Şimdi Ara

NEDİR BU MİLLETİN ÖN FREN KORKUSU (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
44
Cevap
0
Favori
8.619
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aksu1980

    Ön frenle kaza yapanların hikayelerini bir dinlemenizi tavsiye ederim, kim ne derse desin ön fren panik frenlerde ölümcül kazalara sebep olabilir. en güzeli vfr800 deki gibi arka ile kombine ön fren arkayı sıkınca /33 oranında ön freni kendi yapıyor süper bir sistem.

    Gidon düz değilse veya virajda yatılmışsa olmadı hız yüksekse tehlilkelidir ama şehiriçinde çokta tehlikeli değil benim motorumda ön fren kilitlenince sola yatma eğilimi gösteriyor bunu önceden farkında olduğumdan ufak bir sağa baskı ile dümdüz kayması sağlanabiliyor tabi süspansiyonların kapanmış olması gerekiyor.

    panik frende ise önce ön freni sıkıp gidon titremeye yani lastikler yüzeyden daha yavaş döndüğünde ve kaymaya başladığında(kilitleme değil) arkaya basarım.

    eğer direk arka frene sonra öne asılırsanız arka fren ağırlığın öne yığılmasını engeller önüde sıkınca pat diye yatar motor.

    zaten yavaş sürünce özellikle şehiriçinde fren kullanmıyorum vitesli motorda gaz kesmek yeterli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeune Ottoman

    ön frensiz motoru nasıl durduruyorsunuz acaba? ön arka kombine sıkılır, acemi motorcular ön fren sıkmaktan korkar.

    Bende acemiyim ama patır kütür sıkıyorum ön freni bisikletten tecrübeliyiz iki tekerde frenajım iyidir ama yüksek hızlarda güvenemiyorum her ne kadar stabil hal alsada motosiklet.
  • Ön frene birden ve güçlü şekilde abanılırsa tekerlek kitleneceği için takla atabilir. Doğru fren kullanımı ikisinin de aynı anda kararında sıkılmasıdır. Combine Brake System (kombine fren sistemi HONDA) de bundan yola çıkılarak yapılmıştır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende yolda giderken düz gitmeye ve hafif ön fren birde motor freni denilen vites ile yavaşlıyor um gerçekten çok ise yariyo mesala bir yolun viraj olduğunu unuttuğum ama viraj a hızlı girdim yoldan çıkacak gibi duruyor bu sefer vites düşüyorum bu şekilde önüme aniden çıkan araçlar kırmızı ışık da bir anda duran arabalarıda çok ise yariyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    quote:

    Orijinalden alıntı: cnr.kh

    Abi on freni bilincsiz kullanmak tabiki tehlikeli ama seninde dedigin gibi on fren olmasa surekli patlariz ben cok dikkat ederim on frene sureklide kullanirim ustelik ama limon sikar gibi kullanirim... arka frenle on freni bir hafif hafif kullanirim ayrica islak zeminlerde on fren cok tehlikeli okuyor hemen on teker kayar cok dikkat etmek sart yoksa on fren candir :)

    bende anlamıyorum bu adamlar nasıl duruyor ön freni iptal eden bile var ön freni normal yolda baya sıkı kullanırım amortisörleri kapatırım lastiğin yapışma sesini duyarım yağışlı havalarda dikkatli kullanırım asfalt üstünde mıcır irili ufaklı taş kum vs varsa hiç kullanmam müsait bir zamanda dene ön frene hafiften dokunsan bile direk kayıyor taşlar sağa sola sıçrayınca gidon deli gibi yalpalıyor deterjanlı yol bile öyle kaymıyor toprak yolda arka fren gibisi yok önde tutuyor ama yol yumuşaksa batıyor arka freni sıkınca düzde gitmiyor yanlaya yanlaya tozu dumana katıyorum.

