ki bana sorarsanız hiçbir B segment ile 130 anlık denemeler haricinde geçmeyin) daha ilk vitesten 3500 lerde vites değiştirmek gerekiyor.
    8. Davlumbazların üstündeki yalıtım pek olmamış. Kum tanesi kadar şeylerin üstünden geçseniz dahi çatır çutur sesi alır içeri. Gerçi benim müzik sistemi sürekli açık pek bir şey duymuyom ama gene de söyliyim.
    9. Arka koltuklar 1.75 üstü için baş mesafesi biraz sıkıntılı.

    Öyle yani. TEst sürüşü yapmadan almayın diyeceğim fakat Türkiye de test sürüşleri showroom un çevresindeki 2 km ile sınırlı olduğundan pek de bir şey ifade etmiyor. Hatta ilk kez ve farklı bir marka kullanılacaksa garipseyip olumsuz etki de bırakabiliyor. Mesela benim için corsa ve jazz dan sonra ilk önce test sürüşünde "bu ne la!!" dedirtmişti. Ama şu an memnunum. Şurası da muhakkak ki B segmenti iyice tüm markalarıyla beraber C segmentine, C segmenti de D segmentine yanşmaya başladı. Bunu da unutmamak lazım. En güzeli oluru var ise çevreden bir arkadaştan ara sıra arabayı alıp deneyebilmek ama o da her zaman olmuyor tabi.
  • Şimdi baktım da biraz uzun yazmışım kusura bakmayın

    Sormuştum ama cevap alamadığımdan tekrar sormak istiyorum. Daha önce bir süre clio dci kullanmıştım şirket arabası. DCi da turbo devreye girerken bir "tıss" sesi çıkarıyor kendine has, eyvallah. Şu an tdci Fista da ise giderken araba vitesteyken gaza bastığımda özellikle 1500 devir sonrası gibi "şırrrr" "rrrrr" karışımı zincir sesi gibi bir ses geliyor. Gazdan ayağımı çekince o ses gidiyor. Motorun sesinden AYRI bir ses. Müzik ve camlar kapalı iken duyulabiliyor. Boşta gaza basınca gelmiyor mesela. öyle çok da derinden; duymak için kasmak gereken alçaklıkta da değil. Cam ve müzik kapalı iken duyuluyor.
    Dizel fiesta kullanan arkadaşlar bu sesin normal TDCi sesi ve kendilerinkinde de olduğunu söyler mi yoksa bu tıpa değişiminde pek de zaman olmadığından bakılamayan bu ses için servise uğrayayım mı?

    Şimdiden teşekkürler.
  • arkadaşlar arabayı aylardır kullanıyorum hararet göstergesi olmadığını dün farkettim iyi mi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sedobey

    arkadaşlar arabayı aylardır kullanıyorum hararet göstergesi olmadığını dün farkettim iyi mi.

    sen gene fark etmişin hocam. daha fark etmeyenler var
  • arkadşlar aux girişi var benim. araçta mp3 mü bağlamak istiyorum teyibe. nasıl yapabilirim. tıtanıum model acil yardım bekliyom. kablo ile mi eger kabloysa kablonun adı fiyatı ve nerde satılır
  • Arkadaşlar birşey sormak istiyorum hayırlısıyla arabamı teslim aldım.Bende artık sizden biriyim :)
    Arabanın içini incelerken birşey dikkatimi çekti; arka koltukta şöförün arka tarafında kalan kısımda emniyet kemerinin olduğu yerde twiter benzeri birşey var (üzerinde off, low, high şeklinde bir ayar düğmesi var)
    bu ne işe yarıyor ayrıca benim aracımda sadece bir tarafta var,çift taraflı mı olması gerekiyor yoksa normalde de hepsinde tek taraflı mı?
    Şimdiden teşekkürler cevap için.
  • 
Sayfa: önceki 10631064106510661067
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.