Şimdi Ara

Nedir Bu CVT şanzıman (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
10
Favori
168.747
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Peki CVT de şanzıman tepkisi nasıldır? Bazı otomatikler gaza bastığın halde vites küçültmüyor yada istenen tepkiyi vermiyor. Tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nightbringer kullanıcısına yanıt
    Cvt de teknik olarak ayagini gazla hangi devire getirirken o devirde hizlanir ama devir sabit kalir 2000 devirde istersen ona gore 5000 devirde istersen ona Kore bence bi Toyota bayisine gidip test yapun daha anlasilir olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor kuvvetli olmadigi surece patates bir vites . Sadece konforu var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu yeni meganelardada kullanılmaya başlanmış

    sanırım nissanın cvt yi kullanıyor

    hiç haz etmediğim bir vites

    çünkü 1.8 lancer almaya kalktığım zaman aracı süründürdüğünü okuyup varzgeçmiştim almaktan

    o zaman bu zaman uzak duruyorum

    arkadaşın juke u kullandığımda ise özellikle yokuşta vitesi parktan almaya kalktığında yüke bindiğinden tak diye vurması hiç güven vermiyor açıkçası

    ama meganeda fiyat farkı çok az ve uyguna geliyor açıkçası
  • Bir sorum olacak CVT şanzumanlı bir arabada motor-şanzuman aktarması nasıl oluyor, baskı balata mı veya tork konvertörü mi.
    Özelikle Toyota Corolla için bilgi verirseniz.
  • bende bir soru sorayım. teorik olarak normal şartlarda cvt şamzınanın kaç km lik bir ömrü vardır acaba ?
  • ben 2011 de jazz kullandım 60 bine kadar sorunsuzdu ama 2012 de civic kullandım 20bin olmadan rıza vermişti o zaman garantiden ordu ateşte yapılmıştı..
    ancak burda konusunu hatırlıyorum bi arkadaşın 30k lık aracına cvt arızası için 40 bin tl fiyat istemişlerdi.. konu şaka gibi geldi dayanamadım bizzat ben kendimde aramıştım bayii aynı fiyatı verdiler.. bende çok merak ediyorum gerçekten arıza durumunda açacağı masraf nedir...

    dsg belli epey pahalı yarıotomatikler çok ucuz ama çokta konforlu değil... cvt görünen en pahalısı sonrada edc geliyor..

    anlaşılan ne tutuluyorsa onun fiyatı tavan yapıyor....
  • Nissan juke'de kullandığı cvt gerçekten tırt, araba yürümemek için elinden geleni yapıyor. Aynı şekilde yeni qashqai'de kullanılan x-tronic cvt ve 1.6 dci birleşimi deyim yerindeyse cuk olmuş. İleride 320 tork sıkıntı çıkartırmı bilinmez, aklım hep onda zaten. Ara hızlanmalardaki tepkisi ve konfor - spor karışımı çok iyi ayarlanmış.
    D modunda sakin kullanırsanız sabit devirleniyor,
    D modunda seri kullanırsanız dişli şanzuman gibi devir attırıyor,
    Sport modunda direk dişli şanzuman gibi,
    Manuel de aynı şekilde dişli şanzuman gibi.
  • Benim yaris de var, gaza abanırsanız motor sesi çok geliyor ve gitmiyor hissi veriyor ama aslında gayet iyi gidiyor. Ara hızlanması kick down da gayet güzel. Sadece o spor hissi alamıyorsunuz çünkü devir artarken siz hissetmeden kasnak da hareket edip vitesi arttırıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 sene honda jazz 2012 kullandim cvt cok eglenceli oluyor konfor ve akicilik acisindan ama araba gitmiyordu yokuslar felaket aban aban nereye kadar. Alinacaksa min. 200 nm kik aracta alinsin yoksa yalan. Arkadalarin dedigi devir 7000 de ama aaba gitmiyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arifffff

    O iste bi yanlislik var. cvt sanzumanin seti 5-7 bin tl arasi. Tamiri 2 bin tl felan. go o g le da arayin tamir edenler var.
    cvt yi nasi bozmuslar. daga cikip yuklu bi halde ani kalkis yapmak lazim onada ecu izin vermez. muhtemel tel siyirmistir size masrafi 750 gibi bi sey olmali.

    Merhabalar,
    Benim aracımında tamiri için nissan servis çok para istedi. yazınızda bahsettiğiniz bu tel nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre1270393

    Honda Jazz'da Subaru'da çok sözü geçiyor.Aslı astarı nedir bu cvt'nin?