    Off hiç sorma ya, inşaat varmış yanda, yola da taşlarını serpmişler sağolsunlar, karanlıkta görmedim, çok yavaşım, ön frene dokundum gidon yan döndü zıpladı iki kere durdu :D çok sıkıntılı o yollar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bir gün aniden durmam gerekiyordu kazayla ön frene ağırlık verince yalpalamaya başladım. Arka fren biraz daha stabil durmanı sağlıyor, ön frene binen g kuvveti fazla olunca birden yalpalamaya ve düşmeye davetiye çıkarıyor.
    bir daha ABS'siz motor da almam.
  • ikisini aynı oranda sıkınca hiçbir problem olmuyor.
  • benimkinin ön disk arka kampana , arkayı çok kullandığımda gevşeme yapıo , ama yinede bazn arkayı kullanırım. Ama ön fren her zaman için önceliklidir benim için. Kayma faln çok sıkıntı değil. Hem ön fren daha kullanışlı bana kalırsa. Arkayı sıktın mı g*t attırıo motor.
  • sadece arazide motor kullanıyorum.bizde ön fren sadece işaret parmağıyla(tek parmak,en fazla iki) sıkılır.
    ani durmak gerektiğinde ön ve arka freni sıkarken bütün ağırlığımızı gidona basarak motoru durdururuz.
    yani ayaktayken frenle aynı anda çok hızlı gidona vücut ağırlığımızı basarız.
  • Ön freni fazla sıkmam sebebiyle çok kaza yaptım. Frenlediğiniz zaman motor öne yığılır ağırlık ön tekere biner bu durumda arka fren maalesef ön fren kadar tesirli olmaz. Ben genel olarak ön freni fazla sıkmamaya çalısıyorum zorda kalmadıkça. Hızımı ona göre ayarlıyorum arka fren + vites küçültme + hafiften ön fren bana daha güvenli geliyor. Ama süratli bir motosiklet kullanıcısıysanız ön frenle çok haşır neşir olacağınızdan mütevellit ön freni kullanmasını bilmelisiniz. Dediğim gibi motor öne yığılıyor ve ön frenle sagladığınız frenlemeyi arka frenle sağlamak oldukça güç. En iyi frenleme arka ve ön fren senkronizasyonu ile elde edilir. Buda zamanla tecrübeyle öğrenilir. Ön freni fazla sıktığınız zaman teker kayacaktır ve akabinde motorla yan yatarsınız. Haberlerde kazalarda hızını alamayan motorların kazadan önce genellikle yan yatmasının nedeni bu. Tozlu taşlı çakıllı, yağmurlu, karlı ve daha birçok kaygan zeminde ise ön fren çok daha tehlikeli oluyor. Benim görüşlerim bunlar ön frenden korkarım dikkat ederim.




  • Ön freni sıkmadan motor durmuyor ki.
    Az sıkıp amortisörler sıkıştıktan sonra basın gitsin.Artı olarak lastiklerin iyi olması lazım dandik lastikler kızaklama yapıyor.
  • Regal Raptor Spyder marka motorumla iki kez panik fren yapmak zorunda kaldım ve ikisindede ön teker kilitlenmesi sonucu yerde metrelerce sürüklendim. Resmen fren yapmaya korkar hale geldim. Motosiklette canavar gözüyle bakmaya başladım. Motorumu sattım ve uzun araştırmalar sonucu Honda VFR 800 kombine ABS şuanki motorumu aldım. Öndeki aracı sollamak için araca yanaştığım sırada döneceği yolu kacırmış araç önümde aniden frenledi. Bende tabi Allah ne verdiyse ön freni sonuna kadar çektim. Durabileceğimi hiç ummadığım bir anda ayaklarımın yerde ve motorun araca 30 cm kala durduğunu gördüm. İlahi bir kuvvet beni arkadan çekmişcesine durdurmuştu. Aracın sürücüsünemi kızsam durduğumamı sevinsem derken araç u dönüşü yaptı. Şimdi virajlara ve dönemeçlere gelmeden önce daha kısa mesafede fren yapabiliyorum. Frenler kombine çalıştığı için arka fren alışkanlığım giderek azalıyor. ileride kombine fren sistemi olmayan bir motor kullanırsam bayağı zorlanacağımı hissediyorum. Bu arada motor alırken mutlaka farkını verip ABS li almanızı öneririm. Zira yol durumu ne olursa olsun tekerlerin kilitlenip motorun devrilmeceğini biliyorum. Tabii bu özgüven ileride başıma başka belalar getirmez ise. Umarım fren sorunu olan arkadaşlara verdiğim bilgilerin yararı olur. Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lastscotland -- 26 Mart 2015; 21:15:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lastscotland

    Regal Raptor Spyder marka motorumla iki kez panik fren yapmak zorunda kaldım ve ikisindede ön teker kilitlenmesi sonucu yerde metrelerce sürüklendim. Resmen fren yapmaya korkar hale geldim. Motosiklette canavar gözüyle bakmaya başladım. Motorumu sattım ve uzun araştırmalar sonucu Honda VFR 800 kombine ABS şuanki motorumu aldım. Öndeki aracı sollamak için araca yanaştığım sırada döneceği yolu kacırmış araç önümde aniden frenledi. Bende tabi Allah ne verdiyse ön freni sonuna kadar çektim. Durabileceğimi hiç ummadığım bir anda ayaklarımın yerde ve motorun araca 30 cm kala durduğunu gördüm. İlahi bir kuvvet beni arkadan çekmişcesine durdurmuştu. Aracın sürücüsünemi kızsam durduğumamı sevinsem derken araç u dönüşü yaptı. Şimdi virajlara ve dönemeçlere gelmeden önce daha kısa mesafede fren yapabiliyorum. Frenler kombine çalıştığı için arka fren alışkanlığım giderek azalıyor. ileride kombine fren sistemi olmayan bir motor kullanırsam bayağı zorlanacağımı hissediyorum. Bu arada motor alırken mutlaka farkını verip ABS li almanızı öneririm. Zira yol durumu ne olursa olsun tekerlerin kilitlenip motorun devrilmeceğini biliyorum. Tabii bu özgüven ileride başıma başka belalar getirmez ise. Umarım fren sorunu olan arkadaşlara verdiğim bilgilerin yararı olur. Saygılarımla.

    kaç km tecrüben var bilmiyorum ama çin malı motorlarda japonlara göre ön frene hart diye abanılmaz,normal şartlarda frenlemeler %70 ön%30 arka fren kombinasyonu ile yapılır ama bu teori japon markalı yada bilindik kalitesi tartışılmaz motorlar için geçerli bir durum.abs olsada bu kullanım böyledir.
    Regal ve türevi motorlar (benim kuba superlight dahildir) panik anında önce arka sonra ön frene eşit ağırlıkda sıkılarak durdurma yapılmalı,motorun aerodinamik ağırlık noktaları motorun önüne doğru sürükleneceğinden motorounuzun hakimiyetini iyi bilmenizde şart.mesela örneğin siz kaç defa panik fren çalışması yaptınız?
    bir başka örnek yokuş aşşağı giderken hangi fren daha fazla kullanılır? arka yaparsanız motorun kayma riski artar ,ön daha fazla kullanılır arka fren desteği ile.
    Bİr başka örnek ise tümsek yada çukurdan geçerken yapılan ön frenlerdir.Böyle bir yere gelince orta-sert ön fren sıkışlarında ön teker tümsek ve çukur giriş anında oluşan anlık boşlukdan dolayı kilitlenir ve tekrar yola geçince bu kilitlenmeden ötürü gidon sağa yada sola doğru sertçe dönerek motor sizi üstünden atar.

    Bu söyledikleirm abs için çok geçerli değil ama çin malı motorlarda bu frenleme olaylarında daha dikkatli sürüşler yapmak lazımdır.bundan öncesi ise motorunuzun hakimiyetini iyi bilmeniz,nerelerde kayacağını iyi hesap etmeniz,motorunuzun tepkilirini iyi ölçmeniz vede akabinden panik fren testlerini boş bir alanda sıkça yapmanız lazımki böyle kötü tecrübelerle karşılaşmayın.




  • deli gibi abanmadıktan sonra ön freni tek geçerim

    arkada neymiş öyle
  • benim ön fren kampana rahatca abanarak sıkıyorum abs fren gibi rahatca duruyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-894D9AB01 -- 27 Mart 2015; 17:28:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asora

    benim ön fren kampana rahatca abanarak sıkıyorum abs fren gibi rahatca duruyorum

    tutmuyor zaten bizim cubların
  • En son bundan 2 gün önce önüme bir reno trafik fırladı aramızda 6 7 metre var sadece arka fren kullandım ve o mesefe boyunca kaydım arabanın dibinde durdum bildiğin yan yan gittim millette şaşkınlıkla izliyor şov yapıyorum diye ben orda can çekiştim allahtan düşmedim ve toparladım bilerek yanlamış gibi ara gaz vererrek devam ettim o günden beri ön fren kullanıyorum direk duruyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam şimdi Kampana ön frenlerde ÖN fren tehlikelidir. Fakat Ön fren disk olan motorlarda kesinlikle ön freni virajlar hariç sıkabilirsiniz. Ayrıca Yüksek Cc li motorsikletlerde Ön fren Sıkmadan durduramazsınız
  • mondial drift kullaniyorum arka frenle asla motor durdurulmaz sadece yavaslarsiniz on frenle birlikte kombine sekilde kullanirsaniz en kisa mesafede durursunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.