    şanzıman olacak

    başlığı düzelt.
  • Motoru bağırtan bir şanzımandır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ailemize honda hrv ile girmis bir sanziman turu, o aractaki eski nesil cvt ile suanki aracimiz corolladaki cvt arasinda daglar kadar fark var. Ben corolladaki sistem uzerinden arti ve eksilerini yazayim, siz kararinizi verin.

    Artilar
    -ozellikle sehir icinde cok akici ve konforlu bir sistem
    -genelde uzun vites oranlarina sahip olurlar.
    -manuel kullanimda oldukca hizli ve zevkli(simdiye kadar bu konuda en iyi gordugum cvt corollada)
    -tork konvertorlu gibi yokuslarda problemsiz bir sekilde dur kalk yapabiliyorsunuz. Cift kavramalilardaki gibi surekli yarim debriyaj gitme olayi olmadigi icin oldukca guven verici.
    -ayaginizi gazdan cektiginizde hizinizi kaybetmeden uzun bir sure hareket edebiliyorsunuz(akiciligin katkilari)
    -sakin kullanirsaniz tuketim oldukca iyi.

    Eksiler
    -ilk hizlanmada oldukca agir kanli. E oto derginin yaptigi bir testte 0-60 suresi oldukca kotu ama 0-100 ve 0-120 suresi atmosferik 1.6lar icinde en iyisi. Cvtnin sabit devir mantigi bu noktada ise yariyor
    -aliskanlik istiyor. Ben genelde 2000 deviri hic gecmiyorum, 60 la giderken sehir icinde 1200-1300 devir cevirmek cok keyifli ama yeni binen birisi hemen alisamiyor.
    -eski nesilelrde sport mod ya da manuel mod olmadigi icin performansli kullanim cok keyifsiz. Performansli kullanimdan anladiginiz sollamaysa bir sey diyemem ama biraz viraj yapayim derseniz insanin tadini kaciriyor. Manuel kullanim imkani olanlar oldukca iyi ama
    -cok yuksek devir cevirme istegi. Bu da yine aractan araca degisen bir sey. Bunun sebebi sport mod eksikligi, gucsuz motor ya da uretici firmanin tercihiyle alakali. Corolla da sport modda degilken gazi sonuna kadar bassanizda 4000-5000 arasi bir degerde dolasiyor.
    -cvt problemli degil ama narin bir sistem. Isinin ehli ustalarin bakimini yapmasi lazim. Bir usta sanziman acildiginda icine bir sac teli dusse bile o zincirin devri bozulur demisti ama bizde sanziman acildiginda yapilmasi gereken temizlik genelde yapilmiyor.

    Yani once test edip oyle almanizi tavsiye ederim. Eger aradiginiz huzursa size bunu saglayabiliyor ama guclu bir motorla keyfinin daha cok ciktigini soyleyebilirim.




  • Valla yeni corollada CVT(MDS) var. Diğerleri ile aynı sayılır.
    Bence harika bir şanzuman.
    -Vites geçişi olmadığından, hissettirmiyor
    -Düz viteslerden daha az yakıyor
    -Kaçırma yok
    -7 vites
    - 120-140 hızlarında bile devir 2000de
    -Sorunsuz(sorun olsa bile, pahalı bir şanzuman değil zaten)

    Bence şanzumanların kralıdır. Gidin bi corolla veya auriste test edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azad_van -- 13 Eylül 2015; 15:31:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azad_van

    Valla yeni corollada CVT(MDS) var. Diğerleri ile aynı sayılır.
    Bence harika bir şanzuman.
    -Vites geçişi olmadığından, hissettirmiyor
    -Düz viteslerden daha az yakıyor
    -Kaçırma yok
    -7 vites
    - 120-140 hızlarında bile devir 2000de
    -Sorunsuz(sorun olsa bile, pahalı bir şanzuman değil zaten)

    Bence şanzumanların kralıdır. Gidin bi corolla veya auriste test edin.

    Merhaba,
    Çok pahalı bir şanzuman olmadığını söylüyorsunuz :) vallahi çok iyimsersiniz. Şanzuman arıza yaparsa servis tamir etmiyor. Yenisini takıyor. Yenisi ise 34 bin TL
  • CVT şanzımanla ilgili şöyle bir sorum var:
    bu sistem motor gücünü dişli sistemde olduğu gibi(örneğin DSG) tam olarak tekerlere aktarabiliyor mu?
    eğer çok verimli ise bunu nasıl yapıyor çelik kayışın üzerinde küçük dişliler mi var yoksa düz bir kayış mı?
  • yasarcan kullanıcısına yanıt
    Merhaba, cvtlerin de diğer otomatik vitesler gibi marka ve model anlamında kalibrasyonu, konforu, tarzı ve malzeme dayanımı gibi hususları mevcut.Dsg veya türevleri ile karşılaştırmak bu bakımdan pek adil olmayacaktır zira bambaşka bir çalışma şekilleri var.Birinde dişliler ve çift debriyaj diğerinde ise çelik kayış ve koni şeklinde oransal aktarma mevcut en basit haliyle.

    Verimli olmasından kastınız yakıt tüketimi, aktarma ise bu da değişiyor dolayısıyla.Sabit, düşük hız konforu hariç pek verimliliğini göremiyorum ben doğrusu.Ancak kararsız kalma gibi bir husus da olmadı çünkü adı üstünde kayış aktarmalı, koniler birbirine ters ve ileri geri gittikçe toplam oran değişiyor.Kendi aracımız için(2008 honda city cvt) mesela kaldırıma sıfır yanaştığınızda veyadik ileri ve geri yokuşlarda kaybın bariz farkına varıyorsunuz ki 0-100km/s hızlanmasında da bu belli.Ancak başka araç ve modellerde daha gelişmişi illaki vardır, Nissan grubu da honda kadar gelişmiş gelmedi bana.Vitese müdahale ve yokuş inip çıkarken ki motor freni veya gaz hissi çok daha başarılı Honda'nın.

    Taki bunlar sistemler düzgün çalışırken geçerli.Biz 78000km'de garantisi bitmiş bir City'nin 14000 küsur TL sıfır şanzıman takılması gerektiği gibi bir arıza ile karşılaşınca aslında çok da dayanıklı değil mi sorusu aynı zamanda yaptığım araştırmalara göre, gerek internet gerekse de sanayi, Audi Multitronikler(biraz daha farklı bunlar, zincir vardı yanlış hatırlamıyorsam) çoğunlukta burada, yatan cityler, şikayetçi Nissan'cıları görmek pek ala mümkün.Üstelik büyük çoğunluğu satma derdinde diyorlardı.Alanlara yazık sadece.

    Peki iş aldığınız keyife geldiğinde ise burada Cvt geriden geliyor bana göre, gerçi eğer pizza veya dönerci motoru diye adı çıkan modellerin hızlanma anındaki hissiz sesini sevenler için sorun yok tabiki.Subaru bu konuda daha hisli diyorlar, kullanmadım yorum yapamam ancak kendi aracımızda 7 ileri yazılımlı mod var ve yaptığı şey deviri yüksek tutmak, belirli devirde birden vites atmış gibi yaparak his vermek ki bu cvtnin amacına ters gibi çünkü sarsıyor bir miktar.Birde motor frenine katkı yapmak.

    Özetle;
    -Dayanıklı için, tork konvertörlü tam otomatik,
    -Hız ve yakıt tüketimi için çift kavrama yarı otomatik,
    -Olası masrafı daha az ve yakıt tüketimi için tek kavrama yarı otomatik
    -Ağırlıklı düşük hız(aslında devir önemli) ve mümkünse 100bg üstü motor(bir süre sonra sinir edebilen ses yüzünden) ile vitessiz his için cvt,
    -Bunların hemen hepsi için Zf, Aisin diyebiliyorum.

    Not:Kendi düşüncelerimdir, başkası daha farklı düşünebilir tabiki.Bu konudaki gözlemlerimi anlatmak istedim sadece, en iyi tecrübe ise kendinizin yaptığı olacaktır muhakkak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayerli -- 17 Aralık 2015; 1:08:59 >




  • taydin66 T kullanıcısına yanıt
    cvtnin bu kadar pahalı olduğunu okuyunca insanı korkutuyor.
  • Selamlar,

    Cvtli auris kullanicisyim cogu zaman gunluk kullanim icin konuda bahsedilen durumlar mevcut aracin genelde 1700-3000 devir bandina hizlanmasi.

    Fakat spor bir kullanim ariyorsaniz gazin sonundaki kick down tusuna basmadan gazi koklerseniz arac vites atiyor gibi davranıyor sadece o gaz seviyesinde;
    ayrica kulakciklar ile 7 kademe gayet eglenceli hale geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.